Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θράκη | Θα διδάσκουν την τουρκική γλώσσα στα μειονοτικά νηπιαγωγεία!

Ερωτηματικά για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Εκτός από τον νηπιαγωγό που μιλάει ελληνικά, θα υπάρχει στην τάξη δεύτερος εκπαιδευτικός, που θα μπορεί να υποστηρίξει την τουρκική γλώσσα. Δίγλωσσα νηπιαγωγεία δεν προβλέπονται από τη Συνθήκη της Λωζάνης.

Ερωτηματικά προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην επέκταση προγράμματος διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας σε μειονοτικά νηπιαγωγεία, στα οποία, εκτός από τον νηπιαγωγό που μιλάει ελληνικά, θα υπάρχει στην τάξη δεύτερος εκπαιδευτικός, που θα μπορεί να υποστηρίξει την τουρκική γλώσσα. 

Σημειώνεται οτι δίγλωσσα νηπιαγωγεία δεν προβλέπονται από τη Συνθήκη της Λωζάνης, αλλά στηρίζονται σε πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας, που προβλέπει και ορίζει την διδασκαλία της τούρκικης γλώσσας σε νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη. Αυτό όμως μεταφράζεται από εκπαιδευτικούς ως “δουρειος ίππος” που , έμμεσα, εισάγει εκ παραθύρου την τουρκική γλώσσα και την επακόλουθη προπαγάνδα στα δημόσια σχολεία της Ελλάδας.

Αιφνιδιαστικά, λίγο πριν από τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, το υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να θέσει σε λειτουργία τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην Θράκη, στα οποία ορίζεται η διδασκαλία της τούρκικής γλώσσας. Η κίνηση αυτή προκάλεσε προβληματισμό στην τοπική κοινωνία, αλλά και τους εκπαιδευτικούς που αντέδρασαν, καθώς στη συγκεκριμένη ευαίσθητη χρονική συγκυρία η απόφαση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου χαρακτηρίστηκε τουλάχιστον ως ένδειξη εμμονής και ιδεοληψίας.

Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έκαναν στάση εργασίας και το πρόγραμμα δεν ξεκίνησε. Η ΔΟΕ, το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων, ζήτησε συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για “στάση εμμονής από την πλευρά του υπουργείου στην απόπειρα υλοποίησης του προγράμματος, που επιβάλλεται δίχως τον απαραίτητο ουσιαστικό διάλογο και, το πλέον σημαντικό, δίχως τη συναίνεση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της τοπικής κοινωνίας, οδηγεί σε αδιέξοδο”. 

Οπως λέει στο ‘Πρώτο Θέμα” ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής, δεν έχει προηγηθεί διάλογος για ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως αυτό. Ο πρόεδρος τόνισε επίσης ότι με τη φράση “μητρική γλώσσα” που αναφερόταν από το ΙΕΠ, θα μπορούσε η γλώσσα αυτή να είναι τα πομακικά και τα ρομανί. Ο κ. Κικινής εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος του ΙΕΠ «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» και συγκεκριμένα στην Ξάνθη και την Ροδόπη. 

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου εκπαιδευτικοί στα νηπιαγωγεία της Θράκης, ύστερα από απόφαση του ΙΕΠ, είδαν τουρκόφωνους νηπιαγωγούς στα σχολεία, οι οποίοι θα έμπαιναν στην τάξη για να κάνουν συνδιδασκαλία με τις νηπιαγωγούς, με στόχο να προχωρήσει η υλοποίηση της απόφασης «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης μουσουλμανοπαίδων στα νηπιαγωγεία της Θράκης».

Ακολούθησε στάση εργασίας των νηπιαγωγών στις 19 Μαρτίου, πρώτη ημέρα που είχε προγραμματιστεί από το Υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει η υλοποίηση της πράξης «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης». Η κίνηση αυτή έτυχε της καθολικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών των δομών αυτών, καθώς συμμετείχαν όλοι στη στάση εργασίας.Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκπαιδευτικοί στα νηπιαγωγεία Αρριανών, Πάσσου και Ασωμάτων συνομίλησαν με τις συνεργάτριες του προγράμματος, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους αντιδρούν και δεν δημιουργήθηκε κάποιο πρόβλημα. 

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε πέρυσι πιλοτικά σε έξι νηπιαγωγεία, ενώ ως αποτέλεσμα της πλήρους λειτουργίας του προγράμματος αυτού θα είναι τα ελληνόπουλα που ζουν σε μεικτά χωριά και μειονοτικούς δήμους να πάνε σε δίγλωσσο νηπιαγωγείο, ενώ οι μη τουρκογενείς της μειονότητας που αποτελούνται από Πομάκους και Ρομά δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αφομοιώσουν την ελληνική γλώσσα στο νηπιαγωγείο. Το Ι.Ε.Π. αναλαμβάνει την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης.

Η πιλοτική παρέμβαση προβλέπει τη χρήση της μητρικής γλώσσας ως γλώσσας στήριξης με στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου, την αποτελεσματικότερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την ισορροπημένη γλωσσική και κατά προέκταση γνωστική ανάπτυξη, καθώς και την καλύτερη προετοιμασία για επιτυχή επίδοση στις πρώτες τάξεις του δημοτικού». 

Σύμφωνα πάντως με στελέχη του υπουργείου Παιδείας δεν πρόκειται για δίγλωσσα νηπιαγωγεία αλλά το πρόγραμμα έχει στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου. Επίσης, εκπονείται Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της παρέμβασης και υποβολή προτάσεων στο υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη σκοπιμότητα και τους τρόπους γενικευμένης εφαρμογής του μέτρου σε όλα τα νηπιαγωγεία της Θράκης με αμιγή μειονοτικό πληθυσμό. 

Θυμίζουμε οτι το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν πέρυσι τον Δεκέμβριο στην εφημερίδα «Αυγή», έγραψε άρθρο με το οποίο προτρέπει την κυβέρνηση να μετατρέψει τα δεκάδες δημόσια νηπιαγωγεία που λειτουργούν στην περιοχή σε δίγλωσσα. Στο άρθρο αναφέρει χαρακτηριστικά: «Όσον αφορά το αίτημα της μειονότητας της Θράκης για ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων, μπορεί εύκολα να ικανοποιηθεί αφού οι δομές (σχολικές μονάδες), παρά τις ελλείψεις, υπάρχουν. Το μόνο που χρειάζεται είναι η καθιέρωση νομικά της δίγλωσσης προσχολικής εκπαίδευσης στη Θράκη». Το αίτημα πάντως για δίγλωσσα νηπιαγωγεία έχει σκοπό να ανακόψει την τάση που παρατηρείται σε μουσουλμάνους μαθητές οι οποίοι προτιμούν τα δημόσια σχολεία, που πιστεύεται ότι προσφέρουν μεγαλύτερες δυνατότητες ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία και καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές. 

Ο βουλευτής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ σε δηλώσεις του είχε χαρακτηρίσει « πολύ σωστή πρωτοβουλία που παίρνει η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών που σε αυτή την δύσκολη στιγμή για την χώρα μας μπόρεσε να δώσει ένα σημαντικό κονδύλιο για τους εκπαιδευτές στα νηπιαγωγεία, κάτι πολύ σημαντικό διότι για μας η διγλωσσία είναι πλούτος. 

Το πιλοτικό πρόγραμμα έχει τίτλο «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία τής Θράκης», με προϋπολογισμό €401.594,84.

Κάθετα αντίθετο ήταν επί Νέας Δημοκρατίας το υπουργείο Παιδείας στη λειτουργία μειονοτικών νηπιαγωγείων στην ελληνική και τουρκική γλώσσα, όπως προκύπτει από απάντηση οτι με τον τρόπο αυτό “ σε επιστολή του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας γνωστό και ως DEB.Θα υπηρετούσαν την λογική του κατακερματισμένου σχολείου κι αποτελούν παρωχημένη παιδαγωγική αντίληψη».

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2024 | 68.851 φέτος οι εισακτέοι σην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Δείτε πόσους θα πάρει κάθε σχολή

Τον αριθμό των εισακτεών μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσες φέτος οι εισακτέοι θα είναι 68.851.

Δείτε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση

Από την απόφαση προκύπτει αύξηση 277 θέσεων εισακτέων έναντι των περσινών, που ήταν 68.574 θέσεων. Σημειώνεται ότι εκ των 277 νέων θέσεων, οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τους φοιτητές που θα πάρει κάθε σχολή:

eisakteoi_Page_1
eisakteoi_Page_2
eisakteoi_Page_3
eisakteoi_Page_4
eisakteoi_Page_5
eisakteoi_Page_6
eisakteoi_Page_7

Το πρόγραμμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι πανελλαδικές 2024 ξεκινούν στις 31 Μαΐου 2024 με το κοινό μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Την Τρίτη, 4 Ιουνίου, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως ακολούθως: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Λόγω διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου.

Οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μεταξύ 18 έως και 28 Ιουνίου 2024.

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 είναι οι εξής:

Στα αγωνίσματα για την εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αντικαθίσταται το αγώνισμα του Δρόμου 400μ. με το αγώνισμα του Δρόμου 200μ. για τα αγόρια, που συμμετέχουν στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο, στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών το Τμήμα «Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο) του πανεπιστημίου Κρήτης μετονομάζεται σε «Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών (Ηράκλειο).

Τέλος, σημειώνονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς επίσης και στη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων.

protothema.gr

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Κηφισιά | Ξέχασαν αγόρι 4,5 ετών σε σχολικό για έξι ώρες – Δύο συλλήψεις

Δικογραφία για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο σχηματίστηκε σε βάρος ενός οδηγού σχολικού λεωφορείου, της συνοδού και του ιδιοκτήτη της εταιρείας των οχημάτων που είχε μισθώσει η Περιφέρεια Αττικής, οι οποίοι άφησαν ένα αγοράκι 4,5 ετών για έξι ώρες μέσα στο λεωφορείο.

Ο πατέρας του ανήλικου παιδιού προχώρησε στην υποβολή καταγγελίας για το περιστατικό.

Οπως κατήγγειλε ο πατέρας του, παρέδωσε τον γιο του στο σχολικό, για τη μεταφορά του στο 2ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς. Εκεί, ανακάλυψαν κατά τις μεσημεριανές ώρες ότι το παιδί δεν βρισκόταν στο σχολείο.

Από το νηπιαγωγείο κάλεσαν τους γονείς για να τους ενημερώσουν πως το παιδί δεν είχε δώσει το «παρών». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το παιδί είχε αποκοιμηθεί στα πίσω καθίσματα, όπου και εντοπίστηκε το μεσημέρι.

Το αγοράκι φέρεται να έμεινε μέσα στο λεωφορείο από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.

Για την υπόθεση συνελήφθη ο οδηγός του σχολικού λεωφορείου όπως και η συνοδηγός.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το Χαμόγελο του Παιδιού | Γονική αρπαγή από χώρο παιδικής προστασίας στο Ίλιον τεσσάρων ανήλικων παιδιών

Σε αρπαγή των ανηλίκων Μιχάλη Άρμπι, 6 ετών, Οδυσσέα Άρμπι, 4 ετών, Γιώργο Άρμπι, 2 ετών και Κωνσταντίνο Άρμπι, 3 ετών προέβη η μητέρα, από χώρο παιδικής προστασίας στο Ίλιον, στο οποίο φιλοξενούνταν κατόπιν εισαγγελικής εντολής και έκτοτε αγνοούνται.

Το συμβάν έλαβε χώρα στις 14/05/2024 και ώρα 13:45. κάτι που γνωστοποιήθηκε το βράδυ της ίδιας ημέρας από το «Χαμόγελο του Παιδιού».

Ο φορέας προχώρησε άμεσα στην ενεργοποίηση του μηχανισμού Amber Alert Hellas, κατόπιν εισαγγελικής εντολής, καθώς συντρέχουν πολύ σοβαροί λόγοι που θέτουν τη ζωή τους σε κίνδυνο.

Ο Μιχάλης Άρμπι, 6 ετών έχει καστανά μάτια και μαύρα μαλλιά, φορούσε μαύρο τζιν και άσπρη μπλούζα. Έχει ύψος 1,10.

Ο Οδυσσέας Άρμπι, 4 ετών έχει καστανά μάτια και καστανά μαλλιά. Φορούσε μαύρο παντελόνι φόρμας και μπλούζα κίτρινο με γκρι. Έχει ύψος ένα μέτρο.

Ο Γιώργος Άρμπι, 2 ετών έχει μαύρα μάτια και μαύρα μαλλιά, φορούσε μπλε σκούρο παντελόνι και μπλούζα κίτρινη. Έχει ύψος ένα μέτρο περίπου.

Ο Κωνσταντίνος Άρμπι, 3 ετών μαύρα μάτια και μαύρα μαλλιά, φορούσε μπλε τζιν παντελόνι, γκρι μπλούζα και έχει ύψος ένα μέτρο.

Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, παρακαλείται να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όλο το 24ωρο, στην «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τις Εξαφανίσεις», σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας αλλά και μέσω της εφαρμογής Missing Alert app οπού υπάρχει ζωντανή ενημέρωση για την εξαφάνιση. Μπορείτε να την κατεβάσετε για Android κινητά εδώ http://bit.ly/missing-alert-android και για Apple κινητά εδώ http://bit.ly/missing-alert-apple

Σε ενδεχόμενη εύρεση των ανηλίκων Μιχάλη Άρμπι, 6 ετών, Οδυσσέα Άρμπι, 4 ετών, Γιώργο Άρμπι, 2 ετών και Κωνσταντίνο Άρμπι, 3 ετών θα ενημερωθείτε σχετικά με νέο Δελτίο Τύπου, ώστε να αφαιρεθούν άμεσα οι αφίσες από όπου έχουν αναρτηθεί.

Το Amber Alert Hellas συνίσταται στην άμεση, έγκυρη και λεπτομερή ενημέρωση των πολιτών σχετικά με περιστατικό εξαφάνισης ανηλίκου μόλις λίγα λεπτά μετά την ειδοποίηση των Αρχών ή του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» σχετικά με αυτό. Για να επιτευχθεί αυτό στο Πρόγραμμα συμμετέχει πλήθος φορέων (κρατικών, ιδιωτικών, εθελοντικών) με τον κάθε ένα από αυτούς να επικοινωνεί τα στοιχεία του αγνοούμενου παιδιού και κάποιες άλλες βασικές πληροφορίες μέσα από τα μέσα που διαθέτει π.χ. τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά spots, αναρτήσεις στα socialmedia, αποστολή SMS, ανακοινώσεις στις οθόνες αεροδρομίων κ.λ.π

Το Χαμόγελο του Παιδιού: Γονική αρπαγή από χώρο παιδικής προστασίας στο Ίλιον τεσσάρων ανήλικων παιδιών

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en