Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τσίπρας | Ήρθε η ώρα να δρέψουμε τους καρπούς που ελευθερωθήκαμε από τους πιστωτές

Δημοσιεύτηκε

στις

«Σας ευχαριστώ θερμά για τη θερμή σας υποδοχή, χθες και σήμερα στην Άρτα και την Πρέβεζα στην Λευκάδα και εδώ στα Γιάννενα. Δεν περίμενα αυτή τη θερμή υποδοχή. Αυτά που συνέβησαν ήταν για μένα στιγμές που ξεπερνούν όσα ζήσαμε το 2015. Ο κόσμος πεισμώνει ακόμη περισσότερο με τον πολιτικό λόγο της αλαζονείας των αντιπάλων μας και των πολιτικών μέσων που τα προπαγανδίζουν» ανέφερε ο πρωθυπουργός στην αρχή της ομιλίας του στα Ιωάννινα.

«Προσπάθησαν να δημιουργήσουν την εικόνα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει πια ρίζες στην κοινωνία. Ο κόσμος θεωρεί ότι η καταστροφολογία, η λάσπη και ο διχασμός ανήκουν στο χθες. Πρέπει να κοιτάξουμε και να προχωρήσουμε μπροστά. Αφέντης για να αποφασίσει ποιος θα κυβερνήσει είναι ο λαός. Ο λαός θα αποφασίσει. Το ποτάμι δεν θα γυρίσει πίσω και γιγαντώνεται όσο πηγαίνουμε προς την κάλπη. Τώρα φαίνεται πως ήρθε η ώρα να δρέψουμε τους καρπούς που ελευθερωθήκαμε από τους πιστωτές που μας είχαν τα χέρια στην πλάτη, τώρα είναι που ο λαός δεν θα δείξει ανοχή σε αυτούς που χρεοκόπησαν τη χώρα» τόνισε ο κ. Αλέξης Τσίπρας.

«Ο λόγος για τον οποίο οι πολιτικοί μας αντίπαλοι επιδιώκουν να αλάξουν την ατζέντα, φίλες και φίλοι, είναι απλός. Καταλαβαίνουν ότι θα χάσουν τις ευρωεκλογές και βρίσκονται σε πανικό. Γιατί εάν η εικόνα που μεταδίδουν ήταν αληθινή, δεν θα έδειχναν τέτοιο πανικό τις τελευταίες μέρες» επισήμανε ο πρωθυπουργός μιλώντας στα Ιωάννινα.

Ο κ. Τσίπρας σημείωσε πως «ο κ. Μητσοτάκης κάθε φορά που αναγκάζεται να μιλήσει προγραμματικά, ο πολιτικός του λόγος μοιάζει περισσότερο με απειλή».

«Σήμερα ο κ. Μητσοτάκης έσπασε τα κοντέρ, το τερμάτησε. Αντί να δεσμευτεί για την 13η σύνταξη που θα φέρουμε για ψήφιση στη Βουλή, δεσμεύτηκε για θέσπιση επταήμερης εργασίας. Αν λέει συμφωνούν οι εργαζόμενοι και οι εργοδότες, να συνάπτεται επιχειρησιακή σύμβαση που να προβλέπει επταήμερη εργασία αντί για πενθήμερη» σημείωσε ο κ. Τσίπρας.

«Και αυτό το λέει στο όνομα της προόδου και της συμφωνίας που θα έχουν οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι. Έχουμε δει εξάλλου στα χρόνια της κρίσης με ποιο τρόπο επιτυγχάνεται η σύμφωνη γνώμη εργαζομένων και εργοδοτών. Αν ο εργαζόμενος δεν συμφωνεί να δουλεύει ήλιο με ήλιο και χωρίς σχόλες θα απολύεται. Είναι χορηγός μας, δεν έχω αμφιβολία» προσέθεσε ο πρωθυπουργός.

«Τελικά, τον έχουμε αδικήσει τον άνθρωπο. Τον κατηγορούμε ότι θέλει να γυρίσει τη χώρα στο 2014, ενώ με αυτά που προτείνει μας οδηγεί στον 18ο αιώνα» σημείωσε ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στον κ. Μητσοτάκη και συμπλήρωσε:

«Γι’ αυτό οι επικοινωνιολόγοι του δεν τον αφήνουν να έρθει σε μια συζήτηση χωρίς χαρτιά. Γιατί θα φανεί το πραγματικό πρόγραμμα της ΝΔ. Η μαύρη προπαγάνδα της ΝΔ και του κ. Μητσοτάκη είναι πλέον η μοναδική τους διέξοδος.

Προκάλεσε μια συζήτηση στη Βουλή για τις ύβρεις υποτίθεται του κ. Πολάκη. Ο μεγαλύτερος υβριστής είναι ο ίδιος με τις αθλιότητες που εκστόμισε κατά τη διάρκεια της συζήτησης».

