Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στον πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής Ρομποτικής το 11ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής

Δημοσιεύτηκε

στις

Η ομάδα «RoboIsland» έλαβε έπαινο 1η θέση νέων μηχανικών ενώ η ομάδα «LegoBuilders» έχει προκριθεί στην 2η αξιολόγηση

Στον πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διεξάγεται σήμερα στο Κλειστό Ολυμπιακό Γήπεδο Γαλατσίου συμμετέχει το 11ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής.

Το δημοτικό σχολείο της πόλης συνεχίζει την παράδοση που ξεκίνησε πέρσι με δύο πολύ αξίες ομάδες για την κατηγορία «Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά να αναπτυχτούν τα νησιά».

Η ομάδα «RoboIsland» έλαβε έπαινο 1η θέση νέων μηχανικών ενώ η ομάδα «LegoBuilders» έχει προκριθεί στην 2η αξιολόγηση (από τους 77 στους 40). Ας ευχηθούμε να προχωρήσουν όσο πιο ψηλά γίνεται!

Την έναρξη του διαγωνισμού κήρυξε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος.

 

fonirodopis

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το τελικό σχέδιο που αναμένεται να ανακοινωθεί για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

Δημοσιεύτηκε

στις

Τέλος στην αναμονή χιλιάδων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών θα δοθεί αυτή την εβδομάδα, με την ανακοίνωση του τελικού σχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αν και οι προθέσεις του υπουργείου είναι γνωστές ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν ο υπουργός, Κώστας Γαβρόγλου, προέβη στις σχετικές ανακοινώσεις, η τελική μορφή που θα έχει το νέο πλαίσιο εισαγωγής στα ΑΕΙ δεν έχει δει ακόμα το φως της δημοσιότητας.

Πάντως, στελέχη του υπουργείου καθησυχάζουν ότι ο χρόνος δεν πιέζει και ότι «όλα θα γίνουν στην ώρα τους», ενώ σύμφωνα με πηγές του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το σχετικό νομοσχέδιο θα τεθεί άμεσα σε διαβούλευση και θα προλάβει να πάρει το δρόμο προς την Ολομέλεια της Βουλής μέσα στον Μάρτιο. Μάλιστα, στο εν λόγω νομοσχέδιο αναμένεται να ενσωματωθούν και οι συνέργειες πανεπιστημίων με ΤΕΙ, που βρίσκονται αυτό το διάστημα σε διαβούλευση.

Η αρχική στόχευση του υπουργείου ήταν να έχουν ολοκληρωθεί οι νομοθετικές διαδικασίες μέχρι τέλος Δεκεμβρίου 2018. Έτσι, η καθυστέρηση της ανακοίνωσης του τελικού σχεδίου, έχει προκαλέσει ανησυχία σε μεγάλο αριθμό μαθητών, κυρίως της Β’ λυκείου.

Στάση αναμονής κρατούν και οι εκπαιδευτικοί, μέρος του προβληματισμού των οποίων αποτελεί το πώς θα διαρθρωθεί εν τέλει το ωρολόγιο πρόγραμμα, αλλά και τι επιμορφώσεις θα χρειαστούν. «Αυτή τη στιγμή, έχουμε ακούσει μόνο σχέδια, έχουμε διαβάσει διαρροές, περιμένουμε από το υπουργείο τις επίσημες ανακοινώσεις και ευελπιστούμε ότι θα πάρουμε απαντήσεις», σημείωσε εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας.

Όσο για τα φροντιστήρια, αν και από την ηγεσία του υπουργείου έχει τονιστεί η ανάγκη, οι αλλαγές στην Γ’ λυκείου και το νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια να επιφέρουν πλήγμα στην παραπαιδεία, διαφαίνεται ότι αυτό θα είναι πολύ δύσκολο για να επιτευχθεί. «Όπως και να έχει, εμείς θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις όποιες αλλαγές. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα γίνουν αλλαγές στο σύστημα», επεσήμανε ιδιοκτήτης φροντιστηρίου.

Πιθανές αλλαγές στις αλλαγές και ερωτηματικά

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, θα υπάρξουν μερικές αλλαγές σε σχέση με τα όσα είχαν ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο, αλλά χωρίς αυτές να αλλοιώνουν τη φιλοσοφία του νέου συστήματος.

