Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

«Η ανικανότητα της Περιφέρειας γκρεμίζει το φράγμα του Μαρμαρά»

“Δυστυχώς η διοίκηση Μέτιου και οι αντιπεριφερειάρχες που την στελεχώνουν βρίσκονται ένα βήμα πριν καταστρέψουν αμετάκλητα το έργο του φράγματος Μαρμαρά” αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της η περιφερειακή παράταξη του Χριστόδουλου Τοψίδη “Περιφερειακή Σύνθεση”.

Η ανακοίνωση αναφέρει χαρακτηριστικά “Το έργο έχει περιέλθει σε μία διαρκή περίοδο στασιμότητας και πλέον είναι φανερός ο κίνδυνος να ναυαγήσει οριστικά εάν αποχωρήσει η κατασκευάστρια κοινοπραξία και εάν το έργο οδηγηθεί είτε στις δικαστικές και διοικητικές «καλένδες».

Θα υπάρξουν καταλυτικές συνέπειες, χαμένων παραγωγών, η αλατότητα θα διευρύνεται, οι καλλιέργειες και οι παραγωγοί θα υφίστανται σημαντικές και καταστροφικές οικονομικές συνέπειες.”

Αναλυτικά η “Περιφερειακή Σύνθεση” αναφέρει τα εξής:

“Στο δυτικό άκρο της Περιφέρειας και συγκεκριμένα στον πρώην Δήμο Ορφανού της ΠΕ Καβάλας κατασκευάζεται εδώ και χρόνια ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο, το φράγμα του Μαρμαρά.

Το συγκεκριμένο έργο έχει σπουδαία αναπτυξιακή σημασία για την γεωργία και τον πρωτογενή τομέα και για τις εξαιρετικά εντατικές καλλιέργειες της ευρύτερης περιοχής αλλά και εξαιρετικά σπουδαία περιβαλλοντική σημασία καθώς αναμένεται να εξισορροπήσει το ελλειμματικό υδατικό ισοζύγιο της περιοχής και να συμβάλλει στην προστασία των υπόγειων υδροφορέων και των φυσικών πηγών αλλά και να συμβάλλει στην προστασία από την καταστρεπτική άνοδο της αλατότητας των εδαφών λόγω άρδευσης με υφάλμυρο νερό κατά τους θερινούς μήνες.

Επιπλέον όλων αυτών δεν μπορεί να αγνοηθεί ότι το έργο θα παράσχει και μία σημαντική οικοτουριστική συνδρομή στην περιοχή λόγω των συνθηκών που θα διαμορφώσει και του ιδιαίτερου γεωμορφολογικού αναγλύφου.

Το έργο ξεκίνησε το 2008 και παρά τις ιδιαίτερες και πολύπλοκες τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες (με χειρότερες τα capital control κοκ) συνεχίστηκε ως το 2019.

Έκτοτε το έργο έχει περιέλθει σε μία διαρκή περίοδο στασιμότητας και πλέον είναι φανερός ο κίνδυνος το έργο να ναυαγήσει οριστικά εάν αποχωρήσει η κατασκευάστρια κοινοπραξία και εάν το έργο οδηγηθεί είτε στις δικαστικές και διοικητικές «καλένδες».

Όπως και στο ενδεχόμενο να ξεκινήσει μία πολυετής απρόσμενη καθυστέρηση με σκοπό την ανάδειξη νέου αναδόχου.

Σε κάθε ένα από αυτά τα ενδεχόμενα, η τεράστια καθυστέρηση, η οποία θα προκύψει προκειμένου για την ολοκλήρωση του έργου και την εξασφάλιση επαρκούς άρδευσης στην περιοχή θα έχει καταλυτικές συνέπειες, χαμένων παραγωγών, η αλατότητα θα διευρύνεται, οι καλλιέργειες και οι παραγωγοί θα υφίστανται σημαντικές και οι καταστροφικές οικονομικές συνέπειες.

Σημειώστε ότι στην έλλειψη νερού, προστίθεται και η εξελισσόμενη κλιματική αλλαγή και η σπατάλη πόρων σε χρήματα και ενέργεια για την άντληση υπόγειων υδάτων (πολλές φορές και αμφίβολης ποιότητας) από βάθη που αγγίζουν τα 200 μ θα συνεχίζεται.

