Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Τράπεζες: «Μηδέν» προμήθεια σε αυτές τις συναλλαγές από σήμερα

image_print

Σήμερα, Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, μειώνονται σημαντικά οι προμήθειες στις συναλλαγές των πολιτών μέσω τραπεζών με βάση τη δέσμη μέτρων που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση. Έτσι, για πληρωμές λογαριασμών είτε μέσω πάγιας εντολής ή μέσω e-banking μηδενίζονται οι προμήθειες.

Στα εμβάσματα η ανώτατη χρέωση ανά συναλλαγή για μεταφορές χρημάτων έως 5.000 ευρώ από τράπεζα σε τράπεζα διαμορφώνεται σε 0,50 ευρώ. Φόρτιση προπληρωμένων καρτών μέχρι 100 ευρώ ημερησίως δεν θα χρεώνεται με προμήθεια εφόσον διενεργείται μέσω ψηφιακών δικτύων.
Επίσης, μηδενίζεται η προμήθεια για αναλήψεις μετρητών σε δημοτικές ενότητες στις οποίες υπάρχει ΑΤΜ μόνο μιας τράπεζας.

Ο νέος νόμος, που εγκρίθηκε λίγο πριν από το τέλος του 2024, θα μειώσει το ετήσιο κόστος των τραπεζικών προμηθειών για τους πολίτες κατά 150 εκατ. ευρώ, όπως τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος.

Για ποσά από έως 5.000 ευρώ ανά έμβασμα θα ισχύουν έως 50 λεπτά προμήθεια για αποστολή χρημάτων και αντιστοίχως έως 50 λεπτά για τη λήψη χρημάτων, από 2,5 ευρώ.

Επιπλέον, μηδενικές προμήθειες θα υπάρχουν για ανάληψη μετρητών σε περιοχές που έχουν μόνο ένα ΑΤΜ, όπως και για ερώτηση υπολοίπου ΑΤΜ άλλης τράπεζας. Κατά 50% μειώνονται οι προμήθειες και στις συναλλαγές με POS, για τη φόρτιση προπληρωμένων καρτών έως 100 ευρώ, αλλά και το όριο των ημερήσιων συναλλαγών μέσω IRIS.

Μέσα από τη νέα νομοθετική ρύθμιση, επιτυγχάνονται τρεις στόχοι:

Υλοποιείται η κυβερνητική δέσμευση για ελάφρυνση του κόστους από χρεώσεις και προμήθειες σε πληθώρα καθημερινών συναλλαγών, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο επιβάρυναν τα νοικοκυριά. Άλλωστε, το νόημα της νομοθετικής ρύθμισης είναι στοχευμένο για το μέσο νοικοκυριό.

Δίνονται κίνητρα για την πλήρη εγκατάλειψη του «γκισέ», ώστε το συναλλασσόμενο κοινό να υλοποιεί τις περισσότερες συναλλαγές του διαδικτυακά, κάνοντας χρήση του e–banking και του mobile banking, και έτσι επιταχύνεται η μετάβαση σε μία πιο καινοτόμα εποχή για την εξυπηρέτηση του κοινού, όλο το 24ωρο και εξ αποστάσεως.

Ανοίγει ένα «παράθυρο» στην εκ νέου αναθεώρηση των συνδρομητικών πακέτων, που στο πρότυπο των fintech δίνουν την επιλογή στον κάθε συναλλασσόμενο να επιλέξει το πακέτο υπηρεσιών της αρεσκείας του, το οποίο επιβαρύνεται με μία μηνιαία συνδρομή, ανάλογη της χρήσης –σε αριθμό και είδος– των μηνιαίων συναλλαγών του.

Όλες οι νέες χρεώσεις και προμήθειες

Η ρύθμιση αφορά τα εισερχόμενα / εξερχόμενα εμβάσματα, την πληρωμή λογαριασμών, τη φόρτιση προπληρωμένων καρτών και την κατά περίπτωση ανάληψη χρημάτων από ΑΤΜ.

Συγκεκριμένα:

Για μεταφορά ποσών ισχύουν τα εξής: Θεσπίζεται ανώτατο πλαφόν συναλλαγής για μεταφορές χρημάτων έως 5.000 ευρώ από μία τράπεζα σε άλλη, σε 0,50 ευρώ.

Αυτό ισχύει στις συναλλαγές (share) που μοιράζεται το κόστος ανάμεσα στα δύο μέρη και αφορά τόσο το εισερχόμενο όσο και το εξερχόμενο έμβασμα. Η κάθε πλευρά πληρώνει 0,50 ευρώ. Είτε η συναλλαγή είναι εγχώρια (μεταξύ ελληνικών τραπεζών), είτε διασυνοριακή (μεταξύ ελληνικών τραπεζών και άλλων της περιοχής ΕΟΧ, Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος).

Πλέον, με την υιοθέτηση κοινοτικής οδηγίας, παύει η διαφορετική τιμολόγηση ανάμεσα σε απλές ή άμεσες συναλλαγές και έτσι, από την 9η Ιανουαρίου, δεν επιβαρύνεται με επιπλέον χρέωση η συναλλαγή που θα επιλεγεί να γίνει άμεσα, δηλαδή εντός δευτερολέπτων. Μέχρι και το τέλος του 2024, υπήρχε διαφορετική τιμολόγηση στις άμεσες πληρωμές, με επιπλέον χρεώσεις.

Για πληρωμή λογαριασμών προς το Δημόσιο, τους ΟΤΑ (Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης), τα ασφαλιστικά ταμεία, τις ασφαλιστικές εταιρείες, τις τηλεπικοινωνίες, τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, ύδρευσης και άλλους αντίστοιχους χώρους, καταργείται πλήρως κάθε χρέωση. Από εδώ και πέρα, η εξόφληση των λογαριασμών αυτών θα είναι δωρεάν, είτε διενεργούνται μέσω e–banking / mobile banking, είτε είναι συνδεδεμένοι με πάγιες εντολές.

Για τη φόρτιση προπληρωμένων καρτών: Σε αυτήν την περίπτωση θεσπίζεται πλαφόν, κάτι που αποτελεί τομή, διότι μέχρι πρότινος αποτελούσε αντικίνητρο η κάθε συναλλαγή φόρτισης μίας prepaid κάρτας. Στο εξής οι προπληρωμένες θα μπορούν να δέχονται ημερήσια φόρτιση εντελώς δωρεάν –μέσω εναλλακτικών δικτύων πάντα– για ποσά έως 100 ευρώ την ημέρα.

Αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ: Η κατάσταση είναι λίγο πιο ρευστή, διότι είναι μεν εντελώς δωρεάν η ανάληψη μετρητών από διατραπεζικά ΑΤΜ (δηλαδή από το ΑΤΜ μίας τράπεζας να γίνεται ανάληψη από λογαριασμό που τηρείται σε άλλη τράπεζα), αλλά αυτό δεν ισχύει παντού. Αυτό είναι μία πρωτοβουλία για συναλλαγές ανάληψης μετρητών χωρίς χρέωση για απομακρυσμένες περιοχές, για δημοτικά διαμερίσματα που μπορεί να υπάρχει για παράδειγμα μόνο ένα ΑΤΜ.

Δωρεάν είναι και οι συναλλαγές για ερώτηση υπολοίπου από την οθόνη των ΑΤΜ, είτε αυτό το υπόλοιπο αφορά λογαριασμό, είτε κάρτα.

newsbomb.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ο Γιώργος Μπιλμπίλης από το Αγίασμα του Δήμου Νέστου Ευρωπαίος πρωταθλήτής στο ζίου ζίτσου

image_print

Με ιδιαίτερη υπερηφάνεια και συγκίνηση, η τοπική κοινωνία της Επαρχίας Νέστου και ειδικότερα του Αγιάσματος Ν. Καβάλας τιμά έναν δικό της άνθρωπο, τον Γιώργο Μπιλμπίλη, ο οποίος με τις σπουδαίες αθλητικές του διακρίσεις αναδεικνύει την περιοχή σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο Γιώργος Μπιλμπίλης, αστυνομικός στο επάγγελμα και υπηρετών στο Αστυνομικό Τμήμα Γλυφάδας, αποτελεί παράδειγμα ήθους, πειθαρχίας και αφοσίωσης. Παράλληλα με τα απαιτητικά του καθήκοντα, διαγράφει μια λαμπρή πορεία στον αθλητισμό, κατακτώντας τον τίτλο του Ευρωπαίου Πρωταθλητή στο Ζίου Ζίτσου, μια κορυφαία διάκριση που γεμίζει υπερηφάνεια ολόκληρη την Επαρχία Νέστου.

Η καταγωγή του από το Αγίασμα, στην καρδιά της Επαρχίας Νέστου, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητάς του. Με κάθε του επιτυχία, τιμά τις ρίζες του και αναδεικνύει έναν τόπο που μπορεί να είναι μικρός γεωγραφικά, αλλά μεγάλος σε αξίες και ανθρώπους.

Στο πλευρό του βρίσκεται πάντα η οικογένειά του. Η μητέρα του, Ζωή δημοτική υπάλληλος και ιδιαίτερα αγαπητή στην τοπική κοινωνία, καθώς και η αδελφή του, Γιώτα Ειρήνη Μπιλμπίλη, μοιράζονται τη χαρά και την περηφάνια για την πορεία του.

