Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Θ. Καράογλου | Η Τουρκία στην Θράκη λογαριάζει χωρίς τον… ξενοδόχο!

Σε μία άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη, κυρίως στα εθνικά θέματα, προχώρησε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης) Θόδωρος Καράογλου στον ΑΝΑΛΥΤΗ.

Επισκεφτήκατε την Καβάλα κ. Καράογλου, καταγράψατε τα προβλήματα, ποια είναι η επόμενη μέρα ;

                Αυτό που είναι πιο σημαντικό σε κάθε περιοχή είναι οι παραγωγικές μονάδες οι οποίες παράγουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Θέλω να δω Ποιος είναι ο Παλμός της αγοράς, πως εξελίσσονται  τα πράγματα στον τομέα αυτό γιατί για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αυτό είναι το στοίχημα.  Να επανεκκινήσουμε την οικονομία να ξαναπάρει μπροστά ο τροχός της οικονομίας να πετύχουμε Αυτό που είναι το ζητούμενο πού είναι η ανάπτυξη και όταν λέμε ανάπτυξη δεν εννοούμε Γενικώς και αορίστως ένας αφηρημένος όρος  αλλά μία ανάπτυξη η οποία θα διαχέεται στην κοινωνία και η οποία θα αφορά τον μέσο Έλληνα πολίτη, να δει την οικονομική του κατάσταση να βελτιώνεται, να μπορεί να βρει δουλειά αυτός, τα παιδιά του και να μην αναγκάζεται να βρει δουλειά στο εξωτερικό όπου μέρα με την μέρα θα βελτιώνεται η καθημερινότητα του και η ποιότητα ζωής του. Από την πρόσφατη επίσκεψη μου στην Καβάλα έμαθα λεπτομερώς τα προβλήματα της περιοχής και όπως μου τα περιέγραψαν και οι τοπικοί φορείς.

Πως μπορεί να αναβαθμιστεί η περιοχή της Καβάλας μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ

                Είναι γεγονός ότι το 2020 έχουμε το σχεδιασμό του νέου ευρωπαϊκού προγράμματος, του νέου κοινοτικού Πλαισίου στήριξης που θα αφορά τα χρόνια 2021-2027. Άρα λοιπόν είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχουμε μία προετοιμασία και ως χώρα, διεκδικώντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσό γίνεται από το νέο χρηματοδοτικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και ως φορείς κάθε περιοχής. Εκτιμώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό να κινητοποιήσουμε όλους τους φορείς, το κράτος με τις υπηρεσίες του, την αυτοδιοίκηση με τις υπηρεσίες τους σε διάφορες μορφές : Περιφέρεια περιφερειακές ενότητες, τους δήμους έτσι ώστε να έχουμε την ωριμότητα που χρειάζεται σε επίπεδο μελετών για την επόμενη μέρα με το που θα εγκριθεί εντός του 2020 η νέα προγραμματική περίοδος 2021-2027 και θα ξέρουμε το πόσο και πώς γίνεται η κατανομή του ποσού για κάθε τομέα ευθύνης του καθενός να είμαστε έτοιμοι να καταθέτουμε τις μελέτες μας που θα έχουν και ωριμότητα για να μπορούν να ξεκινήσουν τα έργα.

                 Ένα από τα στοιχήματα που έχουμε βάλει είναι να μη χαθεί ούτε μισό ευρώ από την νέα περίοδο και θεωρούμε πως αν έχουμε κάνει την κατάλληλη προετοιμασία θα το πετύχουμε αυτό. Έτσι για παράδειγμα στην περιοδεία που έκανα  πριν από λίγες ημέρες στους νόμους Ροδόπης και Έβρου διαπίστωσα και ήταν κοινή συνισταμένη όλων των δημάρχων που συνάντησα ότι υπάρχει ένα πρόβλημα από τη σχέση με την έλλειψη τεχνικών μελετών, ωριμότητας ελληνικών μελετών γιατί απλά επειδή δεν έχουν το τεχνικό προσωπικό που χρειάζεται. Ήδη κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό και θα το αντιμετωπίσει όχι με τη λογική των μόνιμων δημοσίων υπαλλήλων που θα προσληφθούν στις τεχνικές υπηρεσίες που μπορεί να τραβήξει πάνω από 2 και παραπάνω χρόνια η προκήρυξη αλλά μπορεί να το αντιμετωπίσει μέσα από την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης, μέσω των Π.Ε.Δ και μέσα από το Τεχνικό Επιμελητήριο.

Ποια η άποψη σας για τις Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμένων Καβάλας και Αλεξανδρούπολης ;

                Καταθέτω την προσωπική μου εμπειρία που είναι από τη Θεσσαλονίκη. Στη Θεσσαλονίκη ξέρετε ιδιωτικοποιήθηκε το λιμάνι, τρεις όμιλοι εταιριών έχουν συνεργαστεί για να πάρουν το 100% του οργανισμού λιμένος Θεσσαλονίκης και ιδιωτικοποιήθηκε το αεροδρόμιο, μιας και είναι ένα από τα 14 αεροδρόμια που πήρε η μεγάλη Γερμανική εταιρεία Fraport.  Θέλω να σας πω ότι τα έργα τρέχουν με τέτοιους ρυθμούς όπου δεν μπορούσαμε να τα διανοηθούμε. Για παράδειγμα στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης υπήρχε ένας αεροσταθμός 10.000 τετραγωνικών που έγινε πριν από πολλά χρόνια περισσότερα από 40 χρόνια και που είχε προδιαγραφές για να εξυπηρετεί έως 2 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Το 2019 το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης υποδέχτηκε 9.000.000 επιβάτες, καταλαβαίνετε λοιπόν ότι το νούμερο ήταν 4,5 φορές πάνω από αυτό που είχε γίνει ο αεροσταθμός. Από τότε που μπήκε η Γερμανική Ιδιωτική εταιρία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το πρώτο κομμάτι της επέκτασης του αεροσταθμού + 26 χιλιάδες τετραγωνικά.

                Το αυτό συμβαίνει και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκεί που συζητούσαμε χρόνια ολόκληρα για το πώς θα γίνει η εκβάθυνση, πως θα ολοκληρώσουμε την περίφημη έκτη προβλήτα, ήδη τα έργα έχουν ξεκινήσει με σαφέστατο χρονοδιάγραμμα και αυτό είναι το σημαντικό πλεονέκτημα που έχουν οι ιδιωτικοποιήσεις. Ο ιδιώτης που είναι λογικό να έχει ως βασικό σκοπό να επενδύσει για να βγάλει κέρδη κοιτάει να κάνει όσο πιο γρήγορα μπορεί τα απαιτούμενα έργα ούτως ώστε έργα να μεγαλώσει η απόδοση της επένδυσης του.  Και αυτό φαντάζομαι ότι θα γίνει την επόμενη μέρα και στο Λιμάνι της Καβάλας αλλά και στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Συμφωνία των Πρεσπών, φοβάστε αλυτρωτικές βλέψεις από την γειτονική χώρα ;

                Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στα Σκόπια, προφανώς αν έχουμε αλλαγή κυβέρνησης στις 12 Απριλίου και έχουμε το VMR-O στην εξουσία προφανώς θα αλλάξει και η στάση τους απέναντι και στην Συμφωνία των Πρεσπών αλλά και απέναντι στην Ελλάδα. Θα τα δούμε και θα τα αντιμετωπίσουμε όπως πρέπει. Αυτό που πρέπει να είναι σαφέστατο σε όλους τους γείτονες μας είναι ότι η Ελλάδα είναι μία ισχυρότατη δύναμη στην Νοτιανατολική Ευρώπη που δεν φοβάται τίποτα και κανέναν και δεν κάνει ούτε χιλιοστό πίσω στα εθνικά θέματα. 

Ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης σχετικά με την προστασία των Μακεδονικών Προϊόντων ;

                Είχαμε πει εξαρχής ότι η Συμφωνία των Πρεσπών ήταν μία πολύ κακή συμφωνία. Κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου για να μην επικυρωθεί. Δυστυχώς από ότι φαίνεται η πολύ κακή αυτή η συμφωνία δεν είχε καν προβλέψει την κατοχύρωση των Μακεδονικών Προϊόντων. Αυτό το κενό λοιπόν και το θεωρώ πολύ επιτυχημένα προσπάθησε μέσω πρωτοβουλίας του συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών, του συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδος να το καλύψει με τον σχεδιασμό ενός εμβλήματος για τα Μακεδονικά Προϊόντα το οποίο μάλιστα πριν από μερικούς μήνες παρουσιάστηκε και  στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ελληνοτουρκική κρίση και συμπεριφορά Ερντογάν, πρόσφατες δηλώσεις από πλευράς Τουρκίας έκαναν λόγο για «τουρκική μειονότητα στην Θράκη» πως απαντάτε εσείς ;

                Στην Θράκη υπάρχει ιδιαιτερότητα, ότι υπάρχει και μία αρκετά σημαντική μουσουλμανική μειονότητα την οποία σεβόμαστε και στηρίζουμε. Ως εκεί όμως, είναι Έλληνες Μουσουλμάνοι υπήκοοι όπως προβλέπεται από την Συνθήκη της Λωζάνης. Δεν υπάρχει εθνική μειονότητα αλλά θρησκευτική μειονότητα στην Θράκη. Από εκεί και πέρα αν κάποιοι έχουν στο μυαλό τους άλλα πράγματα ή φαντάζονται καταστάσεις απλά λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο.

Click to comment

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σωκράτης Φάμελλος: “Το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολιτική του”

Σε συνέντευξη στον Αναλυτή προχώρησε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος ο οποίος συζήτησε για τα καυτά ζητήματα της ακρίβειας, την ανάγκη ανάπτυξης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και το διακύβευμα των επερχόμενων ευρωεκλογών.

Με έμφαση στη κοινωνική δικαιοσύνη, την οικονομική σταθερότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ο κ. Φάμελλος παρουσιάζει τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για μια Ελλάδα που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του σήμερα και κοιτάζει με αισιοδοξία προς το μέλλον.

Δημοσιογράφος: Κύριε Φάμελλε, η ακρίβεια αποτελεί ένα από τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν σήμερα τους Έλληνες πολίτες. Ποια είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση της ακρίβειας;

Σωκράτης Φάμελλος: Η ακρίβεια είναι ένα φαινόμενο που πλήττει την καθημερινότητα των πολιτών και διαβρώνει το βιοτικό τους επίπεδο. Στον ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουμε ότι η αντιμετώπιση της ακρίβειας απαιτεί μια πολυδιάστατη προσέγγιση. Καταρχάς, πρέπει να ενισχυθούν οι μηχανισμοί ελέγχου της αγοράς ώστε να καταπολεμηθούν οι αθέμιτες πρακτικές και τα μονοπώλια που οδηγούν σε αυξήσεις τιμών. Επιπλέον, η κυβέρνηση πρέπει να στηρίξει τα νοικοκυριά μέσω άμεσων μέτρων, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού και η μείωση του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής. Τέλος, η προώθηση της ενεργειακής αυτονομίας και η μείωση της εξάρτησης από τα εισαγόμενα καύσιμα είναι κρίσιμη για τη μείωση του κόστους ζωής.

Δημοσιογράφος: Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ανάπτυξης και υποδομών. Τι προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπτυξη αυτής της Περιφέρειας;

Σωκράτης Φάμελλος: Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη είναι μια περιοχή με τεράστιες δυνατότητες που όμως δεν έχουν αξιοποιηθεί επαρκώς. Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης που θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες: υποδομές, καινοτομία και κοινωνική συνοχή. Πρώτον, πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές, όπως δρόμοι, σιδηρόδρομοι και λιμάνια, για να ενισχυθεί η διασυνδεσιμότητα της περιοχής. Δεύτερον, η προώθηση της καινοτομίας μέσω της στήριξης της τοπικής επιχειρηματικότητας και των ερευνητικών κέντρων είναι απαραίτητη για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Τέλος, η κοινωνική συνοχή απαιτεί επενδύσεις στην παιδεία, την υγεία και την κοινωνική προστασία, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένας πολίτης δεν θα μείνει πίσω.

Δημοσιογράφος: Οι ευρωεκλογές πλησιάζουν. Ποιο είναι το διακύβευμα για τον ΣΥΡΙΖΑ σε αυτές τις εκλογές;

Σωκράτης Φάμελλος: Οι ευρωεκλογές αυτές είναι κρίσιμες, καθώς διακυβεύεται το μέλλον της Ευρώπης και η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια. Για τον ΣΥΡΙΖΑ, το διακύβευμα είναι η υπεράσπιση μιας κοινωνικά δίκαιης και δημοκρατικής Ευρώπης. Πρέπει να ενισχύσουμε τις πολιτικές που προάγουν την κοινωνική δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Αντιστεκόμαστε στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας που έχουν πλήξει την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια και υποστηρίζουμε μια Ευρώπη που θα στηρίζει τους πολίτες της, θα προάγει την ισότητα και θα προστατεύει το περιβάλλον.

Δημοσιογράφος: Ποια είναι τα βασικά σημεία της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ για την Ευρώπη;

Σωκράτης Φάμελλος: Η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ για την Ευρώπη εστιάζει σε τέσσερα βασικά σημεία: κοινωνική δικαιοσύνη, περιβαλλοντική προστασία, δημοκρατία και αλληλεγγύη. Πρώτον, προτείνουμε μέτρα για την αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας, όπως η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού ταμείου για την κοινωνική προστασία. Δεύτερον, στηρίζουμε την πράσινη μετάβαση με πολιτικές που προωθούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Τρίτον, η ενίσχυση της δημοκρατίας απαιτεί μεταρρυθμίσεις για την ενδυνάμωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τη διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων. Τέλος, η αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών-μελών είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων, όπως η κλιματική αλλαγή και η μεταναστευτική κρίση.

Δημοσιογράφος: Κύριε Φάμελλε, ευχαριστούμε για την ενδιαφέρουσα συζήτηση. Έχετε κάποιο τελευταίο μήνυμα για τους αναγνώστες μας;

Σωκράτης Φάμελλος: Θέλω να ευχαριστήσω τους αναγνώστες σας και να τους καλέσω να συμμετάσχουν ενεργά στις επερχόμενες ευρωεκλογές. Η ψήφος τους είναι κρίσιμη για το μέλλον της Ευρώπης και της χώρας μας. Στηρίζοντας τον ΣΥΡΙΖΑ, στηρίζουν μια Ευρώπη της αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της περιβαλλοντικής προστασίας. Μαζί μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή που χρειαζόμαστε.

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης στη Θάσο: Εστίαση στην ανάπτυξη του τουρισμού του νησιού

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, επισκέφθηκε τη Θάσο σε μια σειρά συναντήσεων με τοπικούς φορείς και εκπροσώπους του νησιού, με σκοπό την ενίσχυση της ανάπτυξης και της τοπικής οικονομίας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Υφυπουργός επικεντρώθηκε σε θέματα που αφορούν τις υποδομές, τον τουρισμό και την βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών στο νησί.

Ένα από τα κύρια θέματα που συζητήθηκαν ήταν η βελτίωση των μεταφορικών υποδομών, ιδιαίτερα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, που αποτελούν ζωτικής σημασίας παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη και την ενίσχυση του τουρισμού στην περιοχή. Ο Υφυπουργός υποσχέθηκε να προωθήσει τις απαραίτητες ενέργειες για την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων και την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Στην Καβάλα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης

Στην Καβάλα βρίσκεται ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος πραγματοποίησε μια  ομιλία μπροστά προς τους πολίτες.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό σημείο της πόλης, με την παρουσία ανθρώπων από όλες τις κοινωνικές και επαγγελματικές τάξεις, που ήρθαν να ακούσουν τις θέσεις και το όραμα του κόμματος για το μέλλον της χώρας.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης, τόνισε την ανάγκη για ανανέωση και προοδευτική πολιτική αλλαγή, επισημαίνοντας τις προτεραιότητες του ΠΑΣΟΚ ενόψει Ευρωεκλογών. Αναφέρθηκε σε θέματα οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής δικαιοσύνης, εκπαίδευσης και υγείας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ισχυρές και βιώσιμες μεταρρυθμίσεις που θα ωφελήσουν όλους τους Έλληνες πολίτες.

Μετά την ομιλία, ο Νίκος Ανδρουλάκης θα συναντηθεί με τοπικούς φορείς και εκπροσώπους της κοινότητας, προκειμένου να συζητήσει περαιτέρω τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η περιοχή.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en