Connect with us

AUTOMOTO

Τι προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης για τα τέλη κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Δεν υπάρχει περίπτωση καμία κυβέρνηση να μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας στα παλιά αυτοκίνητα, καθώς στην Ευρώπη επικρατεί η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ξεκαθαρίζοντας ότι φέτος δεν θα υπάρξει αλλαγή των τελών κυκλοφορίας.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ο υπουργός τόνισε ότι «αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δώσουμε φορολογικά κίνητρα για να ανανεωθεί ο στόλος των αυτοκινήτων που στην Ελλάδα πλησιάζει τα 15 χρόνια, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι οκτώ χρόνια.

Θα πρέπει, πρόσθεσε, αυτοκίνητα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έστω και λίγο μεταχειρισμένα, να μην έχουν τους σημερινούς δασμούς. Όπως είπε, τα κίνητρα αυτά θα δοθούν μέσα στον επόμενο χρόνο.

Αναφερόμενος στο αν θα υπάρξει υποχρέωση για χειμερινά ελαστικά στα αυτοκίνητα, ο κ. Καραμανλής είπε ότι δεν «είπαμε για υποχρεωτικά χειμερινά ελαστικά», τονίζοντας όμως ότι αλυσίδες στα αυτοκίνητα υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα. Όπως είπε, πρόθεση είναι να επιβάλλονται τα ελαστικά αυτά, όταν έχουμε ακραία καιρικά φαινόμενα. Και τα επιβατικά αυτοκίνητα που θέλουν να κυκλοφορούν στους πέντε εθνικούς δρόμους όταν υπάρχει πρόβλεψη για ακραία καιρικά φαινόμενα, θα πρέπει να έχουν χιονολάστιχα, είπε ο υπουργός.

 

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

AUTOMOTO

Πώς το Όσλο ελαχιστοποίησε τα τροχαία ατυχήματα

Δημοσιεύτηκε

στις

Τώρα που ο χειμώνας μετράει αντίστροφα και ο καιρός θα αρχίσει να φτιάχνει, παραδοσιακά ο Έλληνας οδηγός χρησιμοποιεί περισσότερο το αυτοκίνητό του, καθώς βάζει στον εβδομαδιαίο προγραμματισμό του κάποια κοντινά ή μακρινά ταξίδια. Αυτό έχει ως συνέπεια περισσότερες ώρες στο τιμόνι, άρα περισσότερες πιθανότητες για ατυχήματα.

Το κύριο μέλημα των αρχών είναι να μηδενιστούν τα ατυχήματα. Αυτό θα ήταν το ιδανικότερο για όλους, αλλά φαντάζει απίθανο. Μπορούν να περιοριστούν όμως σε σημαντικό βαθμό, αν εφαρμοστούν μέτρα όπως τα αντίστοιχα που εφαρμόζονται εδώ και πολλές δεκαετίες στο Όσλο, που σήμερα είναι η ασφαλέστερη ευρωπαϊκή πόλη για την οδήγηση.

Έτσι από τους 41 νεκρούς από τροχαία συμβάντα το 1975, το 2019 υπήρξε μόλις ένας νεκρός και αυτός ήταν ενήλικας οδηγός, του οποίου το αυτοκίνητο έπεσε σε έναν φράκτη τον περασμένο Ιούνιο. Αυτό σημαίνει ότι στην πόλη με πληθυσμό 673.000 ανθρώπων, δεν σκοτώθηκε κανένας πεζός, κανένα παιδί και κανένας ποδηλάτης.

Επίσης, σε εθνικό επίπεδο, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα είχε θετική τάση μέχρι το 1970, όταν σκοτώθηκαν στους δρόμους 560 σκανδιναβοί πολίτες. Η τάση αυτή, μετά την εφαρμογή από την κυβέρνηση μιας σειράς από μέτρα, μέχρι και πέρσι ήταν πτωτική. Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μειώθηκε σχεδόν κατά το ήμισυ την τελευταία δεκαετία. Έτσι όταν το 2010 είχαν χάσει τη ζωή τους 210 άνθρωποι, το 2019 υπήρχαν μόνο 110 νεκροί.

