Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι ψηφιακές πληρωμές αναδύονται ως η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής | 7 στους 10 Έλληνες τις επιλέγουν

Οι πληρωμές με κάρτα έχουν καταστεί ιδιαίτερα διαδεδομένες και περισσότερο συστηματικές στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών. Περισσότεροι από 8 στους 10, παίρνουν μαζί τους κάρτες ή / και ψηφιακό πορτοφόλι, όταν φεύγουν από το σπίτι τους, ενώ 1 στους 3 επιλέγει να έχει μαζί του αποκλειστικά κάρτες ή ψηφιακό πορτοφόλι.

Αυτό προκύπτει από τα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας, που διεξήχθη από το INEMY – EΣΕΕ για λογαριασμό της Visa, με θέμα τη διείσδυση των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα και τις καταναλωτικές συνήθειες.

Στροφή προς τις ψηφιακές πληρωμές

Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών (7 στους 10) χρησιμοποιούν κάρτες και ψηφιακά πορτοφόλια στις καθημερινές τους συναλλαγές.

Η πραγματοποίηση πληρωμών με κάρτα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και έχει αποκτήσει περισσότερο συστηματικό χαρακτήρα στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Σχεδόν 7 στους 10 (65%) χρησιμοποιούν τις κάρτες σε «υψηλό» και «πολύ υψηλό» βαθμό κατά τις καθημερινές τους συναλλαγές. Οι ψηφιακές πληρωμές εμφανίζονται βαθιά ενσωματωμένες στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων καταναλωτών καθώς σχεδόν 1 στους 2 (46%) επιλέγει να έχει μαζί του τόσο μετρητά όσο και κάρτες κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι. Ένα αξιοσημείωτο ποσοστό στηρίζεται αποκλειστικά στις κάρτες (24%), ξεπερνώντας εκείνους που επιλέγουν αποκλειστικά μετρητά (18%). Ταυτόχρονα, το 12% επιλέγει να έχει μαζί του ψηφιακό πορτοφόλι ως το κύριο μέσο πληρωμής.

Επιπλέον, 1 στους 4 πραγματοποιεί αγορές μέσω των social media σποραδικά, στοιχείο που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες υιοθετούν τις νέες τάσεις, ενώ ψηφιακά πληρώνουν κυρίως σε σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, πρατήρια καυσίμων, παρόχους τηλεπικοινωνιών και στην εστίαση.

Όσον αφορά τη χρήση της κάρτας, το φύλο δεν φαίνεται να αποτελεί σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης – σε αντίθεση με τα ηλικιακά γκρουπ που εμφανίζουν σημαντικές διαφορές.

Μείωση στη χρήση των μετρητών

Στον αντίποδα, σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές τείνουν να χρησιμοποιούν λιγότερο τα μετρητά. Παρότι αποτέλεσαν την κύρια μέθοδο πληρωμής μέχρι και πριν την πανδημία, αυτό έχει αλλάξει σημαντικά. Συγκεκριμένα, το 48% πλήρωνε με μετρητά «πολύ» και «πάρα πολύ» πριν την πανδημία, ποσοστό που ανέρχεται πλέον σε 30%.

Η χαμηλή αξία της συναλλαγής αποτελεί το βασικό λόγο πληρωμής με μετρητά για τους 4 στους 10. Οι συμμετέχοντες που έδωσαν αυτή την απάντηση δήλωσαν ότι διστάζουν να πληρώσουν μικρά ποσά με κάρτα, καθώς αυτό τους κάνει «να αισθάνονται άβολα».

Ψηφιακά πορτοφόλια

Σε σχέση με τα ψηφιακά πορτοφόλια το 23% φαίνεται να τα χρησιμοποιεί «σε κάποιο βαθμό» όταν πραγματοποιεί συναλλαγές, είτε σε φυσικά καταστήματα είτε online.

Ωστόσο, το εύρος της χρήσης των ψηφιακών πορτοφολιών διαφέρει ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα. Οι νεότεροι, ηλικίας 18 – 34, χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 33%, με τους 35 – 54 να ακολουθούν με 25% και τους 55+ να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 13%.

Ανοιχτοί σε νέες τάσεις και λύσεις πληρωμών

Παρότι ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 29% δήλωσε πως τα μετρητά θα είναι πάντα η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής για τους Έλληνες, ένα 47% παρουσιάζεται ανοιχτό σε νέες λύσεις, εφόσον απλοποιούν την εμπειρία πληρωμής, ενώ το 37% υποστηρίζει πως υπάρχει ανάγκη περαιτέρω εκπαίδευσης στις ψηφιακές πληρωμές.

Σχεδόν 1 στους 4 (24%) πιστεύει ότι οι Έλληνες έχουν γρήγορα και σε μεγάλο βαθμό αγκαλιάσει τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως ένα 5% θα ήθελε να μάθει τον αντίκτυπο των αγορών του στο περιβάλλον.

Online αγορές

Όσον αφορά το online shopping, το 43% , πραγματοποιεί αγορές από το διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Μεταξύ εκείνων που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των 18-34, το 57% ψωνίζει online τουλάχιστον μια φορά τον μήνα, και ακολουθούν οι 35 – 53 με ποσοστό 51% και οι 55+ με ποσοστό 26% αντίστοιχα.

Η πληρωμή με κάρτα αποτελεί την προτιμώμενη μέθοδο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και καταλαμβάνει το 71% του συνόλου των πληρωμών.

Συγκεκριμένα, το 42% επιλέγει την πληρωμή με κάρτα κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας και το 21% επιλέγει πληρωμή με κάρτα κατά την παράδοση. Ψηφιακά πορτοφόλια και άλλοι μέθοδοι πληρωμής αγγίζουν το 8%. Η αντικαταβολή με μετρητά επιλέγεται από το 25%, ενώ οι τραπεζικές καταθέσεις αντιπροσωπεύουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό 3%. Επιπλέον, 3 στους 10 καταναλωτές αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους στο διαδίκτυο. Το 33% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών τείνουν να αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους online, με το ποσοστό να πέφτει στο 25% στα άτομα ηλικίας 35-54 ετών.

Οι νέοι ηγούνται στις αγορές μέσω social media

Σε σχέση με τις αγορές που γίνονται μέσω των social media, 20% των ατόμων ηλικίας 18-34 πραγματοποιούν αγορές κάθε μήνα. Όσοι ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ 35-45 αγοράζουν σε μηνιαία βάση από τα social media σε ένα ποσοστό 13% ενώ το ίδιο ισχύει μόλις για 5% των ατόμων άνω των 55 ετών.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Το τοπίο των πληρωμών έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα πως οι ψηφιακές πληρωμές ταυτίζονται με την ευκολία και την ασφάλεια για τους περισσότερους καταναλωτές. Είναι εξίσου ενθαρρυντικό να παρατηρούμε ότι οι Έλληνες δηλώνουν ανοιχτοί στο να υιοθετήσουν τις νέες τάσεις πληρωμών, αρκεί αυτές να απλοποιούν και να αναβαθμίζουν τις εμπειρίες πληρωμών. Η Visa παρέχει τις πιο αξιόπιστες λύσεις πληρωμών. Αναμένουμε περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών πληρωμών μέσα στον επόμενο χρόνο, εν τω μεταξύ όμως θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε μαζί με τους συνεργάτες μας, την κυβέρνηση και κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να εξασφαλίσουμε πως όλοι θα μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα μεγάλα οφέλη που φέρνουν οι ψηφιακές πληρωμές στην οικονομία και την κοινωνία».

Η Βάλια Αρανίτου, καθηγήτρια Οικονομικής Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ και Διευθύντρια του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ δήλωσε: «Η έρευνα αποκαλύπτει ότι συντελείται ένας σημαντικός μετασχηματισμός στον τρόπο συναλλαγών σήμερα σε σύγκριση με την προ-πανδημίας περίοδο. Πλέον οι κάρτες και το ψηφιακό πορτοφόλι αποτελούν τον κυρίαρχο τρόπο πληρωμών για τους Έλληνες καταναλωτές. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι τα μετρητά έχουν εξαφανιστεί από την ελληνική κοινωνία. Υπάρχουν τρεις βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες που εμφανίζουν καταλυτική επίδραση στη χρήση ή όχι πλαστικού χρήματος: η ηλικία, το εισόδημα και το μορφωτικό επίπεδο. Οι νεότεροι, εκείνοι που έχουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εκείνοι που ανήκουν στις υψηλότερες εισοδηματικές κατηγορίες επιλέγουν εμφανώς λιγότερο τα μετρητά. Αναφορικά το φύλο, φαίνεται ότι δεν καταγράφονται σημαντικές διαφοροποιήσεις. Εξαίρεση αποτελεί το ψηφιακό πορτοφόλι που φαίνεται να χρησιμοποιείται περισσότερο από τους άντρες σε σχέση με τις γυναίκες.»

Πηγή: Newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Απόφαση-σταθμός από το ΣτΕ | Σύνταξη 400 ευρώ για οφειλέτες με χρέη άνω των 30.000

Με απόφασή του, το Συμβούλιο της Επικρατείας εντάσσει τους οφειλέτες των Ταμείων που δεν θεμιλιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης, στην ίδια κατηγορία με τους ανασφάλιστους υπερήλικες που δικαιούνται την προνοιακή σύνταξη του ΟΠΕΚΑ.

Το πλήρες ποσό της οποίας ανέρχεται στα 399,54 ευρώ για το 2024, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του Δικαστηρίου, η προϋπόθεση για τη λήψη της σύνταξης από ανασφάλιστους υπερίληκες, που είναι να μη λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται οι ίδιοι σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, συντρέχει και όταν οι ενδιαφερόμενοι είναι ασφαλισμένοι που δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη από τον φορέα τους, λόγω του ότι έχουν οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές οι οποίες υπερβαίνουν το εκάστατο οριζόμενο από το νόμο κατώτατο όριο οφειλών που συμψηφίζονται ή παρακρατούνται από τη σύνταξη και τις οποίες αδυνατούν να εξοφλήσουν.

Το όριο συμφηφισμού των χρεών με σύνταξη είναι ως τις 30.000 ευρώ για τους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ με χρέη από εργοδοτικές και ατομικές εισφορές, καθώς και από πλασματικά έτη, και ως 6.000 ευρώ για χρέη προς τον ΟΓΑ.

Πιο απλά, η απόφαση του ΣτΕ σημαίνει ότι οι οφειλέτες με χρέη ως 30.000 και ως 6.000 ευρώ δικαιούνται σύνταξη, καθώς οι οφειλέτες τους συμψηφίζονται με τη σύνταξη που θα λάβουν, ενώ αν τα χρέη τους υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ ή 6.000 ευρώ, αντίστοιχα, δικαιούνται να λάβουν τη σύνταξη του ανασφάλιστου από τον ΟΠΕΚΑ.

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Το Πάσχα της… ακρίβειας: 19% ακριβότερο το Πασχαλινό τραπέζι φέτος

Σύμφωνα με την ετήσια εκτίμηση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας το κόστος φέτος -μετά από τιμοληψίες σε διάφορα καταστήματα– κυμαίνεται από 89,04€ έως 130,04€, ενώ πέρυσι ήταν από 76.53 ευρώ έως 109.03 ευρώ. Δηλαδή κατέγραψε αύξηση από 16,3 έως 19,3%.

«Χρυσός» ο οβελίας

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο αρνί η αύξηση φτάνει το 15,1%, στο κατσίκι το 25,1 σε σχέση με πέρυσι, ενώ πρωταθλητής των ανατιμήσεων είναι το ελαιόλαδο, που αυξήθηκε κατά 45,1%.

Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που κατευθύνονται σε άλλα είδη κρεάτων όπως χοιρινό που είναι πολύ πιο οικονομικό.

«Οι τιμές είναι 12, 13 ευρώ αρνί κατσίκι, καλές τιμές, μπριζολίτσες, χοιρινά έχω 5 ευρώ, 6 ευρώ» ανέφερε κρεοπώλης.

Έως 166,6 ευρώ το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού για 5μελή οικογένεια

Η πρωινή εκπομπή του OPEN… έστρωσε ενδεικτικά το τραπέζι της Κυριακής για 5 άτομα: Με αρνί 6 κιλών, κόστους από 60 έως 90 ευρώ, κοκορέτσι, ανθότυρο, γραβιέρα, τυρόπιτα για όλους, σαλάτες, ψωμί, γλυκό, μπύρες, αναψυκτικά και βαμμένα αυγά. Συνολικά χρειάστηκαν από 136.66 έως 166.66 ευρώ.

«Φωτιά» και στα σοκολατένια αυγά

«Φωτιά» έχουν πάρει και οι τιμές στα σοκολατένια αυγά, λόγω της μεγάλης αύξησης που καταγράφει διεθνώς η τιμή του κακάο. «Προσπαθούμε με όσο λιγότερα, να κάνουμε αυτά που είναι να κάνουμε και τα έθιμα για το Πάσχα και όλα αλλά με λιγότερα, με σύνεση», ανέφερε πολίτης στο OPEN. Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που αφήνουν τις αγορές τους για την τελευταία στιγμή  αναμένοντας μειωμένες τιμές.

ethnos.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

ΑΑΔΕ | Μέχρι πότε δόθηκε παράταση για τη διασύνδεση ταμειακών

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ανακοίνωσε την παροχή επιπλέον χρόνου διασύνδεσης ΦΗΜ και τερματικών POS σε 7.600 επιχειρήσεις, που διαθέτουν συστήματα, τα οποία, με βάση τα στοιχεία που έλαβε από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Κατασκευαστών Ταμειακών συστημάτων (ΣΕΚΤ) και από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), είναι ασύμβατα μεταξύ τους, ώστε να προχωρήσουν στην άμεση αντικατάσταση, είτε της ΦΗΜ, είτε του τερματικού POS.

Λόγω τεχνικής αδυναμίας η παράταση

Ο επιπλέον χρόνος παρέχεται, καθώς οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις, παρότι συμμορφώθηκαν με τις υποχρεώσεις τους και πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις επιτυχούς διασύνδεσης, διαθέτοντας τερματικά, που συμπεριλαμβάνονται στις Δηλώσεις Συμμόρφωσης των Παρόχων (NSPs/Acquirers) και αναβαθμισμένους ΦΗΜ με τεχνική δυνατότητα διασύνδεσης, εν τέλει δεν κατόρθωσαν να διασυνδεθούν χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω τεχνικής αδυναμίας κάποιας εκ των συσκευών τους.

Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕΓιώργου Πιτσιλή, παρατείνεται η προθεσμία διασύνδεσης για αυτές τις επιχειρήσεις έως και τις 10 Ιουνίου 2024, ώστε να προβούν, χωρίς τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων, στην προμήθεια ταμειακού συστήματος ή Μέσου Πληρωμής, ο συνδυασμός των οποίων θα διασφαλίζει την δυνατότητα διασύνδεσής τους για την σύννομη λήψη πληρωμών με κάρτα από την επιχείρησή τους.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν ήδη λάβει σχετικό e-mail από την ΑΑΔΕ, με το οποίο ενημερώνονται για τη σχετική παράταση της διασύνδεσης και τη δυνατότητα πληροφόρησής τους από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με τύπους ταμειακών μηχανών, ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στη διεύθυνση https://www.aade.gr/syndyasmoi-tameiakon-mihanon-pos

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en