Επιπλέον, όμως, επειδή η ΕΕ έχει θέσει τους ισχύοντες κανόνες για την χρηματοδότηση αντίστοιχων έργων, θα ανακύψει και η υποχρέωση επιστροφής ως αχρεωστήτως καταβληθέντων των ποσών που έχει δαπανήσει ως τώρα η ΕΕ στο έργο (μέσω του τομεακού προγράμματος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων).

Θα προκύψει, επίσης και η υποχρέωση επιστροφής ως αχρεωστήτως καταβληθέντων των ποσών που έχουν δεσμευτεί για την αρδευτική μελέτη, η οποία χρονίζει χωρίς καμία ενημέρωση (ίσως αδικαιολόγητα). Ενώ η χρηματοδότηση της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου θα φαντάζει πλέον ως ένα μακρινό και άπιαστο όνειρο για την περιοχή.

Όλα αυτά οφείλονται αποκλειστικά στον συνδυασμό αδιαφορίας και ανικανότητας του Περιφερειάρχη και των Αντιπεριφερειαρχών του (χωρικών και θεματικών), οι οποίοι άβουλοι και χωρίς καμία επίγνωση των κινδύνων, «παρακολουθούν» τις εμπλοκές που εξελίσσονται ως θεατές χωρίς να προβούν στην οποιαδήποτε ενέργεια θα συνέβαλε στην απεμπλοκή του θέματος.

Η ανικανότητα και η αδιαφορία των συγκεκριμένων ανθρώπων (με ονοματεπώνυμο) οδηγούν και σε επιπλέον άσχημες ατραπούς που χειροτερεύουν την κατάσταση κατασκευής του έργου.

Σημειώστε, ενδεικτικά:

  • η «έκτακτη κάρπωση» η κοπή της βλάστησης που εφαρμόστηκε (δένδρα, θάμνοι) η οποία είναι απαραίτητη πριν να γεμίσει νερό η τεχνητή λίμνη του φράγματος υπήρξε προβληματική (δεν κόπηκαν τα δένδρα και οι θάμνοι στις επικλινείς περιοχές) και δεύτερον λόγω της καθυστέρησης που οφείλεται στην ανικανότητα και στην αδιαφορία τους τα φυτά αναβλαστάνουν !!! Άρα και η κοπή της βλάστησης εξελίσσεται σε οριστική αποτυχία και αυτή.
  • η ανικανότητα των διοικούντων καταλήγει στο να μην υπάρχει ούτε και σήμερα (δεν έχει ιδρυθεί καθώς δεν έχει αποφασιστεί η μορφή του) ο φορέας που θα αναλάβει την λειτουργία του φράγματος!!!
  • οδική σύνδεση του φράγματος Μαρμαρά δεν υπάρχει καθώς εάν κατακλυστεί η λίμνη του φράγματος ο υφιστάμενος δρόμος θα βρίσκεται κάτω από το νερό.
  •  οι εκκρεμότητες που υπήρχαν την 1η Σεπτεμβρίου 2019 όταν η διοίκηση της παρούσας θητείας ανέλαβε καθήκοντα υφίστανται όλες ως και σήμερα. Μετά τα παραπάνω κι ενώ το έργο βρίσκεται στο 95% του φυσικού του αντικειμένου της κατασκευής και το συμπληρωματικό έργο εργασιών ολοκλήρωσης, σε ποσοστό άνω του 60%, η ανικανότητα οδηγεί σε αδιέξοδο καθώς οι προθεσμίες παρέρχονται άπρακτες, το ενδεχόμενο αποχώρησης της κοινοπραξίας είναι πιο πιθανό από ποτέ και κυρίως δεν υπάρχει καμία βούληση επί του θέματος.

Οι άνθρωποι άσχετοι, άβουλοι και ανίκανοι ούτε καν παρακολουθούν την υπόθεση του έργου στις λεπτομέρειες της.

Το τραγικό είναι πως σε ενδεχόμενο πλήρες και οριστικό αδιέξοδο, ούτε η επόμενη διοίκηση που θα αναδειχθεί στις 8 Οκτωβρίου 2023 και θα διαδεχθεί τους άσχετους και ανίκανους της σημερινής κατάστασης θα μπορεί να αποκαταστήσει μία ομαλή πορεία ολοκλήρωσης του έργου σε εύλογο χρόνο.

Καλούμε, λοιπόν, την σημερινή διοίκηση, η οποία έχει αποτύχει στην διαχείριση όλων των θεμάτων που αφορούν το έργο του φράγματος του Μαρμαρά να αφυπνιστεί και να καταλάβει τι γίνεται αρχικά και στην συνέχεια να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την απεμπλοκή του έργου.

Είναι ανεπίτρεπτο διοικητικά θέματα που αφορούν το έργο να παραμένουν σε εκκρεμότητα π.χ. επί 18 μήνες χωρίς η διοίκηση να έχει δρομολογήσει την παραμικρή ενέργεια επ’ αυτών.

Αγαπητοί γεωργοί και παραγωγοί της ευρύτερης περιοχής από τον Πλατανότοπο, το Ποδοχώρι, τον Ακροπόταμο, το Κοκκινοχώρι, την Γαληψώ, την Κάριανη και το Ορφάνι, το χαλάζι και οι άκαιρες βροχοπτώσεις δεν είναι η μόνη αιτία καταστροφής από την οποία κινδυνεύετε. Δυστυχώς η διοίκηση Χρ. Μέτιου και οι Αντιπεριφερειάρχες που την στελεχώνουν βρίσκονται ένα βήμα πριν καταστρέψουν αμετάκλητα το έργο του φράγματος Μαρμαρά.

Θυμίζουμε τον Προϋπολογισμό του, ο οποίος αγγίζει τα 14 εκατομμύρια ευρώ!!! Τους καλούμε να ξυπνήσουν! Τώρα!”

 

 

 

 

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης από τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θ. Μαρκόπουλος

Την σκέψη για περιφερειακό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης από πλευράς της διοίκησης Τοψίδη, κατέθεσε -μιλώντας στην ΕΡΤ- ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από την Μαρώνεια.

Συγκεκριμένα ο κ. Μαρκόπουλος στάθηκε στην σκέψη της  σύνδεσης των τριών Αρχαίων Θεάτρων των Φιλίππων, της Θάσου και της Μαρώνειας. Μάλιστα, ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε, πως θα τεθεί προς εξέταση και το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών αυτών, για τουριστικούς λόγους και για να μπορεί να διαχυθεί το μεγάλο κύμα των τουριστών της Θάσου και στις υπόλοιπες τουριστικές  περιοχές  της ΑΜ-Θ.

Ο στόχος για φέτος είναι να αγγίξει το νησί της Θάσου το 1,5 εκατ. τουρίστες.

Σύνταξη: Βασιλική Μαχαίρα

Πηγή: ertnews

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Τρομακτική προσγείωση Boeing 767 | Δεν άνοιξαν οι μπροστινές ρόδες [βίντεο]

Αεροσκάφος Boeing 767 μεταφοράς εμπορευμάτων της FedEx Airlines πραγματοποίησε επείγουσα προσγείωση στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης χωρίς το μπροστινό σύστημα προσγείωσης, ωστόσο κατάφερε να παραμείνει στον διάδρομο, ανακοίνωσε το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών, διευκρινίζοντας ότι δεν υπάρχουν τραυματίες.

Δεν λειτούργησε το σύστημα προσγείωσης

Το Boeing 767 που πραγματοποιούσε πτήση από το αεροδρόμιο Ρουασί – Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού πληροφόρησε τον πύργο ελέγχου στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης ότι το σύστημα προσγείωσης δεν άνοιξε και προσγειώθηκε υπό τις οδηγίες του πύργου ελέγχου, αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών.

Συνεργεία διάσωσης και πυρόσβεσης του αεροδρομίου είχαν τεθεί σε ετοιμότητα στον διάδρομο προσγείωσης και δεν υπήρξαν τραυματισμοί, σύμφωνα με την ανακοίνωση, που δεν διευκρινίζει το αίτιο της βλάβης.

Βίντεο από την επείγουσα προσγείωση δείχνει σπίθες και καπνό να ξεπηδούν καθώς το εμπρόσθιο τμήμα του αεροσκάφους σέρνεται κατά μήκος του διαδρόμου πριν το περιλούσουν με αφρό πυρόσβεσης.

Η κυκλοφορία στον διάδρομο προσγείωσης έκλεισε προσωρινά, αλλά η κίνηση των αεροσκαφών στους υπόλοιπους διαδρόμους του διεθνούς αεροδρομίου συνεχίστηκε κανονικά.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συστάσεις του υπουργείου Υγείας για την επανεμφάνιση της αφρικανικής σκόνης

To υπουργείο Υγείας, μετά τις μετεωρολογικές προγνώσεις αναφορικά με την εκδήλωση φαινομένων μεταφοράς αφρικανικής σκόνης από αύριο 9/5, εξέδωσε εγκύκλιο με θέμα «Προστασία της Δημόσιας Υγείας στην περίπτωση μεταφοράς αφρικανικής σκόνης».

Με την εν λόγω εγκύκλιο παρέχονται συστάσεις και γενικά μέτρα προφύλαξης της υγείας του πληθυσμού εξαιτίας της επιβάρυνσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας.

Τι αναφέρεται στη νέα εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας
Η μεταφορά σκόνης από την έρημο Σαχάρα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Ανάλογα με την εκτίμηση των μέσων ημερήσιων (24ωρων) επιπέδων συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων, όπως ανακοινώνεται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες (Υπουργείο Περιβάλλοντος, Υπηρεσίες Περιβάλλοντος των Π.Ε.) και για συγκεντρώσεις μεγαλύτερες από 50 μg/m3, οι συστάσεις και τα μέτρα προστασίας του πληθυσμού έχουν ως εξής:

Διευκρινίζεται ότι σε ό,τι αφορά τις προτεινόμενες συστάσεις και μέτρα προστασίας του πληθυσμού για την Περιφέρεια Αττικής, το κοινό μπορεί να ενημερώνεται από την ιστοσελίδα του υπουργείου Υγείας, ενώ για τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας η αρμοδιότητα ενημέρωσης ανήκει στον οικείο περιφερειάρχη

Η λήψη μέτρων που προτείνει το υπουργείο για την προφύλαξη του πληθυσμού:
«Παραμονή σε κλειστούς χώρους. Σε περίπτωση που κατοικημένες περιοχές βρίσκονται εντός της ζώνης εκδήλωσης του επεισοδίου και επηρεάζονται από τη μεταφορά της σκόνης, προτείνονται η ελάττωση των άσκοπων μετακινήσεων και η παραμονή σε κλειστούς χώρους χωρίς απευθείας επικοινωνία με τον εξωτερικό αέρα (κλείσιμο παραθύρων, πορτών και λοιπών διόδων αέρα προς το εσωτερικό).

Εφόσον οι κατοικίες διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, προτείνεται η χρήση του στη λειτουργία ανακύκλωσης του εσωτερικού αέρα, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η επιβάρυνση της ποιότητας του αέρα στους εσωτερικούς χώρους. Η επιλογή εισαγωγής “φρέσκου αέρα” που παρέχεται από ορισμένα συστήματα κλιματισμού πρέπει να απενεργοποιείται κατά τη διάρκεια του επεισοδίου για να αποφευχθεί η εισροή καπνού από το εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης, είναι απαραίτητη η σωστή συντήρηση των φίλτρων των συστημάτων κλιματισμού».

Mε ποιον τρόπο μπορείτε να μειώσετε τις πηγές ρύπανσης του αέρα εντός του σπιτιού
«Μείωση των πηγών ρύπανσης του εσωτερικού αέρα εντός του σπιτιού. Κατά τη διάρκεια ενός επεισοδίου πρέπει να αποφεύγονται το κάπνισμα στο εσωτερικό των κατοικιών, το μαγείρεμα με τη χρήση ψησταριάς, η χρήση τζακιού για ψήσιμο/μαγείρεμα/θέρμανση, η χρήση αεροζόλ και οποιασδήποτε άλλης πηγής που ενδέχεται να επιβαρύνει την ποιότητα του εσωτερικού αέρα».

Πληροφορίες σχετικά με την πρόγνωση της εξέλιξης των φαινομένων μεταφοράς σκόνης μπορούν να αναζητηθούν στη σελίδα του προγράμματος «Κοπέρνικος» της ΕΕ εδώ

Το υπουργείο Υγείας, τέλος, παρακολουθεί την εξέλιξη του φαινομένου και ανάλογα με την εκτίμηση των μέσων ημερήσιων επιπέδων συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων, όπως αυτή αποσταλεί από το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα εκδώσει άμεσα συστάσεις για την προστασία του πληθυσμού, οι οποίες θα δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα του υπουργείου.

iefimerida.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en