Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Οριακή η αναμέτρηση για εκλογή Προέδρου στην Αυστρία – Προβάδισμα των ακροδεξιών έναντι των πράσινων

Σε εκλογικό θρίλερ έχουν μετατραπεί οι προεδρικές εκλογές στην Αυστρία που θα κρίνουν εάν η χώρα θα γίνει η πρώτη της Ευρώπης με ηγέτη ακροδεξιό πολιτικό.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών, ο υποψήφιος του ακροδεξιού εθνικιστικού Κόμματος των Ελευθέρων Νόρμπερτ Χόφερ προηγείται με ποσοστό 51,9%, έναντι 48,1% του πρώην ηγέτη των Πρασίνων, Αλεξάντερ Βαν ντερ Μπέλεν.

Το τελικό αποτέλεσμα θα κρίνουν οι επιστολικές ψήφοι και θα ανακοινωθεί τη Δευτέρα.

Σημειώνεται ότι μεγάλο ποσοστό των ψηφοφόρων επέλεξε τις επιστολικές ψήφους. Αυτές οι ψήφοι -σχεδόν 900.000- θα καταμετρηθούν τη Δευτέρα και το τοπίο δεν θα ξεκαθαρίσει μέχρι τότε.

Και οι δύο υποψήφιοι παραδέχθηκαν ότι θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι αύριο, Δευτέρα, για τα τελικά αποτελέσματα.

Οι πρώτες εκτιμήσεις έδιναν προβάδισμα πότε στον έναν υποψήφιο, πότε στον άλλο ή τους έφερναν να συγκεντρώνουν το ίδιο ποσοστό.

Σε περίπτωση που ο Χόφερ -ο οποίος κέρδισε στον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών- νικήσει, τότε θα γίνει ο πρώτος ακροδεξιός ηγέτης της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, μεγαλύτερη από ό, τι στον πρώτο γύρο στις 24 Απριλίου, καταγράφεται η συμμετοχή στον σημερινό δεύτερο γύρο των αυστριακών εκλογών, σε ποσοστό 71,8%, έναντι του 68,5% στον πρώτο γύρο, ενώ ένα χάσμα στα ποσοστά διαπιστώνεται μεταξύ των επαρχιακών και των αστικών περιοχών, όπου στην πρώτη περίπτωση φαίνεται να προηγείται ο Νόρμπερτ Χόφερ και στη δεύτερη ο Αλεξάντερ Βαν Ντερ Μπέλεν.

Στη διάρκεια της εκλογικής αναμέτρησης που δίχασε τη χώρα, ο 45χρονος Χόφερ και ο 72χρονος Βαν ντερ Μπέλεν συγκρούστηκαν σε μια σειρά βασικών θεμάτων, όπως η προσφυγική κρίση και η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΗΠΑ (TTIP).

H προεδρική μάχη έχει ήδη φέρει, από τον πρώτο γύρο, πολιτική καταιγίδα στη Βιέννη: Η καταβαράθρωση των υποψηφίων των δύο μεγάλων κυβερνώντων κομμάτων (ο καθένας τους ξεχωριστά είχε πάρει μόλις 11%) είχε δείξει τις ρωγμές στη βάση των λεγόμενων «συστημικών» κομμάτων και την έκταση της αποδυνάμωσης ειδικά των Σοσιαλδημοκρατών -ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την παραίτηση του καγκελαρίου Φάιμαν.

Ήταν η πρώτη φορά από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο που τα δύο βασικά κόμματα μένουν εκτός δεύτερου γύρου.
Για τους αναλυτές οι ψηφοφόροι του Νόρμπερτ Χόφερ, τον προτίμησαν, καθώς εκτιμούν πως υπήρχε έως τώρα χειροτέρευση της προσωπικής τους κατάστασης και της γενικότερης κατάστασης, ενώ οι ψηφοφόροι του Αλεξάντερ Βαν ντερ Μπέλεν φέρεται να ατενίζουν περισσότερο με αισιοδοξία το μέλλον και να πιστεύουν σε βελτίωση της κατάστασής τους.

Σε πρώτες δηλώσεις της, η αρχηγός των Πράσινων Εύα Γκλαβίσνικ τόνισε πως ευελπιστεί σε μία επικράτηση τελικά του υποψηφίου του κόμματός της, ο οποίος, όπως τόνισε θα είναι «ο πρόεδρος για την Αυστρία», ο οποίος επιθυμεί η χώρα να παίζει έναν διεθνή ρόλο, δεν θέλει τη διάσπαση της χώρας και τον οποίο τον έχει στηρίξει ένα ευρύ κίνημα που ήθελε να αποτρέψει μία εκλογή του Νόρμπερτ Χόφερ.

Από την πλευρά του ο αρχηγός του Κόμματος των Ελευθέρων, Χάιντς-Κρίστιαν Στράχε, κάνοντας λόγο για «θαυμάσια επιτυχία» του υποψηφίου Νόρμπερτ Χόφερ, λέγοντας ότι η σημερινή εκλογική αναμέτρηση, αποτελεί «νίκη της δημοκρατίας, στην οποία ο λαός θέλει άμεση συμμετοχή με δεσμευτικά δημοψηφίσματα».

Πανηγυρίζει η ακροδεξιά, «είμαστε πια στο κέντρο της κοινωνίας»

Το ακροδεξιό κόμμα FPÖ πανηγυρίζει για την έκβαση της κάλπης, με τον αρχηγό του Χάιντς-Κρίστιαν Στράχε να μιλά για «ιστορικό αποτέλεσμα» και να διατρανώνει πως «σε κάθε περίπτωση έχουμε νικήσει, βρισκόμαστε πλεόν στο κέντρο της κοινωνίας».

Για πολλούς, ο 45χρονος Χόφερ (που είχε καλλιεργήσει την εικόνα του «φιλικού ακροδεξιού», σε αντίθεση με τον ίδιο τον κομματικό του αρχηγό) θεωρείται το «μακρύ χέρι» του Στράχε.

Τα όσα είπε ο ίδιος ο Χόφερ τη νύχτα προς Δευτέρα δείχνουν και την στάση του και το πόσο ενισχυμένη αισθάνεται πλέον η ευρωσκεπτικιστική ακροδεξιά στη Βιέννη: «Υπάρχουν δύο ενδεχόμενα: Το πρώτο είναι να είμαι αύριο πρόεδρος της Αυστρίας. Το δεύτερο να είναι σε δύο χρόνια καγκελάριος ο Στράχε και, επιπλέον, σε τέσσερα χρόνια θα είμαι πρόεδρος».

πήγη: tovima.gr

Click to comment

Απάντηση

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο Β. Καρακωστάνογλου στο ENA Channel για τις εξελίξεις στο Συμβούλιο Ευρώπης για το Κόσοβο

Οι εξελίξεις στο Κόσοβο το 2024 χαρακτηρίζονται από ένταση και αυξημένες προκλήσεις στην περιοχή, ιδίως στο βόρειο τμήμα της χώρας, όπου κατοικούν κυρίως Σέρβοι. Η κατάσταση κλιμακώθηκε μετά την επιβολή από την κυβέρνηση του Κοσόβου ενός νέου νόμου που απαιτεί από τα οχήματα με σερβικές πινακίδες να τις αντικαταστήσουν με πινακίδες του Κοσόβου. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις, με τους Σέρβους του βορρά να στήνουν οδοφράγματα και να προχωρούν σε διαμαρτυρίες, πυροβολώντας ακόμη και στον αέρα​.

Σε αυτό το πλαίσιο, και ενόψει της ψηφοφορίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Κόσοβο, ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο, Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, έδωσε συνέντευξη στο ENA Channel όπου εξέφρασε την άποψη ότι οι συνεχιζόμενες εντάσεις και οι αμοιβαίες προκλήσεις μεταξύ Κοσόβου και Σερβίας υπονομεύουν τις προοπτικές ειρήνης και συνεργασίας στην περιοχή. Υπογράμμισε την ανάγκη για ενισχυμένη διεθνή διαμεσολάβηση και την επιβολή μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια βιώσιμη λύση​ (CNN.gr)​.

Ο κ. Καρακωστάνογλου τόνισε επίσης την επιρροή που μπορεί να έχει η ΕΕ και οι ΗΠΑ στην εξομάλυνση της κατάστασης και την προώθηση ενός διαλόγου που θα επικεντρωθεί στη δημιουργία σταθερών και ειρηνικών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών.

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Μεγάλη Βρετανία: Ο Ρίσι Σούνακ ανακοίνωσε πρόωρες εκλογές στις 4 Ιουλίου

Πρόωρες εκλογές στις 4 Ιούλιου στη Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Ρίσι Σούνακ σε ένα μήνυμα με πολλές συγκινησιακές αναφορές, όπως ότι «δεν θα αφήσει ποτέ τον λαό της Βρετανίας να περάσει ανυπεράσπιστος τις σκοτεινότερες μέρες της ιστορίας του».

Ο Ρίσι Σούνακ έκανε αναφορές στην Οικονομία και τον πόλεμο στην Ουκρανία με άμεση σύνδεση στην οικονομία της Βρετανίας. Ο Σούνακ έκανε λόγο για δύο σημαντικά ορόσημα. «Η οικονομία μας αναπτύσσεται ταχύτερα από άλλες χώρες», είπε χαρακτηριστικά λέγοντας πως το πλάνο που εισηγήθηκε και εφάρμοσε λειτουργεί. «Το ερώτημα είναι πλέον, πώς και ποιον εμπιστεύεστε να συνεχίσει» είπε προκηρύσσοντας εκλογές στις 4 Ιουλίου στη Βρετανία, λέγοντας πως ζήτησε από τον Βασιλιά Κάρολο τη διάλυση του Κοινοβουλίου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Singapore Airlines | Τι συνέβη στην πτήση τρόμου

Ο θάνατος ενός άνδρα και ο τραυματισμός δεκάδων άλλων επιβατών εξαιτίας των σφοδρών αναταράξεων που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης της Singapore Airlines εχθές το πρωί έχει προκαλέσει διεθνή ανησυχία και προβληματισμό, ειδικά σε ανθρώπους που ταξιδεύουν συχνά με αεροπλάνο.

Οι εικόνες από το διαλυμένο εσωτερικό του αεροσκάφους, καθώς και το γεγονός ότι ένας ταξιδιώτης έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή κατά τη διάρκεια του τρομακτικού επεισοδίου αποτελούν υπενθύμιση για την επικινδυνότητα των αναταράξεων, και αρκετά διεθνή ΜΜΕ στρέφονται σε ειδικούς και σε στατιστικά στοιχεία προκειμένου να βρουν απαντήσεις για τα αίτια που μπορεί να προκαλέσουν το φαινόμενο, για τη συχνότητά του ή ακόμη και τη σχέση που μπορεί να έχει με την κλιματική κρίση.

Τι συνέβη στο σκάφος της Singapore Airlines

Ο εφιάλτης για τους επιβάτες της πτήσης SQ321, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη, ξεκίνησε περίπου 10 ώρες μετά την αναχώρησή της από το αεροδρόμιο του Χίθροου. Το αεροπλάνο, ένα Boeing 777-300R έπεσε σε κενό αέρος ενώ βρισκόταν εντός του ταϊλανδέζικου εναέριου χώρου και στη συνέχεια αντιμετώπισε ισχυρές αναταράξεις ενώ πετούσε στα 37.000 πόδια πάνω από τη Μιανμάρ, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η αεροπορική εταιρεία.

Ο πιλότος κήρυξε επείγουσα ιατρική ανάγκη και έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες για την εκτροπή της πτήσης στην Μπανγκόκ, όπου και προσγειώθηκε το αεροπλάνο λίγη ώρα αργότερα.

Κατά τη διάρκεια της πτήσης τρόμου ο 73χρονος Βρετανός Geoff Kitchen έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή, ενώ δεκάδες άλλοι άνθρωποι τραυματίστηκαν. Από αυτούς, έξι άτομα έχουν τραυματιστεί σοβαρά, ενώ άλλα 39 δέχτηκαν ιατρική βοήθεια για ελαφρύτερους τραυματισμούς.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του BBC, από τους 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος που βρίσκονταν στο Boeing της Singapore Airlines, 143 ταξίδεψαν σήμερα το πρωί στη Σιγκαπούρη. Εβδομήντα-εννέα επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος βρίσκονται ακόμη στην Μπανγκόκ, με κάποιους από αυτούς να παραμένουν στο νοσοκομείο.

Πόσο συχνοί είναι οι τραυματισμοί ή οι θάνατοι κατά τη διάρκεια σφοδρών αναταράξεων

Στις διεθνείς τακτικές πτήσεις, οι θάνατοι που προκαλούνται ως άμεσο αποτέλεσμα των αναταράξεων είναι εξαιρετικά σπάνιοι. Οι πιλότοι είναι συνήθως σε θέση να προειδοποιούν έγκαιρα το πλήρωμα για τους περισσότερους τύπους αναταράξεων ώστε αυτό με τη σειρά του να διασφαλίζει ότι όλοι οι επιβάτες φορούν τις ζώνες τους και τηρούν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας.

Σύμφωνα με τον Guardian, στα μικρότερα ιδιωτικά αεροπλάνα ή τα επαγγελματικά τζετ, οι σοβαροί τραυματισμοί ή οι θάνατοι είναι πιο συχνοί, με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ να καταγράφει περισσότερους από 100 τραυματισμούς και δεκάδες θανάτους μέσα σε μόλις μια δεκαετία σε πτήσεις εσωτερικού – αν και τα θανατηφόρα περιστατικά αφορούν κυρίως πτήσεις όπου οι αναταράξεις προκάλεσαν τελικά τη συντριβή των αεροσκαφών.

Στα μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι αναταράξεις εγκυμονούν κινδύνους για τραυματισμούς στο κεφάλι ή άλλους τραυματισμούς σε άτομα που μπορεί να εκτιναχθούν από το κάθισμά τους στην καμπίνα, αν δεν φορούν ζώνη, ή να χτυπηθούν από κάποιο αντικείμενο που έχει εκσφενδονιστεί. Όπως είναι φυσικό, οι πιθανότητες τραυματισμού είναι πολύ περισσότερες για το πλήρωμα, τα μέλη του οποίου περνούν μεγάλο μέρος της πτήσης χωρίς να φορούν ζώνη, εξυπηρετώντας τους επιβάτες και παρέχοντάς τους βοήθεια.

Τι είναι οι αναταράξεις και πώς μπορούν τα αεροπλάνα να τις αποφύγουν;

Σε γενικές γραμμές, το φαινόμενο των αναταράξεων προκαλείται από τη συνάντηση αέριων μαζών με διαφορετική θερμοκρασία, πίεση ή ταχύτητα, σε περιοχές όπου συγκρούονται διαφορετικά μοτίβα ανέμου – όπως όταν μια βάρκα πέφτει σε θαλασσοταραχή, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα.

Αν και υπάρχουν καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες, όπως οι καταιγίδες, οι οροσειρές και η εμφάνιση ορισμένων νεφών, που λειτουργούν ως προάγγελλοι πιθανών αναταράξεων σε πτήσεις, υπάρχουν επίσης και οι λεγόμενες αναταράξεις CAT (clear-air turbulence) που μπορούν να αιφνιδιάσουν τους πιλότους αεροπλάνων, αφού εμφανίζονται τελείως απροειδοποίητα.

Σύμφωνα με τον Stuart Fox, διευθυντή πτήσεων και τεχνικών λειτουργιών της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών Iata, οι μετεωρολογικές προβλέψεις που υποδεικνύουν επικείμενα καιρικά μέτωπα ή την κατεύθυνση του ανέμου πάνω από βουνά μπορούν να καταδείξουν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης «αναταράξεων καθαρού αέρα». Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι η ένταση και η διεύθυνση της ροής του αέρα είναι κάτι που αλλάζει γρήγορα, έτσι οι προβλέψεις αυτές έχουν περιορισμένη χρησιμότητα. Τέτοιες ριπές ανέμου μπορούν να βγάλουν αεροπλάνα εκτός πορείας, να προκαλέσουν απότομη απώλεια ύψους ή τον έντονο κλυδωνισμό τους.

Οι πιλότοι μπορούν πλέον να λαμβάνουν καθοδήγηση από αναφορές προπορευόμενων αεροσκαφών. Η Iata φιλοξενεί μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από διάφορους αερομεταφορείς για την ανταλλαγή δεδομένων, λέει ο Φοξ: «Είναι ένας άμεσος τρόπος ενημέρωσης των πιλότων που μπορεί να περάσουν μέσα από τις ίδιες αναταράξεις».

Παρόλο που περιοχές όπως ο Κόλπος της Βεγγάλης (από την οποία είχε μόλις περάσει το αεροσκάφος της Singapore Airlines πριν το περιστατικό) είναι γνωστές για την εμφάνιση αναταράξεων, οι επιλογές των πιλότων μπορεί να είναι περιορισμένες, λέει ο Marco Chan, πρώην εμπορικός πιλότος και καθηγητής στο Buckinghamshire New University. Σύμφωνα με τον ίδιο, το περιστατικό της Singapore Airlines έλαβε χώρα «εντός της ζώνης διατροπικής σύγκλισης, όπου προκύπτουν εξαιρετικά ισχυρές καταιγίδες. Οι καταιγίδες αυτές εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στην οθόνη πλοήγησης των πιλότων – αλλά μπορεί να μην είναι δυνατή η πλήρης παράκαμψη του συμπλέγματος καταιγίδων, καθώς η έκτασή του μπορεί να ξεπερνά κατά πολύ τα 50 ναυτικά μίλια».

Θα μπορούσε η κλιματική κρίση να προκαλέσει τη συχνότερη εμφάνιση αναταράξεων;

Σύμφωνα με μία μελέτη που εκπόνησαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου Reading, η απάντηση είναι “ναι”. Οι ειδικοί διαπίστωσαν μέσα από την έρευνά τους ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες, ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης, οδηγούν σε σημαντική αύξηση των αναταράξεων στις υπερατλαντικές πτήσεις.

«Τα περιστατικά σοβαρών αναταράξεων αυξήθηκαν κατά 55% μεταξύ 1979 και 2020, όπως διαπίστωσαν, λόγω των αλλαγών στην ταχύτητα του ανέμου σε μεγάλα ύψη», αναφέρει το δημοσίευμα του Guardian.

Ο καθηγητής Paul Williams, ένας εκ των συντακτών της μελέτης, δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως οι επιδράσεις είναι ήδη πραγματικότητα και ενθάρρυνε την αεροπορική βιομηχανία να επενδύσει σε καλύτερα συστήματα πρόβλεψης και εντοπισμού των αναταράξεων.

protothema.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en