Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έπειτα από ένα αναγκαστικό «διάλειμμα» δύο και πλέον μηνών εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, η Βιέννη ανέκτησε από χθες την αίγλη της ως «Πρωτεύουσας της Μουσικής», με τη πραγματοποίηση των πρώτων συναυλιών, κάτω όμως από ειδικές συνθήκες, στους δύο μουσικούς θεσμούς της. Πρόκειται αφενός για το Μέγαρο Φίλων της Μουσικής, που είχε δωρίσει, πριν από ακριβώς 150 χρόνια ο μεγάλος Έλληνας μαικήνας των Τεχνών Νικόλαος Δούμπας και από το οποίο κάθε πρώτη του νέου έτους η ίσως διασημότερη ορχήστρα στον κόσμο, η Φιλαρμονική της Βιέννης, «καλωσορίζει» την καινούρια χρονιά με εκατοντάδες εκατομμύρια τηλεθεατές στον κόσμο. Αφετέρου το κοινό του, αλλά σε περιορισμένο αριθμό λόγω της ανάγκης των κανόνων υγιεινής, υποδέχεται επίσης από σήμερα με δύο παρουσιάσεις (στις 18.00 και στις 20.30) της συναυλίας για πιάνο του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, το ξακουστό Μέγαρο Συναυλιών. Στα 107 χρόνια από την ίδρυση του, το Μέγαρο Συναυλιών έχει φιλοξενήσει εκατοντάδες διάσημους σολίστ και ορχήστρες από όλο τον κόσμο και όχι μόνον της κλασικής μουσικής, ανάμεσά τους, επανειλημμένα τον κορυφαίο Έλληνα μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη. Σίγουρα, το Μέγαρο Φίλων της Μουσικής αλλιώς φανταζόταν την φετινή 150η επέτειο του, όμως στο απρόβλεπτο τεράστιο «διάλειμμα» των δύο μηνών δίνεται σήμερα ένα τέλος, με τον γενικό διευθυντή του Τόμας Ανγκιάν να χαιρετίζει το γεγονός, αναφωνώντας «ξαναπαίζουμε και αυτό είναι πολύ ωραίο». Μόνο μέσα στον Ιούνιο προβλέπονται 42 συναυλίες σε 22 ημέρες, προτού ο επί 32 ολόκληρα χρόνια επικεφαλής του θεσμού Τόμας Ανγκιάν «παραδώσει» στον διάδοχό του, τον Στέφαν Πάουλι, με την Φιλαρμονική της Βιέννης να είναι ο κεντρικός εκτελεστής του «μετά τον κορονοϊό» προγράμματος που ξεκινά από σήμερα. Ποτέ στην ιστορία δεν υπήρξε περίοδος που η Φιλαρμονική της Βιέννης να μην έχει εμφανιστεί για τρεις μήνες, τονίζει ο διευθυντής της Ντάνιελ Φρόσαουερ, υπογραμμίζοντας τη σημασία της σημερινής ημέρας και αναφέροντας πως, στο πλαίσιο των υγειονομικών μέτρων, όλες οι συναυλίες θα εκτελούνται χωρίς διάλειμμα. Επιπλέον, λόγω των ισχυόντων μέτρων, το κοινό περιορίζεται σε 100 άτομα, κάτι που ισχύει και για το Μέγαρο Συναυλιών, ενώ εισιτήρια διατίθενται σε μέλη των οικογενειών και υποστηρικτές που σχετίζονται με την ορχήστρα, και για το σκοπό αυτό η δημόσια Αυστριακή Ραδιοτηλεόραση (ORF) θα μεταδίδει ένα μέρος των συναυλιών τόσο στο ραδιόφωνο όσο και στην τηλεόραση, προκειμένου να επιτρέψει σε ένα ευρύτερο κοινό να τις παρακολουθήσει. Ήδη προχθές η ξακουστή Κρατική Όπερα της Βιέννης, η οποία, όπως όλα τα θέατρα και οι χώροι Τέχνης και Πολιτισμού, είχε αναστείλει την λειτουργία της από τα μέσα Μαρτίου, ανακοίνωσε την επαναλειτουργία της από την ερχόμενη Δευτέρα. Θα υπάρχει μόνον περιορισμένο κοινό 100 επισκεπτών στις περισσότερες από 1.700 θέσεις που διαθέτει, με το πρόγραμμα της για αρκετό καιρό να περιορίζεται σε συναυλίες και όχι σε κάποιες παραγωγές όπερας. Η αυστριακή κυβέρνηση είχε ανακοινώσει στα μέσα Μαίου ένα σχέδιο σταδιακής επανεκκίνησης ήδη από την 29η Μαίου του πολιτιστικού τομέα στην Αυστρία, που προβλέπει την δυνατότητα πραγματοποίησης πολιτιστικών εκδηλώσεων με παρουσία κοινού, οι οποίες αρχικά απαγορεύονταν μέχρι το τέλος Ιουνίου. Το σχέδιο προβλέπει πως αρχικά από τις 29 Μαίου είναι πλέον δυνατές οι εκδηλώσεις σε ανοικτούς ή κλειστούς χώρους με συμμετοχή έως 100 επισκεπτών. Από την 1η Ιουλίου η δυνατότητα συμμετοχής επεκτείνεται σε 250 επισκέπτες και την ίδια ημερομηνία πρόκειται να ανοίξουν οι κινηματογράφοι, ενώ για τα καθίσματα πρέπει να υπάρχει απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από τον διπλανό. «Κάθε εκδήλωση θα έχει ένα είδος εντεταλμένου για τον κορονοϊό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας Ρούντολφ Άνσομπερ, ανακοινώνοντας σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων πως «ένα πολύ μεγάλο βήμα» θα ακολουθήσει την 1η Αυγούστου, οπότε και θα επιτρέπονται εκδηλώσεις με έως και 500 επισκέπτες, ενώ, εφόσον υπάρχει ειδικό σχέδιο ασφάλειας θα είναι δυνατές εκδηλώσεις με έως και 1.000 επισκέπτες.

