Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

KKE | Κατέθεσαν ΑΝΑΦΟΡΑ για τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει χιλιάδες πρατήρια καυσίμων

Οι βουλευτές Χρήστος Κατσώτης, Σάκης Βαρδαλής και Νίκος Καραθανασόπουλος κατέθεσαν ΑΝΑΦΟΡΑ στον Υπουργό Οικονομικών με κείμενο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος για τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει χιλιάδες πρατήρια καυσίμων.

Το κείμενο-επιστολή της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, απευθυνόταν προς τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, με κοινοποίηση στις Κοινοβουλευτικές Ομάδες  ΣΥΡΙΖΑ, ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ, ΚΚΕ, ΠΟΤΑΜΙ, ΑΝΕΛ και ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ.

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή…

Θέμα: Τεράστια τα βάρη στα πρατήρια καυσίμων από 1.1.2017. – Άμεσος κίνδυνος αφανισμού

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Σας ενημερώνουμε για τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει χιλιάδες πρατήρια καυσίμων, μετά τη συνδυασμένη εφαρμογή, από 1.1.2017, των μέτρων για τη φορολογία, τις ασφαλιστικές εισφορές, τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις εκ του νόμου υποχρεωτικές καταβολές που αφορούν τη λειτουργία των πρατηρίων.

Η κατάσταση είναι τραγική και οι υποχρεώσεις είναι εκτός ελέγχου. Μόνο για τις βασικές – τυπικές υποχρεώσεις σε φόρους, εισφορές και προμήθειες τραπεζών στις οποίες προστίθεται και σειρά άλλων υποχρεωτικών πληρωμών, τα βάρη προσεγγίζουν το 100% του εισοδήματος!

Πώς είναι δυνατόν να επιβιώσουν τα πρατήρια με τέτοιες χρεώσεις;

Σημειώνουμε ότι ο κλάδος των βενζινοπωλών εντάσσεται στους λίγους εκείνους κλάδους της οικονομίας που είναι αδύνατο να φοροδιαφύγει.

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος γίνεται δέκτης οξύτατων διαμαρτυριών των πρατηριούχων για τα υπερβολικά βάρη. «ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ» είναι η φωνή απόγνωσης και αγανάκτησης.

Είναι ανάγκη να δοθεί τώρα λύση στο πρόβλημα επιβίωσης των πρατηρίων. Διαφορετικά, σε λίγο θα υπάρχουν στην λιανική αγορά καυσίμων μόνο πολυεθνικές, «λαμόγια» και λαθρέμποροι.

Ειδικότερα:

Οι επιχειρήσεις μας έχουν τις εξής βασικές επιβαρύνσεις:

  1. Συντελεστές προμήθειας τραπεζών για πληρωμές με κάρτες 22,22%. 25% και 33,33% επί των μεικτών κερδών ανάλογα με το καύσιμο (μ.ο. 26,85%)
  2. Συντελεστές φορολογίας εισοδήματος φυσ. προσώπων 22%, 29% μέχρι και 45%
  1. Εισφορά κύριας σύνταξης 20% επί του ετήσιου εισοδήματος
  2. Εισφορά επικουρικής σύνταξης (ΤΕΑΠΥΚ) 7,5% επί του ετήσιου εισοδήματος
  1. Εισφορά υγειονομικής περίθαλψης 6,95% επί του ετήσιου εισοδήματος
  2. Εισφορά αλληλεγγύης 2,2% ως 10% επί του ετήσιου εισοδήματος άνω των 8.000€
  3. Τέλος επιτηδεύματος 650€.

Με αυτά που απομένουν πρέπει να καλυφθούν τα εξής:

Ανελαστικές υποχρεώσεις:

·       δημοτικά τέλη,

·       τέλος κατάληψης πεζοδρομίων (κατά περίπτωση),

·       ετήσιο τέλος άδειας λειτουργίας,

·       υποχρεωτική, εκ του νόμου, τήρηση σύμβασης Τεχνικού Ασφαλείας

·       υποχρεωτική, εκ του νόμου, τήρηση σύμβασης Υπευθύνου Λειτουργίας Πρατηρίου

·       υποχρεωτική, εκ του νόμου, τήρηση σύμβασης με εταιρίες συλλογής συσκευασιών και αποβλήτων κ.α.

