ΣΕΡΡΕΣ
Σέρρες | 5η Συνάντηση της τοπικής ομάδας στήριξης

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η 5η Συνάντηση της Τοπικής Ομάδας Στήριξης (Urbact Local Group) του δικτύου ευρωπαϊκών πόλεων “BREAKING ISOLATION”, την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024. Η συνάντηση, που έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις του Συλλόγου Γονέων, Φίλων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αυτισμό Ν. Σερρών «Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ» στο πρώην Δημοτικό Σχολείο Κάτω Μητρούσι, συγκέντρωσε εκπροσώπους φορέων και οργανισμών με κοινό στόχο την καταπολέμηση της απομόνωσης και την ενίσχυση της κοινωνικής ένταξης στην περιοχή.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, εκπρόσωποι από τη «ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ» είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το σημαντικό τους έργο, περιγράφοντας τις καθημερινές τους δράσεις, τη λειτουργία του συλλόγου και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην υποστήριξη ατόμων με αυτισμό και των οικογενειών τους. Ο χώρος φιλοξενίας αποτέλεσε σύμβολο της αλληλεγγύης και της συνεργασίας που χαρακτηρίζει την τοπική κοινότητα, ενώ η συνάντηση προσέφερε ένα βήμα για την ανταλλαγή απόψεων και την ανάπτυξη λύσεων στα καθημερινά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι κοινωνικοί φορείς του Δήμου.
Στη συνάντηση συμμετείχε η κ. Λεμονιά Κεσούλη, Αντιπρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών και συντονίστρια της Τοπικής Ομάδας Στήριξης, καλωσορίζοντας τους παλιούς αλλά και τρεις νέους φορείς, οι οποίοι πρόσφατα εντάχθηκαν στην ομάδα. Ανάμεσα στους νέους συμμετέχοντες ήταν το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Σερρών, που παρουσίασε το πολύτιμο έργο του στην ψυχική υγεία, και ο Σύλλογος «Σερραίες Μανούλες», με εκπροσώπους του να μοιράζονται την ενθουσιώδη προσπάθειά τους για την υποστήριξη μητέρων και οικογενειών της περιοχής.
Εξίσου σημαντική ήταν και η συμμετοχή του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος / Πανεπιστημιούπολη Σερρών, με εκπρόσωπο του ιδρύματος να τονίζει την ανάγκη για σύμπραξη μεταξύ του Δήμου και της πανεπιστημιακής κοινότητας, υπογραμμίζοντας τη δυνατότητα των πανεπιστημίων να στηρίξουν έργα με κοινωνικό αντίκτυπο.
Η συνάντηση προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, όπου τα μέλη της ομάδας αντάλλαξαν απόψεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις καθημερινές τους λειτουργίες, ενώ αναπτύχθηκαν ιδέες για τη βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των φορέων. Η διαδραστική αυτή προσέγγιση καλλιέργησε πνεύμα αλληλοκατανόησης και συλλογικής προσπάθειας για την επίλυση των προκλήσεων.
Στο δεύτερο μέρος της συνάντησης, τα μέλη ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις του έργου “BREAKING ISOLATION” και αντάλλαξαν πρακτικές ιδέες από τις πρόσφατες διακρατικές συναντήσεις σε Ιταλία και Βέλγιο. Συγκεκριμένα, παρουσίασαν τις καλές πρακτικές των ευρωπαϊκών πόλεων που συμμετέχουν στο δίκτυο, οι οποίες αναφέρονται στο “Baseline Study” του έργου. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην υιοθέτηση των πλέον αποτελεσματικών ιδεών από άλλες χώρες, ώστε να προσαρμοστούν στις ανάγκες του Δήμου Σερρών και να εμπλουτίσουν τις υφιστάμενες δράσεις κοινωνικής ενσωμάτωσης.
Αυτή η 5η συνάντηση αποτελεί ακόμα έναν κρίκο στην αλυσίδα συνεργασιών και δράσεων για τον Δήμο Σερρών, προετοιμάζοντας το έδαφος για την επόμενη, 7η Διακρατική Συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί τον Δεκέμβριο στο Roman της Ρουμανίας. Ο Δήμος Σερρών εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες στον Σύλλογο «Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ» για τη ζεστή φιλοξενία, επιβεβαιώνοντας την αξία της τοπικής αλληλεγγύης και της ενεργούς συμμετοχής των φορέων στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.