Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

O κορονοϊός “απογείωσε” τα σούπερ μάρκετ – Τζίρος μισό δισ. σε 20 ημέρες

Διπλάσιος σε σύγκριση με πέρυσι για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα – Αύξηση η οποία δεν έχει καταγραφεί ποτέ, ούτε το καλοκαίρι του 2015

 

Διευρυμένο τελικά μόνο κατά μία ώρα το πρωί –σε σύγκριση με την προ κορονοϊού εποχή– θα είναι το ωράριο των σούπερ μάρκετ, ενώ την προσεχή Κυριακή –και πιθανώς και τις επόμενες, μέχρι την Κυριακή των Βαΐων– τα καταστήματα τροφίμων θα παραμείνουν κλειστά. Η μειωμένη αγοραστική κίνηση μετά την “επιδρομή” των προηγούμενων ημερών, σε συνδυασμό με τις έντονες αντιρρήσεις που διατυπώθηκαν από την πλευρά των ιδιοκτητών αλυσίδων, οδήγησε το υπουργείο Ανάπτυξης σε αναθεώρηση της αρχικής στάσης του όσον αφορά το ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ.

 

Τα τελευταία, πάντως, βιώνουν μια πρωτοφανή κατάσταση από πλευράς τζίρου, καθώς αυτός εμφανίζεται σχεδόν διπλάσιος σε σύγκριση με πέρυσι –για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα–, αύξηση η οποία δεν έχει καταγραφεί ποτέ, ούτε το καλοκαίρι του 2015, τις ημέρες δηλαδή πριν από την επιβολή των capital controls.

Ειδικότερα, από σήμερα έως και τις 25 Απριλίου 2020 τα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων επιτρέπεται να είναι ανοιχτά από τις 7 π.μ. έως τις 9 μ.μ. από Δευτέρα έως Παρασκευή και το Σάββατο από τις 7 π.μ. έως τις 8 μ.μ. Την προσεχή Κυριακή 29 Mαρτίου 2020 τα καταστήματα τροφίμων θα παραμείνουν κλειστά. Το τι θα γίνει τις επόμενες Κυριακές –πλην της 12ης Απριλίου, που είναι Κυριακή των Βαΐων και επιτρέπεται έτσι κι αλλιώς να είναι ανοιχτά– θα αποφασισθεί με νέες υπουργικές αποφάσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία συμβούλων αγοράς, με ειδίκευση στο λιανεμπόριο, Netrino σε συνεργασία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων RASS, το 76,2% των καταναλωτών αντιτίθεται στη λειτουργία των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές, ενώ το 56,3% δεν θεωρεί απαραίτητη τη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.

Βεβαίως, η απάντηση αυτή σχετίζεται για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού με το γεγονός ότι προχώρησε το προηγούμενο διάστημα σε πολύ μεγάλες αγορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, την εβδομάδα από τις 9 έως τις 15 Μαρτίου, την τρίτη δηλαδή εβδομάδα με κρούσματα κορονοϊού στην Ελλάδα, κατά την οποία ανακοινώθηκε το κλείσιμο των σχολείων, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 αυξήθηκαν κατά 95,7%. Πρόκειται για πρωτοφανή αύξηση σε ετήσια βάση και οφείλεται στη μαζική προσέλευση καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, ειδικά το διήμερο 13 και 14 Μαρτίου. Μέσα σε αυτή την εβδομάδα ο τζίρος των σούπερ μάρκετ με βάση τις 340 βασικές κατηγορίες προϊόντων αυξήθηκε από 98,08 εκατ. ευρώ πέρυσι σε 191,92 εκατ. ευρώ φέτος. Η αύξηση του τζίρου σε 41 κατηγορίες ειδών καθαρισμού – απολύμανσης του σπιτιού είναι 155%, ακολουθούν με αύξηση του τζίρου κατά 134% οι 45 κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και με 87% οι 168 κατηγορίες τροφίμων.

Τις τρεις πρώτες εβδομάδες από την εμφάνιση του ιού στη χώρα μας, δηλαδή το διάστημα από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 15 Μαρτίου 2020, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση 35,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019, με τον τζίρο από 340 βασικές κατηγορίες προϊόντων να πλησιάζει το μισό δισεκατομμύριο, στα 464,76 εκατ. ευρώ, από 341,95 εκατ. ευρώ το 2019.

H εκτόξευση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ λόγω κορονοϊού είχε ως συνέπεια να αλλάξει συνολικά η εικόνα για τον τζίρο στον κλάδο. Ετσι, ενώ ο Ιανουάριος είχε κλείσει με μια σχετικά χαμηλή αύξηση του τζίρου, 3,4% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, και τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Φεβρουαρίου οι πωλήσεις σημείωναν ασθενικούς ρυθμούς ανάπτυξης (2,8%, 1,6% και 0,8%), η συνέχεια ήταν πέραν οποιωνδήποτε προβλέψεων. Συνολικά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές του έτους έως τις 15 Μαρτίου 2020 καταγράφουν συνολική αύξηση 12,1%.

Την τρίτη εβδομάδα με κρούσματα κορονοϊού στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων πάνω από 100% σε 19 κατηγορίες προϊόντων, ενώ σε 60 κατηγορίες προϊόντων η αύξηση των πωλήσεων σε ετήσια βάση ήταν άνω του 51%. Τις τρεις πρώτες θέσεις κατέλαβαν τα υγρομάντιλα (518,3%), το οινόπνευμα (457%) και τα αντιβακτηριακά μαντίλια (402,7%), ενώ σχεδόν διπλασιάστηκαν (αύξηση 98,6%) ακόμη και οι πωλήσεις του τόνου σε κονσέρβα.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Η επιστολική ψήφος για τις Ευρωεκλογές 2024

Ένας μήνας σχεδόν πριν από τις Ευρωεκλογές της 9ης  Ιουνίου , και τα πολιτικά κόμματα έχουν μπει στον ρυθμό για τα καλά.

Το ίδιο φαίνεται πως έχει γίνει και με το τμήμα του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ στην Καβάλα, όπου πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “Airotel Galaxy” συνέντευξη τύπου για την επιστολική ψήφο.

Βασικός σκοπός ; Να ενημερωθούν οι Έλληνες πολίτες του εξωτερικού και για το πως θα μπορέσουν μέσα από αυτήν την διαδικασία να ασκήσουν τα εκλογικά τους δικαιώματα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνάντηση δικτύωσης και ενημέρωσης

Συνάντηση δικτύωσης και ενημέρωσης πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής 26 Απριλίου στον χώρο του Λυκείου Ελληνίδων Καβάλας με θέμα την αντιμετώπιση περιστατικών έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας αλλά και πολλαπλών διακρίσεων.

Διοργανωτής της ημέρας , το Ινστιτούτο Πρόληψης και θεραπείας της βίας και προώθησης της ισότητας των φύλων «βία στόπ». Συνεργάτες ωστόσο τόσο το λύκειο Ελληνίδων όσο και ο Σύλλογος για το παιδί και την οικογένεια πνοή που κατόρθωσαν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον πολλών γυναικών της πόλης μας αλλά και να εμπλουτίσουν την ομιλία με ειδικούς του χώρου.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έχουν ξεκινήσει τα πασχαλινά ψώνια στην αγορά της

Λίγες μέρες πριν την Μεγάλη Εβδομάδα και οι Καβαλιώτες έχουν ξεκινήσει τα πασχαλινά τους ψώνια στην αγορά της πόλης.

Όπως μας δηλώνει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας κ. Γιάννης Κελγιώργης, η κατάσταση και η κίνηση στην αγορά φέρνουν αισιοδοξία στους καταστηματάρχες ενώ επίσης γίνεται γνωστό και το εορταστικό ωραρίο των καταστημάτων με την Κυριακή των Βαϊων να είναι ανοιχτά.

Ωστόσο δεν είναι μόνο το εορταστικό ωράριο αλλά και η αισιόδοξη κίνηση που απασχολεί τους καταστηματάρχες της πόλης αλλά και η οργάνωση θεσμός πλέον της Λευκής Νύχτας που έρχεται για ακόμη μια χρόνια στην πόλη της Καβάλας με πολλά δρώμενα και συναυλίες στις 24 Μαΐου.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en