Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έρχονται παραδόσεις δεμάτων με drones και στην Ελλάδα

Έντονο το ενδιαφέρον ελληνικών και ξένων ομίλων, μετά την απελευθέρωση της υπηρεσίας στη χώρα μας

Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού καταστήματος που έχετε κάνει την παραγγελία, σας ενημερώνει πως το δέμα έφτασε. Ανοίγετε τη μπαλκονόπορτα και το drone της ταχυδρομικής υπηρεσίας προσγειώνεται, παραδίδοντας το δέμα σας. Μοιάζει με σενάριο από το πολύ μακρινό μέλλον. Είναι όμως;

Η αλήθεια είναι πως οι ταχυδρομικές υπηρεσίες μεταφοράς και αποστολής δεμάτων με drones, είναι πολύ πιο κοντά απ’ όσο νομίζουμε. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος για τον οποίο, αυτό το διάστημα, υπάρχει ένας “οργασμός” διεργασιών, επαφών και προετοιμασιών, με δεδομένη την απελευθέρωση πτήσεων Συστημάτων Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών στην Ελλάδα.

Οι ουρανοί είναι… ανοιχτοί: Με διάταξη του νόμου 4961/2022 που ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα στη Βουλή, επετράπη η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών με χρήση drones. Αρμόδιοι φορείς που θα χορηγήσουν στις ενδιαφερόμενες εταιρείες τις σχετικές άδειες (λειτουργίας των drones και πτήσεων), ορίστηκαν οι Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και η νεοσύστατη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Η υπόθεση βρίσκεται στην τελική ευθεία, με δεδομένο ότι απαιτείται η κατάθεση αίτησης αδείας από τις εταιρείες στην ΕΕΤΤ και οι εκδόσεις δύο Υπουργικών Αποφάσεων. Μία για τις τεχνικές απαιτήσεις των drones, η οποία αναμένεται από το Υπουργείο Μεταφορών (με σχετική συνεργασία της ΑΠΑ) και μία ΚΥΑ των Υπουργείων Μεταφορών και Άμυνας που θα ρυθμίζει τον Εθνικό Κανονισμό Καθορισμού Ζωνών Συχνοτήτων, που αφορά στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Οι ενδιαφερόμενοι

Το, με ταχείες διαδικασίες, άνοιγμα των ταχυδρομικών υπηρεσιών με drones σε όλη την Ελλάδα, άνοιξε την όρεξη των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, εν μέσω θέρους, πραγματοποιούνται διαρκώς συναντήσεις και συζητήσεις μεταξύ κορυφαίων στελεχών εταιρειών. Επί τάπητος τίθενται συνεργασίες μεταξύ ταχυδρομικών υπηρεσιών, η ανάθεση έργου από ταχυδρομικές/εμπορικές εταιρείες σε επιχειρήσεις με τεχνογνωσία και “έτοιμο” στόλο drones, οι εξαγορές ιπτάμενων μέσων. Στο “παιχνίδι” έχουν μπει και αεροπορικές εταιρείες, ο οποίες παρέχουν την τεχνογνωσία σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες έκδοσης αδειών πτήσεων αλλά και τις πτήσεις αυτές καθεαυτές. Αυτοί είναι οι κυριότεροι παίκτες που εμφανίζουν κινητικότητα το τελευταίο διάστημα:

ΕΛΤΑ Courier

 

ΕΛΤΑ Courier θα αρχίσει, εντός του τρέχοντος έτους, τις σε πιλοτικό επίπεδο αποστολές δεμάτων και αλληλογραφίας με drones, ενώ εξετάζει και τις αποστολές φαρμάκων, όχι μόνο για την ηπειρωτική χώρα, αλλά και σε νησί της Ελλάδας. Η εταιρεία έχει δεσμεύσει μέρος του πενταετούς επενδυτικού προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, ύψους 80 εκατ. ευρώ, για τη χρήση drones.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση των ΕΛΤΑ ήρθε σε επαφές με εξειδικευμένους ομίλους από την Ελλάδα και το εξωτερικό και “προκρίνεται” η συνεργασία, τουλάχιστον σε πιλοτικό επίπεδο, η συνεργασία με μεγάλο όμιλο του εξωτερικού για όλο το εύρος των πιθανών εφαρμογών της χρήσης drones.

