Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καίνε» τους Ευρωπαίους οι τιμές των τροφίμων – Ποια προϊόντα πληρώνουν ακριβότερα οι Ελληνες

Τα νοικοκυριά στην Ευρώπη βιώνουν τη χειρότερη κρίση ακρίβειας εδώ και μια γενιά – Οι ανατιμήσεις στην Ελλάδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης

Στις παγκόσμιες αγορές, οι τιμές των σιτηρών, των φυτικών ελαίων, των γαλακτοκομικών προϊόντων και άλλων βασικών τροφίμων έχουν μειωθεί συγκριτικά με τα ιστορικά υψηλά που είχαν καταγράψει το 2022, ωστόσο αυτή η αποκλιμάκωση δεν έχει φτάσει ακόμη στα ράφια των σουπερμάρκετ, με τα νοικοκυριά στην Ευρώπη να βιώνουν τη χειρότερη κρίση ακρίβειας εδώ και μια γενιά.

Οι τιμές των τροφίμων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 16,6% τον Απρίλιο σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τη Eurostat, δηλαδή με διπλάσιο ρυθμό έναντι του γενικού πληθωρισμού που διαμορφώθηκε στο 8,1%. Ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν στις τιμές των βασικών ειδών διατροφής, με το κόστος των αυγών να αυξάνεται κατά 22,7%, το φρέσκο γάλα κατά 25% και η ζάχαρη κατά 54,9%.

Ποια προϊόντα πληρώνουν ακριβότερα οι Έλληνες

Παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων στην Ελλάδα είναι χαμηλότερος από αυτόν στην Ευρωζώνη, οι ανατιμήσεις σε αρκετά προϊόντα είναι υψηλότερες, ροκανίζοντας τα εισοδήματα, τα οποία αν και αυξήθηκαν δεν αρκούν ειδικά για τους πιο ευάλωτους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής (Eurostat), ο πληθωρισμός των τροφίμων τον Απρίλιο στην Ελλάδα ήταν 11,2% μειωμένος συγκριτικά με τον Μάρτιο (14,1%), όταν στην Ευρωζώνη τον ίδιο μήνα ήταν πολύ υψηλότερος στο 15,1% από 17,9% τον Μάρτιο.

Ωστόσο, οι τιμές σε 10 από τα 25 επιμέρους προϊόντα που απαρτίζουν τον δείκτη τροφίμων της Eurostat είναι υψηλότερες στη χώρα μας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης.

Ειδικότερα οι Έλληνες πληρώνουν ακριβότερα για τα αυγά, το ψωμί, το μοσχάρι, το χοιρινό, το βούτυρο, τα έλαια και τα λίπη, τον καφέ, τη μπύρα και το κρασί.

Αναλυτικά, τον Απρίλιο του 2023 οι τιμές των αυγών σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά 17,8% στην Ελλάδα έναντι 16,7% στην Ευρωζώνη, ενώ το ψωμί κατά 17% έναντι 14,6% στην Ευρωζώνη.
Πολύ μεγαλύτερη είναι η απόκλιση στο βούτυρο, καθώς σε ετήσια βάση στη χώρα μας αυξήθηκε κατά 16,8% ενώ στην Ευρωζώνη μόλις 6,1%.

Εξίσου μεγάλη είναι διαφορά των ανατιμήσεων στο μοσχάρι. Στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2023 ανατιμήθηκε κατά 15,2% έναντι 8,6% στην Ευρωζώνη.

Παράλληλα, οι τιμές του χοιρινού κρέατος στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί μέσα σε ένα χρόνο κατά 14,1% έναντι 10,6% στην Ευρωζώνη, ενώ οι ανατιμήσεις στα φυτικά έλαια έφθασαν τον Απρίλιο στο 14,8% όταν στην Ευρωζώνη ήταν 5,2%.

Μάλιστα για το ψωμί και το μοσχάρι οι τιμές στην Ελλάδα έναντι του μέσου όρου της Ευρωζώνης είναι υψηλότερες συνεχώς για τους τελευταίους 12 μήνες.

