Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πέρασαν στο Πανεπιστήμιο με βαθμούς κάτω από τη βάση | Πού οφείλεται η πτώση, τι αλλαγές εξετάζονται

Έγραψαν μόλις 4,7, ωστόσο τον Σεπτέμβριο θα είναι φοιτητές. Το ίδιο και άλλοι, οι οποίοι έγιναν φοιτητές φιλολογίας με 9.700 μόρια, καθώς και φοιτητές μαθηματικού με 7.500 μόρια.

Αυτά, μεταξύ άλλων, είναι μερικά από τα «παράδοξα» των βάσεων 2019, τα οποία έφερε η μεγάλη πτώση τους.

Χαρακτηριστικό αυτού είναι ότι 159 τμήματα έχουν βάση εισαγωγής κάτω των 10.000 μορίων, κάτι που ισοδυναμεί με το 1/3 περίπου του συνόλου των τμημάτων.

Αξίζει, δε, να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Νίκη Κεραμέως μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ενα ποσοστό μαθητών από τα Γενικά Λύκεια της τάξης του 25% μπαίνει στο πανεπιστήμιο με βαθμοί κάτω από την βάση του 10, ενώ στα επαγγελματικά Λύκεια το ποσοστό ανεβαίνει στο 40%.

Όσον αφορά τα νέα τμήματα, που εισήχθησαν στο μηχανογραφικό φέτος ο αριθμός τους έφτανε τα 133 και εξ αυτών, τα 81 έχουν βάση κάτω των 10.000 μορίων και 52 πάνω από 10.000 μόρια.

Μπαίνουν σε σχολές με βαθμολογίες κάτω από… 1

Στα επαγγελματικά Λύκεια με μόλις 840 μόρια, δηλαδή με βαθμό 0,8, υποψήφιος μπαίνει στο τμήμα Περιφερειακής και Διασυνοριακής Ανάπτυξης.

Άλλος υποψήφιος, με μόλις 845 μόρια, εισέρχεται στο τμήμα πολιτικών μηχανικών της Πάτρας.

Λίγο πιο πάνω η βάση στα Γενικά Λύκεια

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου παιδείας, ο χαμηλότερος βαθμός εισαγωγής από το Γενικά Λύκεια είναι:

  • Στο Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Θεσσαλονίκη), ΑΠΘ με 4.016 μόρια,
  • στο. Περιφερειακής και Διασυνοριακής Ανάπτυξης (Κοζάνη),
  • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (ΝΕΟ) με 4.092 μόρια,
  • στο Περιφερειακής και Οικονομικής Ανάπτυξης (‘Αμφισσα), Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΝΕΟ) με 4.308 μόρια,
  • στο Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Κοζάνη), Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (ΝΕΟ) με 4.490 μόρια,
  • στο Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Καβάλα), Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος (ΝΕΟ) με 4.643 και
  • στο  Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης με 4.737 μόρια

Με βάση κάτω του δέκα εισήχθησαν και οι τελευταίοι στο Μαθηματικό της Σάμου, η βάση του οποίου φέτος κατρακύλησε κατά 2.587 μόρια, στα 7.501.

Με βάση αυτά τα στοιχεία, με μόλις 9.747 μόρια (σ.σ. κάτω από την βάση του 10) μπορεί κάποιος να φοιτήσει στο νεοϊδρυθέν τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και έδρα το Αγρίνιο.

Στο τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας της Κομοτηνής εξάλλου η βάση εισαγωγής είναι λίγο πάνω από το 10, στα 10.289 μόρια και πτώση 1.611 μόρια!

«Κρατήθηκαν» οι σχολές που προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση

Από την άλλη πλευρά, υψηλές διατηρήθηκαν οι βάσεις 2019 στις περιζήτητες, λόγω επαγγελματικής αποκατάστασης σχολές, όπως της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, με 18.241 μόρια (άνοδο 118 μόρια) για την Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας.

Στις σχολές και τα τμήματα της ΑΣΟΕΕ, του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας οι βάσεις διατηρήθηκαν στα περσινά επίπεδα ή και ανέβηκαν κατά περίπτωση, όπως στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας με 17.959 (άνοδος 659 μόρια) και το τμήμα Πληροφορικής με βάση 16.433 μόρια και άνοδο 458 ωστόσο… δεν έλειψαν οι δημοφιλείς σχολές που μπαίνουν φοιτητές με κάτω από 10.000 μόρια.

Η βάση της Ιατρικής Σχολής Αθήνας διαμορφώνεται στα 18.724 μόρια, παρουσιάζοντας πτώση 305 μόρια σε σχέση με το 2018, που ήταν στα 19.029, ενώ στη Νομική Αθηνών στα 18.013 καταγράφοντας πτώση 208 μορίων.

Στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών η βάση διαμορφώνεται στα 18.314, αυξημένη κατά 74 μόρια, ενώ στη σχολή Αρχιτεκτόνων η βάση είναι στα 19.050, παρουσιάζοντας πτώση 284 μόρια.

Χαρακτηριστικό της πτώσης των φετινών βάσεων είναι το τμήμα Φιλολογίας Αθήνας με βάση στα 14.677 μόρια, μειωμένη κατά 1.590, και το Μαθηματικό Αθήνας με τη βάση να διαμορφώνεται στα 14.617 μόρια από τα 15.152 που ήταν πέρυσι.

Οι σχολές με τη μεγαλύτερη πτώση

Στις πρώτες θέσεις των σχολών που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση βάσεων, σε απόλυτο αριθμό μορίων, «φιγουράρει» το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, καθώς τα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού και Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, που βρίσκονται στη Χίο, σημείωσαν πτώση βάσεων πάνω από 4.000 μόρια.

Ειδικότερα, οι σχολές με τη μεγαλύτερη πτώση, σε απόλυτο αριθμό μορίων είναι:

  • Διοίκησης Επιχειρήσεων (Χίος), Πανεπιστήμιο Αιγαίου: πτώση 4.700 μόρια (5.305 από 10.005 μόρια)
  • Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού (Χίος), Πανεπιστήμιο Αιγαίου: πτώση 4.317 μόρια (5.925 από 10.242 μόρια)
  • Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Αθήνα), ΕΚΠΑ: πτώση 4.074 μόρια (6.817 μόρια από 10.891 μόρια)
  • Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης (Χίος), Πανεπιστήμιο Αιγαίου: πτώση 4.028 μόρια (5.738 από 9.766 μόρια)

Πού οφείλεται η μεγάλη πτώση

Όπως σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός αναλυτής, η μεγάλη αυτή πτώση οφείλεται στο γεγονός ότι φέτος ο αριθμός εισακτέων ήταν αυξημένος και ο αριθμός των υποψηφίων ήταν ο μεγαλύτερος της τελευταίας πενταετίας.

Για τη γενικότερη πτώση των βάσεων, ο κ. Χατζητέγας σχολίασε: «Στο 2ο και το 4ο πεδίο διαμορφώνονται συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης σε σωρεία τμημάτων, αφού σε πολλά από αυτά οι βάσεις είναι εξαιρετικά χαμηλές και δίνεται η δυνατότητα μετεγγραφής σε πανεπιστήμια που η διαφορά μορίων είναι μεγάλη».

Επίσης, ο κ. Χατζητέγας σημείωσε ότι στα περιφερειακά τμήματα όλων των πεδίων και ιδιαίτερα στα φιλολογικά, ιστορικά και στα τμήματα φυσικής και χημείας οι βάσεις κινούνται γύρω και κάτω από τα 10.000 μόρια.

«Μάλιστα στα περιφερειακά τμήματα οικονομικών, πληροφορικής και μηχανικών, οι βάσεις κινούνται στα 5 και 6 χιλιάδες μόρια», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα, δεδομένης της διαμόρφωση των φετινών βάσεων, τίθεται ζήτημα αξιοπιστίας των γνώσεων που έχουν οι υποψήφιοι που μπαίνουν στα περιφερειακά τμήματα, τα οποία όπως είπε έχουν υψηλό επίπεδο σπουδών και καθηγητών, ως προς το αν θα μπορέσουν να αποπερατώσουν τις σπουδές τους.

Πάντως, όπως σημείωσε, η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων «θα πρέπει να είναι ικανοποιημένη καθώς πέτυχαν σε σχολές που δεν ανέμεναν».

Τι σηματοδοτούν οι βάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια για την Παιδεία

Για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των βάσεων μίλησε στο One Channel η Μάρνη Παπαματθαίου, συντάκτης στην εφημερίδα «Τα Νέα».

«Η φετινή εξεταστική διαδικασία θα μπορούσε να τιτλοφορείται το τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων. Εκφυλίστηκε ο θεσμός και δεν αποτελεί τιμή πλέον για την ανώτατη εκπαίδευση», δήλωσε η κα. Παπαματθαίου.

Ο λόγος που οδήγησε σε αυτήν την κατάσταση, σύμφωνα με την ίδια, οφείλεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι πολλές φορές υπάρχει πολιτική κατεύθυνση, καθώς επίσης και στην «πανεπιστημιοποίηση» κάποιων τμημάτων των ΤΕΙ.

«Η φετινή κατάσταση επαναφέρει τη συζήτηση για το πώς πρέπει να μπαίνουν τα παιδιά στο πανεπιστήμιο στο μέλλον και τη βαθμολογική βάση. Ίσως έτσι ισορροπήσει η εικόνα», υποστήριξε η κα. Παπαματθαίου και συμπλήρωσε πως «πρέπει να βρεθεί ένα σύστημα που θα είναι μεν αδιάβλητο και το οποίο θα εισάγει με επιτυχία τα παιδιά και θα είναι ικανοποιημένα».

 

 

«Το εξεταστικό σύστημα είναι στρεβλό»

Για τον ίδιο λόγο μίλησε στο One Channel ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Χρήστος Κάτσικας, όπου με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων των πανελλαδικών εξετάσεων έδωσε παραδείγματα μαθητών περασμένων ετών οι οποίοι πέρασαν στις σχολές της προτιμήσεώς του με πολύ χαμηλές βάσεις.

«Ο βαθμός του μαθητή εξαρτάται από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων», δήλωσε ο κ. Κάτσικας και τόνισε πως «το σύστημα των εξετάσεων είναι στρεβλό».

Μίλησε για την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές και οι οικογένειές τους.

Για τα πολιτικά στελέχη που συνηθίζουν να βάζουν εμπόδια στην πρόοδο του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά οι ίδιοι σπούδασαν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού υποστήριξε: «Δεν μπορείς να είσαι υπουργός της Δημόσιας Παιδείας και να στέλνεις τα παιδιά σου σε ιδιωτικά σχολεία. Είναι λιγάκι μπαμ».

 

 

Οι αιτίες που οδήγησαν στην πτώση

Στο θέμα της μεγάλη πτώσης των βάσεων αναφέρθηκε μέσα από το One Channel και ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, όπου με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων μίλησε για την πτώση που σημειώθηκε, αλλά και τις προοπτικές καριέρας καθενός από τους νέους φοιτητές.

Σύμφωνα με τον κ. Τσούχλο οι αιτίες που οδήγησαν στην καθολική πτώση ανάγονται σε ποικίλες και συνδυαστικές παραμέτρους.

«Είναι θέμα επιλογών των παιδιών, αλλά και το άνοιγμα των σχολών με την ανωτατικοποίηση των ΤΕΙ μπορεί να βοήθησε στην πτώση των βάσεων, όπως και η μη προτίμηση συγκεκριμένων τμημάτων», εξήγησε.

«Όλα τα τμήματα του ελληνικού πανεπιστημίου είναι αξιόλογα και αδικούνται αυτά με χαμηλές βάσεις. Παράμετρος είναι η δυσκολία των θεμάτων, η μη επαγγελματική αποκατάσταση, η δυσκολία εγγύτητας περιφερειακών τμημάτων, τα οποία συνήθως δεν προτιμώνται από άτομα προερχόμενα από μεγάλες πόλεις ή μακρινές περιοχές», κατέληξε.

 

 

«Ανάγκη να οριστεί ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια»

Σχολιάζοντας τη μεγάλη πτώση στις βάσεις πολλών σχολών, η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι αυτές διαμορφώνονται από 3 παράγοντες: τον αριθμό των εισακτέων, που ήταν ελαφρώς αυξημένος φέτος, τις επιδόσεις των μαθητών- που ήταν ελαφρώς χειρότερες στις φετινές Πανελλήνιες- και οι προτιμήσεις των μαθητών.

«Το 25% στα Γενικά Λύκεια και το 40% στα Επαγγελματικά Λύκεια μπήκε σε σχολές με βαθμούς κάτω από τη βάση. Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει όλους. Εχουμε μιλήσει προεκλογικά για μια ελάχιστη βάση εισαγωγής. Είναι μία σκέψη που θα τεθεί σε διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Μια ελάχιστη βάση που θα ορίζεται από την Πολιτεία και από εκεί και πέρα να μπορεί κάθε πανεπιστήμιο να θέσει, αν θέλει, μια υψηλότερη βάση», είπε η κ. Κεραμέως μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1.

«Τα σημερινά αποτελέσματα πρέπει να μας προβληματίσουν. Οταν είδα σήμερα ότι μπαίνει στο Πανεπιστήμιο ένας μαθητής με βαθμολογία 0,8 προβληματίστηκα πάρα πολύ», παραδέχθηκε η κ. Κεραμέως. «Αυτό επέτεινε το αίσθημα ότι είναι αδήριτη η ανάγκη για ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Είναι μια πολύ σημαντική τομή που πρέπει να γίνει μετά από αναλυτική συζήτηση με όλους τους φορείς», συμπλήρωσε η υπουργός Παιδείας.

Η κ. Κεραμέως κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για τη στάση του στην αναθεώρηση του Συντάγματος, σημειώνοντας ότι εξαιτίας αυτής έχει μπλοκάρει η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα. Αναφερόμενη στο σύστημα των Πανελληνίων εξετάσεων, δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν ήθελε να αιφνιδιάσει τους μαθητές που εισέρχονται τώρα στην Γ’ Λυκείου. Για αυτό έγιναν διορθωτικές κινήσεις, με τον εξορθολογισμό της ύλης, αλλά και την προαναγγελία διάταξης που θα πάει στη Βουλή προκειμένου να μην υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα σε «πράσινες» και «κόκκινες» σχολές.

 

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλήνιες 2024 | Τα «SOS» για την ψυχολογία μαθητών και γονέων

Η αντίστροφη μέτρηση για τις πανελλήνιες εξετάσεις έχει αρχίσει και σύσσωμοι οι υποψήφιοι εξεταζόμενοι είναι έτοιμοι να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό διεκδικώντας μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Την ίδια ώρα, στο πλευρό πολλών μαθητών βρίσκονται οι γονείς, καθώς είναι οι πρώτοι που μοιράζονται το άγχος και την αγωνία αυτών των ιδιαιτέρως κρίσιμων ημερών.

Τι χρειάζεται όμως να κάνουν οι μαθητές λίγο πριν τις πανελλήνιες εξετάσεις, ώστε να ενισχυθούν οι αποδόσεις τους και, αντίστοιχα, τι οι γονείς; Η παιδοψυχολόγος Έλσα Δημοπούλου μιλώντας στο Newsbomb.gr δίνει χρήσιμες οδηγίες τόσο προς του εξεταζόμενους μαθητές όσο και προς τους γονείς.

Σύμφωνα με την Έλσα Δημοπούλου αυτό που χρειάζεται είναι ψυχραιμία και εμπιστοσύνη στις δυνατότητες των μαθητών ενώ παράλληλα σημαντικές είναι οι στιγμές χαλάρωσης, λίγη μουσική ή ακόμη κι ένας περίπατος.

Πανελλήνιες 2024: Συμβουλές προς τους μαθητές

Η παιδοψυχολόγος Έλσα Δημοπούλου αναφέρει τα παιδιά χρειάζεται:

  • Να πιστεύουν στον εαυτό τους και στις δυνατότητές τους χωρίς να υποβιβάζουν την προσπάθειά τους.
  • Να αποφεύγουν τις αρνητικές σκέψεις, π.χ «δεν θα τα καταφέρω», «δεν είμαι καλός», κ.α
  • Να έχουν αισιοδοξία και ρεαλιστικές προσδοκίες χωρίς να χάνουν την ψυχραιμία τους.
  • Να μην πιστεύουν ότι όλη τους η ζωή κρίνεται από μια εξέταση
  • Να διεκδικούν λίγο χρόνο για άσκηση – Να ακούν τη μουσική που τους αρέσει
  • Να εκτιμούν τον εαυτό τους και όσα έχουν πετύχει μέχρι τώρα. Αυτό θα τα βοηθήσει να έχουν μία αίσθηση θετικής εικόνας εαυτού.

Πανελλήνιες 2024: Συμβουλές προς τους γονείς

Αντίστοιχα, η Έλσα Δημοπούλου απευθύνεται στους γονείς των μαθητών και συστήνει:

  • Να δείξουν και εμπνεύσουν εμπιστοσύνη στις δυνατότητες του παιδιού ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα
  • Να πιστέψουν οι ίδιοι στα παιδιά και να τα ενισχύσουν με καλή διατροφή.
  • Να τα παροτρύνουν για άσκηση ή ακόμη και ένα χαλαρό περπάτημα.
  • Να μην μεταφέρουν το άγχος που έχουν οι ίδιοι για τις επιδόσεις του παιδιού
  • Να τα ενθαρρύνουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν – Να τα ακούν σχετικά με το πώς νιώθουν και τι τα απασχολεί.
  • Να συζητούν μαζί τους όταν το έχουν ανάγκη ώστε να τα ανακουφίζουν από την πίεση που μπορεί να νιώθουν.

Πανελλήνιες εξετάσεις 2024 – Πότε ξεκινούν

Σύμφωνα με το πρόγραμμα την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων ξεκινούν με το μάθημα των Νέων Ελληνικών, ενώ, μια ημέρα αργότερα, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων θα διαγωνιστούν, με τη σειρά τους, στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Γενικής Παιδείας).

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2024 | 68.851 φέτος οι εισακτέοι σην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Δείτε πόσους θα πάρει κάθε σχολή

Τον αριθμό των εισακτεών μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσες φέτος οι εισακτέοι θα είναι 68.851.

Δείτε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση

Από την απόφαση προκύπτει αύξηση 277 θέσεων εισακτέων έναντι των περσινών, που ήταν 68.574 θέσεων. Σημειώνεται ότι εκ των 277 νέων θέσεων, οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τους φοιτητές που θα πάρει κάθε σχολή:

eisakteoi_Page_1
eisakteoi_Page_2
eisakteoi_Page_3
eisakteoi_Page_4
eisakteoi_Page_5
eisakteoi_Page_6
eisakteoi_Page_7

Το πρόγραμμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι πανελλαδικές 2024 ξεκινούν στις 31 Μαΐου 2024 με το κοινό μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Την Τρίτη, 4 Ιουνίου, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως ακολούθως: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Λόγω διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου.

Οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μεταξύ 18 έως και 28 Ιουνίου 2024.

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 είναι οι εξής:

Στα αγωνίσματα για την εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αντικαθίσταται το αγώνισμα του Δρόμου 400μ. με το αγώνισμα του Δρόμου 200μ. για τα αγόρια, που συμμετέχουν στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο, στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών το Τμήμα «Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο) του πανεπιστημίου Κρήτης μετονομάζεται σε «Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών (Ηράκλειο).

Τέλος, σημειώνονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς επίσης και στη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων.

protothema.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σχολεία | Τελευταία εβδομάδα μαθημάτων για τα λύκεια -Πότε κλείνουν τα δημοτικά

Την ερχόμενη Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024, θα ακουστεί για τελευταία φορά το κουδούνι στα λύκεια της χώρας, καθώς η ημέρα αυτή έχει οριστεί ως η τελευταία ημέρα μαθημάτων.

Αρχίζουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, οι απολυτήριες -ενδοσχολικές- εξετάσεις των μαθητών της Γ’ Λυκείου θα διεξαχθούν την ερχόμενη εβδομάδα, 20-27 Μαΐου. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ριχτούν στη μάχη των Πανελλαδικών στις 31 Μαΐου, μέχρι και τις 12 Ιουνίου. Το χρονικό διάστημα διεξαγωγής των Πανελλαδικών για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ έχει οριστεί μεταξύ 30 Μαΐου και 11 Ιουνίου.

Όσον αφορά στις προαγωγικές εξετάσεις για την Α’ και Β’ Λυκείου, αυτές θα διεξαχθούν κατά το διάστημα 20 Μαΐου-14 Ιουνίου.

Υπενθυμίζεται ότι ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα γυμνάσια έχει οριστεί η 29η Μαΐου και έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο διάστημα 3-17 Ιουνίου 2024. Τέλος, τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία της επικράτειας θα παραμείνουν ανοικτά έως τις 14 Ιουνίου 2024.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, iefimerida

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en