Ο λόγος του περιορισμού των ατυχημάτων οφείλεται κυρίως στα λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο του Όσλο και τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας, ενώ υπάρχει πάντα στο μυαλό των πολιτών η φράση «δημιουργούμε ένα οδικό δίκτυο, στο οποίο δεν θα σκοτώνεται και δεν θα τραυματίζεται σοβαρά κανείς». Και αυτό «κατακτήθηκε» μέσα από την διαφημιστική καμπάνια που εφαρμόστηκε από τα μέσα ενημέρωσης.

Ο κίνδυνος ατυχημάτων μεταξύ αυτοκινητιστών και ποδηλατών έχει μειωθεί σημαντικά, γιατί διαχωρίστηκε στους δρόμους το πεδίο δράσης κάθε ξεχωριστής ομάδας, χωρίς να παραβιάζεται το συγκεκριμένο πεδίο από κανέναν. Έτσι ο ποδηλάτης κινείται αποκλειστικά στη λωρίδα του, αλλά και ο οδηγός του αυτοκινήτου σέβεται και προσέχει τους ποδηλάτες στον δρόμο. Το ίδιο ισχύει και για τα σημεία που κυκλοφορούν μικρά παιδιά και αθλητές, ενώ υπάρχει μεγάλη αστυνόμευση γύρω από σχολικές εγκαταστάσεις.

Με θέσπιση μέσου όρου για τα όρια ταχύτητας, με επιπλέον κάμερες, με αυστηρή αστυνόμευση και με τη μείωση της παρουσίας αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης του Όσλο, η κυβέρνηση κατάφερε να περιορίσει τα τροχαία ατυχήματα.

Μετά από αυτά τα μέτρα, το Όσλο έγινε πιο φιλικό για τους πολίτες του, πιο ανθρώπινη πόλη και πολύ πιο φιλική για τους ποδηλάτες και τους επισκέπτες. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του συμβούλου επικοινωνίας του νορβηγικού συμβουλίου για την οδική ασφάλεια, Trygg Trafikk, ο οποίος αναφέρει, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ πως: «Ο κίνδυνος ατυχημάτων μεταξύ αυτοκινητιστών και ποδηλατών έχει μειωθεί. Όσο περισσότερο διαχωρίζεις τις διαφορετικές ομάδες που κυκλοφορούν στον δρόμο, τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Επίσης υπάρχει χαμηλότερο όριο ταχύτητας σε αρκετούς δρόμους της σκανδιναβικής πρωτεύουσας».

Το 2015, το Όσλο ξεκίνησε προσπάθεια να μην επιτρέπεται η χρήση των δρόμων στο κέντρο του από οχήματα ιδιωτών. Έτσι δημιουργήθηκαν 60 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων. Παράλληλα δόθηκε τεράστια ώθηση στα μέσα μεταφοράς, ενώ βελτιώθηκε το περιβάλλον διαβίωσης των πολιτών στο κέντρο.

Το Όσλο κατήργησε τις θέσεις στάθμευσης και στη θέση τους δημιουργήθηκαν εστιατόρια, υπαίθρια θέατρα κ.λ.π. Όλο αυτό για να αποθαρρύνει τους πολίτες και τους επισκέπτες να επισκεφθούν την πόλη με το αυτοκίνητό τους. Μέτρα που δύσκολα μπορούν να εφαρμοστούν σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, όμως όπως δείχνουν τα αποτελέσματα είναι ικανά να περιορίσουν σε μεγάλο βαθμό τα τροχαία ατυχήματα.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα | Τον Απρίλιο η απάντηση για τη συνεργασία με την Volkswagen, τι ισχύει με τη Θάσο

Δημοσιεύτηκε

στις

Το χρονοδιάγραμμα για το αποτέλεσμα της μελέτης σκοπιμότητας και μία ενδεχόμενη επιτυχή έκβασή της ως προς την επένδυση της Volkswagen στην Ελλάδα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, μέσα στους επόμενους δύο μήνες, περίπου στις αρχές Απριλίου, ανέφερε ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης. «Τότε θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε τον τρόπο που θα επιλεγεί το νησί και ποιο θα είναι», σημείωσε.

