Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στις 15/01 ο διαγωνισμός για τη συντήρηση της Εγνατίας στη Ροδόπη

Τα παράπονα του κόσμου είναι δικαιολογημένα» λέει στον «Χ» ο Αντώνης Πασχάλης – μέλος του ΔΣ της Εγνατία Οδός Α.Ε..

Απολύτως δικαιολογημένη βρίσκει την αγανάκτηση των οδηγών – χρηστών της Εγνατίας Οδού ο Αντώνης Πασχάλης, που είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εγνατία Οδός Α.Ε. και μιλώντας στον «Χ» λέει μάλιστα ότι και ο ίδιος δεν είναι «καθόλου ικανοποιημένος από τον δρόμο αυτό», ο οποίος «έχει προβλήματα σε πολλά σημεία». Κατά την εκτίμησή του, η άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος έχει συγκεκριμένη αιτία και αυτή είναι το γεγονός ότι «τα τελευταία 4-5 χρόνια δεν συντηρήθηκε καθόλου ο δρόμος». Το γιατί ο δρόμος στερήθηκε συντήρησης αυτό το χρονικό διάστημα (στο οποίο τη διακυβέρνηση της χώρας κατείχε ο ΣΥΡΙΖΑ), ο κος Πασχάλης δηλώνει ότι δεν το γνωρίζει καθώς επίσης και ότι δεν θέλει να κάνει «εικασίες» γιατί αυτό θα ήταν «κουβέντες του καφενείου».

Στις 15 Ιανουαρίου ο διαγωνισμός για τη Ροδόπη
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της νέας διοίκησης της Εγνατία Οδός Α.Ε. αλλαγές στην όψη της Εγνατίας, τουλάχιστον στη Θράκη, θα δούμε μέχρι το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους. «Εδώ στην περιοχή μας έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, έχει ανακηρυχθεί ο εργολάβος που θα αναλάβει τη συντήρηση και την αντικατάσταση του οδοστρώματος στην περιοχή του Έβρου από το Αρδάνιο μέχρι την Αλεξανδρούπολη» λέει ο κος Πασχάλης, που πληροφορεί επίσης ότι «στις 15 Ιανουαρίου έχουμε το διαγωνισμό για το κομμάτι του νομού Ροδόπης από τη Μέστη μέχρι τους Αμαξάδες».

Πέρα από τη συντήρηση και την αντικατάσταση του οδοστρώματος, δημοπρατούνται και άλλα συνοδά έργα που αφορούν την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ποιότητας του αυτοκινητοδρόμου, ενώ στο background αναμοχλεύεται και ο παλιός διαγωνισμός για την κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών «που είχε γίνει πριν πολλά χρόνια» και η νέα διοίκηση επιχειρεί να τον επανενεργοποιήσει ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή των ΣΕΑ.

Διόδια, δανεικά και ενέχυρα

Η Εγνατία Οδός μπορεί να είναι ένας από τους βασικότερους οδικούς άξονες της Ελλάδας, πλην όμως είναι και ένας δρόμος που κατασκευάστηκε -μερικώς έστω- με δανεικά. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. είχε πάρει ένα δάνειο ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ το 2006 από την Τράπεζα Πειραιώς, προκειμένου να αποπερατώσει το έργο του αυτοκινητοδρόμου και αυτή η δανειακή σύμβαση έχει φέρει τις δύο πλευρές αντιμέτωπες στα δικαστήρια.

Η τράπεζα δεσμεύει μεγάλο μέρος των εισπράξεων από τους σταθμούς διοδίων κατά μήκος του δρόμου, τα οποία βέβαια η ίδια η εταιρία είχε ενεχυριάσει στη δανειακή σύμβαση. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. κατηγορεί την τράπεζα ότι κατήγγειλε τη δανειακή σύμβαση προ της λήξης της και την άκρη του νήματος σε αυτό το μπερδεμένο κουβάρι καλούνται να βρουν τα ελληνικά δικαστήρια. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο κος Πασχάλης τονίζει ότι «το δάνειο αποπληρώνεται στο σύνολό του τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο ε.ε., δηλαδή τρία χρόνια νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση», αλλά την ίδια ώρα προαναγγέλλει έμμεσα τη συνέχιση της δικαστικής διαμάχης, λέγοντας ότι «είναι μία ιστορία αυτή (εν. η δικαστική διαμάχη) η οποία θα μας απασχολήσει και στο μέλλον».

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα διόδια τώρα, ο κος Πασχάλης σημειώνει ότι απώτερος στόχος της κυβέρνησης -με απόφαση του υπουργού Μεταφορών- είναι οι χρήστες της Εγνατίας Οδού να επιβαρύνονται με τρία λεπτά του ευρώ για κάθε ένα χιλιόμετρο που διανύουν στον αυτοκινητόδρομο.

«Όπου μπαίνει σταθμός διοδίων ή μπαίνουν σε λειτουργία σταθμοί που ήταν ανενεργοί, όλα αυτά λειτουργούν στη λογική ότι ο χρήστης πληρώνει τρία λεπτά για κάθε χιλιόμετρο που διανύει στον αυτοκινητόδρομο.

Με το που μπήκε σε λειτουργία ο σταθμός στην Ασπροβάλτα, αμέσως μειώθηκε το κόστος στα διόδια στο Λαγκαδά, στην Ανάληψη. Η συνολική επιβάρυνση του χρήστη από Κομοτηνή ως Θεσσαλονίκη μετά τη λειτουργία της Ασπροβάλτας έχει αυξηθεί κατά 30 λεπτά» λέει χαρακτηριστικά.

Όσο για τα πλευρικά διόδια που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια, ακόμη κι αν προς το παρόν είναι υπό κατασκευή ή ανενεργά «το μοντέλο είναι ότι πρέπει κάποια στιγμή να έχουμε μόνο πλευρικά διόδια. Να έχουμε διόδια στην είσοδο και στην έξοδο του δρόμου και όχι να σταματάς στην πορεία και να πληρώνεις. Αυτό είναι το βέλτιστο», σύμφωνα με τον κο Πασχάλη.

Τέλος η κυβέρνηση εξετάζει αυτή την περίοδο ένα σχέδιο ενοποίησης όλων των αυτοκινητοδρόμων της Ελλάδας και αυτό επηρεάζει τρόπον τινά την εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων, η οποία επίσης έχει καθυστερήσει.

 

 

xronos

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | “Ημέρες Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού”

Πραγματοποιήθηκαν το βράδυ της Πέμπτης 16 Μαΐου 2024 οι εκδηλώσεις των ποντιακών σωματείων του Δήμου Καβάλας, υπό τον γενικό τίτλο “Ημέρες Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού”, επ’ αφορμή της μαύρης επετείου εξόντωσης 353.000 Ελλήνων του Πόντου.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, με κε περιελάμβανε τρισάγιο στη μνήμη των αδικοχαμένων προγόνων μας, στο μνημείο του Ακρίτα του Πόντου, λαμπαδηδρομία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και την παρουσίαση θεατρικών δρώμενων, με αναφορά στα γεγονότα της εν λόγω Γενοκτονίας.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Στην Καβάλα ο υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά Κωστής Καρπόζηλος

Στο πλαίσιο του προεκλογικού αγώνα για τις ευρωεκλογές, την Καβάλα επισκεφτηκε την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, ο πρώην υπέθυνος Τύπου και νυν υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά, Κωστής Καρπόζηλος.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Xάος με τις προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

Τον κίνδυνο να βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων αντιμετωπίζουν χιλιάδες φορολογούμενοι, λόγω των πολλών προβλημάτων που καταγράφονται στη διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Έκτακτα επιδόματα συνταξιούχων δεν έχουν αναρτηθεί ακόμα στο taxisnet, ορισμένα υπουργεία, υγειονομικές περιφέρειες και κάποιοι Δήμοι δεν έχουν αποστείλει βεβαιώσεις αποδοχών, στα προσυμπληρωμένα εισοδήματα συνταξιούχων καταγράφονται λάθη, ενώ το ίδιο ισχύει και σε ορισμένες βεβαιώσεις τόκων καταθέσεων που έχουν αποσταλεί από κάποιες τράπεζες.

Όπως σημειώνουν Οικονομικό Επιμελητήριο και Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ) παρ’ ότι βρισκόμαστε στα μέσα Μαΐου, ακόμα δεν έχουν αναρτηθεί όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για να υποβληθούν οι φορολογικές δηλώσεις. Προσθέτουν ακόμα ότι «οι φορείς του δημοσίου και οι τράπεζες, υπέβαλλαν λανθασμένα ή ελλιπή δεδομένα για τους περισσότερους φορολογούμενους. Επίσης παρατηρούμε πως οι μηχανογραφικές εταιρίες ακόμα δεν έχουν προλάβει να αναβαθμίσουν τα προγράμματα τους με τα νέα έντυπα φορολογίας γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολη την εργασία των φοροτεχνικών».

Οι λογιστές καταγράφουν και πολλά παράπονα από υπερήλικες για το γεγονός ότι πρέπει υποχρεωτικά να δηλώσουν φέτος τον IBAN – τον οποίο δεν γνωρίζουν- ως προϋπόθεση για την υποβολή της δήλωσης. Η πρόβλεψη αυτή, παρ’ ότι συνεπάγεται ταλαιπωρία για ορισμένους φορολογούμενους μεγάλης ηλικίας είναι απαραίτητη καθώς η ΑΑΔΕ λόγω έλλειψης IBAN αναζητά μάταια 185.000 φορολογουμένους προκειμένου να τους επιστρέψει φόρους 60 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τους λογιστές, τα προβλήματα αφορούν:

*Παραλείψεις στα έκτακτα επιδόματα συνταξιούχων

*Καθυστερήσεις στην αποστολή των βεβαιώσεων αποδοχών από διάφορα υπουργεία όπως το Αγροτικής Ανάπτυξης, υγειονομικές περιφέρειες και δήμους

*Ελλιπή στοιχεία για τόκους καταθέσεων και δανείων

*Λάθη στις παρακρατήσεις ελευθέρων επαγγελματιών

*Μη συμπλήρωση του κωδικού 727 για την επιστρεπτέα προκαταβολή

*Ο κωδικός 781 κατά την εκκαθάριση δεν καλύπτει τεκμήρια και υπάρχει λανθασμένος υπολογισμός εκκαθάρισης

*Λάθη στην μεταφορά ζημίας προηγούμενων ετών για γεωργικές επιχειρήσεις

*Αυτοκίνητα που ήταν σε κυκλοφορία το 2023 δεν εμφανίζονται στο έντυπο Ε1.

Περίπου 1,3 εκατομμύρια μισθωτοί και συνταξιούχοι που έχουν επιλεγεί για την αυτόματη υποβολή των δηλώσεων, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα στοιχεία που έχουν προ συμπληρωθεί στο έντυπο Ε1 από την φορολογική διοίκηση. Επιβάλλεται να ελέγξουν με σχολαστικότητα τους κωδικούς με τα ποσά των μισθών και των συντάξεων, το ύψος των ηλεκτρονικών αποδείξεων, το εμβαδόν και τη διεύθυνση της κύριας ή της δευτερεύουσας ή της εξοχική κατοικίας, τα αυτοκίνητα, τις τυχόν δαπάνες για αποπληρωμή δανείων καθώς και τα προσωπικά δεδομένα.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ενημερώσει ήδη τους φορολογούμενους για τους οποίους οι δηλώσεις θα συμπληρωθούν αυτόματα, με e-mail στη θυρίδα «Τα Μηνύματά μου» της ψηφιακής πύλης myAADE και στο myAADEapp. Μάλιστα, έχει ήδη εκδώσει και το …προσωρινό εκκαθαριστικό σημείωμα το οποίο θα οριστικοποιηθεί μετά τις όποιες διορθώσεις υπάρξουν από την πλευρά των φορολογουμένων.

Όσοι από τους φορολογούμενους δεν διαπιστώσουν λάθη, κενά ή παραλείψεις στα «προκάτ» στοιχεία δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια ενέργεια για την υποβολή της δήλωσής τους, καθώς αυτή θα οριστικοποιηθεί αυτόματα από την ΑΑΔΕ την Τρίτη 2 Ιουλίου 2024. Σε κάθε περίπτωση, εάν το επιθυμούν, μπορούν να πατήσουν νωρίτερα το «κουμπί». Εφόσον τα στοιχεία δεν είναι ακριβή ή λείπουν δεδομένα οι φορολογούμενοι αυτοί υποχρεούνται να τροποποιήσουν ή και να συμπληρώσουν τα ορθά στοιχεία και να υποβάλουν τη δήλωσή τους, μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής της στις 26 Ιουλίου.

Σύμφωνα με το χρονολόγιο της ΑΑΔΕ:

– Μέχρι την Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024 μπορούν να υποβάλουν αρχική δήλωση

– Από την Τρίτη 2 Ιουλίου μέχρι την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024 μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση, χωρίς κυρώσεις (επέχει θέση αρχικής δήλωσης).

Για τη διευκόλυνση των φορολογούμενων στην εφαρμογή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος έχει δημιουργηθεί ειδικό ψηφιακό αρχείο, που περιλαμβάνει:

– Τα στοιχεία που έχει λάβει υπόψη της η ΑΑΔΕ και:

– Το φορολογικό αποτέλεσμα, χρεωστικό, μηδενικό ή πιστωτικό, που προκύπτει με βάση αυτά.

Επίσης, οι φορολογούμενοι που  έχουν επιλεγεί για τη διαδικασία της αυτόματης υποβολής της δήλωσης από την ΑΑΔΕ καθώς και όσοι έχουν υποβάλει δηλώσεις πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής θα ενημερώνονται σε εβδομαδιαία βάση (από το δεύτερο 15νθήμερο Μαΐου) μέσω e-mail και στη θυρίδα τους στο myAADE και το myAADEapp για μεταβολές των στοιχείων που η ΑΑΔΕ έχει λάβει για αυτούς από τρίτους φορείς (πχ εργοδότες, πιστωτικά ιδρύματα), ώστε να μπορούν να ελέγξουν εάν μεταβάλλεται η φορολογική τους υποχρέωση και να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en