BUSINESS-STORIES

Moody’s | Οι βιομηχανίες που επωφελήθηκαν από τη «βουτιά» του πετρελαίου

Τους κερδισμένους και τους χαμένους της βιομηχανίας από την παρατεταμένη περίοδο χαμηλών τιμών πετρελαίου εξετάζει σε νέα της έκθεση η Moody’s. Σύμφωνα με τον διεθνή οίκο αξιολόγησης, οι βιομηχανίες εκείνες για τις οποίες τα καύσιμα είναι ένα άμεσο και σημαντικό κόστος θα έχουν θετική επίπτωση από τις χαμηλότερες τιμές, όπως επίσης οι επιχειρήσεις που εξαρτώνται από την κατανάλωση, καθώς οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων σημαίνουν πως οι καταναλωτές θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο ρευστό για να ξοδέψουν. Στον αντίποδα βρίσκονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της έρευνας και παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς και οι εταιρείες που τις προμηθεύουν, θα πληγούν από τις χαμηλότερες τιμές του αργού πετρελαίου.

Συγκεκριμένα, οι αερομεταφορές, η ναυτιλία και τα συσκευασμένα προϊόντα είναι μεταξύ των επιχειρηματιών τομέων που θα επωφεληθούν περισσότερο από τις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου, ενώ αντιθέτως η έρευνα και παραγωγή πετρελαίου και οι υπηρεσίες κοιτασμάτων πετρελαίου θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της κατάρρευσης των τιμών.

«Οι οικονομικές επιδόσεις των επιβατικών αεροπορικών εταιρειών θα βελτιωθούν το 2015 ως αποτέλεσμα του χαμηλότερου κόστους καυσίμων», αναφέρει ο αντιπρόεδρος της Moody’s, Jonathan Root. «Η American Airlines αναμένεται να έχει το μέγιστο όφελος, όμως μεταξύ των κερδισμένων θα είναι και οι Delta, United, Lufthansa και Air Canada».

Αντιθέτως, οι προμηθευτές αεροσκαφών και εξαρτημάτων θα μπορούσαν να πληγούν, καθώς η πτώση των τιμών αυξάνει το ρίσκο ακυρώσεων παραγγελιών και αναβολών στην αλυσίδα των προμηθειών.

Η διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα θα ενισχύσει τα περιθώρια για τους κατασκευαστές μεταποιημένων τροφίμων, όπως η Nestle, η Mondelez International και η Kraft Foods, που δαπανούν περίπου 10-15% του κόστους των αγαθών σε μεταφορές και καύσιμα. Οι εταιρείες αυτές ενδεχομένως δουν και αύξηση των πωλήσεών τους καθώς το φθηνότερο πετρέλαιο ωθεί τους καταναλωτές να δαπανούν τα επιπλέον χρήματα που τους απομένουν σε μη βασικά τρόφιμα. Για τον ίδιο λόγο, ωφελημένα ενδέχεται να βγουν και τα εστιατόρια, όχι όμως σε τόσο μεγάλο βαθμό, με τις αλυσίδες ταχυφαγείων όπως τα McDonald’s και τα Wendy’s να επωφελούνται από τους καταναλωτές με χαμηλότερα εισοδήματα, οι οποίοι τείνουν να βλέπουν την μεγαλύτερη αύξηση στα διαθέσιμα εισοδήματά τους όταν είναι χαμηλές οι τιμές των καυσίμων.

Η υποχώρηση των τιμών του μαύρου χρυσού θα είναι μέτρια θετικές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τη Moody’s. Στη Βόρεια Αμερική, η ζήτηση θα στραφεί προς μεγαλύτερα οχήματα, σε βάρος των μικρότερων και πιο αποδοτικών μοντέλων. Οι πωλήσεις θα βελτιωθούν για εταιρείες όπως η General Motors και η Ford, όμως δεν αναμένεται να βελτιωθούν και πολύ στην κορεσμένη αγορά της Ιαπωνίας. Επιπλέον, η υψηλή φορολόγηση τόσο στην Ιαπωνία όσο και στην Ευρώπη πιθανόν να αμβλύνουν την επίπτωση των φθηνότερων τιμών του αργού πετρελαίου στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Παράλληλα, η Moody’s προχωρά  σε αναθεώρηση των προβλέψεών της για τις μέσες τιμές spot για το Brent στα 55 δολάρια το βαρέλι το 2015, στα 65 δολάρια το 2016 και 75 δολάρια μεσοπρόθεσμα, και για τις τιμές spot του WTI στα 52 δολάρια φέτος, στα 62 δολάρια το 2016 και στα 75 δολάρια μεσοπρόθεσμα.

«Στην αρχή του 2015, οι τιμές του αργού γύρω στα 50 δολάρια το βαρέλι αντανακλούσαν παράγοντες όπως η αυξημένη προσφορά από χώρες εκτός ΟΠΕΚ, η μεγαλύτερη προσφορά από τη ζήτηση παγκοσμίως, και η απόφαση της Σαουδικής Αραβίας να σταματήσει να λειτουργεί ως ολιγοπώλιο του ΟΠΕΚ», σύμφωνα με τον Steve Wood, γενικό διευθυντή της Moody’s. «Αν και δεν βλέπουμε καταλύτες που θα άλλαζαν την εξίσωση προσφοράς-ζήτησης βραχυπρόθεσμα, ωστόσο οι εκτιμήσεις μας για την τιμή του πετρελαίου μακροπρόθεσμα αντανακλούν την άποψή μας ότι οι τιμές θα ανακάμψουν».

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version