Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έπειτα από ένα αναγκαστικό «διάλειμμα» δύο και πλέον μηνών εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, η Βιέννη ανέκτησε από χθες την αίγλη της ως «Πρωτεύουσας της Μουσικής», με τη πραγματοποίηση των πρώτων συναυλιών, κάτω όμως από ειδικές συνθήκες, στους δύο μουσικούς θεσμούς της. Πρόκειται αφενός για το Μέγαρο Φίλων της Μουσικής, που είχε δωρίσει, πριν από ακριβώς 150 χρόνια ο μεγάλος Έλληνας μαικήνας των Τεχνών Νικόλαος Δούμπας και από το οποίο κάθε πρώτη του νέου έτους η ίσως διασημότερη ορχήστρα στον κόσμο, η Φιλαρμονική της Βιέννης, «καλωσορίζει» την καινούρια χρονιά με εκατοντάδες εκατομμύρια τηλεθεατές στον κόσμο. Αφετέρου το κοινό του, αλλά σε περιορισμένο αριθμό λόγω της ανάγκης των κανόνων υγιεινής, υποδέχεται επίσης από σήμερα με δύο παρουσιάσεις (στις 18.00 και στις 20.30) της συναυλίας για πιάνο του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, το ξακουστό Μέγαρο Συναυλιών. Στα 107 χρόνια από την ίδρυση του, το Μέγαρο Συναυλιών έχει φιλοξενήσει εκατοντάδες διάσημους σολίστ και ορχήστρες από όλο τον κόσμο και όχι μόνον της κλασικής μουσικής, ανάμεσά τους, επανειλημμένα τον κορυφαίο Έλληνα μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη. Σίγουρα, το Μέγαρο Φίλων της Μουσικής αλλιώς φανταζόταν την φετινή 150η επέτειο του, όμως στο απρόβλεπτο τεράστιο «διάλειμμα» των δύο μηνών δίνεται σήμερα ένα τέλος, με τον γενικό διευθυντή του Τόμας Ανγκιάν να χαιρετίζει το γεγονός, αναφωνώντας «ξαναπαίζουμε και αυτό είναι πολύ ωραίο». Μόνο μέσα στον Ιούνιο προβλέπονται 42 συναυλίες σε 22 ημέρες, προτού ο επί 32 ολόκληρα χρόνια επικεφαλής του θεσμού Τόμας Ανγκιάν «παραδώσει» στον διάδοχό του, τον Στέφαν Πάουλι, με την Φιλαρμονική της Βιέννης να είναι ο κεντρικός εκτελεστής του «μετά τον κορονοϊό» προγράμματος που ξεκινά από σήμερα. Ποτέ στην ιστορία δεν υπήρξε περίοδος που η Φιλαρμονική της Βιέννης να μην έχει εμφανιστεί για τρεις μήνες, τονίζει ο διευθυντής της Ντάνιελ Φρόσαουερ, υπογραμμίζοντας τη σημασία της σημερινής ημέρας και αναφέροντας πως, στο πλαίσιο των υγειονομικών μέτρων, όλες οι συναυλίες θα εκτελούνται χωρίς διάλειμμα. Επιπλέον, λόγω των ισχυόντων μέτρων, το κοινό περιορίζεται σε 100 άτομα, κάτι που ισχύει και για το Μέγαρο Συναυλιών, ενώ εισιτήρια διατίθενται σε μέλη των οικογενειών και υποστηρικτές που σχετίζονται με την ορχήστρα, και για το σκοπό αυτό η δημόσια Αυστριακή Ραδιοτηλεόραση (ORF) θα μεταδίδει ένα μέρος των συναυλιών τόσο στο ραδιόφωνο όσο και στην τηλεόραση, προκειμένου να επιτρέψει σε ένα ευρύτερο κοινό να τις παρακολουθήσει. Ήδη προχθές η ξακουστή Κρατική Όπερα της Βιέννης, η οποία, όπως όλα τα θέατρα και οι χώροι Τέχνης και Πολιτισμού, είχε αναστείλει την λειτουργία της από τα μέσα Μαρτίου, ανακοίνωσε την επαναλειτουργία της από την ερχόμενη Δευτέρα. Θα υπάρχει μόνον περιορισμένο κοινό 100 επισκεπτών στις περισσότερες από 1.700 θέσεις που διαθέτει, με το πρόγραμμα της για αρκετό καιρό να περιορίζεται σε συναυλίες και όχι σε κάποιες παραγωγές όπερας. Η αυστριακή κυβέρνηση είχε ανακοινώσει στα μέσα Μαίου ένα σχέδιο σταδιακής επανεκκίνησης ήδη από την 29η Μαίου του πολιτιστικού τομέα στην Αυστρία, που προβλέπει την δυνατότητα πραγματοποίησης πολιτιστικών εκδηλώσεων με παρουσία κοινού, οι οποίες αρχικά απαγορεύονταν μέχρι το τέλος Ιουνίου. Το σχέδιο προβλέπει πως αρχικά από τις 29 Μαίου είναι πλέον δυνατές οι εκδηλώσεις σε ανοικτούς ή κλειστούς χώρους με συμμετοχή έως 100 επισκεπτών. Από την 1η Ιουλίου η δυνατότητα συμμετοχής επεκτείνεται σε 250 επισκέπτες και την ίδια ημερομηνία πρόκειται να ανοίξουν οι κινηματογράφοι, ενώ για τα καθίσματα πρέπει να υπάρχει απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από τον διπλανό. «Κάθε εκδήλωση θα έχει ένα είδος εντεταλμένου για τον κορονοϊό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας Ρούντολφ Άνσομπερ, ανακοινώνοντας σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων πως «ένα πολύ μεγάλο βήμα» θα ακολουθήσει την 1η Αυγούστου, οπότε και θα επιτρέπονται εκδηλώσεις με έως και 500 επισκέπτες, ενώ, εφόσον υπάρχει ειδικό σχέδιο ασφάλειας θα είναι δυνατές εκδηλώσεις με έως και 1.000 επισκέπτες.

