Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η πρώτη Ελληνίδα serial killer, ήταν και η τελευταία που καταδικάστηκε σε θάνατο

Ήταν καλοκαίρι του 1996 και η χώρα βρισκόταν στη θερινή ραστώνη του Αυγούστου όταν ξαφνικά η είδηση της μαζικής δολοφονίας μιας οικογένειας από έναν άνδρα στη Θάσο θα συγκλόνιζε για πολλά χρόνια την κοινωνία.

Η ιστορία του Θεόφιλου Σεχίδη και η δολοφονία και ο τεμαχισμός των πτωμάτων των γονιών του, της αδερφής, του θείου και της γιαγιάς του έμειναν στην ιστορία των εγκλημάτων που συντάραξαν το πανελλήνιο. Όπως και η δήλωσή του «σκότωσα για να μην με σκοτώσουν πρώτοι αυτοί».

Η υπόθεση του Σεχίδη όμως δεν ήταν η πρώτη τέτοιου μεγέθους στη χώρα που αφορούσε δολοφονία οικογένειας από μέλος της. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 μία γυναίκα στο Νεοχώρι της μεσσηνιακής Μάνης ήταν ακριβώς αυτό που οι Δυτικοί αναφέρουν ως «deadly woman».

Η «Δράκαινα της Μάνης»

Η υπόθεση της Αικατερίνης Δημητρέας έχει αρκετά κοινά με αυτή του Θεόφιλου Σεχίδη. Το κύριο ωστόσο είναι ότι κανένας δεν θα μάθει ποτέ εάν οι ισχυρισμοί τους για συνεχιζόμενη κακοποίηση που δέχονταν από την οικογένειά τους ήταν μία τόσο βίαιη συνθήκη που τους οδήγησε να ξεπεράσουν το «σημείο χωρίς επιστροφή» ή προϊόν της φαντασίας τους.

Η Δημητρέα ήταν μια χωρισμένη γυναίκα η οποία έπασχε από ημιπληγία στο αριστερό πόδι και χέρι και μεγάλωνε μόνη της την κόρη της. Οι συνθήκες διαβίωσής τους ήταν εξαιρετικά δύσκολες καθώς προσπαθούσαν να τα φέρουν πέρα με ένα μηνιαίο επίδομα από την πρόνοια σε μία κλειστή επαρχιακή κοινωνία.

 

 

Το σημείο χωρίς επιστροφή για την Δημητρέα ήταν ο Μάιος του 1962. Σε ηλικία 42 ετών ξεπέρασε την κόκκινη γραμμή της ανθρωποκτονίας. Όταν οι αρχές κατάφεραν να την πιάσουν η σοκαριστική της παραδοχή είναι ενδεικτική της ψυχικής της κατάστασης:

«Η μητέρα μου με βασάνιζε διαρκώς και ο αδερφός μου με απόπαιρνε και με έδερνε. Ήμουν φτωχή και με εγκατέλειψε ο σύζυγος μου κι έπρεπε να ζήσω το μικρό μου κοριτσάκι, αλλά όλοι μου φερόντουσαν εχθρικά. Μου έλεγαν να φύγω από το σπίτι, για αυτό τους εκδικήθηκα. Με μισούσαν όλοι, ήθελαν το κακό μου…»

«Έβαλα παραθείο στα μακαρόνια για να τα κάνω πιο νόστιμα»

Η δράση της Αικατερίνης Δημητρέα κράτησε 3,5 μήνες. Ξεκίνησε στις 27 Μαΐου του ’62 και ολοκληρώθηκε αρχές Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους.

Η αρχή έγινε με την μητέρα της. Η Δημητρέα «φαρμάκωσε» την 8οχρονη Στεφούλα Δημητρέα αφού έριξε παραθείο μέσα στα μακαρόνια που της σέρβιρε. Η ηλικιωμένη γυναίκα ξεψύχησε σχεδόν στο πάτωμα του σπιτιού με αφόρητους πόνους στην κοιλιά και ύστερα από κρίση με σπασμούς.

Η ηλικιωμένη γυναίκα είχε χρόνια προβλήματα καρδιάς και ο θάνατός της αποδόθηκε με σε εμβολή καρδιάς. Ο γιατρός Σακελαρίδης που κλήθηκε εσπευσμένα στο σπίτι πιστοποίησε τον θάνατο της γυναίκας από εμβολή καρδιάς, γεγονός που θεωρήθηκε φυσιολογικό αφού το θύμα αντιμετώπιζε καρδιολογικά προβλήματα.

«Έριξα παραθείο στα μακαρόνια της μάνας μου για να γίνουν πιο… νόστιμα, ανέφερε σε δηλώσεις της στην εφημερίδα «Ακρόπολις» στις 13 Σεπτεμβρίου 1962

Μέσα Ιουλίου και η «Δράκαινα της Μάνης», όπως την ανέφερε ο Τύπος της εποχής, ξαναχτύπησε. Με χρήση του ίδιου μέσου, δηλητηρίασε τη 40χρονη ξαδέλφη της Τσιλιγονέα 40 ετών, ρίχνοντας της το παραθείο στον καφέ της. Αν και το θύμα ξεψύχησε λόγω του δηλητηρίου, κατά την διάρκεια των σπασμών που προηγήθηκαν φαίνεται πως υπέστη κάταγμα κρανίου μετά από πτώση στο πάτωμα, πράγμα που οδήγησε τους ιατροδικαστές να αποδώσουν σε αυτό τα αίτια του θανάτου της.

 

 

Η Δημητρέα περίμενε μόλις λίγες μέρες για να σκοτώσει τον αδερφό της. Για την δολοφονία του Κωνσταντίνου Λουκαρέα μάλιστα χρειάστηκαν δύο απόπειρες. H αδελφή του, του προσέφερε καφέ με παραθείο. Ο Λουκαρέας φεύγοντας από το σπίτι νιώθει έντονους πόνους στο στομάχι και πέφτει λιπόθυμος στον δρόμο. Οι συγχωριανοί, που τον βρίσκουν τυχαία, τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο της Καλαμάτας, όπου υποβάλλεται αμέσως σε πλύση στομάχου. Στις εξετάσεις που του έγιναν διαγνώστηκε ότι ο Λουκαρέας έπασχε από τη χολή του.

Μετά από δέκα μέρες νοσηλείας στο νοσοκομείο ο Λουκαρέας ξαναεπισκέφθηκε το σπίτι της αδερφής του. Αυτή τη φορά η Δημητρέα δεν χρησιμοποίησε τον καφέ. Έφτιαξε αυγά τα οποία δηλητηρίασε και σέρβιρε στον αδερφό της. Ο Λουκαρέας έπεσε νεκρός μέσα σε λίγα λεπτά στο πάτωμα του σπιτιού.

«Στα αυγά του αδελφού μου έβαλα δηλητήριο για να δει πόσο… καλή μαγείρισσα είμαι!», σχολίασε στην εφημερίδα.

Το τελευταίο και μοιραίο θύμα

Η Δημητρέα δεν δίστασε να δολοφονήσει ακόμα και τον 5χρονο ανιψιό της, Ηλία Πίτσουλα. Ένα μήνα μετά τον τελευταίο φόνο του προσφέρει ένα λουκούμι εμποτισμένο κι αυτό με παραθείο.

Λίγα λεπτά αφότου τρώει  το γλύκισμα, το μικρό αγόρι λιποθυμά και αρχίζει να βγάζει αφρούς από το στόμα. Κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του στο νοσοκομείο αφήνει την τελευταία του πνοή.

Ο θάνατος ενός 5χρονου παιδιού με αυτό τον τρόπο δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί. Οι υποψίες κατοίκων και αρχών στράφηκαν στον συνδετικό κρίκο όλων των θανάτων: την Αικατερίνη Δημητρέα.

 

 

Οι υποψίες επιβεβαιώνονται μετά την εξέταση του τελευταίου θύματος από τον ιατροδικαστή ο οποίος ενημερώνει πως το 5χρονο αγόρι υπέστη δηλητηρίαση.

Έτσι, στις 10 Σεπτεμβρίου η δράστις ομολογεί τα εγκλήματά της ενώπιον των αξιωματικών της χωροφυλακής, λέγοντας μόνο πως «έπρεπε να πεθάνουν γιατί με κακομεταχειρίζονταν» αν και «δεν ήθελα να κάνω κακό σε κανέναν εκτός από τον αδελφό μου». Μετά την ομολογία υποδεικνύει το σημείο όπου έχει κρύψει τη φιάλη με το παραθείο αλλά και ένα ακόμα μπουκάλι με υδράργυρο, τον οποίο σκόπευε αρχικώς να χρησιμοποιήσει.