image_print

Το Εθνικό Θέατρο αποκτά τη δίκη του θερινή σκηνή στο Σχολείο της Ειρήνης Παππά, που εδώ και δύο χρόνια στεγάζει τη Δραματική Σχολή της πρώτης κρατικής σκηνής, όπως ανακοίνωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Δημήτρης Λιγνάδης, σε χθεσινή συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Τύπου.

Το ανοιχτό θέατρο που βρίσκεται υπό κατασκευή, έχει χωρητικότητα 1.200 θέσεων και θ’ ανοίξει για το κοινό στα τέλη του Ιουλίου. Η «Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου θα εγκαινιάσει την λειτουργία του, ενώ παραγωγοί της ελεύθερης σκηνής θα μπορούν να το νοικιάσουν μελλοντικά για να παρουσιάσουν την δουλειά τους. Με την χορηγία του ιδρύματος Λάτση και σε αναμονή της οικοδομικής άδειας για την κατασκευή βοηθητικών χώρων, αποκαθίστανται προς το παρόν οι κερκίδες που, υπό τις παρούσες συνθήκες που επιβάλλει η πανδημία, θα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 500 άτομα.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης, αναφέρθηκε στην επόμενη μέρα του Εθνικού μετά την πανδημία και ευχαρίστησε τους εργαζόμενους του οργανισμού για την πολύτιμη συνεισφορά τους την περίοδο της καραντίνας τονίζοντας πως όλοι προσπάθησαν προκειμένου το Εθνικό Θέατρο να παραμείνει λειτουργικό και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

«Το Εθνικό Θέατρο δεν αγάπησε ποτέ την αδράνεια και προσπάθησε ν’ ανθήσει έστω και λίγο μέσα σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη. Δεν είμαστε θαυματουργοί που τα κάνουμε όλα σωστά, αλλά μία επίμονη ομάδα που με ζήλο προσπαθούμε να παραμείνουμε ζωντανοί και μετά την πανδημία. Και θα είμαστε αρκούντως εφευρετικοί για ν’ αρχίσουμε να ξαναχτίζουμε όσα γκρεμίστηκαν. Δεν πρέπει κανείς να κινείται φοβικά ή χωρίς ελπίδα για το μέλλον» δήλωσε σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Όπως είπε, το Εθνικό Θέατρο από την πρώτη στιγμή αυτής της πρωτόγνωρης συνθήκης, με πλήρη συνείδηση της αποστολής του, στάθηκε στην πρώτη γραμμή, οργανώνοντας έως και πρόσφατα πολλές διαδικτυακές προβολές από το ηλεκτρονικό του αρχείο αλλά και από παραστάσεις της τελευταίας δεκαετίας, πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν την παιδεία αλλά και την κοινωνική και ατομική μας ευθύνη σε αυτή την τόσο δύσκολη περίοδο (κατασκευή ιατρικών μασκών, εθελοντικές αιμοδοσίες, εκπαιδευτικά εργαστήρια κ.α.), ενώ ταυτόχρονα από τους εργαζόμενους και συνεργάτες επιταχύνθηκαν εργασίες συντήρησης υπαρχουσών υποδομών και δημιουργία νέων, έτσι ώστε ο οργανισμός να είναι έτοιμος για το προσεχές διάστημα.

