Αναφερόμενος στη ζήτηση στα επόμενα χρόνια, ο κ. Βλάχος τόνισε ότι δεδομένων των γεωπολιτικών εξελίξεων στη Μαύρη Θάλασσα, του Ουκρανικού αλλά και ζητημάτων που άπτονται της αύξησης των τελών στα Στενά (Τουρκία) «θα έχουμε σημαντική αύξηση των φορτίων που θα θέλουν να διακινούνται με χερσαίους τρόπους για να αποφεύγουν τα πλοία τα στενά». Υπό αυτή την έννοια, σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, το βασικό ζητούμενο στη Βόρεια Ελλάδα και για τα λιμάνια, είναι η ολοκλήρωση των υποδομών του σιδηροδρομικού δικτύου.
Πάντως, κατά τον ίδιο, «η πραγματική απειλή που πρέπει να αντιμετωπίσει η χώρα μας πιο αποφασιστικά είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας σε επίπεδο αδειοδοτήσεων. Το πρόβλημα δεν είναι τα λεφτά που θα κληθεί να πληρώσει ο επενδυτής, κανένας δεν γκρινιάζει για αυτά, το πρόβλημα είναι η ταχύτητα των διαδικασιών, ώστε να ανάβει γρήγορα το πράσινο φως και να γίνονται τα έργα», σημείωσε.
Το διεθνές συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, γίνεται υπό την αιγίδα των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος-ΣΕΒΕ.