Connect with us

ΔΡΑΜΑ

Το έθιμο του «κουρμπανιού» στο Καλαμπάκι Δράμας

Δημοσιεύτηκε

στις

Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Καλαμπακίου Δράμας / Το έθιμο του «κουρμπανιού»  στο Καλαμπάκι

Οι κάτοικοι του Καλαμπακίου, τηρώντας την παράδοση των προγόνων τους που καταγόταν από το Κρυόνερο της Ανατολικής Θράκης, κάθε χρόνο στις 18 Ιανουαρίου – από το 1922 και  χωρίς διακοπή στο πέρασμα των χρόνων- πραγματοποιούν το έθιμο του «κουρμπανιού». Όποιες κι αν είναι οι καιρικές συνθήκες το έθιμο πραγματοποιείται χάρη στο μεράκι και την αγάπη των εθελοντών και των μελών του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου, των «κουρμπαντζήδων».

Ιστορικό του εθίμου

Σύμφωνα με την παράδοση, ο Θεός κάθε χρόνο, το ξημέρωμα της γιορτής του Αγίου Αθανασίου, έστελνε στο προαύλιο του ναού των Κρυονεριτών ένα ελάφι, το οποίο αφού ξεκουραζόταν, «θυσιαζόταν» με την ευλογία του ιερέα νωρίς το πρωί της γιορτής από τους «κουρμπαντζήδες», οι οποίοι το μαγείρευαν και στη συνέχεια το μοίραζαν σε όλους τους κατοίκους.
Μια χρονιά που τα χιόνια ήταν πολλά, το ελάφι άργησε να έρθει και οι «κουρμπαντζήδες» θορυβημένοι από την καθυστέρηση, επέσπευσαν τη θυσία χωρίς να το αφήσουν να ξεκουραστεί, όπως το έθιμο απαιτούσε. Έκτοτε το ελάφι δεν ξαναφάνηκε ίσως γιατί, όπως πίστευαν οι Κρυονερίτες, ο Θεός θύμωσε μαζί τους επειδή δεν τήρησαν τους κανόνες της θυσίας . Από τότε, στη θέση του ελαφιού χρησιμοποιούσαν ταύρο ή αγελάδα.

Το κουρμπάνι στο Καλαμπάκι
Το έθιμο ήρθε αυτούσιο στο Καλαμπάκι από τους Κρυονερίτες πρόσφυγες και γινόταν κάθε χρόνο με ευθύνη των «κουρμπαντζήδων».  Με τα χρόνια το χωριό μεγάλωνε και οι κάτοικοί του, ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, διαφύλαξαν το κουρμπάνι θεωρώντας το πανηγύρι του Αγίου Αθανασίου το μεγαλύτερο γεγονός στην κοινωνική ζωή του χωριού. Το 1979 ιδρύεται από τους κατοίκους του Καλαμπακίου ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος και περνά στα χέρια του η ευθύνη της διάσωσης και διατήρησης των τοπικών εθίμων και παραδόσεων.

Αρχικά συγκροτείται, με την επιμέλεια και συμμετοχή του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου, επιτροπή κουρμπανιού. Η συμμετοχή στην ομάδα αυτή είναι εθελοντική και  ελεύθερη -όποιος έχει το μεράκι και την αγάπη για το έθιμο.. Κάθε χρόνο όλο και περισσότερα άτομα συμμετέχουν μικροί και μεγάλοι, παλιοί και νέοι.  Υπάρχουν άνθρωποι που για τριάντα και πλέον χρόνια δίνουν τις μέρες αυτές τον καλύτερο εαυτό τους για να γίνει το έθιμο.

Το κουρμπάνι βήμα-βήμα

Η προετοιμασία

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να ετοιμαστεί ο χώρος που θα γίνει το κουρμπάνι. Τα καζάνια πλένονται και όσα χρειάζονται γάνωμα γανώνονται, τα φλόγιστρα που θα ανάψουν συντηρούνται και ελέγχονται, ο χώρος καθαρίζεται και ασβεστώνεται, τα ξύλα που χρειάζονται για την φωτιά συγκεντρώνονται, το σπιτάκι που γίνεται το ξεψάχνισμα του κρέατος στήνεται και κάθε λεπτομέρεια ελέγχεται δυό και τρεις φορές ώστε όλα να γίνουν όπως πρέπει. Κάθε εργασία είναι εθελοντική και όλα τα απαραίτητα υλικά προσφέρονται από κατοίκους και επαγγελματίες του Καλαμπακίου.

