Κεραμέως: Πότε θα ρυθμιστεί το πλαίσιο των απουσιών για τους μαθητές
Συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά παραχώρησε η υπουργός Παιδείας Νίηκ Κεραμέως – Για το πότε θα ρυθμιστεί το πλαίσιο των απουσιών για τους μαθητές λόγω των ιώσεων αλλά και για το πότε θα γίνουν οι εκλογές, μίλησε, μεταξύ άλλων, η υπουργός Παιδείας
Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα.
Μεταξύ άλλων, δήλωσε:
Ερωτηθείσα για την έξαρση των ιώσεων στα σχολεία
Ν.Κεραμέως: Σήμερα ή αύριο θα βγει μια εγκύκλιος που θα βάζει το ακριβές πλαίσιο για τη δικαιολόγηση απουσιών για παιδιά που λείπουν από το σχολείο λόγω της εποχικής γρίπης. Μετά από συνεργασία με το υπουργείο Υγείας θα εκδοθεί μια εγκύκλιος που θα δικαιολογεί απουσίες που έχουνε γίνει ήδη από τον προηγούμενο χρόνο, από το Νοέμβριο και μετά για την εποχική γρίπη. Συνήθως αυτή η εγκύκλιος βγαίνει πιο αργά φέτος βγαίνει πιο νωρίς ανταποκρινόμενη και στην αγωνία του κόσμου και των μαθητών.
Ερωτηθείσα αν έχουν δρομολογηθεί προσλήψεις
Ν.Κεραμέως: Για 12 χρόνια στη χώρα δεν είχε γίνει ούτε ένας διορισμός, η τελευταία διαδικασία για ανάδειξη νέων εκπαιδευτικών είχε γίνει το 2008. Εμείς από το 2020 και μετά έχουμε διορίσει 25.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον κάνουμε και πολλές προσλήψεις για κενά που εκδηλώνονται στα σχολεία άρα είμαστε σε μια διαρκή διαδικασία κάλυψης κενών όποτε αυτά παρουσιάζονται σε έναν ζωντανό οργανισμό όπως είναι το σχολείο. Τα επόμενα χρόνια, αν και εφόσον ο ελληνικός λαός μας τιμήσει με την εμπιστοσύνη του, ο στόχος μας είναι σιγά–σιγά να φύγουμε από την στρεβλή εφαρμογή του καθεστώτος του αναπληρωτή-εκπαιδευτικού δηλαδή ο αναπληρωτής να κάνει αυτό που λεει η λέξη να αναπληρώνει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
ΔΗΜ: Άρα θα δούμε διορισμούς και το 2023
Ν.Κεραμέως: Τα επόμενα χρόνια… Θα δούμε ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα αλλά ο στόχος είναι σιγά-σιγά να φύγουμε από το καθεστώς του αναπληρωτή. Αυτό είναι ένα σχέδιο μακροπρόθεσμο έχουμε ήδη ξεκινήσει δυναμικά με 25.000 διορισμούς και ο στόχος με αυτούς τους διορισμούς είναι σιγά –σιγά να φύγουμε από αυτό το καθεστώς και πλέον έχουμε περισσότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς απ’ ότι αναπληρωτές.
Ερωτηθείσα αν θα έχουν γίνει οι εκλογές μέχρι τις πανελλαδικές εξετάσεις
Ν.Κεραμέως: Ένας άνθρωπος έχει το απόλυτο προνόμιο για να καθορίζει πότε θα γίνουν οι εκλογικές διαδικασίες και αυτός είναι ο Πρωθυπουργός της χώρας. Από εκεί και πέρα νομίζω ότι ανά πάσα στιγμή μετά την άνοιξη θα αποφασίσει και ο ίδιος πότε θεωρεί ότι είναι καλύτερα για τη χώρα να ξεκινήσει η εκλογική διαδικασία.
Αναφορικά με το φοιτητικό επίδομα
Ν.Κεραμέως: Έχουμε μια τεράστια αύξηση. Για πάρα πολλά χρόνια στη χώρα το φοιτητικό επίδομα ήταν 1.000 € κατά έτος. Από τα 1.000€ μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού στην τελευταία ΔΕΘ πήγαμε στα 1.500€ για όλους τους δικαιούχους, που όλοι οι δικαιούχοι είναι όσοι έχουν μέχρι 30.000 οικογενειακό εισόδημα και στα 2.000€ αν δύο ή περισσότεροι φοιτητές συγκατοικούν. Επιπλέον να πούμε ότι σε τρία πανεπιστήμια της χώρας στα λεγόμενα ακριτικά, στο πανεπιστήμιο Αιγαίου, στη Θράκη και στη Δυτική Μακεδονία το εισοδηματικό κριτήριο είναι πιο υψηλό δηλαδή είναι 40.000 άρα περισσότεροι δικαιούχοι. Είναι μια πολύ σημαντική ενίσχυση, έχει αυξηθεί πολύ σημαντικά ο προϋπολογισμός, από τα 40 εκατομμύρια που δινόντουσαν για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα πλέον για το ’23 πάμε στα 75 εκατομμύρια €. Και αυτό έρχεται σε μια σειρά κοινωνικών παροχών που αφορούν συνολικά την εκπαίδευση και στοχεύουν στο να ενισχύσουμε τις οικογένειες, τους φοιτητές, τους μαθητές.
Ν.Κεραμέως: Τα πανεπιστήμια είναι που ξέρουν ποιος είναι φοιτητής και ποιος δεν είναι, ποιος έχει τις προϋποθέσεις και ποιος δεν τις έχει κοκ. Τα χρήματα έχουν σταλεί στα πανεπιστήμια προκειμένου να καταβληθεί το αυξημένο φοιτητικό επίδομα και όσοι είχανε λάβει ήδη 1.000€ έχουν λαμβάνειν για 500€ επιπλέον .
Αναφορικά με την κριτική που δέχεται για το πρόγραμμα της διδακτικής επάρκειας
Ν.Κεραμέως: Καταρχάς αυτό δεν είναι καινούργιο, δεν ξέρω γιατί βγαίνει τώρα. Έχει να κάνει με το γεγονός ότι μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να ανεβάσουμε ακόμα περισσότερο τις προϋποθέσεις και να έχουμε ακόμα καλύτερους δασκάλους και καθηγητές στα σχολεία μας. Υπάρχει ένα πλαίσιο το οποίο έλεγε ότι μπορούσες να έχεις τελειώσει το πανεπιστήμιο και να μην έχεις περάσει από τάξη, να μην έχεις κάνει μαθήματα παιδαγωγικής που είναι πολύ σημαντικό. Είναι πολύ σημαντικό γιατί ένας καλός καθηγητής χρειάζεται τουλάχιστον δύο βασικά χαρακτηριστικά, το πρώτο να είναι πολύ καλός στο γνωστικό του αντικείμενο το δεύτερο όμως είναι να είναι πολύ καλός και στην τάξη. Να έχει μεταδοτικότητα, να έχει παιδαγωγική επάρκεια. Άρα υπάρχουν δύο στοιχεία τα οποία είναι πολύ σημαντικά και για αυτό μια μεταρρύθμιση η οποία έχει συμπεριληφθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης εδώ και πολύ καιρό είναι η προϋπόθεση οι υποψήφιοι δάσκαλοι και καθηγητές να παίρνουν και το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Επίκειται να βγει μια υπουργική απόφαση που θα αποσαφηνίζει όλο το πλαίσιο εφαρμογής παιδαγωγικής επάρκειας πάντως είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό μέτρο το οποίο θα είναι υποχρεωτικό και το οποίο εφαρμόζεται σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου. Υπάρχει ειδική χρηματοδότηση που προβλέπεται για το πρόγραμμα αυτό μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Ο στόχος είναι πως θα έχουμε ακόμα καλύτερους δασκάλους και καθηγητές στα σχολεία μας.
Αναφορικά με τα φαινόμενα βίας στα σχολεία
Ν.Κεραμέως: Υπάρχει παγκοσμίως μια έξαρση της βίας και κάποιοι τη συνδέουν σε κάποιο βαθμό και με τα μέτρα κατά του κορονοϊού δηλαδή με τα περιοριστικά μέτρα, με το γεγονός ότι είχαμε λιγότερη κοινωνικοποίηση στα παιδιά. Είναι σαφές ότι όση περισσότερη βία έχει κανείς στην κοινωνία τόση περισσότερη βία θα συναντήσει κανείς και στα σχολεία. Τα σχολεία είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας. Τι μπορεί να κάνει το σχολείο επιπλέον, προληπτικά θα έλεγα κυρίως. Δυο πράγματα πρώτον άμεσα μέτρα και δεύτερον πιο μακροπρόθεσμα μέτρα. Στα άμεσα μέτρα, περισσότεροι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία μας. Όταν ήρθα στο υπουργείο το 2019 ήταν περίπου 1600 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία της χώρας, σήμερα είναι 3.200. Υπάρχει ο «σύμβουλος σχολικής ζωής» γιατί ο στόχος μας είναι πως τα παιδιά θα μιλήσουν, θα ανοιχτούν, θα μοιραστούν κάτι που τα απασχολεί είτε αφορά τα ίδια τα παιδιά είτε αφορά ένα φίλο τους. Και οριζόντιες επιμορφώσεις για τους εκπαιδευτικούς μας για να έχουν τα εργαλεία να αντιμετωπίσουν αυτά τα φαινόμενα και σχολικού εκφοβισμού και βίας κοκ. Αυτά είναι τα πιο άμεσα μέτρα τα οποία κατά τη γνώμη μου δεν φτάνουν γιατί πρέπει να βλέπει κανείς και πιο μακροπρόθεσμα και πρέπει να σκεφτεί ότι από την παιδεία που θα δώσουμε σήμερα στα παιδιά θα εξαρτηθεί τι 30αρηδες, τι 40άρηδες, τι 50άρηδες θα έχουμε αύριο και κατά πόσο εκείνοι μεθαύριο θα διαπράττουν αξιόποινες πράξεις ή όχι. Τι μπορεί να κάνει κανείς, και το έχουμε ήδη κάνει, έχουμε εισάγει νέες θεματικές στο σχολείο όπως είναι ο σεβασμός των άλλων, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, πως βάζεις όρια στη δική σου συμπεριφορά σεβόμενος το ζωτικό χώρο του άλλου, η σεξουαλική αγωγή στο σχολείο. Θεματικές που έχουν εισαχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση, δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.