Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι προβλέπει η τελική ρύθμιση των 120 δόσεων της Εφορίας

Χωρίς κόφτες και εισοδηματικά κριτήρια θα μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων της Εφορίας οι φορολογούμενοι με ετήσιο εισόδημα έως 10.000 ευρώ.

Με την ευνοϊκή αυτή παράμετρο για τους οφειλέτες με χαμηλά εισοδήματα το υπουργείο Οικονομικών κλειδώνει τις διατάξεις της νέας έκτακτης ρύθμισης οφειλών προς την Εφορία η οποία εντός των ημερών παίρνει το δρόμο προς τη Βουλή για να ψηφισθεί εντός της Μεγάλης Εβδομάδας.

Το σχέδιο της ρύθμισης το οποίο βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία προβλέπει μεταξύ άλλων τα εξής:

1. Κριτήρια: Η ρύθμιση θα συνοδεύεται μόνο με εισοδηματικά κριτήρια. Οφειλέτες με εισοδήματα έως 10.000 ευρώ θα εντάσσονται στη ρύθμιση χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο κόφτης του εισοδήματος. Το κριτήριο του εισοδήματος θα ενεργοποιείται για τους οφειλέτες με εισοδήματα που υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ.

2. Δόσεις: Ο αριθμός των δόσεων θα ξεκλειδώνει ανάλογα με το ύψος της οφειλής αλλά και το ύψος του ετήσιου εισοδήματος εφόσον αυτό υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ.  Για παράδειγμα φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 15.000 ευρώ και οφειλή στην Εφορία 10.000 ευρώ, θα μπορεί να εξοφλήσει το χρέος του σε 100 δόσεις των 100 ευρώ δηλαδή να διαθέτει το 8% του εισοδήματός του το χρόνο για να αποπληρώσει το χρέος τους προς την Εφορία.

Όσο αυξάνεται το εισόδημα τόσο θα αυξάνεται και το ποσοστό της ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής και θα μειώνεται ο αριθμός των δόσεων. Δηλαδή ένας φορολογούμενος με εισόδημα 20.000 ευρώ που χρωστά 8.000 ευρώ, υπολογίζεται ότι θα μπορεί να δίνει το 12% του εισοδήματός ή  2.400 ευρώ το χρόνο για να εξοφλήσει τμηματικά την οφειλή του. Στην περίπτωση αυτή το χρέος θα εξοφληθεί σε  40 μηνιαίες δόσεις ή σε τρία χρόνια και τέσσερις μήνες. Η ελάχιστη μηνιαία δόση θα κινείται μεταξύ 25 – 30 ευρώ με μέγιστο αριθμό τις 120.

3. Κριτήριο τα προστατευόμενα μέλη: Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος έχει εξαρτημένα μέλη στην οικογένεια του, το ποσοστό εξόφλησης της οφειλής ανάλογα με το ετήσιο εισόδημα θα περιορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών.

4. Επιτόκιο ρύθμισης:  Το ετήσιο επιτόκιο ορίζεται στο 8,76%.

5. Εκπτώσεις: Προβλέπεται διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής. Επίσης θα κουρευτεί το 95% των οφειλών από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση.

6. Τρέχουσες φορολογικές οφειλές: Οι φορολογούμενοι θα μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων μόνο υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν εξοφλήσει ή ρυθμίσεις τις οφειλές του πρώτου τετραμήνου του 2019. Δηλαδή έχουν εξοφλήσει τον ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, φόρο μισθωτών υπηρεσιών κλπ.

7. Οφειλές που ρυθμίζονται: Στη ρύθμιση θα μπορούν να ενταχθούν οφειλές που βεβαιώθηκαν μέχρι και το τέλος του 2018. Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν περιθώριο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου για να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση της εφορίας.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en