Η «γύρα» στο χωριό

Οι «κουρμπαντζήδες» και τα μέλη του συλλόγου συγκεντρώνουν από όλους τους κατοίκους προσφορές σε σιτάρι, καλαμπόκι ή χρήματα. Η καθιερωμένη «γύρα» στο χωριό γίνεται συνήθως το πρώτο Σάββατο ή Κυριακή μετά τη γιορτή του Αι-Γιάννη. Το πρωί, συγκεντρώνονται όλοι οι εθελοντές κάθε ηλικίας και ξεκινούν πεζοί, με αγροτικά αυτοκίνητα να τους συνοδεύουν για να φορτώνουν τις προσφορές σε καλαμπόκι.Με κέφι και χτυπώντας τους τενεκέδες γυρνάνε όλο το χωριό, πόρτα-πόρτα, σε όλα ανεξαιρέτως τα σπίτια ζητώντας τη συνδρομή των κατοίκων για να γίνει το κουρμπάνι.

Με τα χρήματα που συγκεντρώνονται και την πώληση του καλαμποκιού που προσφέρθηκε αγοράζονται οι αγελάδες που θα χρησιμοποιηθούν. Το στάρι που προσφέρεται θα γίνει πλιγούρι την παραμονή από τους κουρμπαντζήδες για να βράσει με το κρέας .  Σήμερα με την αύξηση του πληθυσμού του Καλαμπακίου ένα ζώο δεν είναι αρκετό, γι’ αυτό χρησιμοποιούνται τέσσερα ή και περισσότερα.

Τα ζώα επιλέγονται προσεκτικά με την παρουσία κτηνίατρου και στη συνέχεια οδηγούνται στο σφαγείο. Δείγματα στέλνονται για έγκριση της ποιότητας του κρέατος . Οι μοσχαροκεφαλές δε θα χρησιμοποιηθούν στην παρασκευή του κουρμπανιού, αλλά θα βγουν σε λαχειοφόρο αγορά από το Σύλλογο την ημέρα του κουρμπανιού.

Η παραμονή της γιορτής

Την παραμονή της γιορτής, στο προαύλιο της εκκλησίας,ξεκινά από το πρωί η προετοιμασία. Οι ρυθμοί είναι ιλιγγιώδεις γιατί όλα πρέπει να ‘να ι στη θέση τους, στην ώρα τους. Ο χώρος ετοιμάζεται, τα καζάνια που έχουν ήδη πλυθεί και γανωθεί παίρνουν τη θέση του πάνω από τα φλόγιστρα, τα ξύλα που θα χρησιμοποιηθούν για τα εξωτερικά καζάνια μπαίνουν στη θέση τους.  Αργά το πρωί γίνεται το  σπάσιμο και το «λίχνισμα» του σταριού,  ώστε το πλιγούρι να είναι έτοιμο για να μπει στα καζάνια

Το απόγευμα οι καμπάνες χτυπούν και μετά τον μέγα εσπερινό γίνεται η περιφορά της εικόνας. Την εικόνα σηκώνουν και πλαισιώνουν τα χορευτικά τμήματα του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου.

Αμέσως μετά τα μέλη του Δ.Σ. με τη συνοδεία ζουρνάδων γυρνούν την αγορά του Καλαμπακίου και δίνουν έτσι το έναυσμα για το γλέντι που θα διαρκέσει δυο μέρες και θα γεμίσει όλες τις ταβέρνες του Καλαμπακίου με κόσμο που διασκεδάζει.Παράλληλα, οι προετοιμασίες συνεχίζονται.. Αργά το απόγευμα το κρέας τεμαχίζεται και μπαίνει στα καζάνια για να βράσει όλη νύχτα.

