Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πόρισμα ΝΔ για την τραγωδία στα Τέμπη: Εάν είχαν τηρηθεί οι κανόνες το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί – Καμία προσπάθεια συγκάλυψης

«Εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί» τονίζει στο πόρισμά της η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της ΝΔ στην εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

«Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από το σύνολο των δεδομένων είναι ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές με αποτέλεσμα να σημειωθεί το τραγικό δυστύχημα» στα Τέμπη, επισημαίνουν οι βουλευτές της ΝΔ στο πόρισμά τους που κατέθεσαν σήμερα στην εξεταστική επιτροπή.

«Όπως επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Στο πόρισμα τονίζεται ρητά ότι δεν υπήρξε η παραμικρή προσπάθεια συγκάλυψης ενώ οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών. Για το θέμα διεξάγεται παράλληλα έρευνα της Δικαιοσύνης για τις επεμβάσεις των φορέων» αναφέρει η κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Αναλυτικά τα συμπεράσματα για τις παραβιάσεις των κανόνων, τη λειτουργία των αυτοματοποιημένων συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας και την εκτέλεση των συμβάσεων για σιδηροδρομικά έργα που εντοπίζει η ΝΔ, είναι τα ακόλουθα:

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

1. Ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε 7 φορές, με αποτέλεσμα το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών:

i. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ χρησιμοποίησε τον απολύτως λειτουργικό πίνακα τηλεχειρισμού για να κάνει αυτόματη χάραξη διαδρομής, αλλά έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία ανάποδα στη γραμμή καθόδου

ii. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ παρακολουθούσε τον πίνακα τηλεχειρισμού, όπου ήταν συνεχώς ευκρινής η εσφαλμένη αλλαγή τροχιάς

iii. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ ενημέρωσε τον μηχανοδηγό με την παράδοση σε αυτόν του εντύπου 1001, το οποίο απαιτείται σε κάθε περίπτωση ανωμαλίας ή κινδύνου στην γραμμή

iv. οι μηχανοδηγοί της μοιραίας αμαξοστοιχίας IC62 εισήλθαν σε γραμμή καθόδου ΧΩΡΙΣ έντυπο 1001

v. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ ακινητοποίησαν το τρένο ως όφειλαν

vi. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ επικοινώνησαν με τον σταθμάρχη Λάρισας για να διευκρινίσουν ότι η αμαξοστοιχία έχει μπει ανάποδα στη γραμμή καθόδου

vii. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ έκαναν αναγγελία αναφορικά με τη θέση της αμαξοστοιχίας καθώς περνούσαν από τους ενδιάμεσους σταθμούς

Όπως επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως (ΓΚΚ) από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Μάλιστα, έστω μία από αυτές τις παραβιάσεις του ΓΚΚ αν δεν είχε συμβεί, θα μπορούσε να αποσοβήσει το δυστύχημα.

Σημειωτέον ότι ο ΓΚΚ του ΟΣΕ, ο οποίος εφόσον τηρείται πιστά εγγυάται την ασφαλή κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είναι νομικά δεσμευτικός και χαρακτηρίστηκε από ειδικούς που κατέθεσαν στην Επιτροπή ως «ο ΚΟΚ του σιδηροδρόμου», «οι 10 Εντολές του Μωυσή», ακόμα και «Ευαγγέλιο» για το σιδηρόδρομο.

2. Τα αυτοματοποιημένα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας – που σήμερα χρησιμοποιούνται σε μικρό μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου – αναβαθμίζουν την ασφάλεια αλλά δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο.

Τα συστήματα αυτά (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS, GSMR) συμβάλουν στην ασφαλέστερη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Βέβαια δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο, άλλωστε οι χειριστές τους είναι άνθρωποι. Όλα μαζί, συνδυαστικά, όπως προβλέπεται από το ERTMS, δηλαδή το ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των τραίνων, προσεγγίζουν πολύ μεγάλο βαθμό ασφάλειας και αποφυγής ατυχημάτων, εφόσον ταυτόχρονα τηρείται πιστά ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης.

Η εφαρμογή του ERTMS θα είναι υποχρεωτική στις ευρωπαϊκές χώρες από το 2030. Μικρό ποσοστό των σιδηροδρομικών συστημάτων στις χώρες της ΕΕ εφαρμόζουν σήμερα στο σύνολο του το ERTMS. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ETCS, το πιο αποτελεσματικό σύστημα, που παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ακινητοποίησης του τραίνου, είναι σε λειτουργία μόνο στο 14% των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.

Επομένως, με βάση το ισχύον ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο, η λειτουργία του σιδηροδρόμου χωρίς τα προαναφερόμενα συστήματα θεωρείται επιτρεπτή και ασφαλής, εφόσον τηρείται ο ΓΚΚ, όπως κατέθεσε το σύνολο σχεδόν των μαρτύρων που εξετάστηκαν.

3. Η εκτέλεση των συμβάσεων για την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υπήρξε για μεγάλη χρονική περίοδο προβληματική.

Από το 1985 έως το 2001 εγκαταστάθηκαν συστήματα που δεν τέθηκαν ποτέ ενιαία σε λειτουργία, η ανάταξή τους προβλέφθηκε με τη Σύμβαση 717 το 2014, ενώ άλλα συστήματα προβλέφθηκαν με συμβάσεις του 2006 και του 2007, που η ολοκλήρωσή τους καθυστέρησε.

4. Η διάσπαση του ΟΣΕ το 1996 με τη δημιουργία των θυγατρικών του εταιρειών ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, συνέτεινε στην προβληματικότητα εκτέλεσης των σιδηροδρομικών έργων.

Το πρόβλημα επιτάθηκε με την «πώληση» το 2017 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με δυσμενέστατους για το Ελληνικό Δημόσιο όρους, στον κρατικό ιταλικό σιδηρόδρομο και στη συνέχεια με την πώληση το 2018 της ΕΕΣΣΤΥ στην ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με εξίσου δυσμενείς όρους.

5. Η υλοποίηση των συμβάσεων για τα αυτοματοποιημένα συστήματα επισπεύστηκε σημαντικά επί Υπουργίας Καραμανλή, ενώ ειδικά το έργο της 717 θα είχε καθυστερήσει κατά πολύ ακόμα, αν δεν είχε δοθεί παράταση αλλά είχε διαλυθεί και επαναπροκηρυχθεί.

Η σύμβαση 717/2014, για τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ενώ έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έως το 2016, είχε υλοποιηθεί μόνο σε ποσοστό 18%. Δόθηκε παράταση με αναγνώριση της αποκλειστικής υπαιτιότητας της ΕΡΓΟΣΕ για τις καθυστερήσεις και στη συνέχεια, έως το 2019 χορηγήθηκαν άλλες 5 παρατάσεις με συνυπευθυνότητα του Ελληνικού Δημοσίου.

Μετά τον Ιούλιο του 2019 έγινε σημαντική προσπάθεια να επιλυθούν τα χρονίζοντα προβλήματα, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της 717 το Σεπτέμβριο 2023, παρά τα προβλήματα λόγω της πανδημίας COVID, της παγκόσμιας κρίσης και των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Σχετικά με τη χορήγηση της 7ης παράτασης της Σύμβασης 717, μετά την αποδοχή σχετικής ένστασης από τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, θεωρείται απολύτως βέβαιο από την Επιτροπή ότι αν η παράταση αυτή δεν είχε δοθεί και η εργολαβία είχε διαλυθεί, το έργο της σύμβασης 717 δεν θα είχε ολοκληρωθεί ακόμη έως σήμερα.

Οι υπόλοιπες χρονίζουσες συμβάσεις για τα αυτοματοποιημένα συστήματα – που εκκρεμούσαν υπό πολλές Κυβερνήσεις – προχώρησαν αποφασιστικά την τελευταία 4ετία με αποτέλεσμα σήμερα να έχουν όλες ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους. Συγκεκριμένα το GSMR παραδόθηκε τελικά το 2021 και το ETCS τον Δεκέμβριο του 2023. Εκκρεμεί το GSMR και το ETCS επί των συρμών, όπου απαιτούνται ενέργειες της Hellenic Train, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΡΑΣ.

Όλες οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας ελήφθησαν με την τήρηση των προβλεπομένων διαδικασιών με εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών και με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον.

6. Οι μηχανισμοί ελέγχου ασφαλείας των σιδηροδρομικών μεταφορών πρέπει να ενισχυθούν. Η ΡΑΣ αποτελεί τον πυλώνα ασφάλειας τόσο κατά την κοινοτική όσο και την εθνική νομοθεσία στα ζητήματα ασφάλειας του σιδηροδρόμου. Εφόσον είχε διαπιστώσει πολύ σοβαρά κενά ή ελλείψεις μπορούσε να προχωρήσει ακόμη και σε αναστολή της λειτουργίας του σιδηροδρόμου.

Επιπλέον, η Hellenic Train, εφόσον δεν διεκδικούσε απλώς υψηλότερες αποζημιώσεις αλλά είχε πράγματι διαπιστώσει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας λόγω της κατάστασης της υποδομής και μη ολοκλήρωσης των συστημάτων, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει σε άμεση αναστολή δρομολογίων.

Σε σχέση δε με τους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η χώρα διαθέτει κανόνες εν ισχύ στον τομέα της ασφάλειας, με σημαντικότερο το Γενικό Κανονισμό Κίνησης, δηλαδή τον κανονισμό που παραβιάστηκε τη νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος.

Σχετικά με τους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η χώρα διαθέτει κανόνες εν ισχύ στον τομέα της ασφάλειας, με σημαντικότερο το Γενικό Κανονισμό Κίνησης, δηλαδή τον κανονισμό που παραβιάστηκε τη νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος.

7. Ο ΟΣΕ πρέπει να ενισχυθεί, τόσο χρηματοδοτικά όσο και με ανθρώπινο δυναμικό.

Ο ΟΣΕ έχει υπάρξει εδώ και πολλά χρόνια ένας από τους μεγαλύτερους «ασθενείς» του Ελληνικού Δημοσίου. Οι δε μνημονιακές πολιτικές από το 2010 και μετά τον αποδυνάμωσαν, αφού έχασε πάνω από τους μισούς του εργαζομένους. Τα μέτρα που ελήφθησαν από το 2019 και μετά για αύξηση της χρηματοδότησης και των εργαζομένων πρέπει να συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση.

8. Τα αίτια του δυστυχήματος πρέπει να διερευνηθούν ψύχραιμα, μακριά από πολιτική εκμετάλλευση, για να αποδοθεί δικαιοσύνη, όπως επιθυμεί η ελληνική κοινωνία.

Οι ευθύνες όλων των άμεσα εμπλεκομένων στο τραγικό δυστύχημα, καθώς και των προσώπων που κατείχαν υπεύθυνες θέσεις στους αρμόδιους οργανισμούς και εταιρείες, ελέγχονται ήδη από την τακτική δικαιοσύνη. Η ανάλυση από την Επιτροπή δεν ανέδειξε πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων που να συνδέονται με το δυστύχημα. Η πολιτική ευθύνη, αντικειμενικά αναλήφθηκε από τον τότε Υπουργό Κ. Καραμανλή με την άμεση παραίτησή του την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος, πράξη που εκτός των άλλων διευκόλυνε τον έλεγχο της υπόθεσης.

9. Δεν υπήρξε προσπάθεια συγκάλυψης με παρεμβάσεις στον χώρο της μοιραίας σύγκρουσης.

Οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο έγιναν με απόφαση των αρμοδίων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών με βαρέως τύπου μηχανήματα, τα οποία έπρεπε να επιχειρούν σε ασφαλές και σταθερό έδαφος. Πάντως, διεξάγεται και έρευνα της δικαιοσύνης για τις επεμβάσεις των αρμοδίων οργάνων

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανάπτυξη σε πρώτο πλάνο στη Βόρεια Ελλάδα – Ο Οικονοµικός Αντίκτυπος του Hamptons Greece

Η Τουριστική – οικιστική επένδυση της “Hamptons Greece”, µε επικεφαλής τον Καναδό επιχειρηµατία Alex Haditaghi, δεν είναι απλώς µια πολυτελής ανάπτυξη τουριστικών ακινήτων, αλλά µια δύναµη µετασχηµατισµού της οικονοµικής ανάπτυξης για ολόκληρη την Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα για την περιοχή της Καβάλας.

Αυτό το φιλόδοξο έργο έχει φέρει σηµαντικά οικονοµικά οφέλη, διαµορφώνοντας την ανάπτυξη και την πρόοδο σε µια περιοχή που συχνά παραµελείται από τις εθνικές πολιτικές.

 ∆ηµιουργία Θέσεων Εργασίας και Τοπική Απασχόληση

Ένα από τα πιο άµεσα και ορατά οφέλη του έργου “Haptons Greece” στην τοπική κοινωνία, είναι το κοινωνικό αποτύπωµα που θα αφήσει διαχρονικά µε την δηµιουργία πρόσκαιρων αλλά και µόνιµων άµεσων και έµεσων θέσεων εργασίας. Στη φάση της κατασκευής θα απασχολήσει εκατοντάδες εργαζόµενους από την ευρύτερη τοπική κοινωνία, από οικοδόµους και µηχανικούς µέχρι σχεδιαστές και κηπουρούς. Όταν ολοκληρωθεί, το έργο θα συνεχίσει να δηµιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης µέσω του 5άστερου ξενοδοχείου, αλλά και διαφόρων παροχών για τις ανάγκες συντήρησης της επένδυσης. Οι τοπικές επιχειρήσεις επίσης θα επωφεληθούν από την αυξηµένη ζήτηση για υπηρεσίες, συµβάλλοντας σε µια πιο ζωντανή τοπική οικονοµία αυξάνοντας παράλληλα τις θέσεις εργασίας.

 Αύξηση των Αξιών Ακινήτων

Το έργο της Τουριστικής Ανάπτυξης της “Hamptons Greece” έχει ήδη σοβαρό αντίκτυπο στις τοπικές αξίες ακινήτων. Πριν από την έναρξη του έργου, οι τιµές των ακινήτων στην Ηρακλίτσα, όπου βρίσκεται το “Hamptons Greece”, ήταν µέτριες σε σχέση µε τις δυνατότητες της περιοχής.

Κατοικίες µπορούσαν να αγοραστούν γύρω στα 2.500€ ανά τετραγωνικό µέτρο. Ωστόσο, µε την εισαγωγή αυτής της υψηλού επιπέδου τουριστικής ανάπτυξης, οι τιµές έχουν εκτοξευθεί πάνω από 4.000€ ή ακόµα και €5.000 ανά τετραγωνικό µέτρο. Αυτή η άνοδος των αξιών ακινήτων έχει προσφέρει σηµαντικές αποδόσεις στους τοπικούς ιδιοκτήτες και έχει προσελκύσει νέους επενδυτές στην περιοχή.

 Προσέλκυση Υψηλής Ποιότητας Επενδυτών και Κατοίκων

Η επιλεκτική στρατηγική πωλήσεων του “Hamptons Greece” έχει εξασφαλίσει ότι το έργο προσελκύει υψηλής ποιότητας επενδυτές και φυσικά κατοίκους. Πάνω από το 60% των αγοραστών προέρχονται από τον Καναδά, τις ΗΠΑ και το Ηνωµένο Βασίλειο, ενώ δεν λείπει το ενδιαφέρον από την Τουρκία, τη Γαλλία, τη Γερµανία και τη Σουηδία. Αυτή η εισροή ευκατάστατων κατοίκων απ’ όλη την υφήλιο, δεν έχει µόνο ανεβάσει το προφίλ της Καβάλας, αλλά έχει φέρει και µια ποικιλόµορφη και κοσµοπολίτικη ατµόσφαιρα στην περιοχή.

Αυξηµένος Τουρισµός και ∆ιεθνές Ενδιαφέρον

Η πολυτελής έλξη του Hamptons Greece έχει τοποθετήσει την Καβάλα ως κορυφαίο προορισµό για διεθνείς τουρίστες. Οι παγκόσµιας κλάσης παροχές της ανάπτυξης, συµπεριλαµβανοµένου ενός 5άστερου ξενοδοχείου, σπα και ιδιωτικών βιλών, προσελκύουν επισκέπτες υψηλής δαπάνης. Αυτή η αύξηση του τουρισµού µεταφράζεται σε περισσότερη επιχειρηµατική δραστηριότητα για τα τοπικά εστιατόρια, καταστήµατα και υπηρεσίες, ενισχύοντας περαιτέρω την τοπική οικονοµία. Επιπλέον, η κάλυψη από τα µέσα ενηµέρωσης και η διεθνής αναγνώριση του έργου έχουν βάλει τη Βόρεια Ελλάδα στον παγκόσµιο χάρτη, προσελκύοντας ακόµα περισσότερο ενδιαφέρον και επενδύσεις.

 Βελτιώσεις στις Υποδοµές

Το έργο “Hamptons Greece” έχει προωθήσει και βελτιώσεις στις τοπικές υποδοµές. Η ανάγκη υποστήριξης µιας τέτοιας υψηλού επιπέδου οικονοµικής ανάπτυξης έχει οδηγήσει σε καλύτερους δρόµους, βελτιωµένες δηµόσιες υπηρεσίες και αυξηµένες επενδύσεις στις τοπικές παροχές. Αυτές οι βελτιώσεις ωφελούν όχι µόνο τους κατοίκους του “Hamptons Greece” αλλά και ολόκληρη την τοπική κοινότητα, βελτιώνοντας τη συνολική ποιότητα ζωής στην περιοχή.

 Μακροπρόθεσµη Οικονοµική Ανάπτυξη

Τα οικονοµικά οφέλη της τουριστικής, οικιστικής επένδυσης “Hamptons Greece” εκτείνονται πέρα από τα άµεσα κέρδη. Με την προσέλκυση ευκατάστατων κατοίκων και τουριστών, το έργο συµβάλλει στη δηµιουργία µιας πιο σταθερής και ευηµερούσας τοπικής οικονοµίας. Η παρουσία υψηλών προδιαγραφών παροχών και η διεθνής αναγνώριση, δηµιουργούν έναν θετικό κύκλο, ενθαρρύνοντας περαιτέρω επενδύσεις και ανάπτυξη στην περιοχή. Αυτή η µακροπρόθεσµη αναπτυξιακή δυναµική υπόσχεται να µεταµορφώσει τη Βόρεια Ελλάδα σε έναν ακµάζοντα οικονοµικό κόµβο.

Συµπέρασµα

Το έργο “Hamptons Greece”, υπό την οραµατική ηγεσία του Alex Haditaghi, αποτελεί παράδειγµα του πώς µια στοχευµένη ανάπτυξη ακινήτων µπορεί να οδηγήσει σε σηµαντική οικονοµική ανάπτυξη και αναζωογόνηση µιας ολόκληρης περιοχής, δηµιουργώντας θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τις αξίες ακινήτων, προσελκύοντας υψηλής ποιότητας επενδυτές, αυξάνοντας τον τουρισµό, βελτιώνοντας τις υποδοµές και ενισχύοντας τη µακροπρόθεσµη οικονοµική ανάπτυξη. Το “Hamptons Greece” µεταµορφώνει την Καβάλα και τη Βόρεια Ελλάδα. Αυτή η ανάπτυξη όχι µόνο ενισχύει την τοπική οικονοµία, αλλά και τοποθετεί τη Βόρεια Ελλάδα ως έναν σηµαντικό παίκτη στη διεθνή οικονοµική και τουριστική σκηνή.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φωτιά σε ρέμα κοντά στο Ορφάνι του Παγγαίου

Φωτιά ξέσπασε κοντά σε ρέμα στην περιοχή του Ορφανίου στον Δήμο Παγγαίου.

Στο σημείο βρίσκονται ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής από την Ελευθερούπολη αλλά και αρκετοί εθελοντές.

Δείτε φωτογραφίες :

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

UBS: Μόνο στην Ελλάδα μειώθηκε ο πλούτος την τελευταία 15ετία

Ελλάδα ήταν η μόνη από τις 56 χώρες, τις οποίες παρακολουθεί η UBS, στην οποία μειώθηκε ο πλούτος των πολιτών της μειώθηκε την περίοδο 2008-2023, τόσο όσον αφορά το μέσο όσο και το διάμεσο ποσό.

Σύμφωνα με τo Global Report Wealth 2024 της UBS, ο μέσος πλούτος μειώθηκε 11% και ο διάμεσος 31% στην τελευταία 15ετία. Η πολύ μεγαλύτερη μείωση του διάμεσου πλούτου δείχνει ότι πέραν της μείωσης του πλούτου αυξήθηκε και η ανισότητα στην κατανομή του, με αυτόν να συγκεντρώνεται περισσότερο στα υψηλότερα κλιμάκια.

Στην Ιταλία και την Ισπανία σημειώθηκε αύξηση του μέσου πλούτου στην τελευταία 15ετία, αλλά αυτή συγκαλύπτει τη μεγάλη μείωση στον διάμεσο πλούτο.

Αντίθετα, στις ΗΠΑ και τη Βρετανία, ο μέσος και ο διάμεσος πλούτος αυξήθηκαν περίπου με το ίδιο ποσοστό στο παραπάνω διάστημα, υποδηλώνοντας μικρή μόνο μεταβολή στην κατανομή του μεταξύ του πληθυσμού.

Αμετάβλητος το 2023

Ο μέσος πλούτος των Ελλήνων έμεινε αμετάβλητος το 2023 σε σχέση με το 2022, ενώ σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στην Τουρκία, όπου εκτινάχθηκε 157%, πολύ περισσότερο από ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στην τρίτη θέση όσον αφορά την αύξηση του πλούτου το 2023 ήταν η Ρωσία, γεγονός που επίσης δείχνει ότι οι κυρώσεις της Δύσης δεν είχαν τον αντίκτυπο που αναμενόταν.

UBS, μεταβολή πλούτου 2022-2023

Ο αριθμός των εκατομμυριούχων

Όσον αφορά τον αριθμό των εκατομμυριούχων, στην Ελλάδα ανέρχονταν πέρυσι σε 80.655 και η UBS εκτιμά ότι ο αριθμός τους θα μειωθεί ελαφρά το 2028 σε 80. 295. Αντίθετα, ο αριθμός των Τούρκων εκατομμυριούχων αναμένεται να αυξηθεί κατά 43% και να φθάσει τους 87.077.

Τον μεγαλύτερο αριθμό εκατομμυριούχων είχαν οι ΗΠΑ, σχεδόν 22 εκατομμύρια (αντιστοιχούν στο 38% του παγκόσμιου αριθμού), και ακολουθούσαν η Κίνα και η Βρετανία.

UBS, αριθμός εκατομμυριούχων

Τον υψηλότερο μέσο πλούτο είχαν οι Ελβετοί, ενώ ακολουθούσαν οι πολίτες του Λουξεμβούργου, του Χονγκ Κονγκ και των ΗΠΑ.

UBS, πλούτος

imerisia.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en