Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σταϊκούρας | Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» μοντέλο αεροπορικών μεταφορών

«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενθαρρύνει τη μετάβαση σε ένα “πράσινο” μοντέλο αεροπορικών μεταφορών, που θα περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού μετακινήσεων», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στο «2024 ICAO Seminar on Green Airports», το οποίο πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στους τέσσερις άξονες γύρω από τους οποίους περιστρέφεται η προσπάθεια της Ελλάδας για να γίνουν περισσότερο «πράσινα» τα αεροδρόμιά της:

  • Ο νέος κανονισμός AFIR, που αφορά την ανάπτυξη υποδομής εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.
  • Ο κανονισμός RefuelEU για την αεροπορία, που έχει ως στόχο να αυξήσει τη ζήτηση και την προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.
  • Η στρατηγική των αεροδρομίων για την προσαρμογή τους στην κλιματική αλλαγή.
  • Η δυνατότητα των αεροδρομίων να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μέσα από την ανάπτυξη πολιτικών και κινήτρων για τη μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας.

«Με αυτές τις πρωτοβουλίες χαράσσουμε ένα μονοπάτι που μας οδηγεί στην πράσινη μετάβαση στον τομέα των αερομεταφορών. Η Ελλάδα φιλοδοξεί να πρωτοστατήσει σε αυτή την προσπάθεια όχι μόνο γιατί αποτελεί μια δέσμευση της ΕΕ, αλλά γιατί συνιστά μια επιλογή που συμβαδίζει με το μοντέλο της βιώσιμης ανάπτυξης που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση σε όλα τα πεδία του τομέα των μεταφορών», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, σε άτυπη μετάφραση:

«Είναι μεγάλη τιμή που επιλέξατε φέτος την πατρίδα μας για τη διεξαγωγή του σεμιναρίου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο συγκεντρώνει το παγκόσμιο ενδιαφέρον της αεροπορικής κοινότητας.

Ιδιαίτερα μάλιστα, όταν η θεματική του φετινού συνεδρίου αναδεικνύει ζητήματα που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος.

Μια πρόκληση ζωτικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον, που μας αφορά όλους και θέτει τον κλάδο της πολιτικής αεροπορίας μπροστά σε νέα δεδομένα.

Επιδιώκουμε:

  • ανάπτυξη αερολιμένων με χαμηλό ανθρακικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με έμφαση στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και την αξιοποίηση καθαρών πηγών ενέργειας, καθώς και
  • νέες λύσεις για την εξέλιξη των υποδομών στα αεροδρόμια με στόχο την κλιματική τους ανθεκτικότητα.

Τα ζητήματα αυτά έχουν μια προφανή περιβαλλοντική διάσταση. Ταυτόχρονα, όμως, έχουν και σημαντικές οικονομικές, κοινωνικές, αλλά και επιστημονικές προεκτάσεις.

Αυτή η συζήτηση αφορά άμεσα την Ελλάδα.

Το 2023 η χώρα μας κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης ξεπερνώντας τα 72 εκατ. επιβάτες στα αεροδρόμιά μας, σημειώνοντας αύξηση κατά 14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Κατά τους πρώτους μήνες του 2024, η αυξητική τάση είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Επιπλέον, δεν αμφισβητείται ότι ο τομέας των μεταφορών είναι, μακράν, η μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης από άνθρακα στην Ευρώπη. Σύμφωνα με προβλέψεις, έως το 2030, οι μεταφορές θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 44% των εκπομπών της ΕΕ.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενθαρρύνει τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» μοντέλο αεροπορικών μεταφορών, που θα περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού μετακινήσεων.

Ταυτόχρονα, μεριμνά για τη διαρκή ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας των αεροδρομίων, σε άμεση συνεργασία με τον Οργανισμό, ο οποίος στην πρόσφατη επιθεώρησή του αναγνωρίζει την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε αυτό το δυναμικό πεδίο.

Η Ελλάδα αύξησε τα επίπεδα αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών προτύπων από το 69,1% στο 74,9%, όταν, παγκοσμίως, ο μέσος όρος βρίσκεται στο 69,3%.Και από αυτό το βήμα, θα ήθελα να εκφράσω, για ακόμη μια φορά, τη βούληση της πολιτικής ηγεσίας για περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας μας με σκοπό τη διατήρηση και ενίσχυση των προτύπων ασφάλειας και των ρυθμιστικών πολιτικών στον τομέα της αεροπορίας στην Ελλάδα.

