1.  Μη αναδρομική ισχύ: Η απαγόρευση της δεύτερης εθνικής σύνταξης αφορά μόνο τις συντάξεις χηρείας που εκδίδονται μετά την 1η Ιανουαρίου 2022, αφήνοντας ανέγγιχτες τις προγενέστερες αποφάσεις.
  2.  Διατήρηση της προσωπικής διαφοράς: Οι ήδη καταβαλλόμενες διπλές εθνικές συντάξεις θα εξακολουθούν να καταβάλλονται, αλλά θα χαρακτηρίζονται ως προσωπική διαφορά. Αυτό σημαίνει ότι οι συνταξιούχοι δεν θα δουν άμεσα μείωση στο εισόδημά τους, αλλά θα παραμείνουν μελλοντικά σε κατάσταση «προσωπικής διαφοράς».
  3.  Μη αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών: Τα ποσά εθνικών συντάξεων που ήδη δόθηκαν στους δικαιούχους δεν θα αναζητηθούν από το Δημόσιο, απαλλάσσοντας τους συνταξιούχους από τυχόν επιστροφή ποσών που λάμβαναν με την προηγούμενη νομοθεσία.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας καλείται να κρίνει αν το έγγραφο αυτό αποτελεί μια απλή διοικητική κατεύθυνση προς τον e-ΕΦΚΑ ή αν αποτελεί νέα νομική ρύθμιση με κανόνες που θα έπρεπε να έχουν δημοσιευθεί στο ΦΕΚ για να είναι έγκυροι. Από τη μία, το υπουργείο Εργασίας υποστηρίζει ότι το έγγραφο αυτό απλώς διευκρινίζει την ορθή εφαρμογή του νόμου, ενώ από την άλλη, οι συνταξιούχοι διεκδικούν την ακύρωσή του, καθώς θεωρούν ότι εισάγει νέα πολιτική χωρίς την απαιτούμενη διαδικασία και νομιμότητα.

Η απόφαση που θα εκδώσει το Ανώτατο Δικαστήριο έχει τεράστια σημασία, όχι μόνο για τους ήδη συνταξιούχους, αλλά και για το ευρύτερο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης της χώρας, καθώς θα αποτελέσει προηγούμενο για τη μελλοντική ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων περί σύνταξης. Οποιαδήποτε απόφαση προς την κατεύθυνση των συνταξιούχων θα μπορούσε να σημάνει ουσιαστικές αλλαγές στην παροχή συντάξεων, ενώ μια απόφαση υπέρ του Υπουργείου θα επικυρώσει τον νέο τρόπο εφαρμογής του νόμου, καθορίζοντας τα όρια και τις συνθήκες υπό τις οποίες οι δικαιούχοι μπορούν να λαμβάνουν περισσότερες συντάξεις.