Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Kαραμανλής | Έγινε το πρώτο βήμα για την επέκταση του Μετρό παράλληλα με τη λεωφόρο Κηφισίας

Το πρώτο βήμα για την επέκταση του Μετρό από την Κατεχάκη μέχρι το Μαρούσι, παράλληλα με τη λεωφόρο Κηφισίας έχει ήδη γίνει αποκάλυψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε διαδικτυακή συζήτηση για τα μεγάλα έργα υποδομής στη βόρεια Αθήνα, που διοργάνωσε ο βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Καιρίδης.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη Γραμμή 4 του Μετρό, που ξεμπλόκαρε καθώς οι πρόδρομες εργασίες θα ξεκινήσουν εντός του 2021. Πρόσθεσε ότι το επόμενο βήμα είναι η επέκταση της Γραμμής 4 από το άλσος Βεϊκου μέχρι τα Πευκάκια, ώστε να ενώνεται με τη Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές μελέτες για την επέκταση του Μετρό από την Κατεχάκη κατά μήκος της Κηφισίας, που θα περνά από το Φάρο Φιλοθέης, το Χαλάνδρι, το Ολυμπιακό Στάδιο στο Μαρούσι και θα φτάνει στην Πεύκη. Τον προηγούμενο μήνα μάλιστα ξεκίνησαν και οι τοπογραφικές μελέτες.

Το δεύτερο στάδιο είναι να γίνουν οι προωθημένες αναγνωριστικές μελέτες και να βρεθεί χρηματοδότηση. Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι το συγκεκριμένο έργο θα μπορέσει να ενταχθεί στο επόμενο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, δηλαδή μετά το 2027 και αφού θα έχει τελειώσει το πρώτο σκέλος της Γραμμής 4 του Μετρό.

«Συζητείται εδώ και 20 χρόνια»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι ήδη από το 2000, όταν ξεκινούσε η πρώτη φάση του Μετρό της Αθήνας, ένα από τα βασικά ζητήματα που είχαν θέσει οι συγκοινωνιολόγοι ήταν ότι το Μετρό θα έπρεπε να πάει και κατά μήκος της Κηφισίας. «Για αυτό το οποίο συζητείται εδώ και 20 χρόνια, το πρώτο βήμα έγινε μέσα σε 18 μήνες», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Επισήμανε όμως ότι θα χρειαστεί αρκετός καιρός για την υλοποίηση του έργου, καθώς τα υπόγεια σιδηροδρομικά έργα απαιτούν προσεκτική μελέτη και προετοιμασία.

«Πολύ βασικό όμως είναι ότι αυτά τα έργα -και αυτό είναι ένα πρόβλημα της ελληνικής γραφειοκρατίας και του ελληνικού πολιτικού συστήματος- πρέπει να τα προγραμματίζουμε πριν μπούμε στη διαδικασία δημοπράτησης τους. Θέλουν το χρόνο τους αυτές οι μελέτες και πρέπει από κάπου, κάποτε, να ξεκινάμε» πρόσθεσε.

«Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα αλλάξει την καθημερινότητα στην πόλη»

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό. Υπογράμμισε ότι το έργο αυτό θα δημοπρατηθεί εντός του 2021 και πως δεν θα υπάρχουν διόδια, καθώς δεν θα ενταχθεί στην Αττική Οδό, αλλά θα είναι ένα ξεχωριστό δημόσιο έργο, που θα προταθεί για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα ξεκινά από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά από 3,8 χλμ στον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού στην Κάτω Κηφισιά, προσφέροντας εναλλακτική δίοδο και συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της κορεσμένης Αττικής Οδού και ιδίως του κόμβου της Μεταμόρφωσης. Το έργο, προϋπολογισμού 300 εκ ευρώ, θα περιλαμβάνει μία σήραγγα υπόγειας εξόρυξης και μία σήραγγα με τη μέθοδο cut and cover, και συνεπώς θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ θα δώσει ώθηση στον κατασκευαστικό κλάδο και την πραγματική οικονομία. «Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μαζί με τη Γραμμή 4 του Μετρό, θα αλλάξει την καθημερινότητα στην πόλη», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής.

Για τα διόδια στον κόμβο Βαρυμπόμπης

Όσον αφορά στα θέματα που απασχολούν τους κατοίκους της βόρειας Αθήνας, ο κ. Καραμανλής ρωτήθηκε επίσης για τα διόδια στον κόμβο της Βαρυμπόμπης επί της Εθνικής Οδού, θέμα το οποίο επισήμανε ότι γνωρίζει και κατανοεί την ανησυχία των πολιτών. «Σε αυτή τη φάση που μιλάμε δεν πρόκειται να μπουν διόδια» διαβεβαίωσε. Σημείωσε όμως ότι η σύμβαση παραχώρησης είναι πολύ σαφής και αναφέρει ότι θα πρέπει να μπουν και εκεί διόδια. Καθώς όμως, όπως ανέφερε, εκκρεμούν ακόμη ζητήματα περιβαλλοντικών όρων και αδειοδότησης, το Υπουργείο έχει έρθει σε διαπραγμάτευση με τον παραχωρησιούχο αναζητώντας λύση.

Η ενίσχυση των μέσων μεταφοράς

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε βεβαίως και στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Υπενθύμισε ότι στο στόλο της Αθήνας έχουν προστεθεί ήδη 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ και θα έρθουν και επιπλέον 300 λεωφορεία με leasing, ενώ μετά από 10 χρόνια γίνονται προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και συγκεκριμένα οδηγών και τεχνικών. Και τόνισε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα γίνει και ο μεγάλος διαγωνισμός για την αγορά 1.300 συνολικά λεωφορείων σε δύο φάσεις (800 στην πρώτη φάση και 700 στη δεύτερη), πολλά εκ των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα.

«Είχαμε να αγοράσουμε λεωφορείο στην Αθήνα από το 2009» υπενθύμισε. «Έχουμε να δούμε 1.300 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από το 2015. Πολύ σύντομα, θα έχουμε φτάσει τα 1.500 λεωφορεία», συνέχισε και τόνισε: «Δεν κρατάμε μαγικό ραβδάκι. Πρέπει να είμαστε αποτελεσματικοί αλλά και διαφανείς και να ακολουθούμε όλες τις διαδικασίες».

«Η είσοδος μας στην ευρωπαϊκή οικογένεια άλλαξε πραγματικά τη μοίρα αυτού του τόπου»

Με αφορμή δε τα 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η χώρα μας έχει κατοχυρώσει τα σύνορα της ως σύνορα της Ευρώπης, αλλά και έχει απογειώσει τις υποδομές της. «Δε νομίζω σήμερα ότι θα μιλούσαμε για τη Γραμμή 4 του Μετρό και για τη Λεωφόρο Κύμης και για το Ταμείο Ανάκαμψης, για όλα αυτά τα σημαντικά έργα, εάν δεν ήμασταν μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης», σημείωσε και πρόσθεσε: «Εκτός από την οικονομική πτυχή, η Ελλάδα 40 χρόνια μετά αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πιο προηγμένου μοντέλου Δημοκρατίας στο σύγχρονο κόσμο. Τότε σχεδόν όλη η αντιπολίτευση ήταν εναντίον. Σήμερα όμως ακόμη και οι πιο σφοδροί πολέμιοι αυτής της επιλογής του Κωνσταντίνου Καραμανλή, αναγνωρίζουν ότι η είσοδος μας στην ευρωπαϊκή οικογένεια άλλαξε πραγματικά τη μοίρα αυτού του τόπου».

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νομική Αθηνών: Αντιασφυξιογόνες μάσκες, κόφτη και στυλιάρια βρήκαν οι αστυνομικοί στην κατάληψη του κυλικείου

Επιχειρησιακό κέντρο μέσα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών είχαν στήσει οι καταληψίες, όπως διαπίστωσαν και οι αστυνομικοί που μετείχαν στην επιχείρηση της ΕΛΑΣ που έγινε με την παρουσία εισαγγελέα.

Μέσα στον χώρο του κυλικείου εντοπίστηκαν, μεταξύ άλλων, αντιασφυξιογόνες μάσκες, ένας κόφτης για αλυσίδες, στυλιάρια, κράνη και σπρέι, τα οποία και κατασχέθηκαν από τους αστυνομικούς.

Προσήγαγαν 28 άτομα

Η έφοδος έγινε το πρωί της Τρίτης στο υπό κατάληψη κτήριο το πρωί της Τρίτης. Η επιχείρηση τελείωσε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι και η Αστυνομία προχώρησε σε 28 προσαγωγές. Μέσα στην κατάληψη εντοπίστηκαν αρκετοί αλλοδαποί.

Αμέσως μετά την επιχείρηση της ΕΛΑΣ, φοιτητές συγκεντρώθηκαν έξω από τη Νομική σχολή και φώναξαν συνθήματα κατά της Αστυνομίας. Μεταξύ των προσαχθέντων βρίσκονται οκτώ γυναίκες από Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία που δεν έχουν καμία σχέση με τη Νομική Σχολή.

Οι 28 προσαγωγές (έχουν προσαχθεί 18 γυναίκες και 10 ανδρες), αναμένεται να μετατραπούν σε συλλήψεις με κατηγορίες για διατάραξη οικειακής ειρήνης, κατά περιπτωση, φθορες και για άλλα αδικήματα.

Φωτογραφίες μέσα από την κατάληψη:

nomiki_in__10_
nomiki_in__9_

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Ψαλιδίζουν» τις αποδοχές των συνταξιούχων

Δύο είναι οι κόφτες στις συντάξεις που προκαλούν πονοκέφαλο, αντιδράσεις, ακόμη και μειώσεις συντάξεων σε χιλιάδες συνταξιούχους, πολλοί εκ των οποίων δεν θα προλάβουν να «γευτούν» αυξήσεις όσο είναι εν ζωή. Πρόκειται για την προσωπική διαφορά στις παλιές συντάξεις αλλά και την Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕΑΣ), ένα ιδιότυπο αδικαιολόγητο φορολογικό «χαράτσι» το οποίο αφορά όσους έχουν κύρια σύνταξη ή άθροισμα κύριων συντάξεων μεγαλύτερο των 1.400 ευρώ.

Την ίδια ώρα η προσωπική διαφορά δεν επιτρέπει σε 770.000 συνταξιούχους σήμερα να καρπωθούν και άλλες μελλοντικές αυξήσεις, μέχρι να μηδενίσουν και εκείνοι την προσωπική διαφορά τους, που λειτουργεί περισσότερο ως κόφτης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα σχεδόν ένας στους τρεις συνταξιούχους του ΕΦΚΑ εξακολουθεί να έχει προσωπική διαφορά, καθώς οι αυξήσεις που δόθηκαν έπειτα από πολλά χρόνια, τόσο το 2023, όσο και το 2024, κατάφεραν να μειώσουν, όχι όμως και να μηδενίσουν, τον αριθμό των κύριων συντάξεων που παραμένουν «παγωμένες».

Ετσι χιλιάδες είναι οι παλιοί συνταξιούχοι που δεν θα κατορθώσουν εν ζωή να δουν μια έστω και μικρή αύξηση στη σύνταξή τους λόγω της προσωπικής διαφοράς την οποία επέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο Κατρούγκαλου.

Ωστόσο, σταδιακά και σε βάθος χρόνου, η προσωπική διαφορά εκτιμάται ότι θα μειωθεί σε έναν μεγάλο αριθμό συνταξιούχων. Κι αυτό γιατί οι δύο αυξήσεις που δόθηκαν για πρώτη φορά έπειτα από 12 χρόνια, κατά 7,75% το 2023 και 3% το 2024, έχουν περιορίσει τον αριθμό των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά σε 770.000.

Ο αριθμός των συντάξεων με προσωπική διαφορά μειώθηκε μεταξύ Σεπτεμβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2024 από περίπου 1.230.000 σε 770.000. Πρόκειται για τους συνταξιούχους αυτούς που μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/2016) και τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους απέκτησαν προσωπική διαφορά, ώστε να μην υποστούν απότομη μείωση του βιοτικού τους επιπέδου.

Να σημειωθεί ότι η προσωπική διαφορά εξαλείφεται σταδιακά με την αύξηση των συντάξεων, αλλά και μέσω της εφαρμογής των διατάξεων του Νόμου 4670/2020 για την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης όσων έχουν ασφαλιστικό βίο μεγαλύτερο των τριάντα ετών.

Υπενθυμίζεται πως η προσωπική διαφορά αφορά τους παλαιούς συνταξιούχους που είχαν ήδη συνταξιοδοτηθεί πριν εφαρμοστεί ο νόμος Κατρούγκαλου (4387/2016).

Βάσει του νόμου, η σύνταξή τους επανυπολογίστηκε και στην πλειοψηφία αυτών βγήκε μικρότερη. Προκειμένου να μην περικοπεί όμως, θεσπίστηκε η προσωπική διαφορά που αποτελεί μέρος της σύνταξης, καταβάλλεται κανονικά, αλλά στερεί από τους συνταξιούχους τις ετήσιες αυξήσεις μέχρι να μηδενιστεί με αυτές.

Ανάχωμα

Στο θέμα της αρχιτεκτονικής της ΕΑΣ που χρηματοδοτεί το Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ) και δημιουργήθηκε ως ανάχωμα του ασφαλιστικού συστήματος απέναντι στις πιέσεις της δημογραφικής γήρανσης του πληθυσμού, ο υφυπουργός Εργασίας Πάνος Τσακλόγλου δηλώνει ότι θα πρέπει να γίνει πιο αναλογική, διασφαλίζοντας ότι μετά την καταβολή της εισφοράς το ύψος της σύνταξης δεν θα πέφτει κάτω από το πλαφόν του κλιμακίου επί του οποίου επιβλήθηκε η εισφορά.

«Ωστόσο», σημειώνει, «είναι σημαντικό η όποια προσαρμογή και εξομάλυνση να γίνει με όσο το δυνατό πιο δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, προκειμένου να μη διαταραχθεί ούτε η δημοσιονομική ισορροπία της χώρας, αλλά ούτε και ο προϋπολογισμός του ΑΚΑΓΕ που αφορά χρήματα που προορίζονται για τη νέα γενιά».

Τα στοιχεία της ΕΝΥΠΕΚΚ δείχνουν ότι το 2024 οι συνταξιούχοι θα χάσουν σχεδόν μισό δισ. ευρώ από την εισφορά υπέρ ΕΑΣ, που παρακρατείται από όλες τις κύριες συντάξεις πάνω από 1.400 ευρώ μεικτά (μείωση 3%-14%). Η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων που θεσπίστηκε από το 2010 είναι η μόνη μνημονιακή κράτηση που διατηρήθηκε και μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου.

Το πρόβλημα που δημιουργεί η ΕΑΣ είναι ότι η κράτηση μηδενίζει σε πολλές περιπτώσεις την αύξηση των συντάξεων. Το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας έχει δεσμευτεί ότι θα αναμορφώσει αυτό το τελευταίο μνημονιακό μέτρο, χωρίς μέχρι τώρα να έχει προχωρήσει σε κάποια ρύθμιση.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταργείται το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος | Πάμε σε μειωμένο μεσημβρινό

Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να μπορεί να προσφέρει φθηνό ρεύμα.

Λύση αμοιβαία επωφελή για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς ΑΠΕ επεξεργάζεται το ΥΠΕΝ, με την ένταξη μεσημβρινών ωρών στη ζώνη των μειωμένων χρεώσεων του νυχτερινού τιμολογίου. Έτσι, το νυχτερινό τιμολόγιο θα πάψει να είναι πλέον… νυχτερινό, δίνοντας τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να περιορίσουν το ενεργειακό τους κόστος, και αποτελώντας παράλληλα «αντίδοτο» στις περικοπές ΑΠΕ.

Υπενθυμίζεται ότι, στην υφιστάμενη μορφή του, το νυχτερινό τιμολόγιο έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ωράριο εκτείνεται από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου. Για τους καταναλωτές στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οι μειωμένες χρεώσεις εφαρμόζονται από τις 02:00 έως τις 08:00 και από τις 15:00 έως τις 17:00.

Το θερινό ωράριο ξεκινά από την 1η Μαΐου και λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Για την ίδια κατηγορία καταναλωτών, η ζώνη μειωμένων χρεώσεων είναι ενιαία και εκτείνεται από τις 23:00 έως τις 07:00 το πρωί.

Οι συγκεκριμένες ζώνες υπαγορεύτηκαν από διαφορετικά δεδομένα που ίσχυαν στο παρελθόν, όταν στο μίγμα ηλεκτροπαραγωγής ήταν κυρίαρχες οι θερμοηλεκτρικές μονάδες. Έτσι, για την επιλογή τους ελήφθη υπόψη ότι οι χονδρεμπορικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνονταν πέριξ του μεσημεριού. Ως συνέπεια, στόχος ήταν να δοθεί κίνητρο να «μεταφερθεί» μέρος της κατανάλωσης κατά κύριο λόγο αργά το βράδυ.

Ωστόσο, το «τοπίο» στο χρηματιστήριο ενέργειας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να κινείται πολύ συχνά από οριακά πάνω από το μηδέν, έως και σε αρνητικές τιμές. Επομένως, αυτές οι χονδρεμπορικές τιμές θα επιτρέψουν στους προμηθευτές να παράσχουν τιμολόγια με ιδιαίτερα χαμηλές χρεώσεις κατά τις μεσημβρινές ώρες.

Την ίδια στιγμή, η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών συχνά υπερβαίνει τη ζήτηση (σε συνδυασμό με τις ενδεχόμενες εξαγωγές). Επομένως, η ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να βάλει σε κάποιο βαθμό ανάχωμα στις περικοπές παραγωγής «πράσινης» ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΝ ακόμη επεξεργάζεται την προοπτική αλλαγών στο νυχτερινό τιμολόγιο, χωρίς να έχει καταλήξει στις ιδιαίτερες παραμέτρους. Έτσι, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες ώρες του μεσημεριού θα εφαρμόζονται οι μειωμένες χρεώσεις.

Επίσης, δεν έχει καταλήξει αν οι μεσημβρινές ώρες θα προστεθούν στο βραδινό ωράριο που ισχύει αυτή τη στιγμή, ή αν θα αφαιρεθούν πλήρως οι ισχύουσες νυχτερινές ώρες μειωμένων χρεώσεων. Πάντως, η επικρατέστερη εκδοχή είναι να απαλειφθεί η βραδινή ζώνη.

Νυχτερινό τιμολόγιο μπορούν να αποκτήσουν όσοι καταναλωτές έχουν συμβατό μετρητή (διπλής εγγραφής). Για την αλλαγή του ωραρίου μειωμένων χρεώσεων, θα χρειαστεί να γίνει παρέμβαση από τον ΔΕΔΔΗΕ στο σύνολο των υποσταθμών στο δίκτυο διανομής (περίπου 250), ώστε να τροποποιηθούν οι χρόνοι στους οποίους αποστέλλεται ο ηλεκτρικός παλμός που ενεργοποιεί – απενεργοποιεί εναλλάξ την «ωριαία» και τη «νυχτερινή» μέτρηση. Στην πλειονότητα των υποσταθμών, η παρέμβαση θα πρέπει να γίνει επί τόπου από συνεργείο του Διαχειριστή, αν και σε ορισμένους σταθμούς οι αλλαγές μπορούν να γίνουν από απόσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αλλαγή του ωραρίου του νυχτερινού τιμολογίου προορίζεται να αποτελέσει μία λύση «γέφυρα», καθώς θα «τρέχει» το roll-out των «έξυπνων» μετρητών. Κάτι που σημαίνει στην πράξη πως θα επιτρέψει σε όποιο νοικοκυριό ή επιχείρηση έχει αναλογικό μετρητή διπλής εγγραφής να αξιοποιήσει από τώρα τα οφέλη στο ενεργειακό κόστος από την υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ, πριν αποκτήσει ψηφιακό «ρολόι» και μπορέσει να «περάσει» σε ένα πορτοκαλί τιμολόγιο.

news247

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en