Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Μειωμένη κατά 3 με 4 λεπτά ανά λίτρο η βενζίνη | Μεγαλύτερη μείωση στο πετρέλαιο κίνησης»

Για τις ελαφρά μειωμένες τιμές των καυσίμων μίλησε το πρωί της Πέμπτης (14/12) ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου. «Οι τιμές σε σχέση με πέρυσι είναι καλύτερες αν και οι καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι δεν ακολουθούν την μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σε συνέντευξή του στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» ο Νίκος Παπαγεωργίου σημείωσε: «Υπάρχει μικρή διαφορά στις βενζίνες όπου σε σχέση με πέρυσι είναι μειωμένες κατά τρία με τέσσερα λεπτά στο λίτρο και μεγαλύτερες στο πετρέλαιο κίνησης. Αυτό οφείλεται κυρίως στην τιμή διεθνώς του φυσικού αερίου που συμπαρασύρει και τα ορυκτά καύσιμα, αλλά και στο ότι έχει εξισορροπήσει η αγορά».

Για τις ελαφρά μειωμένες τιμές των καυσίμων μίλησε το πρωί της Πέμπτης (14/12) ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου. «Οι τιμές σε σχέση με πέρυσι είναι καλύτερες αν και οι καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι δεν ακολουθούν την μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σε συνέντευξή του στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» ο Νίκος Παπαγεωργίου σημείωσε: «Υπάρχει μικρή διαφορά στις βενζίνες όπου σε σχέση με πέρυσι είναι μειωμένες κατά τρία με τέσσερα λεπτά στο λίτρο και μεγαλύτερες στο πετρέλαιο κίνησης. Αυτό οφείλεται κυρίως στην τιμή διεθνώς του φυσικού αερίου που συμπαρασύρει και τα ορυκτά καύσιμα, αλλά και στο ότι έχει εξισορροπήσει η αγορά».

«Η διαφορά στην τιμή του πετρελαίου, με βάση τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και τη βενζίνη πρέπει να είναι μόνιμα γύρω στα 15 λεπτά ανά λίτρο. Αυτό που είχαμε συναντήσει τις προηγούμενες χρονιές ήταν παράλογο και αυτό έφερε την μεγάλη αύξηση στο μεταφορικό κόστος» επεσήμανε.

Μειωμένη η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης

Εστιάζοντας στο πετρέλαιο κίνησης ο κ. Παπαγεωργίου υπογράμμισε πως είναι αρκετά πεσμένο χαρακτηρίζοντας την τιμή φυσιολογική για τα δεδομένα της εποχής. «Το πετρέλαιο τύπου μπρεντ είναι γύρω στα 75 δολάρια το βαρέλι. Αυτή τη στιγμή υπάρχει και μία παγκόσμια ύφεση στην αγορά. Η κίνηση για τις γιορτές, τουλάχιστον στην Ευρώπη, είναι αρκετά πιο μειωμένη και αυτό λοιπόν έχει φέρει και μία μείωση στις τιμές των υγρών καυσίμων, διότι δεν υπάρχει η ανάλογη ζήτηση».

«Οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες έκαναν τους καταναλωτές να μην προμηθεύονται μεγάλες ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης. Οι παραγγελίες είναι ελάχιστες» είπε χαρακτηριστικά ωστόσο όπως σημείωσε τις επόμενες ημέρες αναμένουν μια έξαρση στις παραγγελίες λόγω της αλλαγής του καιρού.

Πόσο κοστίζει το λίτρο η βενζίνη και πόσο το πετρέλαιο

«Η μέση τιμή πανελλαδικά είναι στο 1,30 €/λίτρο ενώ στις μεγάλα αστικά κέντρα η τιμή είναι και λίγο χαμηλότερη, στα 1,25 λεπτά/λίτρο» διευκρίνισε.

«Όλα τα υγρά καύσιμα από την εποχή που ξεκίνησε η ακρίβεια, δηλαδή με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, πωλούνται από τα πρατήρια και από τους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης με το στανιό δηλαδή, ο κόσμος προμηθεύεται μόνο εκείνες περιόδους το απαραίτητο καύσιμο που χρειάζεται για να κινηθεί και να ζεσταθεί. Αυτό καταλαβαίνετε ότι έχει επιφέρει τεράστιο πρόβλημα και στον κλάδο των πρατηριούχων. Διότι εμείς είμαστε φοροεισπράκτορες, δηλαδή έχουμε μεγάλους τζίρους αλλά με πολύ μικρό κέρδος» σημείωσε.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους Χριστίνα Βίδου και Κώστα Παπαχλιμίντζο για τις τιμές της βενζίνης, όπως καταγράφονται στο δελτίο τιμών καταναλωτή αλλά και τις τιμές διυλιστηρίου που αναρτώνται καθημερινά ανέφερε ότι «αν δούμε σήμερα ότι η τιμή της βενζίνης αμόλυβδης φεύγει από τα διυλιστήρια στα 1,60 €/λίτρο τότε θα πρέπει να αναλογιστεί εάν το 1,64 €/λίτρο που τυχόν πωλείται είναι ορθή τιμή πώλησης» καθώς θα πρέπει να κερδίσει ο μεταφορέας του βυτίου, η εταιρεία χονδρικής μόλις λίγα λεπτά και ο πρατηριούχος.

«Ένας πρατηριούχος δεν κάνει λαθρεμπόριο μόνος του»

Σχολιάζοντας το θέμα των ελέγχων για τη νοθεία και το λαθρεμπόριο απάντησε ότι «τον τελευταίο ένα χρόνο έχει αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο που αφορά τους επαγγελματίες στα υγρά καύσιμα. Έχει υπογραφεί μια κοινή Υπουργική απόφαση που περιμέναμε χρόνια. Τώρα έρχεται το νέο άρθρο στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που πραγματικά είναι από τα πιο αυστηρά. Εμείς οι πρατηριούχοι θέλουμε ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας. Θέλουμε ένα ασφαλές περιβάλλον ανταγωνισμού. Ένας πρατηριούχος δεν μπορεί να κάνει λαθρεμπόριο μόνος του, ούτε μπορεί να παρέμβει στις αντλίες μόνος του».

Το ζήτημα είναι, όπως δήλωσε έαν το νομοσχέδιο ακουμπάει αυτούς που υποστηρίζουν τους πρατηριούχους στο να καταδολιεύουν τις αντλίες και να λαθρεμπορούν. «Δεν είμαστε ένας αγγελικά πλασμένος κόσμος. Η παραβατικότητα υπάρχει παντού» δήλωσε χαρακτηριστικά κλείνοντας.

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Χαλάζι προκάλεσε καταστροφές σε καλλιέργειες στο Παγγαίο – Μεγάλη η ζημιά στο βερίκοκο

Έντονη κακοκαιρία με χαλάζι έπληξε το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής περιοχές του Δήμου Παγγαίου προκαλώντας πολλές ζημιές σε καλλιέργειες.

Πιο συγκεκριμένα η καταστροφή κυρίως στα βερίκοκα είναι πολύ μεγάλη ενώ σημαντικές είναι και οι καταστροφές σε αμπελώνες.

Δείτε φωτογραφίες :

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανεβαίνει η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα

Τα 3,3 εκατομμύρια αγγίζουν το Μάιο οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις, με την αύξηση σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι να φτάνει το 15%. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Airdata tracker του ΙΝΣΕΤΕ, η τουριστική κίνηση ανεβαίνει όσο μπαίνουμε στην καρδιά της θερινής σεζόν, ενώ ο μήνας που διανύουμε συγκεντρώνει το 12% των συνολικών αεροπορικών θέσεων (για την περίοδο από το Μάρτιο μέχρι και τον Οκτώβριο είναι 27 εκατομμύρια οι προγραμματισμένες θέσεις σε εισερχόμενες πτήσεις για τη φετινή σεζόν, αυξημένες κατά 8,6% σε σύγκριση με το 2023).

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως όλες οι βασικές αγορές του εξωτερικού έχουν θετικό πρόσημο σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Η άνοδος από το Ηνωμένο Βασίλειο ανέρχεται σε 11,5%, από τη Γερμανία σε 22,6%, την Ιταλία σε 30%, από τη Γαλλία σε 13,3% από τις ΗΠΑ σε 40%, από την Τουρκία σε 18,3% και από την Ισπανία σε 37%.

Ακολούθως, καθώς πυκνώνουν και οι πτήσεις τσάρτερ, τα αεροδρόμια με την υψηλότερη κίνηση, μετά την Αθήνα, είναι του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Κω, των Χανίων, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης και της Μυκόνου.

Τα νούμερα συγκριτικά με πέρσι όσον αφορά την αεροπορική κίνηση είναι ενθαρρυντικά και οι επιχειρηματίες του τουρισμού περιμένουν τις αφίξεις από εδώ και στο εξής να κινούνται ανοδικά. Μέχρι τώρα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι κρατήσεις στα εποχιακά καταλύματα που ήταν ανοικτά αφορούσαν μεμονωμένους επισκέπτες, καθώς και κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

Σημειώνεται πως την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2024, καταγράφηκαν 1,6 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, ξεπερνώντας τα επίπεδα του Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +18,7%/+253 χιλ. αφίξεις.

Στο Διεθνές Αεροδρόμιων Αθηνών καταγράφηκαν 1,2 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +197 χιλ./+20,4%. Ακολούθησε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όπου καταγράφηκαν 371 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +43 χιλ./+13,3%.

Στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου καταγράφηκε αύξηση +7 χιλ./+40,4% και οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις ανήλθαν σε 25 χιλ. ενώ στο αεροδρόμιο της Ρόδου καταγράφηκαν 19 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +8 χιλ./+72,9%.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενέργεια παραμένει ακριβό το ρεύμα στην Ελλάδα

Μία από τις ακριβότερες αγορές της Ευρώπης παραµένει η χονδρεµπορική αγορά ρεύµατος της Ελλάδας και µετά την ενεργειακή κρίση. Τόσο το 2023 όσο και το πρώτο τετράµηνο του 2024 η µέση χονδρεµπορική τιµή ρεύµατος κατατάσσει τη χώρα µας στην 4η ακριβότερη αγορά πανευρωπαϊκά. Το 2023 η µέση τιµή της µεγαβατώρας στην ελληνική αγορά διαµορφώθηκε στα 119,11 ευρώ, όταν οι τιµές στις αγορές της Ε.Ε. διαµορφώθηκαν κατά µέσον όρο στα 98,39 ευρώ. Υψηλότερες τιµές από την Ελλάδα είχαµε στην Ιταλία (127,24 ευρώ/mwh) τη Μάλτα (126,11 ευρώ/μwh) και την Ιρλανδία (121,92 ευρώ/mwh).

Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, η εικόνα σε σχέση µε τη θέση της ελληνικής αγοράς στον ευρωπαϊκό χάρτη δεν φαίνεται να διαφοροποιείται το 2024. Με την τιµή της µεγαβατώρας από την αρχή του έτους µέχρι και σήµερα (3 Μαΐου) στα 73,20 ευρώ η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί την τέταρτη ακριβότερη αγορά της Ευρώπης. Την πρώτη θέση κατέχει σταθερά η Ιταλία µε τιµή µεγαβατώρας στα 90,61 ευρώ και ακολουθεί η Ιρλανδία (90,38 ευρώ) και η Πολωνία (80,84 ευρώ). Μεγάλη απόσταση χωρίζει την ελληνική αγορά από τη Γερµανία (65,71 ευρώ/mwh), τη Γαλλία (53,48 ευρώ/mwh) και ακόµη µεγαλύτερη από την Ισπανία και την Πορτογαλία, όπου η υψηλή παραγωγή των φωτοβολταϊκών έχει οδηγήσει τις τιµές λίγο πάνω από τα 36 ευρώ/mwh. Στα φωτοβολταϊκά της Ιβηρικής Χερσονήσου οφείλει τις χαµηλές τιµές και η διασυνδεδεµένη αγορά της Γαλλίας, πέραν βεβαίως της φθηνής εγχώριας πυρηνικής παραγωγής της.

Ενέργεια: Παραμένει ακριβό το ρεύμα στην Ελλάδα-1

Στην Ελλάδα η υψηλή παραγωγή των ΑΠΕ, η οποία σηµείωσε ρεκόρ το 2023 καλύπτοντας το 57% του µείγµατος ηλεκτροπαραγωγής, δεν είχε το αντίστοιχο αποτύπωµα στις τιµές ρεύµατος. Είναι αξιοσηµείωτο ότι σήµερα (Μεγάλη Παρασκευή) µε συµµετοχή των ΑΠΕ στο 61,3% η µέση χονδρεµπορική τιµή στην Ελλάδα είναι στα 59,16 ευρώ/mwh, όταν σε χώρες µε επίσης υψηλή παραγωγή ΑΠΕ όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία οι τιµές διαµορφώνονται λίγο πάνω από τα 26 ευρώ/ µεγαβατώρα, στη Γαλλία κάτω από τα 25 ευρώ/µεγαβατώρα και στις σκανδιναβικές χώρες πολύ κάτω από τα 50 ευρώ/mwh. H υψηλή συµµετοχή του φυσικού αερίου στο µείγµα ηλεκτροπαραγωγής στην εγχώρια αγορά δεν αποτελεί επαρκή συνθήκη ερµηνείας για τη διαµόρφωση των υψηλών τιµών, ειδικά σε συνθήκες σηµαντικής αποκλιµάκωσης της τιµής του εισαγόµενου καυσίµου.

Ιδιόµορφα χαρακτηριστικά παρατηρούνται τους τελευταίους µήνες και στην αγορά της λιανικής, µε αποτέλεσµα ακόµη και η όποια αποκλιµάκωση της χονδρεµπορικής τιµής να µη µεταφέρεται στους καταναλωτές. Ενδεικτική αυτής της εικόνας είναι η πολιτική που ακολούθησε σχεδόν το σύνολο των παρόχων στα τιµολόγια του Απριλίου. Ενώ η χονδρεµπορική ρεύµατος υποχώρησε τον Μάρτιο στα 67,5 ευρώ/mwh από τα 73,61 ευρώ/mwh τον Φεβρουάριο, τα πράσινα τιµολόγια του Απριλίου στα οποία βρίσκεται πάνω από το 75% των καταναλωτών, παρέµειναν στα επίπεδα του Μαρτίου µε µια µάλιστα οριακή µεσοσταθµική αύξηση στα 10,8 λεπτά/κιλοβατώρα από τα 10,5 λεπτά/κιλοβατώρα τον Μάρτιο. Οι πάροχοι συµφώνησαν(;) να µη µετακυλίσουν στα τιµολόγια την αποκλιµάκωση του χονδρεµπορικού κόστους για να αντισταθµίσουν τις απώλειες από το κόστος των αυξηµένων ρευµατοκλοπών.

Σε συνέχεια αυτής της τιµολογιακής πολιτικής τον Μάιο, τα πράσινα τιµολόγια των παρόχων δεν εµφανίζουν κάποια σηµαντική διαφοροποίηση. Κινούνται σε ένα εύρος της τάξης των 9,5 έως 10,9 λεπτών/kwh. Σε επίπεδο µήνα παρουσιάζουν µια µέση µείωση της τάξης του 5% όταν η χονδρεµπορική τιµή ρεύµατος υποχώρησε κατά 11% τον Απρίλιο σε σχέση µε τον Μάρτιο (60,11 ευρώ/mwh έναντι 67,5 ευρώ/mwh). H µέση τιµή των πράσινων τιµολογίων διαµορφώνεται για τις καταναλώσεις του Mαΐου στα 10,3 λεπτά/kwh από 10,8 λεπτά/kwh τον Απρίλιο. Η µείωση πάντως σε κάποια τιµολόγια έφτασε κοντά στα επίπεδα του 11% ακόµα και στο 12%.

Το πράσινο τιµολόγιο της ∆ΕΗ για καταναλώσεις έως και 500 κιλοβατώρες και τις χρεώσεις της ηµέρας µειώθηκε για τον Μάιο στα 10,656 λεπτά ανά κιλοβατώρα από 10,861 λεπτά τον Απρίλιο. Για καταναλώσεις άνω των 500 κιλοβατωρών, η χρέωση είναι 11,736 λεπτά ανά κιλοβατώρα από 11,881 λεπτά τον Απρίλιο. Η ∆ΕΗ µείωσε την έκπτωση τον Μάιο στο 10% από 15% τον Απρίλιο, περιορίζοντας έτσι περαιτέρω τη µείωση της λιανικής τιµής.

Η Protergia µείωσε τον Μάιο την τιµή του πράσινου τιµολογίου στα 10,601 λεπτά/κιλοβατώρα από 11,62 λεπτά/κιλοβατώρα τον Απρίλιο µε έκπτωση συνέπειας. Χωρίς έκπτωση συνέπειας η τιµή τον Μάιο είναι 17,6 λεπτά/κιλοβατώρα από 18,6 λεπτά/κιλοβατώρα τον Απρίλιο. Η Εlpedison προσφέρει τον Μάιο, το πράσινο τιµολόγιο στα 9,96 λεπτά/κιλοβατώρα για τις πρώτες 100 κιλοβατώρες και στα 10,5 λεπτά για τις υπόλοιπες. Η ΗΡΩΝ στο ειδικό τιµολόγιο για τον Μάιο έχει τιµή 10,11 λεπτά/ κιλοβατώρα στο πράσινο τιµολόγιο µε έκπτωση συνέπειας 12%.

Η NRG για τον Μάιο δίνει το πράσινο τιµολόγιο στα 10,96 λεπτά/κιλοβατώρα µε έκπτωση συνέπειας ελαφρώς αυξηµένη από τον προηγούµενο µήνα που ήταν 10,7 λεπτά/κιλοβατώρα. Η Φυσικό Αέριο προσφέρει τιµή µε έκπτωση συνέπειας για τον Μάιο στα 10,954 λεπτά/κιλοβατώρα, αυξηµένη κατά 3% σε σχέση µε τον Απρίλιο και η Zeniθ στα 10,267 λεπτά/κιλοβατώρα µειωµένη κατά 10% σε σχέση µε τον Απρίλιο.

Η τελική τιµή της Volton για το πράσινο τιµολόγιο τον Μάιο διαµορφώθηκε στα 10,17 λεπτά/ κιλοβατώρα, από 10,54 λεπτά τον Απρίλιο. Στα ίδια επίπεδα µε του Απριλίου των 9,9 λεπτών/κιλοβατώρα διαµορφώνεται τον Μάιο το πράσινο τιµολόγιο της Volterra. Το τιµολόγιο της Elin µε τιµή στα 9,5 λεπτά/κιλοβατώρα παραµένει και τον Mάιο το φθηνότερο της αγοράς παρότι αυξηµένο κατά 5% σε σχέση µε τον Απρίλιο.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en