Αντίθετα οι τιμές στη ζάχαρη, στο αρνί και στο κατσίκι, στις πατάτες και στο τυρί, που επίσης για πολλούς μήνες κατά τη διάρκεια του 2022 κινούνταν σε υψηλότερα επίπεδα συγκρινόμενες με το μέσο όρο της Ευρωζώνης, από τις αρχές του φετινού χρόνου έχουν υποχωρήσει.

Οι ακριβότερες εισαγωγές σιτηρών, που χρησιμοποιούνται για άλευρα αλλά και ζωοτροφές, εξηγεί ως ένα βαθμό τις υψηλότερες τιμές τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο οι εκπρόσωποι των καταναλωτικών οργανώσεων σε όλη τη γηραιά ήπειρο δηλώνουν ότι ορισμένες ανατιμήσεις δεν δικαιολογούνται καλώντας τις κυβερνήσεις να «υιοθετήσουν ισχυρά μέτρα για την προστασία των καταναλωτών από την εκτίναξη των τιμών».

Κυβερνητικές παρεμβάσεις σε όλη την Ευρώπη

Η εκτίναξη των τιμών στα τρόφιμα προκαλεί ολοένα και πιο αντισυμβατικές παρεμβάσεις από τις κυβερνήσεις, που προσπαθούν να κατευνάσουν την οργή των καταναλωτών και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν ένα δίκτυ ασφαλείας για τους πιο ευάλωτους. Σημειώνεται ότι από τη δεκαετία του 1970 στις δυτικές οικονομίες δεν έχει υπάρξει προσπάθεια γενικευμένου ελέγχου των τιμών.

Τα κράτη της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης πλήττονται περισσότερο από την άνοδο των τιμών. Η Ουγγαρία και η Κροατία προχώρησαν στην επιβολή ανώτατου ορίου στο κόστος των ειδών πρώτης ανάγκης για να προστατεύσουν τους πιο ευάλωτους, οι οποίοι τείνουν να ξοδεύουν μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους σε τρόφιμα.

Στην Ουγγαρία, τα σουπερμάρκετ άρχισαν να βάζουν πλαφόν στις αγορές, αναγκάζοντας τους καταναλωτές να επισκέπτονται πολλά καταστήματα ή να ψωνίζουν καθημερινά.

Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση περιόρισε τα περιθώρια κέρδους των λιανοπωλητών για να περιορίσει τις τιμές.

Στις πλουσιότερες οικονομίες, η Γαλλία έχει διαπραγματευτεί μια πιο χαλαρή συμφωνία με τα σουπερμάρκετ για την προσφορά μιας επιλογής ειδών στη χαμηλότερη δυνατή τιμή. Σημειώνεται ότι γαλλική κυβέρνηση πιέζει για την επανέναρξη των ετήσιων διαπραγματεύσεων μεταξύ των λιανοπωλητών και των προμηθευτών, προκειμένου να μειωθούν οι τιμές των τροφίμων. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας Μπρούνο Λε Μαρί, αυτό σημαίνει ότι το «πληθωριστικό σπιράλ» θα μπορούσε να σπάσει μέχρι το φθινόπωρο.

Η Ισπανία είναι μία από τις πολλές χώρες που έχουν μειώσει τον φόρο προστιθέμενης αξίας στα τρόφιμα. Άλλες, όπως η Ιταλία, δέχονται πιέσεις για να περιορίσουν το κόστος αγαπημένων τροφίμων, όπως τα ζυμαρικά.

tanea.gr

 

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουρισμός για Όλους: Ξεκινάει νέος γύρος αιτήσεων για φθηνές διακοπές – Πότε ανοίγει η πλατφόρμα

Δικαιούχοι και προϋποθέσεις για το voucher

Τέλος χρόνου για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της ΔΥΠΑ, για την περίοδο 2023 – 2024, καθώς η πλατφόρμα για αιτήσεις έκλεισε από χθες. Ωστόσο, όσοι επιθυμούν οικονομικές διακοπές θα έχουν και δεύτερη ευκαιρία μέσω του προγράμματος Τουρισμός για Όλους.

Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για λήψη οικονομικής ενίσχυσης από το Πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» με τη μορφή άυλης ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, την οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για διαμονή σε τουριστικά καταλύματα.

Η πλατφόρμα για τις αιτήσεις αναμένεται να ανοίξει στα τέλη Ιουνίου, ενώ η κλήρωση θα γίνει μια εβδομάδα περίπου μετά τη λήξη της προθεσμίας. Όπως γίνεται κάθε χρόνο, η πλατφόρμα θα ανοίξει κλιμακωτά, ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ. Όταν η πλατφόρμα ανοίξει για τον ΑΦΜ σας, θα μπορείτε να μπείτε με τους κωδικούς TAXISnet στο vouchers.gov.gr.

Οι δικαιούχοι

Δυνητικοί Δικαιούχοι του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους», είναι ενήλικα φυσικά πρόσωπα, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και εμπίπτουν στα εισοδηματικά κριτήρια τα οποία είναι τα εξής:

Ατομικό εισόδημα (και μονογονεϊκές οικογένειες)

Χωρίς τέκνα ορίζεται ως ανώτατο εισόδημα τα 16.000 ευρώ
Με 1 τέκνο τα 17.500 ευρώ εισόδημα
Με 2 τέκνα τα 19.000 ευρώ εισόδημα
Με 3 τέκνα τα 21.000 ευρώ εισόδημα
Για τους πολύτεκνους ορίζεται 26.000 ευρώ εισόδημα

Οικογενειακό εισόδημα (Έγγαμοι και σύμφωνο συμβίωσης)

Χωρίς τέκνα ανώτατο εισόδημα είναι τα 28.000 ευρώ
Με 1 τέκνο τα 29.500 ευρώ εισόδημα
Με 2 τέκνα τα 31.000 ευρώ εισόδημα
Με 3 τέκνα τα 33.000 ευρώ εισόδημα
Πολύτεκνοι 38.000 ευρώ εισόδημα

Ποιοι θα πάρουν 200 ευρώ

Μέσω του προγράμματος χορηγείται οικονομική διευκόλυνση ύψους 150 ευρώ σε φυσικά πρόσωπα που πληρούν τις οριζόμενες προϋποθέσεις, κατόπιν σχετικής τους ηλεκτρονικής αίτησης και επιλογής μέσω κλήρωσης.

Ειδικώς για ΑΜΕΑ που κληρώνονται ως δικαιούχοι, καθώς και για κληρωθέντες δικαιούχους με τέκνα ΑΜΕΑ, η οικονομική ενίσχυση ανέρχεται σε 200 ευρώ. Τα ως άνω ποσά αφορούν αποκλειστικά τον δικαιούχο και δεν αυξάνονται σε περίπτωση ύπαρξης εξαρτώμενων από αυτόν μελών.

Ποιοι μένουν εκτός του προγράμματος

  • οι επιλεγέντες ως δικαιούχοι στο πλαίσιο του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού περιόδου 2022-2023 και 2023-2024 των Ο.Α.Ε.Δ. και Δ.ΥΠ.Α., αντιστοίχως, ανεξαρτήτως από το αν έκαναν χρήση της παροχής ή όχι,
  • οι επιλεγέντες ως δικαιούχοι – ωφελούμενοι του προγράμματος «Evia-Samos Pass» ή συναφούς παροχής από οποιονδήποτε άλλο φορέα για την ίδια χρονική περίοδο υλοποίησης του προγράμματος.

 

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κοινωνικός τουρισμός 2023: Έσπασαν τα κοντέρ οι αιτήσεις – Πότε βγαίνουν τα αποτελέσματα

Ποιοι «κόβονται»

Xθες Δευτέρα 5 Ιουνίου ώρα 23.59 εξέπνευσε η προθεσμία για τις αιτήσεις δικαιούχων του Κοινωνικού Τουρισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες οι επιταγές ξεπέρασαν τις 300.000. Τα προσωρινά αποτελέσματα θα βγουν μετά από 15 μέρες που θα κλείσουν οι αιτήσεις, δηλ. γύρω στις 20 Ιουνίου. 

Για πρώτη φορά, το πρόγραμμα θα ξεκινήσει ένα μήνα νωρίτερα, την 1η Ιουλίου 2023 αντί για 1η Αυγούστου, και έχει συνολικό προϋπολογισμό 35.000.000 ευρώ.

Πώς θα γίνει η επιλογή

Η επιλογή βασίζεται στη μοριοδότηση συγκεκριμένων κριτηρίων (ΑμεΑ, μονογονέα, αριθμός παιδιών, εισόδημα) μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) της ΔΥΠΑ. Για πρώτη φορά, το πρόγραμμα θα ξεκινήσει ένα μήνα νωρίτερα (1 Ιουλίου αντί για 1 Αυγούστου) και αφορά σε 300.000 επιταγές με προϋπολογισμό 35 εκ. ευρώ.

Οι δικαιούχοι-ωφελούμενοι μπορούν να πραγματοποιήσουν έως 6 διανυκτερεύσεις σε κατάλυμα που επιλέγουν από το Μητρώο Παρόχων της ΔΥΠΑ, κατόπιν συνεννόησής τους με τον πάροχο, με μικρή ιδιωτική συμμετοχή.

Ειδικά για καταλύματα σε Λέρο, Λέσβο, Χίο, Κω και στον νομό Έβρου μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 10 διανυκτερεύσεις εντελώς δωρεάν, ενώ στα καταλύματα των Δήμων Ιστιαίας-Αιδηψού και Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας της Τμήμα Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων Αθήνα, 31.05.2023 Β. Εύβοιας και της Σάμου μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 12 διανυκτερεύσεις δωρεάν.

Οι τιμές επιδότησης παραμένουν αυξημένες κατά 20% για τον μήνα αιχμής Αύγουστο, όπως και πέρυσι. Επιπλέον, για πρώτη φορά προσαυξάνονται κατά 20% και κατά τις περιόδους των Χριστουγέννων (από 15.12.2023 έως 14.01.2024) και του Πάσχα (από 26.04.2024 έως 12.05.2024),ενώ η αύξηση ισχύει για όλο τον χρόνο για τα καταλύματα της Β. Εύβοιας και της Σάμου.

Εκτός από τη διαμονή σε τουριστικά καταλύματα επιδοτούνται και ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Η συμμετοχή των δικαιούχων ανέρχεται σε 25% και των πολυτέκνων σε 20%. Για τα άτομα με αναπηρία τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια διατίθενται δωρεάν.

Για πρώτη φορά, στο φετινό πρόγραμμα διευρύνονται οι κατηγορίες των δικαιούχων, ενώ ενισχύονται οι ευάλωτες ομάδες καθώς προβλέπεται μοριοδότηση για τα άτομα με αναπηρία και τους μονογονείς.

Δείτε ΕΔΩ τον «χάρτη» των επιδοτήσεων σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε τουριστικά καταλύματα.  

Ποιοι «κόβονται»

Δεν θεωρούνται δικαιούχοι – ωφελούμενοι του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού περιόδου 2023-2024 οι:

  • επιλεγέντες δικαιούχοι – ωφελούμενοι στο πλαίσιο των προγραμμάτων Κοινωνικού Τουρισμού περιόδου 2022-2023, ανεξαρτήτως από το αν έκαναν χρήση της παροχής ή όχι. Αντιθέτως, εξαιρούνται και μπορούν να συμμετέχουν σε προγράμματα δύο συνεχόμενων περιόδων με όλα τα δηλωθέντα στην αίτησή τους ωφελούμενα μέλη όσοι δικαιούχοι ανήκουν στην κατηγορία των ατόμων με αναπηρία σε ποσοστό 50% και άνω ή δηλώνουν στην αίτησή τους ωφελούμενο μέλος ή μη ωφελούμενο ανήλικο τέκνο με αναπηρία στο ίδιο ποσοστό.
  • δικαιούχοι – ωφελούμενοι συναφούς παροχής από οποιονδήποτε άλλο φορέα για την ίδια χρονική περίοδο υλοποίησης του προγράμματος, ως αυτή ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 3 της παρούσας.
  • επιλεγέντες δικαιούχοι – ωφελούμενοι στο πλαίσιο των προγραμμάτων Κοινωνικού Τουρισμού της ΔΥΠΑ παρελθόντων ετών που τους επεβλήθη ως κύρωση η μη συμμετοχή στο πρόγραμμα περιόδου 2023-2024.