Παράλληλα, ο Δημήτρης Λιγνάδης αναφέρθηκε στις παραστάσεις που θα πραγματοποιήσει το Εθνικό Θέατρο το καλοκαίρι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δύο παραγωγές του Εθνικού («Πέρσες» και «Λυσιστράτη)» που είχαν ήδη προγραμματιστεί να ανέβουν στην Επίδαυρο θα παρουσιαστούν τελικά τρεις αντί για δύο ημέρες (24,25,26 Ιουλίου και 31 Ιουλίου και 1,2 Αυγούστου), προσπαθώντας έτσι να καλύψουν ένα μέρος της απώλειας των εσόδων που θα έχουν όλες οι παραστάσεις δεδομένων των μέτρων προστασίας.

Ακόμη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής αναφέρθηκε στις τρεις συμπληρωματικές δράσεις του Εθνικού που εντάσσονται στο πρόγραμμα του υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα, ένας πολιτισμός» και θα πραγματοποιηθούν σε αρχαιολογικούς χώρους στην Αττική. Πρόκειται για τα «Σπουδαία ερείπια» (μια παράσταση για τις εμπειρίες περιηγητών στην Ελλάδα του 16ου -19ου αιώνα) σε σκηνοθεσία της Νατάσας Τριανταφύλλη), την «Αθηναίων Πολιτεία» (μια σειρά πεζών αρχαιόθεμων κειμένων που προλόγισαν την αθηναϊκή δημοκρατία) σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου) και «Το αμάρτημα της μητρός μου» του Γ. Βιζυηνού (στην αγγλική γλώσσα) σε σκηνοθεσία Δανάης Ρούσσου. «Δεν πιστεύω πως τα αρχαία είναι ένα αδρανές υλικό. Αντίθετα, τέτοιες εκδηλώσεις θα μας συμφιλιώσουν με τους αρχαιολογικούς χώρους και θα αναδείξουν κείμενα in situ ακουσμένα» είπε. Οι χώροι που θα πραγματοποιηθούν οι δράσεις θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα σε συνεννόηση με το ΥΠΠΟΑ.

Όσον αφορά τα νέα δεδομένα που επέβαλλε στο θεατρικό χώρο η πανδημία, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, δήλωσε: ««Το Εθνικό Θέατρο είναι ένας κρατικός φορέας που τηρεί κατά γράμμα τις οδηγίες του ΥΠΠΟΑ. Αισιοδοξώ ότι κάποια στιγμή τα μέτρα θα χαλαρώσουν». Σχετικά με τις προσλήψεις καλλιτεχνών, είπε πως «δεν μπορούμε να πάμε κόντρα στις συλλογικές συμβάσεις που επιβάλλουν εξάμηνη απασχόληση κάθε ηθοποιού και να προσλάβουμε κάποιον για δύο μήνες προκειμένου να έχουν περισσότεροι άνθρωποι δουλειά. Η «στέγη» γι’ αυτήν την καταιγίδα δεν μπορεί να είναι μόνο το Εθνικό Θέατρο. Κάνουμε τεράστια προσπάθεια να μην μειώσουμε αυτούς που ήδη δουλεύουν».

Σύμφωνα με την αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια Ερι Κύργια τα ταμεία του Εθνικού αναμένεται να σημειώσουν σημαντικές απώλειες αφού μέχρι πέρυσι ένα sold out στην Επίδαυρο έφερνε έως και 300.000 ευρώ έσοδα, ενώ φέτος οι πιο αισιόδοξοι υπολογισμοί δεν ξεπερνούν τις 120.000 εσόδων από κάθε παραγωγή. Σε αυτές προστίθενται και τα διαφυγόντα κέρδη του Εθνικού από τη σεζόν που ποτέ δεν τελείωσε εξαιτίας του κλεισίματος των θεάτρων (που υπολογίζονται περίπου στα 450.000 ευρώ).