image_print

Το Εθνικό Θέατρο αποκτά τη δίκη του θερινή σκηνή στο Σχολείο της Ειρήνης Παππά, που εδώ και δύο χρόνια στεγάζει τη Δραματική Σχολή της πρώτης κρατικής σκηνής, όπως ανακοίνωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Δημήτρης Λιγνάδης, σε χθεσινή συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Τύπου.

Το ανοιχτό θέατρο που βρίσκεται υπό κατασκευή, έχει χωρητικότητα 1.200 θέσεων και θ’ ανοίξει για το κοινό στα τέλη του Ιουλίου. Η «Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου θα εγκαινιάσει την λειτουργία του, ενώ παραγωγοί της ελεύθερης σκηνής θα μπορούν να το νοικιάσουν μελλοντικά για να παρουσιάσουν την δουλειά τους. Με την χορηγία του ιδρύματος Λάτση και σε αναμονή της οικοδομικής άδειας για την κατασκευή βοηθητικών χώρων, αποκαθίστανται προς το παρόν οι κερκίδες που, υπό τις παρούσες συνθήκες που επιβάλλει η πανδημία, θα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 500 άτομα.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης, αναφέρθηκε στην επόμενη μέρα του Εθνικού μετά την πανδημία και ευχαρίστησε τους εργαζόμενους του οργανισμού για την πολύτιμη συνεισφορά τους την περίοδο της καραντίνας τονίζοντας πως όλοι προσπάθησαν προκειμένου το Εθνικό Θέατρο να παραμείνει λειτουργικό και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

