Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

SOS εκπέμπει η Περιφερειακή Τηλεόραση

Τη μεγαλύτερη κρίση στην 20ετή της ιστορία αντιμετωπίζει σήμερα η Περιφερειακή Ενημερωτική Τηλεόραση, αφού η μοναδική πηγή εσόδων της, η μικρομεσαία τοπική και Περιφερειακή διαφήμιση, έχει σχεδόν μηδενιστεί.

Η σημαντική αυτή απώλεια δεν έχει αντισταθμιστεί από κανένα ουσιαστικό μέτρο στήριξης, όπως έγινε στις άλλες κατηγορίες ΜΜΕ και ιδιαίτερα στην τηλεόραση εθνικής εμβέλειας, η οποία μάλιστα δεν έχει υποστεί την ίδια οικονομική επιβάρυνση.

Η Περιφερειακή Τηλεόραση διαδραματίζει σημαντικό εθνικό ρόλο με την πολύτιμη συμβολή της στην ανάπτυξη της Περιφέρειας, την καλλιέργεια της περιφερειακής συνείδησης στους πολίτες και με την αναντικατάστατη προσφορά της σε όλους τους τομείς της ζωής στην ελληνική Περιφέρεια (π.χ. ενημέρωση, ψυχαγωγία, τοπική οικονομία, κοινωνική ζωή, πολιτισμός, παράδοση κλπ). Η απρόσκοπτη λειτουργία των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών πάνω από όλα όμως είναι θέμα Δημοκρατίας.

Ειδικά, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης (ΑΜΘ) η ίδια η καθημερινότητα των πολιτών είναι συνυφασμένη με τη λειτουργία της Περιφερειακής Τηλεόρασης. Αυτή τους ενημερώνει, τους πληροφορεί, τους ψυχαγωγεί. Αυτή μεταφέρει τη δική τους φωνή στα κέντρα λήψης των αποφάσεων στην κεντρική διοίκηση. Παράλληλα, καταλυτικός είναι ο ρόλος των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών για την άμεση ενημέρωση και πληροφόρηση των πολιτών ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έκτακτων μέτρων που αυτή επιβάλλει.

Επίσης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία για περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου των Περιφερειών και της τοπικής Αυτοδιοίκησης στο άμεσο μέλλον, αυτό ισοδυναμεί με την παράλληλη ενίσχυση και αναβάθμιση του ρόλου των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών.  

Η Ένωση Ενημερωτικών Τηλεοράσεων Ελληνικής Περιφέρειας (Ε.Ε.Τ.ΕΠ.) εκπέμπει SOS θέτοντας τέσσερις όρους, απαραίτητες προϋποθέσεις για την επίλυση των επειγόντων και οξυμένων προβλημάτων προκειμένου οι τηλεοπτικοί σταθμοί της Περιφέρειας να επιβιώσουν, επιτελώντας την ιστορική και εθνική τους αποστολή. Συγκεκριμένα:

  • Επιδότηση της εργασίας και όχι της ανεργίας: θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν η ιδιαιτερότητα των ΜΜΕ και ιδιαίτερα των περιφερειακών. Οι διάφορες μορφές ελαστικής απασχόλησης ή η επιδότηση της μειωμένης, εκ περιτροπής εργασίας δεν δίνουν λύση στο πρόβλημα. Βασικό αίτημα είναι η επιδότηση του μισθολογικού κόστους σε ποσοστό τουλάχιστον 70% – 80% και για όσο διάστημα επικρατούν οι έκτακτες συνθήκες που έχει επιβάλλει η πανδημία
  • Μείωση της υπερφορολόγησης: σήμερα η περιφερειακή τηλεόραση επιβαρύνεται με σειρά φόρων, τελών, εισφορών κλπ. Όλα έχουν ειδικό χαρακτήρα και επιβάλλονται μόνο στην παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών, ενώ βρίσκονται εκτός των συνήθων και βασικών φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων που έχουν όλοι οι κλάδοι της οικονομίας. Ορισμένες από αυτές επιβάλλονται επί των διαφημίσεων και άλλες επί του πολύ μειωμένου τζίρου τους. Είναι αντιφατικό όμως η Κυβέρνηση από τη μια να επιδοτεί τη διαφημιστική δαπάνη και από την άλλη να επιβαρύνει τη διαφήμιση με άδικους και παράλογους φόρους. Η Ε.Ε.Τ.Ε.Π. ζητά την κατάργηση του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης 5% επί των προβαλλόμενων διαφημίσεων που ενώ έχει ασήμαντη δημοσιονομική επίπτωση, επιβαρύνει υπέρμετρα τη διαφημιστική δαπάνη της μικρής τοπικής επιχείρησης. Επίσης, ζητά την κατάργηση των τριών υπέρ τρίτων φόρων που επιβλήθηκαν πριν από 10 και 20 χρόνια σε εντελώς διαφορετικές οικονομικές συνθήκες. Οι φόροι αυτοί είναι ο φόρος 1,5% επί των ετήσιων διαφημιστικών εσόδων για την ενίσχυση της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής, ο φόρος 0,3% επί των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων υπέρ του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών και του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών και το Ειδικό Τέλος 0,02% επί των διαφημίσεων υπέρ της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Αστική Εταιρεία Δεοντολογίας & Επικοινωνίας»
  • Παράταση της έκπτωσης ενοικίου στη Digea: είναι αναγκαία η παράταση μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους της δυνατότητας καταβολής μειωμένου κατά 50% ενοικίου στη Digea, ενός ενοικίου που είναι ήδη εξαιρετικά και αδικαιολόγητα υψηλό. Υπενθυμίζεται ότι για τους μήνες Μάρτιο μέχρι και Ιούλιο ήταν σε ισχύ το θετικό μέτρο της μείωσης του ενοικίου. Το ευεργέτημα όμως αυτό δεν υπάρχει πλέον, ενώ την ίδια στιγμή η κατάσταση στην αγορά έχει επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο και ιδιαίτερα στην Περιφέρεια. 
  • Συμμετοχή της Περιφερειακής Τηλεόρασης στις διαφημιστικές εκστρατείες του δημοσίου: η Περιφερειακή Τηλεόραση αγνοήθηκε πλήρως από τη νέα καμπάνια ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της πανδημίας, η οποία συμπεριέλαβε μόνο τα τηλεοπτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας. Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη καμπάνια των 20 εκατομμυρίων Ευρώ η συμμετοχή της Περιφερειακής Τηλεόρασης δεν ξεπέρασε το 2%, παρά το γεγονός ότι τα περιφερειακά κανάλια αποτέλεσαν τον μοναδικό δίαυλο επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών της μισής και πλέον χώρας. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από την αθροιστική τηλεθέαση η οποία φτάνει το 25% σύμφωνα με τις σχετικές μετρήσεις. Την ίδια στιγμή παραβιάζεται ευθέως η νομοθεσία που επιβάλλει τη συμμετοχή των περιφερειακών ΜΜΕ σε ποσοστό τουλάχιστον 30% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του δημοσίου. 

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσετε ώστε να ικανοποιηθούν τα παραπάνω αιτήματα των Περιφερειακών Ενημερωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν  και να μην κλείσουν;
  2. Στα τέλη Ιουλίου του 2019 κατά τις προγραμματικές δηλώσεις σας ως αρμόδιος Υφυπουργός και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος είχατε εξαγγείλει την αναμόρφωση και εκσυγχρονισμό του ρυθμιστικού πλαισίου (και) για τα Περιφερειακά ΜΜΕ. Δεκαπέντε μήνες μετά σε ποιες ενέργειες έχει προχωρήσει το Υπουργείο σας στην κατεύθυνση αυτή; 
  3. Σε ποιες πρωτοβουλίες θα προχωρήσετε για την ενίσχυση του ρόλου ειδικά των Περιφερειακών Τηλεοπτικών Σταθμών της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης ώστε να μην απωλέσουν τον σπουδαίο εθνικό και ιστορικό τους ρόλο; 

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Youth Pass 2024: Πάνω από 145.000 οι δικαιούχοι

Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι του Youth Pass

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν δικαιούνται 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε 69.825 ανέρχονται οι 18χρονοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 15 Μαΐου για το Youth Pass.

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
  • 3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 μεταφορές
  • 4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 υπηρεσίες ταξί
  • 4131 υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 λοιπές μεταφορές
  • 5551 ενοικίαση σκαφών
  • 5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • 5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 Βιβλιοπωλεία
  • 7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 κάμπινγκ
  • 7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 σινεμά
  • 7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Καβάλα ο γιός του Φρέντι Μπελέρη

Στην πόλη της Καβάλας βρέθηκε το Σάββατο 18 Μαϊου, ο κ. Πέτρος Μπελέρης, γιός του Φρέντι Μπελέρη ο οποίος πραγματοποιήσε συναντήσεις με τον Μητροπολίτη ΦΝ-Θ, κ.κ. Στέφανο αλλά και τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τπου πατέρα ττου για της Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου του 2024.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαβήτης: Κινδυνεύουν να νοσήσουν όσοι τρώνε πολλά γλυκά; Οι ειδικοί απαντούν

Ο διαβήτης περιγράφει την πάθηση που χαρακτηρίζεται από την αδυναμία του οργανισμού να ρυθμίσει αποτελεσματικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Συχνά προκύπτει από την ανεπαρκή παραγωγή ινσουλίνης από το πάγκρεας ή από την ανάπτυξη αντίστασης στην ινσουλίνη από τα κύτταρα του σώματος ή τη συνύπαρξη των δύο παραγόντων. Αυτό οδηγεί σε επίμονα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα οποία συνδέονται με σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, όπως καρδιακές παθήσεις, βλάβες στα νεύρα και στα νεφρά.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι διαβήτη:

  • Διαβήτης τύπου 1: Πρόκειται για μια αυτοάνοση πάθηση, όπου το ανοσοποιητικό επιτίθεται στο πάγκρεας, μειώνοντας την ικανότητά του να παράγει ινσουλίνη.
  • Διαβήτης τύπου 2: Αυτός ο τύπος είναι πιο συχνός και χαρακτηρίζεται από μείωση της παραγωγής ινσουλίνης ή της ανταπόκρισης των κυττάρων στην ινσουλίνη, η οποία συχνά επηρεάζεται από τη διατροφή και τους παράγοντες του τρόπου ζωής.

Ο ρόλος της κατανάλωσης πρόσθετων σακχάρων στην ανάπτυξη διαβήτη

Όπως αναφέρει η διαιτολόγος – διατροφολόγος και ειδικός σε θέματα διαβήτη, Imashi Fernando σε άρθρο της στο Healthline, έχει διαπιστωθεί ότι η συχνή κατανάλωση σακχαρούχων ροφημάτων συνδέεται σημαντικά με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Μελέτες σε 175 χώρες έχουν δείξει συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης σακχάρων και του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη: Η υψηλή κατανάλωση αυξάνει τον κίνδυνο, ενώ η χαμηλότερη κατανάλωση έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Παρ’ όλο που είναι δύσκολο να διαπιστωθεί άμεση αιτιώδης συνάφεια, η σχέση μεταξύ της πρόσληψης σακχάρων και του κινδύνου διαβήτη είναι αξιοσημείωτα ισχυρή, με τους ερευνητές να επισημαίνουν ως πιθανούς μηχανισμούς τις επιβλαβείς επιδράσεις της φρουκτόζης στο ήπαρ και τον ρόλο της αύξησης του σωματικού βάρους που προκαλείται από την κατανάλωση σακχαρούχων τροφίμων και ροφημάτων.

Για τον μετριασμό των δυσμενών επιπτώσεων της υπερβολικής κατανάλωσης σακχάρων, οι Διατροφικές Οδηγίες των ΗΠΑ προτείνουν τον περιορισμό της κατανάλωσης σε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 10% της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης.

Είναι σημαντικό να γίνεται διάκριση μεταξύ των πρόσθετων και των φυσικών σακχάρων. Τα φυσικά σάκχαρα, που εμπεριέχονται στα φρούτα και τα λαχανικά, δεν έχουν τις ίδιες βλαβερές συνέπειες με τα πρόσθετα σάκχαρα, επειδή απορροφώνται πιο αργά λόγω της περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, γεγονός που αποτρέπει τις απότομες αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα.

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες: Μια ασφαλέστερη εναλλακτική λύση;

Τα τεχνητά γλυκαντικά παρέχουν την επιθυμητή γλυκιά γεύση, χωρίς τις ανεπιθύμητες θερμίδες, καθιστώντας τα μια φαινομενικά ελκυστική επιλογή. Ωστόσο, έχουν συνδεθεί με την αντίσταση στην ινσουλίνη και τον διαβήτη τύπου 2, πιθανώς επειδή έχουν την τάση να ενισχύουν την επιθυμία για κατανάλωση γλυκών σνακ και να διαταράσσουν τους μηχανισμούς θερμιδικής αντιστάθμισης του οργανισμού.

Εκτός από την πρόσληψη σακχάρων, πολλοί άλλοι παράγοντες συμβάλλουν στον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, όπως η παχυσαρκία, η σωματική αδράνεια, το κάπνισμα και οι γενετικές προδιαθέσεις. Η αντιμετώπιση αυτών των παραγόντων μέσω αλλαγών στον τρόπο ζωής, όπως η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε τρόφιμα ολικής αλέσεως, η τακτική άσκηση και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους, μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη.

Η ειδικός επισημαίνει, τέλος, ότι ενώ η υπερβολική πρόσληψη σακχάρων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, αυτό αποτελεί μόνο ένα μέρος ενός ευρύτερου προβλήματος, που περιλαμβάνει τη συνολική ποιότητα της διατροφής, τον τρόπο ζωής και τους γενετικούς παράγοντες. Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών επιλογών και αλλαγών στον τρόπο ζωής μπορεί να συμβάλει στον μετριασμό του κινδύνου και την ενίσχυση της υγείας του οργανισμού.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en