Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Οι νέες πρακτικές της ΔΕΗ | Αναθέτει σε εισπρακτικές τις ληξιπρόθεσμες οφειλές

Με τις ανεξόφλητες οφειλές από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος να έχουν ξεπεράσει το 1,3 δισ. ευρώ και να αυξάνονται διαρκώς, η ΔΕΗ αναζητά μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού που λήγει στις 29 Σεπτεμβρίου νομικά γραφεία ή εταιρείες στις οποίες θα αναθέσει την διεκδίκηση απαιτήσεων από ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Η νέα αυτή πολιτική εισπράξεων καθιερώνεται για πρώτη φορά από τη ΔΕΗ στη βάση ενός πιλοτικού προγράμματος που θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση στην Αττική. Το πρόγραμμα θα αξιολογηθεί ύστερα από ένα δίμηνο εφαρμογής του και εάν τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά, θα επεκταθεί και σε άλλες περιφέρειες της χώρας.

Τα γραφεία που θα επιλεγούν θα αναλάβουν τη διεκπεραίωση 10.000-20.000 υποθέσεων οφειλών μέσης αξίας 10.000 ευρώ ανά υπόθεση. Η ΔΕΗ έχει ήδη καταρτίσει τον κατάλογο των καταναλωτών που θα παραδώσει στις εταιρείες που θα προσλάβει για την είσπραξη των ανεξόφλητων οφειλών της, βάσει τριών συνδυαστικών κριτηρίων.

Το βασικότερο είναι το ύψος της οφειλής και το βάθος χρόνου αυτής, το δεύτερο το «προφίλ» του καταναλωτή, εάν δηλαδή έχει ανταποκριθεί ή όχι σε προηγούμενους διακανονισμούς και το τρίτο, η σχέση του με άλλες παραβατικότητες, όπως για παράδειγμα η σύλληψή του για ρευματοκλοπή.

«Πρέπει να κάνουμε κάτι για να βελτιώσουμε την κατάσταση», δηλώνει στην Καθημερινή αρμόδιο στέλεχος της ΔΕΗ, εκφράζοντας την ανησυχία της Επιχείρησης για τη διόγκωση των οφειλών. Από το συνολικό ποσό του 1,3 δισ. ευρώ, τα 860 εκατ. ευρώ προέρχονται από τη χαμηλή τάση, δηλαδή τα νοικοκυριά και τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις και εργαστήρια, ενώ πάρα πολλές από αυτές θεωρούνται επισφαλείς απαιτήσεις.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται ανεξόφλητες οφειλές καταναλωτών που ανήκουν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) οι οποίοι αριθμούν περί τις 550.000. Σε αυτήν την κατηγορία καταναλωτών η ΔΕΗ, ανεξαρτήτως του ύψους της οφειλής που έχει συγκεντρώσει, δεν προχωράει σε διακοπές ρεύματος. Ενα από τα μεγάλα προβλήματα αυτή τη στιγμή είναι η υπόθεση των διακανονισμών.

Η ΔΕΗ, προκειμένου να διευκολύνει τους καταναλωτές, εφάρμοσε από πέρυσι ένα αρκετά ευέλικτο πρόγραμμα διακανονισμών, το οποίο όμως δεν τηρείται από την πλειοψηφία των καταναλωτών που εντάσσονται σε αυτό. Το σύνηθες, όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη της Επιχείρησης στην «Κ», είναι «να προχωρούν στον διακανονισμό, να πληρώνουν μία με δύο δόσεις και μετά να εξαφανίζονται». Η αρμόδια διεύθυνση της Επιχείρησης ευελπιστεί σε κάποια βελτίωση της κατάστασης και στην ανακοπή του ρυθμού αύξησης των επισφαλειών, χωρίς να διατηρεί υψηλές προσδοκίες για την είσπραξη των ανεξόφλητων οφειλών.