Σχετικά με το ρεπερτόριο της επόμενης χρονιάς, ο Δημ. Λιγνάδης είπε πως θ’ ανακοινωθεί το φθινόπωρο, ενώ η σεζόν θα «ανοίξει» με τις παραγωγές που διακόπηκαν ή αναβλήθηκαν λόγω κορονοϊού. «Πρόθεσή μας είναι ν’ ανέβουν αυτές οι παραγωγές που είναι έτοιμες, αφενός για ηθικούς λόγους κι αφετέρου γιατί είναι παραγωγές που έχουν πληρωθεί. Μένουν μόνο κάποιες τελικές διαβουλεύσεις με τους σκηνοθέτες», σημείωσε.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης χαρακτήρισε την πρωτοβουλία των Support Art Workers «απόλυτα αιτιολογημένη» αφού είναι πολύ σκληρό για τον καλλιτέχνη να «βλέπει μαύρο, να μην έχει ορίζοντα». «Κατανοώ την οποιαδήποτε αντίδραση είτε ως αγωνία είτε ως θυμικό. Όταν καταλαγιάσει ο κονιορτός πρέπει να δούμε πώς θα θεραπεύσουμε κάποιες πληγές που βγήκαν στην επιφάνεια».

Σε ερώτηση για το πώς αποτιμά ο ίδιος τις διαδικτυακές προβολές και αν αυτές καλλιεργούν μία νέα κουλτούρα, ο Δημ. Λιγνάδης απάντησε: «Δεν πιστεύω ότι η θεατρική πράξη μπορεί ν’ αντικατασταθεί από οποιαδήποτε κάμερα. Το θέατρο είναι μετάληψη. Μας ενδιαφέρει να δούμε ποια είναι η θέση του Εθνικού Θεάτρου στον ψηφιακό κόσμο και πως μπορούμε να εντάξουμε αυτές τις δράσεις στη δική μας πραγματικότητα, προκειμένου να εμπλουτίσουν τη θεατρική πράξη και όχι να λειτουργήσουν ως υποκατάστατο».

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λαγοκέφαλος στις θάλασσες – Πόσο κινδυνεύουμε

Ελλάδα - Λαγοκέφαλος στις ελληνικές θάλασσες και κίνδυνοι για τους πολίτες - 2026
image_print

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τον λαγοκέφαλο

Ο λαγοκέφαλος έχει βρεθεί στο επίκεντρο της επικαιρότητας το φετινό καλοκαίρι, καθώς η παρουσία του στη Μεσόγειο και στις ελληνικές θάλασσες γίνεται ολοένα και πιο αισθητή.

Πρόκειται για ένα είδος ψαριού που έχει συνδεθεί με έντονη ανησυχία, κυρίως λόγω της τοξικότητάς του. Ωστόσο, οι πιθανότητες να έρθει ένας λουόμενος σε άμεση επαφή μαζί του ή να καταλήξει κατά λάθος στο πιάτο ενός καταναλωτή παραμένουν χαμηλές.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το ζήτημα πρέπει να υποτιμηθεί. Αντίθετα, η σωστή ενημέρωση για την αναγνώριση του λαγοκέφαλου και τους πιθανούς κινδύνους από την κατανάλωσή του είναι απαραίτητη.

Πώς έφτασε στη Μεσόγειο

Ο λαγοκέφαλος θεωρείται τροπικό είδος, με προέλευση από τον Ινδικό Ωκεανό και την Ερυθρά Θάλασσα. Η είσοδός του στη Μεσόγειο έγινε μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, ένα φαινόμενο που είναι γνωστό ως λεσσεψιανή μετανάστευση.

Η παρουσία του στις ελληνικές θάλασσες έχει καταγραφεί εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Τα τελευταία χρόνια, όμως, η εξάπλωσή του φαίνεται να ενισχύεται, καθώς η άνοδος της θερμοκρασίας των θαλάσσιων υδάτων δημιουργεί πιο ευνοϊκές συνθήκες για την εγκατάστασή του.

Γιατί προκαλεί ανησυχία

Η ανησυχία γύρω από τον λαγοκέφαλο δεν αφορά μόνο τους λουόμενους, αλλά κυρίως το θαλάσσιο οικοσύστημα και την αλιεία.

