Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιες παροχές σε είδος αυξάνουν το εισόδημα και το φόρο για τους εργαζόμενους

Δημοσιεύτηκε

στις

Με την πληρωμή έξτρα φόρου εισοδήματος κινδυνεύουν οι εργαζόμενοι οι οποίοι εκτός από τον μισθό τους έλαβαν το 2018 από την επιχείρηση που απασχολούνται και παροχές σε είδος.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όλες οι παροχές, είτε σε χρήμα είτε σε είδος φορολογούνται ως εισόδημα από μισθωτή εργασία, εκτός από κάποιες, οι οποίες ρητά εξαιρούνται.

Πρόκειται για εταιρικά οχήματα, μισθωμένη κατοικία, κινητά τηλέφωνα, παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, πιστωτικές κάρτες ενώ κάποιες κατηγορίες παροχών εξαιρούνται. Οι παροχές σε είδος συμπεριλαμβάνονται στο φορολογητέο εισόδημα των εργαζομένων και στα συγγενικά τους πρόσωπα  εφόσον υπερβαίνουν  το ποσό των 300 ευρώ.

Οι παροχές σε είδος που θεωρούνται εισόδημα και φορολογούνται είναι:

– Κινητά τηλέφωνα: Η παροχή της χρήσης εταιρικής σύνδεσης κινητού σε εργαζόμενους, διαχειριστές και μέλη διοίκησης φορολογείται κατά το μέρος που υπερβαίνει το κόστος του προγράμματος χρήσης και υπό την προϋπόθεση ότι το υπερβάλλον ποσό χρησιμοποιείται για προσωπικούς τους σκοπούς και όχι για σκοπούς της επιχείρησης. Ο γίνεται με βάση τον λογαριασμό που εκδίδει η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ή βάσει σχετικής βεβαίωσης του εργοδότη.

– Τα δάνεια: Αν ο εργαζόμενος ή ο εταίρος ή ο μέτοχος λάβει δάνειο από τον εργοδότη, με έγγραφη σύμβαση, προκύπτει φορολογητέο εισόδημα στην περίπτωση που το επιτόκιο που συμφωνήθηκε είναι μικρότερο από το μέσο επιτόκιο αγοράς. Ειδικότερα, ως εισόδημα φορολογείται η διαφορά μεταξύ των επιτοκίων. Σε περίπτωση όμως που δεν υφίσταται έγγραφη συμφωνία δανείου και εφόσον το ποσό υπερβαίνει τους τρεις (καθαρούς) μισθούς,  λαμβάνεται ως φορολογητέο εισόδημα το σύνολο του ποσού.

– Η προκαταβολή μισθού: Κάθε προκαταβολή μισθού, η οποία δεν συμψηφίζεται εφάπαξ μέσα στον ίδιο μήνα με τον μισθό, λογίζεται ως δάνειο.

– Η παραχώρηση κατοικίας: Αν παραχωρηθεί κατοικία στον εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο μιας επιχείρησης, ως φορολογητέο εισόδημα θεωρείται το ποσό του μισθώματος που καταβάλλει η επιχείρηση ή σε περίπτωση ιδιόκτητης κατοικίας σε ποσοστό 3% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

– Η παραχώρηση αυτοκινήτου: Εφόσον το ποσό της λιανικής τιμής προ φόρων (ΛΤΠΦ) ενός εταιρικού αυτοκινήτου, το οποίο παραχωρείται δωρεάν για χρήση σε εργαζόμενο ή μέτοχο ή εταίρο μιας επιχείρησης, είναι μεγαλύτερο των 12.000 ευρώ ή εφόσον το όχημα, ανεξαρτήτως ύψους ΛΤΠΦ, δεν χρησιμοποιείται για επαγγελματικούς σκοπούς, τότε επί του ποσού της ΛΤΠΦ υπολογίζεται, με τη χρήση ποσοστιαίου συντελεστή, η αξία της παροχής του αυτοκινήτου στον εργαζόμενο, ώστε αυτή να θεωρηθεί ως εισόδημα από μισθωτή εργασία και να φορολογηθεί αθροιστικά,μαζί με τις χρηματικές απολαβές του από την επιχείρηση, βάσει συντελεστών φόρου κλιμακούμενων από 22% έως 45%.

Η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος από μια επιχείρηση σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο αυτής, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:

–  4% για ΛΤΠΦ από 0 έως 12.000 ευρώ

– 7%  για ΛΤΠΦ από 12.001 έως 17.000 ευρώ

– 14% για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ

– 18%  για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ

– 22%  για ΛΤΠΦ πλέον των 25.001 ευρώ .

Η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος υπολογίζεται ως ποσοστό στο σύνολο της ΛΤΠΦ και όχι κλιμακωτά. Π.χ. σε αυτοκίνητο με ΛΤΠΦ 15.000 ευρώ η αξία της φορολογητέας παροχής σε είδος υπολογίζεται με ποσοστό 7% επί του ολόκληρου του ποσού των 15.000 ευρώ και ανέρχεται σε 1.050 ευρώ. Επίσης, σε περίπτωση χρήσης εταιρικού οχήματος για χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους (νέα πρόσληψη, αποχώρηση εργαζόμενου κτλ.), η αξία της παροχής υπολογίζεται αναλογικά με το χρονικό διάστημα (μήνες) χρησιμοποίησής της.

Η διάρκεια χρήσης εταιρικού οχήματος από εργαζόμενο για διάστημα άνω των 15 ημερολογιακών ημερών λογίζεται ως μήνας.

Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:

–  0-2 έτη καμία μείωση

–  3-5 έτη μείωση 10%

–  6-9 έτη μείωση 25%

–  Από 10 έτη και μετά μείωση 50%.

Από τις παραπάνω επαχθείς ρυθμίσεις εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν ΛΤΠΦ έως 12.000 ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι για να ισχύει η εξαίρεση, θα πρέπει και η ΛΤΠΦ του οχήματος να είναι μικρότερη ή ίση με 12.000 ευρώ και το όχημα να έχει παραχωρηθεί αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στα 1.163,68 ευρώ ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης τον Νοέμβριο του 2019

Δημοσιεύτηκε

στις

Στα 50,98 ευρώ ανήλθε το μέσο ημερομίσθιο σε ασφαλισμένους με πλήρη απασχόληση στο σύνολο των κοινών επιχειρήσεων και ο μέσος μισθός διαμορφώθηκε στα 1.163,68 ευρώ, τον Νοέμβριο του 2019.

Στη μερική απασχόληση, το μέσο ημερομίσθιο και ο μέσος μισθός ανήλθαν στα 24,87 ευρώ και στα 406,68 ευρώ, αντίστοιχα.

Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από την επεξεργασία των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) που υποβλήθηκαν για τον Νοέμβριο του 2019 και από τις εγγραφές, οι οποίες έχουν ελεγχθεί, κατά το χρόνο επεξεργασίας.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), υποβλήθηκαν και επεξεργάστηκαν ΑΠΔ από 269.752 κοινές επιχειρήσεις και 15.190 από οικοδομοτεχνικά έργα. Ο αριθμός των ασφαλισμένων οι οποίοι έχουν δηλωθεί στις ΑΠΔ, ανήλθε σε 2.240.555, εκ των οποίων 2.199.493 σε κοινές επιχειρήσεις και 41.062 σε οικοδομοτεχνικά έργα.

Στο σύνολο των ασφαλισμένων, η μέση απασχόληση είναι 20,87 ημέρες, στους ασφαλισμένους στις κοινές επιχειρήσεις 20,98 και στους ασφαλισμένους στα οικοδομοτεχνικά έργα 14,63.

Στα οικοδομοτεχνικά έργα, το μέσο ημερομίσθιο ανήλθε στα 39,56 ευρώ και ο μέσος μισθός διαμορφώθηκε στα 578,76 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι, στις κοινές επιχειρήσεις, η μέση απασχόληση και το μέσο ημερομίσθιο έχουν υπολογιστεί για τις ασφαλιστέες ημέρες, ενώ στα οικοδομοτεχνικά έργα για τις πραγματοποιηθείσες ημέρες.

Στις επιχειρήσεις με λιγότερους από δέκα μισθωτούς, το μέσο ημερομίσθιο πλήρους απασχόλησης ανέρχεται στο 65,43% του μέσου ημερομισθίου των ασφαλισμένων σε επιχειρήσεις με πάνω από δέκα μισθωτούς, ενώ ο μέσος μισθός ανέρχεται στο 62,96%.

Το μέσο ημερομίσθιο των γυναικών στις κοινές επιχειρήσεις με πλήρη απασχόληση αντιπροσωπεύει το 87,27% του αντίστοιχου ημερομισθίου των ανδρών, ενώ στη μερική απασχόληση το 97,85%.

Δείτε εδώ τα αναλυτικά στοιχεία

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουλάχιστον 253 εκατ. ευρώ για ιδιωτικές επενδύσεις LEADER από τον ΥπΑΑΤ, Μ. Βορίδη και τις Περιφέρειες

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης με γνώμονα τη συνέχιση και ενθάρρυνση των επενδύσεων στον αγροτικό τομέα, προχώρησε σε σημαντική υπερδέσμευση και μεταφορά πόρων από το μέτρο της Μεταποίησης Γεωργικών Προϊόντων που έχει εκχωρηθεί από το ΥΠΑΑΤ στις Περιφέρειες, ώστε να ενισχυθούν οι Ομάδες Τοπικής Δράσης (ΟΤΔ) – Αναπτυξιακές Εταιρείες ΟΤΑ για την ένταξη ιδιωτικών επενδύσεων συνολικής δημόσιας δαπάνης 253 εκ. € στα τοπικά προγράμματα LEADER που έχουν προκηρύξει.

Ειδικότερα, με βάση τον σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων και του Υπουργού, που οριστικοποιήθηκε σε συνεργασία με τις Περιφέρειες σε πρόσφατη τηλεσύσκεψη (20.5.2020), επιπλέον των 146 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν αρχικά για τις προκηρύξεις των τοπικών προγραμμάτων LEADER, έχουν εξασφαλιστεί ακόμη 107 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του σημαντικού επενδυτικού ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε, μέσω:
-υπερδέσμευσης πόρων της τάξης των 63 εκατ. ευρώ.
-μεταφοράς πόρων ύψους 44 εκατ. ευρώ από το μέτρο της Μεταποίησης Γεωργικών Προϊόντων που έχει εκχωρηθεί από το ΥΠΑΑΤ στις Περιφέρειες προς τις αντίστοιχες δράσεις του LEADER.

Υπενθυμίζεται, ότι πόροι της τάξης των 62 εκατ. ευρώ διατέθηκαν ως υπερδέσμευση και στο πλαίσιο των προκηρύξεων ύψους 78 εκατ. ευρώ για δημόσιες επενδύσεις του LEADER, ώστε να δοθεί η δυνατότητα ένταξης έργων συνολικής δημόσιας δαπάνης 140 εκατ. ευρώ.

Τονίζεται, ότι τα τοπικά προγράμματα LEADER χρηματοδοτούν επενδύσεις ιδιωτικού και δημοσίου χαρακτήρα σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας στις αγροτικές περιοχές της χώρας, στη βάση ενός ολοκληρωμένου τοπικού αναπτυξιακού σχεδιασμού για την ενίσχυση της κοινωνικής τους συνοχής, την τόνωση του επενδυτικού περιβάλλοντος και τη συνολικότερη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της υπαίθρου.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης σε δήλωση του αναφέρει τα εξής: «Με τους σημαντικούς επιπλέον πόρους που εξασφαλίσαμε για την ικανοποίηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε στο πλαίσιο των τοπικών προγραμμάτων LEADER, επιβεβαιώνουμε έμπρακτα τον σταθερό αναπτυξιακό προσανατολισμό μας για την στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητας στις αγροτικές περιοχές της πατρίδας μας, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πακέτο στήριξης των αερομεταφορών | Οι πέντε άξονες για την επόμενη μέρα στον τουρισμό

Δημοσιεύτηκε

στις

Ανακοινώθηκε το πακέτο στήριξης του κλάδου των αερομεταφορών, προκειμένου να διασωθούν θέσεις εργασίας αλλά και να δοθεί ώθηση στον τουρισμό.

Με κοινό Δελτίο Τύπου τα υπουργεία Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσαν το πλαίσιο στήριξης του τομέα των αερομεταφορών.

Όπως αναφέρουν, κλάδοι, όπως των αερομεταφορών, ο οποίος συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό και έμμεσα με πλήθος άλλους κλάδους της οικονομίας (εστίαση, ψυχαγωγία και εμπόριο σε τουριστικές περιοχές, νησιωτική οικονομία κ.λπ.), χρειάζονται ένα ειδικό πλαίσιο στήριξης, καθώς έχουν συστημική σημασία για την οικονομία της χώρας.

Για τη διαμόρφωση αυτού του ειδικού πλαισίου έχουν ληφθεί υπόψη τα εξής δεδομένα:

  1. Ο κλάδος των αερομεταφορών αφορά 306 εταιρίες και 11.000 απασχολούμενους και η συστημική του σημασία έγκειται στο γεγονός ότι το 82-85% των τουριστικών εσόδων της χώρας (σύνολο εσόδων 18 δισ. ευρώ ετησίως), προέρχεται από τους τουρίστες που επισκέπτονται με αεροπλάνο τη χώρα μας και χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες των αεροδρομίων.
  2. Οι ελληνικές εταιρίες του κλάδου (αεροπορικές, εταιρίες υπηρεσιών εδάφους-handling, αεροδρόμια) είχαν πολύ καλές επιδόσεις τα τελευταία χρόνια, χάρη στις υψηλές τουριστικές αφίξεις και εισπράξεις. Γι’ αυτό, δεν χρειάζονται υπέρογκα ποσά στήριξης, ούτε άμεσες κεφαλαιακές ενισχύσεις (capital injection), όπως έγινε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
  3. Η οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα στην Ελλάδα επανέρχεται σταδιακά από τις 4 Μαΐου, μετά την άρση του lockdown, ενώ η χώρα θα αρχίσει να υποδέχεται τουρίστες και από το εξωτερικό από τις 15 Ιουνίου 2020.
  4. Οι τουριστικές αφίξεις θα επηρεάσουν θετικά το πτητικό έργο και την κίνηση στα αεροδρόμια.
  5. Παρεμβάσεις ειδικού χαρακτήρα, σε κλάδους με συστημική σημασία για την εθνική οικονομία, παρέχουν το απαραίτητο δίχτυ ασφαλείας προκειμένου, αφενός, οι εταιρίες να προσαρμόσουν με ευελιξία την στρατηγική τους στα νέα δεδομένα, και αφετέρου, το Κράτος να διαφυλάξει την προστιθέμενη αξία τέτοιων κλάδων και προπαντός το εισόδημα και την απασχόληση των εργαζομένων σε αυτούς.

Η κυβέρνηση, προχωρά άμεσα στη διαμόρφωση ενός ειδικού πλαισίου για τον κλάδο των αερομεταφορών, με τις εξής παρεμβάσεις:

1. Επέκταση οριζόντων μέτρων στις μεταφορές για την περίοδο μετά τον Μάιο 2020

Τα οριζόντια μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων της πρώτης φάσης αντιμετώπισης της κρίσης συνεχίζονται και μετά τον Μάιο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος και περιλαμβάνει, φυσικά, και τις επιχειρήσεις του ευρύτερου κλάδου των αεροπορικών μεταφορών. Πρόκειται για μέτρα, όπως:

  • Η προσωρινή αναστολή των συμβάσεων εργασίας για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων, συνοδευόμενη από ειδική έκτακτη αποζημίωση, μέχρι και τον Ιούλιο.
  • Η έκπτωση 40% στα ενοίκια των επιχειρήσεων, μέχρι και τον Αύγουστο, και των εργαζομένων σε αυτές οι οποίοι βρίσκονται σε προσωρινή αναστολή της σύμβασης εργασίας μετά τον Μάιο.

Προβλέπεται ότι η χρήση της αποζημίωσης ειδικού σκοπού που θα κάνουν οι εργαζόμενοι του κλάδου των αερομεταφορών θα έχει κόστος περί τα 22 εκατ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη και την κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών από το Κράτος.

2. Πρόγραμμα «Συν-Εργασία».

Το πρόγραμμα θα αφορά την περίοδο 15η Ιουνίου μέχρι και 31η Δεκεμβρίου 2020. Επιπλέον, προβλέπεται επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδότη και εργαζομένου) για τον εργασιακό χρόνο που δεν απασχολούνται οι εργαζόμενοι. Το όφελος από αυτή την παρέμβαση εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ, έως τον Δεκέμβριο του 2020.

3. Ειδική φορολόγηση πτητικού προσωπικού

Αντί της φορολόγησης στην κλίμακα εισοδήματος, προβλέπεται ειδικός συντελεστής 15% για τον φόρο μισθωτών υπηρεσιών των πιλότων αεροσκαφών, πληρωμάτων καμπίνας και τεχνικών αεροσκαφών, όπως ισχύει για τη φορολόγηση ναυτικών. Αυτό θα οδηγήσει σε μείωση του μισθολογικού κόστους των εταιριών του κλάδου, με εξοικονόμηση 7,7 εκ. ευρώ κατ’ έτος. Σημειώνεται ότι αυτό αποτελεί μόνιμο μέτρο.

4. Αποζημίωση πτήσεων Απριλίου-Μαΐου με 20 ευρώ ανά προσφερόμενη θέση (πλέον ΦΠΑ)

Για πτήσεις εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, καταβάλλεται κατ’ εξαίρεση, κατά το δίμηνο Απριλίου και Μαΐου 2020, επιπλέον αντιστάθμισμα στις εν λόγω πτήσεις, που ανέρχεται στο ποσό των είκοσι (20) ευρώ ανά προσφερόμενη θέση, πλέον αναλογούντα ΦΠΑ. Το όφελος του κλάδου από την εν λόγω διάταξη εκτιμάται στα 6 εκατ. ευρώ.

5. Μείωση ΦΠΑ στις μεταφορές

Η μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές από το 24% στο 13%, για την περίοδο 1 Ιουνίου – 31 Οκτωβρίου 2020, θα έχει θετική επίπτωση και στις αερομεταφορές. Η απώλεια δημοσίων εσόδων από το συγκεκριμένο μέτρο εκτιμάται, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί κατά την τρέχουσα περίοδο, στα 30 εκατ. ευρώ.

Επομένως, η ειδική στήριξη αυτού του τόσο σημαντικού κλάδου για τον τουρισμό και τους κλάδους που επηρεάζονται από αυτόν (εστίαση, ψυχαγωγία και εμπόριο σε τουριστικές περιοχές, νησιωτική οικονομία κ.λπ.) αλλά και την εθνική οικονομία στο σύνολό της, θα ανέλθει στο ποσό των 115 εκατ. ευρώ περίπου.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χειρότερη από την αναμενόμενη η ύφεση στη Γαλλία

Δημοσιεύτηκε

στις

Χάρη στην άρση του lockdown η γαλλική οικονομία ξαναβρίσκει τον ρυθμό αλλά δεν θα επανέλθει προτού περάσει πολύς καιρός στα επίπεδα που ήταν πριν από την κρίση και η ύφεση αναμένεται να ξεπεράσει το -8% το οποίο προβλέπει η κυβέρνηση.

powered by Rubicon Project
Μόνο το δεύτερο τρίμηνο, η πτώση του ΑΕΠ μπορεί να φθάσει «περίπου το 20%» έπειτα από το -5,8% που κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο, εκτίμησε σήμερα η στατιστική υπηρεσία INSEE, το οποίο πρόσθεσε πως για όλο το 2020, μια ύφεση 8%, όπως προβλέπει η κυβέρνηση, είναι ένα «ελάχιστα ρεαλιστικό» σενάριο, το οποίο στηρίζεται στην πραγματικότητα σε μια πλήρη επιστροφή στο φυσιολογικό από τον Ιούλιο.

«Έπειτα από σχεδόν δύο μήνες στο ρελαντί, η γαλλική οικονομία προσπαθεί να ξαναβρεί τον ρυθμό της. Όμως ξαναβγαίνει στην επιφάνεια σε έναν κόσμο που δεν είναι ακριβώς ο ίδιος όπως πριν από την υγειονομική κρίση», εξηγεί η στατιστική υπηρεσία. Η ανάκαμψη θα είναι «στην καλύτερη περίπτωση σταδιακή στο δεύτερο εξάμηνο», εκτιμά, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ.

Προχθές, Δευτέρα, ο διοικητής της Τράπεζας της Γαλλίας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό είπε επίσης πως η περίοδος του lockdown λόγω κορονοϊού θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια τουλάχιστον τριών ποσοστιαίων μονάδων του ΑΕΠ φέτος.

«Έλεγα πάντα πως μια μείωση 8% του ποσοστού μεγέθυνσης ήταν ένα προσωρινό στοιχείο (…) Πρέπει να περιμένουμε πολύ υποβαθμισμένα στοιχεία ύφεσης για το 2020 στη Γαλλία», σχολίασε σήμερα ο υπουργός Οικονομίας Μπρουνό Λεμέρ μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Radio Classique.

Εκτίμησε πως τα στοιχεία του Insee «επιβεβαιώνουν ότι θα υπάρξει πράγματι ανάκαμψη αλλά θα είναι σταδιακή».

Από την άρση του lockdown, που ξεκίνησε στις 11 Μαΐου, η δραστηριότητα ξανάρχισε και πάλι «προσεκτικά αλλά ξεκάθαρα» στη Γαλλία, σύμφωνα με το Insee. Η γαλλική οικονομία θα επιστρέψει περίπου «στα τέσσερα πέμπτα του επιπέδου που ήταν πριν από την κρίση», έναντι δύο τρίτων στη διάρκεια του lockdown.

Με την επαναλειτουργία της πλειονότητας των καταστημάτων και την επιστροφή στην εργασία πολλών Γάλλων, τα επίπεδα δραστηριότητας ανέκαμψαν σε όλους τους τομείς σε σχέση με την περίοδο του lockdown.

Στους εμπορικούς κλάδους, που επλήγησαν πιο πολύ από το lockdown, η απώλεια δραστηριότητας ήταν -25% έναντι -39% πριν από την άρση του lockdown. Βρίσκεται στο -38% στις κατασκευές (έναντι -75% πριν από την 11η Μαΐου) και στο -24% στη βιομηχανία.

Το επιχειρηματικό κλίμα βελτιώθηκε ως εκ τούτου τον Μάιο, αφού είχε φθάσει σε ιστορικό χαμηλό τον Απρίλιο, αν και παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό.

Οι υγειονομικοί περιορισμοί και οι διαταραχές στις αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού, που επιμένουν, φρενάρουν ακόμη την ανάκαμψη.

Κατά κύριο λόγο ορισμένοι σημαντικοί τομείς της οικονομίας παραμένουν σχεδόν ή εξ ολοκλήρου ‘καθηλωμένοι’, όπως των ξενοδοχείων και της εστίασης, των εκδηλώσεων ή του πολιτισμού, αν και τα καφέ και τα εστιατόρια μπορούν να ξανανοίξουν σε «πράσινες» ζώνες από τις 2 Ιουνίου σύμφωνα με όσα αναμένεται να ανακοινώσει αύριο, Πέμπτη, ο πρωθυπουργός Εντουάρ Φιλίπ.

Οι καταναλωτές, ανυπομονώντας να ανοίξουν και πάλι τα καταστήματα, επωφελήθηκαν ήδη της επαναλειτουργίας τους, με μια ανάκαμψη της κατανάλωσης στη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας της άρσης του lockdown.

Όμως, προβλέπει το Insee, «ένα μέρος αυτής της ανάκαμψης οφείλεται σε αγορές που είχαν μετατεθεί αναγκαστικά», κάτι που «δεν επιτρέπει σε αυτό το στάδιο να συναγάγουμε ότι θα είναι το ‘μόνιμο καθεστώς’ της κατανάλωσης στη διάρκεια των ερχόμενων εβδομάδων».

Πόσο μάλλον που λόγω της αβεβαιότητας για το μέλλον -ο Μπρουνό Λεμέρ προειδοποίησε ήδη ότι θα υπάρξουν χρεοκοπίες και απολύσεις «τους ερχόμενους μήνες»- τα νοικοκυριά μπορεί να αποδειχθούν πολύ προσεκτικά στις αγορές τους.

Έτσι, τον Μάιο, το ηθικό των νοικοκυριών παρέμεινε σε μέτρια επίπεδα. Όμως η ανάκαμψη της κατανάλωσης, όπως και των επενδύσεων των επιχειρήσεων, θα είναι απαραίτητη προκειμένου να υποστηριχθεί η οικονομία τους ερχόμενους μήνες. Η ομοσπονδία εργοδοτών Medef ζήτησε εξάλλου μέτρα «σοκ» πριν από καλοκαίρι προκειμένου να στηριχθεί η ζήτηση.

Έπειτα από την ανακοίνωση σχεδίων στήριξης των τομέων που έχουν πληγεί περισσότερο από την πανδημία, όπως ο τουρισμός, η αυτοκινητοβιομηχανία και η αεροναυπηγική, η κυβέρνηση ετοιμάζει ένα συνολικό σχέδιο ανάκαμψης για το φθινόπωρο.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