Οι νομικές εταιρείες που θα προσλάβει η ΔΕΗ μέσω διαγωνισμού σε πρώτο στάδιο θα αναζητήσουν τον εξωδικαστικό διακανονισμό των οφειλών, μέσα στο πλαίσιο που έχει ορίσει η ΔΕΗ, δηλαδή δόσεις που μπορούν να φτάσουν έως και τις 8 διμηνιαίες, ανάλογα με τη συνέπεια του πελάτη κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Σύμφωνα με τη διακήρυξη, θα ακολουθεί τα εξής στάδια:

• Εντοπισμός οφειλετών, των οποίων τα στοιχεία επικοινωνίας έχουν μεταβληθεί χωρίς να έχει ενημερωθεί σχετικά η ΔΕΗ.

• Επικοινωνία/διαπραγμάτευση με στόχο την εξωδικαστική διευθέτηση (υπαγωγή σε διακανονισμό της οφειλής/ρύθμιση σε δόσεις) και την είσπραξη.

• Σύνταξη και αποστολή/κοινοποίηση απλών επιστολών ειδοποίησης ή/και εξωδίκων προσκλήσεων.

Σε δεύτερο στάδιο θα ακολουθήσει η δικαστική διεκδίκηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, στο πλαίσιο της οποίας το νομικό γραφείο θα προχωράει σε έρευνα για τον εντοπισμό περιουσιακών στοιχείων, σε υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία.

Στις περιπτώσεις οφειλετών άγνωστης διαμονής δεν θα προχωρεί στη δικαστική διεκδίκηση, ενώ σε περίπτωση που εντοπίζονται πελάτες χωρίς περιουσιακά στοιχεία ή προκειμένου να προχωρήσει σε αναγκαστική εκτέλεση, το νομικό γραφείο θα επικοινωνεί με τις νομικές υπηρεσίες της ΔΕΗ για περαιτέρω οδηγίες.

Click to comment

Απάντηση

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Οι φίλοι του Παναθηναϊκού στην Καβάλα πανηγύρισαν την κατάκτηση της Euroleague

Ο Παναθηναϊκός είναι πρωταθλητής Ευρώπης.

Μετά από μία φοβερή εμφάνιση με ανατροπή κόντρα στη Ρεάλ Μαδρίτης, οι “Πράσινοι” επικράτησαν με 95-80 στο μεγάλο τελικό του Final Four της Euroleague και κατέκτησαν τον τίτλο για 7η φορά στην ιστορία τους.

Για αυτόν τον λόγο οι φίλοι της ομάδας στην Καβάλα βγήκαν να πανηγυρίσουν την κατάκτηση της Euroleague από την ομάδα τους το βράδυ της Κυριακής.

Συγχαρητήρια στον Παναθηναϊκό.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη ημερίδα εξωστρέφειας στην Καβάλα

Ημερίδα εξωστρέφειας, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το πρψί του Σαββάτου25 Μαϊου στην πόλη της Καβάλας, όπου παρόντες ήταν αρκετοί επιχειρημαατίες και επαγγελματίες της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, φορείς της Περιφέρειας αλλα και του Δήμου Καβάλας αλλά και ο Υφυπουργός εξωτερικών κ. Κώστας Φραγκογιάννης.

Οι παρόντες είχαν την ευκααίρια να ακούσουν απο επίσημα προσκεκλημένους ανάλυσεις που αφορούν την την ανάπτυξη της επιχερηματικότητας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Επίσκεψη Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ στο νέο αεροδρόμιο ΛΥΔΙΑ

Τις νέες εγκαταστάσεις της EGNATIA AVIATION και το αεροδρόμιο ΛΥΔΙΑ,επισκέφτηκε το πρωί του Σαββάτου 25 Μαϊού ο Περιφερείάρχης ΑΜ-Θ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης μαζί, με τον αντιπεριφέρειάρχη Καβάλας, κ. Θόδωρο Μαρκόπουλο, τον αντιπεριφέρειάρχη Ανάπτυξης, κ, Αλέξανδρο Ιωσηφίδη αλλα και άλλα μέλη της παράταξης τους. Στο σημείο ξεναγήθηκαν απο τον ιδιοκτήτη της σχολής, κ. Δημήτρη Λυμπεράκη και ενημέρώθηκαν για την εξέλιξη των έργων στο νέο αεροδρόμιο.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en