Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Κόκκινα δάνεια | Ενδιάμεσος φορέας vs distress funds

«Φρένο» στην ενεργητική διαχείριση από «τρίτους» θέλει να βάλει η κυβέρνηση

 

Σε φλέγον ζήτημα έχει αναδειχθεί η διαχείρηση των κόκκινων δανείων, με την ελληνική πλευρά να παραμένει σταθερή στη θέση της για δημιουργία φορέα διαχείρισης, καθώς δεν επιθυμεί την πώληση δανείων από τις τράπεζες σε «distress funds», όπως επιθυμούν οι δανειστές. Επίσης, προτείνει ρύθμιση, «κούρεμα» ή και διαγραφή των δανείων από ειδικό Φορέα Διαχείρισης, με τις προϋποθέσεις ένταξης στον φορέα να καθορίζονται στην πορεία. Οι δανειστές φέρονται να υποχώρησαν από την απαίτησή τους να αίρεται υπό προϋποθέσεις η προστασία της πρώτης κατοικίας για όσους έχουν υπαχθεί στο νόμο Κατσέλη και η ελληνική πλευρά δέχθηκε, όμως, να μπει ένα πλαφόν στην αξία της προστατευόμενης κατοικίας, πιθανώς στις 300.000 ευρώ.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία ενός ενδιάμεσου δημόσιου φορέα διαχείρισης «κόκκινων» στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων, κατά βάση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ο οποίος θα έχει τα χαρακτηριστικά εν μέρει ενός distress fund, αλλά παράλληλα θα έχει και εποπτικό ρόλο στη ρύθμιση των χρεών από τις τράπεζες, αλλά πιθανότατα και αρμοδιότητα εισπρακτική.

Η κυβέρνηση Τσίπρα επιχειρώντας να αποφύγει τη μεταβίβαση ή μη πακέτων κόκκινων δανείων σε ξένα funds -όπως προβλέπει το μοντέλο ενεργητικής διαχείρισης των κόκκινων δανείων-, επέλεξε μια ενδιάμεση λύση. Αφενός μέσω του φορέα θα επιτευχθεί το ξεσκαρτάρισμα ενός μέρους από τις ύψους 77 δισ. ευρώ μη εξυπηρετούμενες χορηγήσεις και αφετέρου το Δημόσιο θα έχει τον πλήρη έλεγχο, που είναι και η βασική επιδίωξη της κυβέρνησης.

Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα συνδυασμό των μοντέλων που έχουν εφαρμοσθεί από το 2009 στην Ιρλανδία για την αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους και συγκεκριμένα της National Asset Management Agency που ιδρύθηκε το 2009 και της Insolvency Service of Ireland που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2013. Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο του μοντέλου που ακολούθησε η Ισπανία και οι ΗΠΑ, τα ξένα funds παίρνουν τη σκυτάλι της ενεργητικής διαχείρισης των NPL’s των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο του Μνημονίου σε γενικές γραμμές αναφέρει:

1. Τα κόκκινα δάνεια των επιχειρήσεων πρέπει να χωριστούν, ανάλογα με το αν οι επιχειρήσεις είναι βιώσιμες ή μη βιώσιμες. Για τις βιώσιμες πρέπει να υπάρξει ρύθμιση, βάσει και του Κώδικα Δεοντολογίας της Τραπέζης της Ελλάδος. Για τις μη βιώσιμες θα ακολουθηθούν η πτωχευτική διαδικασία και η ρευστοποίηση στοιχείων. Δεν γίνεται ειδική αναφορά στα δάνεια των ιδιωτών.

2. Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών πρέπει να γίνει έως τα τέλη του χρόνου (σ.σ. έτσι αποφεύγεται το ενδεχόμενο κουρέματος των καταθέσεων). Οι δανειστές πιστεύουν ότι είναι επιθυμητό να μπουν ιδιώτες στην ανακεφαλαιοποίηση ώστε να μη χάσουν οι τράπεζες τα ιδιωτικοοικονομικά χαρακτηριστικά τους και να ενισχυθεί η προοπτική επιστροφής τους στον ιδιωτικό τομέα.

3. Πρέπει να διασφαλιστεί ότι η διακυβέρνηση των τραπεζών και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας θα ασκείται χωρίς παρέμβαση της κυβέρνησης. Ουσιαστικά, οι δανειστές θέλουν πλήρη ανεξαρτησία του ΤΧΣ.

Οι δανειστές είπαν όχι – τουλάχιστον προς το παρόν – στη δημιουργία ενδιάμεσου φορέα. Το σχέδιο της κυβέρνησης αφορούσε τη μεταφορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε έναν δημόσιο φορέα, αλλά οι δανειστές θεωρούν ότι κάθε τράπεζα πρέπει να αναλάβει τη διαχείριση των δικών της κόκκινων δανείων.

 

Τα βασικά χαρακτηριστικά του ενδιάμεσου φορέα θα είναι:

Ο ενδιάμεσος φορέας θα αγοράζει σταδιακά από τις εμπορικές τράπεζες πακέτα «κόκκινων» δανείων, τόσο στεγαστικά όσο και επιχειρηματικά, ανάλογα με τη χρονική διάρκεια που αυτά είναι «παγωμένα». 

– Ο φορέας μπορεί να αγοράζει ακόμη και τμήμα του δανείου και να ακολουθείται η λογική του λεγόμενου balloon payment. Δηλαδή, το δάνειο να χωρίζεται σε δύο μέρη: αυτό που θα αποπληρώνεται θα παραμένει στην εμπορική τράπεζα και το μέρος που «παγώνει» για μια περίοδο 5-10 ετών μεταφέρεται στον ενδιάμεσο φορέα. 

– Η έκπτωση με την οποία θα αγοράζει τα ενυπόθηκα δάνεια εξετάζεται να προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ της αρχικής εμπορικής αξίας του προσημειωμένου ακινήτου και της τρέχουσας εμπορικής του αξίας. Ο δανειολήπτης, βεβαίως, θα αποπληρώνει το δάνειο στον φορέα με βάση τη νέα αξία αυτού, αλλά και βάσει εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων. 

– Οι οφειλές θα χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με το ύψος τους και το προφίλ των δανειοληπτών. Για παράδειγμα, στην Ιρλανδία υπάρχουν τρεις κατηγορίες: α) Οφειλές μη ενυπόθηκες κάτω από 20.000 ευρώ από δανειολήπτες χωρίς άλλα περιουσιακά στοιχεία, οι οποίες διαγράφονται, β) οφειλές άνω των 20.000 ευρώ οι οποίες επίσης δεν περιλαμβάνουν προσημειώσεις και γ) οφειλές από ενυπόθηκα δάνεια. Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις καθορίζονται μηνιαίες δόσεις με βάση τις λεγόμενες εύλογες δαπάνες διαβίωσης, ενώ μπορούν να τίθενται σε εφαρμογή και τα εργαλεία ρύθμισης που προβλέπει ο Κώδικας Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος. 

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Νέα Πρόεδρος του Δ.Σ των Κατασκηνώσεων της Νέας Περάμου η Μυρσίνη Χρυσαφούδη

Όπως ανάρτησε η κ.α Χρυσαφούδη :

“Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα η απόφαση του Δημάρχου Παγγαίου Φίλιππος Αναστασιάδης να με ορίσει Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου των Κατασκηνώσεων της Ν. Περάμου.

Τον ευχαριστώ θερμά και δεσμεύομαι να φανώ αντάξια των απαιτήσεων. Αποτελεί μία ιδιαίτερα υπεύθυνη και απαιτητική θέση που αποσκοπεί στην κοινωνικοποίηση, τη ψυχαγωγία και τη δημιουργία ευχάριστου περιβάλλοντος για τα παιδιά, αλλά και τους ενήλικες κατασκηνωτές, κατά τη διάρκεια της κατασκηνωτικής περιόδου.

