ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Volkswagen | Κατακρημνίζεται η κεφαλαιοποίηση της μετά το σκάνδαλο!

Αντιμέτωπη με πρόστιμο-μαμούθ 18 δισ. η αυτοκινητοβιομηχανία

Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το πρόσφατο σκάνδαλο που ξέσπασε με τη Volkswagen στις ΗΠΑ, με τη Γαλλία να κρίνει απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και τη Νότια Κορέα να καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες. H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υπέστη δραστική μείωση της χρηματιστηριακής αξίας της κατά 23% μετά την παραδοχή της ότι επί σειρά ετών εξαπατούσε τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές στους ελέγχους εκπομπών ρύπων.

Οι πιέσεις προς τον επικεφαλής της, Μάρτιν Βίντερκορν, είναι πολύ ισχυρές και αυτός καλείται να αποκαταστήσει την τρωθείσα φήμη της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε ότι η Volkswagen (VW) είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό στα μοντέλα VW και σε μοντέλα της θυγατρικής της Audi, το οποίο παραπλανούσε τους αρμόδιους υπαλλήλους της, όταν καταμετρούσαν τις τοξικές εκπομπές ρύπων. Υπό την προοπτική αυτή η εταιρία ενδεχομένως να κληθεί να καταβάλει πρόστιμο έως και 18 δισ. δολαρίων.

Πρώτη φορά υπήρξαν αποδείξεις για αυξημένους ρύπους τον Σεπτέμβριο του 2014 στην Καλιφόρνια. Οι αρμόδιες αρχές της πολιτείας άρχισαν να διεξάγουν έρευνες και φέτος τον Ιούλιο ενημέρωσαν τη Volkswagen ότι τα οχήματά της εκπέμπουν ρύπους οι οποίοι υπερβαίνουν τα προβλεπόμενα όρια. Στις 3 Σεπτεμβρίου η γερμανική εταιρεία παραδέχθηκε πως χρησιμοποιούσε το λογισμικό των οχημάτων της για να παρακάμπτει τους κανόνες. Στην αμερικανική αγορά, οι πωλήσεις των μοντέλων με το εμπορικό σήμα της VW δεν πηγαίνουν καλά και πέρυσι σημείωσαν πτώση 10%. Εως το 2018 η γερμανική εταιρεία επιδιώκει σχεδόν διπλασιασμό πωλήσεων στο 1 εκατομμύριο για τα μοντέλα VW και Audi.

Η γερμανική κυβέρνηση φοβάται τον αντίκτυπο

Από πλευράς γερμανικής κυβέρνησης, ο υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ εξέφρασε την ανησυχία του για τον αντίκτυπο αυτής της «κακής υπόθεσης» στον ζωτικής σημασίας κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αργά χθες είχαν συνάντηση ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν. Πάντως, η γερμανική κυβέρνηση αναμένεται να διεξαγάγει ελέγχους, προκειμένου να διαπιστώσει εάν η εταιρεία προέβη σε χειραγώγηση στοιχείων και στη Γερμανία και την λοιπή Ευρώπη. Οι αναλυτές του κλάδου προειδοποιούν ότι το πλήγμα που δέχθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σοβαρότατο, ειδικά αυτή την περίοδο, κατά την οποία εξέρχεται σταδιακά από μια καταστροφική μάχη ηγεσίας. Εν τω μεταξύ, το σκάνδαλο των εκπομπών επιδεινώνει τις προκλήσεις της Volkswagen στις ΗΠΑ, μια αγορά στην οποία οι επιδόσεις της υστερούν.

Τα ψευδή στοιχεία καυσαερίων αφορούν σχεδόν μισό εκατομμύριο οχημάτων, ενώ σε εγρήγορση βρίσκεται και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία θεωρεί πολύ σοβαρή την υπόθεση αυτή. Πέραν του χρηματικού προστίμου, το οποίο θα κληθεί να καταβάλει η Volkswagen, δεν αποκλείεται να αναζητηθούν και ποινικές ευθύνες. Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφερθεί πως ο Μάρτιν Βίντερκορν, ο επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, είχε πρόσφατα δεχθεί την επίθεση του μέχρι πρότινος στενού συνεργάτη του και προέδρου της VW, Φέρντιναντ Πίεχ. Ο κ. Βίντερκορν ηγείται της εταιρείας την περίοδο 2007-2015. Σε αυτήν εντάσσεται και η εξαετία παραβιάσεων των κανόνων εκπομπών ρύπων από τη VW.

Στη Νότια Κορέα επεκτείνεται το σκάνδαλο

Κλήση σε εκπροσώπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να συζητήσουν για τους ρύπους που εκπέμπουν τα ντιζελοκίνητα οχήματά της έστειλε η κυβέρνηση της Νοτίου Κορέας, στον απόηχο της αποκάλυψης του σκανδάλου.

«Καλέσαμε εκπροσώπους και μηχανικούς της Volkswagen για μια συνάντηση το απόγευμα της Τετάρτης», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο υποδιευθυντής του υπουργείου Περιβάλλοντος, Παρκ Παν-Κούι. Την ίδια στιγμή, το πρακτορείο Reuters μεταδίδει πως οι Σεούλ αρχίζει έρευνα πάνω σε τρία ντιζελοκίνητα μοντέλα της Volkswagen που έχουν παραχθεί μεταξύ 2014 και 2015.

Βουλιάζει η μετοχή – Κατακρημνίζεται η κεφαλαιοποίηση  
 
Η μετοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση σχεδόν επτά ετών, μετά την παραδοχή της εταιρείας ότι εξαπατούσε επί χρόνια τις αμερικανικές περιβαλλοντικές Αρχές στους ελέγχους τους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, η μετοχή της VW βούλιαξε 22% στα 126,40 ευρώ και καταγράφει απώλειες 32% από την αρχή του έτους. Αυτή η μείωση μεταφράζεται σε απώλειες κεφαλαιοποίησης 15,6 δισ. ευρώ. Η χρημτιστηριακή αξία της εταιρίας διαμορφώνεται πλέον στα 76,95 δισ. ευρώ.
 
Από το γράφημα που ακολουθεί, απεικονίζεται η ισχυρή πτώση που δέχτηκε η μετοχή της εταιρίας από την στιγμή της αποκάλυψης του σκανδάλου μέχρι σήμερα.
Απώλειες ευρύτερα για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Τα προβλήματα της VW προκάλεσαν, όμως, χθες ανησυχίες ευρύτερα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και οι μετοχές άλλων εταιρειών του κλάδου δέχονταν και σήμερα πιέσεις. Η μετοχή της BMW κατέγραφε μείωση 1,3% στα 83,3 ευρώ, της Daimler κατά 1,22% στα 70,44 δολάρια και της Peugeot κατά 3,26% στα 14,65 ευρώ.
Η CEO ομολόγησε την ενοχή της VW και ζητεί συγγνώμη
Συγγνώμη από τους πελάτες της Volkswagen αναγκάστηκε να ζητήσει ο CEO της εταιρίας, Μάρτιν Γουίντερκορν, αφού πρώτα ομολόγησε την ενοχή της VW. Από την άλλη, ο επικεφαλής της VW στις ΗΠΑ, Michael Horn, έσπευσε και εκείνος να ζητήσει συγγνώμη, αφού ομολόγησε και από τη δική του μεριά την απάτη, ενώ δεσμεύτηκε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών.
“Η εταιρεία μας δεν ήταν ειλικρινής με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) και με όλους εσάς. Και για να το πω αλλιώς… τα κάναμε τελείως σκ…! Πρέπει να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί. Αυτού του είδους η συμπεριφορά δεν συνάδει με τις Αρχές μας. Δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι πρέπει για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη σας. Θα πληρώσουμε ό,τι πρέπει να πληρώσουμε”, είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen δήλωσε χθες ότι η εταιρεία συνεργάζεται στο πλαίσιο της έρευνας (που διεξάγουν οι αμερικανικές Αρχές) και παρήγγειλε μία δική της εξωτερική έρευνα για το θέμα.
sofokleousin.gr

 

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version