·       τέλος κατάληψης κοινοχρήστων χώρων υπόγειων δεξαμενών (κατά περίπτωση)

Ελαστικές υποχρεώσεις:

·       κόστη λειτουργίας των πρατηρίων

·       ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.α.)

·       Έξοδα οικογένειας

Ανάλυση υπερβολικών προμηθειών των τραπεζών για πληρωμές με κάρτες:

Τα ποσοστά μεικτού κέρδους των πρατήριων στα καύσιμα, και πολύ περισσότερο τα ποσοστά καθαρού κέρδους, είναι πολύ μικρά σε σχέση με τον τζίρο. Έτσι η παρακράτηση προμήθειας φτάνει και στο 1/3 των μεικτών κερδών λόγω του μεγάλου τζίρου!

Προκειμένου αυτό να γίνει κατανοητό, παραθέτουμε τα στοιχεία από το «Εβδομαδιαίο δελτίο Επισκόπησης Τιμών Καύσιμων» της 6ης Φεβρουαρίου, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου  &  Καταναλωτή για τα μεικτά κέρδη των βενζινοπωλών και τα συγκρίνουμε με το απλό ποσοστό προμήθειας των τραπεζών 1% επί της συναλλαγής.

  1. Στην αμόλυβδη βενζίνη -95 τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων ήταν 6,71%. Αν υποθέσουμε ότι τα μεικτά κέρδη των βενζινοπωλών είναι στο 3% τότε η προμήθεια 1% για τη συνολική συναλλαγή ανέρχεται στο 33,33% των μεικτών κερδών!
  1. Στο πετρέλαιο κίνησης, τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων ήταν στο 9,83%. Αν υποθέσουμε ότι τα κέρδη των βενζινοπωλών είναι στο 4,5% τότε η προμήθεια 1% για τη συνολική συναλλαγή ανέρχεται στο 22,22% των μεικτών κερδών.
  1. Στο πετρέλαιο θέρμανσης, τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων ήταν στο 8,60%. Αν υποθέσουμε ότι τα κέρδη των βενζινοπωλών είναι στο 4% τότε η προμήθεια 1% για τη συνολική συναλλαγή ανέρχεται στο 25% των μεικτών κερδών.

Ο μέσος όρος της προμήθειας των τραπεζών, αν ισομοιράσουμε τις πληρωμές των τριών ειδών καυσίμων, είναι 26,85%!

Ο καθένας καταλαβαίνει ότι παρόμοια ποσοστά προμηθειών που ξεπερνούν και τον βασικό συντελεστή φορολογίας εισοδήματος, είναι αδύνατο να επωμιστούν οι βενζινοπώλες. Τα πρατήρια κινδυνεύουν να κλείσουν και μόνο από αυτό το λόγο.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Παράδειγμα αρχικής κατανομής καθαρών κερδών 20.000€ πρατηρίου καυσίμων – 2017

  1. Μέσος συντελεστής προμήθειας τραπεζών στα καύσιμα 26,85% επί των μεικτών κερδών, 20.000Χ26,85%=5.370€,
  1. Συντελεστής φορολογίας εισοδήματος φυσ. προσώπων 20.000Χ22%-4.400€ (σημ. από την έκπτωση ασφαλιστικών εισφορών (6.890€) ο τελικός φόρος επί των κ.κ. θα διαμορφωθεί στα 13.110Χ22%=2.884,20€. ή το 14,42% των κ.κ.)
  1. μείων ασφ. Εισφορές 6.890 = 13.110Χ22%=2.884,20€.
  2. Εισφορά κύριας σύνταξης 20% επί του ετήσιου εισοδήματος, 20.000Χ20%=4.000,
  3. Εισφορά επικουρικής σύνταξης 7,5% επί του ετήσιου εισοδήματος, 20.000Χ7,50%=1.500,
  4. Εισφορά υγειονομικής περίθαλψης 6,95% επί του ετήσιου εισοδήματος 20.000Χ6,95%=1.390,
  5. Εισφορά αλληλεγγύης για 20.000€ εισόδημα = 676€ ή 3,33% επί του ετήσιου εισοδήματος,
  6. Τέλος επιτηδεύματος 176€ ή 0,88% επί του ετήσιου εισοδήματος.
  7. έκπτωση φόρου από ασφαλιστικές εισφορές= 1.515,80€

Το 87,56% του εισοδήματος διατίθεται για πληρωμή εισφορών, φόρων και τραπεζικών προμηθειών. Το ετήσιο κέρδος που απομένει διαθέσιμο από τις 20.000€ για τις άλλες πληρωμές και ανάγκες στον πρατηριούχο είναι 12,44% ή 2.488€. Σε αυτό προσθέτουμε την έκπτωση φόρου από τις ασφαλιστικές εισφορές 1.515,80€ και έχουμε σύνολο διαθέσιμου εισοδήματος στο τέλος του χρόνου = 4003,8€ ή 333,65€ το μήνα!

Παράδειγμα αρχικής κατανομής καθαρών κερδών 40.000€ πρατηρίου καυσίμων – 2017

  1. Μέσος συντελεστής προμήθειας τραπεζών στα καύσιμα 26,85 επί των μεικτών κερδών, 40.000Χ26,85%=10.740€.
  2. Φορολογία εισοδήματος φυσ. προσώπων για 40.000= 11.000. (σημ. από την έκπτωση ασφαλιστικών εισφορών (13.780€) ο τελικός φόρος επί των κ.κ. (26.220€) θα μειωθεί κατά 4.796€ και θα διαμορφωθεί με βάση τις κλίμακες στα 6.203,8€  ή το 15,5% των κ.κ.)
  3. Εισφορά κύριας σύνταξης 40.000 Χ20%=8.000
  4. Εισφορά επικουρικής σύνταξης 40.000Χ7,5%=3.000
  5. Εισφορά υγειονομικής περίθαλψης 40.000Χ6,95%=2780
  6. Εισφορά αλληλεγγύης για 40.000€=1.326€3,32%
  7. Τέλος επιτηδεύματος 650€.1,62%
  8. έκπτωση φόρου από ασφαλιστικές εισφορές=4.796€

Το 93,74% του εισοδήματος διατίθεται για πληρωμή εισφορών, φόρων και τραπεζικών προμηθειών. Το ετήσιο κέρδος που απομένει διαθέσιμο από τις 40.000€ για τις άλλες πληρωμές και ανάγκες στον πρατηριούχο είναι 2.504€. Σε αυτό προσθέτουμε την έκπτωση φόρου από τις ασφαλιστικές εισφορές 4.796€ και έχουμε σύνολο διαθέσιμου εισοδήματος στο τέλος του χρόνου = 7.300,8€ ή 608,4€ το μήνα!

Στην προκειμένη περίπτωση, ένας βενζινοπώλης με 20.000€ εισόδημα θα καταβάλει το 87,56% και ένας με 40.000€ το 93,74% σε τρίτους μέρος του οποίου θα επιστραφεί από την έκπτωση ασφαλιστικών εισφορών. Με αυτά που απομένουν θα πρέπει να πληρώσει ανελαστικές δαπάνες όπως:

-δημοτικά τέλη,

-ετήσιο τέλος άδειας λειτουργίας,

-τις υποχρεωτικές εκ του νόμου συμβάσεις με τεχνικούς ασφαλείας, υπεύθυνους λειτουργίας πρατηρίων,

-εταιρίες συλλογής συσκευασιών και αποβλήτων κ.α.

Επίσης πρέπει να πληρώσει τα λειτουργικά έξοδα του πρατηρίου, και να ζήσει την οικογένειά του.

Αν το εισόδημα είναι 20.000 τότε του μένουν για όλα αυτά και για όλο το χρόνο 4.003,8€ ή 333,65€ το μήνα και αν είναι 40.000 του μένουν 7.300,8€ ή 608,4€ το μήνα!

Δεν θέλουμε να κάνουμε σχόλιο πάνω στις επιβαρύνσεις των πινάκων γιατί τα σχόλια γίνονται αυτόματα σε κάθε νοήμονα άνθρωπο.

Διευκρίνιση: στους πίνακες (πίτες) για λόγους απλοποίησης και κατανόησης τα περσινά μεικτά κέρδη λαμβάνονται ως καθαρά κέρδη την επόμενη χρονιά από τα οποία και αφαιρείται η πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών.

Προτάσεις

Με παρόμοιες αρχικές επιβαρύνσεις και σε συνέχεια σειρά από άλλα υποχρεωτικά βάρη που εξανεμίζουν τα κέρδη είναι αδύνατον να επιβιώσει το πρατήριο.

Πέρα από την ανάγκη να επαναϋπολογιστούν όλοι οι συντελεστές, είναι άμεση η ανάγκη λήψης μέτρων για τη μείωση του ποσοστού προμήθειας των τραπεζών με κατεύθυνση να πλησιάσει τα ποσοστά διατραπεζικής προμήθειας 0,2% και 0,3% που  αναφέρονται στα άρθρα 3 και 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 751/2015 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και ισχύουν στη χώρα μας από 9 Δεκεμβρίου 2015.

Σας καλούμε να αναλάβετε πρωτοβουλία προκειμένου να προστατευθεί ο κλάδος από τον επικείμενο αφανισμό με συνέπεια την άλωση της αγοράς από μεγάλες εταιρείες και από ύποπτα – ανεξέλεγκτα συμφέροντα που παραμονεύουν, με όλες τις συνέπειες που θα έχει αυτή η εξέλιξη για την οικονομία, την κοινωνία και τους καταναλωτές.

Με εκτίμηση,

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Εκαιγε σκουπίδια στο Περιγιάλι και συνεληφθη

Συνελήφθη στις 15 Μαΐου 2024, στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας από ανακριτικούς υπαλλήλους της Π.Υ. Καβάλας, ημεδαπός, διότι προέβη σε καύση απορριμμάτων σε υπαίθριο χώρο κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, στην θέση Αγία Μαρίνα, του δήμου Καβάλας και του επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο αξίας 2.929€.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης | «Η Καβάλα στο Εθνικό Πρόγραμμα Χαλαζικής Προστασίας 2025 – 2028»

Με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης γνωστοποιεί το γεγονός ότι η Καβάλα εντάσσεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Χαλαζικής Προστασίας 2025 – 2028.

Όπως σημειώνει, «μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Ελ. Αυγενάκη στην Χρυσούπολη, επικοινώνησα μαζί του και με ενημέρωσε ότι η Καβάλα περιλαμβάνεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Χαλαζικής Προστασίας 2025 – 2028.

Μια προεκλογική μου δέσμευση γίνεται πράξη! Ένα διαχρονικό και δίκαιο αίτημα των παραγωγών μας υλοποιείται από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Στο πλαίσιο αυτό, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την επέκταση του Εθνικού Προγράμματος Χαλαζικής Προστασίας
2025 – 2028, με εναέρια και άλλα τεχνολογικά μέσα.

Σταθερά, πιο κοντά στους αγρότες μας!»

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κηφισιά: Η ωριμότητα του 5χρονου απέτρεψε τα χειρότερα

 Αναζητούνται οδηγός και συνοδός του σχολικού

Τις πρώτες κινήσεις του φοβισμένου 5χρονου, που ξύπνησε σε σχολικό λεωφορείο στην Κηφισιά και συνειδητοποίησε ότι τον ξεχάσει μέσα για σχεδόν 7 ώρες περιέγραψε ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων του 2ου νηπιαγωγείου ΚηφισιάςΓιώργος Χουντουμάδης. Όπως τόνισε, ο ανήλικος ξύπνησε και μόλις αντιλήφθηκε ότι ήταν μόνος του, «τρόμαξε». Σύμφωνα με τον ίδιο, το ανήλικο παιδί κατέβηκε από το σχολικό αλλά όταν είδε την κίνηση και τον κόσμο αποφάσισε να μπει και πάλι μέσα.Ο κ. Χουντουμάδης πρόσθεσε, ότι ο μικρός κάθισε στο κάθισμά του, έδεσε τη ζώνη του και έβγαλε ένα βιβλίο από την τσάντα του για να περάσει η ώρα. Παρόλο που ήταν φοβισμένος, περίμενε μέσα στο σχολικό μέχρι να τον εντοπίσουν.

Αναζητούνται οδηγός και συνοδός

Σε βάρος του οδηγού και της 70χρονης συνοδού του σχολικού λεωφορείου σχηματίστηκε δικογραφία, ενώ αναζητήθηκαν στα πλαίσια του αυτοφώρου αλλά δεν εντοπίστηκαν.  Σημειώνεται πως το δρομολόγιο πήγαινε τέσσερα παιδάκια σε νηπιαγωγείο στην περιοχή της Κηφισιάς και η ωριμότητα του παιδιού ήταν εκείνη που απέτρεψε πολύ χειρότερα αποτελέσματα.

«Θαυμαστή η ωριμότητά του»

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του συγκεκριμένου νηπιαγωγείου, Γιώργος Χουντουμάδης, δήλωσε στην ΕΡΤ: «Ήταν θαυμαστή η ωριμότητα που επέδειξε ο μικρός μας φίλος και τι να πω Συγχαρητήρια! Για μένα είναι ένας μικρός ήρωας. Υπάρχουν μεγάλοι που δεν θα ενεργούσαν με τόση ψυχραιμία. Συγχαρητήρια και σε αυτόν και στους γονείς, οι οποίοι το έχουν οπωσδήποτε διδάξει να είναι τόσο καλός και αυτόνομος.

Ήταν πολύ τυχερός στην ατυχία του, διότι οπωσδήποτε αυτό ήταν από τα χειρότερα σενάρια, το καλύτερο θα μπορούσε πάρα πολύ εύκολα, πρώτα απ’ όλα ευτυχώς που δεν είχε ζέστη, γιατί το σχολικό ήταν κλειστό και το παιδί θα είχε σκάσει αν είχε παραπάνω ζέστη. Ευτυχώς που δεν πήγε κάποιος να ανοίξει το λεωφορείο, να πάρει ή να δει κάτι, να δει το παιδί. Αυτό ήταν το πιο εύκολο να βγει στον δρόμο στη λεωφόρο Αχαρνών, η οποία είναι πολυσύχναστος δρόμος και να το χτυπήσει ένα αυτοκίνητο, δηλαδή μόνο και μόνο που το σκέφτομαι μου κόβονται τα πόδια. Αδυνατώ να εκφράσω το πόσο τυχεροί είμαστε.

Επειδή αυτό το πράγμα αλλάζει, δηλαδή τα 5 παιδιά πολλές φορές είναι 4, άλλες είναι 3, την άλλη φορά ήρθε 1 αλλά τώρα δεν ξέρω αν έχουν επικοινωνήσει οι γονείς ότι δεν θα ερχόταν το παιδί. Εντάξει τώρα εγώ προσωπικά αν ήμουν να παραλάβω από ένα αυτοκίνητο 3 άτομα και έβλεπα δύο θα ρώταγα για το τρίτο άτομο τι έγινε. Πιστεύω ότι και ένα τηλέφωνο, δηλαδή από το σχολείο στους γονείς ότι ξέρετε κάτι, ότι είναι ο Παντελής δεν ήρθε. Το στείλατε γιατί δεν μας ειδοποιήσετε; και δείγμα, πώς να το πω, δείγμα ευθύνης και υπευθυνότητας.

Είναι ένα συμβάν το οποίο το απεύχομαι από όλους. Πιστεύω ότι είναι καθαρά θέμα ατομικό, δηλαδή η ευθύνη για μένα βαραίνει την συνοδό κατά πρώτον και τον οδηγό κατά δεύτερον. Αναλαμβάνουμε να κάνουμε μια δουλειά και στην οποία εξαρτώνται άτομα, γιατί τώρα μιλάμε για παιδάκια τα οποία εξαρτώνται από εμάς. Πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη σε εμάς, άρα και εμείς πρέπει να τους δείξουμε ότι αυτή την εμπιστοσύνη καλά κάνουν και την έχουν. Ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί και ας αγκαλιάσουμε λίγο περισσότερο αυτό που κάνουμε με αγάπη».

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en