Αρχικά, ερωτηματικό παραμένει τι θα ισχύσει με το βαθμό του Απολυτηρίου. Αν θα ισχύσει, δηλαδή, η συνδιαμόρφωση του βαθμού των υποψηφίων κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του απολυτηρίου ή αν η ρύθμιση παραλειφθεί.

Επίσης, τα τμήματα, από «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ) και «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ) θα μετονομαστούν, κατά πάσα πιθανότητα, σε «πράσινα» και «κόκκινα» αντίστοιχα.

Για φέτος, επίσης, ίσως να μετατεθεί για αργότερα ο χρόνος κατάθεσης του πρώτου μηχανογραφικού που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι μαθητές οι οποίοι θα τελειώσουν τον ερχόμενο Ιούνιο τη Β’ λυκείου -με βάση το οποίο μηχανογραφικό θα χαρακτηριστούν τα «πράσινα» και τα «κόκκινα» τμήματα- στην περίπτωση που καθυστερήσουν οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν τη νομοθέτηση των συνεργειών των πανεπιστημίων με ΤΕΙ.

Οι αναμενόμενες ανακοινώσεις

Για την Γ’ λυκείου, οι βασικές αλλαγές που έχουν ανακοινωθεί και αναμένεται να παραμείνουν στο νομοσχέδιο του υπουργείου είναι οι εξής:

-Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, θα γίνουν τέσσερις. Καθεμία από τις Ομάδες, θα αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.

-Τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας θα είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Επίσης, τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία θα ενοποιηθούν στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο θα είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους. Τα Λατινικά θα είναι μάθημα επιλογής.

-Η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών θα διαιρεθεί σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη θα οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο – Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και Επιστήμες Υγείας και Ζωής, αντίστοιχα.

-Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού θα περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας θα καταργηθούν και όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα.

-Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο θα προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).

-Επιπλέον, για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο θα προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι μπορεί να χρειαστούν και για την εισαγωγή τους σε κάποια Τμήματα.

-Τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού θα αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος, με έξι διδακτικές ώρες για το καθένα.

-Όσον αφορά τον τρόπο απόκτησης του απολυτηρίου, αυτός θα παραπέμπει σε ένα τύπο περιφερειακών, «μίνι-πανελλαδικών» εξετάσεων.

-Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως συμβαίνει και σήμερα. Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (που αναφέρθηκαν παραπάνω), τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

-Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη. Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο. Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.

-Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για το βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων.

-Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ’ Λυκείου.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2020 | Τι αλλάζει στην Γ΄ Λυκείου

Δημοσιεύτηκε

στις

Στην επόμενη εβδομάδα τοποθέτησε χρονικά τις ανακοινώσεις για το νέο εξεταστικό σύστημα, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «RealFM».

Ο υπουργός σημείωσε ότι δεν θα υπάρξουν μεγάλες διαφορές από την ανακοίνωση της πρότασης που έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο και ότι το βασικό πνεύμα των αλλαγών είναι η ολοκλήρωση των εγκύκλιων σπουδών στη Β’ Λυκείου, ώστε η Γ’ Λυκείου να είναι έτος προπαρασκευής για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

«Θέλουμε τα παιδιά να μπορούν να εισάγονται σε κάποια πανεπιστημιακά τμήματα μόνο με το απολυτήριο του Λυκείου. Την ύλη, ήδη, την ανακοινώσαμε, θα ανακοινώσουμε και το σύστημα εισαγωγής. Θα υπάρχουν ευνοϊκότερες διατάξεις για τα παιδιά και για τους εκπαιδευτικούς στο σύστημα που θα ανακοινωθεί την επόμενη εβδομάδα», είπε ο κ. Γαβρόγλου.

Οι αλλαγές που προβλέπεται να ψηφιστούν μέσα στον Μάρτιο, προβλέπουν αναδιάρθρωση στην Γ’ Λυκείου αλλά και στο σύστημα εισαγωγής, με θέσπιση “πράσινων” πανεπιστημιακών τμημάτων, δηλαδή τμημάτων στα οποία η εισαγωγή θα γίνει χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, μόνο με το απολυτήριο Λυκείου. Οι πρώτοι που θα “εγκαινιάσουν” την νέα Γ’ Λυκείου και το νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων θα είναι οι φετινοί μαθητές της Β’ Λυκείου. 

