Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέα στοιχεία για την πτώση της φοιτήτριας από τον 9ο

image_print

Ο αστραφτερός χώρος του μόντελινγκ που ξαφνικά ερωτεύτηκε, σήμανε γι αυτήν την αρχή του τέλους…

Δέχτηκε το άγριο, ισοπεδωτικό bullying και διαδικτυακό διασυρμό. Γυμνές επαγγελματικές φωτογραφίες της κυκλοφόρησαν σε κινητά και στο διαδίκτυο, η ίδια έπεσε θύμα στυγνού εκβιασμού  για ένα «ροζ» βίντεο και ακολούθησε ο θάνατος…

Η Γαλήνη Κοεμτζή, ένα δροσερό και χαμογελαστό κορίτσι 22 μόλις χρόνων, έπεσε στο κενό από τον ένατο όροφο της φοιτητικής Εστίας όπου έμενε, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης το Νοέμβριο του 2016…

Η μητέρα της που δεν πίστεψε ποτέ την εκδοχή της αυτοκτονίας,  βρήκε τη δύναμη και μετατράπηκε σε ντετέκτιβ…  Έφτασε σε σημείο να παίξει τη ζωή της κορώνα – γράμματα,  για να ταρακουνήσει τα λιμνάζοντα ύδατα των Αρχών… Τα νέα στοιχεία που κατάφερε να εντοπίσει, σόκαραν…

Το «Τούνελ» βρήκε τους τελευταίους μάρτυρες που η έρευνα έφερε στο προσκήνιο και αποκάλυψε ανατριχιαστικές λεπτομέρειες  της ψυχρής και ύπουλης επίθεσης σε βάρος της νεαρής…

Απειλές…

Όπως αποκάλυψε η εκπομπή, μια φίλη της Γαλήνης που κατήγγειλε τον ωμό εκβιασμό που δεχόταν για το «ροζ» βίντεο, αναγκάστηκε να φύγει από τη χώρα μετά από απειλές που κι εκείνη δέχτηκε

Η σημαντική παρατήρηση τηλεθεατή για τη φοιτητική Εστία…

Έντονη συζήτηση προκάλεσε στο στούντιο η παρατήρηση φίλου τηλεθεατή, μηχανικού στο επάγγελμα.  Ανέφερε πως τα διαμερίσματα του όγδοου ορόφου της Εστίας, βρίσκονται σε εσοχή του κτιρίου και διαθέτουν μεγαλύτερα μπαλκόνια. Αυτό πιθανά να σημαίνει πως αν κάποιος έπεφτε από τον ένατο όροφο, θα προσγειωνόταν στα μεγάλα μπαλκόνια του όγδοου που θα τον προστάτευαν και όχι κατευθείαν στο έδαφος. Η πληροφορία αυτή προκάλεσε την αντίδραση του δικηγόρου της οικογένειας της φοιτήτριας, κ. Ξυλουργίδη.

«Αυτό το δεδομένο αν ισχύει, αλλάζει εντελώς την εικόνα που είχαμε μέχρι τώρα και θα πρέπει απαραιτήτως να ερευνηθεί. Είναι προφανές πως και αυτό το στοιχείο που εντοπίσατε, δείχνει για μια ακόμα φορά τις σημαντικές παραλείψεις των Αρχών που δεν διενήργησαν μια σοβαρή αυτοψία τόσο στον ένατο, όσο και στους άλλους ορόφους της Εστίας», είπε χαρακτηριστικά.

«Δεν ζήτησαν DNA απ’ τα νύχια…»

Το «Τούνελ» επικοινώνησε με τον ιατροδικαστή Θεσσαλονίκης Μηνά Γεωργιάδη που διενήργησε την νεκροψία –νεκροτομή στη σορό της άτυχης Γαλήνης. Όπως είπε δεν ελήφθη δείγμα DNA από τα νύχια και τα ρούχα του θύματος, καθώς κάτι τέτοιο δεν ζητήθηκε από την Αστυνομία. Οι Αρχές ανέφεραν το περιστατικό ως αυτοχειρία. Ωστόσο, τόνισε ότι δεν εντόπισε ενδείξεις εγκληματικής ενέργειας. Ο θάνατος της Λίνας ήταν βίαιος και τα ευρήματα ήταν συμβατά με πτώση.

Οι αντιδράσεις των εμπλεκομένων…

Το «Τούνελ» επικοινώνησε με τον φωτογράφο των γυμνών φωτογραφιών του θύματος, αλλά και με τον δικηγόρο του. Δεν θέλησαν να μπουν σε λεπτομέρειες. Ο φωτογράφος ανέφερε πως δεν τον αφορά το θέμα με το επίμαχο ροζ βίντεο καθώς όπως ισχυρίστηκε, δεν εμπλέκεται. Σε ό,τι αφορά στις φωτογραφίες, είπε ότι θα πει όσα ξέρει μόνο στο δικαστήριο. Η εκπομπή επικοινώνησε και με τον νεαρό που φέρεται να εκβίαζε τη φοιτήτρια για ένα ακατάλληλο βίντεο στο οποίο φαίνεται η ίδια. Δεν θέλησε να πει οτιδήποτε και φρόντισε να εξαφανιστεί.

«Σ΄αγαπώ, να προσέχεις…»

Αποκαλυπτικά ήταν τα όσα είπε στην Αγγελική Νικολούλη σε τηλεφωνική της επικοινωνία με την εκπομπή,  η αδελφή του θύματος,  Χριστίνα. Ανέφερε πως στις εννέα και μισή το βράδυ, λίγο πριν συμβεί το περιστατικό, η Γαλήνη επικοινώνησε μαζί της μέσω messenger. Της έστειλε τους προσωπικούς της κωδικούς στο Facebook και της έγραψε: «Μπες να δεις ό,τι θέλεις. Σ’ αγαπώ να προσέχεις…». Η αδελφή της  δεν κατάλαβε γιατί της έστειλε αυτό το μήνυμα. Προσπάθησε να την βρει για να πάρει απάντηση, αλλά δεν τα κατάφερε. Λίγη ώρα αργότερα η Γαλήνη βρέθηκε στο κενό

«Ήξερα για τις γυμνές φωτογραφίες…»

Ο σύντροφος της όμορφης Λίνας που σήμερα βρίσκεται στο εξωτερικό, μίλησε στην Αγγελική Νικολούλη. Ο ίδιος είχε συναντήσει τη Λίνα λίγο πριν την μοιραία πτώση. Όπως είπε μεταξύ τους υπήρχε ένταση γιατί ένιωθε πως εκείνη  δεν ήταν ειλικρινής μαζί του.

«Δεν έπαψα να ενδιαφέρομαι για την κοπέλα τους τέσσερις περίπου μήνες που ήμασταν μαζί, μέχρι και το τέλος. Δεν με είχε ενημερώσει για εκβιασμούς. Ήξερα ότι είχε  κάποια προβλήματα. Δεν  μου έλεγε τα πάντα και  δεν μπορούσα να καταλάβω περισσότερα,  γιατί πάντα ήταν με το χαμόγελο. Η Λίνα είχε διάφορα στο μυαλό της. Δεν μπορούσα να αποκρυπτογραφήσω την ψυχοσύνθεσή της», ανέφερε. Σε ερώτηση της δημοσιογράφου αν του είχαν στείλει βίντεο και γυμνές φωτογραφίες με τα οποία εκβίαζαν τη Λίνα όπως έχει ειπωθεί, απάντησε:

«Κανένας από αυτούς δεν μου έστειλε υλικό. Δεν έχω δεχτεί τέτοιο πράγμα εγώ. Ούτε καν ξέρω ποιοι είναι αυτοί. Μου είχε πει ότι είχε κάνει γυμνή φωτογράφιση, επαγγελματική. Δεν είχα κάποιο πρόβλημα εγώ με αυτό. Ο καθένας κάνει ό,τι του αρέσει. Είχε αναφέρει ότι την είχε ενοχλήσει, που κάποιες φωτογραφίες της είχαν βγει στο ίντερνετ και πως ήθελε να κινηθεί νομικά. Για βίντεο δεν γνώριζα τίποτα, ούτε γνωρίζω. Ούτε έχω δει κάτι. Με τη Λίνα βρισκόμασταν στο σπίτι που έμενα στη Θεσσαλονίκη. Διάβαζα και προετοιμαζόμουν να φύγω για το εξωτερικό.  Η Λίνα θα με ακολουθούσε. Μου  στοίχισε πάρα πολύ αυτό που συνέβη.  Ό,τι και να κάνουμε όμως,  δεν θα τη φέρουμε πίσω.  Στην υπόθεση πρέπει να χυθεί φως. Να δικαιωθεί…», κατέληξε.

Θεσσαλονίκη: Τι αποκαλύπτει στο «Τούνελ» ο μάρτυρας της μοιραίας νύχτας…

Το «Τούνελ» εντόπισε έναν σημαντικό μάρτυρα – κλειδί που βρέθηκε μπροστά στο μοιραίο περιστατικό. Μίλησε στην κάμερα της εκπομπής με καλυμμένο το πρόσωπο του και τα όσα είπε δίνουν άλλη διάσταση στην περίεργη αυτή υπόθεση.

Τη νύχτα  της 28ης Νοεμβρίου του 2016  ο μάρτυρας είχε παρκάρει το αμάξι του σε παρακείμενο πάρκινγκ δίπλα στην φοιτητική εστία. Την ώρα που κλείδωνε το αυτοκίνητο του γύρω στις δέκα και μισή το βράδυ, άκουσε έντονα ανδρικές φωνές από ψηλά. Αυτό διήρκεσε για λίγο. Συνέχισε την πορεία του επί της οδού Λέοντος Σοφού μπροστά από την εστία και ξαφνικά άκουσε πίσω του ένα δυνατό θόρυβο. Γύρισε και αντίκρισε πεσμένη στο έδαφος μια κοπέλα. Σαστισμένος κάλεσε αμέσως την αστυνομία και το ΕΚΑΒ. Όσο συνέβαιναν αυτά ο μάρτυρας παρατήρησε δύο νέους που εμφανίστηκαν στο σημείο χωρίς να ξέρει από πού ήρθαν. Ο ένας έψαχνε επίμονα κάτι και κοιτούσε κάτω και γύρω- γύρω από το σώμα της Λίνας.  Κάποια στιγμή ο δεύτερος νέος από την άλλη πλευρά του δρόμου του φώναξε «αν βρήκε το στικάκι». Ο νεαρός που έψαχνε, του απάντησε:

«Όχι ακόμα, ψάχνω».

Στη συνέχεια κατέβηκε μια κοπέλα. Πλησίασε τη Λίνα που ήταν πεσμένη στο έδαφος λέγοντας της:

«Γιατί ρε κορίτσι μου δεν με περίμενες;».

 Ο μάρτυρας παρατήρησε πως οι δύο νέοι μόλις έφτασαν οι αστυνομικοί απομακρύνθηκαν. Επισήμανε πως στην περιοχή υπάρχουν δύο τράπεζες με κάμερες ασφαλείας που καταγράφουν το σημείο που συνέβη το περιστατικό.  Όπως προέκυψε από την έρευνα, κανείς δεν αναζήτησε το υλικό τους.

Η τελευταία μάρτυρας στην Εστία μίλησε στο «Τούνελ»

Η Αγγελική Νικολούλη επικοινώνησε με τις δύο φίλες της Λίνας που ήταν οι τελευταίες  που την είδαν στον ένατο όροφο απ΄όπου φέρεται να έπεσε. Η μία από τις δύο δεν θέλησε να της μιλήσει, την ευχαρίστησε και έκλεισε το τηλέφωνο. Η δεύτερη αν και στην αρχή ήταν διστακτική, τελικά άνοιξε την καρδιά της στη δημοσιογράφο και με φωνή σπασμένη, της είπε όλα όσα έζησε τη μοιραία νύχτα στην Εστία.  Η Λίνα έμενε σε άλλον όροφο και το τελευταίο διάστημα πήγαινε στην Εστία περιστασιακά καθώς περνούσε τον περισσότερο καιρό στο σπίτι του φίλου της. Εκείνο το βράδυ την πήρε στο τηλέφωνο και της είπε πως θα ανέβαινε στον ένατο όροφο για να δει την ίδια και τη συγκάτοικο της. Σύμφωνα με την μάρτυρα η Λίνα δεν τους είχε πει για τους εκβιασμούς που δεχόταν.

«Δεν ήταν καλά, την είδα… Πραγματικά δεν ήξερα ποια ήταν η φίλη μου… Δεν είχα ιδέα τι αντιμετώπιζε… Αλλιώς θα τη βοηθούσα…» είπε στη δημοσιογράφο. Σε ερώτηση της Αγγελικής Νικολούλη για ποιο λόγο πήγε εκείνο το βράδυ στο δωμάτιο τους, απάντησε:

«Πιστεύω ότι το είχε προσχεδιάσει. Κανείς δεν την πήρε στο τηλέφωνο όσο ήταν μαζί μας. «Πάω έξω, θέλω να κάνω ένα τσιγάρο» είπε.  Εμείς δεν καπνίζουμε… Βγήκε και τράβηξε την κουρτίνα, εμείς δεν  την είδαμε να πέφτει…  Ότι και να λένε δυστυχώς,  αυτή η πράξη έγινε… Κανείς δεν την έσπρωξε…» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Μήπως έγινε κάτι άλλο και φοβάσαι να το πεις;», τη ρώτησε η Αγγελική Νικολούλη.

«Δεν έχω να φοβάμαι τίποτε… Εμένα η συνείδηση μου είναι καθαρή… Γιατί εγώ δεν έκανα κακό σε κανέναν, ούτε θα ‘κανα. Έχω κρατήσει στη μνήμη μου ότι πιο όμορφο είχε πάνω της. Ότι έγινε, δυστυχώς έγινε.  Ήταν νέα κι όμορφη κι είχε όλη τη ζωή μπροστά της.  Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτή η υπόθεση βγαίνει και ξαναβγαίνει και λένε και λένε… Γιατί δεν αφήνουν τη ψυχούλα της να ησυχάσει; Αν υπήρξε κάτι που όντως την τάραξε  και την ανακάτεψε, αφού την εκβίαζαν όπως λένε; Αν είχε χάσει εκείνο το βράδυ κάθε ελπίδα για ζωή, τι θα ‘κανε;  Γιατί ήξερε ότι από το μπαλκόνι δεν πρόκειται να σωθεί, είναι πάρα πολύ ψηλά. Τρεις φορές είχαμε βγει στο παρελθόν και κοιτάζαμε κι έλεγε: « Φίλε από δω, άμα πέσει άνθρωπος, δεν σώζεται…». Από τον ένατο…. Ίσως ήρθε στο δωμάτιο μας γιατί δεν ήθελε να σωθεί. Αλλιώς θα πήγαινε στο δικό της, δεν θα ερχόταν σε μας… Αυτό έχω απορία… Γιατί ; Γιατί στο δωμάτιο μου;  Γιατί έπρεπε να γίνει στο δωμάτιο μου;», κατέληξε με σβησμένη φωνή.

«Αυτή η ομορφιά της την έφαγε…»

Η παρουσία της άτυχης Λίνας στο πατρικό της σπίτι, είναι ακόμα αισθητή μέσα στο εφηβικό της δωμάτιο. Παντού στους τοίχους υπάρχουν φωτογραφίες της και σημειώματα από φίλους. Καθισμένη στο κρεβάτι της αγαπημένης της κόρης, η μητέρα της Σταυρούλα, μίλησε στην ρεπόρτερ του «Τούνελ».

«Η Λίνα, υπάρχει παντού, στις καρδιές μας, στις ψυχές μας, δεν θα φύγει ποτέ… Θα είναι για πάντα ανάμεσα μας», ήταν τα πρώτα λόγια της. Η Γαλήνη όπως ήταν το βαπτιστικό της, ήταν το  πρώτο από τα πέντε παιδιά της οικογένειας. Η μητέρα της την περιέγραψε σαν ένα παιδί γεμάτο ζωή, που πάντα χαμογελούσε και είχε πολλά όνειρα για το μέλλον.  Αρχικά είχε περάσει στην ιατρική σχολή και μετά από δύο χρόνια αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές της στη Βιολογία. Λίγο αργότερα άλλαξε γνώμη και πήγε στη Γυμναστική Ακαδημία λόγω της μεγάλης της αγάπης για τον αθλητισμό και πιο συγκεκριμένα για το άθλημα του Τάε Κβο Ντό. Το μεγάλο της όνειρο ήταν να ανοίξει δική της σχολή. H αντίστροφη μέτρηση άρχισε όταν ερωτεύτηκε τον αστραφτερό χώρο του μόντελινγκ.

«Μονολογώ πολλές φορές μετά το συμβάν και λέω, αχ βρε Γαλήνη, αυτή η ομορφιά σου σ’ έφαγε…», είπε  η μητέρα της χαρακτηριστικά.

Η κόρη της δεν της είχε πει από την αρχή για την γυμνή φωτογράφιση που είχε κάνει.

«Αργότερα έμαθα πως η φωτογράφιση αυτή πραγματοποιήθηκε στο σπίτι του «ερασιτέχνη» φωτογράφου, εδώ στα Γιαννιτσά. Από τότε ξεκίνησε ο Γολγοθάς του παιδιού μου…» τόνισε με έμφαση. Οι συγκεκριμένες τολμηρές φωτογραφίες αναρτήθηκαν στο προσωπικό του ιστολόγιο στο διαδίκτυο κι από κει άρχισαν να κυκλοφορούν σε κινητά τηλέφωνα και να δημοσιοποιούνται σε περισσότερους ανθρώπους. Τα εκβιαστικά μηνύματα προς την κοπέλα δεν άργησαν να ακολουθήσουν.

«Καταστρεφόταν μέρα με τη μέρα. Δεν ήξερε πώς να αντιμετωπίσει αυτό που είχε συμβεί. Όταν ζήτησε τον λόγο από τον φωτογράφο, αυτός της έλεγε πως του έκλεψαν τα αρχεία! Το παιδί έπαψε να έρχεται στα Γιαννιτσά και εγώ ετοιμαζόμουν να φύγω για την Γερμανία για να εργαστώ. Λίγο πριν συμβεί το μοιραίο, μου εκμυστηρεύτηκε τι είχε γίνει. Της είπα να κλείσει το κινητό της, να μην ασχολείται και πως εγώ και ο πατέρα της θα στεκόμασταν δίπλα της. Δεν ήξερα όμως την πραγματική πίεση που δεχόταν… Αποφάσισε να πάει στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για να μάθει από πού προέρχονταν τα εκβιαστικά μηνύματα που λάμβανε. Δεν πρόλαβε όμως…».

«Το παιδί μου είχε πέσει κι αυτή έψαχνε το κινητό της…»

Το μοιραίο βράδυ η τραγική μάνα ήταν μόλις πέντε μέρες στην Στουτγάρδη της Γερμανίας. Έμενε σε συγγενικά της πρόσωπα  και την επόμενη μέρα θα ξεκινούσε στη δουλειά.  Όταν την κάλεσαν από την ελληνική αστυνομία, της ζήτησαν να πάρει το πρώτο αεροπλάνο και να επιστρέψει στην Ελλάδα.

«Ποτέ δεν πίστεψα ότι η κόρη μου πήδηξε μόνη της. Η συγκάτοικος της μου είπε πως λίγες ώρες πριν συμβεί το μοιραίο της είχε στείλει γραπτό μήνυμα και τη ρώτησε τι φαγητό είχαν στην Εστία. Της παρήγγειλε μακαρόνια με κιμά και της είπε πως θα την συναντούσε αργότερα. Η κόρη μου πήγε στην Εστία γύρω στις εννιά παρά, άνοιξε την πόρτα του δωματίου της και της είπε: « Πάω λίγο από τον ένατο κι έρχομαι σε πέντε λεπτά να φάμε…», μετέφερε στο Τούνελ η μητέρα της άτυχης κοπέλας.

Στον ένατο έμεναν δύο φίλες της Γαλήνης που τις είχε στο παρελθόν φιλοξενήσει και στο πατρικό της στα Γιαννιτσά.

«Όταν συνάντησα τη μια από τις δυο, το μόνο που τη ρώτησα ήταν, γιατί; Με κοίταξε και μου  είπε: «Δεν την πρόλαβα…». Μου είπε πως το παιδί μου βγήκε στο μπαλκόνι να κάνει ένα τσιγάρο και μετά άκουσε ένα θόρυβο. Αν έτρεξε κάτω  να δει τι έγινε, αν προηγήθηκε κάτι ή αν ήταν κάποιοι άλλοι στο μπαλκόνι, δεν το γνωρίζω… Δεν γίνεται να πέφτει η φίλη σου και μετά να παίρνεις το κινητό της και να το ψάχνεις… Εκείνη την ώρα, αυτό την ενδιέφερε μόνο, να δει το κινητό της;», τόνισε με έμφαση η Σταυρούλα Κοεμτζή.

«Την εκβίαζαν ωμά για το βίντεο…»

«Μετά το θάνατο της Γαλήνης έφτασε ένα περίεργο μήνυμα στο κινητό της, από μια φίλη της που εργάζονταν μαζί. Στο μήνυμα η φίλη έλεγε να ψάξουμε ένα άτομο στην Καλαμαριά γιατί όπως της είχε πει η Γαλήνη, αυτός είχε ένα ροζ βίντεο και την εκβίαζε. Εγώ βρήκα ποιος είναι αυτός. Η Γαλήνη συνδεόταν μαζί του στο παρελθόν για ένα μικρό διάστημα. Από τότε ξεκίνησαν ωμοί εκβιασμοί με μηνύματα που έστελναν στο κινητό τηλέφωνο του παιδιού μου. Κάποιοι πρόλαβαν κι έσβησαν πολλά από αυτά τα μηνύματα γιατί το τηλέφωνο έμεινε αρκετές μέρες στην Εστία μέχρι να το παραλάβουμε εμείς», ανέφερε η μητέρα. Η ίδια πιστεύει πως η κόρη της ζήτησε κάποιες απαντήσεις και συνέβη ότι συνέβη.

«Αυτό που θέλω είναι να δικαιωθεί η ψυχούλα της και να τιμωρηθούν οι ένοχοι», κατέληξε.

«Κάποιος της έκλεισε το στόμα για να μη μιλήσει…».

Μέσα σε μια φράση ο πατέρας της άτυχης κοπέλας περιέγραψε στο «Τούνελ» αυτό που η οικογένεια της πιστεύει ότι κρύβεται πίσω από τον άδικο θάνατο της.

«Η εκδοχή της αυτοκτονίας είναι ένα παραμύθι. Δυο μέρες πριν είχε πάει στον προπονητή της για να πάρει το δεύτερο νταν. Όλα ήταν φυσιολογικά. Ποτέ δεν θα ΄κανε κάτι τέτοιο το παιδί μου. Όση πίεση και να δεχόταν, θα το πάλευε…», είπε στο «Τούνελ».

Μετά το τραγικό συμβάν η μητέρα της με τη βοήθεια του δικηγόρου της μελέτησε προσεκτικά την ηλεκτρονική αλληλογραφία της κόρης της. Ανάμεσα σε άλλα βρήκε ένα μήνυμα του συντρόφου της Γαλήνης που της έλεγε να μη δίνει το κινητό της σε μία από τις φίλες της στην Εστία, γιατί την υποδυόταν και μίλαγε ερήμην της με διάφορα άτομα. Εκείνο το βράδυ γύρω στις εννιά με εννιάμισι η Γαλήνη μίλησε με τον αδελφό της μέσω Viber. Καθώς υπήρχε πολύ φασαρία τριγύρω  και δεν μπορούσαν να ακούσουν ο ένας τον άλλο,  στη συνέχεια αντάλλαξαν γραπτά μηνύματα. Αυτό που φάνηκε παράξενο στον αδελφό της, ήταν πως για πρώτη φορά του έγραψε με λατινικούς χαρακτήρες και όχι στα ελληνικά όπως συνήθιζε. Το αρχικό σοκ και ο πόνος συγκλόνισαν την μητέρα της Γαλήνης. Σε μια στιγμή απελπισίας αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει, απογοητευμένη από τη Δικαιοσύνη και από τον τρόπο που αντιμετώπιζε την υπόθεση του παιδιού της.

Τι είπε στο «Τούνελ» ο δικηγόρος της οικογένειας

Ο νομικός εκπρόσωπος της οικογένειας  Αντώνης Ξυλουργίδης που βρέθηκε στο στούντιο, ανέφερε:

«Η τραγικότητα αυτής της υπόθεσης μας φέρνει όλους προ των ευθυνών μας.  Δεν πρόκειται για ένα ατομικό πρόβλημα, αλλά για ένα πρόβλημα συλλογικό.  Δεν μιλάμε για ένα απλό cyber bullying, αλλά για ανελέητο, ασταμάτητο, συνεχή κανιβαλισμό μιας προσωπικότητας. Με τη μητέρα της Λίνας εντοπίσαμε επτά με εννέα διαφορετικά προφίλ εκβιαστών και μέχρι στιγμής, μόνο τρεις από αυτούς θα οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη. Δυστυχώς περιμένουμε ακόμα απαντήσεις από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. 

Οι παραλήψεις των Αρχών σ’ αυτήν την υπόθεση είναι πολλές. Κανείς δεν ερεύνησε γιατί το σήμα του κινητού τηλεφώνου του θύματος εξέπεμπε μετά θάνατον από διαφορετικά σημεία της Θεσσαλονίκης. Ούτε βέβαια τι απέγινε το ημερολόγιο της κοπέλας, που ξέρουμε σίγουρα πως εκείνη την ημέρα το είχε μαζί της. Μιλάμε για κάτι οργανωμένο, για μια ομάδα επικίνδυνων ανθρώπων που εκβίαζαν κι άλλο άτομο φιλικό του θύματος, που τελικά διέφυγε στο εξωτερικό».

Ποινικές διώξεις…

Στις 4 Δεκεμβρίου 2017, διατάχθηκε  από την εισαγγελία Θεσσαλονίκης κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τις συνθήκες θανάτου της φοιτήτριας. Ήδη από την Εισαγγελία Γιαννιτσών έχει ασκηθεί  δίωξη για παραβίαση προσωπικών δεδομένων στον  ερασιτέχνη φωτογράφο. Διώξεις  για το ίδιο αδίκημα, ασκήθηκαν και σε άλλα δύο άτομα και οι υποθέσεις συσχετίστηκαν. Η οικογένεια μέσω του νομικού της εκπροσώπου, έχει ζητήσει αναπαράσταση και αυτοψία στο χώρο της Εστίας και κατ’ αντιπαράσταση εξέτασης μαρτύρων.

DNews Widget
Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Το «Σύνδρομο Ξεχασμένου Μωρού» και ο κίνδυνος στα αυτοκίνητα

image_print

Το λεγόμενο «Σύνδρομο Ξεχασμένου Μωρού» (Forgotten Baby Syndrome) βρίσκεται στο επίκεντρο της επιστημονικής έρευνας, καθώς επιχειρεί να εξηγήσει πώς ακόμη και στοργικοί και υπεύθυνοι γονείς μπορεί, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, να ξεχάσουν το παιδί τους μέσα σε αυτοκίνητο, με τραγικές συνέπειες.

Αφορμή αποτέλεσαν περιστατικά όπως ο θάνατος ενός βρέφους στη Γερμανία, αλλά και η υπόθεση του 9 μηνών Μπράις στις ΗΠΑ το 2007, ο οποίος πέθανε από θερμοπληξία όταν η μητέρα του τον ξέχασε στο αυτοκίνητο αντί να τον αφήσει στον παιδικό σταθμό.

Πώς λειτουργεί το «Σύνδρομο Ξεχασμένου Μωρού»

Ο παιδίατρος Νίμπρας Ναάμι εξηγεί ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να μετατραπεί σε θανάσιμη παγίδα μέσα σε λίγα λεπτά. Με εξωτερική θερμοκρασία 30°C, η θερμοκρασία στο εσωτερικό μπορεί να ξεπεράσει τους 50°C μέσα σε μία ώρα.

Σύμφωνα με ειδικούς, το σύνδρομο σχετίζεται με τη λειτουργία της προοπτικής μνήμης, δηλαδή της ικανότητας να θυμόμαστε ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιήσουμε αργότερα.

Ο ψυχολόγος Ντέιβιντ Ντάιαμοντ, που μελετά το φαινόμενο εδώ και δεκαετίες, αναφέρει ότι παράγοντες όπως:

  • η έλλειψη ύπνου,
  • το έντονο στρες,
  • η απόσπαση προσοχής,
  • το multitasking,
  • η αλλαγή της καθημερινής ρουτίνας και
  • η απουσία οπτικών υπενθυμίσεων,

μπορούν να οδηγήσουν τον εγκέφαλο να λειτουργήσει στον «αυτόματο πιλότο», δημιουργώντας ακόμη και ψευδείς αναμνήσεις ότι το παιδί έχει ήδη μεταφερθεί με ασφάλεια.

Πρόθεση ή τραγικό λάθος;

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι κάθε υπόθεση εξετάζεται ξεχωριστά, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις αμέλειας αλλά και περιπτώσεις όπου δεν προκύπτει πρόθεση.

Οι ψυχολόγοι αξιολογούν το ιστορικό, τη συμπεριφορά και τις συνθήκες που επικρατούσαν τη συγκεκριμένη ημέρα, ενώ η τελική κρίση για τυχόν ποινικές ευθύνες ανήκει στα δικαστήρια.

Μέτρα πρόληψης

Σε αρκετές χώρες εφαρμόζονται πλέον μέτρα για την αποτροπή τέτοιων περιστατικών. Στην Ιταλία, από το 2019, τα παιδικά καθίσματα για παιδιά έως τεσσάρων ετών διαθέτουν υποχρεωτικά σύστημα συναγερμού που ειδοποιεί τον γονέα αν το παιδί παραμείνει στο αυτοκίνητο.

Παράλληλα, οι ειδικοί προτείνουν απλές πρακτικές, όπως η τοποθέτηση του κινητού τηλεφώνου ή της τσάντας στο πίσω κάθισμα ή ενός παιδικού αντικειμένου στη θέση του συνοδηγού ως υπενθύμιση, χωρίς όμως κανένα από αυτά τα μέτρα να εγγυάται απόλυτη προστασία.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καβάλα: Από 1η Ιουλίου η έκδοση και ανανέωση δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ

Ανακοίνωση της ΠΕ Καβάλας για έκδοση και ανανέωση δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ το 2026
image_print

Από την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2026 έως και τις 30 Νοεμβρίου 2026 θα πραγματοποιείται στην Π.Ε. Καβάλας η έκδοση νέων δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ και η θεώρηση – ανανέωση παλαιότερων δελτίων για το έτος 2026.

Η ανακοίνωση γίνεται από την ΠΑΜΘ – Π.Ε. Καβάλας και ειδικότερα από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας.

Η διαδικασία αφορά όσους δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση με το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας και έκπτωση 50% με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, σύμφωνα με τη σχετική διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.

Τα δικαιολογητικά για έκδοση και ανανέωση

Για την έκδοση ή ανανέωση των δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ απαιτείται αίτηση – υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 του δικαιούχου, του κηδεμόνα ή άλλου εξουσιοδοτημένου ατόμου, περί μόνιμης κατοικίας στον Νομό Καβάλας και μη παραλαβής δελτίου από άλλη Περιφερειακή Ενότητα ή ΚΕΠ.

Απαιτείται επίσης γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής ΚΕΠΑ σε ισχύ, όπου θα αναγράφεται ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω. Όσοι διαθέτουν Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας σε ισχύ με σήμανση «ΙΙ» ή «ΙΙΙ» δεν χρειάζεται να προσκομίσουν γνωμάτευση Υγειονομικών Επιτροπών.

Εναλλακτικά, μπορεί να προσκομιστεί βεβαίωση χορήγησης επιδόματος από τον ΟΠΕΚΑ για όσους λαμβάνουν επίδομα ΑμεΑ, στην οποία θα αναγράφεται η ημερομηνία λήξης του δικαιώματος λήψης του επιδόματος. Για τους δικαιούχους προνοιακού επιδόματος δεν απαιτείται ελάχιστο ποσοστό αναπηρίας 67%.

Γίνεται επίσης δεκτή απόφαση διοικητικού διευθυντή του ασφαλιστικού φορέα στον οποίο ανήκουν οι δικαιούχοι, με παθολογοανατομική βλάβη άνω του 67%.

Για τους συνταξιούχους του ΟΓΑ γίνεται δεκτή βεβαίωση από το μηχανογραφημένο μητρώο του Οργανισμού που έχει περιέλθει στον ΕΦΚΑ, στην οποία θα βεβαιώνεται ότι ο ενδιαφερόμενος είναι συνταξιούχος λόγω αναπηρίας, σύμφωνα με απόφαση Υγειονομικής Επιτροπής τουλάχιστον 67% και εφ’ όρου ζωής.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, δεν γίνονται δεκτές αποφάσεις βάσει των διατάξεων του Ν. 2643/98.

Ακόμη απαιτούνται δελτίο αστυνομικής ταυτότητας και φωτοαντίγραφό του, καθώς και δύο πρόσφατες φωτογραφίες, συν μία επιπλέον όταν υπάρχει κάρτα συνοδού, σε περίπτωση έκδοσης, φθοράς ή απώλειας του δελτίου.

Πότε χρειάζεται εκκαθαριστικό

Όσοι επιθυμούν εκπτωτικό κουπόνι για το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας θα πρέπει να προσκομίσουν εκκαθαριστικό τελευταίας φορολογικής δήλωσης, δηλαδή του 2026 για τα δηλωθέντα εισοδήματα του 2025.

Για το 2026, το όριο του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος είναι 29.000 ευρώ και του ατομικού 23.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.600 ευρώ για κάθε επιπλέον άτομο με αναπηρία 67% που συνοικεί και εξαρτάται από τον φορολογούμενο.

Όσοι δεν επιθυμούν ή δεν δικαιούνται μετακίνηση με έκπτωση στο Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας, αλλά μόνο στα υπεραστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ, δεν υποχρεούνται να προσκομίσουν φορολογική δήλωση.

Παράλληλα, στους κατόχους Ψηφιακών Καρτών Αναπηρίας με σήμανση κλιμακίου ΙΙ και ΙΙΙ παρέχεται δικαίωμα μετακίνησης με έκπτωση 50% με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ. Δικαίωμα μετακίνησης με συνοδό παρέχεται στις περιπτώσεις όπου υπάρχει η σήμανση «Σ».

Πού γίνεται η διαδικασία

Οι κάτοχοι δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ μπορούν να ανανεώνουν τα δελτία τους για το 2026 και στα κατά τόπους ΚΕΠ του Δήμου όπου ανήκουν, προσκομίζοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Η έκδοση δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ για νέους δικαιούχους θα γίνεται αποκλειστικά από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε. Καβάλας και ειδικότερα από το Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στον τρίτο όροφο, στο γραφείο 367 της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Continue Reading

Ιατροί – Ιατρικά εργαστήρια – Διατροφολόγοι

Μύθοι και αλήθειες για την εξωσωματική γονιμοποίηση

Ενημέρωση για την εξωσωματική γονιμοποίηση και την υπογονιμότητα - 2026
image_print

Οι μεγαλύτεροι μύθοι γύρω από την εξωσωματική γονιμοποίηση

Παρά τη σημαντική πρόοδο της ιατρικής, η εξωσωματική γονιμοποίηση εξακολουθεί να περιβάλλεται από μύθους, προκαταλήψεις και λανθασμένες αντιλήψεις. Ειδικοί στον τομέα της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής επισημαίνουν ότι η σωστή ενημέρωση αποτελεί το σημαντικότερο «εργαλείο» για τα ζευγάρια που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην απόκτηση παιδιού.

Σύμφωνα με τον γυναικολόγο υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, Δρ. Χρήστο Παππά, περίπου ένα στα έξι ζευγάρια στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες δυτικές χώρες θα χρειαστεί κάποια στιγμή να απευθυνθεί σε ειδικό για θέματα γονιμότητας.

Η υπογονιμότητα αφορά και τους δύο συντρόφους

Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους είναι ότι η υπογονιμότητα αφορά αποκλειστικά τη γυναίκα. Όπως εξηγεί ο ειδικός, η δυσκολία σύλληψης είναι ζήτημα που αφορά εξίσου και τους δύο συντρόφους και η διερεύνηση πρέπει να γίνεται από κοινού.

Παράλληλα, το κοινωνικό στίγμα που εξακολουθεί να συνοδεύει την υπογονιμότητα, αλλά και θέματα όπως η δωρεά ωαρίων ή σπέρματος, παραμένει ισχυρό, γεγονός που συχνά δυσκολεύει τα ζευγάρια να αναζητήσουν έγκαιρα βοήθεια.

Η εξατομικευμένη θεραπεία είναι το «κλειδί»

Σύμφωνα με τον Δρ. Παππά, η επιτυχία της εξωσωματικής βασίζεται κυρίως στη σωστή εξατομίκευση της θεραπείας και στη στενή παρακολούθηση κάθε περιστατικού.

Όπως τονίζει, η ενημέρωση των υποψήφιων γονέων πρέπει να είναι πλήρης και τεκμηριωμένη, ώστε κάθε ζευγάρι να μπορεί να επιλέξει τη θεραπευτική προσέγγιση που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του.

Τι ισχύει για την κρυοσυντήρηση και τα φάρμακα

Ο ειδικός επισημαίνει ότι η κρυοσυντήρηση ωαρίων δεν επηρεάζει την ποιότητά τους. Ένα ωάριο που έχει καταψυχθεί μπορεί να διατηρήσει την ίδια δυναμική ακόμη και μετά από πολλά χρόνια, εφόσον τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

Αναφορικά με τις φαρμακευτικές αγωγές που χρησιμοποιούνται στην εξωσωματική γονιμοποίηση, σημειώνει ότι σήμερα εφαρμόζονται σύγχρονα και ασφαλή θεραπευτικά πρωτόκολλα, τα οποία προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε γυναίκας.

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι τα παιδιά που γεννιούνται μέσω εξωσωματικής γονιμοποίησης είναι εξίσου υγιή με εκείνα που συλλαμβάνονται με φυσικό τρόπο.

Το κόστος παραμένει σημαντική πρόκληση

Ένα ακόμη ζήτημα που απασχολεί πολλά ζευγάρια είναι το οικονομικό κόστος της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.

Όπως αναφέρει ο Δρ. Παππάς, στην Ελλάδα η κρατική στήριξη περιορίζεται κυρίως στην κάλυψη των φαρμάκων και σε μικρή οικονομική αποζημίωση, ενώ σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καλύπτεται το σύνολο του κόστους για μία έως τρεις προσπάθειες εξωσωματικής.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η σωστή ενημέρωση, η έγκαιρη διάγνωση και η πρόσβαση σε εξατομικευμένες θεραπείες μπορούν να αυξήσουν σημαντικά τις πιθανότητες επιτυχίας, βοηθώντας περισσότερα ζευγάρια να αποκτήσουν το παιδί που επιθυμούν.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
Banner
text about elections

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en