«Το Εθνικό Θέατρο δεν αγάπησε ποτέ την αδράνεια και προσπάθησε ν’ ανθήσει έστω και λίγο μέσα σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη. Δεν είμαστε θαυματουργοί που τα κάνουμε όλα σωστά, αλλά μία επίμονη ομάδα που με ζήλο προσπαθούμε να παραμείνουμε ζωντανοί και μετά την πανδημία. Και θα είμαστε αρκούντως εφευρετικοί για ν’ αρχίσουμε να ξαναχτίζουμε όσα γκρεμίστηκαν. Δεν πρέπει κανείς να κινείται φοβικά ή χωρίς ελπίδα για το μέλλον» δήλωσε σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Όπως είπε, το Εθνικό Θέατρο από την πρώτη στιγμή αυτής της πρωτόγνωρης συνθήκης, με πλήρη συνείδηση της αποστολής του, στάθηκε στην πρώτη γραμμή, οργανώνοντας έως και πρόσφατα πολλές διαδικτυακές προβολές από το ηλεκτρονικό του αρχείο αλλά και από παραστάσεις της τελευταίας δεκαετίας, πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν την παιδεία αλλά και την κοινωνική και ατομική μας ευθύνη σε αυτή την τόσο δύσκολη περίοδο (κατασκευή ιατρικών μασκών, εθελοντικές αιμοδοσίες, εκπαιδευτικά εργαστήρια κ.α.), ενώ ταυτόχρονα από τους εργαζόμενους και συνεργάτες επιταχύνθηκαν εργασίες συντήρησης υπαρχουσών υποδομών και δημιουργία νέων, έτσι ώστε ο οργανισμός να είναι έτοιμος για το προσεχές διάστημα.

Παράλληλα, ο Δημήτρης Λιγνάδης αναφέρθηκε στις παραστάσεις που θα πραγματοποιήσει το Εθνικό Θέατρο το καλοκαίρι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δύο παραγωγές του Εθνικού («Πέρσες» και «Λυσιστράτη)» που είχαν ήδη προγραμματιστεί να ανέβουν στην Επίδαυρο θα παρουσιαστούν τελικά τρεις αντί για δύο ημέρες (24,25,26 Ιουλίου και 31 Ιουλίου και 1,2 Αυγούστου), προσπαθώντας έτσι να καλύψουν ένα μέρος της απώλειας των εσόδων που θα έχουν όλες οι παραστάσεις δεδομένων των μέτρων προστασίας.

Ακόμη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής αναφέρθηκε στις τρεις συμπληρωματικές δράσεις του Εθνικού που εντάσσονται στο πρόγραμμα του υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα, ένας πολιτισμός» και θα πραγματοποιηθούν σε αρχαιολογικούς χώρους στην Αττική. Πρόκειται για τα «Σπουδαία ερείπια» (μια παράσταση για τις εμπειρίες περιηγητών στην Ελλάδα του 16ου -19ου αιώνα) σε σκηνοθεσία της Νατάσας Τριανταφύλλη), την «Αθηναίων Πολιτεία» (μια σειρά πεζών αρχαιόθεμων κειμένων που προλόγισαν την αθηναϊκή δημοκρατία) σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου) και «Το αμάρτημα της μητρός μου» του Γ. Βιζυηνού (στην αγγλική γλώσσα) σε σκηνοθεσία Δανάης Ρούσσου. «Δεν πιστεύω πως τα αρχαία είναι ένα αδρανές υλικό. Αντίθετα, τέτοιες εκδηλώσεις θα μας συμφιλιώσουν με τους αρχαιολογικούς χώρους και θα αναδείξουν κείμενα in situ ακουσμένα» είπε. Οι χώροι που θα πραγματοποιηθούν οι δράσεις θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα σε συνεννόηση με το ΥΠΠΟΑ.

Όσον αφορά τα νέα δεδομένα που επέβαλλε στο θεατρικό χώρο η πανδημία, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, δήλωσε: ««Το Εθνικό Θέατρο είναι ένας κρατικός φορέας που τηρεί κατά γράμμα τις οδηγίες του ΥΠΠΟΑ. Αισιοδοξώ ότι κάποια στιγμή τα μέτρα θα χαλαρώσουν». Σχετικά με τις προσλήψεις καλλιτεχνών, είπε πως «δεν μπορούμε να πάμε κόντρα στις συλλογικές συμβάσεις που επιβάλλουν εξάμηνη απασχόληση κάθε ηθοποιού και να προσλάβουμε κάποιον για δύο μήνες προκειμένου να έχουν περισσότεροι άνθρωποι δουλειά. Η «στέγη» γι’ αυτήν την καταιγίδα δεν μπορεί να είναι μόνο το Εθνικό Θέατρο. Κάνουμε τεράστια προσπάθεια να μην μειώσουμε αυτούς που ήδη δουλεύουν».

Σύμφωνα με την αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια Ερι Κύργια τα ταμεία του Εθνικού αναμένεται να σημειώσουν σημαντικές απώλειες αφού μέχρι πέρυσι ένα sold out στην Επίδαυρο έφερνε έως και 300.000 ευρώ έσοδα, ενώ φέτος οι πιο αισιόδοξοι υπολογισμοί δεν ξεπερνούν τις 120.000 εσόδων από κάθε παραγωγή. Σε αυτές προστίθενται και τα διαφυγόντα κέρδη του Εθνικού από τη σεζόν που ποτέ δεν τελείωσε εξαιτίας του κλεισίματος των θεάτρων (που υπολογίζονται περίπου στα 450.000 ευρώ).

Σχετικά με το ρεπερτόριο της επόμενης χρονιάς, ο Δημ. Λιγνάδης είπε πως θ’ ανακοινωθεί το φθινόπωρο, ενώ η σεζόν θα «ανοίξει» με τις παραγωγές που διακόπηκαν ή αναβλήθηκαν λόγω κορονοϊού. «Πρόθεσή μας είναι ν’ ανέβουν αυτές οι παραγωγές που είναι έτοιμες, αφενός για ηθικούς λόγους κι αφετέρου γιατί είναι παραγωγές που έχουν πληρωθεί. Μένουν μόνο κάποιες τελικές διαβουλεύσεις με τους σκηνοθέτες», σημείωσε.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης χαρακτήρισε την πρωτοβουλία των Support Art Workers «απόλυτα αιτιολογημένη» αφού είναι πολύ σκληρό για τον καλλιτέχνη να «βλέπει μαύρο, να μην έχει ορίζοντα». «Κατανοώ την οποιαδήποτε αντίδραση είτε ως αγωνία είτε ως θυμικό. Όταν καταλαγιάσει ο κονιορτός πρέπει να δούμε πώς θα θεραπεύσουμε κάποιες πληγές που βγήκαν στην επιφάνεια».

Σε ερώτηση για το πώς αποτιμά ο ίδιος τις διαδικτυακές προβολές και αν αυτές καλλιεργούν μία νέα κουλτούρα, ο Δημ. Λιγνάδης απάντησε: «Δεν πιστεύω ότι η θεατρική πράξη μπορεί ν’ αντικατασταθεί από οποιαδήποτε κάμερα. Το θέατρο είναι μετάληψη. Μας ενδιαφέρει να δούμε ποια είναι η θέση του Εθνικού Θεάτρου στον ψηφιακό κόσμο και πως μπορούμε να εντάξουμε αυτές τις δράσεις στη δική μας πραγματικότητα, προκειμένου να εμπλουτίσουν τη θεατρική πράξη και όχι να λειτουργήσουν ως υποκατάστατο».

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΧρυσούποληΈργο 2,2 εκατ. ευρώ αλλάζει την εικόνα της οδού Λευκάδος

image_print

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ένα σημαντικό έργο αστικής ανάπλασης στη Χρυσούπολη, καθώς η οδός Λευκάδος πρόκειται να μεταμορφωθεί μέσα από παρεμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 2,2 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο αναμένεται να αναβαθμίσει ουσιαστικά την καθημερινότητα των κατοίκων, δίνοντας έμφαση στην ασφαλή μετακίνηση πεζών και ποδηλατών.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στην περιοχή θα δημιουργηθούν νέος ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος, ενώ παράλληλα θα διαμορφωθεί ένας σύγχρονος οδικός άξονας που θα βελτιώσει την κυκλοφορία των οχημάτων και θα αναβαθμίσει αισθητικά τη συγκεκριμένη είσοδο της πόλης.

Πρόκειται για μία παρέμβαση που εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια εκσυγχρονισμού των υποδομών του Δήμου Νέστου, με στόχο τη δημιουργία ενός πιο φιλικού και ασφαλούς αστικού περιβάλλοντος για κατοίκους και επισκέπτες. Η κατασκευή ποδηλατοδρόμου και πεζοδρόμου αναμένεται να ενισχύσει τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, συμβάλλοντας παράλληλα στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην περιοχή.

Με την ολοκλήρωση του έργου, η οδός Λευκάδος θα αποκτήσει μια εντελώς νέα εικόνα, αποτελώντας έναν σύγχρονο και λειτουργικό αστικό άξονα για τη Χρυσούπολη, σε μία από τις μεγαλύτερες παρεμβάσεις που υλοποιούνται αυτή την περίοδο στον Δήμο Νέστου.

DNews Widget
Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Πανσυνταξιουχική συγκέντρωση στην Πλατεία Καπνεργάτη

image_print

Με μαζική συμμετοχή συνταξιούχων από την Καβάλα και την ευρύτερη περιοχή πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Ιουνίου στην Πλατεία Καπνεργάτη η πανσυνταξιουχική συγκέντρωση που διοργάνωσαν οι Συνεργαζόμενες Συνταξιουχικές Οργανώσεις Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στο πλαίσιο των πανελλαδικών κινητοποιήσεων του συνταξιουχικού κινήματος.

Οι συγκεντρωμένοι εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση του εισοδήματός τους και διεκδίκησαν ουσιαστικά μέτρα στήριξης, θέτοντας στο επίκεντρο των αιτημάτων τους την αποκατάσταση των απωλειών στις συντάξεις, την επιστροφή των αναδρομικών, την επαναφορά των δώρων και την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για όλους τους συνταξιούχους.

Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης, εκπρόσωποι των συνταξιουχικών οργανώσεων υπογράμμισαν ότι ο αγώνας τους θα συνεχιστεί μέχρι την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους, καταγγέλλοντας τις πολιτικές που, όπως ανέφεραν, έχουν οδηγήσει σε σημαντική υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των συνταξιούχων τα τελευταία χρόνια.

Στις τοποθετήσεις τους τόνισαν ότι απορρίπτουν τη λογική των έκτακτων επιδομάτων και ζητούν μόνιμες λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, επισημαίνοντας ότι οι συντάξεις δεν επαρκούν πλέον για την κάλυψη των βασικών αναγκών πολλών νοικοκυριών. Παράλληλα, άσκησαν κριτική στις κυβερνητικές πολιτικές των τελευταίων ετών, υποστηρίζοντας ότι οι συνεχείς περικοπές και η ακρίβεια έχουν επιβαρύνει ιδιαίτερα τους απόμαχους της εργασίας.

Οι Συνεργαζόμενες Συνταξιουχικές Οργανώσεις Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επανέλαβαν την αποφασιστικότητά τους να συνεχίσουν τις αγωνιστικές τους παρεμβάσεις και το επόμενο διάστημα, διεκδικώντας δίκαιες και μόνιμες λύσεις για τα προβλήματα των συνταξιούχων και καλώντας την Πολιτεία να ανταποκριθεί στα αιτήματά τους.

Η συγκέντρωση ολοκληρώθηκε σε αγωνιστικό κλίμα, με τους συμμετέχοντες να δηλώνουν ότι θα παραμείνουν ενεργοί στις διεκδικήσεις τους μέχρι να υπάρξουν ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

12ο Συνέδριο Gaia Επιχειρείν: Η νέα γενιά της γεωργίας στο προσκήνιο

image_print

Η Ξάνθη βρέθηκε στο επίκεντρο του αγροτικού διαλόγου της χώρας, φιλοξενώντας το 12ο Συνέδριο της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ για την Ανάπτυξη της Ελληνικής Γεωργίας. Με κεντρικό θέμα την ανανέωση των γενεών και την καινοτομία, το συνέδριο ανέδειξε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο πρωτογενής τομέας: πώς η γεωργία θα γίνει ξανά ελκυστική για τους νέους ανθρώπους και πώς θα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ελληνικής υπαίθρου τα επόμενα χρόνια.

Σε μια περίοδο κατά την οποία η ευρωπαϊκή και η ελληνική γεωργία καλούνται να προσαρμοστούν σε κλιματικές αλλαγές, δημογραφικές μεταβολές, αυξημένο κόστος παραγωγής και τεχνολογικές εξελίξεις, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η είσοδος νέων ανθρώπων στον αγροτικό τομέα αποτελεί προϋπόθεση για το μέλλον της παραγωγής. Η ανανέωση των γενεών δεν αφορά μόνο την ηλικιακή ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού, αλλά και την εισαγωγή νέων ιδεών, δεξιοτήτων και σύγχρονων πρακτικών που μπορούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής γεωργίας.

Την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο διευθύνων σύμβουλος της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, Αναστάσιος Τρυπιτσίδης, ο οποίος υπογράμμισε ότι η καινοτομία και η ανανέωση των γενεών αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα του πρωτογενούς τομέα. Παράλληλα, αναφέρθηκε στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι συνεταιρισμοί, οι νέες τεχνολογίες και η σύγχρονη Κοινή Αγροτική Πολιτική στη δημιουργία ενός πιο ανθεκτικού και παραγωγικού αγροτικού μοντέλου.

Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν επίσης τα αποτελέσματα έρευνας σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι αγρότες. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η γραφειοκρατία εξακολουθεί να αποτελεί το σημαντικότερο εμπόδιο για την είσοδο και την παραμονή των νέων στη γεωργία, ενώ ακολουθούν η δυσκολία πρόσβασης σε χρηματοδότηση, οι ελλείψεις σε βασικές υποδομές και η περιορισμένη πρόσβαση σε συμβουλευτική υποστήριξη. Τα ευρήματα αυτά επιβεβαιώνουν ότι, παρά τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, απαιτούνται ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις για να καταστεί το αγροτικό επάγγελμα πιο ελκυστικό και βιώσιμο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι παρεμβάσεις εκπροσώπων ευρωπαϊκών οργανώσεων και θεσμών. Ο αντιπρόεδρος της ομάδας εργασίας Έρευνας και Καινοτομίας των Copa-Cogeca, Radu Mihailov, τόνισε τη σημασία της μεταφοράς γνώσης προς τους νέους παραγωγούς και τον καθοριστικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι συνεταιρισμοί ως σύνδεσμος μεταξύ έρευνας, ακαδημαϊκής κοινότητας και παραγωγής. Το μήνυμα που κυριάρχησε ήταν ότι η καινοτομία πρέπει να φτάσει στον αγρό και να μετατραπεί σε πρακτικό εργαλείο για τον παραγωγό.

Σημαντική ήταν και η παρουσία εκπροσώπων της ευρωπαϊκής αγροτικής κοινότητας. Ο αντιπρόεδρος της CEJA Young Farmers, Matteo Pagliarani, επεσήμανε ότι όταν οι νέοι άνθρωποι λαμβάνουν την κατάλληλη στήριξη μπορούν να δημιουργήσουν και να επενδύσουν στην ύπαιθρο, ενώ ο ευρωβουλευτής Herbert Dorfmann αναφέρθηκε στις διαπραγματεύσεις για το μέλλον της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και στις προσπάθειες για τη διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των παραγωγών.

Από την πλευρά των τοπικών παραγωγικών φορέων, ιδιαίτερη βαρύτητα είχε η τοποθέτηση του προέδρου του Συνεταιρισμού Καπνοπαραγωγών Ξάνθης, Αμέτ Σινάν, ο οποίος αναφέρθηκε στη διαρκή μείωση των ενεργών παραγωγών και στην ανάγκη να δημιουργηθούν συνθήκες που θα κρατήσουν ζωντανά τα χωριά και την παραγωγή στην ύπαιθρο. Παρόμοιο μήνυμα εξέπεμψε και ο γενικός διευθυντής της ΣΕΚΕ, Αλέξανδρος Κοντός, ο οποίος υπογράμμισε ότι η ενίσχυση της περιφέρειας και η στήριξη των νέων αποτελούν κλειδί για το μέλλον της ελληνικής γεωργίας.

Το 12ο Συνέδριο της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ολοκληρώθηκε με το κοινό συμπέρασμα ότι η επόμενη ημέρα της γεωργίας θα κριθεί από την ικανότητα του τομέα να προσελκύσει νέους ανθρώπους, να αξιοποιήσει την τεχνολογία και να μετατρέψει την καινοτομία σε εργαλείο καθημερινής παραγωγής. Η ελληνική γεωργία βρίσκεται μπροστά σε μια κρίσιμη καμπή και η επένδυση στη νέα γενιά φαίνεται να αποτελεί τη σημαντικότερη προϋπόθεση για ένα βιώσιμο, ανταγωνιστικό και ανθεκτικό αγροτικό μέλλον.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
Banner
text about elections

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en