Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

MyAADE | Πώς μπορεί να μεταβάλει τα στοιχεία της μια επιχείρηση στην νέα πλατφόρμα;

Γραφειοκρατία, χαρτούρα και στήσιμο στις ουρές της εφορίας τέλος! Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αναβάθμισε το Taxisnet σε ένα σύγχρονο και εύχρηστο εργαλείο που δίνει την δυνατότητα στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες να κάνουν την οποία αλλαγή επιθυμούν διεκπεραιώνοντας όλη τη γραφειοκρατία ηλεκτρονικά.

Η νέα ψηφιακή πύλη myAADE τέθηκε σε λειτουργία στην διεύθυνση gov.gr και μέσω αυτής οι φορολογούμενοι μπορούν να προχωρήσουν σε έναρξη, μεταβολή ή διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Μπορούν δε να μεταβάλλουν στοιχεία της επιχείρησης να δουν τις οφειλές και τις επιστροφές φόρων και να πληρώσουν ή να ρυθμίσουν τις οφειλές τους.
Η διαδικασία υποβολής αίτησης δήλωσης μεταβολής στοιχείων επιχείρησης και διακοπής εργασιών με τη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών περιγράφεται στην νέα απόφαση Α.1213/2021 της ΑΑΔΕ. Ειδικότερα:

Τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και οι νομικές οντότητες, που είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών TAXISnet της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, δύνανται μέσω ψηφιακής υπηρεσίας της ΑΑΔΕ να προβούν:

α) στη μεταβολή των στοιχείων της επιχείρησης που αφορούν:
• στην ταχυδρομική διεύθυνση της έδρας της άσκησης της δραστηριότητας της επιχείρησης
• στις δραστηριότητες
• στο καθεστώς ΦΠΑ, στις ενδοκοινοτικές συναλλαγές και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης
• στην κατηγορία των τηρουμένων βιβλίων σύμφωνα με τα ΕΛΠ
• στην εγγραφή στο Επιμελητήριο
• στις εγκαταστάσεις εσωτερικού και εξωτερικού
• στην επιλογή φορολόγησης των Ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως Πωλήσεων Αγαθών και Παροχών Τηλεπικοινωνιακών, Ραδιοτηλεοπτικών και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς άλλα κράτη μέλη, στο κράτος μέλος προορισμού.

β) στη διακοπή των εργασιών της επιχείρησης

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΠΟΛ.1006/2013 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων
«Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) / Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης / Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», αποστέλλονται με την υποβολή της αίτησης δήλωσης, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης.
Η μη αποστολή του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών συνιστά λόγο απόρριψης της αίτησης.

Η διαδικασία αφορά σε υποβολή εμπροθέσμων αιτήσεων δηλώσεων μεταβολών ή διακοπής εργασιών, ήτοι εντός της προθεσμίας των τριάντα ημερών από τη μεταβολή ή τη διακοπή των εργασιών, σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΠΟΛ.1006/2013 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Η προβλεπόμενη στην παρούσα απόφαση διαδικασία, παρέχεται εναλλακτικά της συναλλαγής με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ. Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος επιλέξει τη διαδικασία της παρούσας απόφασης (χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και όχι τη συναλλαγή με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ), τότε αποστέλλει και τα δικαιολογητικά μόνο μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», και δεν απαιτείται σε κανένα στάδιο της διαδικασίας η φυσική του παρουσία στη ΔΟΥ, με εξαίρεση την παρ. 4.4 του άρθρου 4.

Μεταβολές στοιχείων επιχείρησης

Οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα με την ίδια αίτηση δήλωση να μεταβάλλουν ένα ή περισσότερα στοιχεία της επιχείρησης, εφόσον οι μεταβολές συντρέχουν την ίδια ημερομηνία. Αν η ημερομηνία μεταβολής για κάθε στοιχείο διαφέρει, υποβάλλεται χωριστή δήλωση για κάθε μία μεταβολή. Μεταβολή στα στοιχεία επιχείρησης συνιστά:

α) Η αλλαγή της έδρας της άσκησης της δραστηριότητας, για την οποία συμπληρώνονται τα στοιχεία της μίσθωσης ή της δωρεάν παραχώρησης ή τα στοιχεία του ακινήτου από το Ε9. Τα στοιχεία του μισθωτηρίου και του Ε9 ελέγχονται από τη ΔΟΥ και δεν υποβάλλονται ως δικαιολογητικά, ενώ στην περίπτωση υπεύθυνης δήλωσης λόγω δωρεάν παραχώρησης, αυτή αποστέλλεται μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ.

β) Η αλλαγή κατηγορίας βιβλίων σύμφωνα με τα ΕΛΠ.

γ) Η υπαγωγή στο Φόρο Προστιθέμενης Αξίας ή η μετάταξη σε καθεστώς ΦΠΑ (ενδεικτικά καθεστώς απαλλασσομένων μικρών επιχειρήσεων κ.λπ.), η άσκηση ενδοκοινοτικών συναλλαγών και η ένταξη στον ειδικό φόρο κατανάλωσης.

δ) Η δήλωση ή η μεταβολή εμπορικού τίτλου της επιχείρησης και των στοιχείων του επιμελητηρίου.

ε) Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή δραστηριότητας. Στην περίπτωση προσθήκης νέας δραστηριότητας υποβάλλεται, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τις διατάξεις, βεβαίωση εγγραφής ή απαλλαγής από τον ΕΦΚΑ καθώς και προέγκριση ίδρυσης ή αντίγραφο βεβαίωσης κατάθεσης υποβολής αιτήματος και υπεύθυνη δήλωση για τις δραστηριότητες που εμπίπτουν στους ΚΑΔ που αναφέρονται στις διατάξεις της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1104/2017 και της υπό στοιχεία Ε.2133/2019.

στ) Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή εγκατάστασης εξωτερικού.

ζ) Η έναρξη ή η διακοπή επιλογής φορολόγησης των Ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως Πωλήσεων Αγαθών και Παροχών Τηλεπικοινωνιακών, Ραδιοτηλεοπτικών και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς άλλα κράτη μέλη, στο κράτος μέλος προορισμού.

η) Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή εγκατάστασης εσωτερικού.

Διακοπή εργασιών επιχείρησης

Τα φυσικά πρόσωπα, τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες, εφόσον δεν έχουν στην κατοχή τους πάγια περιουσιακά στοιχεία ή εμπορεύσιμα, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση δήλωση διακοπής εργασιών. Ευθύς αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης, αποστέλλουν συνημμένα, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», τα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1006/2013. Σε περίπτωση κατοχής επαγγελματικού αυτοκινήτου από φορολογούμενους φυσικά πρόσωπα συνυποβάλλεται και δήλωση ακινησίας και στοιχείο αυτοπαράδοσης.

Αποδοχή ή απόρριψη αίτησης δήλωσης και ολοκλήρωση διαδικασίας

  1. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης δήλωσης, η πληροφορία καθίσταται διαθέσιμη προς επεξεργασία στο Υποσύστημα Μητρώου TAXIS από την αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης.
  2. Ο Υπάλληλος της ΔΟΥ δε δύναται να τροποποιήσει τα στοιχεία της αίτησης δήλωσης παρά μόνον να προβεί στη διόρθωση ορθογραφικού λάθους στην οδό και την αρμόδια ΔΟΥ στη περίπτωση που έχει επιλεγεί λανθασμένη ΔΟΥ.

  3. Στην περίπτωση που η μεταβολή στη διεύθυνση της έδρας συνιστά ταυτόχρονα και αλλαγή της αρμόδιας ΔΟΥ, η διαδικασία μετεγγραφής στη νέα ΔΟΥ συντελείται αυτόματα με την αποδοχή της αίτησης δήλωσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 5.

  4. Η αίτηση του φορολογούμενου κατά τη διαδικασία επεξεργασίας απορρίπτεται στις παρακάτω περιπτώσεις:

4.1 Στην περίπτωση μη αποστολής του συνόλου των δικαιολογητικών, όπου απαιτούνται.
4.2 Στην περίπτωση συμπλήρωσης στην οδό μόνο Ταχυδρομικής Θυρίδας.
4.3 Στην περίπτωση που επιχείρηση μη υπαγόμενη σε ΦΠΑ, προσέθεσε νέα δραστηριότητα υπαγόμενη σε ΦΠΑ και δεν μετέβαλε τη σχετική ένδειξη περί υπαγωγής σε ΦΠΑ.
4.4 Στην περίπτωση που παρουσιάζεται σφάλμα στα δεδομένα του Μητρώου και πρέπει να διορθωθεί με αυτοπρόσωπη παρουσία στη ΔΟΥ.
Ο λόγος απόρριψης αναγράφεται και εμφανίζεται στο TAXISnet, ώστε ο φορολογούμενος να επαναλάβει την αίτηση θεραπεύοντας το λόγο απόρριψης.

  1. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του ελέγχου της αίτησης-δήλωσης και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών, ο υπάλληλος της ΔΟΥ αποδέχεται την αίτηση και η διαδικασία ολοκληρώνεται με την ενημέρωση του φορολογικού Μητρώου και τη δημιουργία της σχετικής βεβαίωσης. Η ως άνω βεβαίωση υπογράφεται ψηφιακά και αναρτάται, μέσω της εφαρμογής e-κοινοποιήσεις, στη ψηφιακή θυρίδα του λογαριασμού του φορολογούμενου.

Έναρξη ισχύος

Η απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 4272/16-09-2021)
α) Ειδικά για τις περ. στ) και ζ) του άρθρου 2 και την περίπτωση διακοπής εργασιών της επιχείρησης του άρθρου 3, η δυνατότητα επιλογής της παρούσας διαδικασίας χρήσης ηλεκτρονικών υπηρεσιών παρέχεται από την 1.1.2022.

β) Η αποστολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών, μέχρι την πλήρη παραγωγική λειτουργία της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», μόνο για τις ΔΟΥ που δεν έχουν ενταχθεί σε αυτήν, θα πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οι ΔΟΥ που δέχονται προς το παρόν αιτήματα μέσω της εφαρμογής είναι οι κάτωθι:

  1. ΔΟΥ Α ́ ΑΘΗΝΩΝ
  2. ΔΟΥ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  3. ΔΟΥ Α ́ ΠΕΙΡΑΙΑ
  4. ΔΟΥ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
  5. ΔΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
  6. ΔΟΥ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
  7. ΔΟΥ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
  8. ΔΟΥ Δ ́ ΑΘΗΝΩΝ
  9. ΔΟΥ Ε ́ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
  10. ΔΟΥ Ε ́ ΠΕΙΡΑΙΑ
  11. ΔΟΥ ΕΔΕΣΣΑΣ
  12. ΔΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
  13. ΔΟΥ Ζ ́ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
  14. ΔΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
  15. ΔΟΥ ΙΓ ́ ΑΘΗΝΩΝ
  16. ΔΟΥ ΙΖ ́ ΑΘΗΝΩΝ
  17. ΔΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
  18. ΔΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
  19. ΔΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
  20. ΔΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
  21. ΔΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ
  22. ΔΟΥ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
  23. ΔΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
  24. ΔΟΥ Ν. ΙΩΝΙΑΣ
  25. ΔΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ
  26. ΔΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
  27. ΔΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
  28. ΔΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
  29. ΔΟΥ ΣΠΑΡΤΗΣ
  30. ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ
  31. ΔΟΥ ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
  32. ΔΟΥ ΦΑΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  33. ΔΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
  34. ΔΟΥ ΧΑΝΙΩΝ
  35. ΔΟΥ ΧΟΛΑΡΓΟΥ

Οι υπόλοιπες ΔΟΥ και λοιπές υπηρεσίες θα αρχίσουν να δέχονται αιτήματα από τον επόμενο μήνα.

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης | Έρχεται νέο πρόγραμμα για μεταποίηση αγροτικών προϊόντων | Έως 65% επιδότηση

Προδημοσιεύθηκε το πρόγραμμα «Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση/ εμπορία και-/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων», από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Το νέο πρόγραμμα θα επιδοτεί επενδύσεις στον κλάδο της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων έως και 65% και αναμένεται να ξεκινήσει μετά το Πάσχα.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι της επιδότησης είναι υφιστάμενες αλλά και νέες επιχειρήσεις (μικρές, μεσαίες, μεγάλες).

Budget

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός ξεκινά από 400 χιλ. ευρώ και φτάνει έως και τα 5 εκατ. ευρώ.

Το ποσοστό της επιδότησης κυμαίνεται από 40% έως 65%.

Τομείς δραστηριότητας

Εταιρείες οι οποίες μεταποιούν/επεξεργάζονται ως πρώτη ύλη γεωργικά προϊόντα. Η πρώτη ύλη και τα τελικά προϊόντα ανήκουν σε τομείς όπως:

  • Κρέας (αιγοπρόβατα, βοοειδή, χοιρινά,
  • πουλερικά, κουνέλια)
  • Γάλα
  • Αυγά
  • Μέλι
  • Ζωοτροφές
  • Δημητριακά
  • Ελαιούχα Προϊόντα
  • Οπωροκηπευτικά
  • Οίνος
  • Ξύδι
  • Άνθη
  • Φαρμακευτικά και Αρωματικά Φυτά
  • Σπόροι & Πολλαπλασιαστικό Υλικό

Εξοικονόμηση ενέργειας

Ειδικότερα, το ποσοστό της ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 10% αν υπάρχουν επενδυτικές δαπάνες που στοχεύουν ενδεικτικά σε:

  • μείωση της κατανάλωσης ενέργειας
  • μείωση της κατανάλωσης ύδατος,
  • εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου
  • μείωση της χρήσης αποβλήτων

Επιλέξιμες δαπάνες

Προμήθεια για:

  • φορτηγά – σιλό μεταφοράς,
  • ισοθερμικά βυτία για μεταφορά γάλακτος,
  • βυτιοφόρα αυτοκίνητα μεταφοράς,
  • αυτοκίνητα ψυγεία,
  • ανυψωτικά, κλπ.

Επίσης, επιδοτείται η προμήθεια, μεταφορά και εγκατάσταση:

  • μηχανολογικού εξοπλισμού μεταποίησης, συσκευασίας και ψύξης
  • εξοπλισμού παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές
  • εξοπλισμού επεξεργασίας αποβλήτων (υπό προϋποθέσεις)
  • εξοπλισμού γραφείων (π.χ. ηλεκτρονικοί υπολογιστές, συστήματα ασφαλείας εγκαταστάσεων, συστήματα
  • πυροπροστασίας κ.α)

Κριτήρια επιλεξιμότητας

Είναι επιλέξιμες για ενίσχυση αιτήσεις στήριξης:

  • που υποβάλλονται από μη προβληματικές επιχειρήσεις
  • που υποβάλλονται από φορείς για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί απόφαση καταλογισμού για παραβάσεις των υποχρεώσεων που απορρέουν από την ένταξή τους σε προηγούμενα προγράμματα συγχρηματοδοτούμενα ή μη και δεν έχει προσκομισθεί απόδειξη πληρωμής του καταλογισθέντος ποσού
  • που αφορούν σε βιώσιμες επενδύσεις
  • που αφορούν σε επενδύσεις σε επίπεδο χονδρικού εμπορίου
  • που αφορούν σε επενδύσεις που δεν έχουν περατωθεί φυσικά ή δεν έχουν υλοποιηθεί πλήρως πριν την υποβολή τους ανεξάρτητα αν όλες οι πληρωμές έχουν γίνει από το δικαιούχο
  • που αφορούν σε μεταποίηση μη γενετικά τροποποιημένων προϊόντων (εκτός ζωοτροφών)
  • που υποβάλλονται από δικαιούχους του Υπομέτρου 4.2 του Μέτρου 4 του ΠΑΑ 2014-2020 υπό την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία οριστικοποίησης της αίτησης στήριξης στο ΟΠΣΚΕ θα έχει ολοκληρωθεί το εγκεκριμένο επιλέξιμο φυσικό και οικονομικό αντικείμενο της αίτησης στήριξης που υλοποίησε ο δικαιούχος στο πλαίσιο του Υπομέτρου 4.2 και θα έχει οριστικοποιηθεί στο ΠΣΚΕ το αίτημα ελέγχου για την καταβολή της τελικής δόσης της εγκεκριμένης Δημόσιας Ενίσχυσης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αυξήθηκαν κατά 43% οι απάτες μέσω τραπεζικών καρτών

Μεγάλη αύξηση καταγράφεται στις απάτες με τραπεζικές κάρτες πληρωμών, σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος.  Συγκεκριμένα, το 2023 καταγράφθηκε αύξηση 43% σε σχέση με το 2022. Ωστόσο, ο αριθμός των περιστατικών απάτης ως ποσοστό του συνολικού αριθμού των συναλλαγών, παραμένει μικρός, αγγίζοντας το 0,02%.

Σε απόλυτους αριθμούς 1 ευρώ αξία απάτης αντιστοιχεί σε 4.300 ευρώ αξία συναλλαγών, αλλά το ποσοστό αυτό παρουσιάζεται αυξημένο κατά 34% σε σχέση με το 2022.

Αναλύοντας τις μεταβολές των περιστατικών απάτης ανά τύπο συναλλαγής, παρατηρείται η αύξηση του αριθμού των συναλλαγών απάτης που αφορά στις εξ αποστάσεως συναλλαγές χωρίς φυσική παρουσία κάρτας (card not present – CNP) κατά 34% σε 337.000 περιστατικά το 2023, από 251.000 το 2022, καθώς και η αντίστοιχη αύξηση της αξίας τους κατά 35% σε 17,5 εκατ. ευρώ, από 13 εκατ. ευρώ το 2022.

Παράλληλα, αύξηση παρατηρείται τόσο στον αριθμό όσο και στην αξία των συναλλαγών απάτης σε τερματικά POS κατά 106% και 142% αντίστοιχα, με τον αριθμό αυτών να ανέρχεται σε 68.000 περιστατικά αξίας 4,2 εκατ. ευρώ το 2023, από 33.000 περιστατικά αξίας 1,7 εκατ. ευρώ το 2022. Σημαντικά αυξημένα περιστατικά απάτης παρατηρούνται και στις συναλλαγές σε ΑΤΜ, των οποίων ο αριθμός το 2023 αυξήθηκε κατά 58% σε 5.000 περιστατικά, από 3.000 το 2022, ενώ η αξία τους ανήλθε σε 2 εκατ. ευρώ από 1,5 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένη κατά 35%.

Οι περισσότερες απάτες αφορούν διαδικτυακές αγορές

Η αύξηση της αξίας των συναλλαγών απάτης σε ATM και POS το 2023 σε σχέση με το 2022 οφείλεται κυρίως στα περιστατικά απάτης που προκύπτουν από παράνομες συναλλαγές με τη χρήση χαμένης/κλεμμένης κάρτας.

  • Συγκεκριμένα η αξία των συναλλαγών απάτης με τη χρήση χαμένης/κλεμμένης κάρτας σε ATM αυξήθηκε κατά 42% σε 1,9 εκατ. ευρώ, από 1,3 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ η αξία των αντίστοιχων συναλλαγών σε POS αυξήθηκε κατά 117% σε 3,8 εκατ. ευρώ, από 1,7 εκατ. ευρώ το 2022.
  • Σε ό,τι αφορά τις εξ αποστάσεως συναλλαγές, διαπιστώνεται ότι οι περισσότερες συναλλαγές απάτης αφορούν συναλλαγές μέσω διαδικτύου. Τα περιστατικά αυτά αφορούν κυρίως διαδικτυακές συναλλαγές με επιχειρήσεις του εξωτερικού, όπως και τα προηγούμενα έτη.
  • Με βάση τα στοιχεία της ΤτΕ, οι κάτοχοι και οι αποδέκτες υπηρεσιών πληρωμών επωμίστηκαν το 59% και 34% της συνολικής ζημίας αντίστοιχα. Οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών που εκδίδουν κάρτες επιβαρύνθηκαν σε ποσοστό 7%.
  • Ο συνολικός αριθμός συναλλαγών με κάρτες πληρωμών το 2023 αυξήθηκε σε 2.211 εκατ., από 1.930 εκατ. το 2022 (μεταβολή +15%). Κατ’ αντιστοιχία, η συνολική αξία των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών ανήλθε σε 103 δισ. ευρώ από 94 δισ. ευρώ, αυξημένη κατά 9% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

ethnos.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρεμιέρα για τις φορολογικές δηλώσεις | Αυτόματη υποβολή για 1,3 εκατ. φορολογουμένους – Τα σημεία «κλειδιά»

Το βράδυ της Πέμπτη 25/4/2024 ξεκίνησε η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος για το έτος 2023, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους την Παρασκευή 26/7/2024.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων, στις φετινές φορολογικές δηλώσεις έχουν υλοποιηθεί οι παρακάτω νέες λειτουργικότητες:

  1. Αυτόματη υποβολή δήλωσης για 1,3 εκ. φορολογουμένους

Φέτος, για πρώτη φορά, πάνω από 1,3 εκ. φορολογούμενοι, κυρίως μισθωτοί και συνταξιούχοι, δεν θα χρειαστεί να υποβάλουν οι ίδιοι τη δήλωσή τους, αφού θα είναι προσυμπληρωμένη από την ΑΑΔΕ με το σύνολο των στοιχείων που διαθέτει.

Οι φορολογούμενοι που, με βάση τα στοιχεία τους, έχουν επιλεγεί για την παραπάνω διαδικασία, θα λάβουν ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ στο e-mail τους, στη θυρίδα «Τα Μηνύματά μου» της ψηφιακής πύλης myAADE και στο myAADEapp.

Εφόσον οι φορολογούμενοι αυτοί θεωρούν ότι τα στοιχεία είναι ακριβή και δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία που δεν έχουν προσυμπληρωθεί, δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια ενέργεια για την υποβολή της δήλωσής τους, καθώς αυτή θα οριστικοποιηθεί από την ΑΑΔΕ, με εσωτερική διαδικασία, την Τρίτη 2/7/2024, μετά τη λήξη της αρχικής προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων. Σε κάθε περίπτωση, εάν το επιθυμούν, μπορούν να υποβάλουν νωρίτερα τη δήλωσή τους.

Εφόσον τα στοιχεία δεν είναι ακριβή ή ελλείπουν στοιχεία, οι φορολογούμενοι αυτοί υποχρεούνται να τροποποιήσουν ή/και να συμπληρώσουν τα ορθά στοιχεία και να υποβάλουν τη δήλωσή τους, μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής της. Ειδικότερα:

  • α) μέχρι την Δευτέρα 1/7/2024 μπορούν να υποβάλουν αρχική δήλωση
  • β) από την Τρίτη 2/7 μέχρι την Παρασκευή 26/7/2024 μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση, χωρίς κυρώσεις (επέχει θέση αρχικής δήλωσης).

Για τη διευκόλυνσή τους, στην εφαρμογή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος έχει δημιουργηθεί ειδικό ψηφιακό αρχείο, που περιλαμβάνει:

  • τα στοιχεία που έχει λάβει υπόψη της η ΑΑΔΕ και
  • το φορολογικό αποτέλεσμα, χρεωστικό, μηδενικό ή πιστωτικό, που προκύπτει με βάση αυτά.
  1. Επιπλέον προσυμπληρωμένα δεδομένα

Εμφανίζονται πλέον προσυμπληρωμένα, με δυνατότητα τροποποίησης, στις φορολογικές δηλώσεις:

  • τα στοιχεία εισοδημάτων από βραχυχρόνιες μισθώσεις στο έντυπο Ε2,
  • τα ποσά δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφαιρούνται από το εισόδημα ή υπολογίζονται διπλά για τον σχηματισμό του απαιτούμενου ποσού δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής) στους κωδικούς 049-050 του εντύπου Ε1.

Περαιτέρω στο E1 έχει ενσωματωθεί ο υπολογισμός του ετήσιου ελάχιστου εισοδήματος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας (άρθρα 28Α έως 28Δ ΚΦΕ).

  1. Νέα Ψηφιακά Αρχεία

Προσφέρονται δύο επιπλέον ψηφιακά αρχεία, για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων:

  • Σύνοψη της Πράξης Προσδιορισμού Φόρου (εκκαθαριστικό), που περιλαμβάνει τις βασικές πληροφορίες για τα εισοδήματα του φορολογούμενου και την ταυτότητα οφειλής για την εξόφληση του φόρου ή τις πληροφορίες για την επιστροφή φόρου. Επιπλέον, από τις 13/5/2024, η Πράξη Προσδιορισμού Φόρου και η Σύνοψή της θα φέρουν QR Code, για την επαλήθευση της γνησιότητάς τους.
  • Σύνοψη του Ε1, που περιλαμβάνει μόνο τους συμπληρωμένους κωδικούς της δήλωσης

Επιπλέον, το Ε3 ανασχεδιάστηκε για ευκολότερη συμπλήρωση. Όπως και πέρυσι, εφαρμόζεται η προσυμπλήρωση, με δυνατότητα τροποποίησης, επιμέρους κωδικών του εντύπου, με βάση τα στοιχεία που έχουν διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

  1. Ενημερώσεις φορολογουμένων
  • Οι φορολογούμενοι που:

α) έχουν επιλεγεί για τη διαδικασία της αυτόματης υποβολής της δήλωσης από την ΑΑΔΕ, καθώς και

β) όσοι έχουν υποβάλει δηλώσεις πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής,

θα ενημερώνονται σε εβδομαδιαία βάση (από το β’ 15νθήμερο Μαΐου) μέσω e-mail και στη θυρίδα τους στο myAADE και το myAADEapp για μεταβολές των στοιχείων που η ΑΑΔΕ έχει λάβει γι αυτούς από τρίτους φορείς (πχ εργοδότες, πιστωτικά ιδρύματα), ώστε να μπορούν να ελέγξουν εάν μεταβάλλεται η φορολογική τους υποχρέωση και να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες.

  • Οι φορολογούμενοι που δηλώνουν εξαρτώμενα μέλη (στον Πίνακα 8 του εντύπου Ε1), θα ενημερώνονται άμεσα, μέσω της εφαρμογής, για την υποχρέωση του εξαρτώμενου μέλους να υποβάλει προηγουμένως τη δήλωσή του.
  1. Υποχρεωτική δήλωση ΙΒΑΝ για κατοίκους Ελλάδας

Για τη διευκόλυνση των επιστροφών φόρων:

  • Γίνεται υποχρεωτική η καταχώριση IBAN στην ψηφιακή πύλη myAADE για όλους τους φορολογικούς κατοίκους Ελλάδας που μέχρι σήμερα δεν έχουν δηλώσει IBAN, πριν από την υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
  • Αντίστοιχα, γίνεται υποχρεωτική η καταχώριση IBAN για τους φορολογικούς κατοίκους αλλοδαπής που δεν έχουν δηλώσει ΙΒΑΝ και για τους οποίους θα προκύψει δικαίωμα επιστροφής φόρου από τη δήλωση.
  1. Επιτάχυνση επιστροφών και συμψηφισμών φόρου

Επιπλέον, επιταχύνονται ακόμα περισσότερο οι συμψηφισμοί και οι επιστροφές φόρου, καθώς και οι πληρωμές των ποσών, ως εξής:

  • Επιστροφές φόρου εισοδήματος σε φορολογούμενους που δεν έχουν φορολογικές ή ασφαλιστικές οφειλές ή δέσμευση ενημερότητας, θα αποστέλλονται στην Τράπεζα της Ελλάδος για άμεση επιστροφή σε εβδομαδιαία βάση.
  • Επιστροφές φόρου εισοδήματος σε φορολογούμενους που δεν έχουν ασφαλιστικές οφειλές ή δέσμευση ενημερότητας και έχουν φορολογικές οφειλές, θα συμψηφίζονται κεντρικά το πρώτο και το τρίτο δεκαήμερο κάθε μήνα, αρχής γενομένης από 12/5/2024. Όσοι συμψηφισμοί δεν θα μπορούν να διενεργηθούν κεντρικά, θα διεκπεραιώνονται στο συντομότερο δυνατό χρόνο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, ΔΟΥ / ΚΕΒΕΙΣ.
  • Οφειλές από το φόρο εισοδήματος θα συμψηφίζονται κατά προτεραιότητα με δικαιώματα επιστροφής, που υπάρχουν ή θα γεννηθούν μέχρι τις 31/7/2024, ώστε σε περίπτωση εξόφλησης του φόρου εισοδήματος μέσω του συμψηφισμού, να χορηγείται η έκπτωση 3%.

Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, η προθεσμία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων μετατίθεται στις 26 Ιουλίου 2024.

Πηγή: ΑΠΕ, newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en