Μιλώντας σήμερα το πρωί στην εκπομπή «Απευθείας» της ΕΡΤ1, ο κ. Φραγκογιάννης έδωσε την εικόνα για τις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και καιρό, όπως επίσης και για το πρώτο απτό βήμα που πραγματοποιήθηκε προχθές με την επιτόπια έρευνα για την εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας- χρόνο, κόστος, προϋποθέσεις του project- με κλιμάκιο στελεχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε ένα από τα νησιά που εξετάζονται, τη Θάσο.

Ειδικότερα, ο επικεφαλής της οικονομικής διπλωματίας εξήγησε ότι αυτή η μελέτη γίνεται σε συντονισμό με τα συναρμόδια υπουργεία και ενόψει του σχετικού νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, θέματα υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας, που πρόκειται να καταρτιστεί από το υπουργείο Ενέργειας, καθώς αυτό είναι στις προτεραιτότητες της κυβέρνησης.

«Κάνουμε πράξη αυτό που υποσχεθήκαμε: Να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε επενδυτικό προορισμό», τόνισε. Ειδικότερα για τη Volkswagen επισήμανε ότι «έχουμε αποκτήσει μία πολύ καλή σχέση», αναφέροντας τη σημασία που έχει μία σχέση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης, πράγμα που έχουμε κατακτήσει, όπως είπε, καθώς πληρούμε τις βασικές προυποθέσεις- αγορά, πολιτική σταθερότητα, οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή- γι’ αυτό και υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα από πολλές χώρες, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κϊνα κλπ, με τις οποίες έχουμε συζητήσεις.

ρωτηθείς σχετικά, ο κ. Φραγκογιάννης μίλησε για την πρόσφατη επίσημη επίσκεψή του με κυβερνητικό κλιμάκιο στο Τόκιο, με στόχο -όπως υποστήριξε- τη σύσφιξη των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, καθώς και τις προοπτικές για οικονομική συνεργασία που αναπτύχθηκαν σε σημαντικές συζητήσεις με κυβέρνηση και επενδυτικούς κολοσσούς της Ιαπωνίας. Σε αυτό το πλαίσιο υπογράμμισε τη σημασία που έχει το επόμενο βήμα, ώστε με σκληρή δουλειά να μετατραπούν από ελληνικής πλευράς οι δυνητικές ευκαιρίες σε πραγματικότητα.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Hyundai Kona Hybrid | Ενισχύεται η δημοφιλής γκάμα με SUV φιλικό προς το περιβάλλον

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Hyundai ενισχύει τη δημοφιλή γκάμα του Kona με την έκδοση Kona Hybrid που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών για πιο πολλά SUV με φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά. Το υβριδικό Kona προσφέρει ένα αποδοτικό πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης και διαθέτει σειρά τεχνολογικών προσθηκών και ενισχύσεων, στις οποίες περιλαμβάνονται οι προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας BlueLink, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης SmartSense, καθώς και προηγμένες λειτουργίες infotainment.

Το Kona, που έχει πάρει το όνομά του από την εξωτική περιοχή Kona στο μεγάλο νησί της Χαβάη, ξεκίνησε αρχικά το 2017 ως το πρώτο compact SUV της μάρκας στην Ευρώπη. H κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε επίσης, το Kona Electric, το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό compact SUV, ενώ  παρουσίασε μια περιορισμένης παραγωγής ειδική έκδοση, το Kona Iron Man.

Κινητήρας

Το Kona Hybrid κινείται από τον 1.6 GDI της γενιάς Kappa, έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και μέγιστη απόδοση 105 ίππων και 147 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 43,5 ίππους (32 kW) και μέγιστη ροπή 170 Nm. Παράλληλα, η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,56 kWh προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά φόρτισης και εκφόρτισης, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση και επιτρέποντας την ταχεία ανάκτηση ενέργειας. Η συνδυαστική ισχύς των 141 ίππων και των έως και 265 Nm ροπής, εξασφαλίζει ότι το υβριδικό SUV προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης.