Στις 11.30 το βράδυ είναι η ώρα «να μπει φωτιά στα καζάνια» και η διαδικασία ξεκινάει…

Η νύχτα και το ξημέρωμα

Η νύχτα είναι μέρα για τους ανθρώπους που δουλεύουν πυρετωδώς στο «κουρμπάνι» . Τα κρέας βράζει όλη νύχτα και οι κουρμπαντζήδες είναι επί ποδός συνέχεια για να φροντίζουν να υπάρχει φωτιά στα καζάνια που βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο, να προσέχουν τα  φλόγιστρα, να ξαφρίζουν το κρέας. Όλη νύχτα κυλάει με δουλειά, πειράγματα και κέφι που αποτελεί το κύριο συστατικό της συνταγής για ένα καλό κουρμπάνι. Το ξημέρωμα βρίσκει τους κουρμπαντζήδες να έχουν ολοκληρώσει το βράσιμο του κρέατος.

Τώρα είναι η ώρα για το ξεψάχνισμα, πρέπει δηλαδή, να αφαιρεθούν τα κόκαλα και το λίπος και το κρέας να τεμαχιστεί σε μικρά κομμάτια για να είναι έτοιμο να μοιραστεί ως πρώτος μεζές μετά το πέρας της θείας λειτουργίας.Δουλειά επίπονη και δύσκολη. Ο ζωμός που έμεινε φιλτράρεται για να είναι καθαρός από μικρά κομματάκια κόκαλου και λίπος και ξαναμπαίνει στα καζάνια για να δεχτεί σε λίγο το πλιγούρι.

Το πρωί της γιορτής

 Νωρίς το πρωί οι καμπάνες χτυπούν καλώντας τον κόσμο στη θεία λειτουργία. Αμέσως μετά, καθώς ο κόσμος βγαίνει από την εκκλησία, τα μέλη του Συλλόγου έχουν ετοιμάσει και προσφέρουν σε όλους τον πρώτο μεζέ: λίγο κρέας και ένα ποτηράκι τσίπουρο. Οι ζουρνάδες αρχίζουν να παίζουν και τα χορευτικά τμήματα του συλλόγου σέρνουν το χορό πάνω στην πλατεία, όπου όλος ο κόσμος θα μπει να χορέψει. Λέγεται μάλιστα, πως όποιος χορέψει εκείνη τη μέρα θα «βγάλει πλιά», θα γεννήσουν δηλαδή οι κότες και τα ζωντανά του.

Το πανηγύρι ξεκίνησε πια, ο κόσμος γλεντάει και όλοι περνούν για έναν καλό μεζέ και τσίπουρο στην υπαίθρια καντίνα που στήνει ο Πολιτιστικός με τους εθελοντές του για να μπορέσει να εξασφαλίσει τα απαραίτητα έσοδα. Μέσα στο κουρμπάνι, τίποτα δεν έχει χαλαρώσει, το πλιγούρι μπαίνει στα καζάνια για βράσει στο ζωμό του κρέατος και τώρα πια, χρειάζονται χέρια πολλά για να γυρνάνε συνεχώς το πλιγούρι πάνω από τη φωτιά για να μην «πιάσει».

 

‘Εξω το γλέντι συνεχίζεται χωρίς σταματημό.  Αργά το μεσημέρι, στις 3 η ώρα τα όργανα σταματούν για λίγο. Είναι η στιγμή που ο ιερέας θα ευλογήσει το κουρμπάνι για να ξεκινήσει το μοίρασμα στους κατοίκους του χωριού και σε όλους τους παρευρισκόμενους.

Ένας, ένας, με υπομονή περνούν από τον προαύλιο χώρο για να πάρουν το κουρμπάνι, κρέας και πλιγούρι. Η διανομή θα συνεχιστεί για ώρες, μέχρι να πάρει και ο τελευταίος, μέχρι να μοιραστεί όλο το κρέας, όλο το πλιγούρι. Τότε μόνο είναι η στιγμή που οι κουρμπαντζήδες θα πάρουν μιαν ανάσα, θα αφεθούν στο γλυκό ήχο του ζουρνά, στο ρυθμικό χτύπημα του νταουλιού…..

Το γλέντι θα συνεχιστεί το βράδυ στις ταβέρνες. Ένας Αη Θανάσης ακόμα πήγε καλά. Για τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου δεν τέλειωσε ακόμα, θα τελειώσει όταν όλα καθαριστούν και μπουν πάλι στη θέση τους, για να περιμένουν τον επόμενο χρόνο να τιμήσουν τον Άγιο με τον τρόπο που έμαθαν γενιά με γενιά, παππούς με εγγόνι, έτσι όπως πιάνεται το νήμα της ιστορίας, η κλωστή της παράδοσης.

Σας περιμένουμε να γιορτάσουμε και να τιμήσουμε τον Άγιο Αθανάσιο με το δικό μας μοναδικό τρόπο στο Καλαμπάκι, στις 17 & 18 Ιανουαρίου

 

Για το Δ.Σ του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Καλαμπακίου

Η Πρόεδρος

Αθανασία Π. Θεοδωρίδου

Η Γραμματέας

Παγώνα Χ. Στρατηγέλη

dramini

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Σε διάστημα τριετίας τα έργα στην σιδηροδρομική γραμμή της Θράκης

Δημοσιεύτηκε

στις

Μόνο τριτοκοσμική θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος την αντιμετώπιση το προβλήματος της σιδηροδρομικής σύνδεσης Δράμα-Αλεξανδρούπολη, που διεκόπη τον περασμένο Αύγουστο. Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να κάνουν υπομονή άλλα τρία χρόνια, έως ότου επανασυνδεθεί η γραμμή.

«Έχουν εγκριθεί κονδύλια που προορίζονται για τη συντήρηση της γραμμής στο τμήμα Δράμας – Αλεξανδρούπολης. Έχουν ανατεθεί εργολαβίες συντήρησης και επισκευής του δικτύου με χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση των έργων υπολογίζεται σε διάστημα τριετίας. Παράλληλα μελετάται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης».
Αυτό είναι μέρος της απάντησης που έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε κοινοβουλευτική ερώτηση της Ελληνικής Λύσης, με ερωτήματα: Πότε θα αποκατασταθεί οριστικά η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης; Τί συμβαίνει τους 5 τελευταίους μήνες και δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση τουλάχιστον στο τμήμα Δράμας – Αλεξανδρούπολης; Γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν εξέδωσε ανακοίνωση για την διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων της σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης από τις αρχές Οκτωβρίου και εντεύθεν;
Θυμίζουμε ότι με αιφνιδιαστική της ανακοίνωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σταμάτησε τα δρομολόγια επιβατών στον σιδηρόδρομο της Θράκης από τις 30/07/2019 κι έκτοτε τελεί σε σιγή ιχθύος για την πρόοδο (;) των όποιων εργασιών. Μάλιστα, σύμφωνα με παλιότερα ρεπορτάζ του «Χ» ούτε οι εργαζόμενοι γνωρίζουν πότε –και εάν- θα επανεκκινήσουν τα δρομολόγια του τρένου!
Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη ούτε σε 8 ώρες!
Μάλιστα, στην απάντησή του ο κος Καραμανλής γνωστοποιεί ότι με την υφιστάμενη κατάσταση για το Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, εάν γίνονταν δρομολόγια, θα χρειάζονταν πάνω από 8 ώρες!
«Ύστερα από εκτέλεση έργων στη σχετική με το θέμα περιοχή του δικτύου από τις 19/5/2019, το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη (lC91) με βάση τον πίνακα δρομολογίων μπορεί να εκτελεστεί σε 8:13’»….. «Καθώς ο χρόνος αυτός είναι πολύ μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της οδικής επιβατικής μεταφοράς, υφίσταται υποκατάσταση σε ένα τμήμα της διαδρομής, προκειμένου να εξυπηρετούνται όλοι οι επιβάτες σε χρόνο ανταγωνιστικό με τα άλλα μέσα μεταφοράς».
Συνεπώς, όπως γίνεται γνωστό στη συνέχεια της απάντησης, η σύνδεση θα συνεχιστεί με λεωφορεία, ενώ το χρονοδιάγραμμα των νέων έργων είναι… τριετίας. «Η σιδηροδρομική σύνδεση στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη διενεργείται με σιδηροδρομικούς συρμούς στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Δράμα και υποκαθίσταται στο τμήμα Δράμα – Αλεξανδρούπολη.
Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, σε συνεργασία με τον Διαχειριστή Υποδομής, Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία (ΟΣΕ ΑΕ), και τη Σιδηροδρομική Εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ εξετάζει τα στοιχεία που αφορούν την υποδομή και τη λειτουργία της συγκεκριμένης διαδρομής, προκειμένου να μειωθεί η διάρκεια μεταφοράς σε χρόνο αποδεκτό από τους μετακινούμενους και συγκρίσιμο με τα λοιπά χερσαία μέσα», αναφέρεται στην απάντηση.

πηγή sidirodromikanea

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΡΑΜΑ

253.350€ σε Καβάλα, Δράμα και Ορεστιάδα λόγω προσφυγικού

Δημοσιεύτηκε

στις

Το ποσό των 9.491.400 ευρώ εκταμιεύει άμεσα η κυβέρνηση και το προσφέρει ως «ανταποδοτικό» τέλος στους δήμους της χώρας που κατά το 2019 φιλοξένησαν μετανάστες σε ανάλογες δομές. Ανάμεσα στους 36 δήμους της Ελλάδας που υπάρχουν στη λίστα, συγκαταλέγονται και τρεις δήμοι της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, οι οποίοι συνολικά θα λάβουν το ποσό των 253.350 ευρώ.

Πρόκειται για τους δήμους Καβάλας, Δράμας και Ορεστιάδας που φιλοξένησαν 906, 368 και 415 μετανάστες αντίστοιχα (σύνολο 1689 άτομα) και με βάση την κυβερνητική απόφαση που λέει ότι κάθε δήμος αποζημιώνεται με 150 ευρώ κατ’ άτομα, τα ποσά που δικαιούνται είναι: 135.900 ευρώ ο δήμος Καβάλας, 55.200 ευρώ ο δήμος Δράμας και 62.250 ευρώ ο δήμος Ορεστιάδας.

Σύμφωνα πάντα με τη σχετική απόφαση του υπουργού μετανάστευσης Νότη Μηταράκη, τα χρήματα θα εκταμιευθούν άμεσα, ενώ για το 2020 η καταβολή του ανταποδοτικού τέλους θα γίνεται σε τριμηνιαία βάση.

Στα «όπλα» οι κάτοικοι και οι αρχές των νησιών
Το μέτρο των ανταποδοτικών τελών στους δήμους δεν κατάφερε να μετριάσει τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από την απόφαση περί επίταξης κτιρίων για τη δημιουργία κλειστών δομών φιλοξενίας μεταναστών και προσφύγων. Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε, έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων καθώς αναφέρεται σε επιτάξεις κτιρίων σε νησιά του ΒΑ Αιγαίου και ήδη η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ανακοίνωσε την  διακοπή της συνεργασίας της με την κυβέρνηση, σε ένδειξη διαμαρτυρίας και μέχρι η ΠΝΠ να ανακληθεί.

Η κυβερνητική απόφαση χαρακτηρίστηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα ως ένα «σημαντικό βήμα στο σχέδιό της να κλείσουν οι σημερινές άναρχες δομές και να δημιουργηθούν ελεγχόμενες κλειστές δομές». Επιπλέον, πάντα κατά τις δηλώσεις του κου Πέτσα, «εδώ και δύο μήνες περίπου έγινε εξαντλητικός διάλογος με τους αρμόδιους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς για τη χωροθέτηση των κλειστών δομών στα νησιά του Βορειονατολικού Αιγαίου, που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών. Ο διάλογος αυτός δεν μπορεί να διαιωνίζεται γιατί το πρόβλημα πιέζει για λύσεις και όχι για διαπιστώσεις».

Χαίνουσα πληγή οι δομές φιλοξενίας των νησιών
Και ενώ σε πολιτικό επίπεδο, οι αναταράξεις καλά κρατούν, γιατροί που δραστηριοποιούνται στους χώρους φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών στα νησιά προειδοποιούν ανοικτά πλέον για κίνδυνο εκδήλωσης πανδημίας.

Μιλώντας στον Guardian, η δρ Χάνα Ποσπισίλοβα, που είναι μία από τους εθελοντές γιατρούς στην Λέσβο, περιγράφει: «Είμαι πεπειραμένη γιατρός και έχω δει πολλούς ασθενείς στη ζωή μου, αλλά αυτό που είδα εκεί με γονάτισε. Είδα πολλά παιδιά, τα οποία ανησυχώ ότι θα πεθάνουν από ασιτία. Είδα ένα μωρό που μύριζε πολύ άσχημα, καθώς η μητέρα του δεν μπορούσε να πλύνει για εβδομάδες ολόκληρες, γιατί υπήρχε μόνο κρύο νερό και φοβόταν ότι θα πεθάνει! Υπάρχουν παιδιά ηλικίας 12 και 15 ετών που ζουν στους ελαιώνες και κυκλοφορούν ξυπόλυτα. Πολλοί έχουν ψώρα και δεν μπορούμε να τους θεραπεύσουμε, γιατί δεν υπάρχουν οι απαραίτητες συνθήκες υγιεινής. Τους λέμε να πετάξουν τα ρούχα τους, τα οποία φορούν επί μήνες ολόκληρους, αλλά μας λένε ότι είναι τα μοναδικά που έχουν! Εξέταζα 20 ανθρώπους την ημέρα και όλοι τους είχαν μια φρικιαστική ιστορία!».

xronos.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΡΑΜΑ

Βούλιαξε στα λασπόνερα το στολίδι της Δράμας | Απούσα η Δημοτική Αρχή

Δημοσιεύτηκε

στις

Με βομβαρδισμένο τοπίο μοιάζει – το πάλαι ποτέ στολίδι  της Δράμας, ο Δημοτικός Κήπος. Το φάντασμα της Ονειρούπολης πλανάται στα λασπόνερα και τα «εγκαταλελειμμένα» σπιτάκια και οι γιορτινές πανέμορφες εικόνες σβήνουν μπροστά στην αδιαφορία ή την αμέλεια ή την περιορισμένη ικανότητα των αρμοδίων και των υπευθύνων της δημοτικής αρχής.

 

 

 

 

Και μόλις αποκατασταθεί ο κήπος, θα έλθει η ανθοκομική έκθεση και άντε πάλι από την αρχή. Μήπως είναι καιρός  ο Δημοτικός Κήπος να ξαναγίνει  το στολίδι της πόλης , πριν χαθεί και το τελευταίο ίχνος αισθητικής σε αυτήν την πόλη;

dramini.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΡΑΜΑ

Δράμα | Διάρρηξη – αστραπή σε κοσμηματοπωλείο

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι κινήσεις των δραστών ήταν μελετημένες …

Με γρήγορες και μελετημένες κινήσεις έδρασαν οι άγνωστοι διαρρήκτες που «χτύπησαν» ένα κοσμηματοπωλείο στο κέντρο της Δράμας, τα ξημερώματα της Τρίτης, αλλά κατάφεραν να εξαφανιστούν πριν φτάσουν τα περιπολικά της Αστυνομίας και μάλιστα χωρίς να τους δει κάποιος!

Οι δράστες έσπασαν τις βιτρίνες του κοσμηματοπωλείου στις 4 τα ξημερώματα, άρπαξαν όσα χρυσαφικά και κοσμήματα υπήρχαν στις προθήκες χωρίς να εισβάλλουν στο εσωτερικό και στη συνέχεια μπήκαν σε ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο με το οποίο εξαφανίστηκαν. Οι κάτοικοι της περιοχής δεν είδαν πόσοι ήταν, είδαν όμως το αυτοκίνητο να απομακρύνεται με ταχύτητα και έδωσαν την περιγραφή τους στους αστυνομικούς.

Αμέσως ξεκίνησαν αναζητήσεις και ένα παρόμοιο όχημα εντοπίστηκε σε κοντινή απόσταση. Ακολούθησε καταδίωξη, αλλά στην περιοχή Κουδούνια της Δράμας οι ύποπτοι ανέπτυξαν ταχύτητα και κατάφεραν να ξεφύγουν από τα περιπολικά, ακολουθώντας κατεύθυνση προς την Θεσσαλονίκη. Η αξία της λείας τους δεν έχει υπολογιστεί ακόμη.

protothema

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Social

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