Αναλυτικά οι αλλαγές που προβλέπονται:

-Στην Γ’ Λυκείου μειώνονται τα διδασκόμενα μαθήματα από 15 σε 7. Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα διδάσκονται έξι ώρες ανά εβδομάδα.

-Στις πανελλαδικές εξετάσεις, οι υποψήφιοι της Γ’΄Λυκείου θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο. 

– Θεσπίζονται οι “πράσινες” σχολές, η εισαγωγή των οποίων προβλέπεται να γίνει με συμπλήρωση “ειδικού” μηχανογραφικού. Οι μαθητές, πριν ξεκινήσουν τη φοίτηση της Γ’ Λυκείου θα συμπληρώσουν ενδεικτικά 10 τμήματα στα οποία επιθυμούν να εισαχθούν. Τα τμήματα που θα συγκεντρώσουν χαμηλή ζήτηση, θα μετατραπούν σε πράσινα, δηλαδή η εισαγωγή θα γίνει μόνο με το απολυτήριο Λυκείου. 

-Οι ενδοσχολικές εξετάσεις που οδηγούν στο απολυτήριο της Γ’ Λυκείου, αλλάζουν μορφή και πλέον δεν θα διεξάγονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αλλά σε επίπεδο δημοτικό ή περιφερειακό. Τα σχολεία θα χωριστούν σε Ομάδες ανά Δήμο στις μεγάλες πολεις και ανα Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται απο ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων και το τελικό διαγωνισμα θα προκύπτει μετά απο κλήρωση ομάδας θεμάτων.

-Στο 1ο επιστημονικό πεδίο που αφορά τις σχολές Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Σπουδών, το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα των Λατινικών αντικαθίσταται από την Κοινωνιολογία. Τα Λατινικά παραμένουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα ως μάθημα επιλογής. 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Υπουργείο Παιδείας | Όλες οι αλλαγές – Τα τμήματα που ιδρύονται σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Δημοσιεύτηκε

στις

Μετά την ψήφιση του νομοσχέδιου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις» στην Ολομέλεια της Βουλής ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δηλώνει:

«Η ψήφιση, χθες το βράδυ του νομοσχεδίου, αποτελεί μία νέα τομή στα εκπαιδευτικά μας πράγματα. Διαμορφώνει μία νέα αρχιτεκτονική στα Πανεπιστήμια Αθηνών, Γεωπονικού και Θεσσαλίας. Με το νομοσχέδιο δημιουργείται μία νέα αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΕΚΠΑ προχωρά στην ίδρυση του «Συγκροτήματος Ευρίπου» και στην ίδρυση νέων Τμημάτων στην Αθήνα και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών υπερδιπλασιάζεται όσον αφορά τον αριθμό των Τμημάτων και των Σχολών του.

Το νομοσχέδιο ανοίγει τη διαδικασία μόνιμου διορισμού 15.000 εκπαιδευτικών με ένα σύστημα δίκαιο και αξιοκρατικό όπως επιτάσσει το Σύνταγμα και οι δικαστικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ισορροπώντας ανάμεσα στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ακαδημαϊκών κριτηρίων, και με επιπρόσθετη μοριοδότηση των ΑμεΑ. Από τον Σεπτέμβριο, 4.500 εκπαιδευτικοί θα στελεχώσουν την Ειδική Αγωγή και αυτές θα είναι οι πρώτες μόνιμες προσλήψεις μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας.

Επιπλέον διορίζονται σε μόνιμες θέσεις εκπαιδευτικών όσοι δικαιώθηκαν δικαστικά ως προς τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2018, και μειώνεται από τον Σεπτέμβριο του 2019 ο αριθμός των μαθητών στα νηπιαγωγεία και πρώτη Δημοτικού από 25 σε 22.

Όλα αυτά δείχνουν έμπρακτα πια ότι οδηγούμαστε σε μία κανονικότητα που τόσην μεγάλη ανάγκη έχει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. »

Καινοτόμες δομές είναι:

Η «Τεχνόπολη Ευρίπου» την οποία ιδρύει το ΕΚΠΑ στην Εύβοια (Χαλκίδα),
Το Αβερώφειο Αγροδιατροφικό Τεχνολογικό Πάρκο Θεσσαλίας (ΑΒ.Α.ΤΕ.ΠΑ.Θ.) που ιδρύεται στη Λάρισα και μπορεί να αγκαλιάσει ολόκληρη τη Θεσσαλία,
Το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης (Ι.Δ.Ε.), με έδρα την Άμφισσα, το οποίο λειτουργεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε σύμπραξη με άλλα ΑΕΙ με στόχο στην ανάπτυξη κοινών εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεων στην περιοχή των Δελφών.

Η νέα ακαδημαϊκή αρχιτεκτονική των Ιδρυμάτων

Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύονται οι εξής νέες Σχολές:

Τεχνολογίας, με έδρα τη Λάρισα,

Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών, με έδρα τη Λάρισα.

Η Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μετονομάζεται σε Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Διαιτολογίας.

Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύονται σε Βόλο, Λάρισα, Καρδίτσα, Λαμία και Τρίκαλα τα εξής Τμήματα:

Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών με έδρα τον Βόλο, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών,

Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών με έδρα τον Βόλο, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών,

Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών,

Διοίκησης Επιχειρήσεων, με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών,

Γεωπονίας- Αγροτεχνολογίας, με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών,

Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών,

Νοσηλευτικής με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,

Δημόσιας και Ενιαίας Υγείας με έδρα την Καρδίτσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,

Φυσικοθεραπείας με έδρα τη Λαμία, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,

Συστημάτων Ενέργειας, με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τεχνολογίας,

Περιβάλλοντος, με έδρα την πόλη τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τεχνολογίας,

Ψηφιακών Συστημάτων με έδρα τη Λάρισα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τεχνολογίας,

Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής με έδρα την Καρδίτσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών,

Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού, με έδρα την Καρδίτσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τεχνολογίας,

Διαιτολογίας και Διατροφολογίας, με έδρα τα Τρίκαλα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Διαιτολογίας,

Φυσικής με έδρα τη Λαμία, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών,

Μαθηματικών με έδρα τη Λαμία, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών,

Γενικό, με έδρα τη Λάρισα,

Γενικό, με έδρα τη Λαμία,

Ψυχολογίας, με έδρα τον Βόλο, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών,

Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έδρα την Καρδίτσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών,

Λογοθεραπείας, με έδρα τη Λαμία, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Υγείας.

Στα υφιστάμενα κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:

Το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών,

Το Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών μετονομάζεται σε Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.

Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύεται Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο (Π.Ε.Κ.) (Πανεπιστημιακό Κέντρο Έρευνας Καινοτομίας και Ανάπτυξης «ΙΑΣΩΝ») ως ακαδημαϊκή μονάδα του Ιδρύματος, με έδρα το Βόλο.

Η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020, εκτός από τα Τμήματα Ψυχολογίας με έδρα τον Βόλο, Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία με έδρα την Καρδίτσα και Λογοθεραπείας με έδρα τη Λαμία

Τμήματα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας εντάσσονται:

Στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήµιο Αθηνών (ΕΚΠΑ),

Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (τα Τμήματα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος, Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού, και Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων)

Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (τα Τμήματα Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ, Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ, Νοσηλευτικής και Φυσικοθεραπείας).

Στο Ε.Κ.Π.Α. ιδρύονται στην Αθήνα και στα Ψαχνά Ευβοίας τα εξής Τμήματα:

Κοινωνιολογίας, με έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών,
Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, με έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών,

Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών,
Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών,
Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών,
Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης, Διατροφής και Αειφορίας,

Τεχνολογιών Ψηφιακής Βιομηχανίας, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών,
Γενικό, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας,
Διατροφής και Διαιτολογίας με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης, Διατροφής και Αειφορίας,
Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού, με έδρα τα Ψαχνά του νομού Ευβοίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης, Διατροφής και Αειφορίας.
Το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. καταργείται και ιδρύονται το :

Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο Τομέας Ψυχολογίας του Τμήματος Φ.Π.Ψ. εντάσσεται στο υφιστάμενο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής, χωρίς να αποτελεί διακριτό Τομέα.
Η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020, εκτός από τα Τμήματα Διατροφής και Διαιτολογίας με έδρα τα Ψαχνά και Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού με έδρα τα Ψαχνά

Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών καταργούνται από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 οι υφιστάμενες Σχολές Αγροτικής Παραγωγής, Υποδομών και Περιβάλλοντος και Τροφίμων, Βιοτεχνολογίας και Ανάπτυξης και ιδρύονται, με έδρα την Αθήνα, οι εξής Σχολές:
Επιστημών των Φυτών,
Επιστημών των Ζώων,
Περιβάλλοντος και Γεωργικής Μηχανικής,

Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής,
Εφαρμοσμένης Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας,
Εφαρμοσμένων Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών.
Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ιδρύονται σε Καρπενήσι, Θήβα, Άμφισσα και Αθήνα τα εξής Τμήματα:

∆ασολογίας και ∆ιαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος, µε έδρα το Καρπενήσι, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστηµών των Φυτών
∆ιοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων και Συστημάτων Εφοδιασμού, µε έδρα τη Θήβα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρµοσµένων Οικονοµικών και Κοινωνικών Επιστηµών
Περιφερειακής Ανάπτυξης, µε έδρα την Αµφισσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρµοσµένων Οικονοµικών και Κοινωνικών Επιστηµών
Γενικό, µε έδρα την Αθήνα

Υδροβιολογίας και Υδατοκαλλιεργειών, µε έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστηµών των Ζώων
Πληροφορικής στη Γεωργία και στο Περιβάλλον, µε έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Περιβάλλοντος και Γεωργικής Μηχανικής
∆ιαιτολογίας και Ποιότητας Ζωής, µε έδρα την Αθήνα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Τροφίµων και ∆ιατροφής
Πολιτισμού και Αγροτικού Τουρισμού, με έδρα την Άμφισσα, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρμοσμένων Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών.

Η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020

Ιδρύεται το «Παλλημνιακό Ταμείο» (ΝΠΔΔ). Ο σκοπός του Παλλημνιακού Ταμείου είναι κοινωφελής και συνίσταται στη στήριξη πρωτοβουλιών των τοπικών νησιωτικών κοινοτήτων σε θέματα πολιτισμού, την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών φορέων και ιδρυμάτων της Λήμνου, την προώθηση της βιο-οικονομίας και καινοτομίας στον αγροτικό τομέα και τη διατήρηση και ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και των στοιχείων πολιτιστικής κληρονομιάς του αγροτικού χώρου.

Συγκροτείται σε κάθε Α.Ε.Ι. άμισθη Επιτροπή Ισότητας των Φύλων (Ε.Ι.Φ) ως συμβουλευτικό όργανο της Συγκλήτου και των Διοικήσεων των Σχολών και Τμημάτων για την προώθηση της ισότητας σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας και σε όλες τις διαδικασίες της ακαδημαϊκής ζωής.

Συνιστάται Ακαδημαϊκό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Έρευνας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (Α.Σ.Ε.Ε.Π.Σ.Ε.) με έδρα τη Λαμία με σκοπό τη διερεύνηση ίδρυσης Πανεπιστημίου και Ερευνητικών Κέντρων στη Στερεά Ελλάδα.
Επιβάλλονται πρόστιμα έως και οριστική ανάκληση της άδειας σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών για κάθε παράβαση σχετική με τους όρους λειτουργίας, με την αδήλωτη εργασία και, γενικότερα, για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας.
Νέο σύστηµα εισαγωγής, εκτός Πανελλαδικών Εξετάσεων, από το ακαδημαϊκό έτος 2019-20 στα:

Τµήµα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστηµίου

Τµήµα Μουσικής Επιστήµης και Τέχνης του Πανεπιστηµίου Μακεδονίας.

Εξειδικεύονται τα εξεταζόμενα καλλιτεχνικά µαθήµατα και προσδιορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας βάσει των οποίων εξάγεται ο τελικός βαθμός του κάθε υποψηφίου.

Μείωση από 25 σε 22 του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα για Νηπιαγωγεία και Α’ Δημοτικού.

Διορισμός 485 δικαστικά δικαιωθέντων εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.

Δυνατότητα συνεχόμενων των δύο θητειών των πρυτάνεων και μείωση της θητείας τους από 4 σε 3 έτη.

Ισλαμικό Τέμενος Αθηνών: Προσδιορισμός τακτικών και έκτακτων πόρων

Κλιμάκωση στα ποσοστά των ετήσιων εσόδων που μεταβιβάζονται από τον Ε.Λ.Κ.Ε. στον Τακτικό Προϋπολογισμό του Α.Ε.Ι..

Δυνατότητα μετεγγραφής μαθητών από την Α΄ τάξη ημερήσιου Λυκείου στην Α΄ τάξη εσπερινού Λυκείου

Για την εισαγωγή των μαθητών – αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εναρμόνιση της διάταξης σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κομοτηνή | Αναβρασμός στις φοιτητικές εστίες για την ιδιωτικοποίηση της λέσχης σίτισης

Δημοσιεύτηκε

στις

Αναβρασμός επικρατεί στις φοιτητικές εστίες της Κομοτηνής, μετά από την απόφαση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ να προχωρήσει στην ανάθεση σε ιδιώτη των υπηρεσιών σίτισης που παρέχονται στη λέσχη της Πανεπιστημιούπολης.

Το νέο καθεστώς ξεκίνησε ήδη να ισχύει, με βραχυχρόνιες απευθείας αναθέσεις, ενώ ο βασικός διαγωνισμός, μέσω του οποίου θα γίνει ανάθεση για ένα έτος, θα διενεργηθεί ηλεκτρονικά την Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου. Η εκτιμώμενη δαπάνη ανέρχεται στο ποσό των 428.097,60 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Ο ανάδοχος που θα προκύψει, θα αναλάβει την προετοιμασία – παρασκευή και την παροχή γευμάτων για τη σίτιση των δικαιούχων φοιτητών από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Μαρτίου 2020, με εξαίρεση τα χρονικά διαστήματα που αφορούν στις διακοπές του Πάσχα, του καλοκαιριού και των Χριστουγέννων.

Ειδικότερα, όπως προβλέπεται στην προκήρυξη, ο ανάδοχος θα υποχρεούται να παρέχει δωρεάν σίτιση σε 700 δικαιούχους φοιτητές. Για το σκοπό αυτό, προβλέπεται η παραχώρηση χωρίς αντάλλαγμα της χρήσης των χώρων της λέσχης της Πανεπιστημιούπολης (κουζίνες – εστιατόρια). Τα δε έξοδα λειτουργίας του εστιατορίου, όπως ΔΕΗ, φυσικό Αέριο/πετρέλαιο, ΔΕΥΑΚ, θα βαρύνουν το ΙΝΕΔΙΒΙΜ.

Υπάρχει επίσης η πρόβλεψη ότι η σίτιση των δικαιούμενων δωρεάν σίτισης θα γίνεται με την επίδειξη της ειδικής ταυτότητας, με την οποία θα εφοδιαστούν οι φοιτητές από τη Γραμματεία της Εστίας. Αφού θα ελέγχονται οι ανωτέρω ταυτότητες, θα καταχωρούνται σε ηλεκτρονικό υπολογιστή τον οποίο υποχρεούται να διαθέτει ο ανάδοχος και οι σχετικές εγγραφές θα παραδίδονται καθημερινώς στη Γραμματεία της Εστίας.

Οι παραπάνω εξελίξεις προκαλούν αντιδράσεις στους κόλπους των φοιτητών, με τον Σύλλογο Οικότροφων (ΣΟΦΕΚ), μετά από γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, να προγραμματίζει σειρά κινητοποιήσεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της λέσχης. Συγκεκριμένα, οι οικότροφοι φοιτητές αποφάσισαν:

  • Να προβούν σε μονοήμερη κατάληψη του γραφείου του ΙΝΕΔΙΒΙΚ Κομοτηνής της Δευτέρα 21 Ιανουαρίου, και την ίδια ημέρα να κάνουν ενημερώσεις στη Λέσχη και στην κεντρική πλατεία της Κομοτηνής
  • Να προβούν σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Σύγκλητο του Δ.Π.Θ., ζητώντας να πάρει ξεκάθαρη θέση η διοίκηση του Ιδρύματος
  • Να αναρτήσουν πανό με τα αιτήματα του Συλλόγου και να αποστείλουν σχετικό δελτίο τύπου
  • Να πραγματοποιήσουν νέα γενική συνέλευση μετά το πέρας της εξεταστικής για την αποτίμηση των δράσεων και τον επανασχεδιασμό τους.

Στο διεκδικητικό πλαίσιο της παράταξης Contra, που υπερψηφίστηκε από τη γενική συνέλευση του Συλλόγου Οικότροφων των Φοιτητικών Εστιών Κομοτηνής, περιλαμβάνονται τα εξής αιτήματα:

  • Καμία ιδιωτικοποίηση της λέσχης. Έξω οι εργολάβοι.
  • Άμεση επαναπρόσληψη των εργαζόμενων της λέσχης. Αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και όχι δεκαήμερες συμβάσεις.
  • Άμεση επίλυση των ζητημάτων της εστίας/ λέσχης
  • Δημόσια και Δωρεάν σίτιση για όλους
  • Αύξηση των μερίδων

Μεταξύ άλλων, οι οικότροφοι φοιτητές καταλογίζουν στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ ότι «παρά τις φρούδες ανακοινώσεις του, στις οποίες δεσμευόταν πως δεν θα αλλάξει κάτι, παρά επίσης της κατηγορηματικές δηλώσεις του υπουργού παιδείας πως ό.τι ακούγαμε ήταν ψέματα για να γίνεται αντιπολίτευση στο ΣΥΡΙΖΑ, παρά και την εκ νέου δέσμευση του προέδρου του σε φοιτητές των εστιών και στις πρυτανικές αρχές πως θα τηρήσει τις δεσμεύσεις του, προχώρησε σε διαγωνισμούς για τις λέσχες σίτισης που διαχειρίζεται σε όλη την Ελλάδα. Μέχρι την πραγματοποίηση των διαγωνισμών προχώρησε σε ανάθεση «δια του κατεπείγοντος» σε εργολάβους που αναλαμβάνουν όλο το πακέτο της σίτισης (προμήθεια, παρασκευή, διανομή). Στην λέσχη μας η συγκεκριμένη ανάθεση διαρκεί μέχρι τις 19/01 ενώ ο διαγωνισμός για την λέσχη ανακοινώθηκε σήμερα το πρωί και θα πραγματοποιηθεί στης 26/02. Όλα τα παραπάνω είχαν για αρχή ως αποτέλεσμα την απόλυση πέντε εργαζομένων. Επιπλέον η λέσχη δεν άνοιξε για δύο μέρες ενώ οι μερίδες έχουν μειωθεί, και συχνά το μεσημεριανό φαγητό διανέμεται και το απόγευμα».

Για τις συνέπειες της λειτουργίας του λέσχης σίτισης από ιδιώτη, οι φοιτητές εκτιμούν ότι θα είναι άμεσα αρνητικές και σημειώνουν: «Η ανάγκη κερδοσκοπίας από την σίτιση υποβαθμίζει την ποιότητα του φαγητού. Παράλληλα, η ίδια η σύμβαση μιλά για κάρτες σίτισης και μηχάνημα όπου ελέγχονται, ενώ όσοι δεν έχουν πληρώνουν 3 ευρώ τη μερίδα. Οι μερίδες επίσης μικρότερες, καθώς και οι «πολυτέλειες» της δεύτερης και τρίτης μερίδας κομμένες. Για να το κωδικοποιήσουμε απλά και ξάστερα, «κάτω λέσχη». Επίσης ήδη είχαμε τις πρώτες απολύσεις ενώ βλέπουμε καθημερινά την αυστηρή επιτήρηση στους εργαζομένους στα όρια μπούλινγκ. Η συγκεκριμένη απαράδεκτη κατάσταση μόνο θα χειροτερεύει».

Τέλος, επισημαίνουν ότι «δεν είναι ούτε η πρώτη, αλλά ούτε και η τελευταία φορά που βλέπουμε μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια άρσης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα των φοιτητικών παροχών. Από τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά μέχρι τις κάρτες σίτισης στην Ξάνθη, η διαδικασία είναι γνωστή. Στοχεύει στην μετακύληση του κόστους σπουδών στις πλάτες μας, την υποβάθμιση της φοιτητικής μας καθημερινότητας. Στην εντατικοποίηση του ρυθμού σπουδών και στην άρση των κεκτημένων το φοιτητικού κινήματος. Μπροστά σε αυτά ο Σύλλογός μας οφείλει να μην μείνει άπραγος και να πάρει την κατάσταση στα χέρια του».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: