Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουρισμός | Ο κοροναϊός αλλάζει τα δεδομένα και για την Ελλάδα

Ο “αστάθμητος παράγοντας” ανέκαθεν αποτελούσε μια παράμετρο που θα μπορούσε να καθορίσει την πορεία μιας ολόκληρης σεζόν –είτε θετικά είτε αρνητικά– για μια χώρα που ο τουριστικός κλάδος είναι μια από τις βασικότερες πηγές εσόδων για την οικονομία. 

Γι’ αυτό, άλλωστε, η αναφορά σε κάποια απρόβλεπτη εξέλιξη αποτελούσε μέρος των προβλέψεων της ροής από φορείς του χώρου. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μεσόγειο, η πιθανότητα τρομοκρατικής επίθεσης, η ταξιδιωτική συμπεριφορά των Βρετανών μετά το Brexit, οι ισοτιμίες είναι μερικές μόνο από τις συνιστώσες που τα προηγούμενα χρόνια επηρέαζαν αφίξεις και εισπράξεις. Φέτος η εξέλιξη που επανακαθορίζει τις τουριστικές εξελίξεις είναι η εξάπλωση του κοροναϊού – “Covid-19”, όπως ονομάστηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, με πάνω από 1.300 νεκρούς.

Η διακοπή της αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Κίνας από την Air China μέχρι τον Μάρτιο ουσιαστικά εξανέμισε τις προσδοκίες του τουριστικού κλάδου από την κινεζική αγορά, σε μια κρίσιμη περίοδο που πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων. Από τον Ιούλιο του 2020 αναμενόταν να ξεκινήσει η σύνδεση Αθήνας-Σανγκάης με την κινεζική αεροπορική εταιρεία Juneyao Air.

Επί του παρόντος, όσον αφορά την κινεζική αγορά και τις επιπτώσεις του Covid-19, το χειρότερο σενάριο δείχνει να επαληθεύεται και η νόσος να εξελίσσεται σε “μαύρο κύκνο” όχι μόνο για την παγκόσμια οικονομία, αλλά και για τον τουρισμό. Ήδη οι κρατήσεις από γκρουπ Κινέζων για το επόμενο διάστημα έχουν ακυρωθεί, τη στιγμή που κανονικά θα ήταν αυξημένες, δεδομένου πως οι Κινέζοι δεν ταξιδεύουν τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της ηλιοφάνειας. 

Μεγάλος χαμένος, όπως αναφέρουν στο “Κ” επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο νησί, η Σαντορίνη, όπου αυτήν τη στιγμή οι κρατήσεις είναι σχεδόν μηδενικές. Η αβεβαιότητα δεν αφορά μόνο τις κρατήσεις από την κινεζική αγορά, αλλά και τις βασικότερες για τη χώρα μας “δεξαμενές” αφίξεων, όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γαλλία και οι σκανδιναβικές χώρες. Σημειώνεται πως η επίσκεψη στη Σαντορίνη αποτελεί “όνειρο ζωής” για πολλούς Κινέζους, που τελούν τον γάμο τους και φωτογραφίζονται με φόντο το ηλιοβασίλεμα της Οίας. Είναι χαρακτηριστικό πως πέρσι οι αφίξεις στο νησί από την Κίνα υπολογίζονται σε πάνω από 100.000.

Μικρή “πίτα”, υψηλά έσοδα

Στόχος του υπουργείου Τουρισμού ήταν μέχρι το 2021 ο αριθμός των Κινέζων επισκεπτών στη χώρα μας να αγγίξει τις 500.000. Η προσδοκία αυτή δείχνει να επαναπροσδιορίζεται, αφού, σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, υπάρχει μεγάλος αριθμός ακυρώσεων από ταξιδιώτες που έρχονται από την Κίνα.

Πρόκειται για μια αγορά που τα τελευταία χρόνια έδειχνε σημαντικά σημάδια ανόδου. Πέρσι οι τουρίστες από την Κίνα που ήρθαν στην Ελλάδα προσέγγισαν τους 150.000, σημειώνοντας αισθητή άνοδο σε σχέση με το 2018, όταν ήρθαν περίπου 125.000 Κινέζοι.

Και μπορεί, σε σύνολο 32 εκατ. τουριστών που κατέγραψε πέρσι η Ελλάδα συνολικά, ο αριθμός των Κινέζων να μην είναι μεγάλος μεν, τα χρήματα όμως που αφήνουν στην αγορά είναι αντιστρόφως ανάλογα. Οι Κινέζοι έχουν από τις υψηλότερες ταξιδιωτικές δαπάνες, με κατά μέσο όρο 1.000 ευρώ ανά ταξίδι, σχεδόν διπλάσια από τον μέσο όρο της ταξιδιωτικής δαπάνης στην Ελλάδα.

Λάτρεις των διάσημων brands, οι Κινέζοι τουρίστες έχουν υψηλά ποσοστά επισκεψιμότητας σε πρωτεύουσες- κέντρα της μόδας στην Ευρώπη, για τις οποίες μάλιστα αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες “πηγές” αφίξεων. Από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στην Ευρώπη η Ιταλία (με 5,3 εκατ. διανυκτερεύσεις), η Γαλλία (4 εκατ. διανυκτερεύσεις), η Γερμανία (3 εκατ.) και η Ισπανία (2,5 εκατ.).

Πάντως, ο μεγαλύτερος όγκος των τουριστών από την ενδοχώρα της Κίνας κατευθυνόταν παραδοσιακά τα προηγούμενα χρόνια προς προορισμούς της Ασίας. Η ημιαυτόνομη περιοχή του Χονγκ Κονγκ είναι ο κορυφαίος προορισμός και ακολουθούν η Ιαπωνία και η Ταϊλάνδη. Η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία δέχονται επίσης πολύ μεγάλο αριθμό Κινέζων τουριστών. 

Τα πρώτα σημάδια στην αγορά των συνεδρίων

Η πρόσφατη ακύρωση της μεγαλύτερης παγκοσμίως έκθεσης στον χώρο της τεχνολογίας, “Mobile World Congress”, που πραγματοποιείται στη Βαρκελώνη και συμμετέχουν κολοσσοί του κλάδου, δίνει το στίγμα του φόβου που επικρατεί για εξάπλωση της νόσου. Οι συνέπειες για την οικονομία, τα ξενοδοχεία και τον συνεδριακό τουρισμό –ένα κομμάτι με υψηλά έσοδα– παραμένουν άγνωστες. Άγνωστο παραμένει τι θα γίνει και με τη διεθνή έκθεση τουρισμού ΙΤΒ, που θα πραγματοποιηθεί αρχές Μαρτίου στο Βερολίνο, αν και έχουν  ανακοινωθεί προληπτικά μέτρα για την ασφάλεια των εκθετών και των επισκεπτών. 

Και στην Ελλάδα, που όμως δεν έχει σημαντικά μερίδια στην αγορά των συνεδρίων, η αβεβαιότητα είναι εξίσου μεγάλη. Επιτείνεται, επίσης, από το γεγονός πως ο προγραμματισμός για τη διοργάνωση συνεδρίων ξεκινά από νωρίς και, όπως εξηγούν στο “Κ” φορείς του χώρου, αυτήν τη στιγμή τα “χέρια είναι δεμένα”.

Τον Ιούνιο, εξάλλου, είναι προγραμματισμένα τα “Ποσειδώνια”, που αποτελούν διεθνώς τη μεγαλύτερη έκθεση ναυτιλίας. Θα συμμετέχουν 2.000 εκθέτες, ενώ αναμένεται και νέο ρεκόρ επισκεπτών, πάνω από 22.000.

Γρηγόρης Τάσιος 

Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων

Μεγάλες επιπτώσεις σε ξενοδοχεία συγκεκριμένων περιοχών

“Ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος είναι μήνες που παραδοσιακά αναφέρονται στη “χαμηλή περίοδο” των αφίξεων Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα. Όμως μετά τις εξελίξεις με την Air China, η οποία έχει ήδη ανακοινώσει ακυρώσεις και αναστολή δρομολογίων κατά την περίοδο που η κίνηση αυξάνεται –όπως είναι, π.χ., ο Μάρτιος–, η μείωση θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Εάν οι ακυρώσεις πτήσεων συνεχιστούν, οι επιπτώσεις για τον τουρισμό μας και τα ξενοδοχεία αναμένεται φέτος να είναι μεγάλες, ενώ πιθανές πιο δυσάρεστες εξελίξεις θα μπορούσαν ακόμα και να μηδενίσουν τις αφίξεις από τη χώρα αυτή. Οι ακυρώσεις έχουν αναφορά κυρίως στην Αθήνα και τις γύρω περιοχές (Δελφοί, Μετέωρα, Ναύπλιο), όπως και τη Σαντορίνη.

Αν αναλογιστούμε ότι πριν από τρία χρόνια είχαμε συνολικά 50.000 αφίξεις Κινέζων επισκεπτών και ότι οι εκτιμήσεις για φέτος (με τις επιπλέον απευθείας πτήσεις που είχαν δρομολογηθεί) έλεγαν ότι θα ξεπεράσουμε τις 150.000 με 180.000, μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε ότι η τάση για το “άνοιγμα” της κινεζικής αγοράς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις εξελίξεις στο θέμα του κοροναϊού και, σήμερα που μιλάμε, είναι αρνητική. Αυτό σημαίνει ότι μειώνεται και το μέσο έσοδο για τουρίστες που έρχονται από τις χώρες εκτός Σένγκεν.

Μέχρι στιγμής, πάντως, και σε ένα γενικότερο πλαίσιο, η χρονιά βαδίζει στα ίδια νούμερα με το 2019. Η βρετανική αγορά, παρά το Brexit, δεν έχει αντιμετωπίσει προβλήματα, η γερμανική ανεβαίνει αργά αλλά σταθερά, ενώ οι τουριστικές ροές από άλλες εθνικότητες κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα”.

Αλέξανδρος Βασιλικός

Πρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Δυσάρεστη εξέλιξη η διακοπή της αεροπορικής σύνδεσης

“Η εξάπλωση του κοροναϊού είναι ένα φαινόμενο παγκόσμιας κλίμακας. Με τη λογική αυτή, στις επιπτώσεις του συμπεριλαμβάνεται και η χώρα μας. Δεν αποτελεί όμως λόγο ανησυχίας, αλλά εγρήγορσης κι ετοιμότητας. Η Ελλάδα είναι σήμερα ένας απόλυτα ασφαλής προορισμός για τους ταξιδιώτες που την επιλέγουν. Το ΞΕΕ ζήτησε ήδη από τον προηγούμενο μήνα και έλαβε άμεσα από τον ΕΟΔΥ ολοκληρωμένα μέτρα πρόληψης και αναλυτικές οδηγίες που στάλθηκαν απευθείας σε όλα τα ξενοδοχεία της χώρας.

Οι ακυρώσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα, όπως και οι προσωρινές ακυρώσεις πτήσεων της Air China για συγκεκριμένες ημερομηνίες μέσα στον Μάρτιο, είναι ασφαλώς μια δυσάρεστη εξέλιξη, που επιδρά αρνητικά σε συγκεκριμένους προορισμούς, ξενοδοχεία και επιχειρήσεις. Ωστόσο, σε επίπεδο χώρας, ο όγκος αυτών των ακυρώσεων δεν είναι ακόμη τέτοιος που να εμπνέει ανησυχία. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, σε ανοιχτή γραμμή συνεργασίας με το υπουργείο Τουρισμού και κάθε αρμόδιο φορέα. Προς το παρόν το σημαντικό είναι τα μέτρα πρόληψης να είναι γνωστά σε όλους και να εφαρμόζονται σχολαστικά”.

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη, capital

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 Financial Times για Ελλάδα | Ισχυρή ανάπτυξη, αλλά η φτωχότερη της Ευρωζώνης

Στο ιστορικό πλαίσιο γύρω από την ανάκαμψη της Ελλάδας μετά την πανδημία στέκονται σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, τονίζοντας ότι η χώρα έχει μεν ισχυρές επιδόσεις, ωστόσο είναι παράλληλα η φτωχότερη της Ευρωζώνης.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, την περασμένη εβδομάδα, ο οίκος αξιολόγησης S&P αναθεώρησε την προοπτική της χώρας σε «θετική». Οι Financial Times στέκονται στα νέα στοιχεία της Eurostat για τη μείωση του δημοσίου χρέους ως προς ΑΕΠ στο 162% το 2023. Επισημαίνουν, επιπλέον, ότι η ελληνική οικονομία από το 2019, πριν από την πανδημία, αναπτυσσόταν με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από τον ρυθμό της ευρωζώνης.

Οι FT επικαλούνται δήλωση του οικονομολόγου της BNP Paribas, Guillaume Derrien, ο οποίος είπε ότι «η ανανεωμένη πολιτική σταθερότητα και η έντονη δημοσιονομική εξυγίανση καθιστούν την Ελλάδα πολύ πιο ελκυστική χώρα για επενδύσεις από ό,τι στο παρελθόν».

Ωστόσο…

Ωστόσο, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, η τελευταία ανάκαμψη έχει μόλις ελαφρώς ανεβάσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. τα τελευταία χρόνια – και όχι αρκετά για να τους απομακρύνει από τη θέση τους ως τους φτωχότερους στην Ευρωζώνη.

Όπως αναφέρουν οι FT, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν παρόμοιο με αυτό του μέσου όρου της Ε.Ε. μέχρι το 2009. Από τότε, 10 χώρες έχουν δει το βιοτικό επίπεδο να ξεπερνά αυτό της Ελλάδας. Πλέον, η Ελλάδα είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα στην Ε.Ε. μετά τη Βουλγαρία και παραμένει ουραγός στην Ευρωζώνη. «Καθώς το χάσμα με τη Βουλγαρία μειώνεται απότομα, δεν είναι παράλογο να περιμένουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα η φτωχότερη χώρα της Ε.Ε.» επισημαίνουν οι FT.

Πώς συνυπάρχουν αυτές οι αντίθετες ιστορίες ισχυρής ανάκαμψης και φτώχειας; Η απάντηση, σύμφωνα με τους FT, βρίσκεται στον απόηχο της οικονομικής κρίσης και της λιτότητας που ακολούθησε. Οι ελληνικές δαπάνες περικόπηκαν και οι φόροι αυξήθηκαν για να εξασφαλιστεί η διάσωση από το ΔΝΤ και την Ε.Ε., με αποτέλεσμα να συμπιεστούν επιχειρήσεις και νοικοκυριά και να κατεδαφιστεί η οικονομία, τονίζεται στο δημοσίευμα. Όπως σημειώνεται, η έκταση της οικονομικής ζημιάς ήταν σπάνια για καιρό ειρήνης.

Ως αποτέλεσμα, η ελληνική οικονομία είναι σήμερα περίπου 19% μικρότερη από ό,τι το 2007 – παρά την ισχυρή ανάκαμψη της χώρας μετά την πανδημία – ενώ η οικονομία της Ε.Ε. στο σύνολό της έχει μεγεθυνθεί κατά 17%. Το οικονομικό πλήγμα είναι σχεδόν άνευ προηγουμένου στη σύγχρονη εποχή, συγκρίσιμο μόνο με τη Μεγάλη Ύφεση των ΗΠΑ στη δεκαετία του 1930, σημείωσε στους FT ο Γιώργος Λαγαρίας, επικεφαλής οικονομολόγος στη Mazars Wealth Management.

Όπως αναφέρουν οι FT, oι πραγματικοί μισθοί μειώνονταν σταθερά μέχρι το 2022 -τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία του ΟΟΣΑ- υποχωρώντας κατά 30% από τα προ της οικονομικής κρίσης επίπεδα. Αναφέρουν επιπλέον ότι υπάρχουν ανησυχίες και για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της χώρας, με φόντο την κλιματική αλλαγή και το δημογραφικό πρόβλημα.

Συνολικά, η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας θα πρέπει να γιορταστεί, αλλά πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας αξιοσημείωτης οικονομικής κρίσης που άφησε τη χώρα σε μια τρύπα, από την οποία η Ελλάδα ενδέχεται να βγει μια γενιά μετά, καταλήγει το δημοσίευμα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καλάθι του Πάσχα» | Ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές δείχνουν για φέτος τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης

Τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023 σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης. «Κάτι άλλωστε που αποτελούσε και βασική επιδίωξη του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα» σχολιάζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου.

Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του αρνιού στα σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, δηλαδή λίγο κάτω από τα 10 ευρώ το κιλό. Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αρνί από 9,78 ευρώ μέχρι 9,99 ευρώ το κιλό.

Ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2023 είναι και η τιμή στο κατσίκι, το οποίο είναι λίγο πιο ακριβό από το αρνί. Οι καταναλωτές μπορούν να το βρουν στο «Καλάθι του Πάσχα» ελάχιστα κάτω από τα 10 ευρώ έως και 10,99% το κιλό. Αμετάβλητες παρέμειναν και οι τιμές στο τσουρέκι εν συγκρίσει με το 2023, ενώ μειωμένες εμφανίζονται οι τιμές σε προϊόντα όπως είναι τα αυγά ή η φέτα.

Όπως σχολίασαν τα ίδια στελέχη, τα εργαλεία που παρέχει το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την αγορά, αποδίδουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες των αλλεπάλληλων κρίσεων και των πληθωριστικών πιέσεων. Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν βασικά προϊόντα για να γεμίσουν το πασχαλινό τους τραπέζι σε ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023. Και αυτό είναι κάτι που δεν αμφισβητείται.

Επιπλέον, όπως σημείωσαν «το φρένο που μπαίνει στις τιμές βασικών προϊόντων του Καλαθιού του Πάσχα σε συνδυασμό με την ήδη παρατηρούμενη θετική απόδοση των μέτρων για τον έλεγχο των τιμών στα σούπερ μάρκετ δημιουργούν αισιόδοξο πλαίσιο προβλέψεων για περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων, ο οποίος έχει ήδη υποχωρήσει. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τροφίμων είναι στο 5,3% τον Μάρτιο 2024 από 8,2% τον Ιανουάριο. Έχει πέσει σχεδόν 3% σε δύο μήνες ενώ το τελευταίο δίμηνο οι τιμές των τροφίμων έχουν μειωθεί κατά 1,2%».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Στο επόμενο στάδιο κατασκευής προχωρά ο σταθμός 840MW της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης ΑΕ

Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία σύμπραξη των ενεργειακών εταίρων Όμιλος ΔΕΗ (51%)ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου (20%). Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 24 μήνες.

Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας του έργου, ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού, ενώ η κατασκευή του κύριου εξοπλισμού του σταθμού (αεριοστρόβιλος, ατμοστρόβιλος, λέβητας και γεννήτρια) γίνεται ήδη στα εργοστάσια του οίκου General Electric (GE). Όσον αφορά στον αεριοστρόβιλο, έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του  και έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία η δοκιμή «Full Speed No Load (FSNL)». Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή λειτουργίας του αεριοστροβίλου με καύση φυσικού αερίου, στο εργοστάσιο συναρμολόγησής του.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διευθέτηση των συνοδών έργων όπως οι γραμμές μεταφοράς της ενέργειας που θα παράγεται στον σταθμό, οι απαραίτητοι υποσταθμοί 400 kV και η σύνδεση για παροχή φυσικού αερίου στον σταθμό.

Ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια την εγχώρια αγορά αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η διασύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει με απευθείας γραμμές στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Νέας Σάντας, σημείο κατάληξης – μεταξύ άλλων – της νέας γραμμής 400 kV προς Βουλγαρία. Έτσι, ο σταθμός θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία και, κατ’ επέκταση, προς Σερβία.

Ο νέος σταθμός – αποδοτική λειτουργία, μικρότερες εκπομπές CO2

Η νέα μονάδα, συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο κατασκευάζεται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 181 στρεμμάτων με εγκατεστημένη ισχύ 840MW και ετήσια παραγωγή 5TWH. Ως καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο, ωστόσο ο νέος σταθμός παραγωγής θα έχει τη δυνατότητα για καύση υδρογόνου αλλά και μεικτή λειτουργία, κάτι που τον καθιστά συμβατό και απολύτως υποστηρικτικό με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό για τη σταδιακή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.

Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι διαμόρφωσης «Μονού Άξονα» (Single Shaft) και έχει σχεδιαστεί με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης 63% για μονάδες τέτοιας τεχνολογίας, που συνεπάγεται υψηλό συντελεστή εκμετάλλευσης. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Μονάδα – εκτός από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – να έχει και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην «καρδιά» του νέου σταθμού θα τοποθετηθούν ένας αεριοστρόβιλος General Electric ισχύος 571 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, και ένας ατμοστρόβιλος, ισχύος 269 MW, τριών βαθμίδων πίεσης, με απευθείας σύνδεση με τη γεννήτρια. Η γεννήτρια τύπου W88 της General Electric, ονομαστικής ισχύος 948 MVA, θα είναι σύγχρονη, τριών φάσεων, συνδεδεμένη σε κοινό άξονα

Ο αεριοστρόβιλος

Τα συνοδά έργα – σύνδεση με αγωγούς φυσικού αερίου και γραμμές υψηλής τάσης

Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα συνδέεται μέσω του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) και με την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, της εταιρείας GASTRADE, μετατρέποντας έτσι την Αλεξανδρούπολη σε ένα ενεργειακό σταυροδρόμι δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο αγωγός παροχής φυσικού αερίου στη νέα μονάδα θα είναι υπόγειος και θα ξεκινά από την περιοχή της Άνθειας Έβρου, όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό του ΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα καταλήγει στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, πλησίον του νέου Σταθμού, στον Σταθμό Μέτρησης και Ρύθμισης (M/R Station) του ΔΕΣΦΑ. Το έργο έχει προβλεφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του ΔΕΣΦΑ.

Ο σταθμός CCGT της Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο με γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης 400 kV. Το συνοδό έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία δύο Γραμμών Μεταφοράς 400 KV απλού κυκλώματος. Η κάθε μία γραμμή θα έχει μήκος 28 χλμ. περίπου.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί κοντά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 400kV κλειστού τύπου (ΚΥΤ ΕΒΡΟΥ Ι) και θα πραγματοποιηθούν έργα επέκτασης στο ΚΥΤ 400kV στην Νέα Σάντα Ροδόπης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en