Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κυριάκος Μητσοτάκης | Οι στόχοι και οι προτεραιότητες στο υπουργείο Παιδείας

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε εξέλιξη είναι αυτήν την ώρα η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ο πρωθυπουργός έφτασε στο υπουργείο στις 9 το πρωί ακριβώς, όπως ήταν προγραμματισμένο, κάτι το οποίο επισήμανε και ο ίδιος, λέγοντας ότι «όταν λέμε εννέα εννοούμε εννέα».

Στο υπουργείο τον πρωθυπουργό υποδέχτηκε η υπουργός Νίκη Κεραμέως, ενώ στην είσοδο τον περίμεναν συγκεντρωμένοι υπάλληλοι, οι οποίοι τον υποδέχτηκαν με χειροκροτήματα. Ο πρωθυπουργός χαιρέτισε αρκετούς δια χειραψίας και αντάλλαξε μερικές κουβέντες μαζί τους.

Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης κατευθύνθηκε προς το γραφείο της υπουργού όπου πραγματοποιείται η σύσκεψη για τις προτεραιότητες που έχει θέσει η κυβέρνηση για την Παιδεία, με τη συμμετοχή της υπουργού κ. Κεραμέως, της υφυπουργού για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής Σοφίας Ζαχαράκη και του υφυπουργού για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Βασίλη Διγαλάκη, καθώς επίσης και του Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη ο οποίος συνοδεύει τον πρωθυπουργό στην επίσκεψή του.

Κατά την υποδοχή ήταν και ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος όμως στη συνέχεια αποχώρησε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι βασικές στρατηγικές επιλογές, οι στόχοι και οι άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης διαμορφώνονται ως εξής:

  • Στρατηγικές Επιλογές
  • Εκπαίδευση που απελευθερώνει το δυναμικό των Ελλήνων
  • Στόχοι
  • Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο
  • Ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από λύση ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.
  • Ανώτατη Εκπαίδευση: Για ένα αναβαθμισμένο Δημόσιο Πανεπιστήμιο
  • Άμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες
  • Απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου – Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή.
  • Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών.
  • Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.
  • Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων
  • Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Ενίσχυση ειδικής αγωγής.
  • Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.
  • Κατάργηση του Ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη επίσκεψη του πρωθυπουργού σε υπουργείο, με ιδιαίτερο συμβολισμό για την προτεραιότητα των ζητημάτων της Εκπαίδευσης για την κυβέρνηση.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μέχρι τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών

Δημοσιεύτηκε

στις

Άνοιξε από χθες το βράδυ η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, στην οποία μπορούν οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί για πρόσληψη ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι να δηλώσουν τις περιοχές προτίμησής τους.

Αναλυτικότερα, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καλεί τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς των κλάδων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να δηλώσουν περιοχές προτίμησης για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, ή/και ως ωρομισθίων, σε σχολικές μονάδες γενικής εκπ/σης, σε δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, στα μουσικά σχολεία, στα καλλιτεχνικά σχολεία, στα σχολεία εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, στη Σιβιτανίδειο Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων και στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ), για το σχολικό έτος 2019-2020.

Υπενθυμίζεται ότι για φέτος δικαίωμα υποβολής της σχετικής αίτησης έχουν οι υποψήφιοι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που είναι ήδη εγγεγραμμένοι, στους οικείους πίνακες κατάταξης σχολικού έτους 2018-2019.

Η προθεσμία για την υποβολή αίτησης – δήλωσης περιοχών προτίμησης  στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (https://opsyd.sch.gr/) ορίζεται από την Τετάρτη 28 Αυγούστου έως και τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019.

Σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος, εγγεγραμμένος πέρυσι δεν δηλώσει περιοχές προτίμησης εντός της προθεσμίας, δεν θα είναι διαθέσιμος για πρόσληψη το σχολικό έτος 2019-2020.

Οι κατά περίπτωση πίνακες κατάταξης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι αναρτημένοι στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Υ.ΠΑΙ.Θ. http://e-aitisi.sch.gr.

Από το υπουργείο σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ73 – Εκπαιδευτικοί Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης, που περιλαμβάνονται στους οικείους οριστικούς πίνακες κατάταξης διδακτικού έτους 2018-2019, θα κληθούν να υποβάλουν δήλωση περιοχών προτίμησης με νεότερη πρόσκληση, μετά την έκδοση σε Φ.Ε.Κ. της σχετικής διαπιστωτικής απόφασης της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την παράταση της  ισχύος τους.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Βάσεις 2019: Οι σχολές με τις υψηλότερες και χαμηλότερες βάσεις, η εισαγωγή με κάτω από 10 και οι πρώτοι των πρώτων

Δημοσιεύτηκε

στις

«Τα σημερινά αποτελέσματα πρέπει να μας προβληματίσουν» είπε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως…

Τέλος μπήκε χθες στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων των Πανελλήνιων Εξετάσεων μετά την ανακοίνωση των βάσεων. Σε κάποιων το πρόσωπο σχηματίστηκε ένα μεγάλο χαμόγελο αφού πέρασαν στη σχολή της πρώτης επιλογής τους, κάποιοι απογοητεύτηκαν με την αποτυχία και σε κάποιους συνέβη το… αναπάντεχο αφού εισήχθησαν στην Ανώτατη Εκπαίδευση με βαθμό κάτω της βάσης.

Οι δημοφιλείς σχολές, οι υψηλότερες και οι χαμηλότερες βάσεις

Στο 86,07% κυμάνθηκε το ποσοστό επιτυχίας των υποψηφίων των ΓΕΛ για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019 και στο 53,80% ανήλθε το αντίστοιχο ποσοστό επιτυχίας των υποψηφίων των ΕΠΑΛ.

Αναλυτικότερα, ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων φέτος ανήλθε σε 103.963, εκ των οποίων 91.763 με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 12.200 με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ (ο αντίστοιχος συνολικός αριθμός υποψηφίων πέρυσι ήταν 104.780).

Συνολικά, εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος 80.696 υποψήφιοι (το 2018 εισήχθησαν 77.510).

Έτσι, το συνολικό ποσοστό επιτυχίας στις φετινές Πανελλαδικές ανέρχεται στο 77,62%.

Σύμφωνα και με τα στοιχεία που είχε δώσει το πρωί η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, το 23% των υποψηφίων εισάγεται στη σχολή της πρώτης προτίμησης τους, με τις γυναίκες να σημειώνουν επιτυχία κατά 53,48% και οι άνδρες 46%. Επίσης, όπως ανέφερε, οι μαθητές που είναι κάτω από τη βάση στα γενικά λύκεια ξεπερνούν το 25% και στα επαγγελματικά λύκεια το 40%.

Σημειώνεται ότι τα δικαιολογητικά και η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής στις σχολές και τα τμήματα θα ανακοινωθούν κατά τις προσεχείς ημέρες.

Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και του Λιμενικού Σώματος, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις Σχολές.

Οι δημοφιλείς σχολές

Γενικά, στις νομικές σχολές καταγράφεται πτώση των βάσεων της τάξης των 100-200 μορίων, στις ιατρικές της τάξης των 200-300 μορίων, στις πολυτεχνικές της τάξης των 300-800 μορίων, στις παιδαγωγικές της τάξης των 600 μορίων και στις μαθηματικές των 500-1.000 μορίων.

Άνοδο σημείωσαν οι σχολές πληροφορικής -περίπου 400 μόρια- καθώς και οι οικονομικές και αστυνομικές σχολές.

Ενδεικτικά, οι βάσεις των περιζήτητων σχολών κυμάνθηκαν ως εξής:

  • Ιατρική ΕΚΠΑ: 18.724 μόρια (πέρυσι: 19.029, διαφορά: -305)
  • Νομική ΕΚΠΑ: 10.013 μόρια (πέρυσι: 18.219, διαφορά: -206)
  • Ιατρική ΑΠΘ: 18.585 μόρια (πέρυσι: 18.808, διαφορά -223)
  • Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΕΜΠ): 18.314 μόρια (πέρυσι: 18.240, διαφορά: 74)
  • Ψυχολογίας ΕΚΠΑ: 17.608 μόρια (πέρυσι: 17.949, διαφορά: -341)
  • Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ: 19.050 μόρια (πέρυσι: 19.334, διαφορά: -284)
  • Ψυχολογίας ΑΠΘ: 17.529 μόρια (πέρυσι 17.711, διαφορά -182)
  • Νομική ΑΠΘ: 17.824 μόρια (πέρυσι 17.965, διαφορά -141)
  • Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών (ΠΑΠΕΙ): 18.163 μόρια (πέρυσι 18.578, διαφορά: 415)
  • Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών): 17.959 μόρια (πέρυσι: 17.300, διαφορά: 659)

Οι υψηλότερες και οι χαμηλότερες βάσεις

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει φέτος το γεγονός ότι την υψηλότερη και τη χαμηλότερη βάση έχουν σχολές ξένης φιλολογίας, καθώς την υψηλότερη βάση έχει το τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης με 19.312 μόρια και τη χαμηλότερη το τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, επίσης του ΑΠΘ, με 4.016 μόρια.

Ακόμη, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι 4 από τα 5 τμήματα με τις χαμηλότερες βάσεις είναι νέα τμήματα.

Αναλυτικά, τα τμήματα με τις υψηλότερες και τις χαμηλότερες βάσεις για φέτος, είναι:

Οι σχολές με τις υψηλότερες βάσεις

  • Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Θεσσαλονίκη), ΑΠΘ: 19.312 μόρια
  • Ψυχολόγων ΣΣΑΣ (Θεσσαλονίκη): 19.097 μόρια
  • Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο: 19.050 μόρια
  • Στρατολογικό – Στρατιωτικών Νομικών Συμβούλων ΣΣΑΣ (Θεσσαλονίκη): 18.735 μόρια
  • Ιατρική, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: 18.724 μόρια

Οι σχολές με τις χαμηλότερες βάσεις

  • Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Θεσσαλονίκη), ΑΠΘ: 4.016 μόρια
  • Περιφερειακής και Διασυνοριακής Ανάπτυξης (Κοζάνη), Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (ΝΕΟ): 4.092 μόρια
  • Περιφερειακής και Οικονομικής Ανάπτυξης (‘Αμφισσα), Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΝΕΟ): 4.308 μόρια
  • Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Κοζάνη), Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (ΝΕΟ): 4.490 μόρια
  • Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Καβάλα), Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος (ΝΕΟ): 4.643 μ.

Ποια τμήματα «πήραν τα πάνω τους» και ποια την… κατηφόρα

Αν και λίγα τα τμήματα που σημείωσαν άνοδο στη βάση τους, το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη σημείωσε την πιο θεαματική, σε απόλυτο αριθμό μορίων, καθώς η βάση του ανέβηκε κατά 4.199 μόρια. Ακολουθούν το τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, των Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και το Μουσικών Σπουδών στην Κέρκυρα.

Αναλυτικά:

  • Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών (Θεσσαλονίκη) ΠΑΜΑΚ: άνοδος 4.199 μόρια (16.937 από 12.738 μόρια)
  • Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ: άνοδος 1.621 μόρια (6.980 μόρια από 5.359)
  • Τουριστικών Σπουδών, ΠΑΠΕΙ: άνοδος 1.206 μόρια (14.694 από 13.488)
  • Μουσικών Σπουδών (Κέρκυρα), Ιόνιο Πανεπιστήμιο: άνοδος 1.120 μόρια (13.120 από 12.000 μόρια)

Στις πρώτες θέσεις των σχολών που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση βάσεων, σε απόλυτο αριθμό μορίων, «φιγουράρει» το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, καθώς τα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού και Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, που βρίσκονται στη Χίο, σημείωσαν πτώση βάσεων πάνω από 4.000 μόρια.

Ειδικότερα, οι σχολές με τη μεγαλύτερη πτώση, σε απόλυτο αριθμό μορίων είναι:

  • Διοίκησης Επιχειρήσεων (Χίος), Πανεπιστήμιο Αιγαίου: πτώση 4.700 μόρια (5.305 από 10.005 μόρια)
  • Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού (Χίος), Πανεπιστήμιο Αιγαίου: πτώση 4.317 μόρια (5.925 από 10.242 μόρια)
  • Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Αθήνα), ΕΚΠΑ: πτώση 4.074 μόρια (6.817 μόρια από 10.891 μόρια)
  • Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης (Χίος), Πανεπιστήμιο Αιγαίου: πτώση 4.028 μόρια (5.738 από 9.766 μόρια)

Προβληματισμός για την εισαγωγή με κάτω από 10

Έντονα προβληματισμένη για την πτώση των βάσεων και την είσοδο σε πανεπιστημιακά τμήματα με βαθμούς κάτω από 10 εξέφρασε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία έχει προαναγγείλει την επαναφορά της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.

Σχολιάζοντας τις χαμηλές βαθμολογίες, με τις οποίες εισήχθησαν μαθητές σε σχολές ΑΕΙ, στον ANT1 τόνισε ότι η κυβέρνηση «έχει από καιρό πει ότι πρέπει να υπάρχει μια ελάχιστη βάση εισαγωγής που θα ορίζεται από την Πολιτεία και από εκεί και πέρα να μπορεί κάθε Πανεπιστήμιο να ορίζει, εάν θέλει, ακόμη υψηλότερη βάση».

«Τα σημερινά αποτελέσματα πρέπει να μας προβληματίσουν, όπως έκανα εγώ όταν είδα σήμερα ότι μπαίνει στο Πανεπιστήμιο ένας μαθητής με βαθμολογία 0,8» είπε. Επισήμανε ότι υπάρχει αδήριτη ανάγκη για αλλαγή, η οποία όμως, όπως τόνισε, θα γίνει μετά από ευρύ κοινωνικό διάλογο.

Έβαλαν στόχο μια θέση στο πανεπιστήμιο και κατέκτησαν πρωτιές

Μπορεί οι φετινές βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να κινήθηκαν με αρνητικό πρόσημο και να σημειώθηκε πτώση για την πλειονότητα των τμημάτων, ωστόσο αυτό δεν μειώνει καθόλου τον σπουδαίο αγώνα που έδωσαν όλοι οι υποψήφιοι.

Ύστερα από κόπο, ώρες μελέτης αλλά και αγωνίας για πάρα πολλούς μαθητές ήρθε η δικαίωση. Κάποιοι, μάλιστα, όχι απλώς μπήκαν στο μονοπάτι πραγμάτωσης των ονείρων τους αλλά «εισέβαλαν» με …φόρα στις σχολές τις προτίμησή τους.

Με περισσότερες ή λιγότερες ώρες διαβάσματος, άλλοι με πιο… χαλαρό πρόγραμμα και άλλοι αυστηροί με τον εαυτό τους, όλοι συμφωνούν ότι η Γ’ Λυκείου είναι μία δύσκολη χρονιά που αξίζει την προσπάθεια. Το κατανοείς όταν «αγγίξεις», τον στόχο λένε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ορισμένοι απ’ αυτούς που τα κατάφεραν. Οι περισσότεροι, μάλιστα, δηλώνουν αποφασισμένοι, αυτή η περίοδος να μην αποτυπωθεί μόνο ως μία κοπιαστική διαδρομή αλλά μια ενδιαφέρουσα «γέφυρα» σε ένα νέο κεφάλαιο της ζωής τους.

Πρώτη στη Νομική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), με 19.422, είναι η 18χρονη Πηνελόπη Ξένου από τη Θεσσαλονίκη, η οποία δεν κρύβει τη χαρά της για την πρωτιά και την εισαγωγή της στην πρώτη της επιλογή. Η 18χρονη, που φοιτούσε στα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη είχε αυστηρό πρόγραμμα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. «Ήμουν αυστηρή με τον εαυτό μου. Δεν είχα ελεύθερη μέρα αλλά δεν διάβαζα ποτέ βράδυ. Δεν ξενύχτησα με τα βιβλία. Τηρούσα ένα πρόγραμμα. Έβγαινα κάθε Σάββατο», σημειώνει.

Φιλοδοξία της νέας φοιτήτριας της Νομικής, μετά τις σπουδές της, είναι να ασχοληθεί με τον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. «Αν και είναι νωρίς ακόμη, με ενδιαφέρει πολύ ο τομέας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, θέλω να εξετάσω πτυχές που έχουν σχέση με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών και την Ευρωπαϊκή Ένωση», λέει. Ποιο ήταν το κίνητρό της; «Το απόλυτο κίνητρο ήταν η νέα αρχή στη ζωή μου. Άφησα το σχολείο και η μετάβαση στο Πανεπιστήμιο ήθελα να είναι σε μία σχολή που αγαπώ, σε ένα αντικείμενο που θα με κάνει ευτυχισμένη. Έτσι σκέφτηκα ότι πρέπει να διαβάσω πολύ για να φτάσω στο στόχο μου. Θέλω να πω σε όλους τους μαθητές που ετοιμάζονται για πανελλαδικές του χρόνου, ότι η Γ΄Λυκείου είναι μεγάλος αγώνας αλλά αξίζει η προσπάθεια, όταν κατακτάς τον στόχο σου».

Για τον Κωνσταντίνο Καραδούκα, μαθητή του Α’ Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», η αρχαιολογία ήταν ο στόχος και κατάφερε να τον κατακτήσει και να περάσει στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, δεύτερος στη σειρά, έχοντας στη «φαρέτρα» του 18.919 μόρια. Λέξη – κλειδί για το νεαρό φοιτητή (πλέον) είναι η ισορροπία. « Δε νομίζω ότι διάβαζα πάρα πολλές ώρες, προσπαθούσα να διασκεδάζω παράλληλα. Ήμουν προσηλωμένος στον στόχο και χαίρομαι που τα κατάφερα. Δεν έχει να κάνει με τις πολλές ώρες. Τον χρόνο που μελετάς πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος», τονίζει.

Από το 27ο Γενικό Ενιαίο Λύκειο Θεσσαλονίκης στην Τούμπα, δεύτερος στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονία (ΠΑΜΑΚ) πέρασε ο Νικόλαος Ναλμπάντης, ο οποίος με 18.400 μόρια ήταν σίγουρος ότι θα εισαγόταν στη σχολή της επιλογής του. Αν και είχε σταματήσει το γυμναστήριο μετά τα Χριστούγεννα, κράτησε τις εξόδους τρεις μέρες την εβδομάδα. «Διάβαζα τρεις με τέσσερις ώρες την ημέρα και είχα 12 ώρες φροντιστήριο την εβδομάδα. Όμως έβγαινα να διασκεδάσω με τους φίλους Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. Νομίζω τελικά ότι η οργάνωση της μελέτης και η κατανόηση την ώρα του διαβάσματος βοηθάει πραγματικά», σημειώνει.

Τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, αν υπάρχει σκοπός και κοπιάσεις, επισημαίνει, από την πλευρά του, ο Ραχμάν Λούμι. Ο 18χρονος γεννήθηκε στην Ελλάδα από γονείς βιοπαλαιστές, κατάγεται από την Αλβανία και διαμένει στα Ν. Μουδανιά Χαλκιδικής. Τα τελευταία δύο χρόνια είχε κερδίσει υποτροφία στα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη, αφού στις σχετικές εξετάσεις είχε γράψει 100 στα 100! Πέρασε πρώτος στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ με 18.640 μόρια. Συμμετείχε σε πολλούς διαγωνισμούς μαθηματικών και φυσικής και -όπως λέει- μετά τις σπουδές και ένα καλό μεταπτυχιακό θέλει να μείνει και να εργαστεί στην Ελλάδα. «Το σχολείο με βοήθησε πολύ. Διάβαζα όσο χρειαζόταν. Κατέβαλα κόπο, δεν θα πω όχι. Ήταν μία δύσκολη χρονιά αλλά να ξέρουν οι μαθητές ότι οι κόποι ανταμείβονται», υπογραμμίζει, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Με υποτροφία και οικότροφος όλα τα χρόνια του γυμνασίου και του λυκείου στο Ανατόλια (Anatolia College) είναι και ο Στέφανος Αμανατίδης που άφησε την Καστοριά για να κατακτήσει το όνειρό του. Τα 18.410 μόρια που συγκέντρωσε του εξασφάλισαν την πρωτιά στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΠΑΜΑΚ. «Αγαπώ πολύ την οικονομική επιστήμη, θα κινηθώ μετά στον τραπεζικό ή τον χρηματοοικονομικό τομέα. Καλύτερη απόδοση έχει το συστηματικό διάβασμα. Να είναι ποιοτικό. Δεν έχουν σημασία οι πολλές ώρες. Σαν μαθητής είχα στο παρελθόν αρκετά σκαμπανεβάσματα αλλά ξεπεράστηκαν. Θα πρότεινα στους τελειόφοιτους να κάνουν υπομονή αλλά κυρίως να δουν αυτή την τελευταία χρονιά ως μία ενδιαφέρουσα εμπειρία, αυτή η οπτική θα τους δώσει μεγαλύτερο κίνητρο, μην το δουν σαν μία κοπιαστική μόνο διαδικασία».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δωρεάν σχολικά γεύματα σε 17 σχολεία του Δήμου Καβάλας

Δημοσιεύτηκε

στις

Με ανακοίνωσή του την Πέμπτη το Υπουργείο Παιδείας γνωστοποίησε την συνέχιση του προγράμματος των δωρεάν σχολικών γευμάτων. Το Υπουργείο ανακοινώνει ότι το πρόγραμμα επεκτείνεται αλλά η επέκταση για την οποία το Υπουργείο δηλώνει την ικανοποίησή του,  δεν αφορά σχολεία του δήμου Καβάλας και του νομού μας γενικότερα.

Η ανακοίνωση του υπουργείου περιλαμβάνει για τον νομό Καβάλας τα 17 γνωστά σχολεία, ουσιαστικά του δήμου Καβάλας.

Είναι σχολεία μέσα και έξω από την πόλη. Σε ορισμένα από αυτά το πρόγραμμα θα συνεχιστεί για 3η συνεχόμενη χρονιά. Δυστυχώς δεν είναι γνωστές σημαντικές λεπτομέρειες της διαδικασίας, δηλαδή αν είναι όλα έτοιμα ώστε το πρόγραμμα να ξεκινήσει με την έναρξη των μαθημάτων μετά από λίγες εβδομάδες. Στο παρελθόν έχει συμβεί και αυτό που ήδη αναφέραμε, έναρξη των σχολικών γευμάτων ταυτόχρονα με την έναρξη των μαθημάτων, αλλά και κάτι εντελώς αντίθετο.

Τα σχολικά γεύματα να προλαβαίνουν μόνο τις τελευταίες μέρες σχολικής χρονιάς.

Θυμίζουμε ότι τα σχολεία που επωφελούνται του προγράμματος στο δήμο Καβάλας είναι τα εξής: 2ο, 4ο, 7ο, 8ο, 14ο, 17ο, 18ο, 19ο, 20ο, 22ο, 1ο Ειδικό, 1ο Κρηνίδων, 2ο Κρηνίδων, Αμυγδαλεώνα, Νέας Καρβάλης, Ζυγού και Φιλίππων.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου σημειώνει:

Το πρόγραμμα  «Σχολικά Γεύματα» επεκτείνεται σε 1.227 δημοτικά σχολεία όλης της χώρας για το σχολικό έτος 2019 – 2020. Το εν λόγω πρόγραμμα υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

proininews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πώς θα γίνουν οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία

Δημοσιεύτηκε

στις

Η παράδοση των βιβλίων στα σχολεία έχει ολοκληρωθεί, ενώ έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την κάλυψη των κενών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τονίζουν σε κοινή τους η δήλωση η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και η αρμόδια υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη.

Όπως επισημαίνουν, οι προσλήψεις αναπληρωτών θα διενεργηθούν βάσει των τελευταίων – εγκεκριμένων από το ΑΣΕΠ – πινάκων κατάταξης, ήτοι των πινάκων διδακτικού έτους 2018-2019, σύμφωνα με τη σχετική πρόβλεψη του ν. 4589/2019.

«Με δεδομένο ότι οι πίνακες αυτοί έχουν εγκριθεί από το ΑΣΕΠ, κατόπιν του προβλεπόμενου ελέγχου νομιμότητας, και ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η κατάρτιση από το ΑΣΕΠ νέων πινάκων κατάταξης του ν. 4589/2019, η ισχύς των εγκεκριμένων πινάκων θα παραταθεί, με σεβασμό στις αρχές της νομιμότητας, αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας» σημειώνουν ακόμη.

Ο προγραμματισμός

Ως την πλήρωση των κενών θέσεων, ο προγραμματισμός έχει ως εξής:

  • Έκδοση Διαπιστωτικής Πράξης παράτασης ισχύος των εγκεκριμένων πινάκων 2018-2019 (24/8).
  • Έκδοση πρόσκλησης υποβολής προτιμήσεων (μέχρι 28/8).
  • Υποβολή περιοχών προτίμησης στο ΟΠΣΥΔ και για τα μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ στις κατά τόπους Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (28/8 – 2/9).
  • Καταληκτική ημερομηνία καταγραφής λειτουργικών κενών από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στο ΟΠΣΥΔ (3/9).
  • Διενέργεια προσλήψεων Αναπληρωτών (5/9 – 6/9).»

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