Το είδος αυτό μπορεί να επηρεάσει την ισορροπία των τοπικών οικοσυστημάτων, ενώ δημιουργεί προβλήματα και στους επαγγελματίες αλιείς, καθώς συχνά προκαλεί ζημιές σε αλιευτικά εργαλεία και αλιεύματα.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τον άνθρωπο σχετίζεται με την κατανάλωσή του. Ο λαγοκέφαλος δεν πρέπει να καταναλώνεται, καθώς περιέχει ισχυρές τοξίνες που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρή δηλητηρίαση.

Χαμηλός ο κίνδυνος, απαραίτητη η προσοχή

Παρά την έντονη προβολή του θέματος, οι ειδικοί τονίζουν ότι δεν χρειάζεται πανικός. Η πιθανότητα επίθεσης σε άνθρωπο είναι μικρή, ενώ ο κίνδυνος κατανάλωσης μειώνεται σημαντικά όταν οι πολίτες αγοράζουν ψάρια από ελεγχόμενα σημεία και αναγνωρισμένους επαγγελματίες.

Παρόλα αυτά, οι πολίτες δεν πρέπει να αγγίζουν ή να καταναλώνουν ψάρια που δεν γνωρίζουν. Σε περίπτωση εντοπισμού λαγοκέφαλου, καλό είναι να ενημερώνονται οι αρμόδιες αρχές ή οι τοπικοί αλιευτικοί φορείς.

Η ενημέρωση είναι η καλύτερη προστασία

Η παρουσία του λαγοκέφαλου στις ελληνικές θάλασσες αποτελεί ακόμη μία ένδειξη των αλλαγών που καταγράφονται στο θαλάσσιο περιβάλλον της Μεσογείου.

Η κλιματική αλλαγή, η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων και η μετακίνηση ειδών από θερμότερες περιοχές δημιουργούν νέα δεδομένα για την αλιεία, το οικοσύστημα και την καθημερινότητα των πολιτών.

Το βασικό μήνυμα είναι σαφές: ο λαγοκέφαλος χρειάζεται προσοχή, όχι πανικό. Με σωστή ενημέρωση, αναγνώριση του είδους και αποφυγή κατανάλωσης, ο κίνδυνος για τους πολίτες παραμένει περιορισμένος.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι ώρα πληρώνονται σήμερα οι συντάξεις Ιουλίου

Ελλάδα - Πληρωμή συντάξεων Ιουλίου στα ΑΤΜ - 2026
image_print

Σήμερα η δεύτερη πληρωμή των συντάξεων Ιουλίου

Ολοκληρώνεται σήμερα η διαδικασία καταβολής των συντάξεων Ιουλίου, καθώς πραγματοποιείται η δεύτερη και τελευταία φάση των πληρωμών προς τους δικαιούχους.

Τα ποσά αναμένεται να εμφανιστούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς και στα ΑΤΜ από το απόγευμα, με τις πιστώσεις να ξεκινούν σταδιακά μετά τις 16:00 με 17:00, όπως συμβαίνει συνήθως με τις πληρωμές του e-ΕΦΚΑ.

Ποιοι πληρώνονται σήμερα

Κατά τη δεύτερη φάση των καταβολών πιστώνονται οι κύριες συντάξεις των πρώην ταμείων:

  • ΙΚΑ – ΕΤΑΜ
  • ΝΑΤ
  • ΕΤΑΤ
  • ΕΤΑΠ – ΜΜΕ
  • Ταμεία τραπεζών
  • ΟΤΕ
  • ΔΕΗ

Παράλληλα, καταβάλλονται οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου, καθώς και οι προσωρινές συντάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος.

Είχε προηγηθεί η πρώτη δόση

Η πρώτη φάση των πληρωμών ολοκληρώθηκε την Πέμπτη και αφορούσε τους συνταξιούχους των πρώην ταμείων ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ, καθώς και όλους τους νέους συνταξιούχους που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης από την 1η Ιανουαρίου 2017 και μετά.

Όπως συμβαίνει κάθε μήνα, τα ποσά είχαν γίνει διαθέσιμα στους λογαριασμούς των δικαιούχων από το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι συνταξιούχοι

Οι πιστώσεις πραγματοποιούνται σταδιακά από κάθε τραπεζικό ίδρυμα, γι’ αυτό ενδέχεται να υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις στον χρόνο εμφάνισης των χρημάτων στους λογαριασμούς ή στα ΑΤΜ.

