Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Λεωνίδας Παππάς : ” Πρώτο μέλημα η αλλαγή πολιτικής όσον αφορά τη Δημόσια Υγεία”

Με αφορμή το θάνατο μιας τουρίστριας στο νησί της Θάσου, ο κ. Λεωνίδας Παππάς εξέδωσε σχετικό Δελτίο Τύπου αναφέροντας και την επίσκεψή του στο ΕΚΑΒ την προηγούμενη εβδομάδα, όπου συζητήθηκαν διάφορα προβλήματα όπως έλλειψη προσωπικού.

Δείτε παρακάτω το Δελτίο Τύπου:

Μόλις μία εβδομάδα νωρίτερα, στις 20/06/2023, είχα επισκεφτεί το ΕΚΑΒ Καβάλας και είχα επισημάνει αυτό που μου είπαν οι εργαζόμενοι, ότι δηλαδή το βασικό πρόβλημα της υπηρεσίας είναι η έλλειψη προσωπικού, η οποία δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των πολιτών.

Σήμερα, δυστυχώς, πληροφορηθήκαμε από τοπικό μέσο ενημέρωσης ότι μία ξένη τουρίστρια έχασε την ζωή της στην Αστρίδα της Θάσου, περιμένοντας για περισσότερα από 45 λεπτά την έλευση του μοναδικού ασθενοφόρου.

Προφανώς και δεν μπορούμε να ζητήσουμε ευθύνες από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Υγείας. Όμως, επειδή στην κυβέρνηση βρίσκεται και πάλι η ΝΔ, αυτό που πρέπει να συζητήσουμε και να απαιτήσουμε είναι η αλλαγή πολιτικής όσον αφορά τη Δημόσια Υγεία. Είναι αδιανόητο να ακούμε επί σειρά μηνών για δημοσιονομικό χώρο για παροχές και να μην αποτελούν οι προσλήψεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας απόλυτη προτεραιότητα της εκάστοτε κυβέρνησης. Πολλώ δε μάλλον όταν υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης, που επιτρέπουν την κάλυψη αυτών των αναγκών.

Η ανθρώπινη ζωή είναι πέρα και πάνω από αριθμούς και προϋπολογισμούς και η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να κάνει αυτό που συνειδητά δεν έκανε την προηγούμενη τετραετία, δηλαδή να θωρακίσει το Ε.Σ.Υ. και να παρέχει σε όλους τους Έλληνες πολίτες, αλλά και στους τουρίστες που κατά εκατομμύρια συρρέουν στην χώρα μας, αξιοπρεπείς συνθήκες περίθαλψης. Επιπλέον, όμως, η συγκεκριμένη είδηση είναι και εξόχως δυσφημιστική για τον τουρισμό μας. Τη στιγμή που και η Θάσος αλλά και ολόκληρος ο νομός βασίζει μεγάλο μέρος της τοπικής οικονομίας στον τουρισμό, είναι αδιανόητο να επικρατούν αυτές οι συνθήκες και να αρκούμαστε να παρακαλάμε να μην έχουμε έκτακτα και σοβαρά περιστατικά στην διάρκεια της τουριστικής περιόδου.

Νομίζω ότι το συγκεκριμένο σοβαρό πρόβλημα είναι και το πρώτο που πρέπει άμεσα να απασχολήσει τους νεοεκλεγέντες βουλευτές της Ν.Δ. στο Νομό Καβάλας.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ Γ. ΠΑΠΠΑΣ

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Σε ποιες τιμές θα κυμανθεί το αρνί και το κατσίκι ενόψει Πάσχα

Με επάρκεια αγαθών και συγκράτηση τιμών οδεύει η αγορά προς το Πάσχα. Οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου αναπτερώνονται από την επικείμενη εορταστική περίοδο, σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση του «καλαθιού του Πάσχα» και του «καλαθιού των Νονών» ενώ οι καταναλωτές έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν τη δική τους έρευνα προκειμένου το επόμενο διάστημα να προχωρήσουν στις πασχαλινές τους αγορές.

Η εκτίμηση που υπάρχει για τις τιμές των αμνοεριφίων είναι ότι θα διαμορφωθούν κάτω από 10 ευρώ το κιλό ενώ τόνισε, πως συνεχίζονται, με αμείωτη ένταση, οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς. Όσο για το κόστος στα αμνοερίφια, υπάρχει ένα εύρος τιμών, σημείωσε, από 9 ευρώ μέχρι και 14, αναλόγως την ποιότητα, την προέλευση, το βάρος.

Μεσοσταθμικά, το πασχαλινό τραπέζι αναμένεται να μείνει στα ίδια επίπεδα με πέρσι.

Την ίδια ώρα, σημαντική αποκλιμάκωση στον πληθωρισμό τροφίμων και μειώσεις των τιμών στα προϊόντα άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και ατομικής φροντίδας, αποτυπώνονται στα στοιχεία πληθωρισμού που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ. Μάλιστα, ο πληθωρισμός τροφίμων μειώθηκε διαδοχικά από 8,3% τον Ιανουάριο σε 6,7% τον Φεβρουάριο και σε 5,3% τον Μάρτιο.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικές μειώσεις τιμών καταγράφονται σε επίπεδο μήνα (Φεβρουάριος – Μάρτιος) στις εξής κατηγορίες τροφίμων: νωπά λαχανικά (-6,3%), νωπά ψάρια (-5,4%), χοιρινό κρέας (-2,1%) και τυριά (-1,4%). Μειώσεις τιμών καταγράφονται επίσης και σε μη τρόφιμα, προϊόντα που αποτέλεσαν αντικείμενο της ρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση των παροχών των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ. Στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού καταγράφεται πτώση τιμών κατά -2,1% και στα είδη ατομικής φροντίδας κατά -2,5% τον Μάρτιο του 2024 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023.

«Τα μέτρα σταδιακά έχουν αρχίσει να αποδίδουν και θα δούμε ταχύτερη αποκλιμάκωση του αποπληθωρισμού. Είναι μέτρα έκτακτα μέχρι να λειτουργήσει η αγορά και μετά αυτά τα μέτρα θα σβήσουν» δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, αναφορικά με τη μάχη της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Για την τιμή των αμνοεριφίων στο «καλάθι του Πάσχα», ο υπουργός ανέφερε ότι στόχος είναι για το αρνί η τιμή να είναι χαμηλότερα από 10 ευρώ το κιλό», ενώ σε ό,τι αφορά στο «καλάθι των Νονών», σημείωσε πως «το αξιολογούμε», λέγοντας πως «συζητάμε με την αγορά» και πως «οι τιμές είναι σε αποκλιμάκωση». Επίσης, υποστήριξε ότι συνεχίζονται, με αμείωτη ένταση, οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος δήλωσε πρόσφατα για τις τιμές των αμνοεριφίων ότι φέτος θα είναι κατά τι καλύτερες σε σχέση με πέρυσι. Ανέφερε επίσης, ότι μεσοσταθμικά, το πασχαλινό τραπέζι αναμένεται να μείνει στα ίδια επίπεδα ενώ για το πασχαλινό καλάθι, σημείωσε ότι θα ξεκινήσει την Τετάρτη πριν από την Μεγάλη Εβδομάδα. Ερωτηθείς αν θα δημιουργηθεί και φέτος το «Καλάθι των Νονών», σημείωσε: «Υπάρχει συζήτηση με την αγορά, γιατί σκοπός των καλαθιών είναι να καταδεικνύουν προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά και να είναι πολύ φτηνά, φθηνότερα σε σχέση με αυτό που συμβαίνει κατά μέσο όρο. Όμως, φαίνεται – ειδικά στη συγκεκριμένη κατηγορία – ότι οι τιμές έχουν αρχίσει και αποκλιμακώνεται πιο έντονα από ό,τι στα τρόφιμα. Επομένως, μπορεί να έχουμε μια καλύτερη εικόνα, θα το δούμε όμως με την αγορά, αν μπορεί να στηριχθεί αυτό το μέτρο».

Η ψυχολογία και το νέο προφίλ των καταναλωτών

Ο αντίκτυπος των πληθωριστικών πιέσεων στην ψυχολογία των καταναλωτών αποτυπώνεται στο πλαίσιο των ερευνών της EY. Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, EY Ελλάδος και Επικεφαλής του Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της ΕΥ στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη «η EY Ελλάδος παρακολουθεί συστηματικά τις τάσεις που αναπτύσσονται στο καταναλωτικό κοινό τα τελευταία τρία χρόνια, μέσω της ετήσιας έρευνα Future Consumer Index».

Στην Ελλάδα, ποσοστό 56% των καταναλωτών δήλωναν το 2023 ότι ανησυχούσαν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, 53% για τα οικονομικά τους και 40% για την οικονομία γενικά, ενώ δυο στους τρεις (69%) εκτιμούσαν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες. «Οι τάσεις αυτές αποτυπώθηκαν στην εορταστική αγορά των Χριστουγέννων, κάτι που αναμένεται να ισχύσει και για την επικείμενη Πασχαλινή αγορά, ειδικότερα σε ένα περιβάλλον όπου οι οικονομικές πιέσεις επιμένουν και η ακρίβεια απασχολεί καθημερινά τους καταναλωτές» αναφέρει ο κ. Μαύρος.

Ταυτόχρονα, με στοιχεία του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του ΟΠΑ, 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές, δηλώνουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες εξαιτίας των ανατιμήσεων βασικών αγαθών και του αυξημένου κόστους ενέργειας. «Έχουμε δει, βέβαια, να γίνονται θετικά βήματα, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού, όμως, στην ουσία, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί από τους παράγοντες που αναφέραμε παραπάνω και αυτό προκαλεί μία απαισιοδοξία που με τη σειρά της αντανακλάται και στην καταναλωτική συμπεριφορά» υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μαύρος.

Πώς διαμορφώνεται όμως σήμερα το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή; Στο ερώτημα αυτό απαντά πρόσφατη έρευνα Shopper Insights που πραγματοποιήθηκε από την NielsenIQ. Ειδικότερα, ο μέσος αγοραστής στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό. Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα. Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Για το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής. Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

Οι ανησυχίες των CEOs

Αναφορικά με τις ανησυχίες, τις στρατηγικές, αλλά και τις προβλέψεις των υψηλόβαθμων στελεχών του λιανεμπορίου τροφίμων έρευνα που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του ετήσιου Shopper Trends συνεδρίου της NielsenIQ έδειξε ότι 8 στους 10 προβλέπουν ανάπτυξη για τις επιχειρήσεις τους. Για πορεία του γενικότερου κλάδου των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, οι προβλέψεις είναι επίσης θετικές, ωστόσο πιο συγκρατημένες σε σχέση με την περασμένη χρονιά, προφανώς και λόγω της υποχώρησης των πληθωριστικών φαινομένων, οι οποίες και αναμένονται, σύμφωνα με την έρευνα. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ωστόσο είναι το εύρημα σχετικά με την προσδοκία για τους πωλούμενους όγκους: Την περασμένη χρονιά υπήρξε διάχυτη η ανησυχία ότι οι αυξήσεις των τιμών θα οδηγήσουν σε μείωση της κατανάλωσης, κάτι που δε συνέβη, καθώς με βάση τις μετρήσεις της NielsenIQ για το 2023, η ζήτηση παρέμεινε σταθερή. Φέτος, οι άνθρωποι της αγοράς, προφανώς ορμώμενοι από το περυσινό αποτέλεσμα, προβλέπουν σε μεγάλο βαθμό σταθερότητα, με 1 στους 5 να αναμένει ανάπτυξη μεγαλύτερη του 2%.

Όσον αφορά τώρα στις βασικές τους ανησυχίες, την πρώτη θέση κατέχει η μειούμενη αγοραστική δύναμη των αγοραστών, ενώ σημαντικά αυξήθηκαν οι απαντήσεις για τον εντεινόμενο κρατικό έλεγχο της αγοράς και κατ’ επέκταση στο κατά πόσο αυτός ο έλεγχος επηρεάζει τη ελκυστικότητα της χώρας ή και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για την προσέλκυση επενδύσεων. Την ίδια στιγμή συνεχίζει να είναι σημαντική, ωστόσο αρκετά μειωμένη σε σχέση με την περασμένη χρονιά, η ανησυχία για τον πληθωρισμό, καθώς και το κόστος παραγωγής.

Στον αντίποδα, στους κυρίους πυλώνες ανάπτυξης, οι προμηθευτές αναφέρουν την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά, καθώς και εν γένει την καινοτομία με ένα ποσοστό 72%. Η άποψη αυτή φαίνεται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς μέσα από την ανάλυση των δεδομένων της αγοράς της NielsenIQ, διαπιστώθηκε ότι το 12% των προϊόντων που πωλήθηκαν στην αγορά το 2023 ήταν νέα, ενώ σημαντικό εύρημα της ίδιας ανάλυσης αποτελεί το γεγονός οι νέοι κωδικοί είναι αυτοί που οδηγούν την ανάπτυξη των πωλήσεων, ειδικά για τις μεγάλες προϊόντικές κατηγορίες του μη τρόφιμου, οι οποίες και χαρακτηρίζονται από υψηλό R&D. Ταυτόχρονα ωστόσο με την τοποθέτηση νέων προϊόντων πάνω στα ράφια, θα πρέπει να γίνει και ένας εξορθολογισμός του κωδικολογίου μέσα στις διαφορετικές προϊόντικές κατηγορίες, καθώς με βάση την ανάλυση του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, μόλις το 18% των κωδικών πραγματοποιεί το 80% του τζίρου των FMCGs στα σούπερ μάρκετ.

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα το Πάσχα

-Πέμπτη 25/04/2024: 09.00 – 21.00
-Παρασκευή 26/04/2024: 09.00 – 21.00
-Σάββατο 27/04/2024: 09.00 – 18.00
-Κυριακή 28/04/2024: 11.00 – 18.00
-Μεγάλη Δευτέρα 29/04/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Τρίτη 30/04/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Τετάρτη 1/05/2024: 09.00 – 21.00

-Μεγάλη Πέμπτη 2/05/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Παρασκευή 3/05/2024: 13.00 – 19.00
-Μεγάλο Σάββατο 4/05/2024: 09.00 – 15.00
-Κυριακή του Πάσχα 5/05/2024: ΑΡΓΙΑ
-Δευτέρα 6/05/2024: ΑΡΓΙΑ
-Τρίτη 7/05/2024: ΑΡΓΙΑ (λόγω μεταφοράς της αργία της Πρωτομαγιάς)

protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φωτιά στο Μάτι | Εξι κατηγορούμενοι ένοχοι για την τραγωδία

Την απόφασή του επί της ενοχής των 21 κατηγορουμένων στη δίκη για τη φωτιά στο Μάτι ανακοίνωσε το πρωί της Δευτέρας το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών έπειτα από μακρά ακροαματική διαδικασία.

Συνολικά το δικαστήριο έκρινε ενόχους 6 από τους συνολικά 21 κατηγορουμένους με συγγενείς θυμάτων που βρίσκονταν στην αίθουσα να φωνάζουν «ντροπή σας» προς το δικαστήριο. «Μπράβο σας, μπραβο σας, έχετε χάσει παιδί;», «όλοι αθώοι, έπρεπε από μόνοι τους να μπoυν στη φυλακη», φώναζαν οι συγγενείς των θυμάτων.

Ειδικότερα με την απόφαση του το δικαστήριο υιοθέτησε εν μέρει την εισαγγελική πρόταση και κήρυξε ενόχους τους:

  • – Σωτήρη Τερζούδη τότε αρχηγό της Πυροσβεστικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια και σωματική βλάβη από αμέλεια για την εκτροπή ελικοπτέρου)
  • – Βασίλη Ματθαιόπουλο τότε υπαρχηγό της Πυροσβεστικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια για το θάνατο 9 ανθρώπων στη θάλασσα),
  • – Ιωάννη Φωστιέρη τότε επικεφαλής του ΕΣΚΕ (ανθρωποκτονία από αμέλεια)
  • – Νικόλαο Παναγιωτόπουλο τότε Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθηνών (ανθρωποκτονία από αμέλεια για 102 ανθρώπους, σωματική βλάβη από αμέλεια 32 ανθρώπων),
  • – Χαράλαμπο Χιώνη τότε Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια για 102 ανθρώπους, σωματική βλάβη από αμέλεια 32 ανθρώπων) και
  • – Κωνσταντίνο Αγγελόπουλο κάτοικο από την αυλή του οποίου ξεκίνησε η φωτιά.

Αθώοι κρίθηκαν τα στελέχη της Πυροσβεστικής Χρήστος ΓκολφίνοςΦίλιππος ΠαντελεάκοςΔαμιανός ΠαπαδόπουλοςΧρήστος ΛάμπρηςΧρήστος ΔροσόπουλοςΓεώργιος Πορτοζούδης και Στέφανος Κολοκούρης, ο τότε αξιωματικός στα Εναέρια Μέσα της ΕΛΑΣ Χαράλαμπος Συρογιάννης, ο τότε γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Ιωάννης Καπάκης, η τότε περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου και οι τότε δήμαρχοι Μαραθώνα Ηλίας Ψινάκης και Πεντέλης Δημήτριος-Στέργιος Καψάλης.

Αθώοι κρίθηκαν, παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση οι Βάιος Θανασιάς τότε αντιδήμαρχος δήμου Μαραθώνα, Ευάγγελος Μπουρνούς τότε δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου, Αντώνης Παλπατζής τότε αντιδήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου.

«Χάθηκε η ντροπή», δήλωσε δικηγόρος θυμάτων μετά την απόφαση του δικαστηρίου.
protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε τροχιά επαναπροσέγγισης μπαίνουν κυβέρνηση και Εκκλησία

Η κοινή εμφάνιση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στο Δήλεσι και τον Ωρωπό, δείχνει ότι οι δύο πλευρές μάλλον επαναπροσεγγίζουν, μετά τη σαφή απόσταση που έλαβε η Εκκλησία όταν η Νέα Δημοκρατία έφερε προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.

Οι προηγούμενοι μήνες ήταν περίοδος ψυχρότητας ανάμεσα στις δυο πλευρές. Πληροφορίες από τη Μονή Πετράκη ήθελαν τον Αρχιεπίσκοπο να είναι βαθιά προβληματισμένος με τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία του Κυριάκου Μητσοτάκη, ενώ σε όλη την Ελλάδα υπήρχαν Μητροπολίτες αλλά και απλοί ιερείς που κήρυτταν το ασύμβατο των όσων διδάσκει η Εκκλησία για την ιερότητα του γάμου, με το συγκεκριμένο νόμο.

Η αποσυσπείρωση

Οι επιτελείς του  Μεγάρου Μαξίμου Μαξίμου δεν είχαν αμφιβολία εξαρχής ότι αυτή η εχθρική στάση της Εκκλησίας θα συνέβαλε στην περαιτέρω αποσυσπείρωση της πολιτικής βάσης του κυβερνώντος κόμματος, κάτι που πράγματι καταγράφεται και σε όλες τις δημοσκοπήσεις του περασμένου διαστήματος. Έτσι, άρχισαν οι διερευνητικές επαφές με σκοπό το κλείσιμο του ρήγματος, στις οποίες κεντρικό ρόλο έπαιξε ο τότε υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου και ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Κυβερνητικοί παράγοντες σημείωναν με νόημα τις προηγούμενες ημέρες ότι ακόμα και στη δύσκολη περίοδο στις σχέσεις Εκκλησίας– κυβέρνησης, ο Αρχιεπίσκοπος ποτέ δεν έκοψε τις γέφυρες με την πολιτική εξουσία. «Συγκρουσιακές κινήσεις δεν είχαμε, όπως πχ όταν ο μακαριστός Χριστόδουλος υπέγραφε στο αίτημα για να μην καταργηθεί η αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες, ή όταν οργάνωνε λαοσυνάξεις με έντονο αντικυβερνητικό πνεύμα». Συνεπώς η στάση του σημερινού Αρχιεπισκόπου τη δύσκολη ώρα της έντασης ήταν καθοριστικός παράγοντας στο να ευοδωθεί η προσπάθεια επαναπροσέγγισης.

Στο στόχαστρο Ελλ. Λύση και Νίκη

Παράλληλα, τα κυβερνητικά στελέχη αλλά και οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, αξιοποιούν αυτή την προσπάθεια επανασυγκόλλησης των σχέσεων με την Εκκλησία, προβαίνοντας σε επιθέσεις προς τα άλλα δεξιά κόμματα, κυρίως την Ελληνική Λύση και τη Νίκη (μετά και την προχθεσινή απόφαση του Αρείου Πάγου με την οποία οι Σπαρτιάτες αποκλείονται από τις προσεχείς ευρωεκλογές).

«Δεν γίνεται πιστοί Χριστιανοί να ενισχύουν κόμματα, η ηγεσία των οποίων διατυμπανίζει ότι εμπορεύεται επιστολές του Ιησού» λένε στην «Η» κυβερνητικά στελέχη, φωτογραφίζοντας την Ελληνική Λύση και τον Κυριάκο Βελόπουλο, «ή οι βουλευτές των οποίων λύνουν τις διαφορές τους με μπουνιές μέσα στη Βουλή» (αναφορά στο επεισόδιο με τον πρώην Σπαρτιάτη βουλευτή, που όμως δείχνει μια γενικότερη έκπτωση αξιών στον χώρο της λαϊκής ή ακραίας Δεξιάς).

Με αυτό τον διπλό τρόπο -κοινές εμφανίσεις πρωθυπουργού με Αρχιεπίσκοπο κι επίθεση στα δεξιά και ακροδεξιά κόμματα- η κυβερνητική παράταξη προσπαθεί αρχικά να ανακόψει το ρεύμα των διαρροών προς τα δεξιά και στη συνέχεια να επαναπατρίσει τους δεξιούς εκλογείς που τη στήριξαν στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές.

Είναι προφανές ότι στη Νέα Δημοκρατία δεν πετούν στα σύννεφα. Γνωρίζουν ότι η επιχείρηση συμφιλίωσης με τη Μονή Πετράκη δεν σημαίνει ότι αυτόματα όλα τα μέλη της Εκκλησίας της Ελλάδος θα στοιχηθούν σε αυτή την εξέλιξη. Οι επιδιώξεις τους είναι σαφώς πιο ρεαλιστικές κι εξαντλούνται στη μείωση των ιερωμένων που συνεχίζουν να υπονομεύουν την κυβέρνηση λόγω του γνωστού νόμου, κι αντίστοιχα στην αύξηση εκείνων που αφήνουν πίσω τους τη δύσκολη περίοδο των προηγούμενων μηνών κι επικεντρώνονται είτε στο έργο τους χωρίς αναμίξεις στην πολιτική, είτε σε πιο ουδέτερες ή και φιλικές στάσεις προς την κυβέρνηση. «Η έλλειψη σοβαρότητας της ελληνικής ακροδεξιάς» καταλήγουν οι κυβερνητικές πηγές «αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό μας όπλο σε αυτή την προσπάθεια».

imerisia.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en