Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Super market | Παγιδεύοντας το μυαλό του καταναλωτή

Μπαίνετε στο σούπερ μάρκετ για να πάρετε γάλα και ψωμί και βγαίνετε με γεμάτο καρότσι.

Τι μεσολάβησε όση ώρα βρισκόσασταν μέσα στο κατάστημα και πώς πειστήκατε να αγοράσετε τόσα άχρηστα προϊόντα;

Η απάντηση είναι απλή: στα σούπερ μάρκετ, τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Οπτικά ερεθίσματα, μυρωδιές και μουσικά ακούσματα επιστρατεύονται για να επηρεάσουν την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών, διαβάζουμε στο vita.gr.

Γνωρίστε κάποια από τα πιο συνηθισμένα τρικ που χρησιμο­ποιούν οι εταιρείες σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ, για να προφυλαχτείτε από την υπερκατανάλωση και τις περιττές αγορές.

ksm

Λαχανικά σε πρώτο πλάνο 
Στα περισσότερα σούπερ μάρκετ, το πρώτο τμήμα στο οποίο εισέρχεται ο καταναλωτής είναι αυτό των φρού­των και των λαχανικών.

Η θέση τους δεν είναι τυχαία, αν και με μια πρώτη σκέψη θα υπέθετε κανείς ότι θα έπρεπε να βρίσκονται κοντά στην έξοδο, αφού καταστρέφονται εύκολα.

Οι ψυχολόγοι εξηγούν ότι το να αγοράζει κανείς υγιεινές τροφές τον κάνει να αισθάνεται καλύτερα και του δημιουργεί λιγότερες ενοχές αν στη συνέχεια προμηθευτεί ανθυγιεινά προϊόντα.

Το μυστικό του ραφιού 
Τίποτα δεν είναι τυχαίο στη διάρθρωση ενός σούπερ μάρκετ, ούτε φυσικά και ο τρόπος τοποθέτησης των προϊόντων στα ράφια.

Τα αναγνωρίσιμα προϊόντα τοποθετούνται στα ράφια που βρίσκονται στο ύψος του ματιού του καταναλωτή (eye level), επειδή εκεί πέφτει συνήθως η προσοχή του.

Το ύψος αυτό κυμαίνεται μεταξύ 1,50 – 1,65 μ. (πρόκειται, δηλαδή, για το 3ο-4ο ράφι, μετρώντας από κάτω προς τα πάνω).

Στα κάτω ράφια είναι τοποθετημένα τα φτηνά προϊόντα, ενώ τα ακριβά τοποθετούνται ψηλά.

Περπατώ…περπατώ… 
Την επόμενη φορά που θα μπείτε σε ένα σούπερ μάρκετ, παρατηρήστε πόσους διαδρόμους χρειάζεται να διασχίσετε προκειμένου να εντοπίσετε είδη πρώτης ανάγκης, όπως το γάλα ή το ψωμί.

Τέτοιου είδους προϊόντα βρίσκονται πάντα στο βάθος των καταστημάτων, ώστε να αναγκαστεί ο καταναλωτής να διανύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση, αντικρίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα αγαθά, και άρα να αυξήσει τις αγορές του.

Προώθηση προϊόντων 
Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα προϊόντα που βρίσκονται στο τέλος κάθε διαδρόμου (στο σημείο, δηλαδή, που συναντάτε καθώς κάνετε στροφή 180 μοιρών για να φτάσετε στην άλλη πλευρά του διαδρόμου) είναι σε προσφορά.

Όχι απαραίτητα, εξηγούν οι ειδικοί.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τα «καλύτερα» ράφια, επειδή είναι ορατά στους καταναλωτές από διάφορα σημεία του καταστήματος και οι εταιρείες πληρώνουν περισσότερο για να τοποθετηθούν τα προϊόντα τους σε αυτά.
Το 1/3 των καταναλωτών αποφα­σίζει μέσα στο σούπερ μάρκετ τι θα αγοράσει

Κάρτες…εμπιστοσύνης 
Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ δίνουν στους πελάτες τους τις λεγόμενες «loyalty cards», προκειμένου να τους επιβραβεύσουν για την εμπιστοσύνη τους με δώρα ή εκπτωτικά κουπόνια.

Αρκετοί καταναλωτές, όμως, προκειμένου να καταφέρουν να φτάσουν το ποσό που χρειάζεται για να πάρουν το δώρο που επιθυμούν, αυξάνουν τις αγορές τους, συνήθως μάλιστα με προϊόντα που δεν χρειάζονται.

Τα κόλπα στις προσφορές 
Προσοχή στις τιμές των προϊόντων και στις προσφορές, συνιστούν οι ειδικοί:

-Αν η τιμή ενός προϊόντος είναι π.χ. 6,99 €, ο εγκέφαλος συνήθως δεν αποτυπώνει το «7», αλλά το «6».

-Συνήθως οι ανταγωνιστικές εταιρείες βγάζουν τα προϊόντα τους σε διαφορετικές ποσότητες, έτσι ώστε να δυσκολεύεται ο καταναλωτής να συγκρίνει τις τιμές τους.

-Πολλές φορές τα προϊόντα που έχουν μέσα στη συσκευασία τους διάφορα δώρα, έχουν και υψηλότερη τιμή.

Συγκρίνετε, λοιπόν, τις τιμές του «καθαρού» προϊόντος στο ράφι.

-Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν συγκρίνετε τις τιμές των προϊόντων σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ.

Τα περισσότερα πολυκαταστήματα προσφέρουν τα προϊόντα πρώτης ανάγκης σε χαμηλή τιμή, ώστε να είναι ανταγωνιστικά, αλλά τελικά έχουν το ίδιο κέρδος, αναγκάζοντας τον καταναλωτή να πληρώσει περισσότερα χρήματα για κάποια άλλα είδη.

-Οι τιμές των προϊόντων ενδέχεται να είναι διαφορετικές ανάλογα με την περιοχή, ακόμα κι όταν πρόκειται για την ίδια αλυσίδα.

Τρικ για παιδιά 
Φτάνοντας στο ταμείο, αναρωτιέστε γιατί το καλάθι σας είναι γεμάτο.

Αν πήρατε μαζί το παιδί σας, η απάντηση είναι απλή: Όσα προϊόντα απευθύνονται σε μικρά παιδιά βρίσκονται σε χαμηλά ράφια, στο ύψος δηλαδή των ματιών τους, ώστε να μπορούν να τα φτάσουν χωρίς να ζητήσουν βοήθεια.

Έτσι, το καλάθι γεμίζει χωρίς να το καταλάβετε με προϊόντα που τραβάνε την προσοχή του παιδιού.

Αρώματα παντού 

Συνήθως, στο βάθος των περισσότε­ρων σούπερ μάρκετ βρίσκεται ο φούρ­νος.

Παρ’ όλα αυτά, η μυρωδιά του φρεσκοψημένου ψωμιού γαργαλάει συνεχώς τη μύτη σας καθώς περιφέρεστε στους διαδρόμους.

Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, η οσμή του ψωμιού εντείνει το αίσθημα της πεί­νας και οδηγεί τους καταναλωτές σε περιττές αγορές.

Μάλιστα, ορισμένα σούπερ μάρκετ ρίχνουν στον εξαερισμό του καταστήματος «οσμές» από φρεσκοψημένο ψωμί.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και αυτό της εταιρείας «Aroma», η οποία ψέκασε στα υποκαταστήματα του ταξιδιωτικού ομίλου «Thomson» άρωμα καρύδας, σαν αυτό που χρησιμοποιείται στο λάδι μαυρίσματος.

Η μυρωδιά έφερνε στους εν δυνάμει πελάτες αναμνήσεις από τις διακοπές τους και τους έκανε πιο επιρρεπείς στο να αγοράσουν πακέτα διακοπών.

Mόνο το 40% των ειδών που αγοράζουμε στο σούπερ μάρκετ είναι προϊόντα που βρίσκονταν στη λίστα μας.

Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ δια­θέ­τουν έναν άδειο χώρο κοντά στην είσοδό τους, γνωστό ως «χώρο αποσυ­μπίεσης», ώστε να μπορούν οι κατα­να­λωτές να περιερ­γά­ζο­νται τον υπόλοιπο χώρο του κατα­στήματος, ακόμα κι αν είναι τακτικοί πελάτες και τον γνωρίζουν.

Το σχόλιο του ειδικού 

Ο επίκουρος καθηγητής Διοίκησης και Μάρκετινγκ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο κ. Γιώργος-Μιχαήλ Κλήμης μάς ξεναγεί στα άδυτα του μυαλού των καταναλωτών.
«Προχωράμε σε έναν κλάδο του marketing που ονομάζεται neuro­mar­keting, ο οποίος μελετά -μέσω λειτουργικών μαγνητικών τομογράφων- τον ανθρώπινο εγκέφαλο και το πώς αυτός παίρνει αποφάσεις σχετικές με την καταναλωτική συμπεριφορά.

Η λογική ότι ο καταναλωτής αποφασίζει βάσει του οπτικού ερεθίσματος, προκειμένου να αγοράσει ένα προϊόν, δεν λειτουργεί τόσο όσο πιστεύαμε παλαιότερα.

Πλέον δίνεται περισσότερη σημασία στις υπόλοιπες αισθήσεις.

Π.χ.:
-Μυρωδιές. Η όσφρηση είναι ένα πολύ δυνατό όπλο, αφού αποτυπώνεται καλύτερα στον εγκέφαλο από τα οπτικά ερεθίσματα. Δεν είναι τυχαίο ότι ορισμένα σουπερμάρκετ ρίχνουν επί τούτου “οσμές” από φρεσκοψημένο ψωμί στον εξαερισμό, για να αυξήσουν τις αγορές των πελατών τους.
-Αφή. Δεν υπάρχει περίπτωση να αγοράσουμε π.χ. ένα ρούχο, αν δεν το αγγίξουμε. Αυτή είναι μία σημαντική γνώση για μια εταιρεία, ώστε να “δουλέψει” το φινίρισμα του προϊόντος της με τρόπο ελκυστικό για τον καταναλωτή.
-Μουσική. Η μουσική παίζει επίσης σημαντικό ρόλο.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα μιας κάβας, που όταν έβαζε γαλλική μουσική στο κατάστημα, ανέβαζε τις πωλήσεις των γαλλικών κρασιών, ενώ υπό τους ήχους γερμανικής μουσικής οι πελάτες επέλεγαν περισσότερα γερμανικά κρασιά.

Δεν πρέπει βέβαια να σκέφτονται οι καταναλωτές ότι υπάρχουν κάποια “σκοτεινά” μυαλά εκεί έξω που ασχολούνται με το marketing και θέλουν να τους υποχρεώσουν να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα. Η κάθε γνώση πρέπει να χρησιμοποιείται με μέτρο, για συγκεκριμένους σκοπούς».
Οδηγός επιβίωσης στο σούπερ μάρκετ
-Κάντε μια λίστα με ψώνια και επιμείνετε σε αυτήν.

-Αν θέλετε να ψωνίσετε λίγα προϊόντα, προτιμήστε ένα καλάθι.

Οι ειδικοί υπο­στηρίζουν ότι δεν είναι τυχαία η αύξηση του μεγέθους του καροτσιού την τελευταία δεκαετία.

-Όσο μεγαλύτερο είναι το καρότσι, τόσο περισσό­τερο το γεμίζουμε.

-Πριν φτάσετε στο ταμείο, ρίξτε μια ματιά στο καλάθι σας και αφαιρέστε όλα τα άχρηστα προϊόντα.

-Μην αγοράζετε προϊόντα μόνο και μόνο επειδή είναι σε προσφορά.

-Η διάρθρωση των ραφιών στα σουπερμάρκετ αλλάζει συχνά, για να αναγκάζονται οι καταναλωτές να περιφέρονται στους διαδρόμους. Ζητήστε από κάποιον υπάλληλο το προϊόν που αναζητάτε.

-Τα λαχανικά που είναι καθαρισμένα και κομμένα έχουν πολύ υψηλότερη τιμή.

-Μην πηγαίνετε στο σούπερ ­μάρκετ πεινασμένοι.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Εόρτιο-προσκλητήριο μήνυμα του σεβασμιότατου μητροπολίτου Φ.Ν.Θ για την εορτή της Αγίας Λυδίας

Μέσα στην ευλογημένη αυτή περίοδο κατά την οποία η αγία μας Εκκλησία στην λειτουργική της ζωή ψάλλει και βιώνει την ανάσταση από τους νεκρούς του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, του Υιού και Λόγου του Θεού, η καθ ημάς Αποστολική Ιερά Μητρόπολη των Φιλίππων, της Νεαπόλεως και της Θάσου αγάλλεται και χαίρει ιδιαιτέρως που η θεία πρόνοια του αγίου Τριαδικού Θεού μας, της έχει προσφέρει από το 50 μ. Χ. την παρουσία του αγίου Αποστόλου των Εθνών Παύλου που την εθεμελίωσε και την ίδρυσε στην ειδωλολατρική τότε Μακεδονία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. η πνευματική όμως αυτή χαρά και ουράνια ευλογία συνδυάζεται και με το σεμνό, ευλαβικό, ιεραποστολικό, αγιασμένο, φιλάνθρωπο και ιστορικό πρόσωπο της αγίας Λυδίας, της Φιλιππησίας της πορφυροπώλιδος, μιας μορφής που απετέλεσε το στήριγμα του τόπου μας και της εκκλησιαστικής μας ζωής.

O απόστολος Παύλος, οι συνεργάτες του Λουκάς, Σίλας και Τιμό-θεος, οι Φίλιπποι, οι Αλέξανδροι, η ελληνική γλώσσα, το άγιο Ευαγγέλιο και ο ευλογημένος αυτός τόπος, η ευσέβεια των κατοίκων, η εκκλησιαστική ιστορία και ζωή, οι τρεις αρχαίες εκκλησίες προς τιμή του αποστόλου Παύλου, τα σωζόμενα κτίσματα, και τα κοιμητήρια των χριστιανικών και βυζαντινών πόλεων του τόπου μας, ο Ζυγάκτης ποταμός, το βάπτισμα της αγίας Λυδίας και τόσων άλλων χριστιανών μέσα στη ζωή της αγίας μας εκκλησίας, μας μεταφέρουν αυτή την περίοδο στο φως της Θείας Αναστάσεως και στο άρωμα των χαρισμάτων του αγίου Πνεύματος.

H αγία εορτή μάλιστα της ισαποστόλου και σεβασμίας γυναικός Λυδίας μας καθοδηγεί, μαζύ με την επίγεια φύση που ανθίζει κατά την εποχή αυτή της ανοίξεως, στην μαρτυρική άνοιξη εκείνων των πρωτοχριστιανικών χρόνων της Εκκλησίας του Χριστού, τότε που τα μαρτύρια, τα αίματα και η αγιότητα του μοναδικού στην παγκόσμια ιστορία των πολιτισμών πλήθους των εκατομμυρίων χριστιανών κάθε ηλικίας και τάξεως θυσιάστηκαν επειδή αγάπησαν τον Χριστό και τους συνανθρώπους τους. Αυτή, λοιπόν, η αγιασμένη μορφή της Λυδίας της Φιλιππησίας μας καλεί και πάλι εφέτος να μετάσχωμε στον παγκόσμιο αυτό εορτασμό της μεταφοράς του αγίου Ευαγγελίου της σωτηρίας των ανθρώπων μέσα στον τότε κόσμο των ειδώλων και της αποστασίας από τον αληθινό Θεό.

ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΜΕ και πάλι τους αγίους, τους μάρτυρες, τους επι-σκόπους, τους ιερείς, τους διακόνους, τους μοναχούς και τις μοναχές, αλλά και το πλήθος των λαϊκών χριστιανών, ανδρών και γυναικών, μικρών και μεγάλων, οι οποίοι ωργάνωσαν την κοινωνία μας και τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό και ετάφησαν στον ένδοξο αυτό τόπο μας, και ΠΙΣΤΕΥΟΜΕ με δύναμη ότι κάπου στον ευλογημένο χώρο των Φιλίππων θα ευρίσκεται αναπαυμένο και το τίμιο και αγιασμένο σώμα της αγίας μας, το οποίο και ευχόμεθα να μας το ανακαλύψη η χάρη του Θεού.

Αγαπητοί μου και αγαπητές μου,

Σας προσκαλώ με την αγάπη του Χριστού μας, να έλθετε και πάλι, τώρα που έφθασε ο εορτασμός της αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας της Πορφυροπώλιδος, στον περικαλλή ιερό Ναό της μαζύ με το βαπτιστήριό της, που εορτάζει και πανηγυρίζει την ιερά μνήμη της

Την ΚΥΡΙΑΚΗ 19 Μαΐου 2024 στις 7 το απόγευμα θα τελέσωμε τον Αρχιερατικό Εσπερινό και στη συνέχεια, εκεί, στον χώρο του ιερού Βαπτιστηρίου θα πραγματοποιηθή η έναρξη των εορταστικών εκδηλώσεων για την χαρμόσυνη επέτειο της συμπληρώσεως εκατό (100) ετών από την ίδρυση της Ιεράς μας Μητροπόλεως, τότε, που τον Οκτώβριο του 1924, με τις πραγματικά ουσιαστικές ενέργειες και πρωτοβουλίες του μακαριστού Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κυρού ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΧΑΤΖΗΣΤΑΥΡΟΥ, μέσα σε δύσκολες ιστορικές στιγμές της εποχής, το σεπτό Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, εξέδωσε σχετικό πατριαρχικό Τόμο για την Ίδρυση της τοπικής μας Εκκλησίας, με την νομική της υπόσταση, μέσα στην ελεύθερη πλέον και ελληνικωτάτη Μακεδονία μας της αγαπημένης μας Πατρίδος της Ελλάδος.

Tην ΔΕΥΤΕΡΑ 20 Μαΐου 2024 θα τελέσωμε από τις 7 το πρωΐ, τον Όρθρο, την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και εν τέλει το ομαδικό Βάπτισμα και το Χρίσμα ενηλίκων αδελφών μας στο υπαίθριο Βαπτιστήριο μέσα στα νερά του ποταμού Ζυγάκτη.

Είσθε προσκεκλημένοι όλοι και όλες, για να προσευχηθούμε μαζύ και να εκφράσωμε την λατρεία μας και την άπειρη ευγνωμοσύνη μας προς τον άγιο Τριαδικό Θεό, που μας εχάρισε το μεγάλο αυτό δώρο, την αγία μας Λυδία την Φιλιππησία.

Με εγκάρδιες πατρικές ευχές και πασχαλινές ευλογίες,

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Συνάντηση εργασίας της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου με εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συνάντηση εργασίας είχε, σήμερα (17/05), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους Γενικούς Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας (διά ζώσης και διαδικτυακά) για τους στρατηγικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών.

Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» και το γεγονός αυτό όρισε εν πολλοίς το πλαίσιο της συζήτησης, καθώς λόγω αυτής της ανακήρυξης προγραμματίζεται μία σειρά πολλών δράσεων σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των Μεταφορών εν γένει. Παράλληλα, συζητήθηκε και η δημιουργία άτυπου Δικτύου Περιφερειών Ελλάδας σε θέματα Επικοινωνιών και Μεταφορών με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η  Υφυπουργός αναφέρθηκε στις μεταφορές και τους στρατηγικούς στόχους του εθνικού σχεδίου Μεταφορών που αφορούν στην:

  • Οικονομική ανάπτυξη, αποδοτικότητα και λειτουργία του συστήματος μεταφορών, σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο.
  • Ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τη συνδεσιμότητα με τα νησιά και μεταξύ συμπληρωματικών μέσων μεταφοράς, τη συνεργασία των συστημάτων, την εδαφική συνοχή και τη διασυνοριακή σύνδεση με χώρες εντός/εκτός ΕΕ.
  • Εξασφάλιση ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου τομέα μεταφορών.
  • Παροχή προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης σε σχέση με την απασχόληση, την εκπαίδευση και τις κοινωνικές υπηρεσίες για τον πληθυσμό

Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μείωσης των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, που αποτελεί στόχο του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά ταυτόχρονα επί αυτού του σκοπού εργάζεται και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ως επιστέγασμα της συνάντησης συμφωνήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς αναφορικά με την προώθηση, βελτίωση και αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών και της κινητικότητας.

1715933842829

 

1715933842870

 

b511d3f4 f082 4b7a 8bb8 c6b0a2b542c6

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | “Ημέρες Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού”

Πραγματοποιήθηκαν το βράδυ της Πέμπτης 16 Μαΐου 2024 οι εκδηλώσεις των ποντιακών σωματείων του Δήμου Καβάλας, υπό τον γενικό τίτλο “Ημέρες Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού”, επ’ αφορμή της μαύρης επετείου εξόντωσης 353.000 Ελλήνων του Πόντου.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, με κε περιελάμβανε τρισάγιο στη μνήμη των αδικοχαμένων προγόνων μας, στο μνημείο του Ακρίτα του Πόντου, λαμπαδηδρομία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και την παρουσίαση θεατρικών δρώμενων, με αναφορά στα γεγονότα της εν λόγω Γενοκτονίας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en