Όπως αποκάλυψε πρόσφατα μιλώντας στο Newmoney ο Εντεταλμένος Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Βασίλης Μπαλούρδος, η εταιρεία θα ξεκινήσει τις πιλοτικές αποστολές, σε συνεργασία με τον ξένο όμιλο, εντός των επόμενων μηνών. Ο ίδιος τόνισε ότι “οι χρήσεις των drones μπορούν να αφορούν τόσο τα αστικά κέντρα όσο και την περιφέρεια. Στις απομακρυσμένες περιοχές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μεταφορά φαρμάκων, ιατρικών δειγμάτων για άμεσες εξετάσεις (νοσοκομείο προς άλλο νοσοκομείο ή εξεταστικό κέντρο)”.

Ο “άσος στο μανίκι” των ΕΛΤΑ είναι το γεγονός ότι διαθέτουν πιστοποίηση μεταφοράς φαρμάκων, διαδικασία στην οποία η υπηρεσία θέλει να εμπλακεί με τη χρήση drones, ιδιαίτερα στη νησιωτική χώρα. Ο κ. Μπαλούρδος περιέγραψε και άλλες εφαρμογές, όπως προϊόντα αξίας για τα οποία απαιτείται η άμεση μεταφορά τους (π.χ. τράπεζα προς τράπεζα ή επιχείρηση προς ιδιώτη). Στις περιπτώσεις των αστικών κέντρων, οι εφαρμογές είναι οι ίδιες με προβλέψεις για πιο μικρά και ευέλικτα drones που μπορούν να μεταφέρουν αντικείμενα βάρους έως 2 κιλών, σε λιγότερο από 30 λεπτά και σε απόσταση 20 χιλιομέτρων, ώστε να καλύπτουν ολόκληρες πόλεις.

Matternet

Η, με έδρα τη Silicon Valley των ΗΠΑ, Matternet, του Ανδρέα Ραπτόπουλου, έχει μακρά εμπειρία. Η εταιρεία κατασκευάζει τα δικά της drones και παρέχει υπηρεσίες παράδοσης με drones σε νοσοκομεία στη Βόρεια Αμερική, τη Μέση Ανατολή, την Ασία και στην Ευρώπη, μεταφέροντας υψηλής και ζωτικής σημασίας ιατρικό υλικό σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Τα drones της μπορούν να κουβαλήσουν ως και δύο κιλά, εντός αστικών περιοχών σε ακτίνα ως 20 χιλιόμετρα.

Σε οκτώ πόλεις των ΗΠΑ, στην Ελβετία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τα drones της χρησιμοποιούνται με επιτυχία. Πέρυσι, τα drones της Matternet χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά εμβολίων της Pfizer/BionTech κατά του Covid-19. Η ώρα της επιστροφής του Ραπτόπουλου στα πάτρια εδάφη έφτασε και, στις αρχές του καλοκαιριού, με την ανακοίνωση της επένδυσης της 5G Ventures του Ταμείου Φαιστός στη Matternet, ιδρύθηκε θυγατρική στην Ελλάδα, με αντικείμενο το σύνολο των δραστηριοτήτων της στην Ευρώπη.

Η Matternet Europe, έχει έδρα το το Τεχνολογικό Πάρκο «Λεύκιππος» του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», και έχει εγκαινιάσει τη συνεργασία της με την επιστημονική ομάδα του Media Networks Lab. Είναι… ηλίου φαεινότερο το γεγονός ότι η Matternet στην Ελλάδα θα δραστηριοποιηθεί κατά κύριο λόγο στη μεταφορά φαρμακευτικού και ιατρικού υλικού, παρά το γεγονός ότι ήδη έχει μπει στο “ραντάρ” και εμπορικών επιχειρήσεων για τη μεταφορά δεμάτων…

Spirit World Group

Ο Όμιλος Spirit World Group του πλοιοκτήτη Μιχάλη Σπυριδάκου, ήταν από τους πρώτους που επένδυσαν στο R&D σχετικά με την ανάπτυξη και χρήση drones στην Ελλάδα. Ιδιαίτερα την δύο τελευταία, μέσω της θυγατρικής της, SAS Technology, παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη στον τομέα, παρουσιάζοντας στην αγορά προϊόντα για πολιτική και στρατιωτική χρήση καθώς και διάσωσης, με pay loads και μεταφορική, ονομαστική ικανότητα που ξεπερνάνε τα 55 κιλά και έχει καταφέρει να κερδίσει μια θέση στους leaders των συγκεκριμένων τύπων μη επανδρωμένων πλατφορμών. Φέτος, μάλιστα, ήταν η χρονιά που έκαναν ντεμπούτο και τα, δική της κατασκευής, drones της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Η εταιρεία τώρα στρέφεται στο last mile delivery, ετοιμάζοντας νέα μοντέλα για να “παίξει” πιο δυνατά στον χώρο των μεταφορών. Προς αυτό το σκοπό, άλλωστε, ωθεί και η στρατηγικής συνεργασία της SAS με την αμερικάνικη εταιρεία Flying Ship για την ανάπτυξη αυτόνομων ιπτάμενων οχημάτων με ικανότητα μεταφοράς φορτίων πλέον του 1,5 τόνου στην Ελλάδα.

Η εταιρεία σκοπεύει να παρουσιάσει ως το τέλος του έτους ένα νέο μεταφορικό όχημα (EV Cargo Pick Up) προσαρμοσμένο στις ανάγκες των ελληνικών πόλεων, με στόχο να πρωταγωνιστήσει στις μεταφορές προϊόντων και τροφίμων ιδίως στο κέντρο της Αθήνας. Η εταιρεία στοχεύει στην κατασκευή αυτόνομων οχημάτων μεταφοράς προϊόντων ή προσώπων με φορτία ως 200 κιλά, καθώς και στην κατασκευή σταθμών Vertiports (σταθμούς απογείωσης/προσγείωσης) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ο Όμιλος συνεργάζεται με άλλη ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται σε συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης για την ανάπτυξη εφαρμογής συστημάτων ελέγχου και οργάνωσης εναέριας κυκλοφορίας για μη επανδρωμένα οχήματα.

DHL Express

Η DHL Express, ως ένας εκ των κορυφαίων παροχέων υπηρεσιών άμεσης παράδοσης στον κόσμο, έχει ήδη εμπειρία από πλήρως αυτοματοποιημένες και έξυπνες λύσεις smart drone delivery που έχει εφαρμόσει σε αστικές περιοχές της Κίνας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Η DHL εμφανίζεται να εξετάζει τις δυνατότητες συνεργασίας με ελληνικές εταιρείες για την ανάπτυξη στόλου drones που θα επιταχύνουν τις παραδόσεις δεμάτων σε όλη την επικράτεια της χώρας.

WEBOXIT

Η πρώτη “πράσινη” εταιρεία courier στην Ελλάδα, η Weboxit, ετοιμάζεται να αιτηθεί τη σχετική άδεια από την ΕΕΤΤ ώστε να πραγματοποιεί παραδόσεις δεμάτων με drones. Ο ιδρυτής και πρόεδρος των εταιρειών Seagull και Weboxit, Διονύσης Στεριώτης, έχει προ καιρού, κάνει σαφές το ενδιαφέρον της εταιρείας για τον κλάδο των… ιπτάμενων παραδόσεων δεμάτων.

Ο ίδιος μάλιστα, έχει προαναγγείλει εύκολη πρόσβαση των καταναλωτών στο δίκτυο και σε σταθμούς παράδοσης και αποστολής δεμάτων, ιδανικούς για χρήση από ιδιώτες και επιχειρήσεις. «Στα e-shops και αύριο στο VR, καθώς το shopping experience επιτάσσει τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του καταναλωτή, ο κοινός παράγοντας είναι ένας: Οι προσδοκίες του καταναλωτή στη σύγχρονη εποχή μεταφράζονται με τη σημασία του χρόνου, πόσο γρήγορα παραλαμβάνουν τα προϊόντα που αγόρασαν», υπογράμμιζε στη διάρκεια πρόσφατου συνεδρίου ο κ. Στεριώτης, αποκαλύπτοντας ότι η εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί σε παραδόσεις με drones.

Πηγή: newmoney

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ποια καταστήματα είναι κλειστά τη Δευτέρα και την Τρίτη του Πάσχα – Ποια λειτουργούν

Ανοιχτά είναι σήμερα Δευτέρα του Πάσχα τα βενζινάδικα, οι φούρνοι, τα ζαχαροπλαστεία και τα μίνι μάρκετ.

Τη Δευτέρα και την Τρίτη (λόγω μεταφοράς του εορτασμού της Πρωτομαγιάς) τα καταστήματα εμπορικά καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ θα είναι κλειστά.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δίκη για το Μάτι: Με τον νέο Ποινικό Κώδικα θα μπορούσε να είναι και οι 6 στη φυλακή

Είδαν τους δικούς τους ανθρώπους να σβήνουν στις φλόγες. Θρήνησαν και θρηνούν παιδιά, γονείς, συντρόφους και φίλους. Οσοι κατάφεραν να επιζήσουν σώθηκαν σαν από θαύμα, μένοντας για ώρες αβοήθητοι σε στεριά και θάλασσα. Με πληγές που ποτέ δεν θα κλείσουν, οι συγγενείς των θυμάτων της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι αλλά και οι επιζήσαντες της ανείπωτης καταστροφής «πορεύονταν» έξι χρόνια τώρα με την προσδοκία της απονομής Δικαιοσύνης. Μια προσδοκία που, όμως γι’ αυτούς, δεν εκπληρώθηκε.

Τη Μεγάλη Δευτέρα, το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων, έπειτα από αποδεικτική διαδικασία 1,5 έτους, ανακοίνωσε ποινές-χάδι για μόλις έξι από τους συνολικά 21 κατηγορούμενους της υπόθεσης. Ποινές που ο καθένας από τους έξι καταδικασθέντες μπορεί μάλιστα να εξαγοράσει, αρκεί να καταβάλει ποσό 38.000 ευρώ -περίπου 365 ευρώ για κάθε ανθρωποκτονία εξ αμελείας για την οποία κρίθηκε ένοχος- και μάλιστα σε δόσεις!

Πώς στάθμισε η «ζυγαριά» της Δικαιοσύνης τις ποινικές ευθύνες όσων κάθισαν στο εδώλιο κατηγορούμενοι για τη μεγάλη καταστροφή στο Μάτι; Είχαν τη δυνατότητα οι δικαστές να επιβάλουν αυστηρότερες ποινές; Θα μπορούσε η απόφαση του δικαστηρίου να ήταν άλλη αν οι κατηγορούμενοι δικάζονταν με τις νέες ποινικές διατάξεις που ισχύουν από την 1η Μαΐου; Αντιστοιχεί η ετυμηγορία του πρωτόδικου δικαστηρίου με το μέγεθος της εθνικής καταστροφής που έλαβε χώρα στο Μάτι τον Ιούλιο του 2018 και στοίχισε τη ζωή σε 104 συνανθρώπους μας; «Οχι», είναι η απάντηση που ακούγεται από τα χείλη όλων, ειδικών και μη. Ομως ποιος ευθύνεται γι’ αυτό;

mati_in__1_
Διάχυτη η απογοήτευση μεταξύ των συγγενών στο άκουσμα της ετυμηγορίας του δικαστηρίου για την τραγωδία στο Μάτι που κόστισε τη ζωή σε 104 ανθρώπους

Η ετυμηγορία

Το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας, ο πόνος και η οργή των συγγενών των θυμάτων της φονικής πυρκαγιάς ξεχείλισε μέσα στη δικαστική αίθουσα, όταν άκουσαν την πρόεδρο του δικαστηρίου να κηρύσσει αθώους 15 κατηγορούμενους και να επιβάλλει στους υπόλοιπους έξι από αυτούς εξαγοράσιμες ποινές φυλάκισης από πέντε έως τρία έτη, κρίνοντάς τους κατά περίπτωση ενόχους για ανθρωποκτονίες κατά συρροή από αμέλεια και σωματικές βλάβες κατά συρροή.

Συγκεκριμένα, σε πενταετή φυλάκιση εξαγοράσιμη καταδικάστηκαν πέντε τότε υψηλόβαθμα στελέχη του κρατικού μηχανισμού και συγκεκριμένα οι Σωτήρης Τερζούδης, αρχηγός Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος, Βασίλης Ματθαιόπουλος, υπαρχηγός Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος, Ιωάννης Φωστιέρης, διοικητής του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, διοικητής της Διοίκησης Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αθηνών και Χαράλαμπος Χιώνης, διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής. Ποινή φυλάκισης μόλις τριών ετών, επίσης εξαγοράσιμη, επιβλήθηκε στον Κων. Αγγελόπουλο, τον άνθρωπο που προκάλεσε την πυρκαγιά καίγοντας ξερά κλαδιά στην αυλή του σπιτιού του, στο Νταού Πεντέλης. Επιπλέον, το δικαστήριο αναγνώρισε το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου στους τέσσερις από τους έξι καταδικασθέντες και συγκεκριμένα στους Σωτήρη Τερζούδη, Ιωάννη Φωστιέρη, Νικόλαο Παναγιωτόπουλο και Χαράλαμπο Χιώνη.

Αντίθετα, για το δικαστήριο δεν προέκυψε καμία ποινική ευθύνη για στελέχη της Περιφέρειας Αττικής, παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Πολιτικής Προστασίας και της Αστυνομίας. Ετσι, αθώοι ομόφωνα κρίθηκαν ο τότε αξιωματικός στα Εναέρια Μέσα της ΕΛ.ΑΣ. Χαράλαμπος Συρογιάννης, ο τότε γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Ιωάννης Καπάκης, η τότε περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, οι τότε δήμαρχοι Μαραθώνα Ηλίας Ψινάκης και Πεντέλης Δημήτριος-Στέργιος Καψάλης, όπως επίσης ομόφωνα αθωώθηκαν και τα στελέχη της Πυροσβεστικής Χρήστος Γκολφίνος, Φίλιππος Παντελεάκος, Δαμιανός Παπαδόπουλος, Χρήστος Λάμπρης, Χρήστος Δροσόπουλος, Γεώργιος Πορτοζούδης και Στέφανος Κολοκούρης. Ακόμη, αθώοι κρίθηκαν, παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση, οι Βάιος Θανασιάς, τότε αντιδήμαρχος Δήμου Μαραθώνα, Ευάγγελος Μπουρνούς, τότε δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου και Αντώνης Παλπατζής, τότε αντιδήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου. Και οι αθωώσεις αυτές είναι ακόμη «αγκάθι» για τους συγγενείς των θυμάτων και τους επιζήσαντες, που αναρωτιούνται γιατί δεν αποδόθηκαν καν ποινικές ευθύνες σε εκπροσώπους για παράδειγμα του Λιμενικού Σώματος, το οποίο την ημέρα της τραγωδίας ήταν απόν, αφού όσοι κατέφυγαν στη θάλασσα για να γλιτώσουν από τις φλόγες, σώθηκαν από ιδιωτικά σκάφη και ψαράδες.

mati_in__2_
Οσοι κατάφεραν να επιζήσουν από τον πύρινο εφιάλτη στο Μάτι σώθηκαν σαν από θαύμα, μένοντας για ώρες αβοήθητοι σε στεριά και θάλασσα

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μονή της Χώρας: Ποιο είναι το μνημείο με τα πανέμορφα ψηφιδωτά που κάνει από σήμερα τζαμί ο Ερντογάν

Η Μονή της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη η οποία από σήμερα με απόφαση Ερντογάν μετατρέπεται σε τζαμί, είναι το σημαντικότερο μνημείο της εποχής των Παλαιολόγων και λόγω του μοναδικού του εικονογραφικού προγράμματος ένα από τα σπουδαιότερα καλλιτεχνικά δημιουργήματα της βυζαντινής τέχνης.

Το καθολικό της Μονής της Χώρας χτίστηκε μεταξύ 1077 και 1081 από τη Μαρία Δούκαινα, την πεθερά του αυτοκράτορα Αλέξιου Α’ Κομνηνού, πάνω σε παλαιότερο κτίσμα.

Το 1120 επισκευάστηκε ριζικά από τον γιο του Αλέξιου, τον σεβαστοκράτορα Ισαάκιο Κομνηνό. Πολύ αργότερα, μεταξύ 1316 και 1321, ο Θεόδωρος Μετοχίτης, Λογοθέτης του Γενικού επί Ανδρόνικου Β’ Παλαιολόγου και λόγιος με σημαντικό συγγραφικό έργο, ανακαινίζει το κτήριο, προσθέτει τον εξωνάρθηκα και το νότιο παρεκκλήσι και τα διακοσμεί με μωσαϊκά και τοιχογραφίες.

Το νότιο παρεκκλήσι προσαρτήθηκε και διακοσμήθηκε στα 1315-20 με δαπάνη του Μετοχίτη, με σκοπό να συμπεριλάβει τον τάφο του κτήτορα.

moni-konstantinoupoli-es-_14_
moni-konstantinoupoli-es-_13_
moni-konstantinoupoli-es-_12_

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en