ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαζικούς εμβολιασμούς κατά της covid-19 και της γρίπης συνιστά ο Ιατρκός σύλλογος Καβάλας

«Κάλλιον το προλαμβάνειν ή το θεραπεύειν»
Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας συνιστά τους μαζικούς εμβολιασμούς κατά Covid-19 και της εποχικής γρίπης.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, τόσο η νόσος Covid-19, όσο και η γρίπη είναι μεταδοτικές νόσοι του αναπνευστικού συστήματος και μπορούν να προκαλέσουν από ήπια έως σοβαρή νόσο. Ο αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης είναι ο εμβολιασμός. Σημειώνεται ότι αναμένεται πως κατά την προσεχή περίοδο γρίπης 2023-2024, ο ιός της γρίπης θα κυκλοφορήσει παράλληλα με τον ιό SARS-CoV-2, που προκαλεί τη νόσο COVID-19.
Οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες πρέπει να εφαρμόζεται συστηματικά και κατά προτεραιότητα ο εμβολιασμός έναντι της εποχικής γρίπης είναι οι παρακάτω:
1.Άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω.
2.Παιδιά (6 μηνών και άνω) και ενήλικες με έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω επιβαρυντικούς παράγοντες ή χρόνια νοσήματα:
- Χρόνια νοσήματα αναπνευστικού, όπως άσθμα, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια
- Καρδιακή νόσο με σοβαρή αιμοδυναμική διαταραχή
- Ανοσοκαταστολή (κληρονομική ή επίκτητη)
- Μεταμόσχευση οργάνων και μεταμόσχευση μυελού των οστών
- Δρεπανοκυτταρική αναιμία (και άλλες αιμοσφαιρινοπάθειες)
- Σακχαρώδη διαβήτη ή άλλο χρόνιο μεταβολικό νόσημα
- Χρόνια νεφροπάθεια
- Χρόνιες παθήσεις ήπατος
- Νευρολογικά – νευρομυϊκά νοσήματα
- Σύνδρομο Down
3.Έγκυες γυναίκες ανεξαρτήτως ηλικίας κύησης, λεχωίδες και θηλάζουσες.
4.Άτομα με νοσογόνο παχυσαρκία (Δείκτη Μάζας Σώματος >40) και παιδιά με ΔΜΣ >95ηΕΘ.
5.Παιδιά που παίρνουν ασπιρίνη μακροχρόνια (π.χ. για νόσο Kawasaki, ρευματοειδή αρθρίτιδα και άλλα).
6.Άτομα που βρίσκονται σε στενή επαφή με παιδιά μικρότερα των 6 μηνών ή φροντίζουν άτομα με υποκείμενο νόσημα που αυξάνει τον κίνδυνο επιπλοκών της γρίπης.
7.Κλειστοί πληθυσμοί, όπως προσωπικό και εσωτερικοί σπουδαστές (σχολείων, στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών, ειδικών σχολείων και τρόφιμοι και προσωπικό ιδρυμάτων κ.ά.).
8.Εργαζόμενοι σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας (ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, λοιποί εργαζόμενοι, φοιτητές επαγγελμάτων υγείας σε κλινική άσκηση) και σε κέντρα διαμονής προσφύγων-μεταναστών).
9.Άστεγοι.
10.Κτηνίατροι, πτηνοτρόφοι, χοιροτρόφοι, εκτροφείς, σφαγείς και γενικά άτομα που έρχονται σε συστηματική επαφή με πτηνά ή χοίρους.
Οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες πρέπει να εφαρμόζεται συστηματικά και κατά προτεραιότητα ο εμβολιασμός έναντι του ιού SARS-Cov-2 είναι οι παρακάτω:
1.Άτομα άνω των 65 ετών
2.Ανοσοκατασταλμένα άτομα (λόγω του υποκείμενου νοσήματος ή της
Θεραπευτικής αγωγής)
3.Άτομα που έχουν διαγνωστεί με κακοήθεια και λαμβάνουν ενεργό θεραπεία
4.Άτομα που πάσχουν από Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια
5.Άτομα που πάσχουν από Χρόνια Ηπατική Ανεπάρκεια
6.Άτομα που έχουν διαγνωστεί με κάποιο Αναπνευστικό νόσημα (π.χ.
πνευμονική υπέρταση, μέτριο προς σοβαρό άσθμα ΧΑΠ)
7.Άτομα που πάσχουν από Σακχαρώδη Διαβήτη
8.Άτομα που έχουν διαγνωστεί με Καρδιακή ανεπάρκεια, ή με άλλα
Καρδιαγγειακά Νοσήματα
- Άτομα που πάσχουν από νευρολογικά ελλείμματα (π.χ. εγκεφαλική
παράλυση, συγγενείς νευρολογικές ανωμαλίες)
10.Άτομα που έχουν διαγνωστεί με HIV λοίμωξη
11.Άτομα με υψηλό δείκτη μάζας σώματος(ΒΜI >40)
Ο Ιατρικός Σύλλογος επισημαίνει ότι η συνταγογράφηση των εμβολίων και όλων των φαρμάκων είναι ιατρική πράξη και διενεργείται μετά από αξιολόγηση του ιατρικού ιστορικού, της κλινικής εικόνας και της κλινικής εξέτασης του κάθε ασθενή. Όλα αυτά τα δεδομένα συνεκτιμώνται και επισπεύδουν ή αναβάλλουν για μικρό χρονικό διάστημα τον εμβολιασμό, τόσο για τη διασφάλιση της υγείας των πολιτών, όσο και για την έγκαιρη και υψηλότερη εμβολιαστική κάλυψη.
Press Pilot
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣΓ.Γ. ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣΠΕΡ/ΚΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΔΙ.Π.Υ.Ν. ΣΕΡΡΩΝ Τηλ: 2321440052 Email:dpy.serron@psnet.gr Σέρρες, 07 Ιουλίου 2025
Θέμα: «Πρόληψη πυρκαγιών»
Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τον Ημερήσιο Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (www.civilprotection.gov.gr),για την Τρίτη 8 Ιουλίου 2025, προβλέπεται ΥΨΗΛΟΣ κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 3) στην Π.Ε. Σερρών.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι την Τετάρτη 9 και την Πέμπτη 10 Ιουλίου απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για υψηλές θερμοκρασίες που ευνοούν την πρόκληση πυρκαγιών. Ιδιαίτερα την Τετάρτη, προβλέπονται ενισχυμένοι άνεμοι, οι οποίοι ενδέχεται να δυσχεράνουν τις επιχειρήσεις καταστολής σε περίπτωση πυρκαγιάς και να συμβάλουν στην ταχεία εξάπλωσή της. Για την αποτροπή δυσάρεστων εξελίξεων, καλούνται οι πολίτες να δείξουν αυξημένη υπευθυνότητα και να απέχουν από κάθε δραστηριότητα που ενδέχεται να προκαλέσει πυρκαγιά. Τονίζεται ότι απαγορεύονται ρητά οι παρακάτω ενέργειες:
Η χρήση φλόγας στην ύπαιθρο (άναμμα φωτιάς, ψησταριές κ.λ.π.) .
Η καύση ξερών χόρτων, κλαδιών ή απορριμμάτων .
Οι εργασίες με εργαλεία που προκαλούν σπινθήρες (τροχοί, οξυγονοκολλήσεις κ.ά.) να αναβάλλονται για ασφαλέστερες ημέρες.
Η εγκατάλειψη σκουπιδιών και εύφλεκτων υλικών σε δασικές ή χορτολιβαδικές εκτάσεις.
Η είσοδος σε απαγορευμένες περιοχές , ειδικά με οχήματα, καθώς δυσχεραίνει τις επιχειρήσεις .
Σε περίπτωση που αντιληφτείτε καπνό ή εστία πυρκαγιάς, παρακαλούμαι να
ειδοποιήσετε άμεσα την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199 ή στο 112, δίνοντας όσο το δυνατόν πιο σαφείς πληροφορίες για την τοποθεσία και την έκταση του συμβάντος.
Η πρόληψη δασικών πυρκαγιών είναι υπόθεση όλων μας. Με σύνεση και έγκαιρη αντίδραση μπορούμε να προστατεύσουμε το φυσικό περιβάλλον και τις ζωές μας.
Ο Διοικητής
Παναγιώτης Γ. Πατσιαλής
Πύραρχος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βόλος – Σύλληψη δημοσιογράφου για εκβιασμό της Ζέττας Μακρή

Συνελήφθη γνωστός δημοσιογράφος στον Βόλο, έπειτα από καταγγελία για εκβιασμό της πρώην υφυπουργού και βουλευτού Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας, Ζέττας Μακρή.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Ζέττα Μακρή κατήγγειλε στις Αρχές ότι δεχόταν τις τελευταίες ημέρες έντονες πιέσεις και απειλές από τον δημοσιογράφο, ο οποίος φέρεται να της ζητούσε χρήματα – συγκεκριμένα το ποσό των 15.000 ευρώ – για να σταματήσει να δημοσιεύει αρνητικά δημοσιεύματα εναντίον της.
Η πρώην υφυπουργός φέρεται να συμφώνησε σε συνάντηση σε καφετέρια στον Βόλο, έχοντας ήδη ειδοποιήσει την Αστυνομία. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, του παρέδωσε 5.000 ευρώ σε προσημειωμένα χαρτονομίσματα και τη στιγμή εκείνη οι αστυνομικές δυνάμεις επενέβησαν και προχώρησαν στη σύλληψή του.
Η υπόθεση διερευνάται από τις Αρχές, ενώ αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Ελλάδα στις πιο ακριβές χώρες για την ανατροφή παιδιών

Ξεπερνά σε επιβάρυνση ακόμη και κράτη με υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα
Η ανατροφή ενός παιδιού στην Ελλάδα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές προκλήσεις για τα νοικοκυριά, καθώς το κόστος του πρώτου παιδιού αντιστοιχεί στο 39% του κόστους ζωής ενός ενήλικα. Η Ελλάδα κατατάσσεται σταθερά ανάμεσα στις πιο «ακριβές» χώρες της Ευρώπης όσον αφορά την ανατροφή παιδιών, ξεπερνώντας ή βρίσκοντας κοντά σε σχετική επιβάρυνση ακόμη και κράτη με υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα.
Ενδεικτικά:
Στην Ισπανία, η δαπάνη για το πρώτο παιδί ανέρχεται σε 39%
Στη Γαλλία περιορίζεται σε 43%
Στη Σουηδία φτάνει μόλις το 33%
Οι διαφορές αυτές δεν αποδίδονται αποκλειστικά στο κόστος ζωής, αλλά και στο κράτος πρόνοιας κάθε χώρας. Σε κράτη με ανεπτυγμένα συστήματα κοινωνικής πολιτικής, οι δαπάνες των γονέων απορροφώνται εν μέρει ή πλήρως από δημόσιες παροχές.
Εκτός από τα αντικειμενικά στατιστικά, η έρευνα EU-SILC καταγράφει και το πώς αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι γονείς το οικονομικό βάρος. Στην Ελλάδα, η «αντιληπτή» πίεση για το πρώτο παιδί φτάνει το 41% – δηλαδή υψηλότερη και από το πραγματικό κόστος. Αυτό αποτυπώνει την αίσθηση δυσκολίας που βιώνουν τα νοικοκυριά, ιδίως όταν το εισόδημα δεν επαρκεί να καλύψει τις ανελαστικές ανάγκες.
Ακόμη μεγαλύτερη πίεση βιώνουν οι μονογονεϊκές οικογένειες, στις οποίες η «αντιληπτή» οικονομική επιβάρυνση εκτοξεύεται στο 64%, παρότι το πραγματικό κόστος υπολογίζεται στο 30%. Πρόκειται για χάσμα που αντανακλά:
απώλειες εισοδήματος λόγω μειωμένης απασχόλησης
αυξημένες απαιτήσεις χρόνου και φροντίδας
έλλειψη θεσμικής και συγγενικής στήριξης
ανισότητες στις φοροελαφρύνσεις ή στα επιδόματα
Οι δαπάνες που βαρύνουν τις οικογένειες με παιδιά στην Ελλάδα είναι ποικίλες και συχνά συγκαλυμμένες. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:
Παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί (όπου οι δημόσιοι δεν επαρκούν)
Φροντιστήρια και ξένες γλώσσες
Ιδιωτική ιατρική φροντίδα, λόγω δυσλειτουργιών στο ΕΣΥ
Μεγαλύτερες κατοικίες και αυξημένα έξοδα στέγασης
Μετακινήσεις για σχολείο, δραστηριότητες και φροντίδα
Ενδυση, υπόδηση, διατροφή και εξοπλισμός για βρέφη και παιδιά
Ψυχολογική και μαθησιακή υποστήριξη
Σε πολλές περιπτώσεις, οι ελληνικές οικογένειες καλύπτουν πλήρως αυτές τις ανάγκες από δικούς τους πόρους, καθώς οι κρατικές παροχές είτε υπολείπονται είτε είναι αποσπασματικές. Οι δημόσιοι βρεφονηπιακοί σταθμοί δεν καλύπτουν την καθολική ζήτηση, ενώ η σχολική εκπαίδευση δεν επαρκεί χωρίς εξωσχολική ενίσχυση.
Το αποτέλεσμα είναι ότι, παρά το υψηλό ποσοστό επιβάρυνσης, το κοινωνικό κράτος δεν λειτουργεί ως αντίβαρο. Αυτό δημιουργεί αθέατες κοινωνικές ανισότητες: οι οικογένειες με υψηλότερο εισόδημα αντιμετωπίζουν μικρότερες επιπτώσεις, ενώ για τα χαμηλά και μεσαία στρώματα η γονεϊκότητα μετατρέπεται σε δημοσιονομικό βάρος.
Η εμπειρία άλλων χωρών υποδεικνύει λύσεις. Η Γαλλία, για παράδειγμα, παρέχει κλιμακωτά επιδόματα και πλήρη υποστήριξη με βρεφικούς σταθμούς και σχολικά γεύματα. Η Γερμανία προσφέρει υψηλά αφορολόγητα όρια για οικογένειες με παιδιά, ενώ στη Σουηδία η προσχολική αγωγή είναι σχεδόν καθολικά δημόσια και δωρεάν.
Το ελληνικό σύστημα μένει πίσω, με αποτέλεσμα το υψηλό κόστος να λειτουργεί ως αντικίνητρο για τη γονεϊκότητα και να ενισχύει τις δημογραφικές προκλήσεις της χώρας.
Η κοινή επιμέλεια και τα «αόρατα» κόστη
Η αύξηση των διαζυγίων και των εναλλακτικών μορφών οικογένειας φέρνει στο προσκήνιο μια λιγότερο ορατή αλλά εξίσου ουσιαστική διάσταση του κόστους ανατροφής παιδιού: την επιβάρυνση που υφίστανται οι γονείς που δεν έχουν την αποκλειστική ή καθημερινή επιμέλεια των παιδιών τους. Η Ελλάδα, ακολουθώντας μια καθυστερημένη αλλά υπαρκτή στροφή προς την κοινή επιμέλεια, βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα θεσμικό και οικονομικό κενό. Ο ΟΟΣΑ και η Eurostat υπογραμμίζουν ότι το κόστος για αυτά τα παιδιά υποεκτιμάται στις περισσότερες μετρήσεις.
Στην πράξη, και οι δύο γονείς συνεισφέρουν σε δαπάνες που συχνά δεν αποτυπώνονται σε επίσημες στατιστικές. Οι «μη διαμένοντες» γονείς αναλαμβάνουν έξοδα που αθροιστικά αυξάνουν το κόστος ζωής τους, χωρίς απαραίτητα να μειώνουν τις ανάγκες του άλλου γονέα.
Αυτά τα έξοδα περιλαμβάνουν:
Συμμετοχή σε τροφεία, σχολικά και εξωσχολικά έξοδα
Παροχή εξοπλισμού (ρούχα, παιχνίδια, βιβλία) για δεύτερη κατοικία
Εξοδα μετακινήσεων, φιλοξενίας και διατροφής κατά την παραμονή του παιδιού
Προσφορά έκτακτης οικονομικής στήριξης (π.χ. σε περίπτωση ασθένειας ή έκτακτων αναγκών)
Η επιβάρυνση αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε κοινωνίες με περιορισμένες κοινωνικές υποδομές, όπως η Ελλάδα. Σε χώρες όπως η Γαλλία ή η Σουηδία, η κοινή επιμέλεια υποστηρίζεται από δομές που μειώνουν το κόστος και για τους δύο γονείς. Αντιθέτως, στην Ελλάδα οι δαπάνες αυτές είναι ιδιωτικές και συνήθως άτυπες, δυσχεραίνοντας τόσο την αξιολόγηση των αναγκών όσο και τη διαμόρφωση πολιτικής.
Η συστηματική παράλειψη αυτών των δεδομένων οδηγεί σε υποεκτίμηση του πραγματικού κόστους γονεϊκότητας, ενώ αφήνει εκτός τις κοινωνικές και συναισθηματικές επιπτώσεις της άνισης οικονομικής επιβάρυνσης.
Το κόστος της απουσίας
Ενα παιδί που μεγαλώνει εκτός της βασικής εστίας διαμονής, είτε λόγω χωρισμού των γονέων είτε για λόγους εκπαίδευσης, φροντίδας ή προστασίας, συνεπάγεται κόστος που ξεπερνά την οικονομική διάσταση. Παρότι η Eurostat μετρά το «εμφανές» οικονομικό βάρος για τους κύριους φροντιστές, η δεύτερη κατοικία – συχνά πατρική – επωμίζεται ένα «παράλληλο» κόστος που μένει αθέατο. Αυτό αφορά:
Προμήθεια ειδών πρώτης ανάγκης (π.χ. κρεβάτι, γραφείο, παιχνίδια)
Δαπάνες τροφής και διαμονής κατά την παραμονή του παιδιού
Εξοδα για παράλληλη συμμετοχή σε δραστηριότητες ή ταξίδια
Στην πράξη, δεν υπάρχει επίσημη πρόβλεψη για το πώς κατανέμονται τα κόστη αυτά. Η πολιτεία συχνά αγνοεί την ύπαρξή τους, θεωρώντας μονοδιάστατα την έννοια της «οικογενειακής επιβάρυνσης». Το αποτέλεσμα είναι μια διαστρέβλωση των πραγματικών αναγκών – και μια ακόμα αδυναμία της κοινωνικής πολιτικής να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφές οικογενειακής ζωής.
tanea.gr