«Αν η 13η σύνταξη είναι ανέφικτος λαϊκισμός και ξεδιάντροπο επίδομα, όπως λέει ο κ. Μητσοτάκης, τότε γιατί δέχεται να το ψηφίσει, αλλά σήμερα αρνήθηκε κατηγορηματικά να την εγγυηθεί. Εκτός από πολιτικό βέρτιγκο δεν έχουν την πολιτική εντιμότητα να πουν διαφωνούμε και δεν θα το ψηφίσουμε» τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Ας κάνετε κουμάντο στη Βαυαρία και αφήστε την εκλεγμένη ελληνική κυβέρνηση να κάνει κουμάντο στην Ελλάδα» είπε ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στον κ. Βέμπερ και στις δηλώσεις του για τις συντάξεις στην Ελλάδα και συνέχισε:

«Ψήφο στη ΝΔ σημαίνει ψήφο στον κ. Βέμπερ για την προεδρία της Κομισιόν. Ψήφο στη Νέα Δημοκρατία στις ευρωεκλογές, σημαίνει πισωγύρισμα και στις εθνικές εκλογές σημαίνει νέες περικοπές στις συντάξεις, επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα στο ΔΝΤ. Θα δώσουμε τη στήριξή μας στην υποψηφιότητα που θα είναι απέναντι στον κ. Βέμπερ για την προεδρία της Κομισιόν. Ούτε ο κ. Βέμπερ θα γίνει πρόεδρος της Κομισιόν ούτε ο κ. Μητσοτάκης πρωθυπουργός στην Ελλάδα, είναι το μόνο σίγουρο».

«Θέλω να σας πω για ένα ιστορικής σημασίας ζήτημα, που αφορά την πιο ξακουστή λίμνη αυτής της χώρας και ας μας έφαγαν λίγο τη δόξα οι Πρέσπες το προηγούμενο διάστημα, αλλά εδώ είναι η πιο ξακουστή λίμνη. Αναλάβαμε λοιπόν την πρωτοβουλία σύνταξης και κύρωσης του Προεδρικού διατάγματος για τη λίμνη Παμβώτιδα» συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ανέφερε πως στο ΕΣΠΑ εντάχθηκε το έργο «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΥΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑΣ», με συνολικό προϋπολογισμό 36.300.000 ευρώ.

Επίσης, τόνισε πως η κυβέρνηση προχώρησε και προχωρεί σε σημαντικές παρεμβάσεις σε όλους τους κρίσιμους τομείς, αναφέροντας:

– Για το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου στην πόλη των Ιωαννίνων που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2020 από τη ΔΕΔΑ (ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΑΕ) και το έργο θα ολοκληρωθεί το 2023, με κόστος περίπου 17 εκατ. ευρώ, 50% του οποίου θα χρηματοδοτηθεί από κονδύλια ΕΣΠΑ.

– Ενισχύσαμε, επιπλέον με αποζημιώσεις και ενισχύσεις τους 4.000 κτηνοτρόφους της Ηπείρου με ποσό ύψους 2,7 εκατ. ευρώ.

– Κάναμε σημαντικές παρεμβάσεις στο Στάδιο των Ζωσιμάδων και στο κλειστό της Λιμνοπούλας. Αλλά δεν μένουμε εκεί. Μπορώ σήμερα εδώ να σας ανακοινώσω ότι σε οικόπεδο του δήμου, μέσα στην πόλη των Ιωαννίνων, θα ανεγερθεί ένα νέο, κλειστό γυμναστήριο 3.000 θέσεων.

Στο αναπτυξιακό συνέδριο είχαμε εξαγγείλει πολλά έργα και τα ολοκληρώνουμε, τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Ολοκληρώσαμε τη μελέτη για τη σύνδεση Ιωαννίνων-Κακαβιάς, έχουμε δρομολογήσει τις ενέργειες για τον οδικό άξονα Ηγουμενίτσα-Σαγιάδα-Μαυρομάτι και ολοκληρώνονται οι μελέτες για τα αντιπλημμυρικά έργα κατά μήκος της Ιόνιας Οδού. Προκηρύσσουμε το έργο βελτίωσης και άρσης επικινδυνότητας του τμήματος Καταρράκτης-Βουργαρέλι και ξεκινάει η υλοποίηση του έργου για τον Οδικό ‘Αξονα Αθαμανίου – Θεοδωριάνων. Επίσης, από το 2015 υλοποιούνται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας έργα ύψους 60 εκατ. ευρώ. Ολοκληρώνουμε το έργο αναβάθμισης κι επέκτασης του αεροδρομίου Ιωαννίνων, ένα έργο που είχε δημοπρατηθεί το 2006 ολοκληρώνεται το 2019. Κάτι πρέπει να αλλάξει σε αυτή τη χώρα. Εμείς είμαστε που μπορούμε να το αλλάξουμε».