Εστιάζοντας στη θεματική του συνεδρίου , επιτρέψτε μου να σας παρουσιάσω τι έχει κάνει η Ελλάδα στην κοινή προσπάθεια να γίνουν περισσότερο «πράσινα» τα αεροδρόμιά μας.

Οι ενέργειές μας αναπτύσσονται σε τέσσερις άξονες:

  1. Νέος κανονισμός AFIR

Στο πλαίσιο του σχεδίου προτάσεων «Fit for 55», η Ελλάδα και τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ψήφισαν έναν νέο Κανονισμό για την ανάπτυξη υποδομής εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.

Οι ειδικοί στόχοι του προτεινόμενου κανονισμού είναι:

  • να εξασφαλιστεί η ελάχιστη υποδομή για την υποστήριξη της απαιτούμενης χρήσης οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς και σε όλα τα κράτη μέλη για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ.
  • να εξασφαλιστεί η πλήρης διαλειτουργικότητα της υποδομής.

Όσον αφορά στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, ο νέος κανονισμός θέτει στόχους για την ανάπτυξη της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα αεροσκάφη, στα αεροδρόμια του πυρήνα του ΔΕΔ-Μ και στο εκτεταμένο δίκτυο.

  1. Κανονισμός RefuelEU για την αεροπορία

Ο κύριος στόχος του νέου κανονισμού RefuelEU για την αεροπορία, ως βασικό μέρος του κοινοτικού σχεδίου «Fit for 55», είναι να αυξήσει τη ζήτηση και την προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, τα οποία έχουν χαμηλότερες εκπομπές CO2 από την κηροζίνη, διασφαλίζοντας παράλληλα ισότιμους όρους ανταγωνισμού σε ολόκληρη την αγορά αεροπορικών μεταφορών της ΕΕ.

Η νέα νομοθεσία στοχεύει να θέσει τις αεροπορικές μεταφορές στην τροχιά των κλιματικών στόχων της ΕΕ για το 2030 και το 2050, καθώς τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα είναι ένα από τα βασικά βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα εργαλεία για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τον άνθρακα.

Η υποχρέωση των προμηθευτών αεροπορικών καυσίμων να διασφαλίζουν ότι όλα τα καύσιμα που διατίθενται στους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών στα αεροδρόμια της ΕΕ, να περιέχουν ένα ελάχιστο μερίδιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων από το 2025 και από το 2030, ένα ελάχιστο μερίδιο συνθετικών καυσίμων, με αμφότερα τα μερίδια να αυξάνονται σταδιακά έως το 2050.

Οι προμηθευτές καυσίμων θα πρέπει να ενσωματώσουν 2% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα το 2025, 6% το 2030 και 70% το 2050.

  1. Στρατηγική των αεροδρομίων για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή

Η Ελλάδα σε συντονισμό με τη στρατηγική της ΕΕ για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή (Εθνικός Κλιματικός Νόμος), υιοθέτησε μια νέα στρατηγική, η οποία περιλάμβανε και υποδομές ζωτικής σημασίας, όπως τα αεροδρόμια, προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και να γίνουν ανθεκτικές στο κλίμα έως το 2050.

  1. Δυνατότητα των αεροδρομίων να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Πολλά αεροδρόμια στην Ελλάδα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως ηλιακή, αιολική, αλλά και το υδρογόνο. Προσπαθούμε να αναπτύξουμε πολιτικές και κίνητρα για τη μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας και το διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών διατηρεί στη χώρα μας την πρωτιά φιλόδοξων πρωτοβουλιών για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Η δέσμευσή του στην πρωτοβουλία «Route 2025», ώστε να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2025, πολύ νωρίτερα από τον στόχο της αεροπορικής βιομηχανίας για το 2050, αποτελεί οδηγό και για τα υπόλοιπα αεροδρόμια στην Ελλάδα.

Με αυτές τις πρωτοβουλίες χαράσσουμε ένα μονοπάτι που μας οδηγεί στην «πράσινη» μετάβαση στον τομέα των αερομεταφορών.

Η Ελλάδα φιλοδοξεί να πρωτοστατήσει σε αυτή την προσπάθεια όχι μόνο γιατί αποτελεί μια δέσμευση της ΕΕ, αλλά γιατί συνιστά μια επιλογή που συμβαδίζει με το μοντέλο της βιώσιμης ανάπτυξης που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση σε όλα τα πεδία του τομέα των μεταφορών.

Με αυτές τις σκέψεις, εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του Σεμιναρίου του ICAO και αναμένω με εξαιρετικό ενδιαφέρον τα συμπεράσματα σας.

Πηγή: newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Μητσοτάκης: Οι κρίσεις για το Μάτι μπορούν να επανεξεταστούν, δεν είναι τελεσίδικες

Για τον νέο δικαστικό χάρτη της χώρας αλλά θίγοντας τρέχοντα ζητήματα της επικαιρότητας μίλησε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή επισημαίνοντας δε μεταξύ άλλων πως πρόκειται για μία μεταρρύθμιση η οποία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη θεραπεύοντας παθογένειες που κάνουν τους πολίτες να μην εμπιστεύονται τη Δικαιοσύνη.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην υπόθεση της δίκης για το Μάτι και τις ποινές, τονίζοντας πως πρόκειται για κρίσεις οι οποίες εάν η Δικαιοσύνη το αποφασίσει μπορούν να επανεξεταστούν και πως δεν είναι τελεσίδικες. Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως οι ποινές επήλθαν από ένα ευμενέστερο πλαίσιο το οποίο ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και πως εάν ίσχυε ο νόμος που ψήφισε η παρούσα κυβέρνηση οι ποινές θα ήταν αυστηρότερες. Ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε πως οι εθνικές τραγωδίες δεν πρέπει να εργαλειοποιούνται και να κρίνονται με δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην Οικονομία λέγοντας πως η παρούσα Κυβέρνηση είναι αυτή που στηρίζει εμπράκτως το εισόδημα των πολιτών όσο το επιτρέπουν τα δημοσιονομικά όρια συμπληρώνοντας πως όταν η ακρίβεια υποχωρήσει οι αυξήσεις αυτές θα είναι που θα έχουν μείνει μόνιμα. Σημείωσε δε πως αποτελεί επιτυχία για την χώρα που έχει ανάπτυξη πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο τηρώντας παράλληλα τους δημοσιονομικούς κανόνες.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τον νέο δικαστικό χάρτη της χώρας ο πρωθυπουργός σημείωσε πως βάζει μία τάξη καθώς στόχος είναι να επιταχυνθεί η απόδοση της Δικαιοσύνης σε μία χώρα που έχει περισσότερους δικαστές σε σχέση με τους μέσους όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά την ίδια ώρα καθυστερεί αισθητά σε σχέση με την υπόλοιπη ΕΕ στην έκδοση αποφάσεων.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης | Εκσυγχρονίζουμε τη Δικαιοσύνη και την προσαρμόζουμε στις ανάγκες της κοινωνίας

Την επίλυση μιας «μεγάλης χρόνιας εκκρεμότητας» που διαμορφώνει «ένα σύγχρονο πρόσωπο της ελληνικής Δικαιοσύνης, πραγματικά κοντά στον πολίτη», υπογράμμισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής.

Κατά την ομιλία του στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης για το νέο δικαστικό χάρτη, ο κ. Λαζαρίδης τόνισε ότι με αυτόν «αντιμετωπίζουμε το κρίσιμο ζήτημα της επιτάχυνσης της Δικαιοσύνης και αξιοποιούμε καλύτερα το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό της. Ξεπερνάμε και στην περίπτωση αυτή μία ακόμα από τις σημαντικές παθογένειες της χώρας και τις διαχρονικές εσωτερικές αδυναμίες του συστήματος, ενώ ενισχύουμε το Κράτος Δικαίου».

Όσα προβλέπει το παρόν νομοσχέδιο, σημείωσε, «θα υλοποιηθούν με την τεχνική βοήθεια της Παγκόσμιας Τράπεζας με εξασφαλισμένα 493.000.000 ευρώ, από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ναι, του Ταμείου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, το οποίο υπήρξε πρόταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και για το οποίο υποστηρίζετε ότι τα χρήματά του προορίζονται για τους λίγους και ισχυρούς. Και για μία ακόμη φορά εκτίθεστε. Διότι μόνο για τους λίγους και ισχυρούς δεν υλοποιούνται τα έργα ψηφιοποίησης διαδικασιών και αρχείων, τα νέα δικαστικά κτίρια, η καλύτερη στελέχωση και κατάρτιση δικαστικών λειτουργών και δικαστικών βοηθών».

Ο κ. Λαζαρίδης ανέφερε ότι «με τα νέα δεδομένα, μειώνεται ο συνολικός χρόνος εκδίκασης σε όλους τους βαθμούς δικαιοδοσίας κατά 30%, δηλαδή κατά 450 ημέρες», ενώ ειδικά για την Καβάλα, υπογράμμισε ότι διατηρείται το Πρωτοδικείο, ως κεντρική έδρα και η Εισαγγελία Πρωτοδικών, με έδρα την Καβάλα. Παράλληλα, ως περιφερειακές έδρες του Πρωτοδικείου Καβάλας ορίζονται το Παγγαίο και η Θάσος, στην κατά τόπο αρμοδιότητά τους.

Επιπρόσθετα, ζήτησε από τον Υπουργό Δικαιοσύνης «να λύσουμε οριστικά και αμετάκλητα το πρόβλημα με την κάλυψη των δύο κενών οργανικών θέσεων γραμματέων στο νησί της Θάσου».

H Δικαιοσύνη, επισήμανε ο κ. Λαζαρίδης, «την οποία όλοι οφείλουμε να εμπιστευόμαστε σε απόλυτο βαθμό και όχι α λα καρτ, με την παρούσα πολιτική, θεσμική και με κοινωνικό πρόσημο μεταρρύθμιση εκσυγχρονίζεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες της κοινωνίας. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει πράξη την υπόσχεσή της για ταχύτερη, ποιοτικότερη, αποδοτικότερη, διαφανή και αξιόπιστη απονομή της. Η εμπιστοσύνη των πολιτών προς το δικαστικό σύστημα ενισχύεται και η καθημερινότητα του πολίτη βελτιώνεται. Σε αυτή την προσπάθεια, καλό για τον τόπο θα ήταν να πορευτούμε από κοινού, αφήνοντας στην άκρη τις μικροκομματικές σκοπιμότητες. Στο πλαίσιο αυτό σας καλώ να ψηφίσουμε μαζί το παρόν νομοσχέδιο».

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Γιάννης Καλλιάνος | Τι απαντά για τα 50 τηλέφωνα στον Άδωνι Γεωργιάδη – «Απηύδυσα, ήθελα να μάθω πότε κάποιος μπαίνει σε ΜΕΘ»

Οι νέες δηλώσεις του Γιάννη Καλλιάνου έρχονται σε συνέχεια των όσων είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 μόλις χθες, Μεγάλη Δευτέρα (29.04.24).

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε πως ο Γιάννης Καλλιάνος τον πήρε 50 τηλέφωνα, αλλά ο πατέρας του δεν πήρε κρεβάτι ΜΕΘ, γιατί δεν προβλεπόταν.

Μιλώντας σήμερα στην κάμερα της εκπομπής «Το Πρωινό» ο Γιάννης Καλλιάνος αναφέρθηκε στα τηλέφωνα που έκανε στον υπουργό Υγείας.

«Με το που πήγε ο πατέρας μου στο Αττικό, ήταν σε ένα ράντζο και περίμενε. Δεν πήρα κανένα τηλέφωνο, άφησα τον πατέρα μου να του συμπεριφερθούν, όπως συμπεριφέρονται στον κάθε άνθρωπο.

Απηύδησα, τις τελευταίες δυο ημέρες πήρα τον Άδωνι Γεωργιάδη τηλέφωνο για να δούμε τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, πότε μπαίνει κάποιος στη ΜΕΘ. Ο Άδωνις μου είπε πως έγινε ιατρικό συμβούλιο και είναι όλα υπέροχα. Του λέω ‘’Άδωνι θα πεθάνει ο πατέρας μου’’ και μου λέει ‘’Γιάννη δεν είμαι εγώ ο αρμόδιος που θα βάλει τον πατέρα σου στη ΜΕΘ’’. Δεν έχω χρησιμοποιήσει τη θέση μου πότε για τίποτα», είπε ο βουλευτής της ΝΔ.

«Χάθηκε ένα πολύτιμο χρονικό διάστημα. Γονυπετείς παρακαλούσαμε τον διευθυντή να τον βάλει σε πλατφόρμα. Όταν το αποφάσισε, μετά από λίγες ώρες πέθανε», συμπλήρωσε.

Και επεσήμανε: «Δεν θέλω να καταστρέψω την καριέρα κανενός. Μετά από επαναλαμβανόμενα μηνύματα που έλεγα πως πεθαίνει ο πατέρας μου χωρίς να λαμβάνω απάντηση, είπα πως αυτά τα πράγματα είναι ανεπίτρεπτα. Ασφαλώς με τα μηνύματα μου δεν ήθελα να προκαλέσω κακό στον καθηγητή».

Πηγή: newsit.gr

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en