Βασική προϋπόθεση για την επίτευξη των προαναφερθέντων είναι η ύπαρξη των κατάλληλων υποδομών, που ο Δήμος μας διαθέτει. Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται οι απαραίτητες ενέργειες για την ύπαρξη σύγχρονων και λειτουργικών υποδομών, καθώς και εξοπλισμού. Οι κατασκηνώσεις μας φιλοξενούν μικρούς και μεγάλους, παρέχοντας τους πλήρες πρόγραμμα ψυχαγωγίας με ειδικούς ψυχαγωγούς (αθλητισμός, μουσική, χειροτεχνία κ.α.). Επιπλέον, διαθέτουμε 2 ναυαγοσώστες και ιατρό για την ασφάλεια και περίθαλψη των κατασκηνωτών.

Επίσης, υπάρχει ειδική μέριμνα για τα άτομα ΑμεΑ, διαθέτοντας τις απαραίτητες υποδομές για την άρτια φιλοξενία και ψυχαγωγία τους. Αξίζει να αναφερθεί η ύπαρξη ειδικής ράμπας Sea Access, η οποία χρησιμοποιείται από άτομα με περιορισμένη κινητικότητα ΑμεΑ, ώστε να έχουν ασφαλή και αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα. Τέλος, οι κατασκηνώσεις μας έχουν όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά, καθώς οι εκθέσεις των ελέγχων είναι άριστες! Ένα αποτέλεσμα των πολυετών προσπαθειών του Δήμου Παγγαίου, καθώς και του προηγούμενου προέδρου Τάσος Μεταξάς , οι οποίοι κατάφεραν να δημιουργήσουν μία από τις καλύτερες κατασκηνώσεις πανελλαδικά.

Με λίγα λόγια… καλή κατασκηνωτική περίοδο να έχουμε!”

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Χρήστος Σταϊκούρας: 34 σημαντικές παρεμβάσεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τα σημαντικά έργα υποδομής που υλοποιούνται στο σύνολο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη, σε Συνέντευξη Τύπου στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε,μεταξύ άλλων, σε μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων που αφορούν:

  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου
  1. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
  2. Τη Σιδηροδρομική Σύνδεση – «Sea – 2 – Sea».
  3. Την Οδική Σύνδεση με την Τουρκία.
  4. Την κατασκευή Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.
  5. Τη μελέτη του Φράγματος Δερείου.
  6. Την κατασκευή της Λιμνοδεξαμενής Ξηροποτάμου στη Σαμοθράκη.
  7. Την αντικατάσταση και Υπογειοποίηση των Αρδευτικών Δικτύων ΤΟΕΒ Ερυθροποτάμου.
  8. Τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση και Τεχνική Διαχείριση Κτιρίων Στέγασης Υπηρεσιών 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων, ανάμεσα στα οποία και αυτό της Αλεξανδρούπολης, μέσω ΣΔΙΤ.
  9. Τη Μελέτη Αντιμετώπισης Ακτομηχανικών Προβλημάτων στο Αλιευτικό Καταφύγιο και την ευρύτερη περιοχή Θέρμων, στη Σαμοθράκη.
  10. ΤηνΑποκατάσταση Προσήνεμου Μώλου και Προστασία Εισόδου Αλιευτικού Καταφυγίου Μάκρης,Δήμου Αλεξανδρούπολης.
  11. ΤονΚάθετο Άξονα της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο – Ορμένιο» / Παράκαμψη Προβατώνα.
  12. Την αναβάθμιση του Ελικοδρομίου Σαμοθράκης.
  13. Την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας
  1. Τον Κάθετο Άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
  2. Το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.
  3. Το Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
  4. Τα σιδηροδρομικά έργα.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
  1. Τον διασυνοριακό Άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem–Smolyan–Plovdiv
  2. Το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης.
  3. Την ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στο Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης.
  4. Τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων.
  5. Τις επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας
  1. Τον κάθετο Άξονα Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».
  2. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  3. Τηνολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  4. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  5. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  6. Την Αντιπλημμυρική Προστασία της Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  7. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  8. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης
  1. Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.
  2. Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.
  3. ΤοΔικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
  4. Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (ΠΕ Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (ΠΕ Έβρου).

Continue Reading

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 27-05-2024

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en