Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Self test | Για ποιους κλάδους θα είναι υποχρεωτικά, τι γίνεται αν βγει θετικό

Περισσότεροι κλάδοι θα πρέπει να λειτουργούν με τη διενέργεια self test από τη Δευτέρα.

Αναλυτικά όσοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν self test:

-Λιανεμπόριο (συμπεριλαμβανομένων των σουπερμάρκετ και των καταστημάτων πώλησης τροφίμων και ποτών)

-Εστίαση

-Μεταφορές (χερσαίες, θαλάσσιες, αεροπορικές κλπ.)

-Υπηρεσίες καθαρισμού

-Κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα αισθητικής

-Υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων

Τι ισχύει για τη διενέργεια των self test

Για την άσκηση των δραστηριοτήτων αυτών, τα self-test είναι υποχρεωτικά για την προσέλευση των εργαζομένων στους χώρους εργασίας τους και την παροχή εργασίας με φυσική παρουσία. Θα πρέπει δε να διενεργούνται μια φορά την εβδομάδα.

Το σύστημα θα λειτουργεί ως εξής:

-Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα στείλει στην ΗΔΙΚΑ τα ΑΜΚΑ των εργαζομένων που απασχολούνται σε επιχειρήσεις-εργοδότες στους προαναφερθέντες κλάδους, όπως αυτά είναι καταχωρημένα στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

-Κάθε εβδομάδα το Υπουργείο θα επικαιροποιεί τα στοιχεία των εργαζομένων στέλνοντας στην ΗΔΙΚΑ τις όποιες μεταβολές, δηλαδή νέες προσλήψεις, λύσεις ή λήξεις συμβάσεων εργασίας κλπ.

-Οι εργαζόμενοι στις δραστηριότητες που αναφέρθηκαν υπάγονται στο μέτρο των υποχρεωτικών self test. Αυτοί προμηθεύονται τα τεστ δωρεάν από το φαρμακείο, με χρήση του ΑΜΚΑ τους. Αν για κάποιο λόγο ο εργαζόμενος επιλέξει αντί για self test να κάνει rapid ή μοριακό τεστ (με δαπάνη δική του ή του εργοδότη του) έχει αυτή τη δυνατότητα. Ο εργαζόμενος δηλώνει το αποτέλεσμα του τεστ στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, με την ακόλουθη διαδικασία:

-Οι εργαζόμενοι θα μπαίνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και θα επιλέγουν «Δήλωση Αποτελέσματος self test για εργαζόμενο». Στη συνέχεια θα μεταφέρονται στην πλατφόρμα supportemployees.gov.gr και στη «Δήλωση Αποτελεσμάτων COVID-19 tests» στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Εκεί υποβάλλουν το αποτέλεσμα του ελέγχου του τεστ με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19».

-Αν το αποτέλεσμα του self test είναι αρνητικό, εννοείται ότι ο εργαζόμενος προσέρχεται κανονικά στην εργασία του.

-Αν το αποτέλεσμα του self test είναι θετικό, ο εργαζόμενος θα πρέπει εντός 24 ωρών να κάνει επαναληπτικό έλεγχο, είτε σε δωρεάν δημόσια δομή (μεταξύ αυτών που είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr), είτε σε ιδιωτική δομή της επιλογής του (με επιβάρυνση δική του ή του εργοδότη του). Μέχρι να βγει το αποτέλεσμα του δεύτερου ελέγχου, ο εργαζόμενος μένει στο σπίτι σε καραντίνα.

-Αν το αποτέλεσμα του δεύτερου επαναληπτικού ελέγχου είναι θετικό, εκδίδεται βεβαίωση που αποτελεί δικαιολογητικό για να μπει ο εργαζόμενος σε καραντίνα σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

-Αν το αποτέλεσμα του δεύτερου ελέγχου βγει αρνητικό, πάλι εκδίδεται σχετική βεβαίωση και ο εργαζόμενος πρέπει να προσέλθει στην εργασία του.

-Το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου δηλώνεται υποχρεωτικά στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων COVID-19 tests, με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19 έπειτα από θετικό αποτέλεσμα self test.

-Οι εργοδότες είναι υποχρεωμένοι να ενημερώσουν τους εργαζομένους τους για την υποχρέωσή τους να κάνουν self-test και τις συνέπειες που θα επέλθουν αν δεν τηρηθεί η υποχρέωση.

-Σημειώνεται ότι μέσω της πλατφόρμας της ΗΔΙΚΑ θα ενημερώνονται και οι φαρμακοποιοί για το ποιοι εργαζόμενοι είναι δικαιούχοι των self test.

Πώς θα ανοίξουν οι σχολές οδηγών

Από τη Δεύτερα ανοίγουν και οι σχολές οδηγών, οι οποίες θα λειτουργήσουν με νέα δεδομένα, προσαρμοσμένα στην πανδημία.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να γίνονται τα εξής:

-Θεωρητικά μαθήματα και θεωρητικές εξετάσεις μόνο διαδικτυακά

-Υποχρεωτικά self-test ανά εβδομάδα στους εργαζόμενους

-Υποχρεωτικά self-test στους εξεταζόμενους 24 ώρες πριν την πρακτική εξέταση

-Εκπαιδευτές και εξεταστές με υποχρεωτικά self-test δυο φορές την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα και Πέμπτη

-Ραντεβού εξετάσεων ανά μια ώρα, αυστηρά μέτρα προστασίας (μάσκα, ανοικτά παράθυρα)

Σχετικά με τις ποινές για τους παραβάτες ισχύουν τα εξής:

-Εάν ο εργαζόμενος προσέλθει για να εργαστεί χωρίς να έχει δηλώσει το αποτέλεσμα του self test ο εργοδότης υποχρεούται να μη αποδεχθεί την παροχή της εργασίας και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών, έως ότου ο εργαζόμενος συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του.

-Εάν ο εργοδότης δεν τηρήσει την υποχρέωση ενημέρωσης των εργαζομένων του με κάθε πρόσφορο μέσο (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ηλεκτρονικό μήνυμα, ανακοίνωση κλπ.) για τα υποχρεωτικά self-test, του επιβάλλεται από το ΣΕΠΕ πρόστιμο 300 ευρώ.

-Εάν σε έλεγχο του ΣΕΠΕ βρεθεί εργοδότης που απασχολεί εργαζόμενο ο οποίος δεν έχει δηλώσει αποτέλεσμα self test, του επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά εργαζόμενο.

-Αν βρεθεί εργοδότης που απασχολεί εργαζόμενο με θετικό self test (είτε στον πρώτο, είτε στον επαναληπτικό έλεγχο), του επιβάλλεται πρόστιμο 1500 ευρώ ανά εργαζόμενο.

Ποιοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν self test στο Δημόσιο

Διευκρινήσεις για τα self test στο Δημόσιο έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Κοντοζαμάνης ανέφερε ότι ο εφοδιασμός των φαρμακείων εξελίσσεται ομαλά, από τα 10.155 φαρμακεία και μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί, 832.831 self tests. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για συμπληρωματική δράση που από Δευτέρα 19 Απριλίου μπαίνει σε δεύτερη φάση.

Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο που καλούνται να κάνουν self-test:

-Υπάλληλοι ΚΕΠ

-Υπάλληλοι ΟΤΑ

-Εργαζόμενοι στο πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι

-Δικαστικοί Λειτουργοί

-Δικαστικοί Υπάλληλοι

-Υπηρεσίες καθαριότητας

Και στον δημόσιο τομέα, στις κατηγορίες αυτές, ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται μία φορά την εβδομάδα πριν από την προσέλευση του εργαζόμενου στον τόπο παροχής εργασίας και έχει ισχύ για μία εβδομάδα από την ημέρα διενέργειάς του. Ο έλεγχος διενεργείται έως και 24 ώρες προ της πρώτης ημέρας της εβδομάδος που ο υπάλληλος παρέχει την υπηρεσία του με φυσική παρουσία.

Στην περίπτωση που ο εργαζόμενος καλείται εκτάκτως να παραστεί στο χώρο εργασίας του, δύναται κατ’ εξαίρεση να πραγματοποιείται και αυθημερόν ο έλεγχος, αλλά σε κάθε περίπτωση προ της εισόδου του στο χώρο εργασίας.

Όπως με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα, έτσι και για τους συγκεκριμένους υπαλλήλους στον δημόσιο τομέα, η διαδικασία παραλαβής των τεστ από τα φαρμακεία είναι η ίδια. Κατόπιν επίδειξης του ΑΜΚΑ, τα στοιχεία των οποίων θα δοθούν από το Υπουργείο Εσωτερικών στην ΗΔΙΚΑ.

Η διαδικασία καταχώρησης είναι η ίδια και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης της δήλωσης από την πλατφόρμα, ο υπάλληλος ή ο λειτουργός μπορεί να συμπληρώσει την δήλωση χειρόγραφα, σύμφωνα με σχετικό υπόδειγμα που υπάρχει στην ιστοσελίδα self-testing.gov.gr.

Τέλος, στους υπαλλήλους που υποχρεούνται να υποβληθούν σε διαγνωστικό έλεγχο και δεν προσκομίζουν κατά την προσέλευση τους στην εργασία δήλωση αρνητικού αποτελέσματος, η υπηρεσία προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την περικοπή αποδοχών λόγω μη παροχής εργασίας με υπαιτιότητα του υπαλλήλου και σύμφωνα με το άρθρο 43 το υπαλληλικού κώδικα ή άλλες αντίστοιχες διατάξεις

Οι σχετικές δηλώσεις κατατίθενται στην αρμόδια υπηρεσία προσωπικού. Ο αρμόδιος προϊστάμενος προσωπικού είναι υπεύθυνος και υποχρεωμένος για την τήρηση των ως άνω μέτρων και φέρει ευθύνη που ελέγχεται πειθαρχικώς, εφόσον προσέλθει στο χώρο εργασίας υπάλληλος χωρίς την σχετική δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς και πού οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν καταγγελία όταν παραβιάζονται τα δικαιώματά τους στο διαδίκτυο

Τη δυνατότητα να καταγγείλουν περιπτώσεις παραπληροφόρησης, παράνομου, επιβλαβούς περιεχομένου, αγαθών ή υπηρεσιών έχουν στη διάθεσή τους οι χρήστες του Διαδικτύου. Η προστασία των δικαιωμάτων τους αποτελεί προτεραιότητα του νομοσχέδιου που έφερε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες» ή «Digital Services Act»(DSA), το οποίο υπερψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2024.

Έτσι, οι πολίτες με εύκολο τρόπο θα μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω ηλεκτρονικής φόρμας που έχει ήδη ανοίξει και λειτουργεί στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου «οι ψηφιακές υπηρεσίες ως αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας σε διάφορους τομείς, από το on line shopping μέχρι την αναζήτηση πληροφοριών, μας διευκολύνουν σημαντικά, ενώ συγχρόνως “κρύβουν” και σοβαρούς κινδύνους. Η Ευρώπη με το νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις ψηφιακές αγορές δημιουργεί ασφαλιστικές δικλείδες τόσο για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των χρηστών, όσο και για τη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις. Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εντοπίσει παράνομο περιεχόμενο, μπορεί πλέον άμεσα να το αναφέρει στον πάροχο, μέσω ενός εύχρηστου “μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης” που οφείλει εκείνος να διαθέτει. Στην Ελλάδα οι πολίτες μπορούν για μια σειρά περιπτώσεων που αφορούν σε ενδιάμεσους παρόχους, όπως για παράδειγμα όταν μια υπηρεσία παρουσιάζεται με παραπλανητικό τρόπο ή ακόμα αν παραβιάζονται οι υποχρεώσεις σχετικά με την προστασία ανηλίκων, να υποβάλλουν καταγγελία μέσω της ΕΕΤΤ με τρόπο εύκολο και φιλικό».

Όπως υπογραμμίζει ο υπουργός «ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στόχος μας είναι να διασφαλίζουμε ότι η χώρα μας συμμετέχει και διαμορφώνει το πλαίσιο που θα διέπει το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες τα επόμενα χρόνια, προάγοντας εμπράκτως τη συνεργασία μεταξύ (συν)αρμόδιων φορέων σε εθνικό επίπεδο».

Συγκεκριμένα, ο πολίτες θα πρέπει να μπούνε στο site της ΕΕΤΤ, η οποία ανέλαβε τον ρόλο του «Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών» στο www.eett.gr, όπου έχει δημιουργηθεί ειδική ενότητα για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Τι ρυθμίζει η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες

Η Πράξη ρυθμίζει τις ενδιάμεσες ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή υπηρεσίες όπως διαδικτυακές πλατφόρμες πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών (marketplaces), καταστήματα εφαρμογών (app stores), μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης, υπηρεσίες πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Ουσιαστικά, πρόκειται για υπηρεσίες που διασυνδέουν τους χρήστες του Διαδικτύου με αγαθά, υπηρεσίες και περιεχόμενο.

Η Πράξη θεσπίζει κανόνες για τις ενδιάμεσες ψηφιακές υπηρεσίες οι οποίες παρέχονται σε χρήστες που διαμένουν στην ΕΕ, ανεξαρτήτως εάν η χώρα εγκατάστασης/έδρα του παρόχου βρίσκεται εντός ή εκτός ΕΕ. Επισημαίνεται ότι δεν επιβάλλει στους παρόχους γενική υποχρέωση για τον έλεγχο του περιεχομένου που διακινείται μέσω ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών. Επίσης, ανάλογα με το μέγεθος των παρόχων και το είδος των υπηρεσιών που παρέχουν προβλέπονται διαφορετικές υποχρεώσεις.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες πριν προχωρήσουν σε καταγγελία

Οι χρήστες του Διαδικτύου μπορούν να απευθύνονται και στην ΕΕΤΤ αλλά και στους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών.

Στην πρώτη περίπτωση:

Μέσω του Συστήματος Υποβολής καταγγελιών, οι χρήστες μπορούν να υποβάλουν στην ΕΕΤΤ καταγγελίες κατά παρόχου ενδιάμεσης υπηρεσίας που θεωρούν ότι παραβιάζει την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, επειδή για παράδειγμα:

  • δεν παρέχει δυνατότητα υποβολής αναφορών για παράνομο περιεχόμενο, μέσω εύχρηστου «μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης»
  • επιβάλει περιορισμούς στον λογαριασμό ενός χρήστη ή σε περιεχόμενο που είχε αναρτήσει, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση,

  • δεν διαθέτει κατάλληλο σύστημα διαχείρισης καταγγελιών,

  • δεν διαθέτει σημείο επικοινωνίας με τους χρήστες της υπηρεσίας, ή θέτει περιορισμούς στην επικοινωνία αυτή,

  • δυσχεραίνει τον εντοπισμό ή την εύρεση των όρων χρήσης της υπηρεσίας,

  • δεν παρέχει επαρκείς πληροφορίες για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ή συνεργασία κατά τη διαδικασία επίλυσης,

ανηλίκων,

  • παρουσιάζει την υπηρεσία του με παραπλανητικό τρόπο,
  • παραβιάζει τις υποχρεώσεις του σχετικά με τον τρόπο διαμόρφωσης εξατομικευμένων συστάσεων για περιεχόμενο και αγορά προϊόντων,

  • παραβιάζει τις υποχρεώσεις του σχετικά με τον τρόπο εμφάνισης και στόχευσης διαφημίσεων,

  • περιορίζει τη δυνατότητα εντοπισμού πληροφοριών για εταιρείες/προμηθευτές ή προϊόντα/ υπηρεσίες που πωλούνται μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας.

  • Οι χρήστες υποβάλλουν την καταγγελία τους παρέχοντας τα απαραίτητα στοιχεία που τεκμηριώνουν την κατά τους ίδιους παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Στη συνέχεια, ενημερώνονται για την παραλαβή της (εφόσον έχουν υποβάλει σχετικό e-mail).

    Η ΕΕΤΤ αξιολογεί την καταγγελία. Εάν κριθεί ότι το θέμα αφορά σε παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, εξετάζει εάν η καταγγελία πρέπει να διεκπεραιωθεί από την ίδια ή πρέπει να διαβιβαστεί σε άλλον φορέα, όπως για παράδειγμα στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), στον Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών του κράτους εγκατάστασης του παρόχου.

    Πότε απευθύνονται στους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών

    Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εντοπίσει παράνομο περιεχόμενο, πρέπει να το αναφέρει άμεσα στον πάροχο της ενδιάμεσης ψηφιακής υπηρεσίας.

    Το τι συνιστά παράνομο περιεχόμενο ορίζεται στο ενωσιακό/εθνικό νομικό πλαίσιο και όχι στην Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Παράνομο περιεχόμενο σε επίπεδο ΕΕ μπορεί να είναι πχ υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, ρητορική μίσους, μη ασφαλή προϊόντα ή προϊόντα παραποίησης/απομίμησης, χρήση προσωπικών φωτογραφιών/βίντεο χωρίς συναίνεση, χρήση υλικού που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας χωρίς έγκριση.

    Ο πάροχος οφείλει να παρέχει στον χρήστη τη δυνατότητα να αναφέρει παράνομο περιεχόμενο μέσω εύχρηστου «μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης». Πρέπει να αναφέρονται

    • οι λόγοι για τους οποίους ο χρήστης θεωρεί το περιεχόμενο παράνομο.
  • η τοποθεσία (π.χ. URL) όπου εντοπίζει το συγκεκριμένο περιεχόμενο.

  • τα στοιχεία του χρήστη (όνομά και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), εκτός εάν το περιεχόμενο περιλαμβάνει υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.

  • δήλωση του χρήστη ότι το περιεχόμενο της αναφοράς είναι ακριβές και πλήρες.

  • Αφού ο χρήστης αναφέρει το παράνομο περιεχόμενο, ο πάροχος οφείλει να αποστείλει, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, επιβεβαίωση παραλαβής. Με βάση τις παρεχόμενες πληροφορίες, οφείλει να αποφασίσει, εγκαίρως, επιμελώς και αντικειμενικά σχετικά με το περιεχόμενο που εικάζεται ότι είναι παράνομο. Επίσης, οφείλει να ενημερώσει τον χρήστη χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση για την απόφαση που έλαβε και τις δυνατότητες προσφυγής κατά αυτής.

    Εάν ο χρήστης αναφέρει παράνομο περιεχόμενο σε πάροχο ψηφιακής υπηρεσίας και διαφωνεί με την απόφαση που έλαβε ο πάροχος, μπορεί να υποβάλει καταγγελία στον ίδιο.

    Επίσης, κάθε χρήστης του Διαδικτύου μπορεί να υποβάλει καταγγελία σε πάροχο, εάν αυτός επέβαλε κάποιον από τους παρακάτω περιορισμούς, με την αιτιολογία ότι ο χρήστης έχει αναρτήσει περιεχόμενο που είναι παράνομο ή αντίκειται στους όρους/προϋποθέσεις της υπηρεσίας. Όταν ο πάροχος δηλαδή

    • Καταργήσει/Περιορίσει την ορατότητα σε περιεχόμενο που είχε αναρτήσει ο χρήστης ή απενεργοποίησε την πρόσβαση σε αυτό.
  • Αναστείλει πλήρως/μερικώς ή τερματίσει την παροχή της υπηρεσίας που παρείχε.

  • Αναστείλει/Διαγράψει τον λογαριασμό του χρήστη.

  • Αναστείλει/Τερματίσει/Περιορίσει τη δυνατότητά του να λαμβάνει πληρωμή για περιεχόμενο.

  • Ο χρήστης έχει το δικαίωμα να υποβάλει καταγγελία στον πάροχο ηλεκτρονικά και χωρίς χρέωση μέσα σε 6 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης. Ο πάροχος οφείλει να εξετάσει την καταγγελία και να ενημερώσει τον χρήστη για την απόφαση που έλαβε, αιτιολογημένα και χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Επίσης, πρέπει να τον ενημερώσει για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και για τυχόν άλλες διαθέσιμες δυνατότητες προσφυγής κατά της απόφασης.

    Continue Reading

    ΚΑΒΑΛΑ

    Εόρτιο-προσκλητήριο μήνυμα του σεβασμιότατου μητροπολίτου Φ.Ν.Θ για την εορτή της Αγίας Λυδίας

    Μέσα στην ευλογημένη αυτή περίοδο κατά την οποία η αγία μας Εκκλησία στην λειτουργική της ζωή ψάλλει και βιώνει την ανάσταση από τους νεκρούς του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, του Υιού και Λόγου του Θεού, η καθ ημάς Αποστολική Ιερά Μητρόπολη των Φιλίππων, της Νεαπόλεως και της Θάσου αγάλλεται και χαίρει ιδιαιτέρως που η θεία πρόνοια του αγίου Τριαδικού Θεού μας, της έχει προσφέρει από το 50 μ. Χ. την παρουσία του αγίου Αποστόλου των Εθνών Παύλου που την εθεμελίωσε και την ίδρυσε στην ειδωλολατρική τότε Μακεδονία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. η πνευματική όμως αυτή χαρά και ουράνια ευλογία συνδυάζεται και με το σεμνό, ευλαβικό, ιεραποστολικό, αγιασμένο, φιλάνθρωπο και ιστορικό πρόσωπο της αγίας Λυδίας, της Φιλιππησίας της πορφυροπώλιδος, μιας μορφής που απετέλεσε το στήριγμα του τόπου μας και της εκκλησιαστικής μας ζωής.

    O απόστολος Παύλος, οι συνεργάτες του Λουκάς, Σίλας και Τιμό-θεος, οι Φίλιπποι, οι Αλέξανδροι, η ελληνική γλώσσα, το άγιο Ευαγγέλιο και ο ευλογημένος αυτός τόπος, η ευσέβεια των κατοίκων, η εκκλησιαστική ιστορία και ζωή, οι τρεις αρχαίες εκκλησίες προς τιμή του αποστόλου Παύλου, τα σωζόμενα κτίσματα, και τα κοιμητήρια των χριστιανικών και βυζαντινών πόλεων του τόπου μας, ο Ζυγάκτης ποταμός, το βάπτισμα της αγίας Λυδίας και τόσων άλλων χριστιανών μέσα στη ζωή της αγίας μας εκκλησίας, μας μεταφέρουν αυτή την περίοδο στο φως της Θείας Αναστάσεως και στο άρωμα των χαρισμάτων του αγίου Πνεύματος.

    H αγία εορτή μάλιστα της ισαποστόλου και σεβασμίας γυναικός Λυδίας μας καθοδηγεί, μαζύ με την επίγεια φύση που ανθίζει κατά την εποχή αυτή της ανοίξεως, στην μαρτυρική άνοιξη εκείνων των πρωτοχριστιανικών χρόνων της Εκκλησίας του Χριστού, τότε που τα μαρτύρια, τα αίματα και η αγιότητα του μοναδικού στην παγκόσμια ιστορία των πολιτισμών πλήθους των εκατομμυρίων χριστιανών κάθε ηλικίας και τάξεως θυσιάστηκαν επειδή αγάπησαν τον Χριστό και τους συνανθρώπους τους. Αυτή, λοιπόν, η αγιασμένη μορφή της Λυδίας της Φιλιππησίας μας καλεί και πάλι εφέτος να μετάσχωμε στον παγκόσμιο αυτό εορτασμό της μεταφοράς του αγίου Ευαγγελίου της σωτηρίας των ανθρώπων μέσα στον τότε κόσμο των ειδώλων και της αποστασίας από τον αληθινό Θεό.

    ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΜΕ και πάλι τους αγίους, τους μάρτυρες, τους επι-σκόπους, τους ιερείς, τους διακόνους, τους μοναχούς και τις μοναχές, αλλά και το πλήθος των λαϊκών χριστιανών, ανδρών και γυναικών, μικρών και μεγάλων, οι οποίοι ωργάνωσαν την κοινωνία μας και τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό και ετάφησαν στον ένδοξο αυτό τόπο μας, και ΠΙΣΤΕΥΟΜΕ με δύναμη ότι κάπου στον ευλογημένο χώρο των Φιλίππων θα ευρίσκεται αναπαυμένο και το τίμιο και αγιασμένο σώμα της αγίας μας, το οποίο και ευχόμεθα να μας το ανακαλύψη η χάρη του Θεού.

    Αγαπητοί μου και αγαπητές μου,

    Σας προσκαλώ με την αγάπη του Χριστού μας, να έλθετε και πάλι, τώρα που έφθασε ο εορτασμός της αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας της Πορφυροπώλιδος, στον περικαλλή ιερό Ναό της μαζύ με το βαπτιστήριό της, που εορτάζει και πανηγυρίζει την ιερά μνήμη της

    Την ΚΥΡΙΑΚΗ 19 Μαΐου 2024 στις 7 το απόγευμα θα τελέσωμε τον Αρχιερατικό Εσπερινό και στη συνέχεια, εκεί, στον χώρο του ιερού Βαπτιστηρίου θα πραγματοποιηθή η έναρξη των εορταστικών εκδηλώσεων για την χαρμόσυνη επέτειο της συμπληρώσεως εκατό (100) ετών από την ίδρυση της Ιεράς μας Μητροπόλεως, τότε, που τον Οκτώβριο του 1924, με τις πραγματικά ουσιαστικές ενέργειες και πρωτοβουλίες του μακαριστού Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κυρού ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΧΑΤΖΗΣΤΑΥΡΟΥ, μέσα σε δύσκολες ιστορικές στιγμές της εποχής, το σεπτό Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, εξέδωσε σχετικό πατριαρχικό Τόμο για την Ίδρυση της τοπικής μας Εκκλησίας, με την νομική της υπόσταση, μέσα στην ελεύθερη πλέον και ελληνικωτάτη Μακεδονία μας της αγαπημένης μας Πατρίδος της Ελλάδος.

    Tην ΔΕΥΤΕΡΑ 20 Μαΐου 2024 θα τελέσωμε από τις 7 το πρωΐ, τον Όρθρο, την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και εν τέλει το ομαδικό Βάπτισμα και το Χρίσμα ενηλίκων αδελφών μας στο υπαίθριο Βαπτιστήριο μέσα στα νερά του ποταμού Ζυγάκτη.

    Είσθε προσκεκλημένοι όλοι και όλες, για να προσευχηθούμε μαζύ και να εκφράσωμε την λατρεία μας και την άπειρη ευγνωμοσύνη μας προς τον άγιο Τριαδικό Θεό, που μας εχάρισε το μεγάλο αυτό δώρο, την αγία μας Λυδία την Φιλιππησία.

    Με εγκάρδιες πατρικές ευχές και πασχαλινές ευλογίες,

    Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

    ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    Continue Reading

    ΕΒΡΟΣ

    Συνάντηση εργασίας της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου με εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

    Συνάντηση εργασίας είχε, σήμερα (17/05), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους Γενικούς Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας (διά ζώσης και διαδικτυακά) για τους στρατηγικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών.

    Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» και το γεγονός αυτό όρισε εν πολλοίς το πλαίσιο της συζήτησης, καθώς λόγω αυτής της ανακήρυξης προγραμματίζεται μία σειρά πολλών δράσεων σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των Μεταφορών εν γένει. Παράλληλα, συζητήθηκε και η δημιουργία άτυπου Δικτύου Περιφερειών Ελλάδας σε θέματα Επικοινωνιών και Μεταφορών με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Η  Υφυπουργός αναφέρθηκε στις μεταφορές και τους στρατηγικούς στόχους του εθνικού σχεδίου Μεταφορών που αφορούν στην:

    • Οικονομική ανάπτυξη, αποδοτικότητα και λειτουργία του συστήματος μεταφορών, σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο.
    • Ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τη συνδεσιμότητα με τα νησιά και μεταξύ συμπληρωματικών μέσων μεταφοράς, τη συνεργασία των συστημάτων, την εδαφική συνοχή και τη διασυνοριακή σύνδεση με χώρες εντός/εκτός ΕΕ.
    • Εξασφάλιση ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου τομέα μεταφορών.
    • Παροχή προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης σε σχέση με την απασχόληση, την εκπαίδευση και τις κοινωνικές υπηρεσίες για τον πληθυσμό

    Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μείωσης των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, που αποτελεί στόχο του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά ταυτόχρονα επί αυτού του σκοπού εργάζεται και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

    Ως επιστέγασμα της συνάντησης συμφωνήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς αναφορικά με την προώθηση, βελτίωση και αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών και της κινητικότητας.

    1715933842829

     

    1715933842870

     

    b511d3f4 f082 4b7a 8bb8 c6b0a2b542c6

    Continue Reading
    Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

    Κατοικία

    a house with a green roof and road signs left and right
    tractor in the background of the text
    white night text
    food track
    blue circle with steel construction
    arrows as a circle symbol of recycling
    paint cans
    letters AG as logo
    gear and tool as logo pavlidis
    timetable

    newsletter



    Καιρος

    Πρωτοσέλιδα

    Χρήσιμα

    Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

    Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

    espa logo

    espa_logo_en