 

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρονικές απάτες: Προσοχή και στους χάκερς του τουρισμού – Τι να αποφύγετε

Μαζί με τον τουρισμό και τα ταξίδια ξεκινούν και οι ηλεκτρονικές απάτες – Ολα όσα πρέπει να προσέξετε και να αποφύγετε για να μην πέσετε θύματα

Προσοχή και στους χάκερς του τουρισμού! Το φαινόμενο της ηλεκτρονικής απάτης δεν αφορά μόνο συγκεκριμένους τομείς. Είναι δυστυχώς γενικευμένο και μπορεί να καταστρέψει τα σχέδια ενός ταξιδιώτη που το μόνο που θα δει να… πετάει είναι τα χρήματά του και μάλιστα προς άγνωστο προορισμό.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι χρήστες οδηγούνται σε μη ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον, νομίζοντας ότι κάνουν πληρωμές σε επίσημες σελίδες και καταλήγουν να πέφτουν θύματα. Ωστόσο, στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης δεν μπορεί ο καταναλωτής να μη χρησιμοποιεί όλα αυτά τα πρωτοπόρα εργαλεία που τον διευκολύνουν και τον βοηθούν να οργανώσει τη ζωή του, όπως λένε οι ειδικοί αλλά καλό είναι να είναι υποψιασμένος όταν βλέπει ύποπτα σημάδια ή κραυγαλέες προσφορές.

Όπως εξηγεί ο Κωνσταντίνος Μαντές, ηλεκτρολόγος-μηχανικός, μηχανικός υπολογιστών και εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εγκλήματος, “όπως συμβαίνει σε όλους τους τομείς του επιχειρείν έτσι και στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες είναι έντονο το φαινόμενο και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου και όπως συμβαίνει σε όλα τα ψηφιακά μέσα, έτσι και στις πλατφόρμες κράτησης καταλυμάτων δημιουργούνται απάτες. Τα ψηφιακά εργαλεία είναι πρωτοπόρα και οι χρήστες πρέπει να συνεχίσουν να τα εμπιστεύονται και να τα χρησιμοποιούν”.

Τι πρέπει όμως να προσέχουν οι καταναλωτές;

«Όταν βάζουν τα στοιχεία της κάρτας τους για να κάνουν μια κράτηση, θα πρέπει να προσέχουν την πιστοποίηση που υπάρχει στην ιστοσελίδα.

Η πιστοποίηση διακρίνεται με κάποιες σφραγίδες που υπάρχουν πάνω στην ιστοσελίδα, όπου υπάρχουν διαπιστεύσεις από ευρωπαϊκούς οργανισμούς ασφάλειας και προστασίας δεδομένων αλλά και ασφάλειας συναλλαγών.

Θα πρέπει να προσέχουν λοιπόν, όταν κάνουν καταχώρηση των στοιχείων των πιστωτικών και χρεωστικών τους καρτών να είναι σε ασφαλές περιβάλλον και να έχουν παρατηρήσει τα διακριτικά ασφάλειας ιστοσελίδας και ασφαλές περιβάλλον συναλλαγών», σημειώνει ο κ.Μαντές και προσθέτει:

«Υπάρχουν επιτήδειοι που έχουν δημιουργήσει κλώνους της πρώτης σελίδας από τουριστικές πλατφόρμες προκειμένου να τους οδηγήσουν στο δικό τους περιβάλλον για την υλοποίηση της χρέωσης και της απάτης που έχουν σχεδιάσει να διενεργήσουν.