Οι δικαιούχοι μπορούν να ελέγχουν το διαθέσιμο υπόλοιπο μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της τράπεζάς τους, μέσω mobile banking ή πραγματοποιώντας ανάληψη από τα ΑΤΜ μόλις ολοκληρωθεί η πίστωση.

Με την ολοκλήρωση της σημερινής διαδικασίας, κλείνει ο κύκλος πληρωμών των συντάξεων Ιουλίου για όλους τους συνταξιούχους της χώρας.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γρεβενά: Νέο βίντεο από την πτώση ελικοπτέρου στη λίμνη Αώου

Γρεβενά - Πτώση πυροσβεστικού ελικοπτέρου στη λίμνη Αώου - 2025
image_print

Νέο βίντεο καταγράφει τις στιγμές μετά την πτώση του ελικοπτέρου στη λίμνη Αώου.

Νέο βίντεο-ντοκουμέντο από το ατύχημα με το πυροσβεστικό ελικόπτερο στη λίμνη Αώου, στα Γρεβενά, ήρθε στο φως της δημοσιότητας, αποτυπώνοντας τις δραματικές στιγμές που ακολούθησαν την πτώση του εναέριου μέσου κατά τη διάρκεια επιχείρησης αεροπυρόσβεσης.

Στο οπτικό υλικό διακρίνεται ο Έλληνας χειριστής να αναδύεται από τα νερά της τεχνητής λίμνης, έχοντας καταφέρει να απεγκλωβιστεί από το ελικόπτερο λίγα δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση. Στη συνέχεια φαίνεται να επιστρέφει για λίγο στο σημείο, προκειμένου να ελέγξει την κατάσταση του εναέριου μέσου, πριν κατευθυνθεί κολυμπώντας προς την ακτή.

Το ατύχημα κατά τη διάρκεια της αεροπυρόσβεσης

Το περιστατικό σημειώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης, όταν το πυροσβεστικό ελικόπτερο τύπου Bell, το οποίο επιχειρούσε για λογαριασμό του Πυροσβεστικού Σώματος, συμμετείχε στην κατάσβεση της φωτιάς που εκδηλώθηκε στη θέση «Αβγό», στον ορεινό όγκο της Βάλια Κάλντα, στα Γρεβενά.

Κατά τη διαδικασία υδροληψίας από την τεχνητή λίμνη Αώου, το ελικόπτερο φέρεται να έχασε ύψος και να κατέπεσε μέσα στο νερό, προκαλώντας μεγάλη κινητοποίηση των αρμόδιων αρχών.

Σώοι οι δύο επιβαίνοντες

Στο ελικόπτερο επέβαιναν δύο άτομα, ένας Έλληνας χειριστής και ένας αλλοδαπός, οι οποίοι κατάφεραν να εγκαταλείψουν εγκαίρως το εναέριο μέσο και να κολυμπήσουν μέχρι την όχθη.

Στη συνέχεια παρελήφθησαν από ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και μεταφέρθηκαν προληπτικά στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, οι δύο άνδρες υπέστησαν μόνο ελαφρά τραύματα και η κατάσταση της υγείας τους δεν προκαλεί ανησυχία.

Εξετάζονται τα αίτια της πτώσης

Είχε προηγηθεί η δημοσιοποίηση βίντεο που κατέγραψε τη στιγμή της πτώσης του ελικοπτέρου, στο οποίο φαίνεται το εναέριο μέσο να ολοκληρώνει την υδροληψία και στη συνέχεια να χάνει αιφνιδιαστικά ύψος πριν καταλήξει στη λίμνη.

Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι το ελικόπτερο δεν κατάφερε να ανακτήσει ύψος μετά την υδροληψία, ενώ η επαφή των ελίκων με την επιφάνεια του νερού προκάλεσε έντονη ανατάραξη, οδηγώντας στην πτώση.

Οι αρμόδιες αρχές έχουν ήδη ξεκινήσει τη διερεύνηση του περιστατικού, εξετάζοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία. Στο πλαίσιο της έρευνας αξιολογούνται το νέο βίντεο-ντοκουμέντο, οι καταθέσεις των δύο μελών του πληρώματος, καθώς και τα τεχνικά δεδομένα του ελικοπτέρου, προκειμένου να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια που οδήγησαν στο ατύχημα.

Πηγή βίντεο-φωτογραφίας: news247.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
Banner
text about elections

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en