Οι δύο αποτυχημένες απόπειρες και η εκτέλεση στο Γουδί

Κατά τη διάρκεια της ανάκρισης η Δημητρέα ανέφερε στους αστυνομικούς ότι είχε αποπειραθεί να δολοφονήσει με δηλητηριασμένο κοτόπουλο τη γυναίκα του άλλου της αδελφού, και την ημέρα που δηλητηρίασε τον μικρό Ηλία, την επίσης 4χρονη Ανθούλα Θωμέα, με δηλητηριασμένο ρόδι. Γλίτωσαν και οι δύο καθώς τελευταία στιγμή αρνήθηκαν να φάνε.

«Η μητέρα μου με βασάνιζε και ήθελε να με βγάλει από το σπίτι, το ίδιο και ο αδελφός μου. Όσο για την Τσιλιγονέα, έβαζε λόγια να με διώξουν, να με αφήσουν να πεθάνω της πείνας και εγώ και η κόρη μου. […] Γιατί ο γιατρός που τους εξέτασε, δεν βρήκε τίποτα;» σχολίασε μεταξύ άλλων στην εφημερίδα «Ακρόπολις» στις 13 Σεπτεμβρίου 1962.

Η σοκαριστική παραδοχή της Δημητρέα ωστόσο ήταν ότι στα «σαράντα» του αδελφού της Κωνσταντίνου, σκόπευε να παρασκευάσει κόλλυβα και να βάλει σε αυτά «τόσο παραθείο ώστε να δηλητηριάσω όλο το χωριό».

 

 

Παρά τους ισχυρισμούς της για κακομεταχείριση, πιθανότερο κίνητρο θεωρήθηκε η οικογενειακή περιουσία την οποία ήλπιζε να κληρονομήσει η Δημητρέα ενώ η ομολογία της σύμφωνα με τον εισαγγελέα θεωρήθηκε πως έγινε με σκοπό να εκληφθεί ως παράφρων.

Η δίκη για την υπόθεση πραγματοποιήθηκε στις 7-8 Μαΐου 1963, στο Κακουργιοδικείο Ναυπλίου. Και έκρινε πως η κατηγορούμενη είχε σώας τας φρένας και εκτέλεσε τα εγκλήματα από πρόθεση. Έτσι στις 8 Μαΐου 1963 το δικαστήριο την καταδίκασε τετράκις στην ποινή του θανάτου και σε 15ετή κάθειρξη.

Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, στις 5.30 το πρωί της 10ης Απριλίου 1965 η Δημητρέα εκτελέστηκε στου Γουδί, περνώντας στην εγκληματολογική ιστορία ως η «δηλητηριάστρια της Μάνης» και ως ο τελευταίος κρατούμενος στη χώρα που εκτελέστηκε μετά από καταδίκη σε ποινή θανάτου.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Πόλεμος «χωρίς ιερό και όσιο» | Γιατί χτύπησε σήμερα ειδικά το Ισραήλ

Η αναμενόμενη επίθεση-αντίποινα του Ισραήλ στο Ιράν, ξεκίνησε αιφνιαδιστικά όχι μετά το εβραϊκό Πάσχα, όπως θα ανέμεναν πολύ, αλλά σε μια ημέρα με υψηλό συμβολισμό κατά τη γνώμη του Διεθνολόγου-Οθωμανολόγου, Δημήτρη Σταθακόπουλου, ο οποίος μιλώντας στο Newsbomb.gr ερμηνεύει τα γεγονότα:

«Καταρχάς, πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι εθνικοί συμβολισμοί, που ανάγονται στην μακραίωνη ιστορία των λαών της Μέσης Ανατολής, έχουν τεράστια σημασία και, όπως αποδεικνύεται στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορούν να καθορίσουν την πολιτική των κρατών, ακόμα και για πράγματα τόσο σοβαρά, όσο ο πόλεμος. Αυτό δεν είναι πολύ εύκολα αντιληπτό τη Δύση, που σκέφτεται, περισσότερο ρεαλιστικά και με οικονομικά κριτήρια», σημειώνει στην αρχή της συζήτησής μας.

Όπως ο ίδιος είχε αναφέρει ήδη δημόσια από χθες το μεσημέρι, η ισραηλινή επίθεση ήταν για αυτόν αναμενόμενη ειδικά αυτό το διάστημα, και μάλιστα η σημερινή ημέρα έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για τον «εχθρό»: Είναι η Ιερή Παρασκευή για τους Ιρανούς που συμπίπτει με τα 85α γενέθλια του Χαμενέϊ.

Για τους αντιμαχόμενους, έχει ιδιαίτερη σημασία το χτύπημα στον εχθρό να επέρχεται είτε τη στιγμή που δεν το περιμένουν, είτε ακριβώς την «ιερή» τους ημέρα. Το ιερό Σάββατο των Εβραίων χτύπησαν οι Ιρανοί, την ιερή Παρασκευή τους χτύπησαν οι Ισραηλινοί.

«Το Πέσαχ/ Πάσχα θυμίζει στους Εβραίουςτον αγώνα απελευθέρωσης από τους Αιγυπτίους και επομένως αποτελεί ένα άριστο εμψυχωτικό εναρκτήριο λάκτισμα να τελειώνουν με τα θέματά τους», υπογραμμίζει. «Οφείλουμε να διαβάζουμε τον κάθε λαό σύμφωνα με τον δικό του αξιακό κώδικα και όχι με αυτό που στρεβλά νομίζουμε, ή ορίζουν τα θεωρητικά φασόν εγχειρίδια δυτικής σκέψης», προσθέτει.

Ο Δημήτρης Σταθακόπουλος θεωρεί ότι παρά τις «προειδοποιήσεις» της Δύσης και τις εκκλήσεις για αυτοσυγκράτηση, η «στόχευση» του Ιράν με τελικό σκοπό την ανατροπή του καθεστώτος των μουλάδων, γίνεται με τη σιωπηρή συγκατάθεσή της. Και εξηγεί:

«Παρότι το Ιράν το αρνείται, το Ισραήλ δεν ακούει κανέναν, παρά μόνον τον εαυτό του και δρά όταν και όπως νομίζει. Παρά τα όσα ακούτε για εγκράτεια, από ΗΠΑ και αραβικό κόσμο, ουσιαστικά ο,τι και να λένε λεκτικά, πρακτικά “κλείνουν το μάτι” στο Ισραήλ δηλαδή το αφήνουν να «βγάλει το φίδι» από την τρύπα και γι αυτούς, ως πληρεξούσιός τους ».

Όσο για τη συνέχεια, ο ίδιος εκτιμά:

Το Εβραϊκό Πέσαχ/Πάσχα (πέρασμα) ξεκινάει φέτος , τη Δευτέρα 22 Απριλίου (μετά τη δύση του ηλίου) και τελειώνει τη Μεγάλη Τρίτη στις 30 Απριλίου το βράδυ. Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοσή τους : אחת המצוות החשובות ביותר של פסח, ציווי המהווה את שיאו של טקס הפסח, היא סיפור האגדה, או סיפור יציאת מצרים: הנרטיב מתחיל בסיכום היסטורי קצר, ממשיך בתיאור הסבל שסבלו בני ישראל, עוקב אחר מניין המכות שפקדו את המצרים ומסתיים במזמור לקב”ה, על ניסיו, שהעניקו לעמו את חירותם. Μια από τις σημαντικότερες μιτσβότ/εντολή του Πέσαχ – η οποία είναι η κορύφωση της ιεροτελεστίας του – είναι η αφήγηση της Αγκαντά, δηλαδή της Ιστορίας της Εξόδου από την Αίγυπτο.

Η αφήγηση αρχίζει με μια σύντομη ιστορική αναδρομή, συνεχίζει με την περιγραφή των δεινών που υπέφεραν οι Ισραηλίτες, ακολουθεί η απαρίθμηση των πληγών που έπληξαν τους Αιγυπτίους και ολοκληρώνεται μ’ έναν ύμνο στον Μεγαλοδύναμο, για τα θαύματα Του, που έδωσε στον λαό Του την ελευθερία του.

Όπερ μεθερμηνευόμενον, μέσα στο εβραϊκό Πέσαχ , αναμένω τη “νέα απελευθέρωση/ Πέρασμα” του Ισραήλ, δηλ. Ράφα (μετά τη Χαμάς – Γάζα) , Λίβανο ( Χεζμπολάχ) , Ιράν σε ανύποπτο μη αναμενόμενο χρόνο/ στιγμή και σε μη προφανείς στόχους».

«Στόχος του Ισραήλ είναι να αρχίσει την εκ των έσω αποδόμηση του καθεστώτος των Μουλλάδων και των “Φρουρών της Επανάστασης” για να επανέλθει το Ιράν στην κατάσταση ante 1979, με σύνδεση πάλι με τη Δύση και μεταφορά των αποθεμάτων ενέργειας, χερσαία, μέσω Ισραήλ προς την Ευρώπη», υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr.

Από τον «Ευρωπαϊκό Πόλεμο» στα 10 κριτήρια του Παγκόσμιου Πολέμου

Κατά τον διεθνολόγο-νομικό, δε, τα γεγονότα αυτά εντάσσονται στον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει, όπως εξήγησε στο Newsbomb.gr:

Ο πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος αρχικά ονομαζόταν «Ευρωπαϊκός Πόλεμος», εξηγεί ο Δημήτρης Σταθακόπουλος. Οι αμερικανικές εφημερίδες υιοθέτησαν τον όρο «Παγκόσμιος Πόλεμος» όταν η Αμερική εισήλθε σ’ αυτόν το 1917. Οι Βρετανοί προτιμούσαν τον όρο «Μεγάλος Πόλεμος» μέχρι τη δεκαετία του 1940, με αξιοσημείωτη εξαίρεση τον Ουίνστον Τσώρτσιλ, που τον ονόμασε «Παγκόσμιο Πόλεμο» στον Η τόμο των απομνημονευμάτων του ( 1927) για την Παγκόσμια Κρίση.

Ο «Β Παγκόσμιος Πόλεμος», πιθανολογήθηκε πως θα γίνει ήδη απο τον Φεβρουάριο του 1919, με ένα άρθρο του Manchester Guardian. Ο Φράνκλινος Ντ. Ρούσβελτ, χαρακτήρισε δημόσια τον πόλεμο ως «Δεύτερο Παγκόσμιο» στις 7 Δεκεμβρίου 1941 , όταν χτυπήθηκε το Περλ Χάρμπορ από τους Ιάπωνες. Αντίθετα , στη Βρετανία, ο πόλεμος αυτός χαρακτηριζόταν απλώς ως «ο πόλεμος» μέχρι το 1949. Έως το 1950 ο δεύτερος Π.Π. ονομαζόταν «Πόλεμος για τον Πολιτισμό» ή/και «Πόλεμος ενάντια στην υποδούλωση», ή «ο πόλεμος επιβίωσης».

Τα κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένας πόλεμος ως παγκόσμιος είναι τα παρακάτω και κρίνονται εκ των υστέρων απο τους ιστορικούς:

  1. Οικονομία
  2. Ενέργεια

  3. Αναθεωρητισμός. Ειδικά στα καθ’ ημάς , ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας για τη Συνθήκη της Λωζάνης κ.ά

  4. Ολοκληρωτικές τάσεις με ενεργό φασισμό και ναζισμό σε πολλές χώρες. Δεσποτισμός

  5. Παγκόσμια Λαϊκή δυσαρέσκεια

  6. Αδυναμία εκλεγμένων Δημοκρατικών ηγετών να βρουν βιώσιμες λύσεις. Αύξηση Λαϊκισμού

  7. Αδυναμία διεθνών οργανισμών , ΟΗΕ, Ε.Ε , ΝΑΤΟ κ.ά να βρουν διέξοδο.

  8. Περιβαλλοντολογικά και διατροφικά προβλήματα.

  9. Προσφυγικό – μεταναστευτικό , Human Trafficking.

  10. Ορατή σύγκρουση πολιτισμών, με δημογραφική παρακμή του παλαιού Δυτικού κόσμου , έλλειψη εργατικών χεριών, δημογραφική αύξηση των υπολοίπων και υπερσυγκέντρωση πυρηνικών και λοιπών καταστροφικών όπλων στα χέρια μη Δυτικών, διατεθειμένων (προς το παρόν στα λόγια) να τα χρησιμοποιήσουν.

Εφόσον και τα 10 παραπάνω κριτήρια υπήρξαν στους δύο προηγούμενους παγκόσμιους πολέμους και υπάρχουν και σήμερα, πιθανολογώ πως οι ιστορικοί του μέλλοντος, σφόδρα πιθανά θα ονομάσουν τις σημερινές τρέχουσες συγκρούσεις ως Παγκόσμιες και «Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο».

«Να σας θυμίσω», συνέχει ο Διεθνολόγος-Νομικός, αυτό που δήλωσε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ισραήλ, Άλεξ Γκάντλερ: «Κάποιες φορές η κλιμάκωση είναι αναπόφευκτη και ο κατευνασμός δεν είναι καλό πράγμα. Μπορούμε να δούμε τις ιστορικές αναφορές ” …. όπως για παράδειγμα του Τσάμπερλεϊν , τον λάθος κατευνασμό του προς τον Χίτλερ και την λάθος εκτίμησή του για τον Πόλεμο που ερχόταν».

«Προσωπικά και υποκειμενικά μιλώντας, είμαι αισιόδοξος, ελπίζοντας πως τελικά θα κάνω λάθος. Εν τούτοις στη ζωή μου είμαι 100% ρεαλιστής και ουδέποτε εθελοτυφλώ», καταλήγει ο καθηγητής..

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης |«Καπναποθήκες, Εθνολογικό Μουσείο Ν. Καρβάλης και Κάστρο Μεγάλου Αλεξάνδρου εκπέμπουν SOS»

«Το όραμα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει αποδεδειγμένα στο επίκεντρό του τον πολιτισμό. Η ασκούμενη πολιτική του πολιτισμού, αφήνοντας πίσω αγκυλώσεις και εμπόδια, ανοίγει χώρο στην ελεύθερη έκφραση και δημιουργία, ενώ προβάλει και αναδεικνύει τα μοναδικά μας ιστορικά μνημεία».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού σχετικά με τη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και την προστασία του ελληνόφωνου τραγουδιού.

Εκτενή αναφορά ο κ. Λαζαρίδης έκανε στα κυβερνητικά πεπραγμένα στην Καβάλα στον τομέα του Πολιτισμού την τελευταία πενταετία. «Αφού πρώτα εκπονήθηκε ένα συγκεκριμένο πολιτιστικό σχέδιο, αναζητήθηκαν και βρέθηκαν κονδύλια, σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση τα περισσότερα έργα να έχουν υλοποιηθεί και κάποια να “τρέχουν” ακόμη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σχεδόν 12.000.000 ευρώ, δαπανήθηκαν ή έχουν εξασφαλιστεί, δημιουργώντας ένα σημαντικό απόθεμα “πολιτικής πολιτισμού”, κρίσιμο και για την τοπική οικονομία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαζαρίδης.

Ενδεικτικά υπογράμμισε την αναβάθμιση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, της «Επιδαύρου της Βορείου Ελλάδος», σύμφωνα με τον Εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή, με προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 2.500.000 ευρώ, την αποκατάσταση της Βασιλικής Β’ στον ίδιο χώρο, την αποκατάσταση και ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου Θάσου, με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 4.000.000 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, προχωρούν σημαντικά έργα, όπως:

 Η πυρόσβεση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, με προϋπολογισμό 2.500.000 ευρώ.

 Η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του υπαίθριου θεάτρου εντός του εξωτερικού περίβολου του Φρούριου Καβάλας.

 Η αναβάθμιση των υποδομών της δημοτικής πινακοθήκης Καβάλας, με προϋπολογισμό που αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.

Ο κ. Λαζαρίδης κατέθεσε στην Υπουργό Πολιτισμού και μια δέσμη από προτάσεις για την περαιτέρω πολιτιστική ανάπτυξη της Π.Ε. Καβάλας.

Συγκεκριμένα πρότεινε:

 Τη δημιουργία ενός νέου Αρχαιολογικού Μουσείου στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, καθώς – όπως τόνισε – «το υπάρχον κάθε άλλο παρά περιποιεί τιμή στην ιστορία μας».

 Την αναζήτηση της ενδεδειγμένης λύσης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και το Δήμο Καβάλας, για τη διάσωση των καπναποθηκών, οι οποίες απειλούνται με κατάρρευση.

 Τη συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τη σωτηρία του Μουσείου του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών και του παραδοσιακού και διατηρητέου οικισμού Ακόντισμα της Νέας Καρβάλης, που κινδυνεύουν με κλείσιμο.

 Τη φροντίδα από την Πολιτεία του Κάστρου του Παλαιοχωρίου, του Δήμου Παγγαίου, γνωστού και ως Κάστρου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. «Φοβάμαι να πω ότι το μόνο που θα υπάρχει σε λίγα χρόνια από αυτό είναι ένας σωρός από πέτρες και οι φωτογραφίες από τους κατά καιρούς επισκέπτες του χώρου. Είναι το τελευταίο βυζαντινό οχυρό του Παγγαίου που στέκεται ακόμη όρθιο», τόνισε.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Δήμος Σερρών | Παράταση για τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων

Ο Δήμος Σερρών ενημερώνει τους δημότες του, ότι εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/38071/1172/10-04-2024 (ΦΕΚ 2194/τ.Β’/10-04-2024) Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και ΕνέργειαςΚλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, και Εσωτερικών  σχετικά με την εφαρμογή του «Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων», δίνονται οι εξής παρατάσεις

  • Για τα υφιστάμενα κτίρια, το Έντυπο Αξιολόγησης της Επικινδυνότητας και η Τεχνική Έκθεσημε τα συνοδευτικά τους στοιχεία, υποβάλλονται από τον εξουσιοδοτημένο διαχειριστή έως την 10η Μαΐου 2024. Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου υποβάλλει τη Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφαλείας μέχρι την 10η Ιουνίου 2024.
  • Για τους οικισμούς, οι Ο.Τ.Α. ολοκληρώνουν το Έντυπο Αξιολόγησης της Επικινδυνότητας και την Τεχνική Έκθεση ως προς τη διαμόρφωση άκαυστης ζώνης και τυχόν διαβάθμιση αυτής περιμετρικά των ορίων του οικισμού έως την 26η Μαΐου 2024.

  Επισημαίνεται ότι,  για την αντιπυρική περίοδο του 2024, στα ακίνητα του πεδίου εφαρμογής με υφιστάμενα κτίρια εφαρμόζονται μόνο τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας, δηλαδή:

  • Εξασφάλιση καθαρής από καύσιμες ύλες πρόσβασης στο ακίνητο.
  • Τακτικός καθαρισμός, ο οποίος περιλαμβάνει τακτικό κλάδεμα και καθαρισμό δένδρων και θάμνων από τυχόν υπάρχοντα ξερά, αραίωμα της µη ανθεκτικής στη φωτιά δενδρώδους βλάστησης, κοπή κλαδιών που εφάπτονται ή βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τα εξωτερικά δομικά στοιχεία του κτιρίου, καθαρισμός εδάφους (πευκοβελόνες), κούρεμα χόρτων.
  • Τακτικός έλεγχος και συντήρηση του αρδευτικού συστήματος, καθαρισμός στεγών και υδρορροών από καύσιμες ύλες.
  • Μεταφορά υλικών που τυχόν αποθηκεύονται ελεύθερα στο ακίνητο, όπως απορρίμματα, καυσόξυλα, δοχεία με καύσιμα, χρώματα κ.λ.π. σε κλειστό χώρο ή πυράντοχο ερμάριο.
  • Σύνταξη από τον/τους ιδιοκτήτες του ακινήτου του σχεδίου προετοιμασίας εκκένωσης, δηλαδή μίας λίστας ελέγχου και ενεργειών που θα αυξήσει τον βαθμό ετοιμότητας σε περίπτωση συμβάντος δασικής πυρκαγιάς, στην οποία καταγράφονται οι απαραίτητες ενέργειες πριν την εκκένωση του κτιρίου, καθώς και ο τρόπος διαφυγής των χρηστών από το ακίνητο, σε ασφαλές μέρος.
  • Σχεδιασμός των περιμετρικών ζωνών προστασίας σε οικισμούς, δηλαδή των τριών επιπέδων διαβαθμισμένης προστασίας γύρω από κτίριο, όπου γίνεται διαδοχική μείωση των καύσιμων υλών όσο πλησιάζουμε σε αυτό.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 2 της νέας ΚΥΑ προβλέπεται ότι κατόπιν σχετικής κατά περίπτωση τεκμηρίωσης, στην Τεχνική Έκθεση είναι δυνατή η απόκλιση από τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας των υποπαρ. 3.1.1 (Πρόσβαση στο κτίριο), 3.1.2 (Δημιουργία ζώνης προστασίας) και 3.1.3 (Αποθήκευση υλικών).

Τέλος να ενημερώσουμε ότι μέχρι τη λειτουργία σχετικής Ειδικής Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας, όπου θα καταχωρούνται τα παραπάνω, τα στοιχεία αυτά θα υποβάλλονται σε έντυπη μορφή, εις διπλούν, στο Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών, που βρίσκεται στο ισόγειο του Δημαρχείου (επί της οδού Διονυσίου Σολωμού).

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en