Αναφερόμενος στο ιστορικό γεφύρι της Πλάκας που κατέρρευσε πριν από τέσσερα χρόνια, ο κ. Τσίπρας είπε πως το γεφύρι ήταν σήμα κατατεθέν για την περιοχή, χτισμένο στα μισά του 19ου αιώνα, ένα από τα μεγαλύτερα μονότοξα γεφύρια της Ευρώπης, το μεγαλύτερο των Βαλκανίων. «Αυτό το γεφύρι δεν υπάρχει πια. Αλλά εμείς θα το ξαναστήσουμε στη θέση του. Τον Σεπτέμβρη ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες δημοπράτησης και ξεκίνησαν οι εργασίες αναστήλωσης, για τις οποίες δίνουμε 4,5 εκατ. ευρώ. Πιστεύουμε πως θα πάνε όλα καλά και οι καιρικές συνθήκες θα επιτρέψουν την ολοκλήρωση του έργου στις αρχές του 2020» είπε ο πρωθυπουργός.

«Οι ευρωεκλογές θα σηματοδοτήσουν εάν η χώρα θα συνεχίσει την προσπάθεια να βγούμε από την κρίση ή αν θα ξανανοίξει η κερκόπορτα για να γυρίσουμε πίσω» διαμήνυσε από τα Γιάννενα ο πρωθυπουργός και τόνισε:

«Αυτό που κρίνεται στις επερχόμενες κάλπες, το Μάη και τον Οκτώβρη, είναι η Ελλάδα της νέας εποχής. Η εικόνα της πατρίδας μας το 2021, στα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Θα σηματοδοτήσουν την Ελλάδα τις επόμενες δεκαετίες γιατί το πολιτικό σύστημα που οδήγησε την Ελλάδα στη χρεοκοπία επιδιώκει να γυρίσει πίσω. Η πατρίδα που χτίζεται από τις γενιές του τώρα για τις γενιές του αύριο. Εργαστήκαμε σκληρά για να μπορούμε σήμερα να κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Στήσαμε ξανά τα απαραίτητα θεμέλια πάνω στα οποία χτίζεται η Ελλάδα της νέας εποχής, την κοινωνική δικαιοσύνη, την εργασιακή κανονικότητα, τη δημοσιονομική σταθερότητα, το νέο παραγωγικό μοντέλο».

«Βάλαμε τέλος στα ελλείμματα με τρία συναπτά έτη πλεονασμάτων, πετύχαμε λύση για το χρέος, εξασφαλίσαμε μαξιλάρι ρευστότητας για να μην μπει ξανά η χώρα σε περιπέτειες, αποκτήσαμε ξανά πρόσβαση στις αγορές και μάλιστα με ιστορικά χαμηλά επιτόκια» σημείωσε ο πρωθυπουργός και προσέθεσε: «Γιατί δεν μπορούσαν να τα πετύχουν οι προηγούμενοι; Γιατί προχωρήσαμε με εντιμότητα και βάλαμε τάξη στα δημόσια οικονομικά και δεν είχαμε το μυαλό μας τι θα αρπάξουμε και πόσα θα αρπάξουμε».

«Το όραμα μας είναι η δίκαιη ανάπτυξη. Μια Ελλάδα που θα παράγει νέο πλούτο, με αξιοποίηση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων, απόλυτο σεβασμό στο φυσικό της πλούτο και το περιβάλλον και θα τον αναδιανέμει στους πολλούς.

Μια χώρα που θα βασίζεται στις δικές της δυνάμεις. Όχι στο διαρκή και αλόγιστο δανεισμό που παράγει αφόρητες εξαρτήσεις και καταναγκασμούς. Μια χώρα που θα στηρίζεται στη νέα γενιά της» σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Οι νέοι άνθρωποι κρατούν τα κλειδιά του μέλλοντος αυτού του τόπου και σε αυτούς πρέπει να δείξουμε εμπιστοσύνη, επισήμανε ο πρωθυπουργός και σημείωσε: «Ξέρω ότι έχουν επιφυλάξεις απέναντι στην πολιτική. Ακόμα περισσότερο από αυτούς, οι 17ρηδες, που εμείς τους δώσαμε ψήφο όταν οι αντίπαλοί μας έλεγαν πως αυτά συμβαίνουν μόνο σε δικτατορίες και καταψήφιζαν. Οι εποχές των εύκολων απαντήσεων και της άκριτης στήριξης, μας άφησαν χρόνους. Κρινόμαστε όλοι και όλες, κάθε μέρα. Όχι κάθε τέσσερα χρόνια μόνο, και οι κριτές μας πλέον είναι πολύ πιο αυστηροί, πολύ πιο πληροφορημένοι και αυτό είναι υγιές, είναι ελπιδοφόρο. Είναι στοιχείο αναβάθμισης της δημοκρατίας σε αυτό τον τόπο. Και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί ξέρω ότι η ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ από τη νέα γενιά στις επερχόμενες ευρωεκλογές, θα είναι ψήφος συνείδησης και προϊόν ώριμης κριτικής σκέψης.Τη νίκη και τον Σεπτέμβρη και τον Γενάρη και στο δημοψήφισμα μας τον έδωσε η νέα γενιά».