Συνάδελφοι, φίλοι και συγχωριανοί από όλη την Επαρχία Νέστου εκφράζουν δημόσια την ευγνωμοσύνη και τη στήριξή τους, στέλνοντας ένα μεγάλο «ευχαριστώ» για την τιμή που προσφέρει στον τόπο μας μέσα από τις διακρίσεις του. Ο Γιώργος Μπιλμπίλης αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για τη νέα γενιά, αποδεικνύοντας πως με επιμονή, σκληρή δουλειά και πίστη στις αξίες, μπορεί κανείς να φτάσει στην κορυφή.

Η Επαρχία Νέστου μπορεί δικαίως να υπερηφανεύεται για έναν πρωταθλητή Ευρώπης, έναν άνθρωπο που δεν ξεχνά ποτέ από πού ξεκίνησε και συνεχίζει να τιμά τον τόπο του με κάθε του βήμα.

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Παγγαίο: Δύο παραβάσεις για έλλειψη ηλεκτρονικής σήμανσης σε ζώα

Δεσποζόμενο ζώο με ηλεκτρονική σήμανση στο πλαίσιο ελέγχων στον Δήμο Παγγαίου
image_print

Έλεγχοι για την έλλειψη ηλεκτρονικής σήμανσης σε δεσποζόμενα ζώα πραγματοποιήθηκαν στον Δήμο Παγγαίου, σύμφωνα με ενημέρωση του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης του Δήμου.

Όπως αναφέρεται, βάσει του υπ’ αριθμ. πρωτ. 1009/6/149-α/14-06-2026 εγγράφου του Αστυνομικού Τμήματος Παγγαίου, διενεργήθηκε ένας έλεγχος κατά το χρονικό διάστημα από 26 Απριλίου έως και 10 Ιουνίου 2026.

Από τον έλεγχο διαπιστώθηκαν δύο παραβάσεις που αφορούν έλλειψη ηλεκτρονικής σήμανσης σε δεσποζόμενα ζώα.

Η ενημέρωση υπογράφεται, για τον Δήμο Παγγαίου, από τον προϊστάμενο του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης Θεόδωρο Τσαβδαρίδη.

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Καβάλα: Αποφοίτηση στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και ημερίδα ενημέρωσης

Τελετή αποφοίτησης εκπαιδευομένων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας
image_print

Την τελετή αποφοίτησης των εκπαιδευομένων του Β΄ Κύκλου πραγματοποίησε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας, την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ημερίδα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας για τις δράσεις του σχολείου.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμό ο πανοσιολογιώτατος π. Δανιήλ Καριπίδης, εκπρόσωπος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στεφάνου, η Βουλευτής Καβάλας Αγγελική Δεληκάρη, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θεόδωρος Μαρκόπουλος, καθώς και εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης απονεμήθηκαν οι απολυτήριοι τίτλοι στους εκπαιδευόμενους του Β΄ Κύκλου, καθώς και οι τίτλοι πιστοποίησης γνώσεων πληροφορικής.

Οι εκπαιδευόμενοι του Α΄ Κύκλου παρέλαβαν τις αξιολογήσεις τους για το Β΄ τετράμηνο.

Ακολούθησε μουσικό πρόγραμμα, το οποίο επιμελήθηκε ο εκπαιδευτής του σχολείου Στέφανος Αγγελούσης.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΣΔΕ Καβάλας, ο διευθυντής Στυλιανός Τζάμος, ο υποδιευθυντής Τηλέμαχος Καλομοίρης, οι εκπαιδευτές Σωτήριος Τουβλατζής, Ουρανία Πουρουτίδη, Αλεξάνδρα Μουτσελάκη, Κλαίρη Χιοκτουρίδου, Καλλιόπη Δερμεντζή, Στυλιανή Φραγγέλη και Ηλιάνα Πουλιώνη, η σύμβουλος σταδιοδρομίας Εμμανουέλα Σαμακού και ο ψυχολόγος Ιωάννης Αμπατζίδης.

Μετά την τελετή ακολούθησε γεύμα από την επιχείρηση Αλλοτινό, την οποία η διοίκηση του σχολείου ευχαριστεί για την άριστη συνεργασία.

Η διοίκηση, οι εκπαιδευτικοί και οι σύμβουλοι του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας ευχαριστούν όλους όσοι παρευρέθηκαν στη σημαντική αυτή εκδήλωση για τους εκπαιδευόμενους και εύχονται καλή συνέχεια και κάθε καλό στους αποφοίτους και στις οικογένειές τους.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου ΕΚΤ+.

Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
Banner
text about elections

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en