Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα: 30 Επιπλέον διασώστες χρειάζεται το ΕΚΑΒ

Ειδικά για τη Θάσο θα ήταν πολύ σημαντική η αγορά ενός του πλωτού ασθενοφόρου

Με την πρόσληψη 20 διασωστών στην Καβάλα κι άλλων 10 στο νησί της Θάσου, θα μπορούσε να καλυφθεί επαρκώς το ηπειρωτικό και το νησιωτικό κομμάτι της Π.Ε. Καβάλας, σύμφωνα με όσα δήλωσε στον «Ενήμερο», ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Ε.Κ.Α.Β. Καβάλας, Κώστας Τσιτσιλικάκης.

Με τους συνολικά 30 επιπλέον εργαζόμενους, θα καταστεί δυνατή η λειτουργία τριών βάσεων ασθενοφόρων, δυο σε Καβάλα και μια σε Θάσο, καθώς σε καθεμιά από αυτές για 24ωρη λειτουργία απαιτούνται 10 διασώστες. Στο πλαίσιο των δηλώσεων του ο κ. Τσιτσιλικάκης εξέφρασε παράλληλα την έντονη ανησυχία του για τα τροχαία ατυχήματα που καταγράφονται στην περιοχή μας, επισημαίνοντας ότι ουσιαστικά μπαίνουμε σε ένα δίμηνο – φωτιά.

«Αν ο καθένας μας είχε την προσωπική του ευθύνη, νομίζω ότι τουλάχιστον θα είχαμε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ίσως θρηνούσαμε και πολύ λιγότερες ανθρώπινες ζωές…» 

Μιλώντας αρχικά για την μεγάλη έξαρση που παρουσιάζουν τα τροχαία ατυχήματα, αλλά και δυστυχήματα στην περιοχή μας, ο κ. Τσιτσιλικάκης υπογράμμισε: «Είναι πραγματικά μία δυσάρεστη κατάσταση και για εμάς, αλλά και φυσικά για αυτούς που εμπλέκονται στα τροχαία, όπως και για τους οικείους τους που χάνουν τους ανθρώπους τους.

Είναι ένα σοβαρότατο πρόβλημα κι αυτός ο φόρος στην άσφαλτο πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει. Το σημαντικότερο είναι η δικιά μας η παιδεία, όσον αφορά το πώς λειτουργούμε στους δρόμους, είτε ως πεζοί, είτε ως οδηγοί. Πρέπει να αλλάξουμε αυτήν την νοοτροπία, η οποία ίσως είναι και αυτή που προκαλεί τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα. Αν ο καθένας μας είχε την προσωπική του ευθύνη, νομίζω ότι τουλάχιστον θα είχαμε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ίσως θρηνούσαμε και πολύ λιγότερες ανθρώπινες ζωές».

«Πολύ φοβάμαι ότι θα θρηνήσουμε κι άλλα θύματα. Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά νομίζω ότι στατιστικώς θα το δούμε…»

Ερωτηθείς για το πόσο ανησυχεί για το επόμενο διάστημα της τουριστικής περιόδου, ο κ. Τσιτσιλικάκης τόνισε: «Είμαι πολύ ανήσυχος, διότι είμαστε στην αρχή του καλοκαιριού και δεν έχουν έρθει ακόμη όλοι οι επισκέπτες που θα βρεθούν στην περιοχή μας.

Το επόμενο δίμηνο είναι κυριολεκτικά φωτιά και πολύ φοβάμαι ότι θα θρηνήσουμε κι άλλα θύματα. Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά νομίζω ότι στατιστικώς θα το δούμε. Όταν ξεκινάμε τόσο άσχημα, αν δεν αλλάξει κάτι ριζικά και ο κόσμος να δείξει μεγαλύτερη υπευθυνότητα και ίσως μεγαλύτερη αστυνόμευση, νομίζω ότι θα θρηνήσουμε και άλλα θύματα. Όχι μόνο στους δρόμους, αλλά και στις παραλίες αντίστοιχα θα έχουμε και πνιγμούς όπως κάθε χρόνο, δυστυχώς».

«Σε πανελλαδικό επίπεδο λείπουν τουλάχιστον 1.000 εργαζόμενοι από το Ε.Κ.Α.Β. –  Αν υπήρχε όπως την περίοδο του κορωνοϊού μία επιτροπή που ασχολούνταν με το θέμα, νομίζω ότι θα είχαμε βρει λύσεις και θα είχαν γίνει κατάλληλες προσλήψεις»

Όσον αφορά το προσωπικό που απαιτείται για να ενισχυθεί πλήρως το Ε.Κ.Α.Β. Καβάλας, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων δήλωσε: «Ούτως ή άλλως το άγχος είναι για εμάς η καθημερινότητα. Απλά ο κόσμος το διαπίστωσε επειδή είχαμε μαζεμένα περιστατικά και βγήκαν σε μικρό χρονικό διάστημα και για αυτό έγιναν και γνωστές οι ελλείψεις στο Ε.Κ.Α.Β.

Η όλη κατάσταση δεν είναι κάτι που πρωτοεμφανίστηκε τώρα. Είναι διαχρονικές οι ευθύνες που υπάρχουν από τις κυβερνήσεις, από τα υπουργεία Υγείας και από τις διοικήσεις του Ε.Κ.Α.Β. Δεν μπορούμε να πολιτικοποιήσουμε την Υγεία.

Είναι το υπέρτατο αγαθό και αν όλοι αυτοί κάνανε τις διακομματικές επιτροπές ή αν υπήρχε όπως την περίοδο του κορωνοϊού μία επιτροπή που ασχολούνταν με το θέμα, νομίζω ότι θα είχαμε βρει λύσεις και θα είχαν γίνει κατάλληλες προσλήψεις, γιατί σε πανελλαδικό επίπεδο λείπουν τουλάχιστον 1.000 εργαζόμενοι από το Ε.Κ.Α.Β.

Άμεσα θα έπρεπε να γίνουν 1.000 προσλήψεις για να μπορούμε να πούμε ότι επαρκώς θα καλύψουμε και τα νησιά. Για να λειτουργήσει σωστά το Ε.Κ.Α.Β. Καβάλας χρειάζεται 20 διασώστες να προσληφθούν για να μπορέσουμε να ανοίξουμε δύο τομείς.

Υπάρχει ένας στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, αλλά υπολειτουργεί με λίγες βάρδιες γιατί δεν υπάρχει το προσωπικό να τον στελεχώσει. Μια βάση ασθενοφόρου για να δουλέψει 24ωρη βάση, χρειάζονται 10 διασώστες.

Από την άλλη θα θέλαμε άλλη μία βάση προς τη μεριά του Στρυμόνα, είτε στη Μουσθένη, είτε στην παραλία Οφρυνίου για να καλύψουμε τα μήκη και τα πλάτη του νόμου και ως μία μεγάλη ομπρέλα οι υπηρεσίες του Ε.Κ.Α.Β. στον νομό να απλωνόταν».

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Στράβωσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Πάτρα λόγω καύσωνα

Ένα απίστευτο περιστατικό που καταδεικνύει τις ακραίες θερμοκρασίες που επικρατούν στην Ελλάδα έλαβε χώρα στην Πάτρα όπου στράβωσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές από τη ζέστη!

«Λόγω των συνθηκών καύσωνα που επικρατούν στην περιοχή της Πάτρας, δημιουργήθηκε στρέβλωση γραμμής στην περιοχή της ισόπεδης διάβασης της οδού Κανελλοπούλου», αναφέρει συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ.Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, λόγω του προβλήματος στις γραμμές αποφασίστηκε η διακοπή των δρομολογίων του προαστιακού μεταξύ Πάτρας και Ρίου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ν. Παναγιωτόπουλος: Άδεια διαμονής να σημαίνει αυτομάτως και έκδοση ΑΜΚΑ

Στις παρεμβάσεις για τη βελτίωση της διοικητικής διαδικασίας ώστε να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις στην έκδοση ή ανανέωση των αδειών διαμονής των νόμιμων μεταναστών, αναφέρθηκε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή.

Σε αυτές περιλαμβάνονται η έναρξη της λειτουργίας των κέντρων βιομετρικών δεδομένων που απλουστεύουν και επιταχύνουν την όλη διαδικασία, η ψηφιοποίηση του αρχείου αδειών διαμονής και η διοικητική υποστήριξη των «Υπηρεσιών Μίας Στάσης» με προσλήψεις.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ενημέρωσε επίσης, ότι θα προχωρήσουν οι αναγκαίες διαδικασίες ώστε “άδεια διαμονής να σημαίνει αυτομάτως και έκδοση ΑΜΚΑ” για τους νόμιμους μετανάστες που έρχονται να εργαστούν στη χώρα.

Το θέμα συζητήθηκε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Ψυχογιού, που αναφέρθηκε στις μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση και ανανέωση των αδειών διαμονής μεταναστών που νομίμως βρίσκονται στη χώρα.

«Υπάρχουν αγροτικές περιοχές της χώρας που έχουν ανάγκη από εργαζόμενους στην πρωτογενή παραγωγή. Εκεί συμβαίνει το φαινόμενο, να έχει εκδοθεί άδεια διαμονής, αλλά να μην έχει δοθεί άδεια εργασίας ή να μην έχει δοθεί το ΑΜΚΑ, με αποτέλεσμα αυτοί οι άνθρωποι να είναι εκτεθειμένοι», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος. «Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να τακτοποιήσουμε αυτές τις δύο φάσεις. Η άδεια διαμονής θα σημαίνει αυτομάτως έκδοση ΑΜΚΑ και η έκδοση ΑΜΚΑ, όπως καταλαβαίνετε, ανοίγει και την πρόσβαση στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας και κατοχυρώνει κάποια από αυτά τα δικαιώματα για τα οποία κάνατε λόγο. Διαφορετικά, ο εργαζόμενος αλλά και ο εργοδότης, θα είναι εκτεθειμένοι απέναντι στα σώματα ελέγχου και θα παρατηρείται το παράδοξο, εργαζόμενοι που έχουν ήδη την άδεια διαμονής, να πιάνονται ως ανασφάλιστοι στους ελέγχους και να έχουν συνέπειες, τόσο αυτοί, όσο και οι εργοδότες. Ζητήματα σαν αυτά θα πρέπει να θεραπευτούν» συμπλήρωσε.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι υπάρχει ζήτηση για την έκδοση αδειών διαμονής. «Πολλοί είναι αυτοί, που για διάφορους λόγους θέλουν να έρθουν και να ζήσουν στη χώρα, να σταδιοδρομήσουν στη χώρα και να μετακινηθούν κατά τις ανάγκες τους», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου. Ο συνολικός αριθμός των αδειών διαμονής, είτε σε ισχύ, είτε σε εκκρεμότητα που διαχειρίζονται οι «Υπηρεσίες Μιας Στάσης» ανέρχεται σε περίπου 750.000. Από αυτές, μόνο οι 45.000 είναι αντικείμενο επεξεργασίας από το υπουργείο Μετανάστευσης, οι υπόλοιπες που είναι σε εκκρεμότητα είναι αρμοδιότητα των αποκεντρωμένων διοικήσεων και «άρα το πρόβλημα εντοπίζεται στις αποκεντρωμένες διοικήσεις». Με τα δεδομένα αυτά συνεπώς, είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, το θέμα είναι να ενδυναμωθούν με προσωπικό οι αποκεντρωμένες διοικήσεις στη χώρα.

Παράλληλα επισήμανε, ότι στο πλαίσιο του νέου Μεταναστευτικού Κώδικα, έχει προβλεφθεί η ομαδοποίηση και απλοποίηση των τύπων αδειών διαμονής σε δώδεκα κατηγορίες, η ενιαία τριετής διάρκεια ισχύος για την πλειονότητα των τύπων των αδειών διαμονής και η κοινή διαδικασία έκδοσης για συναφείς άδειες διαμονής. Επίσης προβλέφθηκε διαδικασία έγκρισης απασχόλησης από τις υπηρεσίες μιας στάσης, για όλες τις κατηγορίες εισδοχής και εργασίας, άρση της απαγόρευσης αλλαγής σκοπού κατηγορίας άδειας διαμονής, έμφαση στην 5ετή άδεια διαμονής για την εποχική εργασία. «’Αρα έχουμε ένα άρτιο πλαίσιο. Πάντα τα προβλήματα εντοπίζονται στην εφαρμογή του πλαισίου», είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος – και πρόσθεσε ότι έχουν εκδοθεί οι περισσότερες των αναγκαίων αποφάσεων σε εφαρμογή του Μεταναστευτικού Κώδικα.

makthes.gr

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης: «Να μπορούν τα ΑμεΑ να ταξιδέψουν άνετα και χωρίς εμπόδια με επιβατηγά πλοία»

Ο βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με αφορμή ένα πρόσφατο περιστατικό, κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Στυλιανίδη. Στην ερώτηση αυτή, ο κ. Λαζαρίδης ζητά να ληφθούν μέτρα ώστε να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ κατά τη μετακίνησή τους με επιβατηγά πλοία.

Ο κ. Λαζαρίδης αναφέρθηκε σε ένα περιστατικό που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου ένα παιδί ΑμεΑ ταξίδευε για 45 λεπτά κάτω από τον καυτό ήλιο στο γκαράζ ενός επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου της γραμμής Κεραμωτής-Θάσου. Σύμφωνα με τις συστάσεις, το παιδί θα έπρεπε να μεταφερθεί με καροτσάκι ή φορείο στον χώρο των επιβατών, κάτι που δεν συνέβη λόγω της έλλειψης ράμπας στο πλοίο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Λαζαρίδης ρωτά τον Υπουργό:

  1. Τι μέτρα θα ληφθούν ώστε να μην επαναληφθούν τέτοια περιστατικά;
  2. Υπάρχει πρόθεση για την υποχρεωτική εγκατάσταση ραμπών και ανελκυστήρων στα επιβατικά πλοία για ΑμεΑ; Αν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;
  3. Θα δημιουργηθούν κατάλληλοι μηχανισμοί και μέτρα για τη διευκόλυνση των ταξιδιών των ΑμεΑ με επιβατηγά πλοία;
  4. Θα αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο ώστε οι ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν οικονομικές και διοικητικές κυρώσεις για τη μη τήρηση του νόμου;

Ο κ. Λαζαρίδης τονίζει την ανάγκη να παρέχονται στους συμπολίτες ΑμεΑ όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι θεμελιώδεις ελευθερίες χωρίς διακρίσεις και να διασφαλίζεται ότι θα μπορούν να ταξιδεύουν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια.

4o

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en