ΑΠΟΨΕΙΣ
Γιατί απέχουν οι δικηγόροι από τα καθήκοντα τους;
*Γράφει ο Μάρκος Ζήσσου, δικηγόρος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σενάριο αποστράγγισης “Τεναγών” μεταξύ Παληού και Καβάλας
*Γράφει ο Θωμάς Παπαλάσκαρης, πολιτικός πηχανικός
Κατά την ενδεχόμενη εκδήλωση μίας κακοκαιρίας τύπου “Daniel”, η ευρύτερη περιοχή της «Πεδιάδας Τεναγών, Καβάλας» θα συγκεντρώσει εντός της λεκάνης απορροής της, (θεωρώντας σαν αρχικό σημείο απορροής εξόδου το «Θυρόφραγμα Νικήσιανης, “Δήμου Παγγαίου”, “Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Καβάλας”», συνολικά “[(413.229.600), (τετρακόσια δέκα τρία εκατομμύρια διακόσιες είκοσι εννέα χιλιάδες και εξακόσια)]” “[(μ3), (κυβικά μέτρα)]” (ή “τόνους”) νερού που σχετίζεται με μία μέγιστη, ενδεικτική, παροχή ομαλής παροχέτευσης «3.707,20 κυβικά μέτρα ανά δευτερόλεπτο» ή αλλιώς «3.707,20 m3/sec»), (εκ των οποίων μία μεγάλη ποσότητα, για την αποφυγή των πλημμυρών εντός της προαναφερθείσας λεκάνης απορροής, θα πρέπει να παροχετευθούν μέσω της «Κεντρικής Τάφρου Τεναγών Φιλίππων» και υδραυλικής και στραγγιστικής σήραγγας, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα, προς τον κόλπο της Καβάλας και σύμφωνα με άλλο σχετικό δημοσίευμα σε απόσταση ίση με 1,50 χιλιόμετρο ανατολικά του οικισμού «Παληού Καβάλας» κλπ.) [1,2,4,5,6.1-6.2,7,8.1-8.8].
Η συγκεκριμένη βροχόπτωση («Ζαγορά Πηλίου»), η οποία μάλιστα, προκάλεσε ζημιές στις εγγύς περιοχές της «Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας», ήταν συγκεκριμένα, αναλυτικά: «04/09/2023 (134,60 mm)», «05/09/2023 (759,60 mm)», «06/09/2023 (3,80 mm)», «07/09/2023 (197,60 mm)» και «08/09/2023 (0,60 mm)», («συνολικό ύψος αθροιστικής βροχόπτωσης πέντε συνεχόμενων ημερών: 1.096,20 mm») [6.1-6.2,7,8.1-8.8].
Το «Θυρόφραγμα Νικήσιανης», [του «Δήμου Παγγαίου», της «Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Καβάλας»], βρίσκεται σε ευθεία απόσταση, περίπου, έξι χιλιομέτρων, βορειοδυτικά, από τον οικισμό της «Νικήσιανης» («Δήμου Παγγαίου») και σε ευθεία απόσταση, περίπου, επτά χιλιομέτρων, βοριεοανατολικά, από τον οικισμό «Παλαιοχώρι» («Δήμου Παγγαίου») και σε ευθεία απόσταση, περίπου, δώδεκα χιλιομέτρων, βοριεοδυτικά, από το «“Φράγμα Συμβολής”, “Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Σερρών”» [9.1-9.2,10].
Η απεικόνιση, της «λεκάνης απορροής» (του «“Θυροφράγματος Νικήσιανης”, “Πεδιάδας Τεναγών Φιλίππων”, “Δήμου Παγγαίου”, “Π.Ε. Καβάλας”» που αντιστοιχεί έως την θέση στην οποία έχει κατασκευαστεί το «Θυρόφραγμα Νικήσιανης», του «Δήμου Παγγαίου» που συμβολίζεται με θεματικό εικονίδιο ανάλογου περιεχομένου με «μαύρη» απόχρωση), του «υδρογραφικού (γραμμικού) δικτύου» (γραμμές με «έντονη μπλε» απόχρωση), των οικισμών του «Δήμου Καβάλας», του «Παγγαίου» και του «Δήμου Δοξάτου» που βρίσκονται μέσα στα όρια της προαναφερθείσας λεκάνης απορροής (κουκκίδες με «μαύρη» απόχρωση), του «μετεωρολογικού Σταθμού Ελευθερούπολης» (που συμβολίζεται με θεματικό εικονίδιο ανάλογου περιεχομένου με «γαλάζια» απόχρωση) και της ενδεικτικής πορείας της «αποστραγγιστικής σήραγγας» (θεματικά εικονίδια ανάλογου περιεχομένου «αρχής-τέλους» και ευθεία, διακεκομμένη, με κατεύθυνση «Β.Δ.-Ν.Α.», γραμμή ικανού πάχους με «κόκκινη» απόχρωση) όπως απεικονίζονται στο «ελεύθερο διαδικτυακά λογισμικό» «Q.G.I.S.» [4], μέσω των σχετικών αρχείων που ανακτήθηκαν τόσο από την σχετική διαδικτυακή «πλατφόρμα» («Copernicus») όσο και από την σχετική διαδικτυακή «πλατφόρμα» («ΕΛ.ΣΤΑΤ.»),[1,2,4].
Επιπλέον, στην παρακάτω εικόνα απεικονίζεται το, «ιστόγραμμα βροχόπτωσης / απορροής» του χρονικού διαστήματος, “04-08/09/2023” (“1.096,20 mm”), (το οποίο και «σχετίζεται» με την, ενδεικτική παροχή, ομαλής παροχέτευσης, αιχμής νερού και συγκεκριμένα «3.707,20 κυβικά μέτρα ανά δευτερόλεπτο» ή αλλιώς «3.707,20 m3/sec»), [το οποίο και αναμένεται να «αποδώσει», λόγω της συνολικής, αθροιστικής, βροχόπτωσης ενός ακραίου μετεωρολογικού φαινομένου τύπου «Daniel», την συνολική ποσότητα νερού, «413.229.600 κυβικά μέτρα (τόνους) νερού» ή αλλιώς «413.229.600 m3 (τόνους) νερού»], (η ανάλυση και οι υπολογισμοί έγιναν με το ελεύθερο στο διαδίκτυο λογισμικό «HEC–HMS» του «U.S.A. Army Corps of Engineers» δηλαδή του «Σώματος Μηχανικών του Στρατού των Η.Π.Α.») [1,2,4,5,6.1-6.2,7].
Το «ιστόγραμμα βροχόπτωσης / απορροής» του χρονικού διαστήματος, “04-08/09/2023” (“1.096,20 mm”), (το οποίο και «σχετίζεται» με την, ενδεικτική, παροχή, ομαλής παροχέτευσης, αιχμής νερού και συγκεκριμένα «3.707,20 κυβικά μέτρα ανά δευτερόλεπτο» ή αλλιώς «3.707,20 m3/sec»), (λόγω της συνολικής, αθροιστικής, βροχόπτωσης ενός ακραίου μετεωρολογικού φαινομένου τύπου «Daniel», [1,2,4,5,6.1-6.2,7].
Παρατήρηση: Τα πραγματικά δεδομένα βροχοπτώσεων, αφορούν, τον μετεωρολογικό σταθμό της «“Ζαγοράς”, του “Δήμου Ζαγοράς-Μουρεσίου”, της “Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Μαγνησίας”», (συνολική αθροιστική βροχόπτωση πέντε συνεχόμενων ημερών, που αφορούσαν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα «04-08/09/2023», ίση με «1.096,20 mm»), όπως αυτά ανακοινώθηκαν από την ιστοσελίδα “meteo.gr”, (ενώ γίνονται οι παραδοχές ότι: 1).η συγκεκριμένη προαναφερθείσα βροχόπτωση είχε ομοιόμορφα χαρακτηριστικά επάνω από το σύνολο της έκτασης της προαναφερθείσας λεκάνης απορροής, 2).η θέση έναρξης και λήξης και κατά συνέπεια η ακολουθούμενη πορεία της υδραυλικής και στραγγιστικής σήραγγας είναι ενδεικτικές καθώς δεν ήταν δυνατό από τον συγγραφέα του παρόντος άρθρου και μέχρι την συγγραφή και δημοσίευση αυτού να εντοπιστούν οι ακριβείς, με τις σχετικές συντεταγμένες, προβλεπόμενες θέσεις και κατά συνέπεια η προαναφερθείσα ακριβής πορεία) [6.1-6.2,7].
Οι μέχρι τώρα επιστημονικές δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, τόσο στην Αγγλική όσο και στην Ελληνική γλώσσα, καθώς και η γενικότερη έρευνα σχετικά με τους υδατικούς πόρους σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, του “Θωμά Κ. Παπαλάσκαρη”, μπορούν να βρεθούν στους παρακάτω διαδικτυακούς συνδέσμους:
i).«https://scholar.google.gr/citations?hl=el&user=XwAjaVgAAAAJ&view_op=list_works&gmla=AJsN-F5jWHFrhlwml-s4fV1yRsox1l8cEaZbOBXT7lcQuzuudmJQj-xsJkXDcwEnvubUfDyDNMyV4v9Szboh-8jxZlYn5KRVvoUhFID5UtnUkQvN7DBXddbyCYfAKxj4ABuvZbsbf_0l»,
ii).«https://www.researchgate.net/profile/Thomas-Papalaskaris/research»,
iii).« https://orcid.org/0000-0002-1698-6869».
iv).«https://waterpowerofgreece.blogspot.com/»,
και (ειδικά, αποκλειστικά και μόνο, για αντίστοιχα/ανάλογα θέματα που αφορούν την υπόλοιπη “Ελλάδα”), [όπως π.χ. 3.1-3.7],
Βιβλιογραφία-Παραπομπές:
1.COPERNICUS.EU,
(«https://www.copernicus.eu/el»),
—————————————————————————————————————–
2.STATISTICS.GR,
(«https://www.statistics.gr/»),
—————————————————————————————————————–
3.1.FOCUSTONEVRO.GR,
(«https://focustonevro.gr/%CE%B8-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B7%CF%82-%CF%81%CE%AD%CE%BC%CE%B1-%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CE%BD%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82/»),
3.2.KAVALAPOINT.GR,
(«https://www.kavalapoint.gr/thomas-papalaskaris-me-132-000-kyvika-metra-tin-imera-peripoy-trechei-to-rema-palaias-kavalas-pros-ta-tenagi-filippon/»),
3.3.KARDITSAPRESS.GR,
(«https://www.karditsapress.gr/eco/64-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD/63100-%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-4-%CE%B4%CE%B9%CF%83%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82%20-%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%8D-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-26-000-%CF%84%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-to-%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%BF,-%CE%B8%CE%B1-%C2%AB%CF%87%CF%84%CF%85%CF%80%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%C2%BB-%CE%BF-%CF%80%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%8C%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%8C%CF%82,-%CF%83%CE%B5-%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85-daniel%20»),
3.4.ENIMEROSI.COM,
(«https://e-enimerosi.com/news/kifisos-potamos-eptaplasia-synoliki-posotita-nerou-kai-treisimisi-fores-megalyteri-megisti-parochi-peripou-se-schesi-me-tin-kakokairia-tou-oktovri-2015/»),
3.5.NEAKRITI.GR,
(«https://www.neakriti.gr/apopseis/2040553_fragma-faneromenis-apothikeyei-mono-18-ton-neron-tis-brohis-toy-geropotamoy»),
3.6.RODOSREPORT.COM,
(«https://rodosreport.gr/faliraki-rodou-me-250-ekatommyria-kyvika-metra-tonous-nerou-peripou-gkremise-tin-gefyra-kai-ekopse-sta-dyo-ton-oikismo-i-kakokairia-bora-33740-mm-vr/»),
3.7.LIMNOSREPORT.COM,
(«https://www.limnosreport.gr/limnos/207522/kavaliotis-politikos-michanikos-entopise-ston-agio-eystratio-fotia-apo-doryforoys-tis-nasa-me-eidopoiisi-sto-e-mail/»),
—————————————————————————————————————–
4.QGIS.ORG,
(«https://www.qgis.org/en/site/»),
—————————————————————————————————————–
5.HEC.USACE.ARMY.MIL,
(«https://www.hec.usace.army.mil/software/hec-hms/»),
—————————————————————————————————————–
6.1.METEO.GR,
(«https://meteo.gr/article_view.cfm?entryID=2930»),
6.2.METEO.GR,
(«https://meteo.gr/UploadedFiles/articlePhotos/SEP23/Daniel_Thessaly_V2.jpg»),
—————————————————————————————————————–
7.PENTELI.METEO.GR,
(«https://penteli.meteo.gr/stations/zagora/»),
—————————————————————————————————————–
8.1.PROININEWS.GR,
(«https://www.proininews.gr/nea-paratasi-sti-meleti-poy-provlepei-diocheteysi-ton-neron-ton-tenagon-ston-kolpo-tis-kavalas/»),
8.2.PAGGAIORAMA.GR,
(«https://paggaiorama.gr/%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CE%B5%CF%81%CF%81%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BB%CF%8D%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CE%B3%CE%B7/»),
8.3.PROINOS-TYPOS.GR,
(«https://www.proinos-typos.gr/pies-lysis-dinonte-gia-tin-apostrangisi-ton-tenagon-filippon-ke-ta-kosti-apantisi-tou-yp-ypodomon-metaforon-se-erotisi-tou-voulefti-d-kyriazidi/»),
8.4.KAVALAWEBNEWS.GR,
(«https://kavalawebnews.gr/perifereia-amth/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%B5%CE%AF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%85/»),
8.5.KAVALAPOST.GR,
(«https://www.kavalapost.gr/periferia-am-th/323345/tenagi-filippon-sto-perifereiako-symvoylio-am-th-ta-antiplimmyrika-erga/»),
8.6.PROININEWS.GR,
(«https://www.proininews.gr/geotrisi-konta-ston-mpati-logo-tis-apostraggistikis-meletis-ton-tenagon-ton-filippon/»),
8.7.ERTNEWS.GR,
(«https://www.ertnews.gr/perifereiakoi-stathmoi/kavala/kavala-apostraggistiko-toynel-gia-ta-tenagi-filippon/»),
8.8.K-TIPOS.GR,
(«https://www.k-tipos.gr/%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%BB-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1-%CE%B8%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%8D/»),
—————————————————————————————————————–
9.1.KAVALANEWS.GR,
(«https://www.kavalanews.gr/22231-meteokav-parathyraki-veltiosis-mehri-nea-epideinosi-foto-fragma-nikisianis.html»),
9.2. KAVALANEWS.GR,
(«https://www.kavalanews.gr/3947-epitheorisi-sta-erga-tenagon-filippon.html»),
—————————————————————————————————————–
10.EARTH.GOOGLE.COM,
(«https://earth.google.com/web/@0,-4.1065,0a,22251752.77375655d,35y,0h,0t,0r/data=OgMKATA»),
—————————————————————————————————————–
Γεωγραφική έρευνα/ Υδρολογική έρευνα / Έρευνα Πολιτικής Προστασίας του Θωμά Παπαλάσκαρη,
MSc. Πολιτικού-Υδρολόγου Μηχανικού & Μηχανικού Υδραυλικών Έργων,
Μέλος Τ.Ε.Ε./Α.Μ.:58540,
«Μ.Τ.Σ. Πολιτικών Μηχανικών (Α.Π.Θ.)»,
«Μ.Τ.Σ. Διαχείριση των Υδάτινων Πόρων στη Μεσόγειο (Τ.Ε.Ι.-Α.Μ.Θ.)»,
«Μ.Τ.Σ. Υδραυλική Μηχανική (Δ.Π.Θ.)»,
«Πρώην Υπάλληλος της «Διεύθυνσης Υδάτων Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Καβάλας» (με σύμβαση «Ι.Δ.Ο.Χ.», «08/12/2015-06/05/2016»),
«Πρώην Υπάλληλος της «Υπηρεσίας Δόμησης Δήμου Χίου («Τμήμα Επικινδύνων & Αυθαιρέτων»), Χίος» (με σύμβαση «Ι.Δ.Ο.Χ.», «01/9/2016-31/04/2017»),
«Πρώην Υπάλληλος της «Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου, Θεσσαλονίκης» (με σύμβαση «Ι.Δ.Ο.Χ.», «15/11/2017-23/04/2018»),
«Πρώην Υπάλληλος του «Γενικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων Πεδιάδων Θεσσαλονίκης-Λαγκαδά, Θεσσαλονίκης» (με σύμβαση «Ι.Δ.Ο.Χ.», «02/05/2018-01/09/2018»),
«Πρώην Υπάλληλος της «Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμου Νέστου, Χρυσούπολης Νέστου, Καβάλας» (με σύμβαση «Ι.Δ.Ο.Χ.», «30/11/2018-09/06/2019»),
«Πρώην Υπάλληλος της «Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Λασιθίου, Άγιος Νικόλαος, Κρήτης» (με σύμβαση «Ι.Δ.Ο.Χ.», «11/7/2019-10/10/2019»),
«Πρώην Υπάλληλος/Στέλεχος της πρώην «Αναπτυξιακής Εταιρείας Νομού Λάρισας Α.Α.Ε. Ο.Τ.Α. («Α.Ε.ΝΟ.Λ. Α.Ε.»), Ελασσόνα, Δήμος Ελασσόνας, Νομού Λάρισας» (με σύμβαση «Ι.Δ.Ο.Χ.», «11/10/2019-31/05/2021»)»,
«Πρώην Υπάλληλος/Στέλεχος της «Αναπτυξιακής Εταιρείας Νομού Ηρακλείου Α.Α.Ε. Ο.Τ.Α. («ΑΝ.Η. Α.Ε.»), Αρχάνες, Δήμου Αρχανών-Αστερουσίων, (Παράρτημα Τυμπακίου, Δήμου Φαιστού, Περιοχής Μεσαράς), Νομού Ηρακλείου, Κρήτης» (με σύμβαση «Ι.Δ.Ο.Χ.», «01/06/2021-30/11/2021»)»,
«Υπάλληλος της «Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμου Καλυμνίων, Κάλυμνος, Νομού Δωδεκανήσου» (με σύμβαση «Δ.Δ.Α.Χ.», «17/01/2022-../../….»), («Με Απόσπαση Λόγω Συνυπηρέτησης στον “Δήμο Καβάλας”»),
«Απόφοιτος του σεμιναρίου, διάρκειας 35 ωρών, «Διά Ζώσης Εκπαίδευση Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (“Ν.Ο.Κ.”) & Έκδοση Άδειας Δόμησης», του «Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης («Ε.Κ.Δ.Δ.Α.»)»».
«Παρακολούθηση της ημερίδας επιμόρφωσης, διάρκειας 2,50 ωρών, «Εργαστήριο (“workshop”) για τα έργα υποδομών συλλογής και επεξεργασίας αστικών λυμάτων (Ε.Ε.Λ.) που είναι ενταγμένα στα υποέργα «β.Αναβάθμιση, επέκταση και εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένου νερού» και «γ.Υλοποίηση υποδομής διαχείρισης ιλύος» της Δράσης «Επεξεργασία και καθαρισμός αστικών λυμάτων περιβαλλοντικά ευαίσθητων οικισμών και εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων σε επιλεγμένες πόλεις»», (που συνδιοργάνωσαν η «“Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων” του “Υπουργείου Περιβάλλοντος”» με το «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας («Τ.Ε.Ε./Τ.Κ.Μ.»)»).
«Απόφοιτος του σεμιναρίου, διάρκειας 100 ωρών, «Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση Στο Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών “Q.G.I.S.”», του «Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης («Ε.Κ.Δ.Δ.Α.»)»».
«Απόφοιτος του σεμιναρίου, διάρκειας 100 ωρών, «Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση Στη Χωρική Ανάλυση Ψηφιδωτών (“Raster G.I.S.”)», του «Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης («Ε.Κ.Δ.Δ.Α.»)»».
«Απόφοιτος του σεμιναρίου, διάρκειας 28 ωρών, «Διά Ζώσης Εκπαίδευση Στις Οριοθετήσεις Ρεμάτων», του «Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης («Ε.Κ.Δ.Δ.Α.»)»».
«Παρακολούθηση της ημερίδας επιμόρφωσης, διάρκειας 6 ωρών, «Γεωπληροφορίες (“Geointelligence”)», του «Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης («Ε.Κ.Δ.Δ.Α.»)»».
«Απόφοιτος του σεμιναρίου, διάρκειας 70 ωρών, «Διά Ζώσης Πιστοποιημένο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Εισαγωγικής Εκπαίδευσης», του «Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης («Ε.Κ.Δ.Δ.Α.»)»».
«Απόφοιτος του σεμιναρίου, διάρκειας 21 ωρών, «Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση Στο Πιστοποιημένο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα “Docutracks: Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων”», του «Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης («Ε.Κ.Δ.Δ.Α.»)»».
«Απόφοιτος του σεμιναρίου, διάρκειας 20 ωρών, «Διά Ζώσηςς Εκπαίδευση Στο Πιστοποιημένο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα “Εκπόνηση Επιχειρηματικού Σχεδίου-Υποβολή Πρότασης-Θέματα Διαχείρισης και Ενίσχυσης των Μηχανικών από το ΕΣΠΑ 2014-2020”», του «Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήμα Κκεντρικής Μακεδονίας («Τ.Ε.Ε./Τ.Κ.Μ.»)»».
«Απόφοιτος του σεμιναρίου, διάρκειας 21 ωρών, «Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση Στο Πιστοποιημένο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα “Ευρωπαϊκά Προγράμματα: Αναζήτηση Πρόσκλησης Υποβολής Προτάσεων & Συγγραφή Πρότασης Χρηματοδότησης”», του «Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης («Ε.Κ.Δ.Δ.Α.»)»».
«Παρακολούθηση του σεμιναρίου επιμόρφωσης, διάρκειας 3 ωρών, «Προσεισμικός Έλεγχος Υφιστάμενων Κατασκευών», της «3DR Engineering Software Ltd.»».
δελτίο τύπου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι οδήγησε στον θάνατο τον 16χρονο μετά από διαρροή υγραερίου στην Ξάνθη
*Γράφει ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης – Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΑΠΘ, Ενεργειακός Επιθεωρητής
Το υγραέριο για εγκαταστάσεις θέρμανσης είναι ασφαλές, αποδοτικό και φθηνό καύσιμο αρκεί να το ‘’σεβαστείς’’
Μια διαρροή υγραερίου από ένα δίκτυο θέρμανσης που καίει υγραέριο μπορεί να συμβεί είτε από αστοχία κάποιου εξαρτήματος που ενσωματώνεται στο δίκτυο (πχ στεγανοποιητικά παρεμβύσματα, σύνδεσμοι, φλάντζες, ρακόρ, βάνες, κλπ) είτε από κακοτεχνία κατά την φάση της κατασκευής.
Πάντως είτε στην μία περίπτωση, είτε στην άλλη, πριν την παράδοση του συστήματος σε κανονική λειτουργία, ο εγκαταστάτης οφείλει να κάνει κάποιες δοκιμές-ελέγχους μηχανικής αντοχής και στεγανότητας όλης της εγκατάστασης για τυχόν διαρροές και να παραδώσει στον κύριο του έργου, το σχετικό πιστοποιητικό, καθώς και όλα τα πιστοποιητικά καταλληλόλητας και συμμόρφωσης με τα πρότυπα ασφαλείας και τις απαιτήσεις ασφάλειας που απορρέουν από τον Κανονισμό Εσωτερικών Εγκαταστάσεων.
Το υγραέριο που χρησιμοποιείται στις οικιακές και επαγγελματικές εγκαταστάσεις εμπεριέχει ουσίες, που σε περίπτωση διαρροής, ανιχνεύεται εξαιτίας της έντονης οσμής, ενώ σε περίπτωση που αλλάξει η αναλογία όγκου αέρα και καύσιμου σε έναν κλειστό χώρο, μπορεί να προκληθεί και έκρηξη με την παρουσία ακόμα και ενός πολύ μικρού σπινθήρα.
Εάν είχε εγκατασταθεί αυτόματος ανιχνευτής εκρηκτικών αερίων με ηχητική σήμανση, όπως εξάλλου προβλέπεται από την νομοθεσία ή ήταν συνδεδεμένος με την κεντρική βάνα παροχέτευσης του υγραερίου από την δεξαμενή προς τον λέβητα ή τις όποιες συσκευές αερίου, αυτή η βάνα θα έκλεινε αυτόματα και δεν θα άφηνε να περάσει το υγραέριο μέσω των σωληνώσεων στο εσωτερικό του κτηρίου.
Σημειώνεται δε, ότι όταν σε ένα κτήριο εγκαθίσταται σύστημα θέρμανσης με υγραέριο που παροχετεύεται μέσω μιας δεξαμενής ή μέσω συστοιχίας φιαλών με συνολική ποσότητα πάνω από τα 30 κιλά, βάση της κείμενης νομοθεσίας υποβάλλεται σχετική μηχανολογική μελέτη από αρμόδιο μηχανικό στην ειδική πλατφόρμα χορήγησης αδειών, όπου ο μηχανικός φέρει ακέραια την ευθύνη για την ορθότητα της μελέτης , αλλά και την επίβλεψη της εγκατάστασης.
Τι από όλα αυτά έγιναν ή τι από όλα αυτά δεν έγιναν;
Δείτε τον σχολιασμό του κ. Χριστοδουλίδη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων ENA Channel
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κυβέρνηση «uber alles»;!
*Γράφει ο Γιώργος Τσακίρης
Η καθεστωτική νοοτροπία που μάλλον διαπνέει τα υψηλά -τουλάχιστον- κλιμάκια των στελεχών της κυβέρνησης, υπό το κάλυμμα και της δημοσιονομικής εξυγίανσης και προσαρμογής, λαμβάνει πλέον δυστυχώς τα χαρακτηριστικά χιονοστιβάδας.
Τελευταίο παράδειγμα η παρουσίαση των βασικών αξόνων για τη μεταρρύθμιση των ΟΤΑ που παρουσίασε ο ΥΠΕΣ κ. Λιβάνιος στο ετήσιο συνέδριο της ΚΕΔΕ στη Ρόδο. Κυρίως δε οι αλλαγές που αφορούν στην εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των αυτοδιοικητικών αρχών.
Πιο συγκεκριμένα και όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της ΚΕΔΕ, το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΣ θα προβλέπει πως «Οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές της χώρας θα εκλέγονται σε έναν και μόνο γύρο. Ο εκλογέας θα έχει τη δυνατότητα επιλογής και δεύτερου συνδυασμού, στο ίδιο ψηφοδέλτιο. Σε περίπτωση που κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει το 50% + 1 ψήφο επί των έγκυρων ψήφων της πρώτης επιλογής, οι δύο πρώτοι σε ψήφους συνδυασμοί προκρίνονται στη δεύτερη φάση καταμέτρησης. Οι δεύτερες ψήφοι (δεύτερη επιλογή) των ψηφοδελτίων των συνδυασμών που μένουν εκτός της δεύτερης φάσης προστίθενται στις ψήφους των δύο πρώτων συνδυασμών. Επιτυχών συνδυασμός θα ανακηρύσσεται όποιος έχει συγκεντρώσει α) κατά την πρώτη φάση, το 50% + 1 ψήφο επί των εγκύρων της πρώτης επιλογής ή β) κατά τη δεύτερη φάση, τις περισσότερες ψήφους μεταξύ των δύο πρώτων συνδυασμών, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι δεύτερες ψήφοι των ψηφοδελτίων των συνδυασμών που αποκλείστηκαν από τη δεύτερη φάση»
Ας δούμε τώρα πώς μέσα σε 130 λέξεις παραβιάζονται κατά τη γνώμη μου σειρά Άρθρων του Συντάγματος με την εντελώς αστήρικτη, απαράδεκτη και καταφανώς αντισυνταγματική αιτιολογική πρακτική που επιδιώκει την επίλυση «του προβλήματος της μειωμένης συμμετοχής των εκλογέων στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών» και της εξάλειψης «του σημαντικού κόστους διενέργειας του δεύτερου γύρου», όπως σημειώνεται.
Αρχικά υπάρχει σαφής παραβίαση του Άρθρου 5Α Σ το οποίο στις παρ.1 & 2. προβλέπει πως «παρ.1 -Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει. Περιορισμοί στο δικαίωμα αυτό είναι δυνατόν να επιβληθούν με νόμο μόνο εφόσον είναι απολύτως αναγκαίοι και δικαιολογούνται για λόγους εθνικής ασφάλειας, καταπολέμησης του εγκλήματος ή προστασίας δικαιωμάτων και συμφερόντων τρίτων», και «παρ.2 -Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους»
Η παραβίαση της παρ.1 εδ.α’ του Άρθρου έγκειται στο γεγονός πως με το άνοιγμα και την καταμέτρηση της πρώτης ψήφου των εκλογέων, δημιουργείται ένα αποτέλεσμα το οποίο αποκρύπτεται από τους εκλογείς. Δεν προβλέπεται πουθενά η δημοσίευσή του (και πώς θα μπορούσε άλλωστε) στερώντας έτσι από αυτούς το δικαίωμα στην πληροφόρηση και του σχηματισμού γνώμης που είναι πολύ πιθανό να καθόριζαν και την επιλογή της δεύτερης ψήφου τους, όπως άλλωστε αποδείχθηκε περίτρανα στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές όπου συνδυασμοί που πρώτευσαν στον πρώτο γύρο των εκλογών χάνοντας μόλις για 0,7% την εκλογή τους, έχασαν στον δεύτερο γύρο, ενώ άλλοι που ήρθαν δεύτεροι με διαφορά πάνω από 20% από τον πρώτο, τελικά κέρδισαν στον δεύτερο γύρο. Η παραβίαση δε του εδ.β’ που αφορά στους περιορισμούς που μπορούν με νόμο να επιβληθούν στο δικαίωμα της πληροφόρησης, είναι πασιφανής καθώς σε καμία περίπτωση η μη συμμετοχή των εκλογέων στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών αλλά και το κόστος του δεν μπορούν να νοηθούν ως παράγοντες που μπορούν να ενταχθούν στις έννοιες της «εθνικής ασφάλειας, καταπολέμησης του εγκλήματος ή προστασίας δικαιωμάτων και συμφερόντων τρίτων». Εκτός αν διευκρινιστεί τα δικαιώματα ή συμφέροντα ποιων «τρίτων» προσβάλλονται και πρέπει να προστατευτούν. Η παραβίαση της παρ.2 εδ.α’ του Άρθρου είναι επίσης πασιφανής και έχει την ίδια αιτιολογική βάση με την παραβίαση του εδ.α’ της παρ.1, ενώ η παραβίαση του εδ.β’ αφορά σαφώς στην απαγόρευση και όχι διευκόλυνση των εκλογέων για την πρόσβαση τους σε εξαιρετικά σημαντικές πληροφορίες -όπως αυτές των αποτελεσμάτων της εκλογικής διαδικασίας του πρώτου γύρου των εκλογών- που «διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους». Μια διευκόλυνση μάλιστα που σύμφωνα με τη συνταγματική πρόβλεψη «αποτελεί υποχρέωση του Κράτους».
Παράλληλα και από όσα εκτέθηκαν παραπάνω, υπάρχει σαφής παραβίαση του Αρ.14 Σ το οποίο στις παρ.1 & 2 προβλέπει πως «παρ.1 -Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Κράτους» και «παρ.2 -O τύπος είναι ελεύθερος. H λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται». Βασικός προορισμός των προβλέψεων του Άρθρου, αποτελεί η προστασία του δικαιώματος στην ελεύθερη έκφραση και διάδοση των ιδεών. Ένα δικαίωμα που σαφώς αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας (Άρθρο 5 Σ). Με τη μη δημοσιοποίηση του αποτελέσματος της πρώτης ψήφου των εκλογέων, οι πολίτες όχι μόνον ως εκλογείς αλλά και ως υποψήφιοι, σαφώς και στερούνται του δικαιώματός τους στην πληροφόρηση αλλά και στο σχηματισμό γνώμης και κατά συνέπεια στην ελεύθερη έκφραση και διάδοσή της. Είναι νομίζω απολύτως σαφές πώς στη διάρκεια της μίας εβδομάδας που μεσολαβεί μεταξύ των δύο εκλογικών αναμετρήσεων, οι πολίτες είναι πολύ πιθανό τόσο να διατηρήσουν όσο όμως και να αλλάξουν την επιλογή της ψήφου τους, με βάση τόσο της γνώσης του αποτελέσματος όσο όμως και των επαφών, συζητήσεων, ανταλλαγής πληροφοριών, ενημέρωσής τους από τα ΜΜΕ κλπ. Μια διαδικασία που λαμβάνει χώρα σε ένα ικανό χρονικό διάστημα το οποίο εάν ισχύσει η νομοθετική πρόβλεψη που προτείνει ο κ Λιβάνιος, απλά… εξαφανίζεται. Ταυτόχρονα κι αν θέλετε σε μία διασταλτική ερμηνεία της παρ.2 του Άρθρου, με την «εξαφάνιση» της ενδιάμεσης μεταξύ των δύο εκλογών εβδομάδας, επιβάλλεται μία ιδιότυπη και προληπτική «λογοκρισία» στον Τύπο, καθώς γεγονότα τα οποία θα συνέβαιναν μέσα σε αυτή την εβδομάδα, από δημόσιες δηλώσεις μέχρι… μυστικές συναντήσεις και συνομιλίες, θα έβλεπαν το φως της δημοσιότητας συμβάλλοντας έτσι στο σχηματισμό γνώμης από τους πολίτες. Ο Τύπος έτσι στερείται του ρόλου του ως «θεμέλιο της Δημοκρατίας» και ελεγκτής της λειτουργίας της.
Η παραβίαση των συνταγματικών επιταγών μέσω των νομοθετικών προτάσεων του υπουργού, γίνεται ίσως πιο σοβαρή αλλά και περισσότερο εμφανής και διάχυτη στο Αρ.52 Σ το οποίο προβλέπει ότι «H ελεύθερη και ανόθευτη εκδήλωση της λαϊκής θέλησης, ως έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας, τελεί υπό την εγγύηση όλων των λειτουργών της Πολιτείας, που έχουν υποχρέωση να τη διασφαλίζουν σε κάθε περίπτωση». Κατά τη γνώμη μου λοιπόν και με όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, υπάρχει τόσο προφανής παραβίαση της συνταγματικής πρόβλεψης που ίσως και να μην χρειαζόταν καν αναφορά. Θα πρέπει εδώ να αναρωτηθεί κανείς τόσο ως ψηφοφόρος αλλά και ως μέλος οποιουδήποτε επιπέδου κρατικής λειτουργίας (κυρίως νομοθετικού και εκτελεστικού) εάν η μη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της πρώτης ψήφου όχι μόνο προσβάλλει αλλά και νοθεύει την ελευθερία της λαϊκής θέλησης. Με όσα νομίζω αναφέρθηκαν παραπάνω, εάν η προτεινόμενη νομοθετική πρόβλεψη τεθεί σε ισχύ, ευθύνη για την παραβίαση του εξαιρετικά σημαντικού Άρθρου 52 Σ θα φέρει όχι μόνο η εκτελεστική (κυβερνητική) πλειοψηφία, αλλά και η νομοθετική. Όσες και όσοι δηλαδή βουλευτές την υπερψηφίσουν, ενώ θα έπρεπε όχι μόνο να εγγυώνται «την ελεύθερη και ανόθευτη» έκφραση των πολιτών, αλλά και την «υποχρέωση να τη διασφαλίζουν σε κάθε περίπτωση». Καθώς δε η «ελεύθερη και ανόθευτη» έκφραση των πολιτών συνδέεται άμεσα στο Άρθρο 52 Σ με τη «λαϊκή θέληση», θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι υπάρχει επίσης παραβίαση θεμελιώδους συνταγματικής πρόβλεψης όπως της παρ.2 του Αρ.1 που προβλέπει ότι «Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία».
Εν κατακλείδι, καθώς ήδη αναφέρθηκε παραπάνω, η προτεινόμενη νομοθετική πρόβλεψη παραβιάζει και την παρ.1 του Αρ.5 Σ η οποία αναφέρει ότι «Καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Xώρας… ». Από το σύνολο όσων έχουν ήδη αναφερθεί, γίνεται νομίζω κατανοητό πως στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των εκλογέων βασικό ρόλο διαδραματίζει και το δικαίωμά τους στην ελεύθερη και ανεμπόδιστη πληροφόρησή τους για γεγονότα που θα επηρέαζαν καθοριστικά το σχηματισμό της γνώμης τους, ώστε αυτή στη συνέχεια να μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα και ανόθευτα. Κάτι που αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο του
πολιτεύματος της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Ολοκληρώνοντας το μακροσκελές είναι η αλήθεια αυτό κείμενο, θα πρέπει να αναφερθεί και η σαφής παραβίαση του Αρ.25 παρ.1 εδ α΄& β΄ και παρ.2 που προβλέπουν ότι «παρ.1 εδ α΄& β΄ -Τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. Όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκησή τους» και «παρ.2 -H αναγνώριση και η προστασία των θεμελιωδών και απαράγραπτων δικαιωμάτων του ανθρώπου από την Πολιτεία αποβλέπει στην πραγμάτωση της κοινωνικής προόδου μέσα σε ελευθερία και δικαιοσύνη». Εάν λοιπόν γίνει δεκτή η παραβίαση των παραπάνω Άρθρων του Συντάγματος, η παραβίαση και του Αρ.25 το οποίο μάλιστα κάνει αναφορά σε «θεμελιώδη και απαράγραπτα» δικαιώματα του ανθρώπου, γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι η σημερινή ελληνική Πολιτεία μέσω των κυβερνητικών εκπροσώπων της, κάθε άλλο παρά «αποβλέπει στην κοινωνική πρόοδο μέσα σε ελευθερία και δικαιοσύνη».