Σε μία άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη, κυρίως στα εθνικά θέματα, προχώρησε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης) Θόδωρος Καράογλου στον ΑΝΑΛΥΤΗ.
Επισκεφτήκατε την Καβάλα κ. Καράογλου, καταγράψατε τα προβλήματα, ποια είναι η επόμενη μέρα ;
Αυτό που είναι πιο σημαντικό σε κάθε περιοχή είναι οι παραγωγικές μονάδες οι οποίες παράγουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Θέλω να δω Ποιος είναι ο Παλμός της αγοράς, πως εξελίσσονται τα πράγματα στον τομέα αυτό γιατί για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αυτό είναι το στοίχημα. Να επανεκκινήσουμε την οικονομία να ξαναπάρει μπροστά ο τροχός της οικονομίας να πετύχουμε Αυτό που είναι το ζητούμενο πού είναι η ανάπτυξη και όταν λέμε ανάπτυξη δεν εννοούμε Γενικώς και αορίστως ένας αφηρημένος όρος αλλά μία ανάπτυξη η οποία θα διαχέεται στην κοινωνία και η οποία θα αφορά τον μέσο Έλληνα πολίτη, να δει την οικονομική του κατάσταση να βελτιώνεται, να μπορεί να βρει δουλειά αυτός, τα παιδιά του και να μην αναγκάζεται να βρει δουλειά στο εξωτερικό όπου μέρα με την μέρα θα βελτιώνεται η καθημερινότητα του και η ποιότητα ζωής του. Από την πρόσφατη επίσκεψη μου στην Καβάλα έμαθα λεπτομερώς τα προβλήματα της περιοχής και όπως μου τα περιέγραψαν και οι τοπικοί φορείς.
Πως μπορεί να αναβαθμιστεί η περιοχή της Καβάλας μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ
Είναι γεγονός ότι το 2020 έχουμε το σχεδιασμό του νέου ευρωπαϊκού προγράμματος, του νέου κοινοτικού Πλαισίου στήριξης που θα αφορά τα χρόνια 2021-2027. Άρα λοιπόν είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχουμε μία προετοιμασία και ως χώρα, διεκδικώντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσό γίνεται από το νέο χρηματοδοτικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και ως φορείς κάθε περιοχής. Εκτιμώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό να κινητοποιήσουμε όλους τους φορείς, το κράτος με τις υπηρεσίες του, την αυτοδιοίκηση με τις υπηρεσίες τους σε διάφορες μορφές : Περιφέρεια περιφερειακές ενότητες, τους δήμους έτσι ώστε να έχουμε την ωριμότητα που χρειάζεται σε επίπεδο μελετών για την επόμενη μέρα με το που θα εγκριθεί εντός του 2020 η νέα προγραμματική περίοδος 2021-2027 και θα ξέρουμε το πόσο και πώς γίνεται η κατανομή του ποσού για κάθε τομέα ευθύνης του καθενός να είμαστε έτοιμοι να καταθέτουμε τις μελέτες μας που θα έχουν και ωριμότητα για να μπορούν να ξεκινήσουν τα έργα.
Ένα από τα στοιχήματα που έχουμε βάλει είναι να μη χαθεί ούτε μισό ευρώ από την νέα περίοδο και θεωρούμε πως αν έχουμε κάνει την κατάλληλη προετοιμασία θα το πετύχουμε αυτό. Έτσι για παράδειγμα στην περιοδεία που έκανα πριν από λίγες ημέρες στους νόμους Ροδόπης και Έβρου διαπίστωσα και ήταν κοινή συνισταμένη όλων των δημάρχων που συνάντησα ότι υπάρχει ένα πρόβλημα από τη σχέση με την έλλειψη τεχνικών μελετών, ωριμότητας ελληνικών μελετών γιατί απλά επειδή δεν έχουν το τεχνικό προσωπικό που χρειάζεται. Ήδη κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό και θα το αντιμετωπίσει όχι με τη λογική των μόνιμων δημοσίων υπαλλήλων που θα προσληφθούν στις τεχνικές υπηρεσίες που μπορεί να τραβήξει πάνω από 2 και παραπάνω χρόνια η προκήρυξη αλλά μπορεί να το αντιμετωπίσει μέσα από την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης, μέσω των Π.Ε.Δ και μέσα από το Τεχνικό Επιμελητήριο.
Ποια η άποψη σας για τις Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμένων Καβάλας και Αλεξανδρούπολης ;
Καταθέτω την προσωπική μου εμπειρία που είναι από τη Θεσσαλονίκη. Στη Θεσσαλονίκη ξέρετε ιδιωτικοποιήθηκε το λιμάνι, τρεις όμιλοι εταιριών έχουν συνεργαστεί για να πάρουν το 100% του οργανισμού λιμένος Θεσσαλονίκης και ιδιωτικοποιήθηκε το αεροδρόμιο, μιας και είναι ένα από τα 14 αεροδρόμια που πήρε η μεγάλη Γερμανική εταιρεία Fraport. Θέλω να σας πω ότι τα έργα τρέχουν με τέτοιους ρυθμούς όπου δεν μπορούσαμε να τα διανοηθούμε. Για παράδειγμα στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης υπήρχε ένας αεροσταθμός 10.000 τετραγωνικών που έγινε πριν από πολλά χρόνια περισσότερα από 40 χρόνια και που είχε προδιαγραφές για να εξυπηρετεί έως 2 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Το 2019 το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης υποδέχτηκε 9.000.000 επιβάτες, καταλαβαίνετε λοιπόν ότι το νούμερο ήταν 4,5 φορές πάνω από αυτό που είχε γίνει ο αεροσταθμός. Από τότε που μπήκε η Γερμανική Ιδιωτική εταιρία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το πρώτο κομμάτι της επέκτασης του αεροσταθμού + 26 χιλιάδες τετραγωνικά.
Το αυτό συμβαίνει και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκεί που συζητούσαμε χρόνια ολόκληρα για το πώς θα γίνει η εκβάθυνση, πως θα ολοκληρώσουμε την περίφημη έκτη προβλήτα, ήδη τα έργα έχουν ξεκινήσει με σαφέστατο χρονοδιάγραμμα και αυτό είναι το σημαντικό πλεονέκτημα που έχουν οι ιδιωτικοποιήσεις. Ο ιδιώτης που είναι λογικό να έχει ως βασικό σκοπό να επενδύσει για να βγάλει κέρδη κοιτάει να κάνει όσο πιο γρήγορα μπορεί τα απαιτούμενα έργα ούτως ώστε έργα να μεγαλώσει η απόδοση της επένδυσης του. Και αυτό φαντάζομαι ότι θα γίνει την επόμενη μέρα και στο Λιμάνι της Καβάλας αλλά και στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Συμφωνία των Πρεσπών, φοβάστε αλυτρωτικές βλέψεις από την γειτονική χώρα ;
Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στα Σκόπια, προφανώς αν έχουμε αλλαγή κυβέρνησης στις 12 Απριλίου και έχουμε το VMR-O στην εξουσία προφανώς θα αλλάξει και η στάση τους απέναντι και στην Συμφωνία των Πρεσπών αλλά και απέναντι στην Ελλάδα. Θα τα δούμε και θα τα αντιμετωπίσουμε όπως πρέπει. Αυτό που πρέπει να είναι σαφέστατο σε όλους τους γείτονες μας είναι ότι η Ελλάδα είναι μία ισχυρότατη δύναμη στην Νοτιανατολική Ευρώπη που δεν φοβάται τίποτα και κανέναν και δεν κάνει ούτε χιλιοστό πίσω στα εθνικά θέματα.
Ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης σχετικά με την προστασία των Μακεδονικών Προϊόντων ;
Είχαμε πει εξαρχής ότι η Συμφωνία των Πρεσπών ήταν μία πολύ κακή συμφωνία. Κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου για να μην επικυρωθεί. Δυστυχώς από ότι φαίνεται η πολύ κακή αυτή η συμφωνία δεν είχε καν προβλέψει την κατοχύρωση των Μακεδονικών Προϊόντων. Αυτό το κενό λοιπόν και το θεωρώ πολύ επιτυχημένα προσπάθησε μέσω πρωτοβουλίας του συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών, του συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδος να το καλύψει με τον σχεδιασμό ενός εμβλήματος για τα Μακεδονικά Προϊόντα το οποίο μάλιστα πριν από μερικούς μήνες παρουσιάστηκε και στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ελληνοτουρκική κρίση και συμπεριφορά Ερντογάν, πρόσφατες δηλώσεις από πλευράς Τουρκίας έκαναν λόγο για «τουρκική μειονότητα στην Θράκη» πως απαντάτε εσείς ;
Στην Θράκη υπάρχει ιδιαιτερότητα, ότι υπάρχει και μία αρκετά σημαντική μουσουλμανική μειονότητα την οποία σεβόμαστε και στηρίζουμε. Ως εκεί όμως, είναι Έλληνες Μουσουλμάνοι υπήκοοι όπως προβλέπεται από την Συνθήκη της Λωζάνης. Δεν υπάρχει εθνική μειονότητα αλλά θρησκευτική μειονότητα στην Θράκη. Από εκεί και πέρα αν κάποιοι έχουν στο μυαλό τους άλλα πράγματα ή φαντάζονται καταστάσεις απλά λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο.
Μου αρέσει αυτό:
Like Φόρτωση...