«Το συμβόλαιο με τον ελληνικό λαό είναι και πάλι στο τραπέζι. Για την επόμενη μέρα που δεν θα έχουμε τα χέρια μας πίσω δεμένα στην πλάτη από τους δανειστές» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και έστειλε το μήνυμα: «Ζητάμε καθαρή να συνεχίσουμε με την ίδια αποφασιστικότητα και αυταπάρνηση να δίνουμε μάχες για τους πολλούς. Ζητάμε καθαρή εντολή να μπει στο χρονοντούλαπο της πολιτικής ιστορίας το πολιτικό κατεστημένο που λεηλάτησε τη χώρα».

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Προκλητικός ο Μπαχτσελί, απείλησε να θάψει τον Αλέξη Τσίπρα στη θάλασσα

Δημοσιεύτηκε

στις

«Θα πρέπει να πάρει μαθήματα από τους παππούδες του, που ρίξαμε στη θάλασσα της Σμύρνης», δήλωσε σε μια άκρως επιθετική ρητορική κατά της Ελλάδας και του Έλληνα πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, ο αρχηγός του ακροδεξιού κόμματος ΜΗP της Τουρκίας, Ντεβλέτ Μπαχτσελί.

Σύμφωνα, δε, με το Anadolu, ο ίδιος τόνισε πως η Ελλάδα «παίζει με τη φωτιά».

Σχολιάζοντας συγκεκριμένα τις δηλώσεις Τσίπρα πως η διενέργεια γεώτρησης στην Ανατολική Μεσόγειο θα έχει επιπτώσεις για την Τουρκία, ο ηγέτης των Γκρίζων Λύκων δήλωσε: «Η Ελλάδα παίζει με τη φωτιά. Ο Τσίπρας δήλωσε προκλητικά ότι αν επιμείνουμε στις γεωτρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο θα υπάρξει τίμημα. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να γνωρίζει ότι δεν έχει γεννηθεί ακόμη ο πειρατής που θα ανακόψει την πορεία μας στη Μεσόγειο και το Αιγαίο.

Ο Τσίπρας πρέπει να σταματήσει τις προκλήσεις και να κοιτάξει την ιστορία του. Θα πρέπει να λάβει μαθήματα από τους παππούδες του που τους πετάξαμε στη θάλασσα. Αν δεν τα πάρει, τότε πρέπει να είναι ήδη έτοιμος να γκρεμοτσακιστεί και να θαφτεί μέσα στη θάλασσα και να τον καταπιεί η θάλασσα. Δεν γνωρίζουμε Έλληνες… Ξέλληνες, όπου είναι να πάμε, θα πάμε. Θα συντρίψουμε όποιον μπαίνει στον δρόμο μας».

Τέλος, μεταξύ άλλων επισήμανε πως «τα γεωτρύπανά μας στη Μεσόγειο θα συνεχίσουν τη δράση τους, με θάρρος και ηρωικά, με βάση τα δικαιώματά μας. Οι λεβέντες μας δεν ξεχάστηκαν, όπως ο Μπαρμπαρός Χαϊρεντίν Πασάς δεν έχει πεθάνει στις καρδιές μας».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Εθνικές εκλογές 2019 | Ποια είναι τα κόμματα που συμμετέχουν

Δημοσιεύτηκε

στις

Είκοσι κόμματα και συνασπισμοί κομμάτων πήραν το «πράσινο φως» από τον Άρειο Πάγο για να συμμετέχουν στις βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019.

Το Α1 Πολιτικό Τμήμα του Αρείου Πάγου με την υπ΄ αριθμ. 78/2019 απόφασή του, προέβη στην ανακήρυξη των κομμάτων, συνασπισμών κομμάτων, των βουλευτών, των βουλευτών Επικρατείας και των μεμονωμένων βουλευτών που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις επικείμενες βουλευτικές εκλογές.

 

Έτσι, τα 20 κόμματα και συνασπισμοί που θα συμμετέχουν στις εκλογές είναι:

1)    Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς –ΣΥΡΙΖΑ

2)    Νέα Δημοκρατία -ΝΔ

3)    Λαϊκός Σύνδεσμος-Χρυσή Αυγή

4)    Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος-ΚΚΕ

5)    Κίνημα Αλλαγής (ΚΙΝ.ΑΛ.)

6)    Ένωση Κεντρώων

7)    Ελληνική Λύση- Κυριάκος Βελόπουλος

8)    Πλεύση Ελευθερίας- Ζωή Κωνσταντοπούλου

9)    Aντικαπιταλιστική Αριστερή Συνεργασία για την Ανατροπή – ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.

10)  Δημοσθένης Βεργής-  Έλληνες Οικολόγοι

11)  Οργάνωση Κομμουνιστών Διεθνιστών Ελλάδας (Ο.Κ.Δ.Ε.)

12)  Ελλήνων Συνέλευσις (Αρτέμης Σώρρας)

13)  Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα-ΕΕΚ Τροτσκιστές

14)  Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (Μαρξιστικό-Λενινιστικό)- ΚΚΕ (μ-λ)

15)  Μαρξιστικό Λενινιστικό Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, μ-λ ΚΚΕ

16)  Λαϊκή Ενότητα

17)  Μέτωπο Ευρωπαϊκής Ρεαλιστικής Ανυπακοής (ΜέΡΑ25)

18)  Δημιουργία Ξανά -Θάνος Τζήμερος

19)  Συν…φωνία Πολιτικών Κομμάτων

20)  Ε.ΠΑ.Μ – Α.Κ.Κ.ΕΛ- Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο (Ε.ΠΑ.Μ) και Αγροτικό Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδας (Α.Κ.Κ.ΕΛ).

 

Οι έξι μεμονωμένοι  υποψήφιοι βουλευτές ανά περιφέρεια είναι οι εξής:

1)    Ιωάννης Λαγκαδινός, στην εκλογική περιφέρεια της Α΄ Θεσσαλονίκης,

2)    Βασιλική Γρίβα, στην εκλογική περιφέρεια της Α΄ Πειραιώς,

3)    Μιχαήλ Στεργιόπουλος, στην εκλογική περιφέρεια των Γρεβενών,

4)    Βασίλης Θεοδοσιάδης, στην εκλογική περιφέρεια της Κορινθίας,

5)    Χρήστος Ντρικόγιας, στην εκλογική περιφέρεια της Λαρίσης και

6)    Μάρκος Ιερωνυμάκης, στην εκλογική περιφέρεια του Ρεθύμνου.

 

Αρχικά, είχαν καταθέσει δηλώσεις συμμετοχής στις εκλογές 24 κόμματα και συνασπισμοί αλλά και μεμονωμένοι υποψήφιοι βουλευτές. Ωστόσο, λόγω τυπικών ή ουσιαστικών λόγων βρέθηκαν εκτός της εκλογικής αναμέτρησης  τα εξής κόμματα και οι συνασπισμοί κομμάτων:

1) Άλλη Ελλάδα,

2) Κίνημα φτωχών Ελλάδος,

3) Απόφαση Ανάγκης,

4) Αγροτικό Κόμμα Ελλάδος-ΑΚΕ και

5) ο συνδυασμός Ανεξάρτητων Υποψηφίων υπέρ των Δημοψηφισμάτων Πρωτοβουλίας Πολιτών.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Πινακίδες Βουλγαρίας στα Ι.Χ. | Η διαδικασία, τα πρόστιμα και το κόστος

Δημοσιεύτηκε

στις

Σφίγγει ο κλοιός για τους κατόχους πολυτελών και όχι μόνο αυτοκινήτων με πινακίδες Βουλγαρίας που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Οι φορολογικές αρχές σε συνεργασία με τις αντίστοιχες της γειτονικής χώρας έχουν καταγράψει σε πρώτο επίπεδο 9.500 οχήματα, τα οποία είχαν αρχικά ελληνικές πινακίδες, αλλά οι ιδιοκτήτες τους τα αποταξινόμησαν.

Με τα στοιχεία που λαμβάνουν από την Βουλγαρία βλέπουν αν αυτά τα 9.500 οχήματα που έφυγαν από το φορολογικό καθεστώς της χώρας μας απέκτησαν πινακίδες της γειτονικής χώρας.

Στη συνέχεια θα προχωρήσουν σε ελέγχους για να διαπιστώσουν αν οι κάτοχοί τους είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας. Στην περίπτωση αυτή η μεταφορά της ταξινόμησης του οχήματος στη Βουλγαρία δεν σημαίνει τίποτα, καθώς η φορολογική διοίκηση θα χρεώσει στους κατόχους τους το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης και τυχόν φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ πολλοί κάτοικοι της Ελλάδας καταφεύγουν στην πρακτική των βουλγαρικών πινακίδων για να γλιτώσουν από τα τεκμήρια, τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας, τα ακριβά ασφάλιστρα και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Για να δέσουν μάλιστα ακόμη καλύτερα το σενάριο της φοροαποφυγής προχωρούν στην ίδρυση εικονικής εταιρείας στη Βουλγαρία και ακολούθως αποκτούν το πολυτελές όχημα το οποίο δηλώνουν ως περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το πρώτο εξάμηνο το αυτοκίνητο δεν μπορεί να βγει από τη βουλγάρικη επικράτεια. Ωστόσο, η γειτονική χώρα ανήκει στην ΕΕ και στα σύνορα δεν γίνεται σχεδόν ποτέ ούτε ο τυπικός έλεγχος.

Κάποιοι κάνουν και το επόμενο βήμα. Προχωρούν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας στη Βουλγαρία. Σε αυτή  την περίπτωση βέβαια ο ιδιοκτήτης του πολυτελούς αυτοκινήτου πρέπει να αποδείξει στις ελληνικές αρχές πως διαβιεί στην Βουλγαρία τουλάχιστον 185 μέρες τον χρόνο και καταβάλει φόρους στο βουλγάρικο Δημόσιο. Επιπρόσθετα πρέπει να εμφανίσει πληρωμές δημοτικών τελών, καθώς και λογαριασμούς θέρμανσης, νερού κ.α. Αυτά δεν πτοούν κάποιους συμπολίτες μας οι οποίοι παρότι  δεν διαθέτουν τα σχετικά έγγραφά που προαναφέραμε προβαίνουν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας.

Βαριά πρόστιμα

Σύμφωνα με  το υπουργείο Οικονομικών το διάστημα κατά το οποίο επιτρέπεται η κυκλοφορία στο έδαφος της χώρας αυτοκινήτων με πινακίδες από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  ορίζεται κατ’ ανώτατον σε έξι μήνες και μόνο εφόσον πληρούνται οι σχετικοί όροι (συνήθης κατοικία εκτός Ελλάδας, προσωρινή διαμονή στη χώρα, ιδιωτική χρήση κλπ).

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει ιδιαζόντως αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα, κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ.

Ποια είναι η νόμιμη διαδικασία

Πρόσωπα (αλλοδαποί ή Έλληνες) που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα, δηλαδή έχουν εδώ τη συνήθη κατοικία τους και μεταφέρουν στη χώρα μας όχημα, ταξινομημένο ή μη σε άλλο κράτος, δεν έχουν δικαίωμα να το κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων.

Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορίαοχήματος, ανάλογα με την προέλευσή του είναι οι εξής:

Οχήματα προερχόμενα από κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Καινούργια

1. Τέλος Ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας ( επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης από 20.000 ευρώ και άνω)

3. Φ.Π.Α.

Μεταχειρισμένα

1. Τέλος ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας (επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας και διανυθέντων χιλιομέτρων από 20.000 ευρώ και άνω)

Οχήματα προερχόμενα από τρίτες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες

1. Εισαγωγικός δασμός

2. Φ.Π.Α.

3. Τέλος ταξινόμηση

4. Φόρος πολυτελείας (επιβατικά αυτοκίνητα καινούργια & μεταχειρισμένα ως άνω)

Συντελεστές τέλους Ταξινόμησης

Το ύψος των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης, προσδιορίζεται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα των αυτοκινήτων και την αντιρρυπαντική τους τεχνολογία.

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα ανά κοινοτική Οδηγία ή Κανονισμό που ισχύουν από 01/01/2011:

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα

 

Κυλινδρισμός Κινητήρα EURO 6
Προδιαγραφές των
Κανονισμών715/2007
& 692/2008
EURO 5
Προδιαγραφές της
Οδηγίας:
98/69/ΕΚ φάσηΒ
EURO 1,2,3,4
Προδιαγραφές των Οδηγιών :
98/69/ΕΚ φάσηΑ΄,
94/12/ΕΚ, 91/441/ΕΟΚ,
89/458/ΕΟΚ &88/76/ΕΟΚ
Συμβατικής
Τεχνολογίας
Μέχρι 900 κ.ε. 5% 14% 24% 37%
Από 901-1400 κ.ε. 12% 27% 49% 66%
Από 1401-1600 κ.ε. 20% 45% 95% 128%
Από 1601-1800 κ.ε. 30% 56% 129% 148%
Από 1801-2000 κ.ε. 40% 83% 216% 266%
Από 2001 κ.ε.και πάνω 50% 142% 334% 346%

Η φορολογητέα αξία, μετά την ως άνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση.

Ο ετήσιος μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων, ορίζεται στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000). Η συνολική απομείωση, περιλαμβανόμενης και της απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πέραν του μέσου όρου, δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.

 

 

 

Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.

Παραδείγματα

1. Παραδείγματα υπολογισμού μείωσης της φορολογητέας αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων.

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο διετίας με 36.000 διανυθέντα χιλιόμετρα.

Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τη διετία: 15.000*2= 30.000. Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-30.000 = 6.000.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 6.000/500*0,30= 3,6%

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο 18 μηνών με 36.000διανυθέντα χιλιόμετρα. Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τους 18μήνες: (18*15.000)/12= 22.500.

Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-22.500 = 13.500.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 13.500/500*0,30 = 8,1%

2. Παραδείγματα υπολογισμού τέλους ταξινόμησης

A)Έστω, καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο, με τιμή χονδρικής πώλησης12.608 ευρώ, κυλινδρισμό κινητήρα 1796 κ.ε., EURO 5, προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Αξία

12.608 €

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης

510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας

13.118 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης

30%

Τέλος Ταξινόμησης

13.118* 30% = 3.935,40 €

B) Έστω, μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο σεντάν, με τιμή χονδρικής πώλησης €25.000, EURO 5 με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας23/9/2017 και θέσης σε ανάλωση 04/06/2019, διανυθέντα χιλιόμετρα27.049, κυλινδρισμό κινητήρα 1895 κ.ε., προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Απομείωση αξίας σύμφωνα με την κατηγορία αμαξώματος και την ηλικία

Μήνες κυκλοφορίας: 21 (20 μήνες + 11ημέρες)

Συντελεστής κατηγορίας αμαξώματος σεντάν για 21 μήνες κυκλοφορίας από τους διαθέσιμους πίνακες:37%

25.000 – (25.000*37%)= 15.750

Ποσοστό απομείωσης αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πλέον του μέσου όρου

Μ.Ο. χλμ για 21 μήνες: (21*15.000)/12=26.250

Επιπλέον χλμ: 27.049-26.250 = 799

Συντελεστής μείωσης 799/500*0,30 = 0,47%

Αξία (μετά την απομείωση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα)

15.750 – (15.750*0,47%) = 15.676

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης: 510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας: 16.186 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης: 40%

Τέλος Ταξινόμησης: 16.186 * 40% = 6.474,40 €

businessnews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Μ. Τζελέπης | Η «ελπίδα» του κ. Τσίπρα ήταν τελικά «καταιγίδα» για τον ελληνικό λαό

Δημοσιεύτηκε

στις

Βασικά Σημεία Ραδιοφωνικής Συνέντευξης Μ. Τζελέπη

Ο Υποψήφιος Βουλευτής Ν. Σερρών του Κινήματος Αλλαγής, κ. Μιχάλης Τζελέπης παραχώρησε Συνέντευξη, το πρωί της Τρίτης 25-6-2019  στην ΕΡΤ-Έρα Σερρών, στην εκπομπή του Λεωνίδα Κασάπη.

Ο κ. Τζελέπης τοποθετήθηκε για θέματα εφ’ όλης της ύλης σχολιάζοντας αρχικά την τρέχουσα επικαιρότητα. Αναφέρθηκε στο πολιτικό κλίμα των ημερών, για το οποίο σχολίασε χαρακτηριστικά ότι: «Η φετινή προεκλογική περίοδος μόνο εκλογές δεν θυμίζει. Είναι πασιφανές πια ότι οι προπηλακισμοί, οι αγανακτισμένοι και όλα όσα ζήσαμε το «αιματηρό» 2012, υποκινούνταν από πολύ συγκεκριμένες ομάδες. Οι διαιρετικές τομές Μνημόνιο-Αντιμνημόνιο δεν υφίστανται πια. Με την Διακυβέρνηση του Τσίπρα έχει κλείσει πια ένας κύκλος από «αυταπάτες»Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το «YES MAN σε όλα» στους εταίρους, «οικειοποιήθηκε» προς ίδιον όφελος της,  τα λεγόμενα ματωμένα υπερπλεονάσματα», για να τα δώσει ως αντίδοτο στον ελληνικό λαό σε μία λογική «τσιγγανοποίησης» της ελληνικής κοινωνίας.. Μόνο για το 2019, με τις προεκλογικές εξαγγελίες του κ. Τσίπρα για τις Ευρωεκλογές, προκειμένου να μπορέσει να διαχειριστεί την ήττα του έχει καταγραφεί δημοσιονομικός εκτροχιασμός  1,9 δις

Στη συνέχεια, ο κ. Τζελέπης σχολίασε και τις πολιτικές ενέργειες του κ. Μητσοτάκη: «Ο κ. Μητσοτάκης υπόσχεται με ένα μαγικό ραβδάκι την μείωση των φόρων, την αυτόματη ανάπτυξη,  την αυτορρύθμιση της αγοράς, χωρίς να μας απαντά σε βασικά ερωτήματα ως προς την αναδιανομή του πλούτου. Επιχειρεί δε να επαναφέρει έναν εργασιακό Μεσαίωνα, όταν υποστηρίζει ότι οι «κοινωνικές αδικίες» είναι «φυσικά φαινόμενα». Με λίγα λόγια, η ΝΔ, οικειοποιείται το ΑΝΤΙΣΥΡΙΖΑ ρεύμα και ζητάει αυτοδυναμία, χωρίς να παρουσιάζει απτές, χειροπιαστές λύσεις σε βασικά, θεμελιακά προβλήματα. Εμείς, ως ΚΙΝΑΛ ζητάμε στήριξη από τους Σερραίους και τις Σερραίες, για να σταθούμε υπεύθυνα απέναντι στη Συντηρητική Νέα Δημοκρατία και στον Λαϊκισμό του ΣΥΡΙΖΑ. Να είμαστε εμείς η σταθερή δύναμη ομαλότητας, ο ρυθμιστικός παράγοντας της επόμενης μέρας».

    Επιπλέον, ο Υπ. Βουλευτής σχολίασε ότι: «η χώρα βρίσκεται σε παρακμή. Πρέπει να αγωνιστούμε για μόνιμη και σταθερή εργασία για τους νέους. Στον Νομό Σερρών, είναι ιδιαιτέρως έντονο το φαινόμενο της απερήμωσης. Ο Νομός επλήγη δημοσιονομικά λόγω της χαμηλής φορολόγησης της Γείτονος χώρας. Υπήρχε οικονομική καθίζηση και παράλληλο κλείσιμο επιχειρήσεων. Όλα αυτά πρέπει να τα δούμε και να προτείνουμε πραγματικές και βιώσιμες λύσεις, όπως π.χ. την επιβολή χαμηλού συντελεστή φορολόγησης για τους παραμεθόριους Νομούς, όπως τον Ν. Σερρών». 

Ως Υπεύθυνος Αγροτικής Πολιτικής του Κινήματος Αλλαγής, ο κ. Τζελέπης δεν παρέλειψε να παρουσιάσει και το σχέδιό του για τους αγρότες. «Το αγροτικό εισόδημα έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αυτά τα 4,5 χρόνια. Προτεραιότητά μας είναι η κατάργηση όλων των αρνητικών μέτρων που επέβαλλε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως π.χ. την μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων στο 13% και μάλιστα άμεσα, την υιοθέτηση του ακατάσχετου και του αφορολόγητου των ενισχύσεων και την θεσμοθέτηση του αγροτικού πετρελαίου. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επιβάλλεται η μείωση της φορολογίας από 29% στο 20% και, όπως προανέφερα, απαιτείται θεσμοθέτηση πολύ χαμηλού φορολογικού συντελεστή όμοιου με αυτού των γειτονικών κρατών». 

Μεταξύ άλλων, ο κ. Τζελέπης μίλησε και για τις υποδομές που χρειάζεται ο Νομός Σερρών. «Για τον  οδικό Άξονα Ε61, που συνδέει τους τρεις(3) Νομούς, Σέρρες- Δράμα- Καβάλα και είναι τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων, όπως και η κατασκευή των Οδικών Αξόνων Δράμα- Αμφίπολη (ο οποίος κατά το πλείστον διέρχεται από σερραϊκό έδαφος) και θα συνέδεε το  Τελωνείο του Προμαχώνα, τις Σέρρες με τη Δράμα  και την Καβάλα και στόχευε στην εύκολη προσέγγιση με το Λιμάνι της Καβάλας περνώντας μέσα από τις Σέρρες,  έχει εγκαταλειφθεί. Ένας άλλος δρόμος, ο «δρόμος του Θανάτου», όπως χαρακτηριστικά τον αποκαλώ, ενώνει τη γέφυρα του ποταμού Στρυμόνα με την πόλη του Κιλκίς και τώρα, μετά και τη δημιουργία των τριών(3) νέων Σταθμών Διοδίων από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, θα αποκτήσει ακόμη πιο αυξημένο φόρτο κυκλοφορίας. Πολύ φοβάμαι ότι τα μεγάλα, βαρέα και ογκώδη φορτηγά των Διεθνών Μεταφορών, προκειμένου να αποφύγουν τα υψηλά κόστη από τα πολλά διόδια θα εγκαταλείπουν τον Οδικό Άξονα και θα κάνουν παράκαμψη στο Τμήμα «Γέφυρα Στρυμόνα- Πετρίτσι». 

Κλείνοντας τη συνέντευξή του, ο Υποψήφιος Βουλευτής ζήτησε από τους Σερραίους και τις Σερραίες  να τον κρίνουν δίκαια και να δώσουν τη στήριξη στο πρόσωπό του με βάση τη συνεχή παρουσία του στη Βουλή, τη συνέπειά του, το πολυετές έργο του, την εγνωσμένης αξίας δυναμικότητά του, την ακεραιότητα και σταθερότητά του στον πολιτικό χώρο που ανήκει όλα αυτά τα χρόνια και τον οποίο υπηρετεί πιστά, διαχρονικά και αταλάντευτα.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
nikos keramika banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: