Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Stand by για μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις μετά τις εκλογές

Ποιες θα προχωρήσουν άμεσα. Οι εκκρεμότητας με αεροδρόμια, ΔΕΣΦΑ και ΟΛΠ. Και μετοχές τραπεζών στο «νέο ΤΑΙΠΕΔ»

Εν μέσω εκλογικής περιόδου  οι υπηρεσίες του ΥΠΟΙΚ και το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζουν τις προπαρασκευαστικές ενέργειες για να προχωρήσουν γρήγορα οι 9 μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις που περιλαμβάνονται στο νέο Μνημόνιο – και 4 εξ αυτών πρέπει να ολοκληρωθούν εντός του τρέχοντος έτους. Παράλληλα «τρέχουν» οι προετοιμασίες  για τη δημιουργία του νέου «υπερ-Ταμείου των 50 δισ.» που θα πάρει τη θέση του ΤΑΙΠΕΔ και θα είναι τα επόμενα χρόνια ο βασικός φορέας αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης δημόσιας περιουσίας. Σ’ αυτόν θα εισφερθούν ενδεχομένως και μετοχές των τραπεζών που θα περιέλθουν στο Δημόσιο μέσω του ΤΧΣ και των ανακεφαλιοποιήσεων

Ολες οι κινήσεις γίνονται σε συνεννόηση με τους Θεσμούς και την Κομισιόν, η οποία θα έχει εποπτικό ρόλο  στη συγκρότηση-λειτουργία του καινούργιου φορέα, ενώ θα πρέπει να δώσει έγκριση για ορισμένες ιδιωτικοποιήσεις που άπτονται θεμάτων ανταγωνισμού (ΔΕΣΦΑ κλπ).

Πρώτες στη λίστα προτεραιότητας βρίσκονται  η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων και η πώληση πλειοψηφικών πακέτων μετοχών της ΔΕΣΦΑ και των λιμανιών Πειραιά-Θεσσαλονίκης (ΟΛΠ-ΟΛΘ),  που βάσει του Μνημονίου πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα  τέλη Δεκεμβρίου. 

Η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές θα κληθεί να ολοκληρώσει γρήγορα τα deals για τα αεροδρόμια και τη ΔΕΣΦΑ, καθώς οι διαγωνισμοί έχουν γίνει και υπάρχουν ανακηρυγμένοι πλειοδότες (η γερμανική Fraport και η αζέρικη Socar αντίστοιχα) με τους οποίους απομένει να υπογραφούν οι τελικές συμβάσεις. 

«Αγκάθια» και εμπλοκές

Όμως και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν εκκρεμότητες και «αγκάθια» που πρέπει να ξεπερασθούν.:

– Οι Γερμανοί προσπαθούν να θέσουν θέμα αναδιαπραγμάτευσης των όρων παραχώρησης των αεροδρομίων, επιδιώκοντας ίσως μείωση του τιμήματος

–  Για την παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου της εταιρίας διαχείρισης των δικτύων φυσικού αερίου πρέπει βέβαια να δοθεί έγκριση από την Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, η οποία είχε θέσει ορισμένους όρους στους Αζέρους υποψήφιους αγοραστές.  Εκτιμάται ότι αν οι δύο πλευρές φθάσουν στις τελικές υπογραφές, δεν θα παρεμβληθούν εμπόδια από τις Βρυξέλλες.

Για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ οι διαγωνιστικές διαδικασίες πρέπει να προχωρήσουν  με ταχείς ρυθμούς μόλις αναλάβει η νέα κυβέρνηση, ώστε να είναι εφικτό να ολοκληρωθούν οι δύο ιδιωτικοποιήσεις εντός τους έτους, σύμφωνα με τη δέσμευση που έχει αναληφθεί έναντι των δανειστών. Παράλληλα όμως πρέπει να ολοκληρωθούν ενέργειες που αποτελούν προϋπόθεση για την παραχώρηση  των πλειοψηφικών πακέτων των δύο εταιρειών σε ιδιώτες. Βασική προϋπόθεση είναι η δημιουργία Αρχής Λιμένος (port authority), η οποία θα ασκεί διοίκηση και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές αρμοδιότητες του ΟΛΠ.

Οι άλλες 5 μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις που προβλέπονται στο Μνημόνιο και πρέπει να «τρέξουν» στη συνέχεια, αφορούν την έκταση στο Ελληνικό, τον Αστέρα Βουλιαγμένης, το ακίνητο στην Αφάντου Ρόδου, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την κρατική συμμετοχή στην εταιρία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» (Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών ΑΕ).

Το νέο Ταμείο

Κάποια από αυτά τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου που είναι προς πώληση, ενδέχεται να εισφερθούν τελικά στο νέο «υπερ-Ταμείο» που θα αναλάβει την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του κράτους και η δημιουργία του προβλέπεται στο νέο Μνημόνιο.

Στο «Ανεξάρτητο Ταμείο Αξιοποίησης Περιουσίας του Δημοσίου» όπως αποκαλείται, θα εισφερθούν ακίνητα του Δημοσίου, πακέτα μετοχών κρατικής συμμετοχής, δικαιώματα πολυετούς εκμετάλλευσης εκτάσεων και φυσικών πόρων.

Ο νέος φορέας θα σχεδιασθεί από  ανεξάρτητη ομάδα δράσης, υπό την επίβλεψη των Θεσμών. Θα έχει έδρα την Ελλάδα, η διοίκηση και η διαχείριση του θα γίνεται από τις ελληνικές αρχές, αλλά η Κομισιόν θα ασκεί εποπτεία  και οι Θεσμοί θα παρέχουν τεχνική βοήθεια.  Οι επικεφαλής  του Ταμείου θα ορισθούν από την ελληνική κυβέρνηση, σε συνεννόηση με τις Βρυξέλλες και τους εκπροσώπους των Θεσμών.

Η ανεξάρτητη ομάδα δράσης θα αναλάβει να σχεδιάσει τον τρόπο λειτουργίας, την εσωτερική δομή του Ταμείου, τον κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης του. Θα προτείνει  επίσης την πιθανή σύνθεση των στοιχείων του ενεργητικού του – ποια περιουσιακά στοιχεία και μετοχές θα  εισφερθούν – και τους κατευθυντήριους άξονες για τον τρόπο καλύτερης αξιοποίησης αυτών των περιουσιακών στοιχείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τις πρώτες συζητήσεις που έγινανμεταξύ υπουργών της  απελθούσης κυβερνησης και εκπροσώπων των Θεσμών,  αναφέρθηκε ως ενδεχόμενο να εισφερθούν μελλοντικά στον νέο φορέα πακέτα μετοχών ελληνικών τραπεζών, τα οποία  θα έχει αποκτήσει το ΤΧΣ μέσω των ανακεφαλαιοποιήσεων.

Επικεφαλής της ομάδας δράσης αναμένεται να τεθεί ο Κορεάτης Γκλεν Κιμ, ο οποίος υπήρξε σύμβουλος του Γιάννη Βαρουφάκη στο ΥΠΟΙΚ και του τότε πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.

sofokleousin.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Την Καβάλα επισκέφθηκε η Υφυπουργός Μεταφορών & Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου

Την Καβάλα επισκέφθηκε η Υφυπουργός Μεταφορών & Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου το πρωί της Τρίτης 14 Μαϊου, η οποία περιόδευσε στην πόλη και συζήτησε με αρμόδιους για τα θέματα που απασχολούν τους επαγγελματίες στον κλάδο των μεταφορών

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης συνόδευσαν στον Δ. Νέστου Υποψήφιοι Ευρωβουλετές

Τελική ευθεία για την Κυριακή των Ευρωεκλογών με τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές να περιοδεύουν στην επικράτεια αποκτώντας εικόνα για τα θέματα κάθε τόπου.

Στο πλευρό του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Λευτέρη Αυγενάκη, βρέθηκαν το πρωί της Δευτέρας 13 Μαϊου στην Χρυσούπολη και υποψήφιοι Ευρωβουλευτές με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να συζητήσουν με τους αγρότες και τους αρμόδιους φορείς που παρευρέθησαν, για τα θέματα του πρωτογενούς τομέα.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Θέματα λειψυδρίας απασχολούν τους αγρότες στην Π.Ε Καβάλας

Δεν είναι μόνο οι χαλαζοπτώσεις και οι καταστροφές που έχουν υποστεί οι αγροτικές καλλιέργειες στον Νομό Καβάλας, αλλά οι αγρότες καλούνται συνεχώς να αντιμετωπίζουν ζημιοφόρα προβήματα.

Είτε στον Δήμο Παγγαίου με το φράγμα του Μαρμαρά, είτε στον Δήμο Νέστου με την χαμηλή στάθμη του ποταμού, οι αγρότες αναμένεται να αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα με το πότισμα των καλλιεργειών τους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en