Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Νησί της Volkswagen γίνεται η Θάσος

Ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα” αποκαλύπτει ότι η Volkswagen επέλεξε τη Θάσο για μεγάλη επένδυση που θα αφορά σε δοκιμές αυτόνομα κινούμενων οχημάτων.

Μεγάλη επένδυση στη χώρα μας και ειδικότερα στο νησί της Θάσου αναμένεται να πραγματοποιήσει η Volkswagen, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα”, οι συζητήσεις σχετικά με την επένδυση αυτή βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και σύντομα, μέσα στο Μάρτιο, αναμένεται να υπογραφεί η σχετική συμφωνία συνεργασίας μεταξύ του VW Group με την ελληνική κυβέρνηση.

Τι περιλαμβάνει η επένδυση

Στη Θάσο η VW επιθυμεί να δημιουργήσει μια υποδομή τηλεματικής με τεχνολογία αιχμής, δημιουργώντας ένα “έξυπνο νησί” το οποίο θα μπορεί να υποστηρίξει δοκιμές οχημάτων που κινούνται αυτόνομα, δηλαδή χωρίς οδηγό.

Σε πρώτη φάση, το ενδιαφέρον προέρχεται από τον κλάδο φορτηγών και λεωφορείων του ομίλου, δηλαδή την ΜΑΝ. Αυτή πρόκειται αρχικά να δημιουργήσει την ιδανική υποδομή στη Θάσο για την υποστήριξη και την επικοινωνία των αυτόνομα κινούμενων οχημάτων και στη συνέχεια να ξεκινήσει τις δοκιμές.

H VW πραγματοποιεί δοκιμές αυτόνομα κινούμενων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους, πάντα όμως με την παρουσία οδηγού.

Η Θάσος μπήκε στο στόχαστρο της VW καθώς συνδέεται πολύ εύκολα με την ηπειρωτική Ελλάδα και το αεροδρόμιο της Καβάλας. Ταυτόχρονα έχει μεγάλη έκταση και οδικό δίκτυο, καθώς και σύγχρονες τουριστικές υποδομές. Το σημαντικότερο τέλος στοιχείο που διαθέτει είναι ότι μπορεί να ενταχθεί σε καθεστώς ακριτικής περιοχής και να υπερκεράσει το πρόβλημα των απαγορεύσεων της κυκλοφορίας αυτόνομα κινούμενων οχημάτων στο δημόσιο δρόμο, χωρίς την παρουσία του οδηγού.

Από την Ελλάδα το ζητούμενο είναι να δημιουργήσει το νομικό πλαίσιο που θα επιτρέπει στο νησί να φιλοξενεί νόμιμα αυτοκίνητα που θα κινούνται όχι μόνο αυτόνομα, αλλά ακόμα και χωρίς οδηγό. Το τελευταίο, προς το παρόν απαγορεύεται σε δημόσιους δρόμους, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων κυρίως στις ΗΠΑ.

Τα πρόσωπα κλειδιά

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Παππά, οι συζητήσεις στελεχών του ομίλου της VW σχετικά με την επένδυση στη Θάσο είχαν ξεκινήσει από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά προφανώς δεν ευοδώθηκαν. Στη συνέχεια, το θέμα αυτό χειρίστηκε ζεστά η νέα διακυβέρνηση, ενώ κάποιοι άνθρωποι κλειδιά στην VW και την MAN υποβοήθησαν και στήριξαν την περίπτωση της Θάσου. Αυτοί ήταν οι Αθανάσιος Στιμονιάρης, πρόεδρος των εργατικών επιτροπών και μέλος του Εργατικού Συμβουλίου στον όμιλο της VW, καθώς και ο Αθανάσιος Κρίκης, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο συμβούλιο της ΜΑΝ. Ταυτόχρονα, η γενική πρόξενος Μονάχου, Παναγιώτα Κωνσταντινοπούλου, στάθηκε αρωγός καθ’ όλη τη διάρκεια των προκαταρκτικών συζητήσεων για την επένδυση.

Εκ μέρους της κυβέρνησης το θέμα χειρίστηκε με πολύ ζέση ο υφυπουργός εξωτερικών αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία κ. Κώστα Φραγκογιάννης, ενώ η σειρά των αρχικών επαφών κορυφώθηκε με την έλευση στην Ελλάδα του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου της VW, Χέρμπερτ Ντις, ο οποίος είχε άμεσες συνομιλίες με τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Τι σημαίνει η επένδυση αυτή για τη χώρα μας

Κατ’ αρχάς, η έλευση της MAN και της VW στη χώρα μας με ένα ερευνητικό και δοκιμαστικό κέντρο “απλωμένο” σε ένα ολόκληρο νησί, βάζει τη χώρα μας στο χάρτη των φιλικών προς τις νέες τεχνολογίες αυτοκίνησης χωρών. Ταυτόχρονα, θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας για επιστημονικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης και μάλιστα σε τεχνολογίες αιχμής. Με μισθούς, πιθανώς, όχι Ελλάδας, αλλά Γερμανίας.

Δευτερευόντως, το πανέμορφο νησί της Θάσου δεν θα περιμένει το καλοκαίρι για να φιλοξενήσει επισκέπτες, αλλά θα προσφέρει υπηρεσίες φιλοξενίας όλο το χρόνο σε εκατοντάδες εργαζομένους της VW. Εκ των οποίων ένα σημαντικό μέρος δεν θα είναι ντόπιοι και ίσως ούτε καν Έλληνες.

Η MAN δοκιμάζει αυτόνομα κινούμενα φορτηγά, προς το παρόν μόνο σε κλειστούς στην κυκλοφορία δρόμους.

Παράλληλα με τα παραπάνω, εφ’ όσον η ελληνική κυβέρνηση δημιουργήσει το κατάλληλο νομοθετικό και υποστηρικτικό πλαίσιο και η VW με την MAN ανοίξουν το δρόμο, τότε είναι περισσότερο από πιθανό να ακολουθήσουν κάποιες ή και πολλές ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίες. Επίσης, προμηθευτές συστημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίο επενδύουν δις ευρώ στην ανάπτυξη στοιχείων hardware και software για την ανάπτυξη της αυτόνομης κίνησης των οχημάτων.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en