Συνταξιουχικές οργανώσεις | Εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους απέναντι στις νέες αυξήσεις στα φάρμακα

Οι συνταξιουχικές οργανώσεις του νομού Καβάλας εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους απέναντι στις νέες αυξήσεις στα φάρμακα, που φτάνουν έως και 448%, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι υλοποιεί τις επιθυμίες των φαρμακοβιομηχανιών.

Η δικαιολογία ότι οι αυξήσεις αυτές γίνονται για να μην αποσυρθούν τα φάρμακα από την ελληνική αγορά, θεωρείται απαράδεκτη από τους συνταξιούχους, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι αυτή η πολιτική οδηγεί σε εκβιασμό των συνταξιούχων και των λαϊκών στρωμάτων.

Επισημαίνουν επίσης ότι οι αυξήσεις αυτές έρχονται ως συνέχεια μακροχρόνιων ανατιμήσεων και άλλων επιβαρύνσεων, όπως το 1 ευρώ χαράτσι σε κάθε συνταγή και τη μεταφορά αποζημιούμενων φαρμάκων σε μη συνταγογραφούμενα. Παράλληλα, η κυβέρνηση φαίνεται να προσανατολίζεται στην απαλλαγή των φαρμακοβιομηχανιών από το clawback και το rebate, γεγονός που εντείνει την αγανάκτηση των συνταξιούχων.

Οι συνταξιούχοι τονίζουν ότι η επίθεση σε αυτούς είναι πολύπλευρη, καθώς οι αυξήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης, στη θέρμανση, στο ρεύμα και στη φορολογία επιδεινώνουν την καθημερινότητά τους, ενώ η δημόσια υγεία παραμένει υποβαθμισμένη. Οι συντάξεις τους παραμένουν καθηλωμένες για πάνω από μια δεκαετία, και οι επιπλέον συντάξεις (13η και 14η) έχουν καταργηθεί.

Οι συνταξιούχοι καλούν την κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά τους και να σταματήσει τις ανακοινώσεις περί δήθεν αυξήσεων και επιδομάτων. Δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους, με πρώτη κινητοποίηση στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, στις 7 Σεπτεμβρίου, όπου θα διαμαρτυρηθούν για την πολιτική της κυβέρνησης.




Μαρίνα Σάττι | «Ανά τρεις ώρες έπαιρνα φάρμακα – Μέχρι τον τελικό της Eurovision πρέπει να το βουλώσω και να ξεκουραστώ»

Η Μαρίνα Σάττι, αν και άρρωστη, πέρασε στον τελικό της Eurovision 2024 με το «Ζάρι» της. Η τραγουδίστρια κατέκτησε μια θέση στον μεγάλο τελικό του Σαββάτου 11 Μαΐου.

Η Μαρίνα Σάττι έκανε δηλώσεις στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε μετά τον Β’ Ημιτελικό του μουσικού διαγωνισμού. Mίλησε όμως και στους Έλληνες δημοσιογράφους.

«Ήμουν άρρωστη, κάθε τρεις ώρες ειλικρινά δεν καταλαβαίνεις τι έχω πάρει από φάρμακα! Είχα φουλ φόβο ότι μπορεί να μην έχω φωνή σήμερα. Ήρθα χαλαρά και είπα θα το πάμε τελείως χαλαρά και για πλάκα. Βγήκαν κάποια πράγματα που μας άρεσαν. Όταν ανέβηκα δεν κατάλαβα τι έγινε, δεν είχα έλεγχο, ούτε ήξερα πώς τραγούδησα. Ελπίζω να είμαι πιο ψύχραιμη στον τελικό. Το μαλλί το φτιάξαμε το μεσημέρι. Πρέπει να ξεκουραστώ αύριο. Να το βουλώσω λίγο, να φτιάξω τη φωνή μου. Πιστεύω ότι θα είμαι πιο ψύχραιμη. Να πούμε να έχουμε ωραία ενέργεια» είπε η Μαρίνα Σάττι.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




Ψυχίατροι, παθολόγοι, καρδιολόγοι συνταγογραφούσαν παράνομα φάρμακα | Η 54χρονη ηθική αυτουργός

Τα ονόματα τουλάχιστον 20 γιατρών διαφόρων ειδικοτήτων περιλαμβάνονται στη δικογραφία που σχημάτισε το Τμήμα Ασφαλείας Θέρμης στη Θεσσαλονίκη για παραβάσεις άρθρου 22 παρ. 2 περ. Ε’ του Ν.4139/2013 (έκδοση συνταγής από ιατρό για χορήγηση ναρκωτικών εν γνώσει του ότι δεν υπάρχει πραγματική και συγκεκριμένη ιατρική ένδειξη).

Ο λόγος για ψυχιάτρους, παθολόγους, καρδιολόγους κ.ά. ειδικότητες, ενώ ρόλο ηθικού αυτουργού είχε μια 54χρονη γυναίκα. Πιο αναλυτικά, από την προανάκριση προέκυψε ότι οι κατηγορούμενοι γιατροί εξέδιδαν συνταγές για τη χορήγηση φαρμάκων που όμως δεν χρειαζόταν το άτομο, στο οποίο γινόταν η συνταγογράφηση.

Πιο αναλυτικά, ταυτοποιήθηκαν συνολικά 28 περιπτώσεις παράτυπων συνταγογραφήσεων, χρησιμοποιώντας σε όλες εν αγνοία του το ΑΜΚΑ του παθόντα (σ.σ. πρώην συζύγου 59χρονης κατηγορουμένης), προκειμένου η φερόμενη ως ηθική αυτουργός να αποσπάσει, για ιδία χρήση, συνολικά 106 κουτιά ναρκωτικών φαρμακευτικών σκευασμάτων.

Σε βάρος των εμπλεκομένων γιατρών και πολιτών σχηματίστηκε δικογραφία, η οποία έχει υποβληθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και τον λόγο έχει πλέον η δικαιοσύνη.

Πηγή: newsbeast.gr




Φρίκη στη Ζάκυνθο | 27χρονος έδεσε, χτύπησε και εξανάγκασε τη φίλη του να πάρει φάρμακα για να διακόψει την εγκυμοσύνη

Ένα απίστευτο περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας σημειώθηκε στη ΖάκυνθοΈνας 27χρονος έδεσε, χτύπησε και εξανάγκασε τη 19χρονη σύντροφό του να πάρει φάρμακα, για να διακόψει την εγκυμοσύνη της.

Ο 27χρονος, ο οποίος είναι αλβανικής καταγωγής και ζει χρόνια στο νησί, συναντήθηκε με τη 19χρονη φίλη του, που διένυε τον 2ο μήνα της εγκυμοσύνης της, την Τρίτη 20/2 γύρω στις 21:00

Την παρέλαβε από το σπίτι της και μαζί επισκέφθηκαν οικείους τους στην Κυψέλη Ζακύνθου (Μπελούσι). Αφότου αποχώρησαν από εκεί, οι δυο τους πήγαν στο Τσιλιβί, όπου είναι το σπίτι του 27χρονου και αυτός της ζήτησε να διανυκτερεύσει εκεί, ενώ η νεαρή το αρνήθηκε.

Την έδεσε με σχοινί και την ανάγκασε να πάρει τρία χάπια

Στη συνέχεια ο άνδρας τη χτύπησε και τη μετέφερε στο κρεβάτι, όπου της έδεσε τα χέρια με σχοινί και την εξανάγκασε να πάρει δύο χάπια από το στόμα και ένα χάπι δια κολπικής χρήσης, προκειμένου να προκληθεί χημική αποβολή του εμβρύου.

Λίγες ώρες αργότερα και ειδικότερα το πρωί της Τετάρτης (21/2) ο 27χρονος τη μετέφερε στο Γενικό Νοσοκομείο Ζακύνθου «Άγιος Διονύσιος», όπου της αφαίρεσε το κινητό της τηλέφωνο και της ζήτησε να μην αναφέρει τίποτα σε κανέναν.

Από τις εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκε η κοπέλα διαπιστώθηκε ότι κυοφορούσε έξι εβδομάδες και το έμβρυο μόλις είχε αποβληθεί.

Ύστερα από την καταγγελία της 19χρονης, άνδρες της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ζακύνθου συνέλαβαν, χθες, τον δράστη, ο οποίος θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα με τις κατηγορίες της ενδοοικογενειακής βίας, διακοπής κυήσεως, επικίνδυνης σωματικής βλάβης και κλοπής, καθώς είχε αποσπάσει από τη σύντροφό του το κινητό της τηλέφωνο.

Πηγή: Newsbeast.gr




Δελτίο Τύπου του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου για τις συμμετοχές στα γενόσημα φάρμακα

Δελτίο Τύπου

Σήμερα ο Υπουργός Υγείας ανέφερε σε τηλεοπτικό σταθμό σχετικά με το πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί με τις αυξημένες συμμετοχές των ασφαλισμένων όταν προμηθεύονται γενόσημα, ότι ο ασθενής έχει τη δυνατότητα επιλέγοντας το φθηνότερο φάρμακο της ίδιας δραστικής ουσίας, να μην πληρώνει συμμετοχή.

Στην παρούσα κατάσταση μέσω του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, ο ασθενής προκειμένου να μην καταβάλλει επιπλέον συμμετοχή, θα πρέπει να επιλέξει το φθηνότερο φάρμακο από την ίδια θεραπευτική κατηγορία στην οποία ανήκει, που είναι διαφορετικής δραστικής από αυτό που αναγράφεται στη συνταγή.

Όλη αυτή η επιβάρυνση στη συμμετοχή προέκυψε από την εφαρμογή ενός ανενεργού παλιού νόμου που λάμβανε συνεχείς παρατάσεις στην εφαρμογή του. Ο ΠΦΣ ζήτησε από τον Υπουργό Υγείας να αλλάξει το νόμο για να αποφευχθούν οι μεγάλες επιβαρύνσεις στις συμμετοχές των ασφαλισμένων.

Θεωρούμε επίσης, ότι είναι επιβεβλημένο προκειμένου να γίνει πράξη η δυνατότητα στον Έλληνα ασθενή να επιλέγει φθηνότερο φάρμακο της ίδιας δραστικής ουσίας σύμφωνα και με τις δηλώσεις του Υπουργού, να μην επιτρέπεται η δυνατότητα στον ιατρό να κλειδώνει την εμπορική ονομασία του γενόσημου φαρμάκου.

Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος

Δείτε το Δελτίο Τύπου του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΦΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΤΑ ΓΕΝΟΣΗΜΑ ΦΑΡΜΑΚΑ_




Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος | Φαρμακαποθήκες συγκεντρώνουν φάρμακα υπό έλλειψη για εξαγωγή

Πρόκειται για αντιβιώσεις και εισπνεόμενα φάρμακα, ινσουλίνες καθώς και άλλα βασικά φάρμακα για την Δημόσια Υγεία

Μια πολύ σοβαρή καταγγελία έρχεται από τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο.

Συγκεκριμένα, φάρμακα που λείπουν από τα φαρμακεία της χώρας συγκεντρώνονται από φαρμακαποθήκες προκειμένου να εξαχθούν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (ΠΦΣ).

Πρόκειται για άλλο ένα δείγμα ασυδοσίας στον χώρο της Υγείας. Ο ΠΦΣ ενημέρωσε το υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΦ, προκειμένου να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα, ενώ δηλώνει την πρόθεσή του να προσφύγει άμεσα, στη Δικαιοσύνη.

Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο (ΠΦΣ) «τρεις μόλις ημέρες μετά την άρση της απαγόρευσης των εξαγωγών φαρμάκων, χωρίς καθυστέρηση και χωρίς όριο, κυκλοφόρησε μεταξύ των φαρμακαποθηκών, λίστα φαρμάκων προς εξαγωγή, από συγκεκριμένη φαρμακαποθήκη, η οποία περιλαμβάνει πολλά και σημαντικά φάρμακα τα οποία απουσιάζουν σταθερά από την ελληνική αγορά, καθώς επίσης και φάρμακα των οποίων η εξαγωγή μόλις επετράπη εκ νέου, και τα οποία φάρμακα συγκεντρώνονται προκειμένου να εξαχθούν άμεσα».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ΠΦΣ η λίστα περιλαμβάνει:
  • Εκατόν τριάντα πέντε φάρμακα που είναι σε έλλειψη (καμία διάθεση ή εξαιρετικά χαμηλή διαθεσιμότητα κατόπιν τηλεφωνικής συνεννοήσεως με την φαρμακαποθήκη).
  • Δώδεκα φάρμακα, η διάθεση των οποίων είναι περιορισμένη
  • Πενήντα εννέα φάρμακα, των οποίων η διάθεση είναι ελεύθερη

Όπως σημειώνει ο ΠΦΣ πρόκειται για αντιβιώσεις και εισπνεόμενα φάρμακαινσουλίνες καθώς και άλλα βασικά φάρμακα για την Δημόσια Υγεία. Μάλιστα, προσθέτει ο ΠΦΣ, «στο τέλος της λίστας παρέχονται σαφείς οδηγίες για τη διακίνηση ευαίσθητων φαρμάκων ψυγείου όπως ινσουλινών, ενώ στη δεξιά στήλη, δίπλα στις ποσότητες των σκευασμάτων που ζητούνται, αναγράφονται τα ποσοστά κέρδους των χονδρεμπόρων τα οποία φτάνουν το 205%».

Ο ΠΦΣ, έχει ήδη κοινοποιήσει την εν λόγω λίστα στο Υπουργείο Υγείας και στον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκου, «ώστε με άμεσες ενέργειές τους να μην επιτρέψουν τέτοιες πρακτικές, εις βάρος του Έλληνα πολίτη, απαγορεύοντας την εξαγωγή σκευασμάτων τα οποία δεν διατίθενται στην εγχώρια αγορά φαρμάκου».

imerodromos.gr




Υποχρεωτικές στειρώσεις | O ΦΠΑ σε εμβόλια και φάρμακα απειλεί τη δημόσια υγεία

Με απεργία των κτηνιάτρων την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου προχωρά ο πρώτος μήνας λειτουργίας του Εθνικού Ψηφιακού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς, το οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε να δημιουργήσει εξαρχής έχοντας μεταφέρει τη σχετική αρμοδιότητα στο υπουργείο Εσωτερικών, την ώρα που το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης διατηρούσε ήδη μητρώο από το 2015.

Νέο μητρώο παρά τις αντιδράσεις

Το νέο Μητρώο δημιουργήθηκε εκ θεμελίων παρά τις αντιδράσεις των ειδικών αναφορικά με το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις στειρώσεις και την αποστολή δείγματος γενετικού υλικού τόσο σε επιστημονικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο κόστους καθώς δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας της απόφασης να μην αναβαθμιστεί το υφιστάμενο Μητρώο.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του ισχύοντος νόμου, οι ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων είναι υποχρεωμένοι να τα στειρώσουν ή να αποστείλουν δείγμα γενετικού υλικού στην ειδική βάση δεδομένων προκειμένου να μην τα στειρώσουν από τις 21 Ιανουαρίου 2024. Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να πληρώσει παράβολο ύψους 135 ευρώ για κάθε ζώο, ενώ είναι υποχρεωμένος να καταβάλει στον κτηνίατρο 15 ευρώ για τη λήψη γενετικού υλικού και επιπλέον τα έξοδα αποστολής του δείγματος, τα οποία δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 10 ευρώ.

Μειώνονται οι εμβολιασμοί λόγω ακρίβειας

Την ίδια στιγμή οι κάτοχοι ζώων συντροφιάς εξαιτίας της ακρίβειας και του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ (24%) και στις κτηνιατρικές υπηρεσίες φαίνεται ότι εμβολιάζουν όλο και λιγότερο τα ζώα τους, ενώ συχνά καταφεύγουν σε αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας φάρμακα, τα οποία καταφέρνουν να βρουν προκαλώντας πιθανά προβλημάτα υγείας στα ζώα, αλλά θέτοντας σε κίνδυνο και τη δημόσια υγεία.

Την ανεξέλεγκτη κατάσταση που φαίνεται ότι έχει διαμορφωθεί γύρω από αυτό το μείζον ζήτημα παραδέχεται και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥπΑΑΤ), μέσω της απάντησης του υφυπουργού Σταύρου Κελέτση προς τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νάντια Γιαννακοπούλου σε σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει.

Φθηνά φάρμακα με απαγορευμένες ουσίες

Ο κ. Κελέτσης όχι μόνο παραδέχεται ότι είναι δυσβάστακτο το ποσοστό του ΦΠΑ, με το οποίο επιβαρύνονται αυτές οι υπηρεσίες, αλλά προσθέτει ότι έχει διαπιστωθεί αύξηση των κρουσμάτων παράνομης εισαγωγής και χρήσης φθηνών κτηνιατρικών φαρμάκων από τρίτες χώρες, όπως η Αλβανία, η Τουρκία και η Κίνα, τα οποία περιέχουν ακόμα και απαγορευμένες ουσίες στην Ευρωπαική Ενωση.

Ως προς τις παραβάσεις, αναφέρεται σε 4 διαπιστωμένες τα έτη 2022 και 2023, χωρίς ωστόσο να παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία για τους ελέγχους, καθώς – όπως σημειώνει – δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η επεξεργασία τους.

Καμπανάκι για τη δημόσια υγεία

Η σημασία του ζητήματος τονίζεται και από το ίδιο το υπουργείο, το οποίο επισημαίνει στην απάντηση ότι η πρόληψη των ασθενειών των ζώων, με την τακτική διενέργεια των αναγκαίων εμβολιασμών, όπως έναντι της λύσσας και την εφαρμογή των κατάλληλων αντιπαρασιτικών φαρμάκων για ενδο- και εξω-παράσιτα, τα οποία δύναται να μεταδώσουν σοβαρές ασθένειες στον άνθρωπο, όπως η λεπτοσπείρωση και η λεϊσμανίαση (kala azar), συνιστούν μείζον θέμα Δημόσιας Υγείας και για τον σκοπό αυτόν, απαιτείται η στενή συνεργασία των κατόχων των ζώων με τους κτηνιάτρους.

«Συνεπώς, είναι απαραίτητη η παροχή κτηνιατρικών υπηρεσιών και η χρήση κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων, τα οποία, σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς ΦΠΑ, επιβαρύνουν με μεγάλο κόστος τους κατόχους των ζώων».

Ως προς την κατάσταση που επικρατεί, το υπουργείο αναφέρει ότι:

  • Τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, ένα μεγάλο ποσοστό των κατόχων των ζώων αποφεύγουν τη διενέργεια των υποχρεωτικών εμβολιασμών και των αναγκαίων αντιπαρασιτικών αγωγών, με σοβαρές συνέπειες για την υγεία των ζώων.
  • Παράλληλα, έχει διαπιστωθεί αύξηση των κρουσμάτων παράνομης εισαγωγής και χρήσης φθηνών κτηνιατρικών φαρμάκων από τρίτες χώρες (π.χ. Αλβανία, Τουρκία, Κίνα) αμφίβολης ποιότητας και αποτελεσματικότητας, ενώ πολλά από αυτά περιέχουν απαγορευμένες ουσίες στην Ε.Ε., θέτοντας σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία των ζώων και τη Δημόσια Υγεία, προκαλώντας ταυτόχρονα σημαντικές επιπτώσεις στη Μικροβιακή Αντοχή.

«Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η παροχή χαμηλότερου κόστους κτηνιατρικών υπηρεσιών και η χρήση φτηνότερων κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων είναι πρωταρχικής σημασίας για την προστασία της υγείας των ζώων και της Δημόσιας Υγείας, καθώς και για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας. Πράγματι, ο μέχρι σήμερα ισχύον ΦΠΑ 24% στην παροχή κτηνιατρικών υπηρεσιών επιβαρύνει σημαντικά το κόστος παροχής των υπηρεσιών αυτών. Σημειώνουμε ότι, η εν λόγω αρμοδιότητα εκφεύγει από τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».

Αγνωστα τα στοιχεία των επίσημων ελέγχων

Σύμφωνα με το υπουργείο, για τη διασφάλιση της νόμιμης κυκλοφορίας και της ορθολογικής χρήσης των κτηνιατρικών φαρμάκων, ιδίως των αντιβιοτικών, με στόχους την προστασία της υγείας των ζώων, τη μείωση της μικροβιακής αντοχής και την υγιεινή και ασφάλεια των παραγόμενων ζωικών προϊόντων/τροφίμων, εφαρμόζεται ένα αυστηρό νομικό πλαίσιο σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κυκλοφορία, διάθεση και χρήση των κτηνιατρικών φαρμάκων, συμπεριλαμβανομένων των φαρμακούχων ζωοτροφών και τον έλεγχο των καταλοίπων φαρμάκων και άλλων ουσιών στα ζώντα ζώα και στα προϊόντα τους.

Οι επίσημοι έλεγχοι στα καταστήματα εμπορίας (χονδρικής και λιανικής πώλησης) κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων, στα κτηνιατρεία/κλινικές και στα κτηνιατρικά γραφεία παραγωγικών ζώων διενεργούνται ετησίως, βάσει ανάλυσης κινδύνου, ενώ οι έλεγχοι επεκτείνονται και σε άλλου είδους επιχειρήσεις, όπως pet shop, στο πλαίσιο διερεύνησης καταγγελιών για παράνομη κυκλοφορία, διάθεση και χρήση κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων.

Παρόλα αυτά δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία ούτε για το 2022, αλλά ούτε και για το 2023: «Για το 2022 και 2023 δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, προς το παρόν, δεδομένου ότι αναφορικά με τα ετήσια στοιχεία των επισήμων ελέγχων του 2022 δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η επεξεργασία τους, ενώ τα ετήσια στοιχεία του 2023, θα συλλεχθούν το 2024».

Όσον αφορά στις διαπιστωθείσες παραβάσεις και τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν,

  • το 2022 διαπιστώθηκε παράβαση σε ένα κατάστημα λιανικής πώλησης κτηνιατρικών φαρμάκων σχετικά με την πώληση κτηνιατρικών φαρμάκων χωρίς κτηνιατρική συνταγή και επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
  • Το 2023 διαπιστώθηκαν παραβάσεις σε ένα κατάστημα λιανικής πώλησης κτηνιατρικών φαρμάκων σχετικά με την πώληση κτηνιατρικών φαρμάκων χωρίς κτηνιατρική συνταγή και σε δύο καταστήματα pet-shop σχετικά με την πώληση κτηνιατρικών φαρμάκων χωρίς την απαιτούμενη άδεια λιανικής πώλησης. Και στις τρεις περιπτώσεις επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

Θολό το τοπίο και για τις ηλεκτρονικές αγορές

Οσο για την εξ αποστάσεως λιανική πώληση κτηνιατρικών φαρμάκων, το υπουργείο σημειώνει ότι επιτρέπεται μόνον από τα αδειοδοτημένα καταστήματα λιανικής πώλησης κτηνιατρικών φαρμάκων και τα φαρμακεία και αποκλειστικά για τα κτηνιατρικά φάρμακα, τα οποία δεν υπόκεινται σε κτηνιατρική συνταγή. Ωστόσο στη χώρα μας όλα τα κτηνιατρικά φάρμακα τελούν υπό καθεστώς κτηνιατρικής συνταγής.

Παρόλα αυτά δεν έχει εκδοθεί ακόμα η υπουργική απόφαση, η οποία θα ρυθμίζει απολύτως το τοπίο σε αυτό το αγοραστικό κανάλι.

Οπως επισημαίνει ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης η Διεύθυνση Προστασίας των Ζώων, Φαρμάκων και Κτηνιατρικών Εφαρμογών του ΥΠΑΑΤ έχει ολοκληρώσει την επεξεργασία σχεδίου κοινής υπουργικής απόφασης, με την οποία ρυθμίζονται, μεταξύ άλλων, οι αναγκαίες προϋποθέσεις για την άσκηση της παραπάνω δραστηριότητας, σύμφωνα και με τον εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2021/1904, καθώς, επίσης, προβλέπονται και οι απαιτούμενοι έλεγχοι και οι κυρώσεις. Η έκδοση της εν λόγω απόφασης αναμένεται εντός του 2024.

Μεγάλα τα κενά σε κτηνιάτρους

Σχετικά με την στελέχωση των κτηνιατρικών υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ αναφέρεται ότι, σύμφωνα με το ψηφιακό οργανόγραμμα του Υπουργείου, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 45 μη καλυμμένες θέσεις του κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικών – Ειδικότητας Κτηνιάτρων, εκ των οποίων οι 5 είναι κενές και οι 40 είναι δεσμευμένες για προγραμματισμό προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ, προκειμένου οι θέσεις αυτές να στελεχωθούν.

Για το θέμα της μεγάλης υποστελέχωσης έχει προειδοποιήσει και το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο, το οποίο σε ανακοίνωσή του, την οποία έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς, Μερόπη Τζούφη, Σία Αναγνωστοπούλου, Εφη Αχτσιόγλου, Πέτη Πέρκα, Ζεϊμπέκ Χουσεΐν και Φερχάτ Οζγκιούρ τονίζει ότι οι θέσεις ΠΕ Κτηνιάτρων που έχουν προκηρυχθεί (114) δεν πρόκειται να καλυφθούν, καθώς οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού είναι μόλις 58. Στο πλαίσιο αυτό, ζητούν την πιθανή συνεργασία με το ΑΣΕΠ προκειμένου να μειωθούν οι βάσεις επιτυχίας.

Στα …κάγκελα οι κτηνίατροι για υποχρεωτικές στειρώσεις και γενετικό υλικό

Μόλις ελάχιστες εβδομάδες μετά την εφαρμογή του Ψηφιακού Μητρώου για τα Ζώα Συντροφιάς, ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος προκήρυξε απεργία για την 17η Ιανουαρίου επισημαίνοντας πως ο νόμος για τα ζώα συντροφιάς «κινείται συνολικά σε λάθος κατεύθυνση».

Τα μέλη του Συλλόγου αναφερόμενα στο ρόλο τους, τονίζουν ότι «καλούμαστε πλέον να την υλοποιήσουμε, εφαρμόζοντας έναν νέο νόμο με πλήθος αντιεπιστημονικών άρθρων και «ανεφάρμοστων» εφαρμοστικών διατάξεων, που μόνο αναστάτωση έχουν φέρει στον κτηνιατρικό κόσμο. Έναν νέο, «ανόητο» νόμο, ο οποίος συντάχθηκε από τους πλέον αναρμόδιους τεχνοκράτες (στελέχη του Υπουργείου Εσωτερικών), άσχετους με την κτηνιατρική επιστήμη, οι οποίοι αγνόησαν τις περισσότερες προτάσεις του Πανελληνίου Κτηνιατρικού Συλλόγου, τόσο στον προσχηματικό, δημόσιο διάλογο όσο και στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις που επιδιώχθηκαν με τα στελέχη του Υπουργείου Εσωτερικών».

Οι κτηνίατροι σημειώνουν ότι η κυβέρνηση αγνόησε την αντίθεσή τους, ενώ αναφορικά με ρυθμίσεις όπως η βάση τήρησης του γενετικού υλικού, της καταλογίζουν «φωτογραφική» διάθεση δημόσιου χρήματος και φοροεισπρακτική αντιμετώπιση των ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς».

Συνοπτικά υπογραμμίζουν ότι ο νόμος:

• Δεν πρόκειται να συμβάλει στη μείωση των αδέσποτων ζώων, ενώ η καθολική στείρωση είναι ένα μέτρο που αντιτίθεται στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και μπορεί σαν πρακτική να είναι έως και επικίνδυνη για κάποιον αριθμό ζώων και να προκαλέσει την υποβάθμιση της ευζωίας τους.

 

• Η γκρίζα ζώνη που προκύπτει με την περίθαλψη των μη σημασμένων ζώων από κτηνιάτρους είναι απαράδεκτη τόσο για την υγεία και ευζωία των ζώων όσο και για τις συνθήκες εργασίας στα κτηνιατρεία με τον «μπαμπούλα» της ερμηνείας του νόμου κατά το δοκούν και της επιβολής προστίμων.

 

• Ο κατακερματισμός της εποπτείας ζητημάτων που σχετίζονται με ζωοανθρωπονόσους και ο αποκλεισμός των κτηνιάτρων του δημοσίου τομέα από αυτήν είναι επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία και θα οδηγήσει πολλούς ιδιώτες να επωμίζονται ευθύνες και αρμοδιότητες που δεν τους αντιστοιχούν και θα έπρεπε να ανήκουν αυστηρά στις Διευθύνσεις Κτηνιατρικής.

 

• Η βάση τήρησης γενετικού υλικού είναι μέτρο πρακτικά ανεφάρμοστο και χωρίς καμία ουσιαστική χρησιμότητα στη λύση του προβλήματος των αδέσποτων ζώων. Στόχος του είναι αφενός η «φωτογραφική» διάθεση δημόσιου χρήματος και η φοροεισπρακτική αντιμετώπιση των ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς.

 

• Το νέο μητρώο ζώων συντροφιάς με το ηλεκτρονικό βιβλιάριο, όπως προτείνεται να εφαρμοστεί, προσθέτει ανούσια γραφειοκρατία και ξοδεύει τον χρόνο εξέτασης, καθιστώντας τον κτηνίατρο γραμματέα του κράτους.

 

Οι κτηνίατροι διεκδικούν την ίδρυση, στελέχωση και χρηματοδότηση δημοτικών κτηνιατρείων και καταφυγίων, τη μη επιβολή προστίμων σε κτηνιάτρους στην άσκηση του επαγγέλματός τους κατά την εξέταση, εμβολιασμό και περίθαλψη μη σημασμένων ζώων, να μην ισχύσει το ηλεκτρονικό βιβλιάριο, να διατηρηθεί έγγραφο βιβλιάριο με έκδοση αριθμημένων βιβλιαρίων από τον ΠΚΣ που θα διατίθενται αποκλειστικά σε κτηνιάτρους, να αποσυρθεί άμεσα το μέτρο της αποστολής και τήρησης γενετικού υλικού και οποιουδήποτε άλλου φοροεισπρακτικού μέτρου, να αναιρεθεί η υποχρεωτικότητα της στείρωσης για όλα τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς και πρόσβαση στο ΕΜΖΣ να έχουν αποκλειστικά οι κτηνίατροι που ασκούν νόμιμα το επάγγελμα στη χώρα και οι δημόσιες αρχές.

Ειδικά για τις στειρώσεις των ζώων προτρέπουν τα μέλη τους «να πράττουν κατά περίπτωση και σύμφωνα με την επιστημονική τους κρίση και να απέχουν από τη λήψη και αποστολή δειγμάτων DNA, μέχρις ότου το αρμόδιο Υπουργείο αποφασίσει να συζητήσει με τον καθ ύλην αρμόδιο επιστημονικό φορέα, τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο, τα συνολικά ζητήματα και προβλήματα που προκύπτουν με την εφαρμογή του νέου νόμου».

ethnos.gr




Κορονοϊός: Έκτακτα μέτρα στο ΕΣΥ – 50 κλίνες από το ΝΙΜΤΣ και 35.000 αντιιικά φάρμακα

Ο κορονοϊός παραμένει ανάμεσά μας με το ΕΣΥ να λαμβάνει μια σειρά από έκτακτα μέτρα που αφορούν τόσο σε κλίνες όσο και σε φάρμακα

Αιτία για τα έκτακτα μέτρα από το ΕΣΥ ήταν η αύξηση των κρουσμάτων και των νοσηλειών. Συγκεκριμένα στην παραχώρηση 50 κλινών νοσηλείας στο ΕΣΥ προχωρά το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ) για την κάλυψη των αναγκών δημόσιας Υγείας, για το χρονικό διάστημα από 01.10.23 έως και 31.12.23, ενώ εντάσσεται και στις εφημερίες του ΕΣΥ.

Την ίδια στιγμή, με απόφαση του Υπουργού Υγείας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, η χώρα μας προμηθεύεται 35.000 χιλιάδες επιπλέον σκευάσματα του αντιιικού φαρμάκου PAXLOVID, το οποίο χορηγείται σε ασθενείς με COVID-19 που κινδυνεύουν με εισαγωγή σε νοσοκομείο.

Tις δύο τελευταίες εβδομάδες o κορονοϊός παρουσιάζει σημαντική αύξηση, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ και οδηγεί καθημερινά σε νοσηλεία 124 ανθρώπους, κατά μέσον όρο. Κατά την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αυξήθηκε σημαντικά και ο αριθμός των ασθενών που έχασαν την ζωή τους.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του iatropedia.gr και τον Καθηγητή Πνευμονολογίας και υπεύθυνο για την έγκριση των αντιιικών θεραπειών, Στέλιο Λουκίδη, οι αρμόδιες υγειονομικές αρχές χορηγούν την τελευταία εβδομάδα περισσότερα από 750 αντιιικά φάρμακα την ημέρα, για να αποτρέψουν νοσηλείες COVID-19.

ΝΙΜΤΣ: Πώς θα διατεθούν οι 50 κλίνες στο ΕΣΥ

Με απόφαση των υφυπουργών Οικονομίας, Άμυνας και Υγείας, κ.κ. Πετραλιά, Κεφαλογιάννη και Θεμιστοκλέους το ΝΙΜΤΣ παραχωρεί 50 κλίνες νοσηλείας για την κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας και για τους επόμενους 3 μήνες.

Στις κλίνες αυτές θα διακομίζονται ασθενείς non COVID-19 από άλλα δημόσια νοσοκομεία της Αττικής, προκειμένου να αποδεσμεύονται κλίνες στο ΕΣΥ για την νοσηλεία κρουσμάτων κορονοϊού.

Διευκρινίζεται στη σχετική απόφαση, πως οι ασθενείς δεν επιβαρύνονται με ιατρικές αμοιβές και συμμετοχή επί των νοσηλίων, ενώ η αναγκαία ημερήσια φαρμακευτική αγωγή επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ.

Επίσης, για το ίδιο χρονικό διάστημα το ΝΙΜΤΣ εντάσσεται στο γενικό σύστημα εφημεριών του ΕΣΥ. και το προσωπικό του αποζημιώνεται για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα εφημεριών του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), με επιβάρυνση του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας.

Την ευθύνη της επιστημονικής και λειτουργικής διαχείρισης της διάθεση κλινών του ΝΙΜΤΣ αναλαμβάνει η 1η Υγειονομική Περιφέρεια (Υ.Πε.) Την ίδια στιγμή προβλέπεται και η δυνατότητα μετακίνησης προσωπικού που εργάζεται με οιαδήποτε σχέση εργασίας στις δομές της 1ης Υ.Πε., για τις ανάγκες λειτουργίας του ΝΙΜΤΣ.

Προχωρά η προμήθεια 35.000 αντιιικών φαρμάκων

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Υγείας προχωρά σε διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση (σύμφωνα με άρθρο 32 παρ. 2 περ. β υποπερ. γγ΄ και περ. γ. του Ν. 4412/2016 όπως ισχύει) για την προμήθεια 35.000 χιλιάδων θεραπευτικών αγωγών του αντιικού φαρμάκου με την εμπορική επωνυμία PAXLOVID με την εταιρεία PFIZER HELLAS A.E σε ασθενείς για την αντιμετώπιση της λοίμωξης COVID-19.

Η ζήτηση για αντιιικά φάρμακα έχει κατά την τελευταία εβδομάδα εκτοξευθεί. Όπως ανέφερε στο iatropedia.gr ο πρόεδρος της 5μελούς Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας που εγκρίνει τη χορήγηση αντιιικών φαρμάκων με συνταγογράφηση, Καθηγητής Στέλιος Λουκίδης, μόνο την περασμένη Δευτέρα 9/10/23 ο ίδιος ενέκρινε 775 θεραπείες.

Πρόκειται για μια αύξηση 50%, σε σύγκριση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, όπως λέει:

«Τις τελευταίες μέρες υπάρχει μια αύξηση -σε σύγκριση με τον Ιούλιο- κατά 50%, μπορεί και παραπάνω. Χθες που ήμουν υπηρεσία είδα πάνω από 770 αιτήσεις για αντιιικά φάρμακα. Δεν έκανα τίποτα άλλο όλη τη μέρα. Πιστεύω ότι αυτή η διαδικασία πρέπει σιγά – σιγά να απλοποιηθεί. Δεν γίνεται να το κάνουμε πλέον με τον ίδιο τρόπο. Αφού στο 99,9% τις εγκρίνουμε τις αιτήσεις αυτές. Πρέπει να απλοποιηθεί και για τους γιατρούς και για τους ασθενείς», σημείωσε και πρόσθεσε πως είναι πολύ νωρίς ακόμη γι’ αυτά τα νούμερα:

«Μήνα με τον μήνα κορυφώνεται. Τώρα αν αυτό το φαινόμενο κορυφωθεί τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο, που είναι οι μήνες των ιώσεων στην Ελλάδα, δεν μπορώ να σκεφτώ που μπορεί να φτάσει», τονίζει.

Ποιοι ασθενείς είναι πιο ευάλωτοι στην COVID-19

Οι ασθενείς με COVID-19 που αναζητούν αντιιικές θεραπείες για να ξεπεράσουν τα βαριά συμπτώματα, είναι ασθενείς όλων των ηλικιών. Κατά κανόνα είναι άρρωστοι με καταπονημένο ανοσοποιητικό σύστημα και με πολλές συννοσηρότητες.

«Είναι και μεγάλοι σε ηλικία, είναι και μικρότεροι ανοσοκατεσταλμένοι. Πολλοί είναι μεταξύ 60 και 70 ετών και με συννοσηρότητες. Δεν είναι, όμως, μόνο οι πολύ μεγάλοι σε ηλικία», επισημαίνει ο Στέλιος Λουκίδης και προσθέτει:

«Κοιτώντας τις αιτήσεις με στατιστικούς όρους, τα περιστατικά που έλαβαν αντιιικά προέρχονται από όλες τις κατηγορίες των ασθενών και των ηλικιών», όπως λέει.

Προσθέτει πως οι ασθενείς έχουν αγγίξει παρόμοιο αριθμό με όσους είχαν λάβει αντιιικές θεραπείες παλαιότερες εποχές, κατά τις οποίες ήταν ακόμη ενεργή η πανδημία.

«Η μεγαλύτερη ποσότητα που έχουμε χορηγήσει ποτέ σε ένα 24ωρο, δεν ξεπερνά τα 810 σκευάσματα. Δηλαδή, τα πλησιάσαμε τώρα. Και φανταστείτε 810 κουτιά φάρμακα το 2022, όταν ήταν σε μεγάλη έξαρση ο COVID-19 και σε διαφορετικό υπόστρωμα η πανδημία», τονίζει ο γιατρός.

newsit.gr

 




Καβάλα: Σοβαρές ελλείψεις στα φάρμακα – Μεγάλο πρόβλημα με αντιβιοτικά και αντιφλεγμονώδη

Βασικά φάρμακα εξαντλούνται και στην Καβάλα η ανησυχία εντείνεται. Μια σειρά από αντιβιοτικά και αντιφλεγμονώδη παρουσιάζουν ελλείψεις…

Μεγάλες ελλείψεις παρουσιάζονται στα φαρμακεία της Καβάλας. Η πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου, Σίσσυ Ρακιντζή σημείωσε ότι τα αντιβιοτικά και αντιφλεγμονώδη είναι το βασικό τους πρόβλημα.

Η πρόεδρος του Συλλόγου τόνισε στην ΕΡΤ, ότι οι ελλείψεις είναι πάρα πολλές και συνεχώς επιδεινούμενες, υπάρχουν και φάρμακα αναντικατάστατα, φάρμακα που λείπουν από την αγορά.

Το καθημερινό τους πρόβλημα, όπως είπε, είναι οι αντιβιώσεις και τα αντιφλεγμονώδη και εξετάζουν πώς θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό.

“Οι λοιμώξεις και ο covid είναι εδώ και είναι ένα θέμα η αντιμετώπισή του με το κομμάτι της αντιβίωσης”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

newsit.gr

 




Κορωνοϊός -Λουκίδης για «Eris»: Γιατί εξαπλώνεται, ποια είναι τα συμπτώματα -Τι είπε για τα αντιικά φάρμακα

Τους λόγους της έξαρσης των κρουσμάτων της νέας παραλλαγής του κορωνοϊού ανάλυσε σήμερα ο Στέλιος Λουκίδης.

Ο Στέλιος Λουκίδης, πνευμονολόγος και καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, μιλώντας στο MEGA τόνισε πως «Το καλοκαίρι υπάρχει πάντα μία έξαρση. Αυτό είναι λογικό γιατί υπάρχει μεγάλη ανταλλαγή πληθυσμών και κινητικότητα. Υπάρχει μία μικρή έξαρση κι αυτό το βλέπουμε κι από την πλατφόρμα αντιικών που έχει διπλασιαστεί η χορήγησή τους. Στην ανάλογη περίοδο πέρυσι το καλοκαίρι ήμασταν δύο φορές πάνω», σημείωσε ο καθηγητής.

«Μετάλλαξη της Ομικρον η Eris»
Αναφερόμενος στην Eris ο Στέλιος Λουκίδης τόνισε «Είναι μία υπομετάλλαξη από μία καινούργια μετάλλαξη που προέρχεται από μία μετάλλαξη που την μάθαμε τα τελευταία 2 χρόνια που λέγεται Όμικρον. Δεν είναι κάτι διαφορετικό, άρα τα συμπτώματα είναι του κοινού κρυολογήματος. Δεν υπάρχει κάτι παραπάνω που θα πρέπει να μας ανησυχήσει».

Αναφερόμενος στα διαθέσιμα αντιικά φάρμακα, ο Στέλιος Λουκίδης είπε «Στα αντιικά φάρμακα έχουμε διαθεσιμότητα και υπάρχει μία πλατφόρμα στην οποία γιατρός πάντα δηλώνει το περιστατικό και συγχρόνως ζητάει και το αντιικό».




Τα τέσσερα μέτρα του ΕΟΦ για την αντιμετώπιση των ελλείψεων φαρμάκων

Στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν εναλλακτικά σκευάσματα ενθαρρύνεται η κάλυψη των αναγκών με γενόσημα φάρμακα

Ελλείψεις φαρμάκων συνεχίζουν να υπάρχουν στην ελληνική αγορά και το υπουργείο Υγείας και ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) εστιάζουν σε τέσσερα κύρια μέτρα τα οποία καλύπτουν το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας για την αντιμετώπιση των ελλείψεων και την προάσπιση της προστασίας της Δημόσιας Υγείας και των Ελλήνων ασθενών.

Ο ΕΟΦ εξηγεί ότι ως έλλειψη θεωρείται η αδυναμία κάλυψης των αναγκών σε επίπεδο δραστικής ουσίας και όχι σκευάσματος, καθώς η ουσία μπορεί να παρέχεται μέσω εναλλακτικών γενοσήμων σκευασμάτων. Στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν εναλλακτικά σκευάσματα ενθαρρύνεται η κάλυψη των αναγκών με γενόσημα φάρμακα.

Τα τέσσερα μέτρα

Η απαγόρευση των εξαγωγών, αναφέρει ο ΕΟΦ, αποτελεί μέτρο το οποίο εφαρμόζεται προσωρινά και επιλεγμένα με στόχο τη διασφάλιση των αναγκών των ασθενών με φάρμακα τα οποία εξάγονται σε άλλες χώρες και ως εκ τούτου καθίστανται ελλειπτικά ή δυσεύρετα για τον Ελληνα ασθενή.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό «αποφασίστηκε οι φαρμακευτικές εταιρείες να αυξήσουν σημαντικά το επόμενο χρονικό διάστημα τις ποσότητες των φαρμάκων που κυκλοφορούν στην Ελληνική αγορά, το οποίο άλλωστε αποτελεί και υποχρέωσή τους».

Οι φαρμακαποθήκες υποχρεώνονται να δηλώνουν τις πωλήσεις και τα αποθέματά τους για τα ελλειπτικά φάρμακα σε πραγματικό χρόνο, ώστε να είναι άμεσα διαθέσιμη η εκτίμηση του φαινομένου και η ανεύρευση λύσεων. Για το λόγο αυτό, τονίζει ο ΕΟΦ, αναπτύχθηκε ειδική πλατφόρμα η οποία θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στην εβδομάδα.

Τέλος, με απόφαση του υπουργείου Υγείας η χορήγηση φαρμάκων που βρίσκονται σε έλλειψη ή περιορισμένη διάθεση θα γίνεται από τα φαρμακεία στους ασθενείς μόνο εφόσον αυτά έχουν συνταγογραφηθεί ηλεκτρονικά βάσει των ενδείξεων και από τις ιατρικές ειδικότητες που προβλέπονται.

Οποιαδήποτε έλλειψη ή δυσκολία ανεύρεσης φαρμάκου πρέπει να δηλώνεται από τους φαρμακοποιούς και τους ιατρούς στην πλατφόρμα του ΕΟΦ, ώστε να λαμβάνεται μέριμνα άμεσα.

 

 

Πηγή: newsbeast.gr




Συνεχίζονται οι ελλείψεις σε βασικά φάρμακα: Προβλήματα σε αντιβιοτικά, αντιπυρετικά και αντισταμινικά

SOS για τις ΜΕΘ

«Έχουμε παρέμβει για την απαγόρευση εξαγωγών» τονίζει ο φαρμακευτικός σύλλογος

Το «καμπανάκι» για τις ελλείψεις σε βασικά φάρμακα που συνεχίζεται στη χώρα μας κρούει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος ενώ το μέλος του Θανάσης Παπαθανάσης επισημαίνει πως καταβάλλονται προσπάθειες ώστε το πρόβλημα να εξαλειφθεί.

Μιλώντας το πρωί της Πέμπτης (11/5) στην εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο και την Ανθή Βούλγαρη ο υποψήφιος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και μέλος του πανελλήνιου φαρμακευτικού συλλόγου, Θανάσης Παπαθανάσης τόνισε: «Ο ΙΦΕΤ προσπαθεί να αντιμετωπίσει τη σοβαρή έλλειψη φαρμάκων που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στα νοσοκομεία, ωστόσο, οι ελλείψεις παραμένουν».

Σε ποια φάρμακα υπάρχει πρόβλημα

«Η κατάσταση στα φάρμακα λόγω του πολέμου και της ενεργειακής κρίσης, είχε δημιουργήσει πρόβλημα με αποτέλεσμα την έλλειψη σε βασικά φάρμακα. Η κατάσταση είναι αρκετά καλύτερη με την έννοια ότι τα φάρμακα που ήταν σε έλλειψη πρώτων υλών, αρχίζουν και αποκαθίστανται, σε σχέση με πέρσι. Αυτή τη στιγμή έχουμε προβλήματα σε κάποιες αντιβιώσεις, σε κάποιες αναπνευστικές συσκευές, αντισταμινικά και αντιβιοτικά και ο λόγος που είναι ακόμα σε έλλειψη αυτά είναι ότι υπάρχει έλλειψη σε πρώτες ύλες ή υλικών συσκευασίας. Ανάλογα με το φάρμακο και τη δραστική ουσία αποκαθίσταται το πρόβλημα. Από την άλλη υπάρχουν τα φάρμακα για χρόνιες παθήσεις. Έχουμε παρέμβει και ως πανελλήνιος φαρμακευτικός σύλλογος για την απαγόρευση εξαγωγών. Αυτό έδωσε ανάσα στην αγορά», είπε αρχικά.

Για το πού εντοπίζονται τα προβλήματα αλλά και για την αιτία τους, ο Θανάσης Παπαθανάσης ανέφερε πως: «Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα φάρμακα είναι κυρίως αντιβιοτικά, αντιπυρετικά και αντισταμινικά. Επειδή τα φάρμακα στην χώρα μας είναι πολύ φθηνά πρέπει να δούμε και την πολιτική των φαρμάκων με την έννοια ότι τα πολύ φθηνά φάρμακα κάτω των 3 ευρώ, επειδή είναι πολύ ακριβά στο εξωτερικό οι εταιρείες δεν τις συμφέρει να τα παράγουν, και αυτό οδηγεί στην αντικατάστασή τους με πολύ πιο ακριβά. Μιλάμε για τα πολύ φθηνά φάρμακα κάτω από 3 ευρώ, μπορεί να είναι ένα αντιεμετικό, ένα απλό παλαιάς ουσίας το οποίο αυτή τη στιγμή το εργοστάσιο δεν μπορεί να το παράγει και τα ελληνικά εργοστάσια ζητούν να υπάρχουν αυλήσεις των 0,10-0,20 ευρώ προκειμένου να προχωρήσουν σε παράγωγή. Εάν δεν αυξηθούν υπάρχει κίνδυνος παντελούς έλλειψής τους ή αντικατάστασής τους με πολύ ακριβότερα».

«Σοβαρές ελλείψεις σε φάρμακα των ΜΕΘ»

Μεταξύ άλλων ο Θανάσης Παπαθανάσης τοποθετήθηκε και για τις σοβαρές ελλείψεις σε φάρμακα των ΜΕΘ.

«Και το κομμάτι των ΜΕΘ είναι κρίσιμο. Στη χώρα μας υπάρχει το ζήτημα με τις στρεβλώσεις τις τιμές, υπάρχει πρόβλημα με τα φάρμακα και για το εάν οι εταιρείες επιλέγουν την ελληνική αγορά. Υπάρχουν προβλήματα και στην Ευρώπη αλλά στην Ελλάδα που είναι πιο χαμηλές οι τιμές βλέπουμε φάρμακα που θα έπρεπε να είναι στο ελληνικό ράφι, να είναι στη γερμάνια ή σε άλλες χώρες της δυτικής Ευρώπης. Πρέπει οι εταιρείες να έχουν αποθέματα τουλάχιστον 3 μηνών σε φάρμακα των ΜΕΘ και να γίνονται σοβαροί έλεγχοι. Και ο ΙΦΕΤ να ενεργοποιηθεί πιο πολύ και φάρμακα ή δραστικές ουσίες που λείπουν πιο πολύ, και κάποιοι ασθενείς που έχουν πρόβλημα με τις θεραπείες τους να μπορούν να εισάγονται από το εξωτερικό. Το σημαντικότερο όλων είναι να έχουμε μία σοβαρή φαρμακευτική πολιτική. Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει και το πλαφόν που μπαίνει στην φαρμακευτική δαπάνη», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

«Υπάρχει αίτημα να γίνουν επιμέρους υποχωρήσεις και το κράτος να καλύπτει κομμάτι του clawback – επιστροφή χρηματικού ποσού από τις φαρμακευτικές εταιρείες προς το δημόσιο. Κάθε μήνα τα φαρμακεία πληρώνουν ένα κομμάτι του τζίρου και αυτό είναι άδικο, πρέπει να το δούμε, γιατί η φαρμακευτική δαπάνη στη χώρα είναι μικρή και είναι δυσβάστακτη για τη χώρα. Να παρθούν μέτρα για να ελαχιστοποιηθούν οι ελλείψεις», κατέληξε.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr




Αδειάζουν τα ράφια των φαρμακείων – Εξαφάνισαν και το αντιδιαβητικό Ozempic

Πού παρατηρούνται οι μεγαλύτερες ελλείψεις.

Οι πρόσφατες ελλείψεις φαρμάκων, οι οποίες είχαν καλυφθεί προσωρινά με τα δραστικά μέτρα που είχε λάβει στις αρχές του χρόνου το υπουργείο Υγείας, επανήλθαν, ενώ σε αυτές προστέθηκαν πλέον και νέες, σύμφωνα με τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Αττικής (ΦΣΑ). Ο ειδικός παθολόγος – Διαβητολόγος, Χρήστος Ζούπας, και ο φαρμακοποιός Γιώργος Νύχας μίλησαν στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τις ελλείψεις στα φάρμακα.

Όπως υποστηρίζουν οι φαρμακοποιοί, οι πραγματικές ελλείψεις σκευασμάτων από τα ράφια των φαρμακείων είναι πολλαπλάσιες σήμερα από αυτές, τις οποίες έχει καταγράψει ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ). Συγκεκριμένα, μετά και την πρόσφατη επικαιροποίηση των δύο λιστών του ΕΟΦ, ο επίσημος αριθμός των σκευασμάτων σε έλλειψη είναι 235 και σε αυτά περιλαμβάνονται τα φάρμακα σε «μακροχρόνια – σημαντική έλλειψη» και όσα έχουν αποσυρθεί εντελώς από την αγορά.

Φάρμακα σε έλλειψη

  • Αντιβιώσεις
  • Augmentin TAB
  • Augmentin SIR
  • Klaricid SIR
  • Pricefil SIR
  • Amoxil TAB – Amoxil SIR
  • Κολλύρια
  • Tobrex
  • Tobradex
  • Lofoto
  • Κολλύρια κορτιζόνης
  • αντιτετανικός ορός
  • Αντισταμινικά σιρόπια για παιδιά
  • Xozal
  • Rupafin – Rupafin ταμπλέτες
  • Εισπνέομενα
  • Foster Nexthaler
  • Flixotide
  • Αντιδιαβητικά ενέσιμα
  • Ozempic (το επίμαχο που αδυνατίζει, επταπλασιάστηκε η ζήτηση του)
  • Trulicity (όλων των τύπων).

Τους τελευταίους μήνες, συνταγογραφούμενα φάρμακα, όπως το Ozempic και το Wegovy (εμπορικά ονόματα για διαφορετικές εκδόσεις της σεμαγλουτίδης), έχουν γίνει καυτά θέματα λόγω των υποτιθέμενων πλεονεκτημάτων τους για την απώλεια βάρους.

Ο κ. Νύχας, φαρμακοποιός αναφέρθηκε στις ελλείψεις φαρμάκων και ιδιαίτερα των σκευασμάτων για τον διαβήτη. «Οι Ozempic δεν είχαν ποτέ ομαλή κυκλοφορία, τον τελευταίο καρό έχει ενταθεί το πρόβλημα, τόσο που η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει η κυκλοφορία των σκευασμάτων 1mg και θα ξεκινήσει ξανά από Ιούλιο. Η περιεκτικότητα 0,5 mg θα συνεχίσει να υπάρχει. Υπάρχει πρόβλημα με τους διαβητικούς ανθρώπους που αδυνατούν να πάρουν την θεραπεία τους. Πριν 1 βδομάδα είχαμε διανυκτέρευση μέχρι τις 3 το πρωί, μας καλούσαν συνεχώς για το Ozempic», ανέφερε ο φαρμακοποιός.

«Οι ενέσεις αυτές έχουν μία off label χρήση που βοηθά στο αδυνάτισμα. Και όντως έχει γίνει παγκόσμια τάση να το παίρνουν αυτό. Πολλοί επιχειρούν να το πάρουν και χωρίς συνταγή που είναι αρκετά ακριβό. Ωστόσο στερούμε τεμάχια στην αγορά και δυσχεραίνουμε τη ζωή των ατόμων που έχουν σοβαρό πρόβλημα διαβήτη. Είναι άνω των 100 ευρώ χωρίς συνταγογράφηση. Ο φαρμακοποιός πρέπει να θέσει τα όρια του και να το διανείμει σωστά», πρόσθεσε.

Ο ειδικός παθολόγος – διαβητολόγος, Χρήστος Ζούπας μίλησε στο MEGA για το συγκεκριμένο φάρμακο.

«Μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος. Πάντοτε εδώ και πολλά χρόνια υπήρχε η τάση πριν βγούμε στην παραλία να ψάχνουμε άμεσο αποτέλεσμα στην απώλεια βάρους. Τα φάρμακα αυτά έχουν εντυπωσιακή δράση και αυτό ξεκίνησε εδώ και 20 χρόνια. Μάλιστα οι ουσίες αυτές βρέθηκαν στο σάλιο μιας σαύρας στο Νέο Μεξικό. Επειδή η παχυσαρκία είναι η πιο αναπτυσσόμενη χρόνια ασθένεια μαζί με τον σακχαρώδη διαβήτη αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα παγκόσμιο πρόβλημα ότι αυτά τα δυο είναι αδύνατον να τα καλύψει οποιοδήποτε ασφαλιστικό ταμείο στα επόμενα 30 χρόνια. Ξεκίνησαν οι μελέτες το 1992 και οι ανακαλύψεις έγιναν το 2021 με την παρατεταμένα διάρκεια των φαρμάκων αυτών. Αυτές οι ουσίες που περιέχει το Ozempic πέρασε στο Χόλιγουντ για να χάνουν κιλά», επεσήμανε.

Οι παρενέργειες

Αν το πάρει κάποιος που δεν έχει διαβήτη τι θα πάθει εάν το πάρει;

Σύμφωνα με τον κ. Ζούπα, «Φάρμακο χωρίςπαρενέργειεςδεν υπάρχει. Πέρσι η κατανάλωση ήραν μόνο 30.000 κομμάτια. Φέτος είναι 7 φορές επάνω, πως θα καλυφθεί αυτή η ανάγκη. Επειδή είναι 2 ορμόνες του λεπτού εντέρου, 2 πεπτίδια, έχουν σοβαρές γαστρεντερικές διαταραχές οι οποίες στην αρχή είναι ήπιες. Η φαρμακευτική χορήγηση του φαρμάκου ξεκινά με μικρές δόσεις και ανά μήνα αυξάνεται». Και συνέχισε: «Οι παρενέργειες είναι διάρροιες, δυσπεψία, τάση στον έμετο, έχουν παρατηρηθεί και παγκρεατίτιδες. Επειδή προέρχονται από νευροενδοκρινικά κύτταρα του λεπτού εντέρου, που σημαίνει ότι υπάρχει σχέση εγκεφάλου – εντέρου, το έντερό μας είναι ο δεύτερος εγκέφαλος, έχει αναστολή του κέντρου πείνας του εγκεφάλου, φαίνεται πως καθυστερεί την απορρόφηση τρων τροφών από το στομάχι και βοηθάει μέσα στον χρόνο να χάσεις το 15% του σωματικού βάρους. Αυτό έκανε μεγάλη εντύπωση. Χάνοντας τα κιλά αλλάζει και η ψυχολογία και προσπαθείς περισσότερο. Είναι και η υγιεινή διατροφή και η άσκηση. Το κόβεις αμέσως εάν χάσεις τα κιλά αλλά τα παίρνεις ξανά. Το σημαντικό είναι ότι οι διαβητικοί τα έχουν ανάγκη».

Σχεδόν ανύπαρκτες είναι το τελευταίο χρονικό διάστημα οι ποσότητες του φαρμακευτικού σκευάσματος «Ozempic» που διακινούνται από την εταιρεία προς τα φαρμακεία. Έτσι, οι διαθέσιμες ποσότητες δεν επαρκούν για να καλύψουν την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση και συνταγογράφησή του.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr




Πλεύρης: Για ποια φάρμακα θα χρειάζεται ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Στο θέμα των ελλείψεων φαρμάκων αναφέρθηκε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1, ξεκαθαρίζοντας ότι όποιες αυξήσεις τιμών υπάρξουν σε πολύ φθηνά φάρμακα, θα απορροφηθούν από τον ΕΟΠΥΥ και δεν θα επιβαρύνουν τους πολίτες. 

Ο κ. Πλεύρης επανέλαβε ότι πρόβλημα ελλείψεων δεν υπάρχει στα νοσοκομεία και στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ από όπου προμηθεύονται τις θεραπείες τους κυρίως χρόνιοι πάσχοντες, αλλά στα ιδιωτικά φαρμακεία. Προέτρεψε δε τους πολίτες να επιλέγουν φάρμακα ίδιας θεραπευτικής αξίας, που μπορεί να τους προτείνει ο φαρμακοποιός ή ο θεράπων ιατρός, εάν δεν βρίσκουν το φάρμακο που έχουν στο μυαλό τους.

«Έχουμε πρόβλημα στα ιδιωτικά φαρμακεία. Το πρόβλημα λοιπόν στα ιδιωτικά φαρμακεία πάμε να το αντιμετωπίσουμε ως εξής: μπορεί κάποιος να μη βρίσκει ένα κλασικό εύκολο φάρμακο που το έχουμε στο μυαλό μας, αλλά υπάρχει παρακεταμόλη άλλων σκευασμάτων. Γιατί εκεί πέρα η έλλειψη αφορά το brand φάρμακο. Δεν αφορά το αντιπυρετικό γενικώς και οπουδήποτε έχουμε ελλείψεις που δεν μπορούν να καλυφθούν από την ελληνική αγορά, μέσω ΙΦΕΤ θα γίνονται συνεχώς παραγγελίες».

Επίσης, ο ΕΟΦ θα ενημερώνει τους πολίτες για τα ελλειπτικά φάρμακα και ποια είναι τα αντίστοιχα που μπορούν να προμηθευτούν. «Την ίδια ενημέρωση την έχουν και οι φαρμακοποιοί. Οι γιατροί οι ίδιοι που συνταγογραφούν φάρμακα θα ενημερώνονται για τα ελλειπτικά προκειμένου να ξέρουν να συνταγογραφήσουν αντίστοιχο θεραπευτικής αξίας και να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος. Και είπαμε κιόλας ότι σε μια κατηγορία φαρμάκων που συνταγογραφούνται αυτή τη στιγμή, όχι τα μη συνταγογραφούμενα, αυτά που συνταγογραφούνται και παρουσιάζουν ελλείψεις, η συνταγογράφηση θα γίνεται ηλεκτρονική για να υπάρχει καλύτερη παρακολούθηση». Αυτά τα φάρμακα είναι αντιβηχικά, αντιφλεγμονώδη, αντιεμετικά και ευρείας χρήσης αντιβιωτικά, για τα οποία έτσι κι αλλιώς απαιτείται συνταγή για να τα προμηθευτεί κάποιος. Η υποχρεωτική ηλεκτρονική συνταγογράφηση δεν αφορά τα παυσίπονα, αντιπυρετικά κ.α. τα οποία ανήκουν στην κατηγορία των Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ).

Όσο για τις αυξήσεις στις τιμές των φαρμάκων, ο υπουργός Υγείας τόνισε ότι «αυξήσεις φαρμάκων θα υπάρξουν μόνο εκεί που υπήρχαν πάντα, όταν αποδεικνύεται σε πάρα πολύ φτηνά φάρμακα του ενός και των δύο ευρώ ότι κοστολογικά δεν βγαίνουν, λόγω και της αύξησης της ενέργειας. Αν αποσυρθούν αυτά τα φάρμακα, ο πολίτης θα χρειαστεί να πάρει πολύ πιο ακριβά φάρμακα. Και μόνο σε αυτές τις κατηγορίες βάσει κοστολογίου». Για παράδειγμα, γενόσημο γνωστής αντιβίωσης το οποίο παράγεται στη χώρα μας, έχει μια τιμή περίπου στα 2,20 ευρώ, με κόστος παραγωγής -που αποδεικνύεται- στα 2 ευρώ. «Προφανώς εκεί πέρα χρειάζεται να γίνει μια αύξηση, δεν ξέρω εγώ, αυτό θα το κρίνουν τα όργανα, 20 ή 30 λεπτά που στο σύνολό της σχεδόν την επωμίζεται ο ΕΟΠΥΥ» εξήγησε ο Υπουργός και πρόσθεσε:

«Οι αυξήσεις αφορούν αποκλειστικά και μόνο φάρμακα που μπορεί να αποσυρθούν, που πάντοτε γινόντουσαν τέτοιες αυξήσεις, που δεν φτάνουν τελικά στον καταναλωτή. Γιατί όταν μιλάμε για αύξηση 20, 30 και 40 λεπτά που αφορούν στον καταναλωτή το 10% αυτής της αύξησης στην πραγματικότητα είναι αύξηση που στο σύνολό της την επωμίζεται ο ΕΟΠΥΥ».

Τέλος, ο κ. Πλεύρης υπενθύμισε ότι με το νέο δελτίο τιμών φαρμάκων του Δεκεμβρίου, έγιναν μειώσεις της τάξης του 7%. «Εμείς κάναμε μείωση και τι είπαμε; Αυτό που σας λέω το έχουμε πει από τον Σεπτέμβριο. Θα γίνουν οι μειώσεις τιμών. Γίνανε σε όλα τα φάρμακα 7% μείωση τιμών και μετά θα έρθουν με αίτηση οι εταιρείες στα πολύ χαμηλά φάρμακα, θα αποδεικνύουν κοστολογικά ότι δεν βγαίνουν και θα έχουνε μία μικρή αύξηση που δεν θα επωμιστεί ο ασθενής».

Πηγή: newsbomb.gr