Πτώση από 800 έως 2.000 μόρια στις Πολυτεχνικές και τις Οικονομικές σχολές
Αιτία η «σφαγή» σε μαθηματικά, χημεία και οικονομία – Μικρή άνοδος στις Νομικές σχολές – Έως την Τρίτη η προθεσμία για τα μηχανογραφικά.
“Βουτιά” στις βάσεις από τις περιζήτητες σχολές του Πολυτεχνείου, της Πληροφορικής και τις Οικονομικές σχολές, πτωτική τάση στις Ιατρικές σχολές και μικρές αυξομοιώσεις στις Νομικές σχολές αποτελούν τα βασικά στοιχεία της τάσης των βάσεων των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η φετινή πτωτική πορεία ” των βάσεων εισαγωγής οφείλεται στην πανωλεθρία των Μαθηματικών , μάθημα βαρύτητας που η πλειονότητα των υποψηφίων δεν “έπιασε “ ούτε τη βάση με αποτέλεσμα να αναμένεται πτώση στις σχολές του 2ου και του 5ου επιστημονικού πεδίου.
Η πτώση των μορίων στις περιζήτητες σχολές των Πολυτεχνείων αλλά και στα Οικονομικά τμήματα μπορεί να φθάσει και τα 1000 με 1500 μόρια ενώ η πτωτική πορεία θα ξεκινήσει από τις υψηλόβαθμες σχολές και θα είναι μεγαλύτερη από οτι στις αποκαλούμενες μεσαίες. Οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται χρόνια με την πορεία των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εκτιμούν οτι η πτώση θα κυμαίνεται από 800 έως και 2.000 μόρια στις Πολυτεχνικές και τις Οικονομικές σχολές
Και ενώ η «σφαγή» στα Μαθηματικά, τη Χημεία και την Οικονομία αναμένεται να οδηγήσουν σε μεγάλη πτώση στις σχολές των Πολυτεχνείων, καθώς και στις οικονομικές σχολές, λίγο πιο σε υψηλές σχέση με πέρυσι αναμένονται οι βάσεις στις περιζήτητες Νομικές σχολές.
Αντίθετα, ανοδική πορεία των βάσεων αναμένεται στις Παιδαγωγικές σχολές, όπου η άνοδος μπορεί να είναι ακόμα και 1.000 μόρια. Εκτιμάται επίσης, ότι ακόμα και στις στρατιωτικές σχολές αναμένεται πτωτική τάση, ενώ οι κοινές σχολές είναι πιο εύκολα προσβάσιμες από τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης.
Πτωτική αναμένεται και η τάση στις σχολές της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, ενώ οι Νομικές και Ψυχολογικές σχολές αναμένεται να έχουν άνοδο της τάξης των 100 μορίων.
Σε οτι αφορά στα μηχανογραφικά δελτία περιθώριο έως και την Τρίτη έχουν οι υποψήφιοι για να οριστικοποιήσουν τις επιλογές τους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς παρατείνεται έως και την Τρίτη, 18 Ιουλίου η προθεσμία για την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων των υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις αναλυτικά ανά πεδίο εκτιμάται οτι:
1ο πεδίο (Ανθρωπιστικών Σπουδών): Ελαφρώς ανοδικές τάσεις (50-100 μόρια), ενώ συμμετέχουν 3.000 υποψήφιοι περισσότεροι από πέρυσι.
Μικρή άνοδος αναμένεται σε όλα τα τμήματα που υπάγονται στις ανθρωπιστικές σπουδές, καθώς οι επιδόσεις των υποψηφίων ήταν καλύτερες από πέρσι. Αυξητική τάση αναμένεται στις Νομικές και Ψυχολογικές σχολές σχολές Ανοδική αναμένεται να καταγραφεί και η τάση στις σχολές δημοσιογραφίας ενώ στα ίδια περσινά χαμηλά επίπεδα αναμένεται να κινηθούν οι ξένες φιλολογίες εκτός από την Αγγλική Φιλολογία που αναμένεται να έχει ανοδική τάση. Οι σχολές Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας της Αθήνας κινήθηκαν πέρσι μεταξύ 13.000 – 11.000 μορίων. Η κλιμάκωση βαθμολογίας δείχνει ότι οι υποψήφιοι έγραψαν καλύτερα σε σχέση με πέρυσι στην κλίμακα από το 10 μέχρι το 18 στα Αρχαία και στην Ιστορία, και τα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ενώ έγραψαν χειρότερα στα Λατινικά.
Ανοδική τάση αναμένεται για τη Νομική Αθηνών και για τη Νομική Θράκης , όπως και για τη Φιλολογία Αθηνών . Το κατώφλι του πεδίου αναμένεται να κινηθεί στα 11000 μόρια
2ο πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών)
Καθοδική αναμένεται η τάση στο πεδίο των Φυσικομαθηματικών και Πολυτεχνικών σχολών. Υποχωρήσεις αναμένονται στις σχολές του Πολυτεχνείου όπως ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων , Μηχανολόγων Μηχανικών και στις γεωπονικές σχολές . Αναμένεται να “αντισταθούν” τα τμήματα Αρχιτεκτονικής.
Η κλιμάκωση βαθμολογίας δείχνει ότι οι υποψήφιοι των θετικών σπουδών έγραψαν λιγότερο καλά σε σχέση με πέρυσι από το 11 και πάνω στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Ειδικά στο 2ο πεδίο θα παρατηρηθεί μεγάλη πτώση, που ξεκινά από τα «ρετιρέ που εκτιμάται οτι οφείλεται κυρίως στα Μαθηματικά και τη Χημεία και λιγότερο στη Φυσική.
3ο πεδίο (Επιστημών Υγείας)
Πτωτική εκτιμάται οτι θα είναι η πορεία στις Ιατρικές και Φαρμακευτικές σχολές, οι οποίες ωστόσο αποτελούν “πόλο έλξης” για μεγάλη μερίδα υποψηφίων. Ολες οι εκτιμήσεις πάντως κάνουν λόγο για μικρές αυξομειώσεις. Μικρή πτώση αναμένεται συνολικά στις επιστήμες της Υγείας. Μικρότερη αναμένεται η πτωτική πορεία των βάσεων στις Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές και μεγαλύτερη στις πιο χαμηλόβαθμες σχολές.
4ο πεδίο (Παιδαγωγικές σχολές)
Την ώρα που το υπουργείο Παιδείας καταργεί το 4ο επιστημονικό πεδίο, αυτό αναμένεται να έχει άνοδο στις βάσεις εισαγωγής , λόγω της μεγάλης αύξησης της συμμετοχής σε αυτό. Εκπαιδευτικοί εκτιμούν οτι σε κάποια περιζήτητα κεντρικά παιδαγωγικά τμήματα η άνοδος των βάσεων μπορεί να φθάσει και τα 1000 μόρια.
5ο πεδίο (Οικονομικών σπουδών και Πληροφορικής)
Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για θεαματική πτώση λόγω των πολύ χαμηλών επιδόσεων στην Οικονομία, στο 5ο πεδίο έχουμε «κατάρρευση» αριστούχων και η πτώση εκτιμάται ότι θα είναι μεγαλύτερη από 2.000 μόρια.Το 5ο πεδίο, εκτιμούν οι εκπαιδευτικοί, είναι αυτό που φέτος θα παρουσιάσει τη μεγαλύτερη πτώση, με τις επιδόσεις των υποψηφίων να είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Μαθηματικά Κατεύθυνσης ποσοστό 83,45%, έγραψε κάτω από τη βάση ενώ πανωλεθρία σημειώθηκε και στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας .
Εφέτος, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στις εξετάσεις συνολικά συμμετείχαν 104.929 υποψήφιοι, εκ των οποίων 85.908 από τα Γενικά Λύκεια, και 19.021 υποψήφιοι από τα Επαγγελματικά Λύκεια. Οι υποψήφιοι θα διεκδικήσουν μία από τις συνολικά 70.726 θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, χωρίς σε αυτές να περιλαμβάνονται οι στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές. Οι βάσεις εισαγωγής αναμένεται να ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας περί τα τέλη Αυγούστου.
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση, δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.