Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η παγκόσμια “ναυμαχία” για την κυριαρχία στα containerships και η μεγάλη ευκαιρία για Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Τη μεγάλη τους ευκαιρία να επανατοποθετηθούν στον παγκόσμιο χάρτη του θαλάσσιου εμπορίου διεκδικούν τα δύο μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια της χώρας, καθώς οι αλλαγές στην αγορά των containerships οδηγούν σε ριζικές ανατροπές και ανακατατάξεις.

Ρόλο-“κλειδί” σε αυτή την προσπάθεια παίζουν οι νέοι ιδιοκτήτες σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, η κινεζική COSCO και η γαλλική CMA, οι οποίες βρίσκονται στην προμετωπίδα της μάχης μεταξύ των μεγάλων “liners”, δηλαδή των εταιρειών τακτικών δρομολογίων μεταφοράς containers. Ήδη η οικονομική κρίση και ο περιορισμός του θαλάσσιου εμπορίου έχουν επηρεάσει σημαντικά τον κλάδο, οδηγώντας σε εξαγορές και συγχωνεύσεις, ενώ σε θέση ισχύος φαίνεται ότι βρίσκονται οι Κινέζοι, οι οποίοι παρακολουθούν το κέντρο βάρους της αγοράς να μετατοπίζεται προς Ανατολάς. Αυτό σημαίνει ότι ενισχύεται ακόμα περισσότερο ο ρόλος της Ελλάδας ως ενδιάμεσου κρίκου στον περίφημο Δρόμο του Μεταξιού που ενώνει την Κίνα με τη Δύση.

To game changer deal της COSCO

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η τελευταία κίνηση της COSCO προκάλεσε παγκόσμια αίσθηση, καθώς η κινεζική εταιρεία κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα προσφορά-μαμούθ, ύψους 3,6 δισ. δολαρίων, για την απόκτηση της ναυτιλιακής Orient Overseas International Ltd, του Νο 1 μεταφορέα εμπορευματοκιβωτίων του Χονγκ Κονγκ. Το “μπιντάρισμα” της COSCO έχει γίνει ήδη αποδεκτό από την οικογένεια Tung, που ελέγχει την OOΙL, και πλέον απομένουν οι ρυθμιστικές εγκρίσεις για την ολοκλήρωση της συμφωνίας – “game changer”, που θα ανεβάσει την COSCO Shipping στην τρίτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς, μετά την εξαγορά η COSCO Shipping θα ξεπεράσει το σημερινό Νο 3 της αγοράς των liners, τη γαλλική CMA, και θα οδηγηθεί σε απόσταση αναπνοής πίσω από το πανίσχυρο δίδυμο που ηγείται της παγκόσμιας αγοράς, τη δανέζικη Moller Maersk και τη Mediterrranean Shipping Co. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας σημαίνει ότι η COSCO, που ελέγχει το 51% του ΟΛΠ, θα αποκτήσει το 90,1% της Orient Overseas International Ltd και θα αναδειχθεί στον τρίτο ισχυρότερο πόλο της παγκόσμιας αγοράς containers σε όρους χωρητικότητας, με περισσότερα από 420 πλοία και συνολική μεταφορική ικανότητα άνω των 2,4 εκατομμυρίων TEUs.

Τέσσερις γάμοι και μία… κηδεία

Η νέα κίνηση της COSCO έρχεται έναν χρόνο μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσής της με την China Shipping Group, ενώ τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει δει αλλεπάλληλα deals εξαγορών και συγχωνεύσεων. Εκτός από τις κινήσεις της COSCO, άλλες εντυπωσιακές εξαγορές που ταρακούνησαν τα νερά της αγοράς ήταν η εξαγορά από τη Maerk της Hamburg Sud, η εξαγορά από τη γαλλική CMA της εταιρείας Neptune Orient Lines από τη Σιγκαπούρη και νωρίτερα η εξαγορά από τη γερμανική Hapag-Lloyd της χιλιανής CSAV, ενώ πρόσφατα ολοκληρώθηκε η μεγάλη συγχώνευση της γερμανικής εταιρείας με την αραβική UASC. Εκτός, όμως, από τους 4 μεγάλους “γάμους, η αγορά των containerships βίωσε και το ηχηρό κανόνι της κορεατικής Hanjin, που, χρεοκοπώντας, κλυδώνισε συνολικά τον κλάδο, με τα απόνερα να ακουμπούν και αρκετούς Έλληνες εφοπλιστές που είχαν συμφωνίες με τους Κορεάτες.

Τι βρίσκεται πίσω από τις ραγδαίες αυτές ανακατατάξεις;

Το 2008 ο ηγέτης της αγοράς, Maersk, ξεκίνησε να επενδύει στην κατασκευή νέου στόλου μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων, με απώτερο στόχο να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά μέσω των χαμηλότερων λειτουργικών που θα επέτρεπαν χαμηλότερα κόστη ανά κιβώτιο έναντι οποιουδήποτε άλλου ανταγωνιστή.

Ο ανταγωνισμός δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια και απάντησε με νέες παραγγελίες, με αποτέλεσμα μέσα σε λίγα χρόνια να δημιουργηθεί υπερπροσφορά τονάζ στην αγορά. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια η παγκόσμια οικονομία βίωσε σημαντική επιβράδυνση της ανάπτυξης, με αποτέλεσμα το διεθνές εμπόριο μεταφοράς κοντέινερ να περιοριστεί και ο συνδυασμός προσφοράς και ζήτησης να οδηγήσει τα ναύλα σε μη βιώσιμα επίπεδα, όπως έδειξε και η χρεοκοπία της Hanjin.

Πώς απάντησε η αγορά σε αυτή την εξέλιξη; Καθώς κανείς liner δεν μπορούσε να καλύψει αυτόνομα τις ανάγκες, αφού θα λειτουργούσε με ζημίες, δημιουργήθηκαν οι περίφημες συμμαχίες, με τις οποίες δύο ή περισσότερες εταιρείες καλύπτουν τις εβδομαδιαίες ανάγκες τους με ένα πλοίο, κατά το πρότυπο λειτουργίας των κοινών δρομολογίων των αεροπορικών εταιρειών. Με τον τρόπο αυτό, οι εταιρείες επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας και ταυτόχρονα, με τη μείωση του κόστους, έχουν καλύτερη διαπραγματευτική ισχύ απέναντι στα λιμάνια που χρησιμοποιούν, αλλά και απέναντι στους πελάτες τους.

Η μεγαλύτερη συμμαχία, η περίφημη “2Μ”, που κυριαρχεί σε όλες τις αγορές του κόσμου, δημιουργήθηκε από τη Maersk με την MSC. Η 2Μ έχει κοινή μεταφορική ικανότητα 6,4 εκατ. ΤEUs, που αντιπροσωπεύει μερίδιο 31,2% της παγκόσμιας αγοράς containers. Ακολουθεί η Ocean Alliance, στην οποία συμμετέχουν η γαλλική CMA (Νο 3 της αγοράς), η COSCO (Νο 4), η Evergreen (Νο 5) και η OOIL.

Με μερίδιο 27,9% και χωρητικότητα 5,5 εκατ. TEUs, η συγκεκριμένη συμμαχία, στην οποία συμμετέχουν οι δύο ιδιοκτήτες των μεγαλύτερων ελληνικών λιμανιών (COSCO, CMA), κυριαρχεί πρωτίστως στο εμπόριο στον Ειρηνικό ωκεανό (41,43% μερίδιο). Τρίτη δύναμη στην αγορά είναι η The Alliance, στην οποία συμμετέχουν οι γιαπωνέζικες NYK Group, MOl, K Line, η γερμανική Hapag-Lloyd και η ταϊβανέζικη Yang Ming, με μερίδιο αγοράς 16% και ισχυρή παρουσία στο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης.

Σημειώνεται ότι, μετά τις κινήσεις συγχωνεύσεων, εξαγορών και εξυγίανσης της αγοράς, ήδη καταγράφεται τάση ανάκαμψης και των ναύλων από τα χαμηλά του 2016.

Δύο λιμάνια, κοινή συμμαχία, διαφορετικοί στρατηγικοί στόχοι

Πειραιάς και Θεσσαλονίκη, τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, με τους νέους τους ιδιοκτήτες έχουν ενταχθεί στην ίδια συμμαχία (The Alliance), ωστόσο ως εταιρείες χρησιμοποιούν διαφορετικά λιμάνια ως κύρια κέντρα μεταφόρτωσης για την περιοχή της Μεσογείου. Η COSCO χρησιμοποιεί τον Πειραιά, ενώ η CMA τη Μάλτα.

Και για τον επόμενο μεσοπρόθεσμο ορίζοντα δεν διαφαίνεται κάποια αλλαγή με δεδομένη την ύφεση της ελληνικής οικονομίας και τον περιορισμό της ζήτησης, που αναμένεται να διατηρήσουν τη σημερινή λειτουργία του Πειραιά κυρίως ως σταθμού μεταφόρτωσης. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αυτήν τη στιγμή διατηρεί καθηλωμένα τα ελληνικά λιμάνια και περιορίζει τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης είναι το θέμα του σιδηροδρόμου. Παρά την αύξηση των δρομολογίων, προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική αναβάθμιση των λιμανιών ως διαμετακομιστικών κέντρων, απαιτείται περαιτέρω βελτίωση των σιδηροδρομικών υποδομών. Όπως σημειώνουν οι γνώστες της αγοράς, για να “ανέβουν λίγκα” Πειραιάς και Θεσσαλονίκη, εκ των ων ουκ άνευ είναι ο πλήρης εκσυγχρονισμός του δικτύου, που σήμερα έχει σε πολλά κομμάτια του απαρχαιωμένες υποδομές, μονές γραμμές, μη λειτουργική τηλεματική και άλλα προβλήματα. Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο και θα απαιτηθούν έργα υπογειοποίησης του οδικού δικτύου προκειμένου να περιοριστούν οι σημαντικές καθυστερήσεις των τρένων εντός του αστικού ιστού. Σημειώνεται ότι ο Πειραιάς έχει σημαντικό ρόλο στις μεγάλης απόστασης σιδηροδρομικές μεταφορές κυρίως προς την Kεντρική Ευρώπη (Ουγγαρία, Τσεχία).

Ο στόχος για τον ΟΛΠ

Ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά, πάντως, οι προσδοκίες είναι υψηλές, καθώς, όπως έχει ήδη διακηρύξει η COSCO, θέλει αυτός να αποτελέσει το εφαλτήριο για τη δραστηριοποίησή της στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Ήδη ο Πειραιάς έχει καταφέρει να προσελκύσει τις δύο από τις τρεις μεγάλες συμμαχίες και, πλέον, για το 2017 θεωρείται εφικτή η διακίνηση πάνω από 4 εκατ.  TEUs. Στόχος είναι ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ να αναδειχθεί στην πρώτη θέση της Μεσογείου, από την τρίτη που είναι σήμερα. Θυμίζουμε ότι το 2016 έκλεισε στην τρίτη θέση, με 3,67 εκατ. TEUs, πίσω από το λιμάνι της Αλχεθίρα (4,76 εκατ. TEUs) και της Βαλένθια (4,72 εκατ. TEUs).

Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από την Ocean Alliance, στην οποία συμμετέχει η COSCO, στο λιμάνι του Πειραιά και στις Προβλήτες 2 και 3, που διαχειρίζεται η θυγατρική της COSCO PCT, έχουν κερδηθεί φορτία και της “The Alliance”. Μεταξύ άλλων, βάση για τα φορτία της στην Ανατολική Μεσόγειο έχει κάνει τον Πειραιά και η Evergreen, ενώ η απόκτηση της OOCL από την COSCO αναμένεται να φέρει επιπλέον οφέλη στο λιμάνι. Στον αντίποδα, η άλλη μεγάλη συμμαχία, 2M, έχει επιλέξει το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου και την Αλχεθίρα της Ισπανίας ως κέντρα. Πάντως, η MSC, έστω και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με το παρελθόν, χρησιμοποιεί τον Πειραιά.

Τέλος, να σημειωθεί ότι ήδη έχει ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, έργο που αποτελεί μέρος των επενδύσεων ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ που είχε συμφωνήσει η COSCO πριν από την εξαγορά του ΟΛΠ. Με την επένδυση, η δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ ανεβαίνει στα 7,5 εκατομμύρια TEUs ετησίως.

ΟΛΘ

Στον αντίποδα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να αναδειχθεί ως σταθμός μεταφόρτωσης για την περιοχή της Βαλκανικής και της Μαύρης Θάλασσας. Σε αυτή την κατεύθυνση, βεβαίως, μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά η συμμετοχή της CMA στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΘ, καθώς έχουν καλλιεργηθεί σημαντικές προσδοκίες για αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, εφόσον φυσικά προχωρήσουν οι αναγκαίες επενδύσεις που θα επιτρέψουν την προσέγγιση μεγαλύτερων φορτηγών containerships.
Τα πιθανά οφέλη για την ελληνική οικονομία από την ενίσχυση των δραστηριοτήτων στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας είναι σημαντικά, καθώς σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα εκτιμάται ότι μπορεί να προστεθούν στο ΑΕΠ 5,6 δισ. ετησίως.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Αποτελέσματα εκλογών του ΤΕΕ | Mεγάλη αύξηση συμμετοχής των μηχανικών

Αποτελέσματα εκλογών του ΤΕΕ – μεγάλη αύξηση συμμετοχής των μηχανικών – ιστορική πρωτιά ΔΚΜ – αναλυτικά τα ποσοστά των παρατάξεων – δηλώσεις Προέδρου ΤΕΕ Γιώργου Στασινού

Ψήφος εμπιστοσύνης των Μηχανικών στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, στις πράσινες και ψηφιακές μεταρρυθμίσεις που υλοποιεί και προωθεί το ΤΕΕ, με ταυτόχρονη εντολή ολοκλήρωσης και εφαρμογής τους, για την αναβάθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού και του ΤΕΕ, είναι το κεντρικό μήνυμα των εκλογών του ΤΕΕ της 19ης Μαΐου 2024.

Δίνοντας δυναμικό «παρών» στις κάλπες του ΤΕΕ, οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί της χώρας, όλων των γενεών και όλων των ειδικοτήτων, με αξιοσημείωτη παρουσία των μηχανικών της νέας γενιάς, ανέδειξαν την εκλογική διαδικασία του ΤΕΕ – τη μεγαλύτερη πανελλαδική κάλπη μετά τις εθνικές εκλογές – σε ηχηρό μήνυμα για την επόμενη ημέρα της χώρας και του ΤΕΕ, αυξάνοντας τα ποσοστά συμμετοχής, σε αντίθεση με άλλες εκλογικές αναμετρήσεις, κατά περίπου 8,5%.

Τα σημαντικά ενισχυμένα από την αυξημένη συμμετοχή αποτελέσματα, δίνουν τα εξής μηνύματα:

– Ξανά πρώτη δύναμη, με νέα αύξηση του ποσοστού της, για 4η συνεχόμενη φορά, ώστε να επιτυγχάνει ένα από τα μεγαλύτερα εκλογικά ποσοστά στην ιστορία του ΤΕΕ, αναδεικνύεται η Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ), με επικεφαλής τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο, ιστορικά, ποσοστό οποιασδήποτε παράταξης τις τελευταίες 4 δεκαετίες, τουλάχιστον από το 1990, με το ισχύον εκλογικό σύστημα στο ΤΕΕ.

Το γεγονός αποδίδεται και ερμηνεύεται ως επιβράβευση αλλά και εντολή ευθύνης, προκειμένου να συνεχιστούν οι δυναμικές πρωτοβουλίες, που έχουν αναληφθεί από το ΤΕΕ και τον Πρόεδρο του Γιώργο Στασινό τα προηγούμενα χρόνια, με κεντρικές κατευθύνσεις:

  • την αναβάθμιση του επιστημονικού και επαγγελματικού έργου των μηχανικών και του ΤΕΕ,
  • την υλοποίηση κρίσιμων έργων και μεταρρυθμίσεων, με νέες υπηρεσίες και νέα καθήκοντα για τους μηχανικούς, σημαντικά έργα αιχμής για την κοινωνία και την οικονομία αλλά και επίλυση παθογενειών δεκαετιών
  • την καταλυτική συμβολή των Μηχανικών και του ΤΕΕ σε θεσμικές και επιστημονικές δραστηριότητες για τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις, που έχει ανάγκη για να γυρίσει σελίδα η χώρα.
  • τη δυναμική προώθηση σημαντικών νομοθετικών και άλλων αλλαγών που έχει ανάγκη ο τεχνικός κόσμος και η χώρα

Οι εκλογές  του ΤΕΕ, για την ανάδειξη των 220 νέων μελών  της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ της λεγόμενης «Βουλής των μηχανικών», των Πειθαρχικών Συμβουλίων και των νέων οργάνων διοίκησης του ΤΕΕ σε Κεντρικό και Περιφερειακό επίπεδο της επόμενης τετραετούς θητείας, αποτυπώνουν ηχηρά μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της καταμέτρησης, από το Ηλεκτρονικό Σύστημα Αποτελεσμάτων του ΤΕΕ,  στο 100% των εκλογικών τμημάτων, που διαμορφώνουν την συνολική και αξιόπιστη εικόνα, μέχρι την τελική επικυρωμένη έκδοση των αποτελεσμάτων από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες, η κατάσταση έχει ως εξής:

Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί στις εκλογές του ΤΕΕ της Κυριακής 19 Μαΐου 2024 αύξησαν σημαντικά το ποσοστό συμμετοχής τους κατά 8,5% περίπου, ενώ στις προηγούμενες δύο αναμετρήσεις τα ποσοστά συμμετοχής ήταν σταθερά στα ίδια επίπεδα.

Ταυτοχρόνως  οι διπλωματούχοι μηχανικοί  μέσα από τις  κάλπες της εκλογικής αναμέτρησης της 19ης Μαΐου 2024 στο ΤΕΕ δίνουν εντυπωσιακή νίκη στην Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ), με επικεφαλής τον πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό.

Ειδικότερα, η ΔΚΜ αναδεικνύεται πρώτη και κυρίαρχη δύναμη των εκλογών του ΤΕΕ, με ποσοστό σχεδόν 41% (40,96%), επιτυγχάνοντας αύξηση του εκλογικού ποσοστού της συγκριτικά με το εκλογικό αποτέλεσμα του 2019 (39,66%, ενώ το 2016 είχε πρωτιά με 27,90%), κατά περισσότερο από μία ποσοστιαία μονάδα. Είναι η 4η συνεχόμενη εκλογική αναμέτρηση που η ΔΚΜ αυξάνει τη δύναμή της (2013-2016-2019-2024). Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι αυξάνει τη δύναμή της κατά περίπου 1500 ψήφους, έχοντας τον Πρόεδρο του ΤΕΕ τα τελευταία 9 χρόνια να προέρχεται από τις τάξεις της, ενώ για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες παράταξη ξεπερνά το «ψυχολογικό όριο» του 40% σε εκλογές ΤΕΕ. Ταυτοχρόνως η ΔΚΜ αναδεικνύεται η κυρίαρχη δύναμη για την επόμενη ημέρα του ΤΕΕ, καθώς παράλληλα με την πρωτιά επιτυγχάνει θεαματικές διαφορές, με υπερδιπλάσια ως υπερτετραπλάσια υπεροχή εκλογικού ποσοστού, από την δεύτερη και τρίτη παράταξη, που ακολουθούν στην εκλογική κατάταξη.

Δεύτερη παράταξη στις εκλογές του ΤΕΕ αναδεικνύεται  η Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών (ΔΗΣΥΜ) με ποσοστό 19,57% (το 2015 είχε ποσοστό 15,11% από 13,38% το 2016) με εντυπωσιακή αύξηση της δύναμης της, πάνω από τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.

Τρίτη δύναμη της εκλογικής αναμέτρησης είναι, για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες, η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Μηχανικών, με ποσοστό 9,01% (έναντι 7,53% το 2019 και 6,09% το 2016), σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση της δύναμης της.

Στην τέταρτη θέση κατατάσσεται, επίσης για πρώτη φορά, η Αριστερή Αγωνιστική Ενωτική Συσπείρωση (ΑΡΑΓΕΣ), με ποσοστό 5,94%, με σημαντική άνοδο περίπου 1,2 ποσοστιαίων μονάδων.

Στην πέμπτη θέση του εκλογικού αποτελέσματος κατατάσσεται η «Συμμαχία για Ένα Προοδευτικό ΤΕΕ» με ποσοστό 5,92% και σημαντική μείωση από το ποσοστό 9,2% του 2016.

Η Δημοκρατική Παράταξη Μηχανικών (ΔΗΠΑΜ) βρίσκεται στην 6η θέση με ποσοστό 4,29% (σαφής αύξηση από το 3,77% του 2019), ενώ ακολουθείται από την παράταξη Ελεύθεροι Επαγγελματίες Μηχανικοί (ΕλΕΜ) στην έβδομη θέση, η οποία πέτυχε ποσοστό 3,56%, σαφώς μειωμένο από το 6,04% του 2019.

Στην 8η θέση βρίσκεται η παράταξη #block TEE Αριστερή Κίνηση Εργαζόμενων Ανέργων Μηχανικών με ποσοστό 2,85% και στην ένατη θέση η παράταξη Προοδευτικοί Μηχανικοί με ποσοστό 2,31%.

Ακόμη 9 παρατάξεις και μεμονωμένοι υποψήφιοι έχουν λάβει μικρότερα ποσοστά.

Μετά την ανάρτηση των αποτελεσμάτων από το πληροφοριακό σύστημα του Επιμελητηρίου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ – και επικεφαλής της πλειοψηφούσας παράταξης ΔΚΜ – Γιώργος Στασινός δήλωσε:

«Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους μηχανικούς για τη συμμετοχή τους στην εκλογική διαδικασία.

Η μεγάλη αύξηση της συμμετοχής των μηχανικών στις εκλογικές διαδικασίες του ΤΕΕ, που συμπίπτουν με την επέτειο των 100 ετών του Επιμελητηρίου, αποτελεί δικαίωση των επιλογών που κάναμε τα τελευταία χρόνια στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης για να συνεχίσουμε τη δουλειά που κάνουμε. Όταν παράγεις αποτελέσματα, με σχέδιο και αποφασιστικότητα, αναγνωρίζεται. Θα συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο. Μας χαροποιεί πολύ ότι η συμμετοχή στις κάλπες του ΤΕΕ δίνει μήνυμα ελπίδας και προοπτικής για όλες τις συλλογικές διαδικασίες, είναι η πανελλαδική κάλπη που ανεβαίνει σε αντίθεση με άλλες που η συμμετοχή μειώνεται.

Παράλληλα, η ιστορική πρωτιά της ΔΚΜ, κόντρα σε όσους αντιδρούσαν και ήθελαν «μία από τα ίδια», αποτελεί δικαίωση για την προσπάθεια που κάναμε για περισσότερες και καλύτερες δουλειές για τους μηχανικούς, για αναβαθμισμένο ρόλο του ΤΕΕ, για μια πιο σύγχρονη, πράσινη, ψηφιακή Ελλάδα με κινητήρια δύναμη τους Έλληνες Μηχανικούς.

Δεσμεύομαι ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο, με ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Με ρεαλιστικές και τεκμηριωμένες προτάσεις για όσα χρειάζεται η χώρα τα επόμενα χρόνια. Με νέες υπηρεσίες για τους μηχανικούς. Με εργαλεία και αλλαγές που έχουν ανάγκη οι μηχανικοί, η οικονομία, η κοινωνία, οι πολίτες.

Πέρα από το γενικό επίπεδο, θέλω και προσωπικά να ευχαριστήσω, πιο ειδικά, για την ιστορική πρωτιά τους συναδέλφους που προτίμησαν την παράταξή μας, τη ΔΚΜ, και εμένα προσωπικά, για την εμπιστοσύνη τους και για τη θέλησή τους να προχωρήσουμε δυναμικά, που επιβεβαιώθηκε με τόσο ξεκάθαρο τρόπο στην κάλπη. Θα συνεχίσουμε, όπως μέχρι τώρα, με σοβαρότητα, σχέδιο, θέληση και προγραμματισμό να φέρνουμε αποτελέσματα. Και όλοι μαζί, για το καλό του κλάδου και της χώρας, μπορούμε από σήμερα να πετύχουμε ακόμη περισσότερα. Και θέλουμε και μπορούμε. Το έχουμε αποδείξει.»

Αναλυτικά τα αποτελέσματα, σε 179 εκλογικά τμήματα (8 περισσότερα από το 2019), για την Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, έχουν ως εξής:

Σύνολο ψηφισάντων: 35121 (από 32236 το 2019) – Έγκυρα: 33370 Άκυρα: 820 Λευκά: 931

ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΨΗΦΟΙ ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
#block TEE ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 952 2,85
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ (ΑΚΜΗ) 201 0,60
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΕΕ (ΑΝΕ.ΜΗ) 428 1,28
ΑΡιστερή ΑΓωνιστική Ενωτική Συσπείρωση-ΑΡ.Α.Γ.Ε.Σ. 1.981 5,94
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΜΑΚ) 531 1,59
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 3.005 9,01
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΠΑ.Μ.) 1.433 4,29
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΣΥ.Μ.) 6.530 19,57
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 112 0,34
ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 13.668 40,96
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ (ΕΛΕΜ) 1.188 3,56
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ 218 0,65
ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ @ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 94 0,28
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ 771 2,31
ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΤΕΕ 1.976 5,92
Συνδυασμός Μηχανικών “Δημήτρης Μπάτσης” 73 0,22
ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 156 0,47
ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 53 0,16

Σημειώνεται ότι δεκαέξι (16) συνδυασμοί υποψηφίων και δύο (2) μεμονωμένοι υποψήφιοι συμμετείχαν ως υποψήφιοι για εκλογή στις 155 έδρες της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, για τις εκλογές της 19ης Μαΐου 2024. Το 2019 είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα 16 συνδυασμοί και 4 μεμονωμένοι υποψήφιοι, το 2016 είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα 21 συνδυασμοί και 2 μεμονωμένοι υποψήφιοι, το 2013 16 συνδυασμοί και 3 μεμονωμένοι υποψήφιοι, ενώ το 2010 22 συνδυασμοί.

Αρκετοί από τους συνδυασμούς έχουν θέσει υποψηφιότητα και για τις δεκατρείς, πλέον, επιστημονικές επιτροπές ειδικοτήτων (οι οποίες με αντίστοιχες 65 έδρες συμμετέχουν στην Αντιπροσωπεία ΤΕΕ), όπου κατέρχονται και επιπλέον 15 συνδυασμοί, και ένας επιπλέον συνδυασμός για πειθαρχικά συμβούλια. Συνολικά 2.191 υποψήφιοι διεκδίκησαν φέτος την εκλογή τους στα κεντρικά όργανα του Επιμελητηρίου, συγκριτικά με τους περίπου 2.270 υποψηφίους στις εκλογές του 2019, 2.300 υποψήφιους στις εκλογές του 2019, 2.700 υποψηφίους στις εκλογές του 2016, 2.250 στις εκλογές του 2013 και τους 2.800 στις εκλογές του 2010. Τα τελικά αποτελέσματα της σταυροδοσίας των υποψηφίων θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώρες.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ στον ιππικό όμιλο στο Πολύστυλο Καβάλας

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ πραγματοποιήθηκαν στον ιππικό όμιλο Καβάλας στο Πολύστυλο την Κυριακή 19 Μαΐου 2024, με την ημέρα να είναι αφιερωμένη σε όλα τα κορίτσια που θυσιάστηκαν ώστε σήμερα να γίνεται για δεύτερη χρόνια η πραγματοποίηση των αγώνων ιππικής δεξιοτεχνίας στην καβάλα.

Μια ιστορία που γράφτηκε από παλιά με πόνο κόπο και ιδρώτα τόσο για τους αθλητές τους προπονητές και ακόμη περισσότερο για τους γονείς όπου χωρίς εγκαταστάσεις υποδομές -προπονητές –κατέγραφαν πολλά χιλιόμετρα για αρκετά χρόνια σχεδόν σε όλη την Ελλάδα για την καθημερινή τους προπόνηση και την ευζωία των ίππων τους.

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανοιχτή συνάντηση από το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” για το νέο Νοσοκομείο Κομοτηνής

Με αφορμή την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής ΙΣΝ στις αρχές Νοεμβρίου 2023 και πιστό στη δέσμευση να διατηρήσει ανοιχτό τον διάλογο με την τοπική κοινωνία, καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης του έργου, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διοργάνωσε μια ακόμη ανοιχτή συνάντηση για το κοινό με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΙΣΝ, του Υπουργείου Υγείας, της ομάδας μελέτης και του αναδόχου κατασκευής – Ομίλου ΑΒΑΞ.

Στη συζήτηση συμμετείχε ο Υφυπουργός Υγείας κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει, μέσω ζωντανής σύνδεσης, ο Πρόεδρος του ΙΣΝ, κ. Ανδρέας Δρακόπουλος.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en