Τεχνολογικές εξελίξεις

Το υβριδικό Kona διαθέτει BlueLink, ένα διασυνδεδεμένο σύστημα που χρησιμοποιεί ενσωματωμένη τηλεματική προκειμένου να επιτρέπει στους οδηγούς να κλειδώνουν ή να ξεκλειδώνουν από απόσταση το αυτοκίνητό τους μέσω μιας εφαρμογής smartphone.

Το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Audio Video (AVN) παρέχει ένα μεγάλο εύρος χρήσιμων πληροφοριών στην οθόνη αφής 10,25 ιντσών και διαθέτει φωνητική αναγνώριση βασισμένη σε Cloud σε έξι γλώσσες (μόνο σε συνδυασμό με Blue Link). Η εμφάνιση της οθόνης μπορεί να προσαρμοστεί καθώς υπάρχουν δύο εκδοχές αρχικής οθόνης και η δυνατότητα επεξεργασίας των εμφανιζόμενων γραφικών στοιχείων και εικονιδίων.

Στο στάνταρ σύστημα διασύνδεσης οι πελάτες επωφελούνται από το Display Audio προκειμένου να κάνουν mirroring (αναπαραγωγή του περιεχομένου οθόνης του smartphone τους) στην οθόνη 7 ιντσών μέσω του Android Auto και του Apple CarPlay.

Επιπλέον, όταν οι πελάτες επιλέγουν την πλοήγηση, διαθέτει και τις υπηρεσίες Hyundai Live. Οι οδηγοί λαμβάνουν πενταετή δωρεάν συνδρομή για την συγκεκριμένη λειτουργία, η οποία παρέχει ενημερωμένες στο λεπτό πληροφορίες σχετικά με τον καιρό, την κυκλοφορία, την ύπαρξη καμερών ελέγχου ταχύτητας (όπου επιτρέπεται νόμιμα), τα πιο κοντινά πρατήρια καυσίμων με ενημέρωση σχετικά με την τοποθεσία και τις τιμές τους, τις δυνατότητες στάθμευσης στο δρόμο ή σε πάρκινγκ, ζωντανή ενημέρωση για τους πιο κοντινούς αντιπροσώπους της μάρκας και ζωντανή αναζήτηση POI.

Η δυνατότητα διασύνδεσης ολοκληρώνεται με το προαιρετικό head up display τύπου combiner, που προβάλλει πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτό επιτρέπει την ταχύτερη επεξεργασία των πληροφοριών από τον τελευταίο, που παράλληλα διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο.

Για να διασφαλιστεί ότι τα τηλέφωνα των επιβατών είναι πάντα φορτισμένα, το  Kona Hybrid παρέχει προαιρετικά ασύρματη φόρτιση smartphones (σύμφωνα με το πρότυπο Qi).

Αναβαθμισμένος εσωτερικός σχεδιασμός

Παράλληλα με τα χαρακτηριστικά άνεσης και ευκολίας, το νέο Kona έχει το δικό του αποκλειστικό χρωματικό πακέτο εσωτερικού διακόσμου. Αυτό αποτελείται από λευκές πινελιές στα περιβλήματα των αεραγωγών και το πλαίσιο γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων, καθώς και από γυαλιστερά μαύρα στοιχεία στις λαβές των θυρών, το τιμόνι και το εσωτερικό των αεραγωγών, καθώς από και γκρι στοιχεία ψηλά. Οι βασικές εκδόσεις διαθέτουν καθίσματα με επενδύσεις από μαύρο ύφασμα με λευκές ραφές, ενώ οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν μαύρα δερμάτινα καθίσματα με λευκά στοιχεία τύπου σωλήνα ή μαύρα δερμάτινα καθίσματα με λευκές ραφές.

Εκτός από το αποκλειστικό άσπρο- μαύρο πακέτο χρώματος που είναι στάνταρ, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ και άλλων τριών χρωματικών πακέτων: πορτοκαλί, lime και κόκκινο. Τα έγχρωμα στοιχεία υπάρχουν στα περιβλήματα των αεραγωγών, γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων, στο μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα και τις ραφές στα καθίσματα και το τιμόνι. Όλες οι χρωματικές επιλογές εσωτερικού συνδυάζονται με μαύρη οροφή, ενώ οι Lime and Red είναι διαθέσιμες και με έγχρωμες ζώνες ασφαλείας καθώς και με μαύρα γυαλιστερά στοιχεία στις χειρολαβές στις πόρτες και στο τιμόνι.

Το υβριδικό μοντέλο διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά για τη μέγιστη άνεση των επιβατών, όπως: (προαιρετικό) θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα με (προαιρετικό) εξαερισμό 3 επιπέδων, καθώς και ένα σύστημα θέρμανσης επίσης 3 επιπέδων και (προαιρετικά) πίσω θερμαινόμενα καθίσματα.

Εμφάνιση

Η σχεδίαση ακολουθεί τον χαρακτήρα των Kona και Kona Electric. Στο εμπρός μέρος του υπάρχει η χαρακτηριστική μάσκα Cascading Grille της Hyundai, ενώ οι προβολείς είναι διαθέσιμοι και με φουλ LED. Εκτός από την απόχρωση λανσαρίσματος BlueLagoon με μαύρη οροφή, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πολλών διαφορετικών χρωματικών συνδυασμών προκειμένου να προσαρμόσουν την εικόνα του αυτοκινήτου στο προσωπικό τους στυλ. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο νέας και αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Η μια είναι διαθέσιμη στην στάνταρ διάσταση των 16 ιντσών και η άλλη στο προαιρετικό μέγεθος των 18 ιντσών.

Αναβαθμισμένο πακέτο ασφάλειας

Για άνετη και ασφαλή οδήγηση ο εξοπλισμός διαθέτει το ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογίας Smart Sense της Hyundai. Αυτό το σύστημα υποβοήθησης παρακολουθεί συνεχώς το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο προκειμένου να προστατεύσει τους οδηγούς από πιθανούς κινδύνους ενώ κινούνται στο δρόμο.

Το συγκεκριμένο πακέτο ασφάλειας περιλαμβάνει Προειδοποίηση Μετωπικής Σύγκρουσης και Βοήθεια Αποφυγής με Δυνατότητα Ανίχνευσης Πεζών και Ποδηλάτων (Front Collision Warning and Avoidance Assist with pedestrian and cyclist detectionability).

Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν το προαιρετικό Smart Cruise Control (SCC) με Stop & Go. Αυτό είναι πολύ πιο εξελιγμένο σε σχέση με τα στάνταρ συστήματα διατήρησης σταθερής ταχύτητας, καθώς ενσωματώνει προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το αυτόματο φρενάρισμα. Χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ τοποθετημένους μπροστά προκειμένου να διατηρεί μια σταθερή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα με αυτόματη επιτάχυνση και επιβράδυνση.

Εάν υπάρχει στάση, το σύστημα Stop & Go φρενάρει το αυτοκίνητο μέχρι να ακινητοποιηθεί και στη συνέχεια, μόλις ο δρόμος απελευθερωθεί, το επιταχύνει και πάλι μέχρι την επιθυμητή ταχύτητα. Εάν το αυτοκίνητο σταματήσει για περισσότερα από τρία δευτερόλεπτα, ο οδηγός πρέπει να ενεργοποιήσει ξανά το σύστημα, είτε μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι ή με το σύντομο πάτημα του πεντάλ γκαζιού.

Το προαιρετικό Lane Following Assist λειτουργεί παράλληλα με το SCC με το Stop & Go για την μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνση του οδηγού. Έτσι διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο μιας λωρίδας κυκλοφορίας, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ασφαλής μετακίνηση και στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των ωρών αιχμής. Εν τω μεταξύ το προαιρετικό και έξυπνο Speed Limit Warning (Προειδοποίηση Ορίου Ταχύτητας) χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και τις πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης για την αναγνώριση των πινακίδων ορίου ταχύτητας και την απεικόνιση αυτών των ορίων αλλά και της απαγόρευσης προσπέρασης σε πραγματικό χρόνο. Οι πρόσθετες επιλογές περιλαμβάνουν Blind-Spot Collision Warning (Προειδοποίηση Σύγκρουσης Τυφλού Σημείου) και Rear Cross-Traffic Collision Warning (Προειδοποίηση Πίσω Σύγκρουσης Κάθετης Κίνησης), ενώ είναι στάνταρ τα Driver Attention Warning (Προειδοποίηση Συγκέντρωσης Οδηγού), Lane Keeping Assist (Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας) και High Beam Assist (Υποβοήθηση Λειτουργίας Προβολέων).Διατίθεται ακόμα Electronic Parking Brake (EPB ή Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Χειρόφρενο) που ενεργοποιείται από διακόπτη.

Σύστημα υποβοήθησης οδήγησης ECO

Το υβριδικό Kona με το σύστημα πλοήγησης AVN (Audio Video) και οθόνη 10,25 ιντσών είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ECO-Driving Assist System (ECO-DAS) που βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου. Ο ενσωματωμένος Coasting Guide (οδηγός κίνησης) αναλύει πληροφορίες οδικής κυκλοφορίας από το σύστημα πλοήγησης για να ειδοποιήσει τον οδηγό για τυχόν καθυστερήσεις (π.χ. αλλαγή κατεύθυνσης, διασταυρώσεις, έξοδοι αυτοκινητοδρόμων). Το χαρακτηριστικό αυτό έχει ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την ελαχιστοποίηση της χρήσης των φρένων. Ο Coasting Guide (οδηγός κίνησης) μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν έχει επιλεγεί η λειτουργία Eco και σε ταχύτητες μεταξύ 40 και 160 χλμ./ ώρα.

Το Eco-DAS είναι επίσης εξοπλισμένο με το σύστημα Predictive Energy Management (Προγνωστική Διαχείριση Ενέργειας), που διαχειρίζεται τη φόρτιση και την εκφόρτιση της μπαταρίας σε ανηφόρες και κατηφόρες για τη μεγιστοποίηση της χρήσης της. Όταν σε μια διαδρομή υπάρχει ανωφέρεια και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι χαμηλό, το σύστημα αυξάνει ελαφρώς τη λειτουργία του κινητήρα προκειμένου να προφορτίσει την μπαταρία πριν την ανηφόρα. Αυτό εξασφαλίζει ότι, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να βοηθήσει στην άνοδο και έτσι να ελαχιστοποιηθεί η μη αποτελεσματική χρήση του κινητήρα βενζίνης στην ανηφόρα βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου. Εάν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη, το σύστημα αυξάνει το επίπεδο εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα πριν από την κατηφόρα, προκειμένου και πάλι να ελαχιστοποιηθεί η κατανάλωση καυσίμου. Στη συνέχεια, η ηλεκτρική ισχύς ανακτάται στην κατηφόρα με το φρενάρισμα με ανάκτηση.

Oδηγικά χαρακτηριστικά – Τιμή

Χάρη στα δυναμικά χαρακτηριστικά και την απόδοση του κινητήριου συνόλου, οι οδηγοί μπορούν να απολαύσουν το fun to drive ενός ποιοτικού αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Μετακινώντας τον επιλογέα προς τα αριστερά, επιλέγουν την λειτουργία Sport, ενώ τα paddles στο τιμόνι χρησιμεύουν στην χειροκίνητη επιλογή των σχέσεων.

Τέλος, οι τιμές διάθεσης είναι 23.990  € (Premium), 25.090  € (Premium Plus) και 27.090  € (Distinctive)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας
Τύπος KAPPA 1.6 ATKINSON GDI
Χωρητικότητα 1,580 κ.εκ.
Διάμετρος Χ Διαδρομή 72 X 97 χλστ
Συμπίεση 13.0
Ισχύς 105 ίπποι @ 5,700 Σαλ
Ροπή 147 Nm @ 4,000 σαλ

 

Ηλεκτροκινητήρας
Τύπος Permanent Magnet Synchronous Motor
Μέγιστη Ισχύς 32 kW / 43.5 ίπποι
Μέγιστη Ροπή 170 Nm
Μπαταρία
Τύπος Lithium-Ion Polymer
Χωρητικότης (kWh) 1.56 kWh
Ισχύς εξόδου (kW) 42 kW
Τάση (V) 240 V

 

Επιδόσεις
Μέγιστη Ταχύτης 160
0-100 χλμ/ώρα επιτάχυνση 11.2 (16’’) / 11.6 (18’’)
Μικτή Κατανάλωση (λτ/100 χλμ) 3.9 (16”) / 4.3 (18”)
Εκπομπές CO2 (γρ/χλμ) 90 (16”) / 99 (18”)

 

Κιβώτιο Ταχυτήτων
Αυτόματο Διπλού Συμπλέκτη 6 σχέσεων

 

Κλιμάκωση Ταχυτήτων
KAPPA 1.6 ATKINSON GDI / 6 DCT
1st 3.867
2nd 2.217
3rd 1.371
4th 0.930
5th 0.956
6th 0.767
Όπισθεν 5.351
Τελική Σχέση 4.188 / 3.045 (1ST-4TH / 5TH – Όπισθεν)

 

 

Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα Macpherson με αμορτισέρ αερίου
Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων με αμορτισέρ αερίου

 

Σύστημα Διεύθυνσης
Τύπος Κορώνα & Πηνίο
Εύρος λειτουργίας 2.5 στροφές από άκρη σε άκρη
Ακτίνα στροφής 5.3 μ. (ελάχιστη)
Σχέση κορώνας – πηνίου 13.4

 

Φρένα
Εμπρός (Διάμετρος) 305 χλστ
Πίσω (Διάμετρος) 284 χλστ
Πρόσθετα συστήματα ABS+ESC STD (+FCA)

 

Τροχοί Ελαστικά
Αλουμινένιες ζάντες 16’’ 205 / 60R16
Αλουμινένιες ζάντες 18’’ 225 / 45R18

 

Εξωτερικές Διαστάσεις (χλστ) – Βάρος – Αεροδυναμική

Ολικό μήκος 4,165
Ολικό πλάτος 1,800
Ολικό ύψος 1,550 (1,565)
Μεταξόνιο 2,600
Απόσταση από το έδαφος 170
Βάρος (κιλά) 1,376 ~ 1,453
Αποσκευές (λίτρα) 361 – 1.143
Ρεζερβουάρ καυσίμου (λίτρα) 38
Αεροδυναμικός συντελεστής (Cd) 0.31

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Βραβείο συνδεσιμότητας για το νέο Opel Corsa

Δημοσιεύτηκε

στις

Το νέο Opel Corsa απέσπασε ένα ακόμα βραβείο. Αυτή τη φορά, τα περιοδικά Auto Bild και Computer Bild του απένειμαν το «Connected Car Award 2019».

Το Corsa προσφέρει την καλύτερη συνολική συνδεσιμότητα στην κατηγορία του. Οι αναγνώστες των δύο περιοδικών του «ειδικού τύπου» ψήφισαν και επέλεξαν την 6η γενιά του bestseller της Opel ως νικητή στην κατηγορία μικρών και συμπαγών αυτοκινήτων.

Ο CEO της Opel, Michael Lohscheller, παρέλαβε το βραβείο εχθές στο Adam Opel Haus (Rüsselsheim), από τον αναπληρωτή αρχισυντάκτη του Auto Bild, Tomas Hirschberger.

Σχολιάζοντας την ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων infotainment και επιλογών συνδεσιμότητας, εκπρόσωπος του Auto Bild δήλωσε: «Το νέο Corsa περιλαμβάνει σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall. Λειτουργία πλοήγησης και οθόνη αφής επτά ιντσών και λαμβάνει πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο μέσω της υπηρεσίας Live Navigation του OpelConnect».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Social

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