Για να καταλάβει κάποιος ότι πρόκειται για την επίσημη σελίδα της πλατφόρμας θα πρέπει να κάνει μια δοκιμή με κάποια στοιχεία που δεν είναι τα πραγματικά στοιχεία της κάρτας του, έστω και αλλαγή κάποιου ψηφίου, έτσι ώστε να δουν αν γίνεται κάποια επικοινωνία με το συγκεκριμένο ασφαλές περιβάλλον, να δουν δηλαδή πού είναι το επόμενο βήμα που τους πηγαίνει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

Σε περίπτωση απάτης, θα βγει ένα μήνυμα ότι η συναλλαγή δεν εγκρίνεται κι ότι δεν είναι έγκυρα τα στοιχεία αλλά δεν θα κάνει ανακατεύθυνση στην ίδια σελίδα, την επίσημη».

Μια ακόμη απλή διαδικασία, όπως αναφέρει ο ίδιος, είναι να χρησιμοποιείται προπληρωμένη κάρτα η οποία δεν έχει μεγάλο ποσό και είναι με συγκεκριμένο όριο, όπου θα δίνεται έγκριση με κωδικό από το κινητό του χρήστη.

Εκείνο που θα πρέπει να προσέχουν είναι να δουν ότι το αίτημα έγκρισης προέρχεται από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και αν όχι, να μην προχωρούν τη διαδικασία.

«Πρέπει γενικότερα να είμαστε υποψιασμένοι και να έχουμε ενεργοποιημένη δικλείδα ασφαλείας μέσα από το κινητό μας τηλέφωνο ή το email μας για τις συναλλαγές μας. Να προσέχουμε ότι η ανακατεύθυνση της σελίδας γίνεται σε ασφαλές περιβάλλον συναλλαγών.

Συνήθως “γυρίζουν” κάποιες μπάρες που σου λένε ότι κατευθύνεσαι σε ασφαλές περιβάλλον τραπεζικών συναλλαγών ενώ στις σελίδες των απατεώνων αυτό δεν το βλέπουμε να συμβαίνει.

Καλό είναι επίσης, στις επίσημες πλατφόρμες να μην μπαίνουμε ως επισκέπτες αλλά να έχουμε δημιουργήσει ένα προφίλ για να βλέπουμε τις κινήσεις και έτσι σε περίπτωση απάτης να έχουμε ένα “προβάδισμα” στο να διαπιστωθεί ότι είναι αποτέλεσμα κακόβουλης ενέργειας. Και φυσικά υπάρχει πάντα η επιλογή για πληρωμή στο κατάλυμα”, εξηγεί ο κ.Μαντές.

Αν ωστόσο, κάποιος πέσει θύμα απάτης, τότε η διαδικασία σύμφωνα με τον κ.Μαντέ είναι να στείλει email στην επίσημη πλατφόρμα ενημερώνοντας τους για το συμβάν, να απευθυνθεί στη Διεύθυνση ηλεκτρονικού εγκλήματος και στη συνέχεια στην τράπεζα που έχει τον τραπεζικό του λογαριασμό για να διεκδικήσει τα χρήματά του.

Τι λέει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Σύμφωνα με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος οι καταγγελίες για απάτες σε περιπτώσεις που αφορούν ηλεκτρονικές πλατφόρμες κράτησης αφορούν συνήθως περιπτώσεις που οι επιτήδειοι προσομοιάζουν μια σελίδα ενός καταλύματος και τα χρήματα πηγαίνουν σε απατεώνες.

«Δεν έχουμε πάρα πολλές καταγγελίες που αφορούν σε τουριστικά σάιτ αλλά υπάρχουν. Ωστόσο δεν καταγγέλλονται όλες σε εμάς αλλά και αλλού. Εμείς δεν διαχωρίζουμε τις απάτες. Τα εντάσσουμε γενικότερα στις απάτες με ψευδεπίγραφα σάιτ και αυτές είναι αρκετές», αναφέρει στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Βασίλης Παπακώστας Διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

«Εκείνο που ως Δίωξη λέμε στον κόσμο είναι να επιλέγει τις επίσημες σελίδες και όπου αυτό είναι εφικτό να το επιβεβαιώνει και με ένα τηλεφώνημα, να κάνει δηλαδή μια έρευνα αγοράς και να επαληθεύει και με άλλο τρόπο. Αν δεν μπορεί δηλαδή να καταλάβει, ένας καλός τρόπος είναι και η άμεση επικοινωνία», επισημαίνει ο κ.Παπακώστας.

Όπως μάλιστα τονίζει, υπάρχουν περιπτώσεις που «είναι τόσο “καλοφτιαγμένα” όλα αυτά και μπορεί να την πατήσει και ο γνώστης». Σημαντικό επίσης είναι, όπως εξηγεί ο ίδιος «να βλέπουμε πού είναι ο λογαριασμός που καταθέτουμε τα χρήματα, την προέλευση, και να επαληθεύουμε με τα ξενοδοχεία αν ο λογαριασμός είναι ο σωστός προτού προχωρήσουμε στην κατάθεση».

Από την πλευρά του, ο Λύσανδρος Τσιλίδης Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedHATTA) αναφέρει πως «είναι γεγονός ότι με το διαδίκτυο παρατηρούμε πολλά “παρατράγουδα”, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα ζούμε με το φόβο. Καλό είναι ο κάθε ταξιδιώτης να φροντίζει να βρίσκει τον καλύτερο τρόπο για να μην τύχει τέτοιας κακοδαιμονίας.

Ότι υπάρχουν φαινόμενα εξαπάτησης και hacking το ξέρουμε, και το ζούμε κάθε μέρα. Εμείς λέμε ότι αν το ταξιδιώτης έχει την επιθυμία και θέλει να ταξιδέψει και να πάει σε οργανωμένες επιχειρήσεις αδειοδοτημένες που είναι πιστοποιημένες και από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και από τους φορείς μας και παρέχουν ασφαλιστές καλύψεις για τη συνέπεια και τη φερεγγυότητά τους, να το πράξει.

Εμείς προστατεύουμε το έργο μας μέσα από τη δουλειά μας με συνέπεια και συνέχεια», υπογραμμίζει ο κ.Τσιλίδης και επισημαίνει: «Έχουν έρθει καταγγελίες στην Ομοσπονδία ότι κάποιοι πουλάνε υπηρεσίες για να υφαρπάξουν λεφτά και το επισημάναμε σε όλα τα γραφεία ταξιδίων για να προσέχουν.

Διότι κάποιοι κακόβουλοι, που δεν επιτρέπεται στους εμπορικούς κανόνες του 21ου αιώνα, λειτουργούν σε βάρος των ταξιδιωτών αλλά και των επαγγελματιών, καθώς έχει συμβεί να το κάνουν αυτό και σε επαγγελματίες και όχι μόνο σε μεμονωμένους.

Ο καταναλωτής, όπως εξηγεί ο κ.Τσιλίδης, πρέπει να προσέχει τις ανακοινώσεις με ύποπτες προσφορές που προτρέπουν το άτομο να την κλείσει εκείνη τη στιγμή για να κερδίσει την ευκαιρία. «Ο καταναλωτής να προσέχει τι αγοράζει, να είναι υποψιασμένος.

Υπάρχουν κακόβουλοι που δεν ανήκουν στον χώρο. Είναι ένα φαινόμενο το οποίο εμφανίζεται, σημειώνει ο κ.Τσιλίδης και τονίζει ότι ο καταναλωτής πρέπει να προσέχει και να μην είναι επιρρεπής σε κραυγαλέες ευκαιρίες, όπου πολύ ακριβά προϊόντα και υπηρεσίες πωλούνται σε παράδοξα χαμηλές τιμές.

tovima.gr

 

 

 

 

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: