Μικρότερος σε σχέση με πέρσι ο αριθμός των μαθητών που πέτυχε βαθμολογίες άνω των 18 στα εξεταζόμενα μαθήματα. Μαίρη Κοσμίδου | Κάνουμε μηχανογραφικό με κίνητρο την πρώτη μας επιθυμία
Δήμητρα Συμεωνίδου
Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στα Λύκεια όλης της χώρας και φυσικά στα Λύκεια της Ροδόπης. Ανάμεικτα συναισθήματα και κυρίως απογοήτευση για τις μέτριες και χαμηλές βαθμολογίες, κατέγραψε ο φακός του “Χ” στις τάξεις των μαθητών και μαθητριών που έσπευσαν να δουν τις βαθμολογίες, χωρίς φυσικά να απουσιάζουν και εκείνοι που πέτυχαν υψηλές επιδόσεις, αλλά ήταν αισθητά λιγότεροι σε σχέση με την περσινή χρονιά. Στα σχολεία βρέθηκαν το πρωί της Παρασκευής 30 Ιουνίου και πολλοί γονείς που ήθελαν να δουν τις επιδόσεις μαζί με τα παιδιά τους. Όλοι οι υποψήφιοι μπορούσαν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα httpresults.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό τους και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Η πρώτη ανάγνωση των αποτελεσμάτων στο νομό μας έδειξε φέτος ότι έλειψαν οι υψηλές βαθμολογίες. Μία τέτοια ανάγνωση μας προσφέρει η έμπειρη προϊσταμένη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Μαίρη Κοσμίδου: “Στη Ροδόπη ένα συμπέρασμα που βγάζουμε από τα τρία μεγάλα λύκεια της πόλης μας, δεν είχαμε ακόμη τον χρόνο να δούμε τι γίνεται στα περιφερειακά μας, είναι ότι οι περσινοί έχουν γράψει πολύ καλύτερα. Αυτοί που επανεξετάστηκαν έχουνε πάει τέλεια. Είναι μικρό το ποσοστό, αλλά δηλώνει και κάτι, ότι όποιος αποφασίζει να ξαναδώσει και είναι συνειδητοποιημένος είναι σίγουρο ότι θα τα πάει καλά. Από εκεί και πέρα έχουμε εύρος βαθμολογιών, έχουμε κάτω από το 5, μέχρι το 10 μέχρι το 15, ενώ μας λείπει το πλήθος σε υψηλές βαθμολογίες”.
Ο αριθμός των μαθητών που πέτυχε βαθμολογίες άνω των 18 στα εξεταζόμενα μαθήματα είναι μικρός, σημείωσε η κα Κοσμίδου “σε κάθε σχολείο υπάρχουν ένας μικρός αριθμός μαθητών οι οποίοι είναι πάνω από 18 σε κάποια μαθήματα. Αυτοί δεν είναι πάρα πολλοί. Νομίζω ότι φέτος είναι λιγότεροι από τους περσινούς αλλά δεν μπορώ ακριβώς να έχω τον αριθμό, περιμένω και εγώ τα στατιστικά”. Γενικά, παρατηρεί η προϊσταμένη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης “υπάρχει μια πτώση, το βλέπουμε στις βαθμολογίες των μαθηματικών στο πέμπτο πεδίο, το ξέραμε αυτό”. Πρόσθεσε βέβαια “δεν μπορώ να παραβλέψω τα εικοσάρια που υπάρχουν στην φυσική σε ένα λύκειο που ήταν τέσσερα. Είναι πολύ σημαντικό και αξίζουν συγχαρητήρια στα παιδιά αυτά”. ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ
Με την καλύτερη βαθμολογία της στα αρχαία 17,9 η Ελίνα Δακτυλούδη μαθήτρια θεωρητικής κατεύθυνσης στο 2ο ΓΕΛ Κομοτηνής εισάγεται σε σχολή της αρεσκείας της. Η μητέρα της Βασιλεία έσπευσε στο σχολείο για να δει τη βαθμολογία της και μίλησε συγκινημένη για την δύσκολη χρονιά που έφτασε στο τέλος της, με την κόρη της να πετυχαίνει τον στόχο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο και κατά προτίμηση σε κάποιο παιδαγωγικό τμήμα. Στο ίδιο σχολείο μαθητής ήταν και ο Χρήστος Καλιφατίδης. Έδωσε για δεύτερη φορά εξετάσεις φέτος ακολουθώντας τη θετική κατεύθυνση συγκέντρωσε 17.000 μόρια. Η σχολή που του αρέσει είναι η Μοριακή Βιολογία και Γενετική και έχοντας την εμπειρία της δεύτερης φοράς συμμετοχής σε πανελλαδικές, ο Χρήστος δε μετανιώνει που ξαναπροσπάθησε και συμβουλεύει όποιον επιθυμεί να ξαναδώσει, να το κάνει χωρίς δεύτερη σκέψη. ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
Μεγάλη σημασία για την πορεία των βάσεων έχει η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, που πρέπει να γίνει έως και τις 14 Ιουλίου. Από την ερχόμενη Πέμπτη και μετά όλοι οι υποψήφιοι στην ηλεκτρονική διεύθυνση httpexams.it.minedu.gov.gr θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) ως και την Παρασκευή 14 του μήνα. Η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο. Το “θέλω” του μαθητή θα πρέπει να είναι το πρώτο κριτήριο στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, τονίζει κα Κοσμίδου και “όχι το ότι δεν πιάνω τις μονάδες που είχε πέρσι η σχολή που θέλω, δεν είναι κριτήριο αυτό”.
«Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή στις πανεπιστημιακές σχολές αποτελεί για τους υποψηφίους την πιο σημαντική και σε πολλές περιπτώσεις την πιο αγχωτική κατάσταση που έχουν περάσει μέχρι τότε. Η διαδικασία της συμπλήρωσης αποτελείται από δύο μέρη α) το τεχνικό και β) το ουσιαστικό, τη σειρά προτίμησης δηλαδή που θα δηλώσουν οι υποψήφιοι τα τμήματα επιλογής», επισημαίνεται στο βιβλίο «Πάμε… Πανεπιστήμιο 2017» των Σπύρου Μιχαλούλη και Νίκου Παυλάκου.
Εκεί τονίζεται «Το 1ο βήμα της διαδικασίας είναι η επιλογή των τμημάτων που θα δηλώσει ο υποψήφιος στο μηχανογραφικό του. Σύμφωνα με μια σειρά κριτηρίων που έχει ο κάθε υποψήφιος, όπως την πόλη όπου βρίσκεται το τμήμα, τον βαθμό ενδιαφέροντός του για το Πρόγραμμα Σπουδών του τμήματος, τα επαγγελματικά δικαιώματα κ.τ.λ., επιλέγει τα τμήματα που θέλει να δηλώσει και τα συγκεντρώνει σε ένα ξεχωριστό φύλλο (ή στην επόμενη σελίδα του ηλεκτρονικού μηχανογραφικού, όπου εμφανίζονται μόνο τα τμήματα στα οποία έχει σημειώσει αριθμό προτίμησης ο υποψήφιος). Στη φάση αυτή ο υποψήφιος δεν πρέπει να ασχοληθεί καθόλου με τη σειρά προτίμησής του για το κάθε τμήμα. Πρέπει απλά να επιλέξει ποια τμήματα θα δηλώσει τελικά στο μηχανογραφικό του.
Το σημαντικότερο στοιχείο σε αυτή τη φάση είναι να δηλώσει ο υποψήφιος όσα περισσότερα τμήματα μπορεί (ακόμη και όλα από το 1 ή 2 Επιστημονικά Πεδία που του δίνεται η δυνατότητα από το σύστημα), έστω και αν στο επόμενο βήμα αφαιρέσει κάποια. Το 2ο βήμα της διαδικασίας είναι η ταξινόμηση των τμημάτων βάσει της σειράς προτίμησης του υποψηφίου. Αυτό είναι και το πιο σημαντικό μέρος της όλης διαδικασίας συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου.
Στο σημείο αυτό η σειρά προτίμησης του υποψηφίου πρέπει να καθορίζεται αυστηρά από το τμήμα και την πόλη που βρίσκεται αυτό και όχι από τη βάση του τμήματος. Στην ουσία, ο υποψήφιος πρέπει να είναι σίγουρος ότι το τμήμα που έχει δηλώσει στην επάνω σειρά του αρέσει περισσότερο (λαμβάνοντας υπόψη όλα τα κριτήρια που είναι σημαντικά γι’ αυτόν) από το τμήμα που έχει δηλώσει από κάτω».
Η ανακοίνωση των βάσεων αναμένεται προς το τέλος Αυγούστου, χωρίς να αποκλείεται να εκδοθούν και στις αρχές Σεπτεμβρίου, καθώς φέτος οι εξετάσεις ξεκίνησαν αργότερα από τα προηγούμενα χρόνια.
Τέλος, τη Δευτέρα 3 Ιουλίου προγραμματίζεται να ανακοινωθούν στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση, δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.